Search results found:

posts - 5385

pages - 539

ОЕСР: МАЙБУТНЄ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

ОЕСР: МАЙБУТНЄ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала результати дослідження щодо майбутнього штучного інтелекту, представлені окремим розділом звіту «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала результати дослідження щодо майбутнього штучного інтелекту, представлені окремим розділом звіту «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024».

Наголошується, що ландшафт штучного інтелекту значно змінився з 1950 року, коли Алан Тьюрінг уперше поставив питання про те, чи можуть машини мислити. Сьогодні ШІ трансформує суспільство та економіку, він обіцяє підвищення продуктивності, покращення добробуту та допомогу у вирішенні глобальних викликів (таких, як зміна клімату, дефіцит ресурсів, криза у галузі охорони здоров’я тощо). Проте глобальне упровадження штучного інтелекту піднімає питання довіри, справедливості, конфіденційності, безпеки та підзвітності. Сучасний ШІ, який продовжує швидко розвиватись, спонукає до роздумів про майбутнє роботи для людини, її дозвілля та нових форматів суспільства. Експерти ОЕСР розглядають поточні та очікувані технологічні розробки штучного інтелекту; можливості та ризики, пов’язані з ШІ; огляд досвіду різних країн із упровадження принципів ШІ.

Детальніше: http://surl.li/twhye, http://surl.li/tuvvj, https://doi.org/10.1787/a1689dc5-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2024-05-24
Share
ПОРАДИ БІБЛІОТЕКАРІВ ЩОДО УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСАМИ ВІДКРИТОГО ДОСТУПУ

ПОРАДИ БІБЛІОТЕКАРІВ ЩОДО УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСАМИ ВІДКРИТОГО ДОСТУПУ

На сайті компанії Еlsevier опублікована стаття Сьюзен Дженкінс «Бібліотекарі діляться своїми найкращими порадами щодо управління інституційними робочими процесами відкритого доступу».

На сайті компанії Еlsevier опублікована стаття Сьюзен Дженкінс «Бібліотекарі діляться своїми найкращими порадами щодо управління інституційними робочими процесами відкритого доступу».

Наголошується, що упорядковані процеси дозволяють бібліотекам підтримувати відкриту науку у своїх установах й будувати ефективні відносини з дослідницькими спільнотами. Автор пропонує своє бачення типового робочого процесу та надає поради щодо чотирьох компонент гарного робочого процесу відкритого доступу. По-перше, автори повинні мати чітке розуміння надання запиту на покриття витрат на публікацію статей (APC). По-друге,  бібліотеки мають надавати науковцям допомогу у здійсненні перевірки та обробленні запитів на основі критеріїв авторських угод. По-третє, потрібно забезпечити належну звітність для відстеження та оцінювання впливу таких угод. По-четверте, слід залучати експертів та відповідальних осіб для виконання цих завдань.  Також стаття містить пояснення щодо ключової термінології, розкриває робочі процеси (надсилання і схвалення запитів, оцінювання вартості угоди, інформування, звітність), звертає увагу на способи пошуку найбільш прийнятних угод (з позицій підтвердження афіляції та вимірювання повернення інвестицій), пропонує не нехтувати навчальним процесом (демонстраційні ролики, інструкції для дослідників так адміністраторів) та здійснювати моніторинг використання угод, щоб зрозуміти їх вплив на можливості публікацій відкритого доступу.

Детальніше: http://surl.li/tvqwd

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Бібліотекарям

2024-05-23
Share
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТІВ СТАНДАРТІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ТЕХНОЛОГІЇ МЕДИЧНОЇ ДІАГНОСТИКИ ТА ЛІКУВАННЯ»

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТІВ СТАНДАРТІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ТЕХНОЛОГІЇ МЕДИЧНОЇ ДІАГНОСТИКИ ТА ЛІКУВАННЯ»

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкти стандартів вищої освіти освітніх ступенів бакалавра та магістра зі спеціальності 224 «Технології медичної діагностики та лікування» спеціалізацій 227.01 «Фізична терапія» (бакалавр, магістр); 227.02 «Ерготерапія» (бакалавр, магістр); 227.03 «Терапія мови і мовлення» (магістр).

