ЧИ МОЖЛИВИЙ ОПІР ШІ ПРИ ОЦІНЮВАННІ НАВЧАННЯ?

ЧИ МОЖЛИВИЙ ОПІР ШІ ПРИ ОЦІНЮВАННІ НАВЧАННЯ?

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Майкл Бюлер «Опір спокусам штучного інтелекту може бути неможливим».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Майкл Бюлер «Опір спокусам штучного інтелекту може бути неможливим».

У ній автор зазначає, що помічники вчителів роками вимагали справедливої оплати праці, але їх зусилля не призвели до позитивних змін. З появою ШІ величезна кількість пустих згенерованих текстів надається учнями на перевірку  і викладачам треба з цим щось робити. Таке додаткове навантаження спричинило  не кращу відповідь учителів – багато хто став більше покладатись на автоматизацію процесів при перевірці екзаменаційних робіт. Міністерство освіти Англії опублікувало рекомендації, які чітко дозволяють генеративний штучний інтелект для «оцінювання робіт з низькими ставками їх оплати, таких як тести та домашні завдання». Об’єднана рада з кваліфікацій також дозволяє використання штучного інтелекту для оцінювання есе за умови, що він не є «єдиним оцінювачем». Разом із тим, ряд університетів вважають оцінювання за допомогою штучного інтелекту таким, що суперечить не лише формальним правилам, але й неетичним за своєю суттю. Університет Лестера висловлює свою позицію таким чином: існує неявний контракт на викладання, який гарантує, що оцінювання проводиться «підготовленими експертами-людьми», що дозволяє уникати упередженості та забезпечувати «контекстуальне розуміння». Деякі інші університети наголошують, що оцінювання – це реляційний процес, який дозволяє викладачеві «пізнати» студента.  Суперечки щодо оплати за оцінювання постійно виникали у 2017, 2020, 2022 та 2023 роках. У навчальному році, що завершився, викладачі знову відмовилися оцінювати студентські роботи, посилаючись на неприйнятні тарифні ставки та складні умови праці: середній темп читання для англомовних дорослих становить 238 слів за хвилину, а згідно з навчальними планами зворотний зв’язок для оцінювання має містити приблизно 200 слів. Отже, «тариф на оцінювання …  становить 28,8 хвилин, що залишає менше 11 хвилин на оцінку студентської роботи, обмірковування доречного та корисного зворотного зв’язку, а також його чітке та лаконічне висловлювання, пов’язане з відповідними критеріями оцінювання». Стандартне навантаження на асистентів, які здійснюють оцінювання результатів навчання студентів – близько 300. Людина має витратити понад 23 повних робочих дні (безперервно оцінюючи вісім годин на день), тоді як GPT-3 обробляє ці дані  менше, ніж за 45 хвилин. Звісно, низькооплачуваним асистентам знадобиться незвичайна чеснота, щоб чинити опір автоматизації процесу оцінювання. Якщо керівники університетів хочуть створювати людиноцентричні установи, вони повинні бути готові фінансувати робочу силу, необхідну для людиноцентричної освіти. Наостанок Майкл Бюлер з гіркою іронією згадує слова Анатоля Франса «Закон, у своїй величній рівності, забороняє багатим і бідним спати під мостами, жебракувати на вулицях і красти їхній хліб».

Детальніше: https://qrpage.net/qr/zVUAE, https://qrpage.net/qr/hiKnC

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-07-25
Share
ВСТУП УКРАЇНИ ДО ЄС

ВСТУП УКРАЇНИ ДО ЄС

Sorry, this entry is only available in Українська. На освітній онлайн-платформі «Зрозуміло!» для усіх бажаючих доступний курс «Вступ України до ЄС».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На освітній онлайн-платформі «Зрозуміло!» для усіх бажаючих доступний курс «Вступ України до ЄС».

