НАЛАГОДЖЕННЯ ЗВ’ЯЗКІВ З ІНДУСТРІЄЮ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

НАЛАГОДЖЕННЯ ЗВ’ЯЗКІВ З ІНДУСТРІЄЮ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Керолайн та Лі Клюлі  «Налагодження зв’язків з індустрією штучного інтелекту є життєво важливим для збереження актуальності дипломів».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Керолайн та Лі Клюлі  «Налагодження зв’язків з індустрією штучного інтелекту є життєво важливим для збереження актуальності дипломів».

У ній наголошується, що університети повинні бути достатньо гнучкими, щоб сприяти постійній адаптації розвитку технологій. Штучний інтелект розвивається з безпрецедентною швидкістю, змінюючи те, як створюються, кодуються, вирішуються проблеми та отримуються знання, проте університети повільно адаптуються до цих нових трендів. Академічні кола ризикують безповоротно відстати, оскільки щойно ця технологія прискориться, наздогнати згаяний час стане дедалі важчим завданням. Без швидкої адаптації університети можуть незабаром виявити, що їхня роль у створенні та поширенні знань застаріла. В якості ілюстрації того, наскільки швидко розвивається штучний інтелект, пропонується поглянути на досвід останніх двох років. Оновлені моделі ГШІ можуть складати  гарно структуровані есе з коректними посиланнями на джерела та формувати великі текстові звіти за лічені секунди. Останній тест GPT-4 від OpenAI перевершив очікування, продемонструвавши результати людського рівня або навіть кращі в частині складання академічних та професійних іспитів, зокрема – у юриспруденції. Прогрес у STEM-галузях ще більш вражаючий: AlphaProof від DeepMind вразив дослідників, розв’язавши чотири з шести задач на міжнародній математичній олімпіаді 2024 року, що еквівалентно срібній медалі серед найталановитіших молодих математиків світу. У програмуванні останній AlphaCode2 від DeepMind потрапив до 15% найкращих в елітних конкурсах з програмування, продемонструвавши логіку та креативність, що перевершують навички професійних розробників. З огляду на неймовірні темпи розвитку зрозуміло, що викладачі намагаються бути в курсі останніх розробок. Викладачі тестують штучний інтелект, виявляють його недоліки і зупиняються на цьому. Але технологія швидко удосконалюється. Цей розрив між технологічним прогресом та інституційною адаптацією посилюється тим фактом, що навіть коли викладачі наздоганяють та намагаються відповідно оновити свої навчальні програми, традиційні цикли академічного планування продовжують діяти у неприйнятно для ШІ тривалі терміни. Щоб університетські дипломи зберегли свою актуальність,  потрібна зміна мислення. Акцент має зміститися із традиційного оцінювання набутих знань на розвиток навичок та якостей, необхідних випускникам у світі. Автори вважають, що для досягнення цієї мети необхідні три чіткі зміни:  викладачі повинні бути обізнані з найновішими розробками штучного інтелекту та відповідно до цього приймати рішення щодо дизайну навчання;  установи повинні краще підтримувати постійну адаптацію; університети повинні будувати зв’язки між своїми викладачами та розробниками штучного інтелекту в реальному секторі. Завдяки цьому академічні кола можуть забезпечити випускникам успіх на ринку праці, який розвивається під впливом нової промислової революції. Як передбачливо зазначає американський філософ Ерік Гоффер: «У часи змін учні успадковують землю, тоді як науковці чудово оснащені для того, щоб мати справу зі світом, якого більше не існує».

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/YZBsq

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-05-13
Share
10 СПОСОБІВ ВИКОРИСТАННЯ ШІ ДЛЯ РОБОТИ З ТЕКСТАМИ

10 СПОСОБІВ ВИКОРИСТАННЯ ШІ ДЛЯ РОБОТИ З ТЕКСТАМИ

Sorry, this entry is only available in Українська. На платформі освітніх практик ІТ-компанії Genesis  оприлюднила практичний матеріал «10 способів використання ШІ для роботи з текстами».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На платформі освітніх практик ІТ-компанії Genesis  оприлюднила практичний матеріал «10 способів використання ШІ для роботи з текстами».

У ньому розглядаються сценарії використання інструменту ChatGPT для оптимізації роботи з текстами, наводиться опис функцій ГШІ з відповідними прикладами запитів, які можна використовувати для перефразування щоб зробити текст більш зрозумілим і легким для сприйняття; для перевірки орфографії, пунктуації, стилістики та граматики у тексті; оцінювання тексту, його структури і точності; підбору синонімів задля збагачення лексики й урізноманітнення тексту; реферування, скорочення, узагальнення та виокремлення ключової інформації з тексту; перетворення списків  у логічно зв’язаний текст; зміни тону і стилю письма; формування контент-шаблонів; імітації заданого  стилю для копіювання стилю певного автора або жанру; застосування структур/фреймворків для оформлення тексту за шаблонною структурою (PAS, AIDA).

