Search results found:

posts - 5382

pages - 539

ОБГОВОРЕННЯ ПРОПОЗИЦІЙ ЩОДО ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ «ПОЛОЖЕННЯ БОЛАР»

ОБГОВОРЕННЯ ПРОПОЗИЦІЙ ЩОДО ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ «ПОЛОЖЕННЯ БОЛАР»

Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій (НОІВ) пропонує до обговорення пропозиції щодо зміни українського законодавства для імплементації «Положення Болар».

Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій (НОІВ) пропонує до обговорення пропозиції щодо зміни українського законодавства для імплементації «Положення Болар».
Йдеться про проєкт Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про охорону прав на винаходи та корисні моделі». Пропонується визначити порядок розгляду НОІВ клопотання про додаткову охорону; узгодити правові режими винаходів, патенти щодо яких продовжені в порядку, передбаченому частиною 4 статті 6 Закону України «Про охорону прав на винаходи і корисні моделі», та винаходів, щодо яких може бути отримано сертифікат додаткової охорони, надати можливість реалізувати право на отримання додаткової охорони володільцям патентів на винаходи, які мали таке право, проте не встигли його реалізувати у зв’язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформи патентного законодавства» від 21.07.2020 № 816-IX. Також пропонується уточнити дії, які не визнаються порушенням прав: подання та розгляд заяви про державну реєстрацію лікарського засобу, подання матеріалів для проведення експертизи лікарського засобу та їх розгляд, прийняття рішення про державну реєстрацію лікарського засобу, внесення відомостей щодо лікарського засобу до державного реєстру лікарських засобів, видача або одержання реєстраційних документів щодо лікарського засобу, інші дії щодо реєстрації лікарського засобу у встановленому законом порядку. Зауваження та пропозиції до проєкту закону можна подати до 26 червня 2023 року.
Фото: ІР офіс
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Інноваторам_обговорення
2023-06-16
Share
ЮНЕСКО: АНАЛІТИЧНА ЗАПИСКА ЩОДО БАЗОВИХ МОДЕЛЕЙ ТА ЕТИКИ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

ЮНЕСКО: АНАЛІТИЧНА ЗАПИСКА ЩОДО БАЗОВИХ МОДЕЛЕЙ ТА ЕТИКИ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

На сайті Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опубліковано програмний документ «Базові моделі, такі як ChatGPT, крізь призму рекомендацій з етики ШІ».

На сайті Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опубліковано програмний документ «Базові моделі, такі як ChatGPT, крізь призму рекомендацій з етики ШІ».
У ньому демонструється, як рекомендації щодо етики штучного інтелекту можуть допомогти визначити ключові етичні принципи, продемонструвати ризики, пов’язані з розвитком системам ШІ, допомогти розробити керівні політичні рамки. Документ підготовлений у відповідь на зростаючу стурбованість політичних кіл, громадськості та фахової спільноти швидким поширенням базових моделей штучного інтелекту й закликає до регулювання ШІ. У ньому описані загальні контури процедури подолання або пом’якшення ризиків, які можуть виникнути в рамках проєктів з використанням ШІ упродовж усього їхнього життєвого циклу. Оскільки ШІ продовжує відкривати безліч нових можливостей, виникають побоювання з приводу його потенційної шкоди. У травні 2023 року свою стурбованість висловили лідери G7 під час саміту у Хіросімі. Відкритий лист про небезпеку ШІ було підписано лідерами технологічних корпорацій та дослідниками різних країн світу. Також у травні група лікарів та експертів у галузі охорони здоров’я з усього світу закликала зупинити дослідження ШІ доти, доки технологія не буде належним чином регулюватися у BMJ Global Health. ЮНЕСКО опублікувала програмний документ, що містить аналіз швидкозростаючих інструментів штучного інтелекту на кшталт ChatGPT, які підкорили світ, а також огляд доступних наразі інструментів (методологія оцінки етичного впливу, експертні мережі – «Експерти ШІ без кордонів», Women4EthicalAI тощо).
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-16
Share
ЯК НАВЧИТИ СТУДЕНТІВ НЕ ПОКЛАДАТИСЬ ПОВНІСТЮ НА ChatGPT