Він дозволить слухачам краще розуміти специфіку переговорного процесу та його окремих етапів, пояснить, які реформи для вступу до ЄС наразі проводяться, а реалізацію яких ще потрібно забезпечити у майбутньому. Курс складається з 7-ми модулів та 13-ти лекцій:  «Процес вступу до ЄС» (інститути ЄС та їхні функції, європейські цінності, шлях України до членства у ЄС – історичний контекст, поточні процеси, роль громадянського суспільства); «Право і державне управління» (чому це важливо для переговорів про вступ до ЄС), «Перспективи для бізнесу» (підготовка внутрішнього ринку до змін), «Рівний доступ до можливостей» (економічні можливості, суспільна сфера – можливості для культури, освіти, науки), «Як Україна стає частиною європейських мереж» (побудова і розвиток транспортної, енергетичної та інших мереж), «Розвиток регіонів: ефективне господарство» (стандарти для сільського господарства, сталий розвиток громад і регіонів, політика згуртованості ЄС), «Зовнішні відносини» (розвиток партнерств, безпека і оборона, досвід інших країн). Курс створений у рамках Програми «Назустріч ЄС», що реалізується Фондом «Східна Європа» за фінансової підтримки Посольства Ірландії в Україні.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/UKt9b, https://qrpage.net/qr/eHdH6, https://qrpage.net/qr/amsci

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини#НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2025-07-25
Share
ОЕСР: РОЛЬ СУБНАЦІОНАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВЛАДИ В СИСТЕМІ РОЗВИТКУ КВАЛІФІКАЦІЇ ДОРОСЛИХ

ОЕСР: РОЛЬ СУБНАЦІОНАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВЛАДИ В СИСТЕМІ РОЗВИТКУ КВАЛІФІКАЦІЇ ДОРОСЛИХ

Sorry, this entry is only available in Українська.  Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний документ «Роль субнаціональних органів влади в системі розвитку кваліфікації дорослих» із серії «Документи ОЕСР щодо місцевого економічного розвитку та розвитку зайнятості».

Sorry, this entry is only available in Українська.

 Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний документ «Роль субнаціональних органів влади в системі розвитку кваліфікації дорослих» із серії «Документи ОЕСР щодо місцевого економічного розвитку та розвитку зайнятості».

У ньому зазначається, що наразі освіта та навчання дорослих потребують нарощування темпів, так само це стосується і структури управління місцевими системами навичок. Навчання дорослих має йти в ногу з цифровізацією, автоматизацією та «зеленим» переходом.  Це питання перебуває в центрі політичних дискусій та реформ у країнах ОЕСР. Новітні мегатенденції руйнують традиційні галузі, створюючи нові можливості для працевлаштування, що вимагає постійного оновлення навичок, адже створені робочі місця не співпадають із втраченими. Геополітична нестабільність, перебої в ланцюгах постачання та економічна невизначеність також змінюють географію робочих місць і підвищують потребу в інвестиціях для кращого функціонування систем навичок. Відповідно структури управління системами навичок дорослих на всіх рівнях мають бути гнучкими, ефективними та інклюзивними. Політика навчання дорослих має найкращим чином координуватись на різних рівнях влади, узгоджуватись із потребами ринку праці та бути доступною для різних груп населення у різних локаціях. Без чіткого розподілу ролей, відповідальності та механізмів фінансування політики у сфері навичок дорослих існує ризик фрагментації, недостатнього фінансування або неузгодженості з економічними та соціальними пріоритетами. У документі представлений огляд моделей управління системами розвитку навичок для дорослих у країнах ОЕСР з акцентом на ролі субнаціональних органів влади. Показано, що ці системи є складними та неоднорідними, а відповідальність розподіляється між різними рівнями влади, державними і недержавними зацікавленими сторонами. Хоча жодна єдина модель (централізована, комбінована та децентралізована) не домінує, деякі частини систем розвитку навичок для дорослих частіше делегуються субнаціональним органам влади. Деякі види відповідальності (наприклад, розробка стратегії та збір даних) частіше залишаються на національному рівні, тоді як інші обов’язки (фінансування, упровадження) частіше делегуються регіональному або місцевому рівням влади. Аналізуються переваги та недоліки більш децентралізованих підходів до забезпечення розвитку навичок для дорослих, ідентифікуютсья міжгалузеві проблеми та узагальнюються практичні уроки з досвіду країн ОЕСР.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/DfsnA, https://qrpage.net/qr/y1Uw4, https://doi.org/10.1787/d452e8b7-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2025-07-25
Share
ГУМАНІТАРНІ НАУКИ ПОВИННІ ДОЛУЧИТИСЬ ДО КОНТРОЛЮ «ЦЕНЗУРИ» ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

