Search results found:

posts - 5436

pages - 544

ЕТИЧНЕ ВИКОРИСТАННЯ ШІ В АКАДЕМІЧНІЙ ПРАКТИЦІ

ЕТИЧНЕ ВИКОРИСТАННЯ ШІ В АКАДЕМІЧНІЙ ПРАКТИЦІ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джульєтти Роусел «Вчені діляться рекомендаціями щодо етичного використання штучного інтелекту в дослідженнях».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джульєтти Роусел «Вчені діляться рекомендаціями щодо етичного використання штучного інтелекту в дослідженнях».

У ній автор зазначає, що науковці розуміють важливість прозорості та надійності перевірки поданих до журналів рукописів наукових публікацій. Джульєтта надає поради щодо етичного використання штучного інтелекту в академічній літературі й недопущення сумнівних дослідницьких практик. При цьому вона спирається на рекомендації, розроблені вченими з університетів Кембриджа, Копенгагена, Оксфорда, Національного університету Сінгапуру та інших установ, опубліковані в Nature Machine Intelligence. Надзвичайно високий рівень поширення використання великих мовних моделей (LLM), таких як ChatGPT, у наукове середовище, спричиняє велику кількість різноманітних ризиків (плагіат, некоректне зазначення авторства тощо). Провідні наукові журнали світу «тепер активно заохочують відповідальне використання ГШІ для підвищення якості». Для цього у будь-яких рукописах,  які містять згенеровані ШІ тексти, повинне надаватись чітке однозначне підтвердження та забезпечуватись прозорість щодо використання LLM. Крім того, знову набуває неабиякого значення людська перевірка текстів, яка має гарантувати точність і цілісність будь-якої роботи, створеної у співпраці зі штучним інтелектом, щоб встановити, що у роботу був зроблений «значний людський внесок».  Ці рекомендації розроблялись на тлі активних дебатів щодо використання штучного інтелекту в академічних колах і щодо того, чи повинні університети обмежити використання цієї технології або прийняти її, причому останні дослідження показують, що науковці використовують інструменти ШІ навіть більше, ніж студенти. Наприклад, пропонується шаблон, який автори можуть використовувати, направляючи рукописи до видавництва, щоб підтвердити задіяння інструментів ШІ у своїй роботі. Потрібно упорядковувати етичні стандарти та забезпечувати їх дотримання в умовах максимальної прозорості щодо використання LLM. Джуліан Савулеску, директор Оксфордського центру практичної етики та один із співавторів рекомендацій, стверджує, що інструменти ШІ «можуть знищити академічну незалежність, креативність, оригінальність і саму думку як таку. Разом із тим, вони також можуть сприяти неймовірній спільній творчості та продуктивності».

Детальніше: http://surl.li/gqbzbo, http://surl.li/hblzgx, http://surl.li/gfqoqj

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-12-16
Share
QS WORLD UNIVERSITY RANKINGS: SUSTAINABILITY 2025

QS WORLD UNIVERSITY RANKINGS: SUSTAINABILITY 2025

Sorry, this entry is only available in Українська. Оприлюднене чергове видання рейтингу QS World University Rankings: Sustainability 2025, який презентує світові університети-лідери у соціальній, екологічній та управлінській стійкості.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Оприлюднене чергове видання рейтингу QS World University Rankings: Sustainability 2025, який презентує світові університети-лідери у соціальній, екологічній та управлінській стійкості.

Рейтинг вимірює внесок університетів у досягнення Цілей сталого розвитку ООН, зосереджуючись на відповідному оцінюванні впливу університетів як центрів освіти і досліджень та потужних роботодавців. Також він демонструє здатність університетів долати управлінські проблеми, з якими стикається будь-яка велика  і складна організація. При побудові рейтингу аналізувались показники сталого розвитку (екологічна освіта, екологічні дослідження, екологічна стійкість), соціального впливу (працевлаштування та успішність, рівність, здоров’я та добробут, вплив освіти, обмін знаннями) та показники ефективності і прозорості управління. До рейтингу включені освітні та наукові заклади, що відповідають вимогам QS World University Rankings, QS Rankings by Region або QS Rankings by Subject. Цьогоріч до рейтингу Sustainability увійшло 17 українських університетів, зокрема – Львівський національний університет «Львівська політехніка», Сумський державний університет, Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, Львівський національний університет імені Івана Франка, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут».

