Search results found:

posts - 5382

pages - 539

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО НАУКОВУ І НАУКОВО-ТЕХНІЧНУ ДІЯЛЬНІСТЬ»

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО НАУКОВУ І НАУКОВО-ТЕХНІЧНУ ДІЯЛЬНІСТЬ»

Міністерство освіти і науки пропонує для громадського обговорення проєкт Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність».

Міністерство освіти і науки пропонує для громадського обговорення проєкт Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність».
Йдеться про запровадження цільових показників діяльності керівників наукових установ, визначення стратегій і перспективних напрямів діяльності НУ задля оцінювання ефективності їх роботи та прийняття обґрунтованих управлінських рішень. Зокрема, проєктом пропонується ввести визначення стратегічного плану наукової установи; запровадити розробку, реалізацію та моніторинг виконання стратегічного плану наукової установи, а також розробленого на його основі оперативного плану, забезпечити їх прив’язку до контракту керівника державної наукової установи; унормувати процедурні питання щорічного звіту керівника наукової установи; обмежити перебування на керівних посадах десятьма роками. Проєкт розроблено на виконання кроку 288 Плану законопроєктних робіт Верховної Ради України на 2023 рік, затвердженого постановою Верховної Ради України від 7 лютого 2023 р. № 2910-IX, кроку 414 Плану пріоритетних дій Уряду на 2023 рік, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 березня 2022 р. № 221-р. Зауваження та пропозиції до законопроєкту можна надати до 13 червня 2023 року.
Фото:pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення
2023-05-31
Share
ДАЙДЖЕСТ ГРАНТОВИХ ТА ОСВІТНІХ МОЖЛИВОСТЕЙ ДЛЯ ПІДПРИЄМЦІВ

ДАЙДЖЕСТ ГРАНТОВИХ ТА ОСВІТНІХ МОЖЛИВОСТЕЙ ДЛЯ ПІДПРИЄМЦІВ

На порталі «Дія.

На порталі «Дія.
Бізнес» оприлюднена підбірка найактуальніших грантових та освітніх можливостей для вітчизняного бізнесу. Тут представлені програми фінансової підтримки (гранти, є-Робота, ініціативи для бізнесу; підтримка релокації), а також відомості про навчальні курси та вебінари, покликані сприяти розвитку бізнесу й покращенню професійних навичок підприємців. Наразі доступні записи таких освітніх проєктів: маркетинг; секрети розвитку digital community; допомога українським компаніям із виходом на міжнародні ринки; торговельні марки і патенти для розвитку бізнесу; особливості ділової комунікації англійською мовою; цифровізація бізнесу; купівля в один клік; секрети виходу на світові e-commerce платформи; «антикорупція»; базові принципи працевлаштування та фінансова грамотність.
Фото: Мінцифри
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-05-30
Share
КОНКУРСИ «ЦИФРОВА ЄВРОПА»

КОНКУРСИ «ЦИФРОВА ЄВРОПА»

Програма «Цифрова Європа» оголосила 14 нових конкурсів для державного та приватного секторів, громадських організацій, закладів вищої освіти, наукових установ, ІТ-компаній.

Програма «Цифрова Європа» оголосила 14 нових конкурсів для державного та приватного секторів, громадських організацій, закладів вищої освіти, наукових установ, ІТ-компаній.
Програма спрямована на розвиток цифрових навичок та розбудову цифрової інфраструктури країн ЄС на період до 2027 року. Вона покликана прискорити економічне відновлення та трансформувати європейське суспільство й економіку, зокрема – малі та середні підприємства. Головними напрямками програми є: штучний інтелект, дані та хмарні послуги; використання цифрових технологій в економіці та суспільстві; цифрові навички. Пріоритетна тематика: розроблення спільної платформи для управління промисловими ініціативами в аеронавтиці та секторі безпеки; реалізація концепції CitiVerse – для розробки віртуальних світів, покращення соціальних, архітектурних, культурних аспектів просторів життєдіяльності; впровадження Геному Європи – європейської геномної бази генетичних варіацій; створення Цифрового паспорту продукту – інформаційної системи, яка надає доступ до даних щодо сталості продукту; розгортання об’єднаної інфраструктури для відділень інтенсивної терапії в ЄС; заохочення навчання в галузі STEM і створення кар’єри в IT; підтримка розвитку європейської мережі закладів професійної та вищої освіти; протидія онлайн-дезінформації; підтримка Національних центрів безпечного Інтернету. Терміни подання заявок вказані в умовах окремих конкурсів.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-05-30
Share
ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ЗДОРОВОГО КОГНІТИВНОГО СТАРІННЯ

ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ЗДОРОВОГО КОГНІТИВНОГО СТАРІННЯ

На сайті Times Higher Education опублікований матеріал «Використання технологій для сприяння здоровому когнітивному старінню».