ГУМАНІТАРНІ НАУКИ ПОВИННІ ДОЛУЧИТИСЬ ДО КОНТРОЛЮ «ЦЕНЗУРИ» ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Лорни Ваддінгтон та Річарда де Блак’єр-Кларксона «Гуманітарні науки повинні відігравати певну роль у контролі за «цензурою» штучного інтелекту».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Лорни Ваддінгтон та Річарда де Блак’єр-Кларксона «Гуманітарні науки повинні відігравати певну роль у контролі за «цензурою» штучного інтелекту».

Автори зазначають, що певні обмеження в ШІ-моделях необхідні, але не можна припуститись спотворення реальної картини. Відомий інцидент, коли у травні 2025 року чат-бот Grok3 почав створювати  повідомлення про насильство щодо білих людей у Південній Африці або «геноцид білих». Компанія звинуватила у цьому «несанкціоновану модифікацію» свого програмного забезпечення, яка «порушувала внутрішню політику та основні цінності xAI». Але це був не єдиний випадок із ШІ. Лорна та Річард описують очевидні наслідки для науковців, які використовують штучний інтелект у своїх дослідженнях і наголошують, що подібні інциденти  роблять важливим питанням саме модерацію контенту. З одного боку, ШІ обіцяє розширені аналітичні можливості, що дозволяють нам обробляти величезні обсяги даних з безпрецедентною швидкістю та точністю. З іншого боку, його непрозорі та часом довільні механізми фільтрації загрожують створити штучні прогалини в нашому розумінні світу, його історії та нашого місця в ньому. Надзвичайно важко приймати збалансовані рішення у цій сфері, але вони потрібні. Саме тому компаніям, що займаються штучним інтелектом, потрібен експертний академічний внесок. Ретельно зібрана команда з широкого кола дисциплін з гуманітарним досвідом та усталеними методологічними традиціями буде при її залученні до такої роботи доволі ефективною. Зі свого боку, розробники повинні публікувати чітку документацію, в якій викладено критерії, що використовуються для фільтрації контенту, а також положення про їх скасування перевіреними дослідниками. Тримати людей в курсі подій життєво важливо, щоб максимально використати переваги штучного інтелекту та мінімізувати його ризики.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/TZtvp

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-07-24
Share
ОЕСР: МОНІТОРИНГ КЛІМАТИЧНИХ НЕБЕЗПЕК

ОЕСР: МОНІТОРИНГ КЛІМАТИЧНИХ НЕБЕЗПЕК

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Моніторинг впливу майбутніх кліматичних небезпек: результати та методи прогнозування з використанням кліматичних сценаріїв» із серії «Робочі документи ОЕСР з питань навколишнього середовища».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Моніторинг впливу майбутніх кліматичних небезпек: результати та методи прогнозування з використанням кліматичних сценаріїв» із серії «Робочі документи ОЕСР з питань навколишнього середовища».