Детальніше: http://surl.li/yfrswe, http://surl.li/mgnxxy

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2024-12-16
Share
ПАРТНЕРСТВО З  УНІВЕРСИТЕТАМИ

ПАРТНЕРСТВО З  УНІВЕРСИТЕТАМИ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Європейської асоціації університетів у розділі «Голоси експертів» опублікована стаття Томаса Йоргенсена «ЄС повинен ставитися до університетів як до партнерів, а не як до інструментів».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Європейської асоціації університетів у розділі «Голоси експертів» опублікована стаття Томаса Йоргенсена «ЄС повинен ставитися до університетів як до партнерів, а не як до інструментів».

У ній наголошується, що погляд політиків на дослідження та інновації повинен виходити за межі вузьких економічних цілей. Програма Європейської Комісії на наступні п’ять років ґрунтується на  дослідженнях, інноваціях та освіті, тому  в центрі політики ЄС має бути переосмислення європейської економіки та академічного сектору. Що означають нові пропозиції Маріо Драгі, Енріко Летта та Мануеля Хейтора для європейської вищої освіти і досліджень? Є багато хороших новин для університетів. Але чи цей новий порядок денний повністю ураховує, як саме університети сприяють досягненню таких цілей, як конкурентоспроможність, і чи вбачають політики в університетах виключно інструменти досягнення вузьких економічних цілей?  Європейські політики прагнуть, щоб університети розробляли конкретні технології, використовували спільні європейські ступені для навчання зі стратегічних дисциплін і розвивали фундаментальні дослідження як базу для інновацій.  Але якщо європейські університети хочуть зробити свій внесок у сильну Європу, вони потребуватимуть сильної та наполегливої підтримки ззовні, брати участь у діалозі та формувати ефективні партнерства.

Детальніше: http://surl.li/vgdpld, http://surl.li/jxpgfi, http://surl.li/mhkvzn

Фото: EUA

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EUA #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-12-16
Share
ОЕСР: ЦСР- ЗОБОВ’ЯЗАННЯ  ФІНАНСОВИХ  УСТАНОВ

ОЕСР: ЦСР- ЗОБОВ’ЯЗАННЯ  ФІНАНСОВИХ  УСТАНОВ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Оцінка нетто-нульових показників для фінансових установ» із серії «Політичні документи ОЕСР щодо бізнесу та фінансів».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Оцінка нетто-нульових показників для фінансових установ» із серії «Політичні документи ОЕСР щодо бізнесу та фінансів».

Наголошується, що зміна клімату прискорюється, тому потрібні амбітні та ефективні політичні дії для суттєвого скорочення викидів парникових газів, здійснення кліматичного переходу та подолання негативних наслідків, пов’язаних зі зміною клімату. Державна політика залишається центральною ланкою кліматичних дій, але разом із тим фінансова система та фінансові установи можуть відігравати важливу роль у перерозподілі капіталу для інвестування у кліматичні рішення та фінансування кліматичного переходу. Необхідний моніторинг реалізації стратегій і планів, спрямованих на досягнення нульового рівня викидів та відповідних дій фінансових установ у контексті інвестиційних та фінансових рішень, пов’язаних зі зміною клімату, що має бути  побудований на прозорих і зрозумілих метриках. У звіті досліджуються ключові проблеми та можливості, пов’язані з формуванням прозорої, конкретної та цілісної системи показників для підтримки моніторингу зобов’язань фінансових установ щодо «чистого нуля». Увагу зосереджено на 5 варіантах показників, запропонованих різними ініціативами: показано типи та тематична спрямованість інформації, сильні риси та прогалини, методологічні обмеження. Підкреслюється необхідність продовження зусиль для розроблення надійних показників, стимулювання належного розкриття даних, розвитку міжнародного співробітництва для забезпечення основ для ефективних кліматичних дій.

