Search results found:

posts - 5352

pages - 536

ЧИ ЗБЕРЕЖЕТЬСЯ УКРАЇНСЬКА НАУКА?

ЧИ ЗБЕРЕЖЕТЬСЯ УКРАЇНСЬКА НАУКА?

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті «Дзеркала тижня» опублікована стаття Володимира Хаустова «Чи збережеться українська наука?».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті «Дзеркала тижня» опублікована стаття Володимира Хаустова «Чи збережеться українська наука?».

Автор нагадує про те, що раніше вітчизняна наука охоплювала академічний, університетський, галузевий та заводський сектори, що робило її збалансованою. Окрім інституцій у системі національної та галузевих академій наук потужно працювали фахівці на підприємствах реального сектору, які займалась прикладними розробками. Подібна організація науки з глибокою спеціалізацією й розподілом за рівнями досліджень давала результати як у сфері фундаментальних наук, так і в галузі інновацій. Працювали сотні галузевих інститутів, заводських лабораторій, які створювали конкурентоспроможну наукову продукцію. Наразі практично знищено всю галузеву та заводську науку, від якої залежала підготовка проєктної, конструкторської, технологічної документації та упровадження технічних ідей. Знищено практично всі пусконалагоджувальні й проєктні інститути, які здійснювали запуск технологій у виробництво. Кваліфіковані конструктори, технологи, здатні перетворити технічну ідею на креслення, також зникли.  Це вже призводить до серйозних наслідків. Нині в Україні більшість науковців зайняті у сфері технічних та природничих наук, але їхні ідеї немає кому реалізовувати: адже академії та університети ніколи не займались підготовкою проєктної та конструкторської документації. З іншого боку, бізнесу не потрібні «напівфабрикати» у вигляді ідей, не втілених у конкретних виробах і проєктах. Тому технічні та природничі науки, які не дають практичних результатів, необхідних безпосередньо для розвитку вітчизняної економіки, теж нікому не будуть потрібні, отже поступово і їхнє фінансування  буде припинене.

Детальніше: https://zn.ua/ukr/UKRAINE/chi-zberezhetsja-ukrajinska-nauka.html

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

#НРАТ_Інноваторам_новини

 

2024-07-16
Share
УДОСКОНАЛЕНО МЕХАНІЗМ ВИПЛАТИ УРЯДОВИХ СТИПЕНДІЙ

УДОСКОНАЛЕНО МЕХАНІЗМ ВИПЛАТИ УРЯДОВИХ СТИПЕНДІЙ

Sorry, this entry is only available in Українська. Уряд ухвалив рішення про зміну механізму виплати стипендій за видатні заслуги у сфері вищої освіти.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Уряд ухвалив рішення про зміну механізму виплати стипендій за видатні заслуги у сфері вищої освіти.

Відповідна постанова  від 5 липня 2024 р. № 793 «Про внесення змін до Положення про стипендії Кабінету Міністрів України за видатні заслуги у сфері вищої освіти» розміщена на урядовому порталі. Рішення покликане удосконалити процес виплати стипендій науково-педагогічним працівникам, що працюють у закладах вищої освіти під управлінням інших центральних органів виконавчої влади. Воно дасть змогу Міністерству освіти і науки України здійснювати стипендіальні виплати через перерахування коштів на їхні банківські рахунки.

Детальніше: http://surl.li/mexbrq, http://surl.li/zodyrq, http://surl.li/whksys

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-07-16
Share
ПОСІБНИК З ПОКРАЩЕННЯ ЯКОСТІ НАВЧАННЯ ТА ВИКЛАДАННЯ

ПОСІБНИК З ПОКРАЩЕННЯ ЯКОСТІ НАВЧАННЯ ТА ВИКЛАДАННЯ

Sorry, this entry is only available in Українська. Агентство із забезпечення якості вищої освіти (QAA) опублікувало посібник «Покращення якості навчання та викладання через цикл спільного спостереження».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Агентство із забезпечення якості вищої освіти (QAA) опублікувало посібник «Покращення якості навчання та викладання через цикл спільного спостереження».