На сайті Times Higher Education опублікований матеріал «Використання технологій для сприяння здоровому когнітивному старінню».
У ній наголошується, що світ старішає, збільшується тривалість життя, знижується народжуваність. Стають все більш затребуваними нові способи виявлення та боротьби з розумовою відсталістю у літніх людей. Адже по мірі зростання кількості та частки людей старшого віку, когнітивні проблеми стають дедалі гострішою проблемою для систем охорони здоров’я та суспільства в цілому. Тут можуть допомогти системи, побудовані на використанні робототехніки та штучного інтелекту, – вони не лише діагностують, а й придатні для реабілітації людей із когнітивними проблемами. Традиційні моделі діагностики та лікування вимагають залучення великої кількості лікарів-терапевтів та численних візитів пацієнтів до лікарень або центрів реабілітації. Використання передових технологій може подолати ці обмеження: команда фахівців з ОАЕ створила робота, який розмовляє арабською і за зовнішністю нагадує літнього чоловіка. Датчики та камери дозволяють «йому» виявляти емоції та рухи співрозмовника, він може автономно оцінювати когнітивні здібності у людей, які перенесли інсульт.
Детальніше: https://is.gd/sSPXIJ
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект
2023-05-30
Share
ОЕСР: ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ТРАНСПОРТУ

ОЕСР: ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ТРАНСПОРТУ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Перспективи розвитку транспорту на 2023 рік» із серії «Перспективи розвитку транспорту: міжнародний транспортний форум (МТФ)».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Перспективи розвитку транспорту на 2023 рік» із серії «Перспективи розвитку транспорту: міжнародний транспортний форум (МТФ)».
У ньому розглядається вплив різних заходів політики на глобальні пасажирські та вантажні перевезення всіма видами транспорту та викиди вуглекислого газу (CO2) до 2050 року. Особлива увага приділяється транспортній політиці міст, яка робити їх більш придатними комфортними для життя. Також аналізуються рішення про інвестиції в інфраструктуру та різні сценарії політики. Розглядаються регіональні аспекти. Аналіз ґрунтується на двох різних сценаріях майбутнього розвитку транспорту, змодельованих за допомогою внутрішніх транспортних моделей МТФ. Сценарій «поточні амбіції» передбачає, що політика скорочення вуглецевого транспорту продовжиться у тому ж напрямку, що і зараз, – з цих позицій розглядаються наслідки для попиту на транспорт, викидів CO2 упродовж наступних трьох десятиліть. Інший сценарій «високі амбіції» передбачає прискорення декарбонізації транспортного сектору.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-05-30
Share
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ СТАНДАРТУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 113 «ПРИКЛАДНА МАТЕМАТИКА»

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ СТАНДАРТУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 113 «ПРИКЛАДНА МАТЕМАТИКА»

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт стандарту вищої освіти зі спеціальності 113 «Прикладна математика» на другому (магістерському) рівні вищої освіти.

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт стандарту вищої освіти зі спеціальності 113 «Прикладна математика» на другому (магістерському) рівні вищої освіти.
Цей стандарт містить вимоги до освітніх програм в частині обсягу кредитів ЄКТС, необхідного для здобуття освітнього ступеня «магістр»; рівня освіти осіб, які можуть розпочати навчання за відповідною освітньою програмою, та результатів їх навчання; переліку обов’язкових компетентностей випускника; нормативного змісту підготовки здобувачів вищої освіти, сформульованого у термінах результатів навчання; форм атестації здобувачів вищої освіти; вимог до створення міждисциплінарних освітньо-наукових програм. Заклади вищої освіти при формуванні освітніх програм можуть зазначати додаткові вимоги до компетентностей і результатів навчання; випускники можуть працювати на первинних посадах, за професіями, які визначені Національним класифікатором України. Зауваження та пропозиції до проєкту Стандарту можна подати до 11 червня 2023 року.
Фото:pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_обговорення
2023-05-30
Share
EUA ПІДТРИМУЄ ЗАХИСТ ІНСТИТУЦІЙНОЇ АВТОНОМІЇ

EUA ПІДТРИМУЄ ЗАХИСТ ІНСТИТУЦІЙНОЇ АВТОНОМІЇ

Європейська асоціація університетів виступає проти рішення шведського уряду щодо скорочення мандату зовнішніх членів університетських рад з трьох років до 17 місяців.

