Search results found:

posts - 5453

pages - 546

ОЕСР: ОСВІТА І МАЙБУТНЄ

ОЕСР: ОСВІТА І МАЙБУТНЄ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Сприяння розвитку компетенцій студентів та ефективної педагогіки для 21 століття у німецькомовній спільноті Бельгії» із серії «Перспективи освітньої політики ОЕСР».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Сприяння розвитку компетенцій студентів та ефективної педагогіки для 21 століття у німецькомовній спільноті Бельгії» із серії «Перспективи освітньої політики ОЕСР».

Зазначається, що німецькомовна громада Бельгії розпочала амбітний процес створення більш орієнтованої на студентів системи освіти відповідно до освітньої концепції «Моя освіта. Моє майбутнє!». Наразі усі зацікавлені учасники працюють над втіленням цього завдання через відповідні заходи у рамках «Освітньої стратегії 2040», узгодженої зі стратегією регіонального розвитку громади до 2040 року. Ця діяльність спирається на актуальні дані наукових досліджень і досвід реформування міжнародних освітніх систем. Вона зосереджена на двох головних пріоритетах: зміцнення базових навичок студентів відповідно до бачення «навичок 21 століття» та просування ефективних педагогічних практик. Документ характеризує стан системи освіти німецькомовної спільноти та поточних реформ; визначає ключові компетенції студентів у німецькомовній спільноті; пропонує підходи до розроблення та успішного упровадження навчальних програм 21 століття; спирається на політику підтримки навчання у контексті педагогічної автономії.

Детальніше: http://surl.li/lxaivu, http://surl.li/taadoe, https://doi.org/10.1787/fe5f6cfb-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини

2024-11-11
Share
ОЕСР: МОНІТОР КЛІМАТИЧНИХ ДІЙ

ОЕСР: МОНІТОР КЛІМАТИЧНИХ ДІЙ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Монітор кліматичних дій 2024» – ключову щорічну публікацію Міжнародної програми дій щодо клімату (IPAC).

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Монітор кліматичних дій 2024» – ключову щорічну публікацію Міжнародної програми дій щодо клімату (IPAC).

У звіті наголошується, що наслідком зміни клімату стало підвищення глобальної середньої температури, яке посилює небезпеки та ризики, пов’язані з кліматом, і наближає світ до незворотних кліматичних процесів. Країни мають можливість вирішити цю проблему, реалізувавши свої зобов’язання у рамках національно визначених внесків. Спираючись на інформаційну панель IPAC кожен бажаючий може дізнатись про значення показників, о відображають кліматичні зміни, оцінити глобальний прогрес у досягненні цілей «чистого нуля» для 51 країни. У «Моніторі» міститься комплексна експертна оцінка цілей  та характеристика основних небезпек, пов’язаних із кліматом. Вимірювання результатів кліматичної політики ОЕСР здійснюється на основі поєднання прийнятих заходів  політики та отриманих результатів. Висновки, зроблені експертами ОЕСР та адресовані політикам, свідчать про те, що поточні зобов’язання в частині скорочення викидів парникових газів до 2030 року недостатньо амбітні, щоб досягти температурних цілей Паризької угоди.

Детальніше: http://surl.li/dsqwor, http://surl.li/jbvbpo

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-11-08
Share
ТИМЧАСОВЕ ОБМЕЖЕННЯ ДОСТУПУ ДО НРАТ

ТИМЧАСОВЕ ОБМЕЖЕННЯ ДОСТУПУ ДО НРАТ

Sorry, this entry is only available in Українська. Інформуємо Вас про те, що 8 листопада 2024 академічних текстів  буде недоступний для користування року з 15:00 вебпортал Національного реопзитарію.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Інформуємо Вас про те, що 8 листопада 2024 академічних текстів  буде недоступний для користування року з 15:00 вебпортал Національного реопзитарію.

Це пов’язано з необхідністю виконання комплексу робіт з технічного обслуговування та оновлення бази даних академічних текстів. Ви матимете можливість повноцінно користуватись ресурсами Національного репозитарію  з  9 години ранку 11 листопада 2024 року.  З повагою, команда проєкту.

