Search results found:

posts - 5417

pages - 542

РЕЙТИНГ ЗВО УКРАЇНИ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ УЧАСТІ У КОНКУРСАХ НАУКОВО-ДОСЛІДНИХ РОБІТ

РЕЙТИНГ ЗВО УКРАЇНИ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ УЧАСТІ У КОНКУРСАХ НАУКОВО-ДОСЛІДНИХ РОБІТ

Центр міжнародних проєктів «Євроосвіта» оприлюднив рейтинг ефективності участі закладів вищої освіти у конкурсах науково-дослідних робіт за 2022 рік.

Центр міжнародних проєктів «Євроосвіта» оприлюднив рейтинг ефективності участі закладів вищої освіти у конкурсах науково-дослідних робіт за 2022 рік.
Для оцінювання грантової діяльності активності ЗВО були використані відомості про наступні конкурси: Спільні конкурси науково-дослідних робіт у рамках двосторонніх міжурядових програм науково-технічної співпраці; Конкурс проєктів фундаментальних наукових досліджень, прикладних наукових досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок молодих вчених; Конкурс проєктів, які фінансуються за рахунок зовнішнього інструменту допомоги Європейського Союзу для виконання зобов’язань України у Рамковій програмі Європейського Союзу з наукових досліджень та інновацій «Горизонт 2020»; Конкурс на науково-технічні (експериментальні) розробки та науково-технічну продукцію за державним замовленням. Вивчено відомості про грантову активність 32 ЗВО. До топ-5 найуспішніших закладів вищої освіти увійшли: Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Сумський державний університет, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Національний університет «Львівська політехніка», Львівський національний університет імені Івана Франка.
Детальніше: https://bit.ly/429NQIj
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-01
Share
РІШЕННЯ АТЕСТАЦІЙНОЇ КОЛЕГІЇ МОН

РІШЕННЯ АТЕСТАЦІЙНОЇ КОЛЕГІЇ МОН

27 квітня 2023 року відбулось чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України.

27 квітня 2023 року відбулось чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України.
За його результатами ухвалено низку рішень у сфері атестації кадрів вищої кваліфікації, які, зокрема, стосуються утворення спеціалізованих учених рад із присудження наукового ступеня та формування Переліку наукових фахових видань України. Відповідний наказ від 27.04.2023 № 491 «Про затвердження рішень Атестаційної колегії Міністерства» оприлюднено на офіційному веб-сайті МОН.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини
2023-05-01
Share
ІННОВАЦІЙНІ ФУНКЦІЇ MOOC, ЯКІ СПРИЯЮТЬ ЗАЛУЧЕНОСТІ СТУДЕНТІВ

ІННОВАЦІЙНІ ФУНКЦІЇ MOOC, ЯКІ СПРИЯЮТЬ ЗАЛУЧЕНОСТІ СТУДЕНТІВ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Темесгена Кіфле та Бена Коссалтера «Три функції, які зроблять ваш MOOC особливим».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Темесгена Кіфле та Бена Коссалтера «Три функції, які зроблять ваш MOOC особливим».
Автори наголошують, що розробники масових освітніх курсів та викладачі мають орієнтуватись у першу чергу на створення цінності для студентів. Для підтвердження цієї думки вони розглядають історію MOOC. У 2008 році було розроблено перший масовий відкритий онлайн-курс «Connectivism &Connective Knowledge», який зібрав 2 тис. слухачів. Через три роки Стенфордський університет запропонував курс «Вступ до штучного інтелекту», який зацікавив вже 160 тис. слухачів. Наразі понад 1,2 тис. університетів у світі пропонують безкоштовні онлайн-курси на платформах Coursera, edX, FutureLearn, Udacity. А чим більшою є пропозиція, тим вищою виявляється й конкуренція за учнів. У підвищенні конкурентоспроможності може допомогти, на думку авторів статті, створення віртуальної спільноти; доповнення присутності викладача штучними носіями-аватарами; створення опорних плакатів з висвітленням ключових моментів лекції. Використання цих та інших методів може стати перевагою курсу, допоможе університетам у просуванні їх брендів, створенні репутації, отриманні доходів, а також дозволить покращити традиційні моделі навчання.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-01
Share
ОЕСР: ПОКАЗНИКИ СТАНУ НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