Це практичний покроковий посібник для підтримки навчання, підготовки та упровадження циклу спільного спостереження як інструменту підвищення якості;  цифрових тематичних досліджень, що дають уявлення про навчальний і викладацький досвід, практику студентів і персоналу університетів. У ньому на основі передових досліджень та практик подані оцінки щодо інноваційної моделі спостереження за якістю навчання і викладання. Цей підхід заново концептуалізує та змінює спосіб, у який студенти та співробітники залучаються до спостереження як методу проведення дослідження та дієвого покращення на його основі навчання та викладання. Ця робота дозволяє студентам стати партнерами викладачів при передаванні свого навчального досвіду. Посібник містить опис оновленого підходу до використання спостереження як інструменту підвищення якості викладання та навчання; пропонує інформацію про запровадження двох циклів спільного спостереження зі студентами та персоналом у трьох університетах та надає оцінку його впливу на рівні курсу/модулю; презентує концептуальні практичні інструменти сприяння співпраці студентів та викладачів.

Детальніше: http://surl.li/ygnbuh, http://surl.li/cwbldh, http://surl.li/tlngbo

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-07-16
Share
ОЕСР: ЕКОЛОГІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ МСП

ОЕСР: ЕКОЛОГІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ МСП

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Які МСП екологізують свою діяльність: міжкраїнні дані з мільйона веб-сайтів» із серії «Документи ОЕСР з МСП та підприємництва».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Які МСП екологізують свою діяльність: міжкраїнні дані з мільйона веб-сайтів» із серії «Документи ОЕСР з МСП та підприємництва».

Наголошується, що малі та середні підприємства можуть зіграти ключову роль у досягненні кліматичних цілей. МСП у своїй сукупності  мають значний вуглецевий слід, але вони також можуть зробити свій внесок у досягнення «чистого нуля» завдяки упровадженню інновацій та екологічно чистих практик. У цьому дослідженні пропонується нова метрика для визначення екологічної залученості, так званої «екологізації». Дослідження використовує можливості машинного навчання та аналізує контент понад мільйону веб-сайтів компаній з 15 країн ОЕСР, що охоплює близько 10 мільярдів слів. Екологізація визначається на основі самостійно заявленої компаніями інформації про продукти або процеси на їхніх веб-сайтах. Отриманий показник оцінюється з урахуванням характеристик компаній. Результати показують, що по-перше, біля третини МСП займаються екологічною діяльністю, хоча мають місце значні відмінності в різних країнах; по-друге, екологічні МСП більш продуктивні, платять вищу заробітну плату, а їхні продажі зростають швидше, ніж у неекологічних МСП; по-третє, застосування сонячної енергетики є найбільш згадуваною дією серед МСП, за нею слідують перероблення відходів та енергоефективність; по-четверте, сектори з більш високим рівнем скороченням викидів парникових газів за останнє десятиліття також демонструють вищий рівень участі в охороні довкілля.

Детальніше: http://surl.li/ldbvwi, http://surl.li/psplep, https://doi.org/10.1787/ddd00999-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-07-16
Share
ВЧИМОСЯ ВЧИТИСЯ: ЕФЕКТИВНІ ЛЮДИ НАВЧАЮТЬСЯ ВПРОДОВЖ УСЬОГО ЖИТТЯ

ВЧИМОСЯ ВЧИТИСЯ: ЕФЕКТИВНІ ЛЮДИ НАВЧАЮТЬСЯ ВПРОДОВЖ УСЬОГО ЖИТТЯ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кевінії Ченг «Вчимося вчитися: перетворюємо студентів на ефективних людей, які навчаються впродовж усього життя».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кевінії Ченг «Вчимося вчитися: перетворюємо студентів на ефективних людей, які навчаються впродовж усього життя».