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкти стандартів вищої освіти освітніх ступенів бакалавра та магістра зі спеціальності 224 «Технології медичної діагностики та лікування» спеціалізацій 227.01 «Фізична терапія» (бакалавр, магістр); 227.02 «Ерготерапія» (бакалавр, магістр); 227.03 «Терапія мови і мовлення» (магістр).

Стандарти містять вимоги до освітніх програм в частині рівня освіти осіб, які можуть розпочати навчання за відповідною освітньою програмою; обсягу кредитів ЄКТС, необхідного для здобуття освітнього ступеня «бакалавр» та «магістр»; результатів їх навчання; переліку обов’язкових компетентностей випускника; нормативного змісту підготовки здобувачів вищої освіти, сформульованого у термінах результатів навчання; форм атестації; вимог до створення міждисциплінарних освітньо-наукових програм.  Дія стандартів поширюється на здобувачів вищої освіти та заклади вищої освіти. Передбачається, що реалізація проєктів стандартів дозволить встановити рамкові вимоги до освітніх програм, вимоги до компетентностей та результатів навчання здобувачів цих програм. Зауваження та пропозиції до проєктів стандартів можна подати до 4 червня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/tvofa

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_обговорення

2024-05-23
Share
ОЕСР: ПЕРСПЕКТИВИ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ ОЕСР

ОЕСР: ПЕРСПЕКТИВИ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ ОЕСР

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала результати дослідження щодо перспектив зростання сектору ІКТ, представлені окремим розділом звіту «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала результати дослідження щодо перспектив зростання сектору ІКТ, представлені окремим розділом звіту «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024».

Наголошується, що по мірі поширення цифрових технологій та поглиблення їх соціально-економічного впливу зростає потреба у відповідній політиці.  Проте наразі не вистачає актуальних та придатних для міжкраїнного порівняння даних про розвиток цифрової компоненти економіки, яка вийшла за межі сектору ІКТ (ядро та основний чинник цифрових інновацій). Експерти побудували та представили короткий огляд моделі прогнозування цифрової економіки, результати використання якої можуть допомогти у прийнятті політичних рішень. Зазначається, що коректні оцінки зростання сектора ІКТ допомагають розробляти управлінські рішення; нетрадиційні показники та методи машинного навчання можуть доповнити офіційну статистику цифровізації; штучна нейронна мережа, яка використовує дані Google Trends, забезпечує вимірювання зростання сектору ІКТ у реальному часі; індикатори економічного зростання у секторі ІКТ демонструють його зростання у більшості країн ОЕСР (останні 10 років усі країни ОЕСР мали позитивні темпи зростання сектора ІКТ, однак існує розрив у 10 відс.п. між найвищими та найнижчими показниками); темпи зростання ІКТ країн ОЕСР зближуються. У багатьох країнах ОЕСР 2023 рік став рекордним для зростання сектору ІКТ: десять країн мали темпи зростання вище за 9% (Австрія, Бельгія, Канада, Данія, Фінляндія, Німеччина, Нідерланди, Швейцарія, Велика Британія, Сполучені Штати).

Детальніше: http://surl.li/tvmuu, http://surl.li/tuvvj, https://doi.org/10.1787/a1689dc5-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-05-23
Share
НЕДОВІРА РОБИТЬ УНІВЕРСИТЕТИ НЕКЕРОВАНИМИ

НЕДОВІРА РОБИТЬ УНІВЕРСИТЕТИ НЕКЕРОВАНИМИ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ніколаса Діркса «Недовіра викладачів і керівників робить університети США некерованими».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ніколаса Діркса «Недовіра викладачів і керівників робить університети США некерованими».