Детальніше: https://t.me/navchai_smilyvo/389https://t.me/navchai_smilyvo/264

Фото:  скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-05-13
Share
НАВЧАННЯ ТА ВИКЛАДАННЯ У КРИЗОВИХ СИТУАЦІЯХ

НАВЧАННЯ ТА ВИКЛАДАННЯ У КРИЗОВИХ СИТУАЦІЯХ

Sorry, this entry is only available in Українська.  На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано звіт «Навчання та викладання у кризових ситуаціях: потреби та надання необхідної підтримки».

Sorry, this entry is only available in Українська.

 На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано звіт «Навчання та викладання у кризових ситуаціях: потреби та надання необхідної підтримки».

У ньому наголошується, що кризи (пандемії, стихійні лиха, політичні та збройні конфлікти, масштабні технологічні збої тощо) суттєво впливають на діяльність університетів та якість вищої освіти. У документі узагальнено результати роботи тематичної групи експертів EUA з питань навчання та викладання. Вивчались наслідки криз та їхній фактичний вплив здатність університетів надавати якісну освіту. Наведено результати опитувань керівництва ЗВО та представлено основні положення й висновки тематичних досліджень семи університетів-учасників. Пропонуються рішення, які дозволять закладам вищої освіти підготуватись до майбутніх криз, покращити систему управління та підвищити стійкість ЗВО, забезпечити безперервність навчання та його високу якість під час надзвичайних ситуацій.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/86myf, https://ukrintei.ua/y/FjOQ9

Фото:  скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EUA #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-05-13
Share
ОЕСР: РОЛЬ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБ ЗАЙНЯТОСТІ В ІНКЛЮЗИВНОМУ СПІЛЬНОМУ РИНКУ ПРАЦІ

ОЕСР: РОЛЬ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБ ЗАЙНЯТОСТІ В ІНКЛЮЗИВНОМУ СПІЛЬНОМУ РИНКУ ПРАЦІ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Роль державних служб зайнятості у сприянні інклюзивному спільному ринку праці північних країн».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Роль державних служб зайнятості у сприянні інклюзивному спільному ринку праці північних країн».

У ньому пропонується аналіз впливу реформування державних служб зайнятості та систем активної політики ринку праці у скандинавських країнах (Данія, Фінляндія, Ісландія, Норвегія та Швеція) на формування спільного ринку праці. Розглядаються вже реалізовані, поточні та заплановані реформи (зокрема – щодо упровадження цифрових рішень та рішень на основі штучного інтелекту) і практика співпраці державних служб зайнятості. Підготовлені рекомендації щодо зміцнення роботи цих служб задля створення інклюзивного спільного скандинавського ринку праці. З’ясовано, що чотири з п’яти скандинавських країн активно реформують свої системи, удосконалюють механізми активної політики, усі обмінюються досвідом і взаємно навчаються, вивчаючи результати реформ. Данія ретельно збирала та аналізувала дані перед розробленням плану реформ, а Фінляндія та Швеція на практиці випробували нові моделі. Усі скандинавські країни наразі використовують гібридні або змішані моделі надання послуг і здійснили значний цифровий прогрес і кожна з них має принаймні одне рішення, яке використовує технологію штучного інтелекту.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/u17KP, https://ukrintei.ua/y/DH2dvhttps://doi.org/10.1787/54cec4d6-en 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2025-05-13
Share
ЮРИДИЧНА ОСВІТА МАЙБУТНЬОГО

ЮРИДИЧНА ОСВІТА МАЙБУТНЬОГО

Sorry, this entry is only available in Українська. Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти, Міністерство молоді та спорту України, Міністерство освіти і науки України та Міністерство юстиції оголосили про старт всеукраїнського молодіжного конкурсу «Юридична освіта майбутнього».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти, Міністерство молоді та спорту України, Міністерство освіти і науки України та Міністерство юстиції оголосили про старт всеукраїнського молодіжного конкурсу «Юридична освіта майбутнього».

Метою цього конкурсу є підтримка обдарованої молоді,  виявлення з їх допомогою проблемних питань юридичної освіти та пошук шляхів їх вирішення, залучення студентів до процесу покращення якості вищої освіти в Україні, професійна орієнтація школярів. Участь у Конкурсі можуть взяти учні закладів загальної середньої освіти (група 1), студенти та аспіранти закладів вищої освіти (група 2); молоді юристи, науковці, викладачі  (група 3), які представлять свої роботи відповідної тематичної спрямованості. Це: «Мій шлях до юридичної професії: що я можу зробити вже сьогодні», «Чи готує юридична освіта справжніх фахівців: що потрібно змінити вже сьогодні» та «Імплементація європейського досвіду та стандартів у сфері юридичної освіти». Розгляд та попередній відбір поданих на конкурс робіт, фіналістів та переможців відбудеться у червні 2025 року. Заявку на участь можна подати  до 8 червня 2025 року.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/RqshJ, https://ukrintei.ua/y/GSiTG, https://ukrintei.ua/y/bgEWS