ОЕСР: ПОКАЗНИКИ СТАНУ НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікований «Огляд показників із навколишнього середовища».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опублікований «Огляд показників із навколишнього середовища».
Пропонується як традиційний звіт, так і веб-формат, який забезпечує усім бажаючим інтерактивний онлайн-доступ у режимі реального часу до актуальних даних щодо навколишнього середовища країн ОЕСР. Представлені у ньому показники належать до основного набору екологічних індикаторів ОЕСР, – узгодженого інструменту для порівняння екологічної ефективності країн та відстеження процесу реалізації курсу на сталий розвиток. Веб-версія містить таблиці даних та інфографіку з основними екологічними тенденціями щодо зміни клімату, біорізноманіття, водних ресурсів, якості повітря, циркулярної економіки та ресурсів океану, а також профілі країн.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-05-01
Share
ПОКРАЩЕННЯ ОСВІТНІХ НАВИЧОК ЗА ДОПОМОГОЮ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОГО НАВЧАННЯ

ПОКРАЩЕННЯ ОСВІТНІХ НАВИЧОК ЗА ДОПОМОГОЮ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОГО НАВЧАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Дженні Фокс «100-річний принцип навчання студентів цифровим навичкам».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Дженні Фокс «100-річний принцип навчання студентів цифровим навичкам».
У ній наголошується, що пандемія вивела тему розвитку цифрових навичок студентів на перший план. З переміщенням навчання і викладання в онлайн-середовище і використанням змішаного формату людство зіткнулось з такими проблемами, як цифрова нерівність і цифровий розрив. Аналізуючи розвиток володіння студентами навичок роботи з цифровими технологіями, автор пропонує надавати студентам додаткову підтримку щодо цифрових навичок поза навчальними програмами. Під час проведення індивідуальних занять рекомендується використовувати «принцип EDIP», розроблений у 1919 році Чарльзом Р. Алленом, одним із засновників професійної освіти в Америці. EDIP є чотириетапним методом навчання, який покликаний допомогти у швидкому засвоєнні практичних завдань. Він розшифровується як Explain – пояснюй, Demonstrate – показуй, Imitate – повторюй, Practise – практикуй. Найчастіше цей метод використовується у спорті та фізичних вправах, але є надзвичайно корисним при опануванні цифрових навичок. Отже, при роботі з цифровими інструментами, необхідно починати з пояснення основних моментів завдання; потім завдання повільно продемонструвати; попросити студента(ів) імітувати/повторити завдання, копіюючи те, що ви продемонстрували; надалі підтримати практичні вправи студента для закріплення. «Це просто, але це працює для розвитку цифрових навичок студентів».
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-04-28
Share
УКРАЇНСЬКА ОСВІТА БЕЗ БАР’ЄРІВ

УКРАЇНСЬКА ОСВІТА БЕЗ БАР’ЄРІВ

Кабінет Міністрів України затвердив «План заходів з реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні».

Кабінет Міністрів України затвердив «План заходів з реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні».
Відповідне розпорядження від 25 квітня 2023 р. № 372-р оприлюднено на урядовому порталі. У межах цієї стратегії Міністерство освіти і науки запроваджує проєкт «Освіта для всіх: українська освіта без бар’єрів», який буде виконуватись у 2023-2024 роках. Ним передбачено забезпечення громад шкільними автобусами; ухвалення «Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти на 2023-2030 роки»; прийняття Закону України «Про освіту дорослих»; розвиток та підтримка Всеукраїнської школи онлайн, забезпечення електронними ресурсами для дистанційного навчання; облаштування у закладах освіти споруд цивільного захисту. Для контролю за реалізацією Плану заходів буде запроваджений електронний моніторинговий інструмент, відкритий для усіх бажаючих.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-04-28
Share
ВІДКРИТІСТЬ ТА ДОСТУПНІСТЬ ДАНИХ

ВІДКРИТІСТЬ ТА ДОСТУПНІСТЬ ДАНИХ

Комітет Верховної Ради України з питань цифрової трансформації інформує про запуск сервісу Open Data Watchdog, який забезпечує відкритий доступ до даних задля підвищення прозорості та підзвітності влади.

Комітет Верховної Ради України з питань цифрової трансформації інформує про запуск сервісу Open Data Watchdog, який забезпечує відкритий доступ до даних задля підвищення прозорості та підзвітності влади.
Цей інструмент дозволяє відстежувати дії з наборами даних на Єдиному державному порталі відкритих даних та зменшити кількість зловживань з боку адміністраторів і розпорядників даних. Сервіс буде корисний не лише для фахівців, які працюють з відкритими даними, а й ЗМІ, представникам громадськості, які матимуть можливість відслідковувати зміни у наборах відкритих даних та впливати на реальну відкритість органів влади і їхні рішення. Сервіс Open Data Watchdog було створено проектом TAPAS «Прозорість та підзвітність у держуправлінні та послугах» за сприяння Міністерства цифрової трансформації України і Фонду «Східна Європа».
Фото: логотип
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ВідкритаНаука
2023-04-28
Share
ОЕСР: ПАРТНЕРСТВА МІЖ МІСТАМИ ДЛЯ ЛОКАЛІЗАЦІЇ ЦІЛЕЙ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