Детальніше: http://surl.li/agqgky, http://surl.li/jdquyf

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-12-16
Share
АВТОМАТИЗАЦІЯ ОСВІТНЬОЇ РОБОТИ

АВТОМАТИЗАЦІЯ ОСВІТНЬОЇ РОБОТИ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Грегора Калдоу і Дженніфер Робертсон «Посібник із автоматизації роботи у вищій освіті».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Грегора Калдоу і Дженніфер Робертсон «Посібник із автоматизації роботи у вищій освіті».

У ній наголошується, що запровадження автоматизації рутинних процесів в університетах може звільнити персонал від повторюваних завдань, оптимізувати його роботу та покращити освітній досвід студентів.  Завдяки автоматизації університети можуть закласти міцну основу для майбутніх рішень на основі ШІ. Автори пропонують свої поради для кожного етапу автоматизації. Зокрема, пропонується на старті чітко визначити, навіщо потрібна автоматизація (зменшення адміністративного навантаження, вивільнення ресурсів персоналу для більш ефективного залучення студентів та надання їм академічної підтримки). Потім слід визначити цілі та залучити усі зацікавлені сторони (консенсус щодо мети, спільне обговорення ролі автоматизації, визначення прийнятного співвідношення автоматизації, цінностей та економічних аспектів,  хто керуватиме даними та процесами, як досягти безпеки та будувати бізнес-системи, як здійснювати обробку даних). Далі необхідно формувати систему довгострокової підтримки та забезпечення стійкості. Важливе значення має аналіз набутого досвіду, демонстрація цінності отриманих результатів, моніторинг перебігу основних процесів та оцінювання ключових показників.  Автори наголошують, що успіху неможливо досягти без чіткого бачення загальних рис проєкту, залучення зацікавлених сторін, коректного обрання інструментів і технологій, запровадження пілотних програм, створення команди однодумців, інвестицій в навчання та підвищення кваліфікації учасників проєкту.

Детальніше: http://surl.li/lqmwdc

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2024-12-12
Share
УРЯД ПІДТРИМАВ НАЦІОНАЛЬНУ СИСТЕМУ КВАЛІФІКАЦІЙ

УРЯД ПІДТРИМАВ НАЦІОНАЛЬНУ СИСТЕМУ КВАЛІФІКАЦІЙ

Sorry, this entry is only available in Українська. Кабінет Міністрів України підтримав проєкт Закону України «Про Національну систему кваліфікацій».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Кабінет Міністрів України підтримав проєкт Закону України «Про Національну систему кваліфікацій».

Проєкт розроблено Міністерством освіти і науки України на виконання статті 37 Закону України «Про освіту», пункту 56 «Плану заходів з виконання рекомендацій Європейської комісії, представлених у Звіті про прогрес України в межах Пакета розширення Європейського Союзу 2023 року» та кроку 137 «Плану пріоритетних дій Уряду на 2024 рік». Він покликаний упорядкувати Національну систему кваліфікацій та здійснити її належне законодавче забезпечення, визначити механізми взаємодії зацікавлених сторін, унормувати питання присвоєння, підтвердження та визнання професійних кваліфікацій. Прийняття документу створить умови для максимального залучення роботодавців до процесу підготовки фахівців в системі освіти.  Проєкт визначає мету, завдання, принципи та структуру організації та функціонування Національної системи кваліфікацій, засади розроблення рамок кваліфікацій, професійних стандартів, формування та супроводу Єдиного реєстру кваліфікацій. Також ним врегульовуються повноваження державних органів управління у сфері кваліфікацій (особливості статусу, завдання і повноваження Національного агентства кваліфікацій; завдання та права галузевих рад з розвитку професійних кваліфікацій, процедури акредитації та діяльності кваліфікаційних центрів; загальні засади присвоєння, підтвердження, визнання професійних кваліфікацій, зокрема здобутих шляхом неформальної та інформальної освіти; присвоєння і підтвердження освітніх кваліфікацій, зокрема часткових). Важливо також, що у рамках рекомендацій Ради Європи (2022/C 243/02) в Україні запроваджується поняття мікрокваліфікацій та визначаються особливості їхнього здобуття і присвоєння.