ЯК НАВЧИТИ СТУДЕНТІВ НЕ ПОКЛАДАТИСЬ ПОВНІСТЮ НА ChatGPT

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Карен Кенні «Оцінка ChatGPT у дії».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Карен Кенні «Оцінка ChatGPT у дії».
У ній наголошується, що популярність ШІ та, зокрема, ChatGPT вимагає від викладачів ретельно обмірковувати, що може запропонувати користувачу цей інструмент та як це потрібно ураховувати при організації освітнього процесу. Автор посилається на власний експеримент із ChatGPT. Вона запитала схему плетіння гачком іграшки у формі собачки. Практичне виконання порад ChatGPT не дозволило отримати гарний результат – плетена іграшка виявилась не дуже схожою на чихуахуа. Отриманий досвід Карен використала для підготовки корисних пропозицій: робіть посилання на конкретні матеріали, використовуйте найбільш актуальні джерела, пам’ятайте про етику, запитуйте висновок у форматі слайдів, плакатів, інфографіки, критично розглядайте результат, спільно зі здобувачами освіти критикуйте, розрізняючи переваги та недоліки, додавайте власні знання. Карен Кенні каже, що штучний інтелект поставив гострі питання перед освітою, але завжди потрібно бути творчими, постійно навчатись, розширювати власні горизонти.
Фото: колаж pixabay.com, openai.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект
2023-06-15
Share
ОЕСР: УПРАВЛІННЯ ІНФРАСТРУКТУРОЮ

ОЕСР: УПРАВЛІННЯ ІНФРАСТРУКТУРОЮ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Показники управління інфраструктурою ОЕСР: концептуальна основа, дизайн, методологія та попередні результати» із серії «Документи ОЕСР щодо державного управління».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Показники управління інфраструктурою ОЕСР: концептуальна основа, дизайн, методологія та попередні результати» із серії «Документи ОЕСР щодо державного управління».
У ньому наголошується, що управління інфраструктурою може вплинути на те, чи зможуть інфраструктурні проєкти досягти бажаних результатів і чи сприятимуть вони досягненню більш широких політичних цілей. У документі подано опис концепції, дизайну та методології показників ОЕСР з управління інфраструктурою, а також основні результати першого набору даних, які віддзеркалюють довгострокове стратегічне бачення інфраструктури, фінансову стійкість, доступність і співвідношення ціни та якості, а також сферу державних закупівель. Окремо визначено важливі аспекти управління інфраструктурою – які ті, що добре розвинені в країнах ОЕСР, так і ті, що потребують поліпшення за названими вище трьома напрямками.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-06-15
Share
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ НАЦІОНАЛЬНОЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ НА 2023-2030 РОКИ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ НАЦІОНАЛЬНОЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ НА 2023-2030 РОКИ

Міністерство освіти і науки пропонує для громадського обговорення проєкт Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на 2023-2030 роки.

Міністерство освіти і науки пропонує для громадського обговорення проєкт Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на 2023-2030 роки.
Прийняття документу має забезпечити доступ до якісної освіти та створити умови для розвитку потенціалу кожного з урахуванням індивідуальних потреб та можливостей. Стратегія запроваджує єдину систему та механізми ефективної державної політики щодо здобуття якісної освіти; задоволення потреб бенефіціарів політики різного віку, соціального та майнового стану, з різними освітніми потребами. Вона базується на принципах людиноцентризму, орієнтації на потреби та інтереси усіх зацікавлених сторін, об’єктивності та обґрунтованості визначення проблем, залученості зацікавлених сторін, вимірюваності очікуваних результатів, належного реагування на нові виклики у сфері інклюзивного навчання. Проєкт розроблений в рамках виконання «Плану заходів на 2023-2024 роки з реалізації «Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року»», затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 372-р. Зауваження та пропозиції можна подати до 27 червня 2023 року.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_обговорення
2023-06-15
Share
ОЕСР: ДЕРЖАВНА ПІДТРИМКА ПІД ЧАС ЕНЕРГЕТИЧНОЇ КРИЗИ

