Search results found:

posts - 4964

pages - 497

ЯК НАВЧАТИ СТУДЕНТІВ ГРАМОТНОСТІ У ГАЛУЗІ ДАНИХ

ЯК НАВЧАТИ СТУДЕНТІВ ГРАМОТНОСТІ У ГАЛУЗІ ДАНИХ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Еллен Белл «Чотири речі, на які слід звернути увагу при навчанні студентів грамотності у галузі даних». 

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Еллен Белл «Чотири речі, на які слід звернути увагу при навчанні студентів грамотності у галузі даних». 

У ній наголошується, що успішне опанування здобувачами освіти науки про дані вимагає цілісного підходу, який органічно поєднує теоретичні та практичні питання. Формування навичок роботи з даними вимагає знайомства з різними наборами даних та аналітичними методологіями. Здається на перший погляд, що ініціативи зі збільшення практичного досвіду щодо аналізу та інтерпретації даних реалізувати нескладно. Тим не менш, якщо вони недостатньо продумані, зусилля педагогів та студентів можуть бути нівельовані через те, що тема видається «сухою», не прив’язаною до реального життя і його потреб. Щоб забезпечити високий рівень інклюзії необхідно поліпшити сприйняття, враховуючи чотири наступні позиції: 1) професійні інструменти для аналізу даних; 2) прикладне розуміння – пріоритет візуалізації даних над статистичною теорією; 3) гнучкість ресурсів, придатних для всіх слухачів; 4) послідовний підхід до навчання грамотності у галузі даних. Саме так на думку Еллен Белл можна підвищити розуміння студентами того, що саме вони роблять і чому це необхідно, забезпечивши можливість передавання цих навичок між модулями та контекстами освітніх програм. Адже успішна освіта у галузі науки про дані вимагає цілісного підходу.

Детальніше: http://surl.li/tgzuq, http://surl.li/thamx

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_ВідкритіНаука #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-01
Share
ПРОЄКТ IFLA З ЦИФРОВОЇ ГРАМОТНОСТІ

ПРОЄКТ IFLA З ЦИФРОВОЇ ГРАМОТНОСТІ

Міжнародна федерація бібліотечних асоціацій та установ IFLA оголосила про старт ініціативи з розвитку цифрової грамотності «Усюди, завжди». 

Міжнародна федерація бібліотечних асоціацій та установ IFLA оголосила про старт ініціативи з розвитку цифрової грамотності «Усюди, завжди». 

Вона має підтримати зусилля відкритих спільнот з критичного обговорення новітніх технологій, зокрема – генеративного штучного інтелекту, та їхнього впливу. Захід дозволить поінформувати про широкий спектр інноваційних ресурсів та методів цифрової грамотності, які можна використовувати у формальному та неформальному навчальному середовищі. Йдеться про ресурси, які допомагають фасилітаторам спрямовувати людей на важливі теми, включаючи базове розуміння штучного інтелекту, приховану роботу за технологіями, розпізнавання дизайну, вивчення фізичних інфраструктур тощо. При цьому використовється цілий комплекс практичних прикладів, прості пояснення та привабливі візуальні ефекти, які будуть зрозумілі людям різного віку та освітнього рівня. Використовуючи ці ресурси, педагоги можуть створити унікальний простір для опанування технологій та їхнє дослідження. Залучення бібліотек до ініціативи «Усюди, завжди» відіграє важливу роль, допомагаючи долати цифрові розриви.

Детальніше: http://surl.li/tgxfy, http://surl.li/tgxef, http://surl.li/tgxrg

Фото: організатори

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Бібліотекарям #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-01
Share
КОНКУРС РЕІМБУРСАЦІЯ-2024

КОНКУРС РЕІМБУРСАЦІЯ-2024

Державною науково-технічною бібліотекою України спільно з Міністерством освіти і науки України започатковано ініціативу оприлюднення інтерактивної інформації стосовно проєктних заявок, поданих на другий конкурс наукових робіт та проєктів за кошти програми ЄС «Горизонт 2020». 