Детальніше: http://surl.li/lmxovm, http://surl.li/spxfnpи

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-12-12
Share
ОЕСР: ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ ІНСТИТУЦІЙНИХ ІНВЕСТОРІВ

ОЕСР: ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ ІНСТИТУЦІЙНИХ ІНВЕСТОРІВ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт із серії «Управління кліматичними ризиками та наслідками за допомогою належної обачності для відповідальної ділової поведінки».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт із серії «Управління кліматичними ризиками та наслідками за допомогою належної обачності для відповідальної ділової поведінки».

Наголошується, що досягнення цілей Паризької угоди щодо пом’якшення наслідків зміни клімату та адаптації до них вимагає узгодження фінансування зниження викидів парникових газів та підтримки кліматично-стійкого розвитку. Це означає, що політики, розробники стандартів та фінансові суб’єкти мають приділяти підвищену увагу  впливу  на клімат реального сектору економіки та спрямовувати відповідним чином фінансування. У звіті продемонстровано, як інституційні інвестори можуть застосовувати належну перевірку на основі оцінки ризиків згідно «Рекомендацій ОЕСР для багатонаціональних компаній щодо відповідальної ділової поведінки» для запобігання негативного екологічного впливу. Експерти ОЕСР надають практичні рекомендації щодо ув’язки кліматичних зобов’язань у фінансовій сфері та реальній економіці, а також пропонує рамки та інструменти для оцінювання, управління або розкриття інформації про кліматичний вплив інвестицій.

Детальніше: http://surl.li/suekmu, http://surl.li/vpuzhh

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-12-12
Share
НАСКІЛЬКИ ІНКЛЮЗИВНИМИ Є СИСТЕМИ ОСВІТИ?

НАСКІЛЬКИ ІНКЛЮЗИВНИМИ Є СИСТЕМИ ОСВІТИ?

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Європейського тренінгового центру опубліковано щорічний моніторинговий звіт «Освіта, навички та зайнятість: тенденції 2024».  

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Європейського тренінгового центру опубліковано щорічний моніторинговий звіт «Освіта, навички та зайнятість: тенденції 2024».  

Документ демонструє, наскільки добре різні країни забезпечують доступність, справедливі умови та високу якість навчання. Публікація спирається на дані KIESE (Ключові показники освіти, навичок і зайнятості) і Туринського процесу з оцінювання освітніх систем 26 країн-партнерів у Центральній Азії, Південно-Східній Європі, країнах-сусідах ЄС, а також Південній та Східній Європі. Ключове питання цьогорічного звіту – інклюзивність для людей різного віку, статі та походження. Зокрема, експерти розглядають питання розуміння освітніх потреб, гнучкості реагування на проблеми, загальні питання інклюзивності. Отримані дані свідчать про те, що молоді люди загалом мають кращий доступ до освіти та навчання, ніж дорослі, але і для цієї категорії системні прогалини залишаються. Економічний статус, стать і системні умови значно впливають на результати навчання. Щоб подолати ці прогалини, рекомендується у першу чергу забезпечити вирішення проблем нестачі кадрів (вчителів і фахівців із підвищення кваліфікації), здійснювати активне інвестування у цифрові інструменти та інфраструктуру, забезпечити системну підтримку студентів із групи ризику за допомогою програм наставництва.