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-05-12
Share
ОНЛАЙН-КУРС ДЛЯ МЕНЕДЖЕРІВ

ОНЛАЙН-КУРС ДЛЯ МЕНЕДЖЕРІВ

Sorry, this entry is only available in Українська. Netpeak Group  пропонує усім бажаючим долучитись до освітнього проєкту «Для менеджерів», орієнтованого для підприємців, управлінців та державних службовців,  які прагнуть удосконалити свої навички в роботі з командами, підвищенні продуктивності, оптимізації бізнес-процесів і розвитку стартапів.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Netpeak Group  пропонує усім бажаючим долучитись до освітнього проєкту «Для менеджерів», орієнтованого для підприємців, управлінців та державних службовців,  які прагнуть удосконалити свої навички в роботі з командами, підвищенні продуктивності, оптимізації бізнес-процесів і розвитку стартапів.

Курс складається з 38 коротких тематичних відео, що супроводжуються текстовими конспектами, інформаційними картками, практичними завданнями й тестами, об’єднаними у 8 модулів. Слухачі дізнаються, як чітко ставити цілі перед командою, як формувати стратегію, що відповідатиме цілям і цінностям компанії;  як наймати, як навчати персонал; як правильно делегувати повноваження та забезпечувати зворотній зв’язок; як будувати комунікацію, ставити задачі,  робити звіти і створювати бізнес-дашборди; як аналізувати комерційну інформацію; як правильно упроваджувати зміни і досягати Product-Market Fit; як масштабувати бізнес та виходити з кризових ситуацій з мінімальними втратами.

Детальніше: https://netpeak.me/Vx74Dq, https://t.me/ederaua/2398

Фото:  скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

#НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2025-05-12
Share
ВІДСТОРОНЕННЯ USAID ВІД ФІНАНСУВАННЯ ГЛОБАЛЬНОЇ ОСВІТИ

ВІДСТОРОНЕННЯ USAID ВІД ФІНАНСУВАННЯ ГЛОБАЛЬНОЇ ОСВІТИ

Sorry, this entry is only available in Українська. На порталі European Training Foundation опублікована стаття «Вплив відсторонення USAID від фінансування на глобальну освіту та розвиток навичок».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На порталі European Training Foundation опублікована стаття «Вплив відсторонення USAID від фінансування на глобальну освіту та розвиток навичок».

У ній наголошується, що ліквідація USAID  – Агенції США з міжнародного розвитку спричинила появу кризових явищ у глобальній освіті. І це матиме далекосяжні наслідки. Звіт, підготовлений на замовлення Європейського фонду освіти, аналізує наслідки припинення фінансування USAID, розглядаючи процес через чотири ключові лінзи: тенденції фінансування, географічний вплив, масштаби фінансування, наслідки для глобальної освіти та політичні реакції. Розглядається роль USAID у глобальній освіті,  систематизуються прямі та опосередковані наслідки від її ліквідації, пропонуються політичні заходи реагування та зосереджується увага на нових можливостях, які відкриваються для ЄС. Експерти зазначають, що ліквідація USAID ставить під загрозу освіту у нестабільних та уражених конфліктами регіонах. Реакція ЄС, на їх переконання, має бути наступною: збільшення фінансування, розширення скоординованих дій та підтримка розвитку стратегічних партнерств.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/Vvtzo, https://ukrintei.ua/y/sl7qD   

Фото:  скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-05-12
Share
ОЕСР: ЗВ’ЯЗОК ДОБРОЧЕСНОСТІ, ДІЛОВОЇ ПОВЕДІНКИ ТА ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

ОЕСР: ЗВ’ЯЗОК ДОБРОЧЕСНОСТІ, ДІЛОВОЇ ПОВЕДІНКИ ТА ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Зв’язок доброчесності, ділової поведінки та державних закупівель» із серії «Робочі документи ОЕСР з міжнародних інвестицій».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Зв’язок доброчесності, ділової поведінки та державних закупівель» із серії «Робочі документи ОЕСР з міжнародних інвестицій».