Автор упевнений, що наразі необхідно переосмислити інтелектуальну місію вищої освіти на засадах, які знаходяться за рамками маніхейської критики неоліберального університету. Він наголошує, що останнім часом відносини між адміністраторами і викладачами набули елементів класової війни, що стало призводити до інституційного паралічу, ЗВО стають все більш некерованими, а вартість навчання – все більш непідйомною. Серйозні зміни неможливо обговорювати і впроваджувати (за винятком кризових моментів), коли гострий бюджетний дефіцит і мінливі інтереси студентів стикаються, вимагаючи негайних дій. Викладачі обурюються тим, що адміністрація нераціонально розпоряджається бюджетом, а адміністрація у свою чергу, приймає рішення про скорочення штату, роблячи це у грубий і непродуманий спосіб. Звісно, адміністратори змушені балансувати бюджети і використовувати ринкові інструменти для підвищення доходів і контролю витрат, але при цьому здійснюють «самовідтворюване розширення» адміністративного штату. Тим часом викладачі відмовляються брати на себе відповідальність за власні інституційні привілеї. Як наслідок, адміністрація дедалі скептичніше ставиться до факультетського самоврядування, а викладачі дедалі більше відчужуються. Необхідні інституційні зміни, які будуть реалізовані у небезпечний спосіб завдяки відновленню співпраці викладачів та адміністраторів задля відродження освіти, пов’язаної духом  і традиціями. Необхідно також звільнитись від тиранії рейтингів, встановлювати більш широкі інтелектуальні рамки оцінювання та відповідної винагороди за роботу викладачів та науковців / дослідників.

Детальніше: http://surl.li/tvbvs, http://surl.li/tvbvz

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-22
Share
РОЛЬ МСП І ВІДКРИТИХ ДАНИХ

РОЛЬ МСП І ВІДКРИТИХ ДАНИХ

На офіційному порталі європейських даних опублікований матеріал «Розвиток економіки для всіх: роль МСП і відкритих даних».

На офіційному порталі європейських даних опублікований матеріал «Розвиток економіки для всіх: роль МСП і відкритих даних».

У ньому йдеться про підтримку МСП та ініціативи відкритих даних з боку Європейської комісії.  Визнаючи, що процвітання окремих людей і підприємств залежить від розвитку економіки, яка має задовольняти їхні потреби, ЄК звертає увагу на необхідність пом’якшення соціальної нерівності та проголошує МСП в якості основи економіки ЄС. Єврокомісія підтримує ініціативи зі стандартизації, посилення інноваційного потенціалу й збільшення конкурентоспроможності. Потрібно полегшувати доступ МСП до важливої ​​ринкової інформації, необхідної для прийняття обґрунтованих рішень і стратегічного планування, а також всебічно підтримувати використання відкритих даних, які надають цінну інформацію про динаміку ринку праці, нові бізнес-тенденції, зміну поведінки споживачів. Різноманітні платформи (наприклад, data.europa.eu із 90 тис. наборів даних щодо економіки та фінансів) надають МСП корисну інформацію, що сприяє прийняттю ефективних бізнес-рішень і реалізації цілеспрямованих заходів із підвищення конкурентоспроможності.

Детальніше: http://surl.li/tuxeb, http://surl.li/tuxei, http://surl.li/tuxen, http://surl.li/tuxer, http://surl.li/tuxfa

Фото: ЄС

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EC #НРАТ_ВідкритіДані

2024-05-22
Share
ОЕСР: ПЕРСПЕКТИВИ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ ОЕСР 2024

ОЕСР: ПЕРСПЕКТИВИ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ ОЕСР 2024

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024: охоплення технологічного  рубіжу».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024: охоплення технологічного  рубіжу».

Він містить нові дані про ключові технології, що лежать в основі цифрової екосистеми, а також про їхній вплив.  З погляду великих даних та методів машинного навчання надаються оцінки темпів зростання сектора інформаційно-комунікаційних технологій  як ядра цієї екосистеми. Розглядаються перспективи розвитку штучного інтелекту  та можливості його перетворення на позитивну силу. Аналізується процес опанування цифрових технологій людьми, компаніями та урядовими структурами, визначаються масштаби цифрової нерівності та способи забезпечення інклюзивності. Звертається увага на гостроту потреб у бездротових мережах наступного покоління для забезпечення необмеженого зв’язку, розглядається здатність віртуальної реальності до масштабування й визначаються її можливості та ризики.

Детальніше: http://surl.li/tuvvj, http://surl.li/tuwgb, https://doi.org/10.1787/a1689dc5-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2024-05-22
Share
КОРИСНІ ПОРАДИ З  МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ

КОРИСНІ ПОРАДИ З  МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей від Університету Земмельвейса щодо медичної освіти.