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини  #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_н

2024-11-08
Share
СТВОРЕННЯ ПЕРСОНАЛІЗОВАНОГО ОСВІТНЬОГО ЧАТ-БОТА

СТВОРЕННЯ ПЕРСОНАЛІЗОВАНОГО ОСВІТНЬОГО ЧАТ-БОТА

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Саймона Вана «З чого почати генеративне налаштування чат-бота ШІ». 

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Саймона Вана «З чого почати генеративне налаштування чат-бота ШІ». 

У ній наголошується, що ГШІ зробив «революцію» у секторі вищої освіти, він маючи величезний потенціал змін  і того, як відбувається викладання, і того, як студенти навчаються. Інструменти на основі штучного інтелекту пропонують розвинути персоналізований досвід навчання та можуть допомогти покращити взаємодію між викладачами і студентами. Для цього застосовують чат-боти зі штучним інтелектом, які суттєво змінюють формат викладання та навчання. Але у загальнодоступних версіях зазвичай бракує важливих деталей, отже вихід – створення власного персоналізованого чат-бота ШІ. Саймон звертає увагу на те, чи слід установам інвестувати в індивідуальні рішення, наводить різницю між загальнодоступними та індивідуально налаштованими інструментами та надає практичні поради щодо налаштування освітніх чат-ботів. Пропонується спочатку задокументувати існуючу практику викладання з особливою увагою на моменти персоналізованої взаємодії. Відслідковувати новітні дослідження та розробки у сфері штучного інтелекту та освіти. Не нехтувати внутрішній досвід – провести обговорення з колегами-викладачами та студентами. Залучити тих з них, хто має необхідні знання і навички програмування, досвід роботи з генеративним ШІ. Автор радить університетам стати на шлях створення індивідуально налаштованих чат-ботів задля покращання навчального досвіду і підвищення освітніх результатів, а також адаптації навчального середовища до потреб студентів і цілей навчання.

Детальніше: http://surl.li/irmfjq,

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-11-07
Share
ПРОЗОРІСТЬ ЕКОЛОГІЧНИХ ДАНИХ В УКРАЇНІ

ПРОЗОРІСТЬ ЕКОЛОГІЧНИХ ДАНИХ В УКРАЇНІ

Sorry, this entry is only available in Українська. Громадська організація «SaveDnipro» разом із Міністерством цифрової трансформації України представили широкому загалу свій рейтинг відкритості для громадськості екологічних даних, що публікуються державними установами.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Громадська організація «SaveDnipro» разом із Міністерством цифрової трансформації України представили широкому загалу свій рейтинг відкритості для громадськості екологічних даних, що публікуються державними установами.

Йдеться про дані стосовно якості повітря, стану води,  лісів і заповідників, наявності стихійних сміттєзвалищ тощо. Рейтинг побудований на матеріалах 209 наборів даних від 74 державних установ та демонструє, як  вони виконують свої обов’язки щодо забезпечення відкритості екологічної інформації. Встановлено, що найбільш відкритою наразі є Державна служба геології та надр України. На противагу їй найбільш закритим виявилось Міністерство енергетики України (16 наборів даних не публікується і лише один представлений у відкритому доступі). Державне агентство водних ресурсів України публікуючи усі 4 необхідні набори (100%). Дослідження проводилось в межах спільної програми Європейського Союзу та Міжнародного Фонду «Відродження» «European Renaissance of Ukraine: Civil Society Resilience and Recovery Initiative».

Детальніше: http://surl.li/pbaecf, http://surl.li/bdfhqu

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-11-07
Share
ВИДАВЦЯМ: ДОСЛІДЖЕННЯ ЩОДО СТАЛОГО РОЗВИТКУ

ВИДАВЦЯМ: ДОСЛІДЖЕННЯ ЩОДО СТАЛОГО РОЗВИТКУ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті платформи поширення наукових ідей та промоції досліджень Kudos опубліковані рекомендації щодо того, як видавцям реагувати на зростаючі потреби дослідницького сектору у царині сталого розвитку.