Державною науково-технічною бібліотекою України спільно з Міністерством освіти і науки України започатковано ініціативу оприлюднення інтерактивної інформації стосовно проєктних заявок, поданих на другий конкурс наукових робіт та проєктів за кошти програми ЄС «Горизонт 2020». 

Наразі вже отримано 142 проєктних заявки від 62 установ з 17 міст України. Аналіз даних засвідчує, що біля 10% проєктів підготовлено у колаборації з бізнесом і передбачає відповідне співфінансування. Увесь процес подання та обробки заявок автоматизовано: від внесення проєктів та їх розподілу для розгляду експертами, до підбиття підсумків, – він відбувається в електронній науково-інформаційній системі URIS.

Детальніше: http://surl.li/thbbl, http://surl.li/thbca

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-01
Share
ПРОПОЗИЦІЯ ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ДОСЛІДНИКІВ ВІД FNP

ПРОПОЗИЦІЯ ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ДОСЛІДНИКІВ ВІД FNP

Фундація Польської Науки (FNP) оголосила четвертий конкурс програми «За Україну», яка має забезпечити підтримку вітчизняним дослідникам задля продовження ними наукової роботи у співпраці з польськими вченими та розвитку наукових осередків. 

Фундація Польської Науки (FNP) оголосила четвертий конкурс програми «За Україну», яка має забезпечити підтримку вітчизняним дослідникам задля продовження ними наукової роботи у співпраці з польськими вченими та розвитку наукових осередків. 

Йдеться про надання річного гранту у розмірі 268,8 тис. злотих на реалізацію польсько-українського наукового проєкту, тематика якого пов’язана з розвитком громадянського суспільства, демократії, євроінтеграцією, питаннями безпеки. Участь у конкурсі можуть взяти науковці зі ступенем доктора наук, причому український учасник на момент подання заявки має бути працевлаштований в українській науковій установі, а також проживати й виконувати проєкт в Україні. Заявку на участь у конкурсі можна подати до 3 червня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/tcrve, http://surl.li/tcryf, http://surl.li/tcrzr

Фото: FNP

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-01
Share
ДОБІРКА ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ ДЛЯ ПОТРЕБ НАВЧАННЯ І ВИКЛАДАННЯ

ДОБІРКА ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ ДЛЯ ПОТРЕБ НАВЧАННЯ І ВИКЛАДАННЯ

Проєкт Uni-Biz Bridge оприлюднив власну добірку освітніх ресурсів, які будуть корисні науково-педагогічним працівникам, оскільки допоможуть урізноманітнити лекційну роботу й зацікавити студентів.

Проєкт Uni-Biz Bridge оприлюднив власну добірку освітніх ресурсів, які будуть корисні науково-педагогічним працівникам, оскільки допоможуть урізноманітнити лекційну роботу й зацікавити студентів.

Зокрема, пропонується звернути увагу на проєкт TED, що об’єднує науковців, бізнесменів, політиків та поширює серед суспільства унікальні ідеї; Jamboard Google з функціями створення та редагування слайдів, імпортування зображень, стікерів; Kahoot та Quizlet, які допомагають створювати тести, вікторини і опитування; Genial.ly – мультизадачний онлайн-сервіс для створення презентацій, інтерактивних дошок, інфографіки, проведення вікторин. Наголошується, що різноманітність платформ та нетрадиційні підходи відкривають нові можливості для розвитку освіти.

Детальніше: https://t.me/ugen_UBB/694, https://jamboard.google.com/, https://www.ted.com/, https://kahoot.com/, https://quizlet.com/ua, https://genial.ly/

Фото: UGEN

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2024-05-01
Share
ОЕСР: ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНЦІЙ ДЛЯ ЦИФРОВИХ ТА ЗЕЛЕНИХ ІННОВАЦІЙ У ВИЩІЙ ОСВІТІ

ОЕСР: ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНЦІЙ ДЛЯ ЦИФРОВИХ ТА ЗЕЛЕНИХ ІННОВАЦІЙ У ВИЩІЙ ОСВІТІ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Формування компетенцій для цифрових та зелених інновацій у вищій освіті» із серії «Освітні центри ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Формування компетенцій для цифрових та зелених інновацій у вищій освіті» із серії «Освітні центри ОЕСР».