ОЕСР: ДЕРЖАВНА ПІДТРИМКА ПІД ЧАС ЕНЕРГЕТИЧНОЇ КРИЗИ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Прагнення до кращого: державна підтримка домогосподарств і компаній під час енергетичної кризи» із серії «Документи ОЕСР з економічної політики».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Прагнення до кращого: державна підтримка домогосподарств і компаній під час енергетичної кризи» із серії «Документи ОЕСР з економічної політики».
У ньому наголошується, що уряди оперативно підтримали домогосподарства і компанії в рамках цінової кризи на ринку енергоносіїв у період 2021-2022 років. Експерти, спираючись на систему відстеження заходів підтримки енергетики ОЕСР, а також тематичні дослідження окремих країн, систематизували заходи політики із підвищення готовності країн до майбутніх стрибків цін на енергоносії та уроки з набутого досвіду. Як правило, підтримка була переважно нецільовою і часто надзвичайно коштовною з точки зору бюджету, що несе ризик посилення інфляційного тиску, а також зниження стимулів до економії енергії і відмови від викопних видів палива. Наразі є можливість відмовитися від широкої енергетичної підтримки з огляду на нещодавнє зниження цін на енергоносії та підвищення мінімальної заробітної плати і соціальних допомог для компенсації високої інфляції. Цифровізація дозволить поліпшити якість підтримки завдяки більш цілеспрямованому підходу, заснованому на урахуванні чинників уразливості (низький дохід, неможливість проведення заходів з енергоефективності) та прискоренню доставки платежів.. Заходи підтримки мають зберігати стимули до енергозбереження і заохочували диверсифікацію енергетики у поєднанні з інвестиціями для прискорення переходу до “зеленої” економіки. Це, на думку авторів звіту, є ключем до зниження вразливості економіки та суспільства до цінових шоків.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-06-14
Share
КНИГА ВІД ВЧЕНОГО: ПРОЄКТ ОПВ

КНИГА ВІД ВЧЕНОГО: ПРОЄКТ ОПВ

Офіс підтримки вченого оголосив про започаткування науково-популярного проєкту «Книга від вченого».

Офіс підтримки вченого оголосив про започаткування науково-популярного проєкту «Книга від вченого».
Його мета полягає у підтримці талановитих вчених та стимулюванні подальшої творчої діяльності шляхом популяризації професійних здобутків. У рамках проєкту вчені можуть презентувати монографії, посібники, підручники, збірники матеріалів тощо в різних форматах. До участі запрошуються усі зацікавлені науковці, праці яких опубліковані у 2017–2023 роках.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-06-14
Share
КОНКУРС: ВІДКРИТА НАУКА, СТАЛИЙ РОЗВИТОК ТА ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ

КОНКУРС: ВІДКРИТА НАУКА, СТАЛИЙ РОЗВИТОК ТА ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ

Сумський національний аграрний університет оголосив про прийом заявок на Всеукраїнський конкурс наукових та навчальних видань «Відкрита наука, сталий розвиток та інноваційні технології».