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті платформи поширення наукових ідей та промоції досліджень Kudos опубліковані рекомендації щодо того, як видавцям реагувати на зростаючі потреби дослідницького сектору у царині сталого розвитку.

Розглядається вплив  цілей сталого розвитку на фінансування досліджень і наукову практику, для чого використовуються матеріали опитування 4,5 тис. дослідників, політиків та грантодавців (спонсорів) з усього світу.  Ринкові очікування, пріоритети та бюджети дуже відрізняються за предметною сферою та регіонами/країнами. Аналізується ландшафт установ та спільнот, з якими видавці могли б продуктивно співпрацювати у контексті розширення або удосконалення власних стратегій сталого розвитку. Підготовлені рекомендації щодо тактичних дій та стратегій і довгострокових програм, які дозволять видавцям більш адекватно реагувати на ринковий попит, зважати на пріоритети спонсорів, підвищити видимість і вплив виконаних наукових досліджень, проявити корпоративну та соціальну відповідальність, розвивати партнерство для зміцнення довіри між академічним сектором і суспільством.

Детальніше: http://surl.li/fzzoby, http://surl.li/fliwqd

Фото: Kudos

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ЦСР_SDG #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-11-07
Share
ОЕСР: ПОЛІТИЧНІ ВАЖЕЛІ ДЛЯ ПОСИЛЕННЯ СТИМУЛІВ І НАРОЩУВАННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ

ОЕСР: ПОЛІТИЧНІ ВАЖЕЛІ ДЛЯ ПОСИЛЕННЯ СТИМУЛІВ І НАРОЩУВАННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ

Sorry, this entry is only available in Українська. У блозі ECOSCOPE опублікована стаття економістів Організації економічного співробітництва та розвитку «Політична основа для відновлення зростання продуктивності».

Sorry, this entry is only available in Українська.

У блозі ECOSCOPE опублікована стаття економістів Організації економічного співробітництва та розвитку «Політична основа для відновлення зростання продуктивності».

У ній наголошується, що  продуктивність праці визначає рівень життя населення, що у довгостроковій перспективі має вирішальне значення. Проте упродовж десятиліть в країнах ОЕСР зростання продуктивності має тенденцію до зниження. Динаміка продуктивності праці, яка вимірюється співвідношенням ВВП та відпрацьованих годин (або зайнятих працівників), сповільнилася: з темпів зростання біля 2% на рік – до 0,8%. Це зумовлено глобальною фінансовою кризою, пандемією та недостатнім накопиченням капіталу. У публікації міститься оновлена інформація щодо чинників продуктивності на  макро- та мікрорівні та ролі державної політики. Довгострокова тенденція до зниження продуктивності з початку 1970-х років була перервана приблизно десятирічним відступом у середині 1990-х, спричиненим поширенням інформаційних і телекомунікаційних технологій. Фірми на цьому технологічному рубежі працювали краще, але потім темпи зростання знову сповільнилися. Високий рівень невизначеності, фінансові негаразди, низькі інвестиції та слабка динаміка бізнесу зіграли свою роль у сповільненні зростання продуктивності в ОЕСР до нинішнього історичного мінімуму. Але продуктивність залежить не лише від технологій, а перш за все – від економічного середовища, сприятливого до інновацій. Урядові структури повинні задіяти усі доступні ним політичні важелі для посилення стимулів і нарощування можливостей реалізації економічних вигід від інновацій та економічного відновлення, що сприятиме зростанню продуктивності та підвищенню рівня життя населення.

Детальніше: http://surl.li/ywybph, http://surl.li/rncofe

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-11-07
Share
ПОКРАЩЕННЯ СТРАТЕГІЇ ЗАЛУЧЕННЯ СТУДЕНТІВ

ПОКРАЩЕННЯ СТРАТЕГІЇ ЗАЛУЧЕННЯ СТУДЕНТІВ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті платформи Studyportals опубліковано звіт «Початок роботи: як дані можуть керувати стратегією MBA».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті платформи Studyportals опубліковано звіт «Початок роботи: як дані можуть керувати стратегією MBA».