ОЕСР: ПАРТНЕРСТВА МІЖ МІСТАМИ ДЛЯ ЛОКАЛІЗАЦІЇ ЦІЛЕЙ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Партнерства між містами для локалізації Цілей сталого розвитку» із серії «Міські дослідження ОЕСР».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Партнерства між містами для локалізації Цілей сталого розвитку» із серії «Міські дослідження ОЕСР».
Наголошується, що децентралізоване співробітництво у сфері розвитку можуть відігравати ключову роль у досягненні ЦСР та подоланні негативних глобальних мегатрендів, таких, як наслідки пандемії COVID-19. У звіті розглядаються рамкові умови для ефективного партнерства між містами. Проведений аналіз механізмів моніторингу та оцінювання дозволив експертам розробити пропозиції з удосконалення структури системного моніторингу та використовуваних оцінок партнерств між містами, які поєднують самооцінку з об’єктивними індикаторами ЦСР. Це заповнить прогалини в оцінюванні прогресу міст, які беруть участь у реалізації Порядку денного до 2030 року. Узагальнено досвід пілотного тестування нової системи та запропоновані шляхи подальшого розвитку громад для підвищення стійкості, прозорості і підзвітності партнерств.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-04-28
Share
ДЕТЕКТОРИ ТЕКСТУ ЗІ ШТУЧНИМ ІНТЕЛЕКТОМ

ДЕТЕКТОРИ ТЕКСТУ ЗІ ШТУЧНИМ ІНТЕЛЕКТОМ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Мігеля де Карвальо «Детектори тексту зі штучним інтелектом: сходи в рай чи пекло?».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Мігеля де Карвальо «Детектори тексту зі штучним інтелектом: сходи в рай чи пекло?».
У ній наголошується, що поява GPTZero, текстового класифікатора OpenAI та детектора штучного інтелекту Turnitin створює ризик надмірної залежності від класифікаторів штучного інтелекту. Автор розмірковує: чи є вони рішенням проблеми чи самі стають ще однією проблемою, яка потребує вирішення? Він звертає увагу на твердження, що класифікатори текстів на основі штучного інтелекту здатні перевірити, ким саме був написаний текст – людиною або ШІ. Їх розробляють OpenAI, Turnitin, GPTZero тощо. Очевидно, що створення таких потужних інструментів можна лише вітати, ураховуючи нинішнє широке використання ChatGPT. Разом із тим, як і у випадку з будь-яким інструментом ШІ, є ряд ризиків, пов’язаних з використанням цих систем. Основний серед них – ризик надмірної довіри, сліпого прийняття користувачами рекомендацій штучного інтелекту, які можуть бути помилковими. Мігель де Карвальо аналізує питання довіри та розглядає показники ефективності використання ШІ. Незалежно від потенціалу класифікаторів, вони ніколи не мають сприйматися як безпомилкові оракули, які точно класифікують весь текст. Якщо університети збираються широко використовувати ці інструменти для оцінювання результатів навчання, то потрібно запроваджувати додаткові програми підготовки науково-педагогічного персоналу для забезпечення коректної інтеграції цих інструментів у освітній процес.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-04-27
Share
КОНКУРСИ ПРОГРАМИ ЄС «ГОРИЗОНТ ЄВРОПА»

КОНКУРСИ ПРОГРАМИ ЄС «ГОРИЗОНТ ЄВРОПА»

В рамках програми Європейського союзу «Горизонт Європа» триває формування консорціумів й подання заявок на участь у конкурсі за напрямом «Дослідження та інновації та інші заходи задля підтримки реалізації місії Угоди про ґрунти для Європи».

В рамках програми Європейського союзу «Горизонт Європа» триває формування консорціумів й подання заявок на участь у конкурсі за напрямом «Дослідження та інновації та інші заходи задля підтримки реалізації місії Угоди про ґрунти для Європи».
Конкурс орієнтований на реалізацію «Угоди про ґрунт для Європи», зокрема цілі 8 «Підвищення ґрунтової грамотності у суспільстві» задля покращення доступу землевпорядників і державних органів до даних та знань щодо просторових варіацій хімічних, фізичних і біологічних умов у підґрунтовому шарі; прискоренню розгортання практик сталого управління для захисту та відновлення підґрунтових шарів сільськогосподарських, лісових та інших типів ґрунтів; нарощування залежних від ґрунту екосистемних послуг, таких як забезпечення харчовими продуктами та клітковиною; покращенню розуміння ролі підґрунтових шарів в адаптації до змін клімату та пом’якшенні їх наслідків. Подати заявку на конкурс можна до 20 вересня 2023 року.
Фото: ЄК
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-04-27
Share