Він присвячений питанням розвитку компетенцій, необхідних для підтримки інновацій, що забезпечують цифровий та «зелений» перехід. Експерти узагальнили практики та політики розвитку завдяки традиційним програмам вищої освіти компетенцій, важливих для «зелених» інновацій і діджиталізації. Викладені матеріали аналізу тематичних досліджень та міжнародних заходів, проведених спільнотою практиків освіти та інновацій EIPC щодо компетенцій, які можуть запустити та сформувати інновації, а також механізмів, за допомогою яких система освіти може сприяти їх розвитку на рівні середньої, вищої освіти та освіти для дорослих. підвищення кваліфікації й перекваліфікації. Звіт підготовлений в рамках ініціативи Європейської Комісії щодо «Нового європейського інноваційного порядку денного», орієнтованого на сприяння, залучення та утримання глибоких технічних талантів.

Детальніше: http://surl.li/tglti, http://surl.li/tglzh, https://doi.org/10.1787/d3869c1f-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-01
Share
ВІДКРИВАЮЧИ НАУКОВІ ДАНІ

ВІДКРИВАЮЧИ НАУКОВІ ДАНІ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джонатана Петтерса «Відкриваючи двері до знань через доступ до даних».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джонатана Петтерса «Відкриваючи двері до знань через доступ до даних».

Наголошується, що відкритий доступ до даних став наріжним каменем прозорої та спільної дослідницької практики. Для того, щоб працювати з даними, потрібні відповідні навички. Поради щодо цього з акцентом на цінностях доступності, відтворюваності та функціональної сумісності й надає автор публікації. Зокрема, він наголошує, що відкриття доступу до даних є фундаментальним кроком у просуванні досліджень і розвитку не лише колаборативної, а й глобальної співпраці. Програма Європейського Союзу «Горизонт 2020» визначила загальний принцип для роботи із дослідницькими даними: «відкрито, наскільки це можливо; закрито, наскільки це необхідно». Відкриті дані передбачають усунення бар’єрів для доступу до інформації, що дозволяє усім зацікавленим вільно використовувати дані, ділитися ними та розвивати їх. Разом із тим, якщо дослідження містить конфіденційну інформацію, її необхідно анонімізувати, отримати згоду від учасників дослідження або навіть обмежити доступ до частин такого дослідження відповідно до чинних правил і процедур. Джонатан Петтерс пропонує поради стосовно здійснення внеску у зростаючий рух прозорих і доступних досліджень. Він говорить про необхідність дослідникам бути чесними, зваженими, сумлінними. Нагадує про необхідність підготовки заяви про доступ до даних з викладенням умов доступу до них та їх використання. Говорить про важливість публікації та просування даних у відкритому доступі, щоб максимізувати їхній вплив.

Детальніше: http://surl.li/tejrg, http://surl.li/tejry

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-04-30
Share
КОНКУРС ЕКСПЕРТІВ НАУКОВОЇ ТА НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

КОНКУРС ЕКСПЕРТІВ НАУКОВОЇ ТА НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Міністерство освіти і науки України оголосило конкурс експертів для здійснення наукової та науково-технічної експертизи об’єктів експертизи у сфері наукової та науково-технічної діяльності.

Міністерство освіти і науки України оголосило конкурс експертів для здійснення наукової та науково-технічної експертизи об’єктів експертизи у сфері наукової та науково-технічної діяльності.

Його мета полягає у відборі фахівців для здійснення експертизи проєктів та звітів і проведення атестації наукових установ та закладів вищої освіти. Передбачається створити єдину базу провідних українських та зарубіжних експертів, обраних відповідно до провідних наукових напрямів країн ОЕСР. Технічно конкурс організований у новому модулі Національної електронної науково-інформаційної системи. Заявку на участь можна подати до 20 травня 2024 року (громадяни України) та до 1 жовтня 2024 року (громадяни інших держав).