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей від Університету Земмельвейса щодо медичної освіти.

Університет є провідним закладом вищої освіти у галузі медицини та медичних наук в Угорщині. Ресурс містить п’ятнадцять статей, підготовлених науковцями та викладачами університету. Публікації охоплюють широкий спектр питань медичної освіти, підтримки студентів та аспірантів, зокрема – підготовки кардіологів, практичної освіти та управління підтримкою студентів-медиків, навчання клінічним навичкам спілкування іноземною мовою, соціальної мобільності студентів та зв’язків із громадою, сприяння інтересу до базової медичної освіти на рівні бакалаврату, стипендій студентів та дослідників на початку їхньої кар’єри, уніфікації теоретичної та клінічної освіти у медичному навчальному плані тощо.

Детальніше: http://surl.li/tuokc

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-21
Share
ГЛОБАЛЬНИЙ РЕЙТИНГ КРАЩИХ УНІВЕРСИТЕТІВ ВІД CWUR

ГЛОБАЛЬНИЙ РЕЙТИНГ КРАЩИХ УНІВЕРСИТЕТІВ ВІД CWUR

Рейтинговий центр глобальних університетів (Center for World University Rankings /CWUR), що базується в Об’єднаних Арабських Еміратах, опублікував черговий випуск власного рейтингу «Global 2000» за 2024 рік.

Рейтинговий центр глобальних університетів (Center for World University Rankings /CWUR), що базується в Об’єднаних Арабських Еміратах, опублікував черговий випуск власного рейтингу «Global 2000» за 2024 рік.

Оцінюється чотири складові: освіта (на основі академічних успіхів випускників університету); працевлаштування  (за даними щодо кар’єри випускників); викладацький склад (кількість викладачів, які отримали найвищі академічні відзнаки); дослідження (дослідницькі статті), зокрема – наукові статті у провідних журналах, у високовпливових журналах та високоцитовані дослідницькі статті. До першої десятки лідерів увійшли Гарвардський університет, Масачусетський технологічний інститут, Стенфордський університет, Університет Кембріджу, Оксфордський університет, Університет Прінстону, Колумбійський університет, Університет Пенсильванії, Єльський університет, Технологічний інститут Каліфорнії. Серед українських закладів вищої освіти найкращим за даними цього рейтингу є Київський національний університет імені Тараса Шевченка.

Детальніше: https://cwur.org/2024.php, http://surl.li/tuhph

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2024-05-21
Share
КОНКУРС НА ЗДОБУТТЯ ЗОЛОТОЇ МЕДАЛІ ІМЕНІ В.І. ВЕРНАДСЬКОГО НАН УКРАЇНИ У 2024 РОЦІ

КОНКУРС НА ЗДОБУТТЯ ЗОЛОТОЇ МЕДАЛІ ІМЕНІ В.І. ВЕРНАДСЬКОГО НАН УКРАЇНИ У 2024 РОЦІ

Національна академія наук України оголосила конкурс на здобуття Золотої медалі імені Вернадського Національної академії наук України.

Національна академія наук України оголосила конкурс на здобуття Золотої медалі імені Вернадського Національної академії наук України.

Премія присуджується на честь першого президента Української академії наук – видатного вченого, академіка Володимира Івановича Вернадського, а також з нагоди 85-річчя її заснування. Вона покликана відзначити видатні досягнення науковців у галузі природничих, технічних та соціогуманітарних наук. Щорічно присуджуються дві золоті медалі (одна – вітчизняному і одна – зарубіжному) персонально як за окремі наукові досягнення, так і за сукупність наукових праць. Взяти участь у Конкурсі можуть дійсні члени і члени-кореспонденти НАН України незалежно від місця їх постійної роботи; зарубіжні вчені;  окремі особи, які працюють у наукових установах, закладах вищої освіти, на підприємствах і в організаціях, розташованих на території України. Заявку на участь можна подати до 12 листопада 2024 року.

Детальніше: https://www.nas.gov.ua/UA/Competition/Pages/About.aspx?CompetitionID=092, https://www.nas.gov.ua/legaltexts/DocPublic/P-030709-190-0.pdf, http://surl.li/tuezx

Фото: НАНУ
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-21
Share