Європейська асоціація університетів виступає проти рішення шведського уряду щодо скорочення мандату зовнішніх членів університетських рад з трьох років до 17 місяців.
Як відомо, воно було вмотивоване тим, що інституції потребують досвіду для боротьби з новими загрозами безпеці. Але це рішення, на переконання EUA, створює тривожний прецедент неправомірного втручання в управління університетами з боку уряду, який в односторонньому порядку змінює добре налагоджений процес та загрожує співпраці між органами влади та ЗВО Швеції. Хоча профільне міністерство та університети можуть мати підстави для коригування підходу щодо відбору зовнішніх членів університетських рад на користь оновлення у разі потреби, такі рішення слід приймати лише в рамках діалогу. Як засвідчують матеріали останнього видання EUA «Університетська автономія у Європі – IV», втручання органів державної влади, включаючи політичний вплив на призначення зовнішніх членів ради, може серйозно підірвати інституційну автономію. EUA закликає політиків переконатися, що їхній діалог з університетським сектором будується на прозорості та довірі. Крім того, прийняте рішення може спровокувати нові виклики втручання в управління та автономію закладів вищої освіти.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-29
Share
ЮНЕСКО: CHATGPT І ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ У ВИЩИЙ ОСВІТІ

ЮНЕСКО: CHATGPT І ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ У ВИЩИЙ ОСВІТІ

На сайті Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опубліковано Керівництво «ChatGPT і штучний інтелект: короткий посібник».

На сайті Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) опубліковано Керівництво «ChatGPT і штучний інтелект: короткий посібник».
У ньому ChatGPT розглядаться як інструмент штучного інтелекту, який стрімко захопив світ, залучивши 100 мільйонів користувачів лише через два місяці після запуску. Посібник містить огляд роботи ChatGPT (безкоштовна версіїя GPT-3.5, доступна на момент написання документу) і пояснення щодо можливості його використання у вищій освіті. Також у ньому розглядаються етичні проблеми та ризики використання ШІ у вищій освіті, пропонуються практичні кроки з їх подолання чи нівелювання. Оскільки посібник було опубліковано у квітні 2023 року, а сфера штучного інтелекту постійно розвивається, читачам радять працювати з надійними джерелами.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-05-29
Share
НЕВДАЧІ – ЦЕ КОРИСНА ДОПОМОГА У НАВЧАННІ ТА РОЗВИТКУ

НЕВДАЧІ – ЦЕ КОРИСНА ДОПОМОГА У НАВЧАННІ ТА РОЗВИТКУ

На сайті Times Higher Education опублікована добірка статей «Як правильно зазнати невдачі: поради, які допоможуть викладачам та співробітникам переосмислити та використати невдачі як корисну допомогу у навчанні та розвитку».

На сайті Times Higher Education опублікована добірка статей «Як правильно зазнати невдачі: поради, які допоможуть викладачам та співробітникам переосмислити та використати невдачі як корисну допомогу у навчанні та розвитку».
Автори матеріалів одностайні в тому, що невдачі не приносять задоволення багатьом із нас, але вони життєво необхідні для прогресу у навчанні. Освітяни мають сприймати невдачу як сходинку до подальшого розвитку і навіть вітати її, особливо – на тлі постійної конкуренції в академічному світі, – при вступі до університету, отриманні фінансування досліджень, пошуку робочого місця тощо. У двадцяти коротких статтях автори діляться своїм досвідом та надають поради щодо того, як викладачі та дослідники можуть використовувати невдачі для покращення своїх власних досліджень та професійної практики; як створити культуру інновацій; як педагоги можуть навчити студентів використовувати невдачі для особистого росту та поглиблення своїх знань; як позбутися стигми невдач в академічному середовищі; як підготувати учнів до творчості та дизайн-мислення; навчити слухати й аналізувати ситуацію без емоцій; як не бути безпорадним у складні моменти життя тощо.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-05-29
Share
ОЕСР: НА ШЛЯХУ ДО МІЖНАРОДНОЇ СИСТЕМИ КОМПЕТЕНЦІЙ

ОЕСР: НА ШЛЯХУ ДО МІЖНАРОДНОЇ СИСТЕМИ КОМПЕТЕНЦІЙ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Уроки упровадження Європейської системи компетенцій для фахівців у галузі державних закупівель: на шляху до міжнародної системи компетенцій» із серії «Документи ОЕСР щодо політики державного управління».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Уроки упровадження Європейської системи компетенцій для фахівців у галузі державних закупівель: на шляху до міжнародної системи компетенцій» із серії «Документи ОЕСР щодо політики державного управління».
У ньому наголошується, що просування професіоналізації кадрів у сфері державних закупівель привертає все більше уваги в країнах ОЕСР. Для підтримки відповідних ініціатив Європейська комісія розробила ProcurCompEU – інструмент оцінювання навичок та знань фахівців із державних закупівель, який можна масштабувати й структурувати. Він надає громадським організаціям можливість виявлення недостатніх компетенцій або сфер, у яких доцільно реалізовувати подальші ініціативи щодо нарощування потенціалу. Для забезпечення постійної актуалізації цього інструменту ОЕСР підтримує державні адміністрації декількох країн щодо тестування ProcurCompEU. У звіті міститься інформація про реалізовані пілотні проекти та уроки масштабування інструменту для різних контекстів і завдань. Цілям розкриття потенціалу державних закупівель як стратегічного інструменту просування політичних цілей, необхідна професійна робоча сила.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-05-29
Share