У ньому зазначається, що розуміння ймовірного розвитку кліматичних небезпек має вирішальне значення для прийняття зважених управлінських рішень. Спираючись на показники ОЕСР, за допомогою яких відстежують історію кліматичних небезпек, експерти аналізують організацію моніторингу впливу життєдіяльності людей та сільського господарства на три основні типи кліматичних небезпек  – екстремальні температури, екстремальні опади, посуха.  Використовуються кліматичні мультимодельні ансамблі, що охоплюють низку сценаріїв. Встановлено, що вплив екстремальних температур, опадів та посухи, – погіршиться упродовж століття у багатьох країнах, зберігатимуться значні відмінності всередині країн та між ними. Увагу зосереджено на 50 країнах-членах та партнерах ОЕСР, результати дослідження  з оцінками для всіх країн світу доступні онлайн. Прогнозується, що середня температура зросте на 4,2°C в ОЕСР та на 3,5°C у країнах-партнерах ОЕСР до кінця століття, якщо буде реалізований сценарій з високим рівнем викидів. Холодні та полярні регіони потеплішають більше, ніж тропічні та помірні регіони, причому більш швидке потепління відбуватиметься на полюсах Землі. У ряді регіонів Північної Європи почастішають екстремальні опади, тоді як у Південній Європі та центральній частині Південної Америки  найбільш ймовірна тривала гідрологічна посуха.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/wMwuChttps://qrpage.net/qr/pFcOP, https://doi.org/10.1787/b9ba6ee0-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2025-07-24
Share
СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ  ДЛЯ  НАВЧАННЯ  І ДОСЛІДЖЕНЬ

СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ  ДЛЯ  НАВЧАННЯ  І ДОСЛІДЖЕНЬ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Терези Берд «Фейкові новини, обґрунтовані погляди та практичні поради: соціальні мережі для навчання і досліджень».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Терези Берд «Фейкові новини, обґрунтовані погляди та практичні поради: соціальні мережі для навчання і досліджень».

У ній автор ділиться своїми ідеями щодо використання найпопулярніших платформ соціальних мереж для підтримки викладання і досліджень. Соціальні мережі, як правило, розглядаються виключно з позицій повсякденного інтересу до особистого життя і обміну інформацією молодих людей або як джерело фейкових новин. Обидва варіанти мають право на існування, але не охоплюють повної картини. Дійсно, соціальні мережі стали зброєю для впливу на вибори та формування громадської думки. Але одночасно вони слугують і для вільного та далекосяжного академічного обговорення, заохочують творчість, яка може стимулювати навчання та дослідження. Науковці використовують соціальні мережі для поширення результатів досліджень та їх обговорення. Тереза пропонує  поради щодо того, як можна використовувати найбільш популярні платформи соціальних мереж для навчання та досліджень. Зокрема, у Facebook можна створити закриту групу для обміну новинами та обговорення тем заняття, запросивши до неї  зовнішніх експертів. Закритість групи допомагає учням почуватися в безпеці, водночас даючи їм змогу звертатися до експертів, що може бути досить захопливо. Також студенти створюють групи  для свого навчання, до якої не входять викладачі та обмінюватись цінними новинами. Х (колишній Twitter) надає можливість публікувати повідомлення довжиною до 280 символів (без урахування хештегів та посилань), що створює можливість для дискусій і змістовного обговорення. Дайте учням завдання шукати за словами чи фразами, щоб дізнатися, що «твітять» на певну тему, доручіть знайти кращих експертів та задіяти їхню аргументацію під час класного обговорення. Слід постійно нагадувати здобувачам освіти, що необхідно критично аналізувати те, що вони читають у соціальних мережах, адже критичне мислення – необхідна навичка. WhatsApp вимагає обміну номерами мобільних телефонів і може бути недостатньо приватним для усіх, інший варіант – група у MS Teams. WhatsApp зручний для перегляду швидких повідомлень у рамках груп дослідницьких проектів, модулів або курсів.  Instagram ідеально підходить для тем, пов’язаних із зображеннями – мистецтво, археологія, музейні дослідження, біологія, радіологія, а також для поширення коротких відео. Це соціальна платформа для 18-річних. ТікТок з можливістю публікації та перегляду відео тривалістю до трьох хвилин навчає лаконічності та яскравості. YouTube дозволяє за допомогою відео роз’яснювати складні концепції, що стане гарним доповненням до основних лекцій курсу. Вони привернуть увагу і стануть інструментом «м’якого маркетингу». Студенти можуть отримати користь від навчання на гарних прикладах використання соціальних мереж у академічних колах та долучитись навіть до їх створення.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/p5jaA