Сумський національний аграрний університет оголосив про прийом заявок на Всеукраїнський конкурс наукових та навчальних видань «Відкрита наука, сталий розвиток та інноваційні технології».
Конкурс покликаний сприяти популяризації наукових і методичних розробок, що забезпечують супровід освітнього процесу в українських закладах вищої освіти, відповідають стандартам вищої освіти, стимулюють створення нових знань, здобуття студентами якісної вищої освіти та поширення в академічному середовищі передових практик у навчанні, викладанні та науці. Основні номінації конкурсу: соціо-гуманітарні та економічні науки; інженерно-технологічні науки; агробіологічні науки та ветеринарні науки. Представлені на конкурс роботи повинні відповідати наступним критерія: наукова та методична цінність; інноваційність; оригінальність викладення матеріалу; орієнтованість на цільову аудиторію; дизайн; відповідність вимогам академічної доброчесності. Подати заявку на участь можна до 18 червня 2023 року.
Фото: організатори
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-06-14
Share
GPT4 МОЖЕ СТАТИ  ПОМІЧНИКОМ  ВИКЛАДАЧА

GPT4 МОЖЕ СТАТИ ПОМІЧНИКОМ ВИКЛАДАЧА

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Бенджаміна Лю «Як змусити ChatGPT працювати асистентом викладача: юридичний кейс».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Бенджаміна Лю «Як змусити ChatGPT працювати асистентом викладача: юридичний кейс».


Вона демонструє можливості використання інструменту ШІ для генерування відповідей на запитання студентів. Автор звертає увагу на такий засіб, як інтерактивне анкетування, – елемент навчання, особливо цінний для тих, хто почувається некомфортно під час публічних виступів або намагається просто зекономити час. Бенджамін Лю п’ять років тому створив простий чат-бот на основі готового програмного забезпечення, розгорнув його у Facebook Messenger, склав список загальних запитань, що стосувалися юридичної сфери та поєднав кожне запитання з відповіддю. Таким чином він хотів допомогти студентам із отриманням відповідей на найбільш поширені юридичні питання. Однак швидко виявилось, що чат-бот не став корисним та затребуваним інструментом серед студентів. Нові горизонти для модернізації раніше реалізованого підходу з’явилися з появою ChatGPT, оскільки він може генерувати відповіді природною мовою. Бенджамін ділиться своїм досвідом та порадами щодо того, як перетворити ChatGPT на корисного репетитора у галузі юриспруденції. Для цього він пропонує підписатись на ChatGPT Plus, надати GPT-4 коротку інформацію про правову сферу відповідної країни, натренувати його відповідними підказками та контрольованим діалогом, перевірити коректність роботи, оцінити ефективність. На додачу до інструкції автор наводить приклади роботи з навченим таким чином ШІ й надає необхідні пояснення для тих, хто спробує повторити цей експеримент.
Детальніше: https://is.gd/0x1Lz3, https://is.gd/PqR4Sn
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-06-14
Share
КЕРІВНИЦТВО ОЕСР З ВІДПОВІДАЛЬНОГО ВЕДЕННЯ БІЗНЕСУ

КЕРІВНИЦТВО ОЕСР З ВІДПОВІДАЛЬНОГО ВЕДЕННЯ БІЗНЕСУ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано «Керівництво ОЕСР для транснаціональних корпорацій щодо відповідального ведення бізнесу».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано «Керівництво ОЕСР для транснаціональних корпорацій щодо відповідального ведення бізнесу».
Документ підготовлений на заміну «Керівних принципів ОЕСР для багатонаціональних підприємств», підготовлених у 2011 році. У нинішній редакції «Керівництва…» містяться рекомендації, які адресовані урядам та багатонаціональним підприємствам для заохочення позитивного внеску в економічний, екологічний та соціальний прогрес, а також мінімізацію негативного екологічного впливу. Питання, що розглядаються у «Керівництві…», пов’язані з діяльністю багатонаціональних підприємств, їх продукцією та послугами, вони охоплюють усі ключові сфери відповідальності бізнесу, включаючи права людини, трудові права, збереження навколишнього середовища, інтереси споживачів, розкриття інформації, науку і технології, конкуренцію та оподаткування, біорізноманіття, доброчесність бізнесу, належну перевірку ланцюгів постачання тощо. Також у документі наведені оновлені процедури для Національних контактних пунктів з відповідальної ділової поведінки.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-06-13
Share