Детальніше: http://surl.li/thaxp, https://nauka.gov.ua, https://cabinet.nauka.gov.ua/services

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-04-30
Share
УРЯДОВЕ РІШЕННЯ ПРО СТРОКИ ДЕРЖАВНОЇ АТЕСТАЦІЇ НАУКОВИХ УСТАНОВ

УРЯДОВЕ РІШЕННЯ ПРО СТРОКИ ДЕРЖАВНОЇ АТЕСТАЦІЇ НАУКОВИХ УСТАНОВ

Кабінет Міністрів України врегулював питання щодо строків проведення державної атестації наукових установ. 

Кабінет Міністрів України врегулював питання щодо строків проведення державної атестації наукових установ. 

Відповідна постанова № 465 від 26 квітня 2024 року оприлюднена на урядовому порталі. З метою забезпечення ефективного функціонування системи державної атестації уряд, по-перше, продовжив строк дії державної атестації наукових установ, що спливає у 2024–2025 роках, до проведення нової атестації за новим Порядком, але не пізніше 31 грудня 2025 року; по-друге, продовжив до 31 грудня 2025 року строк внесення до Державного реєстру наукових установ, які отримують підтримку держави і для яких продовжено строк атестації; по-третє, встановив граничний термін дії державної атестації за попереднім Порядком до 31 грудня 2025 року. Кабінет Міністрів доручив Міністерству освіти і науки провести у 2024 році атестацію наукових установ за напрямами «Аграрно-ветеринарний» і «Суспільний», а у 2025 році – усіх наукових установ за всіма напрямами. Нова методика оцінювання ефективності наукової (науково-технічної) діяльності наукових установ та закладів вищої освіти щодо провадження такими закладами наукової (науково-технічної) діяльності наразі проходить процедуру громадського обговорення.

Детальніше: http://surl.li/tcgmb, http://surl.li/thxlt, http://surl.li/ssnpz, http://surl.li/ssnql, http://surl.li/ssnrb

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-04-30
Share
ОЕСР: ГЕОГРАФІЧНА НЕРІВНІСТЬ У ДОСТУПНОСТІ ОСНОВНИХ ПОСЛУГ

ОЕСР: ГЕОГРАФІЧНА НЕРІВНІСТЬ У ДОСТУПНОСТІ ОСНОВНИХ ПОСЛУГ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Географічна нерівність у доступності основних послуг» із серії «Робочі документи ОЕСР із соціальної сфери, зайнятості та міграції». 

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Географічна нерівність у доступності основних послуг» із серії «Робочі документи ОЕСР із соціальної сфери, зайнятості та міграції». 

У ньомунаголошується, що отримання доступу до основних послуг має ключове значення для працевлаштування людей на ринку праці та їх соціальної інтеграції. Важливим аспектом доступності послуг є саме фізична доступність. Але наразі недостатньо міжкраїнових даних про те, наскільки близько люди живуть до необхідних їм об’єктів обслуговування. Цей документ розглядає три види основних послуг – державної служби зайнятості, початкових шкіл та догляду за дітьми молодшого віку. У звіті здійснене картографування даних про розташування цих послуг у країнах ОЕСР, доповнене даними про чисельність населення і розвиток транспортної інфраструктури. Це дозволяє визначити витрати часу на отримання послуг від найближчого об’єкта обслуговування й кількісно оцінити відмінності у доступності послуг на регіональному рівні. Наявні дані свідчать про суттєву нерівність у доступності основних послуг як між країнами, так і всередині них. У більшості країн населення може легко отримати ці послуги, проте ряд людей залишається у відносно невигідному становищі, що особливо характерно для нестоличних регіонів і регіонів з низьким рівнем доходу.

Детальніше: http://surl.li/tchnn, http://surl.li/tchpi, https://doi.org/10.1787/12bab9fb-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-04-30
Share