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-07-23
Share
ОЕСР: РОЗВИТОК НАВИЧОК ДОРОСЛИХ ЧЕРЕЗ ІНДИВІДУАЛЬНІ НАВЧАЛЬНІ ОБЛІКОВІ ЗАПИСИ

ОЕСР: РОЗВИТОК НАВИЧОК ДОРОСЛИХ ЧЕРЕЗ ІНДИВІДУАЛЬНІ НАВЧАЛЬНІ ОБЛІКОВІ ЗАПИСИ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Розвиток навичок дорослих через індивідуальні навчальні облікові записи. Покроковий посібник для політиків» із серії «Розвиток навичок».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Розвиток навичок дорослих через індивідуальні навчальні облікові записи. Покроковий посібник для політиків» із серії «Розвиток навичок».

У ньому зазначається, що індивідуальні навчальні акаунти набирають все більшої популярності як інструмент, що дозволяє поставити людину в центр навчання упродовж життя. Йдеться про віртуальні акаунти, в яких накопичується інформація про проходження навчання та його результати.  Їхньою визначальною особливістю є орієнтація на працівників (окремих осіб), а не на роботодавців. Інформація про навчання, доступна через акаунти, доступна без дозволу роботодавця, вона назавжди залишаються у людини навіть якщо вона змінює роботу або статус зайнятості. Це підтримує безперервне підвищення кваліфікації та перекваліфікацію продовж усього трудового життя людини, сприяє кар’єрному розвитку на сучасному динамічному ринку праці, допомагає розширити доступ до навчання для груп, які не залучені до традиційних механізмів фінансування (наприклад, самозайняті особи та працівники цифрової економіки). Такі акаунти підвищують автономію тих, хто навчається, дозволяючи їм самостійно обирати, коли і як використовувати відомості про своє навчання, отримані навички, що сприяє розвитку культури навчання упродовж життя, й підвищує відповідальність робітників за розвиток своїх навичок і адаптацію до професійних цілей. Цей звіт надає комплексну основу для підтримки політиків у навігації процесом розвитку навичок дорослих, спираючись на досвід Хорватії, Чехії, Франції, Литви, Нідерландів та Сінгапуру. Експерти ОЕСР надають практичні рекомендації щодо прийняття ключових політичних рішень на різних етапах проектування та упровадження відповідних заходів. Зокрема, для етапу проектування розглядається формування бюджетів, встановлення чітких цілей, визначення цільових груп, обрання відповідних можливостей навчання та визначення розподілу ресурсів. На етапі упровадження пропонується зосередитись на структурі управління, цифрових платформах, якості навчання, сприятливих рамках та механізмах оцінювання.

Детадьніше: https://qrpage.net/qr/O7CYD, https://qrpage.net/qr/JRFyjhttps://doi.org/10.1787/08e1bdaf-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-07-23
Share
СПІВПРАЦЯ УНІВЕРСИТЕТІВ ДЛЯ РЕГІОНАЛЬНИХ ІННОВАЦІЙ

СПІВПРАЦЯ УНІВЕРСИТЕТІВ ДЛЯ РЕГІОНАЛЬНИХ ІННОВАЦІЙ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Дебори Прентіс і Дункана Айвісона «Для стимулювання інновацій у Великій Британії співпраця університетів буде кращою за їхню конкуренцію».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Дебори Прентіс і Дункана Айвісона «Для стимулювання інновацій у Великій Британії співпраця університетів буде кращою за їхню конкуренцію».