У ньому зазначається, що  доброчесність є невід’ємним компонентом сталого бізнесу, який має надзвичайно важливе значення у сфері державних закупівель. Підвищення доброчесності бізнесу також може забезпечити більш високий  рівень сталості глобальних ланцюгів постачання. З іншого боку, недоброчесність, зокрема – корупція є основним чинником негативного впливу ланцюгів постачання на сталий розвиток. Необхідно забезпечити такі умови функціонування бізнесу, щоб компанії діяли виключно в рамках відповідальної ділової поведінки, у т.ч. – у сфері державних закупівель, яка особливо вразлива до корупції, оскільки знаходяться на перетині державного та приватного секторів. Негативний вплив недоброчесної операційної діяльності бізнесу усередині ланцюгів поставок часто зумовлений корупцією, про що свідчать «Керівні принципи ОЕСР для багатонаціональних підприємств щодо відповідальної ділової поведінки» 2023 року. З огляду на значні обсяги державних витрат, державні закупівлі суттєво впливають на глобальні ланцюги поставок, але наразі контролю взаємозв’язку доброчесності, відповідальної ділової поведінки та державних закупівель приділялось недостатньо уваги. В опублікованому документі досліджуються шляхи підвищення доброчесності ланцюгів постачання та подолання корупції як причини негативного впливу на сталий розвиток з акцентом на державних закупівлях. Містяться пропозиції щодо розвитку Глобальної ініціативи щодо залучення приватного сектору як партнера у боротьбі з корупцією, аналізується можливість створення структури, яка може допомогти державним та приватним суб’єктам вжити практичних заходів для підвищення доброчесності у ланцюгах поставок, що забезпечують державні контракти.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/XhwDg, https://ukrintei.ua/y/DTQ8h, https://doi.org/10.1787/cfb65ff8-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2025-05-12
Share
ГРАМОТНІСТЬ У СФЕРІ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ВИЩІЙ ОСВІТІ

ГРАМОТНІСТЬ У СФЕРІ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ВИЩІЙ ОСВІТІ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Фун Сіонг Лім «Як виглядає «відповідна віку» грамотність у сфері штучного інтелекту у вищій освіті».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Фун Сіонг Лім «Як виглядає «відповідна віку» грамотність у сфері штучного інтелекту у вищій освіті».

У ній наголошується, що оскільки грамотність у сфері штучного інтелекту стає важливою робочою навичкою, університетам необхідно вийти за межі рівня «початкової школи» у розвитку цих компетенцій серед своїх студентів. Автор розмірковує над тим, як забезпечити підтримку грамотності у сфері штучного інтелекту і зосереджує увагу на ключових навичках – починаючи від того, як вони формуються від початкової школи до освіти дорослих. Йдеться про розуміння того, як працює штучний інтелект; яким має бути етичне використання штучного інтелекту; як аналізувати та оцінювати можливості ШІ щодо надання точних і коректних відомостей або виявляти упередженості. Лім вважає, що автономний ШІ буде наступним важливим етапом розвитку цієї технології  і це вимагатиме від людей відповідних навичок. Він акцентує увагу на таких сферах застосування штучного інтелекту, як навчання, робота, особисте та суспільне життя. Університетським викладачам необхідно замислитись над тим, чи є підтримують їх навчальні програми належний рівень грамотності у галузі штучного інтелекту та почати створювати відповідальні рішення на основі ШІ.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/EhRLG, https://ukrintei.ua/y/FiwB7 

Фото:  pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-05-09
Share
DIGITAL GREENTALENTS 2025

DIGITAL GREENTALENTS 2025

Sorry, this entry is only available in Українська. Міністерство освіти та досліджень ФРН оголосило про старт конкурсу «Цифрові зелені таланти – високий потенціал у сталому розвитку»  / Digital GreenTalents – High Potentials in Sustainable Development.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Міністерство освіти та досліджень ФРН оголосило про старт конкурсу «Цифрові зелені таланти – високий потенціал у сталому розвитку»  / Digital GreenTalents – High Potentials in Sustainable Development.

Цей конкурс покликаній підтримати розвиток цифровізації задля сприяння сталого розвитку в умовах глобальних кліматичних змін; розроблення і упровадження інструментів захисту і збереження довкілля. Планується відібрати 20 молодих науковців з усього світу, які мають перспективні інноваційні ідеї у галузі цифровізації задля імплементації цілей сталого розвитку. Переможці отримають повну оплату наукового стажування у Німеччині, можливість участі у тематичних лекціях і семінарах Весняної школи / SpringSchool; персональне наставництво у рамках спеціальної менторської програми; доступ до глобальної спільноти Digital GreenTalents. Участь у конкурсі можуть взяти мотивовані молоді вчені будь‑якої спеціальності, які реалізують  інноваційні дослідницькі проєкти відповідного спрямування, якщо вони навчаються у докторантурі або на останньому курсі магістерської програми; мають вік до 30 років; досконало володіють англійською мовою; зацікавлені у програмі Digital GreenTalents. Заявку на участь у конкурсі можна  до 6 червня 2025 року.

Детальніше: https://digitalgreentalents.de/, https://digitalgreentalents.de/apply-1-1, https://ukrintei.ua/y/HetqG

Фото: організатори

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-05-09
Share