Наголошується, що навчальні програми у галузі бізнесу та менеджменту мають важливе значення, оскільки надають слухачам навички, необхідні для роботи у складному глобальному бізнес-середовищі, привчають до критичного мислення, ефективного управління бізнес-командами та  фактично формують підприємницьких агентів у різних галузях економіки. Регулярний аналіз ринкових даних життєво важливий для того, щоб ці програми залишалися актуальними та ефективними. Слідкуючи за новими тенденціями, заклади вищої освіти можуть адаптувати свої портфоліо відповідно до поточних потреб студентів, підприємств і галузей. Рекомендований для ознайомлення звіт демонструє статистичні дані пошукової поведінки понад 55 мільйонів студентів, які при якісному глибокому аналізі здатні стати основою для адекватного розуміння ЗВО сучасного ландшафту їхніх програм бізнесу і менеджменту, містить практичні ідеї щодо узгодження змісту програм і потреб студентів, поради щодо покращання навчального процесу та збереження конкурентоспроможності на регіональному, національному і глобальному рівні.

Детальніше: http://surl.li/gdlnpd, http://surl.li/zvaslo

Фото: Studyportals

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-11-06
Share
РЕКОМЕНДАЦІЇ МІНЦИФРИ ЩОДО ВІДПОВІДАЛЬНОГО ВИКОРИСТАННЯ ШІ

РЕКОМЕНДАЦІЇ МІНЦИФРИ ЩОДО ВІДПОВІДАЛЬНОГО ВИКОРИСТАННЯ ШІ

Sorry, this entry is only available in Українська. Команда експертів Міністерства цифрової трансформації України разом з партнерами розробила «Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Команда експертів Міністерства цифрової трансформації України разом з партнерами розробила «Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності».

Документ допоможе у створенні та використанні інновацій, створених за участі технологій штучного інтелекту, сприятиме формуванню культури відповідального використання ШІ у контексті охорони прав інтелектуальної власності та прав особливого роду. Рекомендації охоплюють всі етапи життєвого циклу систем ШІ та результатів їх функціонування, а також усіх суб’єктів, залучених до розроблення, тренування (включно із наданням даних для такого тренування), упровадження та використання систем ШІ. Документ містить поради щодо відповідального використання об‘єктів інтелектуальної власності, захисту фото, відео, текстів, аудіо та інших об‘єктів від неправомірного використання системами ШІ. У ньому представлений опис чинного нормативного регулювання; рекомендації для розробників, правовласників, користувачів систем ШІ. Очікується, що рекомендації стануть у нагоді IT-спеціалістам та компаніям, які розробляють продукти з використанням штучного інтелекту, авторам, юристам та фахівцям у сфері інтелектуальної власності.

Детальніше: http://surl.li/hhxdlt, http://surl.li/zfysqk, http://surl.li/wbdoez

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект#НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-11-06
Share
ОБРАННЯ ЧЛЕНІВ НАГЛЯДОВИХ РАД ЗВО

ОБРАННЯ ЧЛЕНІВ НАГЛЯДОВИХ РАД ЗВО

Sorry, this entry is only available in Українська. Міністерство освіти і науки України затвердило «Порядок обрання членів наглядових рад закладів вищої освіти».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Міністерство освіти і науки України затвердило «Порядок обрання членів наглядових рад закладів вищої освіти».

Йдеться про учасників експериментального проєкту розвитку автономії закладів вищої освіти. Відповідний наказ від 01.11.2024 № 1568 опубліковано на вебсайті МОН. Цей «Порядок» визначає процедуру конкурсного відбору членів наглядових рад закладів вищої освіти, які беруть участь в експерименті відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проекту щодо розвитку автономії деяких закладів вищої освіти» від 06.09.2024 № 1029. Участь у  експериментальному проєкті беруть Запорізький національний університет (наказ МОН від 4.11.2024 №351) і Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника (наказ МОН від 04.11.2024 №350).

Детальніше: http://surl.li/khmbgi, http://surl.li/pieqdl, http://surl.li/wlylgu, http://surl.li/leleim, http://surl.li/wzowpg  

Фото: pixabay. com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-11-06
Share