У ній автори зазначають, що у прагненні Великої Британії до економічного зростання інновації стануть ключовим чинником, тому університети мають започаткувати радикально відмінну від традиційної модель – міжміське інноваційне партнерство. Завдяки сукупному фінансуванню у розмірі 6 млн фунтів стерлінгів від Research England та інших установ-грантодавців наразі відбувається фундаментальне переосмислення того, як успішні на науковому треку університети взаємодіють з економікою. Замість того, щоб чекати на інфраструктурні проєкти, які не будуть реалізовані упродовж десятиліть або навіть довше, слід активувати існуючі ресурси та мережі для стимулювання інклюзивного зростання вже сьогодні. Дебора і Дункан говорять про особливості партнерства  двух університетів – Кембриджського й Манчестерського,  яке базуватиметься на існуючих ресурсах та покликаний допомогти у подоланні реальних обмежень на шляху швидкого досягнення результатів. Формується нова модель перетворення досліджень на робочі місця, інвестиції та інклюзивне процвітання. Вона зосереджена на трьох рушійних силах зростання: генерування інвестицій; створення структурованої програми, зосередженої на розбудові екосистеми; забезпечення інклюзивного зростання в містах. Це справжнє, а не формальне партнерство, яке повністю підтримують регіональні лідери. Мери Великого Манчестера, Кембриджширу та Пітерборо, а також обидві міські ради є активними прихильниками нового підходу. Така політична узгодженість гарантує, що нова інноваційна стратегія буде пов’язана з транспортом, житлом та плануванням, створюючи умови для сталого зростання. Слід змінити традиційні ролі академічних організацій, які мають зробити освітні та наукові установи «прозорими», поєднуючи дослідження з реальною економікою та забезпечуючи безперешкодний потік ідей. Автори вважають, що працюючи разом, а не конкуруючи між собою за обмежені ресурси завдяки мережі взаємодоповнюючих інноваційних екосистем, університети та міста стимулюватимуть економічне зростання Великої Британії.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/4pWad

Фото: ТНЕ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-07-22
Share
ОЕСР: РОЗВИТОК РОБОЧОЇ СИЛИ, ОРІЄНТОВАНОЇ  НА НАВИЧКИ

ОЕСР: РОЗВИТОК РОБОЧОЇ СИЛИ, ОРІЄНТОВАНОЇ  НА НАВИЧКИ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Розширення можливостей робочої сили в контексті підходу, орієнтованого на навички» із серії «Дослідження навичок ОЕСР».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Розширення можливостей робочої сили в контексті підходу, орієнтованого на навички» із серії «Дослідження навичок ОЕСР».

У ньому зазначається, що глобальна економіка переживає глибокі трансформації, які докорінно змінюють сферу праці, змінюючи вимоги до навичок та робочі практики. Три основні трансформаційні тренди –  цифровий перехід, «зелений» перехід і демографічний перехід. Цифровий перехід продовжує стимулювати попит на нові технічні навички, а також навички, що дозволяють людям виконувати завдання поза рамками можливостей наявних технологій, дозволяють підвищити продуктивність людської праці за рахунок їх використання. «Зелений» перехід підштовхує економіку до використання екологічно стійких методів виробництва, розширюючи можливості в галузях, що розвиваються, і, відповідно, вимагають цілого ряду нових навичок. Демографічні зміни, такі як зниження рівня народжуваності в країнах ОЕСР і зростання тривалості життя, – змінюють вікову структуру робочої сили, посилюючи тиск на пропозицію навичок і впливаючи на те, хто бере участь у ринку праці. Разом ці зміни посилюють необхідність переосмислення того, як найкраще забезпечити людей навичками, затребуваними на ринках праці, а також як найкраще створити високоякісні можливості працевлаштування для тих, хто традиційно мав гірші результати на ринку праці, сприяти більшій інклюзивності та зменшенню стійких бар’єрів на шляху до працевлаштування серед вразливих груп населення. У цьому звіті досліджується підхід, орієнтований на навички, а також можливості та виклики, які виникають у зв’язку з упровадженням цього підходу. Аналіз унікальних даних та узагальнення тематичних досліджень ринку праці країн ОЕСР дозволяє визначити, як люди набувають необхідних навичок і якою мірою роботодавці застосовують практику найму, що базується на навичках, охоплюючи більш широко та різноманітно таланти, забезпечує більш високу адаптивність. Також експерти звертають увагу на перешкоди для успішного упровадження підходу, орієнтованого на навички: нерівний доступ до цифрових інструментів, проблеми з підтвердженням навичок, небажання роботодавців довіряти нетрадиційним кваліфікаціям. У звіті висвітлюються ключові політичні дії, спрямовані на підтримку упровадження практик, орієнтованих на навички, вказується на необхідність стандартизації визнання навичок, інвестування у навчання упродовж усього життя, покращення інформації про ринок праці та упровадження практик, орієнтованих на навички, – в управлінні робочою силою державного сектору.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/jrtwO, https://qrpage.net/qr/O2aMa, https://doi.org/10.1787/345b6528-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_Інклюзивність