Детальніше: http://surl.li/lcdlzv, http://surl.li/zeeuhh, http://surl.li/vwkjzr  

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Інклюзивність #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-12-11
Share
ОЕСР: ФІНАНСУВАННЯ СТІЙКОЇ ДО КЛІМАТУ ІНФРАСТРУКТУРИ

ОЕСР: ФІНАНСУВАННЯ СТІЙКОЇ ДО КЛІМАТУ ІНФРАСТРУКТУРИ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт із серії «G20/ОЕСР» про підходи до фінансування та інвестування у стійку до клімату інфраструктуру.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт із серії «G20/ОЕСР» про підходи до фінансування та інвестування у стійку до клімату інфраструктуру.

Наголошується, що інфраструктура відіграє важливу роль у функціонуванні економіки та добробуті людей, забезпечуючи переміщення людей, товарів та інформації, зв’язок, підтримуючи життєдіяльність суспільства. Кліматостійка інфраструктура має плануватись, проектуватись, будуватись і  експлуатуватись таким чином, щоб забезпечувати збереження природи та розвиток економіки, адаптуватися до глобальних змін і швидко відновлюватися після криз.  Це стосується як нових активів, так і існуючих (їх доведеться модернізувати або експлуатувати по-іншому, щоб врахувати вплив зміни клімату).  Підвищення кліматичної стійкості інфраструктури буде критично важливим для сталого розвитку, особливо це актуально для країн, що розвиваються. Звіт призначений для політиків G20 щоб повідомити їх про новітні підходи, які можуть бути застосовані у рамках фінансування стійкої до зміни клімату інфраструктури.

Детальніше: http://surl.li/zuuwqohttp://surl.li/ydoheh

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-12-11
Share
СТВОРЕННЯ СПРИЯТЛИВОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ

СТВОРЕННЯ СПРИЯТЛИВОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Лорен Фланнері «Внесення людського дотику до віртуального навчання».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Лорен Фланнері «Внесення людського дотику до віртуального навчання».

У ній автор наголошує, що персоналізація досвіду віддаленого навчання та зміцнення довіри – це лише дві з кількох стратегій, спрямованих на те, щоб створити сприятливе освітнє середовище онлайн. Притаманне людині прагнення до персональних стосунків робить важливим встановлення емоційних зв’язків між викладачами та студентами, що особливо гостро необхідно саме у віртуальному середовищі. Лорен пропонує власні поради щодо того, як людський чинник може стати фундаментальним аспектом навчання. Вона вважає за необхідне будувати й підтримувати емоційні зв’язки зі студентами: викладачі та інші студенти мають бути доступними, чуйними, радо відзиватись на різноманітні потреби, виявляти щирий інтерес до освітнього і людського досвіду, залишайтеся відкритими до різних точок зору. Також наголошується на необхідності  виховання довіри, яка необхідна для ефективного викладання та навчання. Адже навчання онлайн пов’язане із виконанням численних обов’язків (основна робота чи підробіток, сімейні зобов’язання, навчання, засвоєння нових навичок щодо  використання новітніх технологій (останні слід використовувати обдумано – різні інструменти на кшталт дошок обговорень і чатів мають сприяти змістовному спілкуванню, а не відволікати). Важливо забезпечити персоналізацію навчального досвіду з огляду на різні когнітивні здібності, стилі навчання, культурне походження, рівні емоційного інтелекту та особисті інтереси студентів. Необхідно заохочувати розбудову спільноти у віртуальному класі, що зменшує відчуття ізоляції та дозволяє комунікувати навіть після завершення занять (надіслання електронних листів з подякою, наданням додаткових ресурсів для вивчення тощо). Не зайвим буде проведення опитувань для збору інформації, яка допоможе отримати зворотній зв’язок від студентів та покращити майбутнє навчання. Упроваджуючи ці підходи та активно реагуючи на відгуки, викладачі можуть забезпечити ефективну емоційну підтримку як важливий елемент освітнього процесу.

Детальніше:  http://surl.li/phaogi, http://surl.li/elodku  

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

#НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2024-12-10
Share