2025-07-22
Share
РЕДАКТОРИ МАСОВО ЗВІЛЬНЯЮТЬСЯ ПІСЛЯ ПРОДАЖУ АКАДЕМІЧНОГО ВИДАВНИЦТВА

РЕДАКТОРИ МАСОВО ЗВІЛЬНЯЮТЬСЯ ПІСЛЯ ПРОДАЖУ АКАДЕМІЧНОГО ВИДАВНИЦТВА

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Емілі Діксон «Редактори масово звільняються після продажу академічного видавництва».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Емілі Діксон «Редактори масово звільняються після продажу академічного видавництва».

У ній йдеться про звільнення багатьох редакторів видавництв Амстердамського університету, які виступили з відкритим листом і висловились проти продажу комерційному видавництву «Taylor & Francis», оскільки його прибуток є «рентою, отриманою від досліджень, що фінансуються платниками податків». AUP – видавництво Амстердамського університету, що публікує книги різними мовами, зокрема – англійською, нещодавно оголосило, що «більшу частину своєї англомовної книжкової програми продає видавництву «Taylor & Francis»». 30 редакторів та членів редакційних колегій оголосили про свій вихід з AUP, заявивши, що вони проти роботи в «комерційному академічному видавничому конгломераті» під керівництвом компанії Informa. AUP було приватизовано у 2019 році і стало офіційно незалежним від Амстердамського університету, але по суті воно продовжувало функціонувати саме як університетське видавництво.  Редактори зазначають, що видавництво залишається «видавничим підприємством, яке прагне сприяти дослідженням та обміну в глобальній науковій спільноті, а не мотивується метою отримання прибутку». Вінценц Хедігер, колишній редактор серії книг «Теорія кіно в історії медіа» та один із авторів листа, говорить: «Якщо в бізнес-моделі [AUP] виникла криза, слід було організовувати зустрічі з людьми, які інвестували свій досвід в AUP, щоб обговорити, як можна віднайти найкраще стале рішення». Вказуючи на неетичні практики «Taylor & Francis» (наприклад, угода 2024 року,  яка дозволила Microsoft використовувати їхні дані для навчання ШІ) Хедігер наголошує, що «корпоративне поглинання наукових публікацій» зменшило «етично виправдані альтернативи». Він додав, що комерційні публікації посилили «структурну нерівність у доступі до знань та їхньому виробництві по всьому світу». Щоб отримати доступ до наукових робіт, університети чи сторонні проекти, зокрема ті, що фінансуються державою чи Європейським Союзом, часто платять величезні гонорари за статті. «Це невиправдане використання коштів платників податків або тягар, який дослідницькі установи повинні нести. Нам потрібно провести широку дискусію про стан академічного видавництва і про те, як його можна переосмислити». Зі свого боку, речник «Taylor & Francis» говорить: «Ми були розчаровані, отримавши новину про ці відставки, і наразі відкриті для обговорення з будь-ким із редакторів, щоб зменшити їхні занепокоєння. «Taylor & Francis» – це чудова домівка для них та інших видань. Мотивація кожного співробітника «Taylor & Francis» полягає в тому, щоб служити спільнотам дослідників, які публікуються у нас, за підтримки операційної моделі, яка дозволяє нам інвестувати в те, як знання поширюються у великих масштабах у швидкозмінному цифровому середовищі».

Детальніше: https://qrpage.net/qr/yFc29

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини

2025-07-21
Share