У ній автор окреслює інституційний підхід до розвитку здатності студентів до навчання. Наголошується, що швидкий розвиток технологій і зростання невизначеності зробили наш світ менш передбачуваним, ніж будь-коли раніше. Це стосується не лише таких сфер, як бізнес, здоров’я та безпека, але й освіти. У результаті невизначеності, спричиненої соціальною та економічною нестабільністю, студенти нинішнього покоління дедалі більше стурбовані своїм майбутнім, вони стикаються з більш несподіваними обставинами через часті зміни зовнішнього середовища. Знання та навички, які вони отримали у школі, можуть більше не бути придатними для вирішення нових проблем. Тому навичка «навчатися» стає надзвичайно важливою. У звіті ОЕСР «Майбутнє освіти та навичок 2030» йдеться про те, що «тенденції, такі як глобалізація та прогрес у галузі штучного інтелекту, змінюють вимоги ринку праці та навичок, необхідних працівникам для досягнення успіху, люди повинні ще більше покладатися на свою унікальну (поки що) людську здатність до творчості, відповідальності та здатності «вчитися» впродовж усього життя». Дослідження, проведене у Політехнічному університеті Гонконгу показало, що посилення такого елементу, як «навчання вчитися» (L2L) у навчальній програмі є ключовою стратегічною дією,  дозволило визначити 12 основних навичок.  Що це за навички? Визначати мету (знати, чому ви хочете або повинні вчитися, і сприймати навчання як власний обов’язок); створення сенсу (зробіть зміст навчання значущим для вас); особисті переконання щодо навчання (вірте, що ви можете вдосконалюватися завдяки навчанню, розвивайте допитливість): мати інтерес і пристрасть до отримання нових знань і вивчення нових ідей; саморегульоване навчання (керуйте своїм навчанням і розумійте свій процес навчання); рефлексія на навчання (перегляньте свій досвід навчання та визначте чинники, які можуть покращити процес навчання для отримання більш вагомих результатів); мотивація до навчання (знайте, які речі впливають на вашу мотивацію до навчання, візьміть їх під контроль); емоції та стійкість (умійте справлятися зі своїми емоціями та невдачами, які впливають на ваше навчання); мислення вищого рівня (засвоюйте навички мислення вищого порядку, щоб навчитися глибоко розуміти сутність речей); розуміння навчання (мати інтерес до пошуку теорій і методів для покращення вашого навчання); навчання з іншими та від інших (залучайтесь до навчання та накопичення знань разом з іншими людьми); навчання в різних середовищах (використовуйте різні навчальні середовища). З моменту запуску ініціативи L2L студенти університету демонструють прогрес у набутті навичок навчання упродовж життя.

Детальніше: http://surl.li/rutyal, http://surl.li/ulphwb  

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-07-15
Share
ГРАНТОВИЙ КОНКУРС ВІД GOOGLE

ГРАНТОВИЙ КОНКУРС ВІД GOOGLE

Sorry, this entry is only available in Українська. Благодійний фонд Google оголосив відкритий конкурс «Зміцнення демократії в Європі».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Благодійний фонд Google оголосив відкритий конкурс «Зміцнення демократії в Європі».

Він має на меті сприяти розвитку та поширенню ініціатив, які сприяють стійкості демократії на засадах передових технологій та штучного інтелекту. Бюджет проєкту – 15 млн. євро. Участь у конкурсі можуть взяти неприбуткові організації; громадські організації; наукові установи; соціальні підприємства. Пріоритетними напрямками конкурсних проєктів мають бути: захист виборів (підтримка кібербезпеки критичної інфраструктури та розбудова кіберпотенціалу неприбуткових неурядових організацій, які працюють над темами, пов’язаними з виборами, боротьба з іноземною дезінформацією за допомогою інноваційних методів); навчання виборців (цифрова грамотність та інформаційна доступність); посилення громадянського діалогу (заохочення масштабного діалогу та створення спільноти для досягнення згоди й упровадження технологій, які допомагають приймати обґрунтовані рішення). Основні критерії відбору: вплив (ініціатива має розв’язувати глобальну проблему, ґрунтуючись на  дослідженнях, перевірених даних та відгуках користувачів); інноваційне використання технологій (упровадження передових технологій, яке відштовхується від конкретних потреб та запитів); реалістичність (переконливі результати впливу протягом перших 12-18 місяців, які відповідають розробленому плану і цілям проєкту); масштабованість (пропозиція повинна мати потенціал для виходу за межі основної ідеї для відтворення у різних географічних регіонах з іншими демографічними показниками та рівнями управління). Переможці отримають від 250 тис. до 1 млн євро для фінансування та додаткової підтримки проєктів. Заявку на участь можна подати до 9 серпня 2024 року.

Детальніше: business.diia.gov.ua, http://surl.li/sdnhij

Фото: Google

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-07-15
Share
ЗАЯВА УКРАЇНИ ЩОДО ПРАВА ДЛЯ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ

ЗАЯВА УКРАЇНИ ЩОДО ПРАВА ДЛЯ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ

Sorry, this entry is only available in Українська. Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій інформує про підтримку дискусії щодо генеративного штучного інтелекту, оскільки ця технологія здатна змінити існуючі парадигми авторського права і вважає, що наразі важливо визнати перспективи використання ГШІ у різних сферах людської діяльності.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій інформує про підтримку дискусії щодо генеративного штучного інтелекту, оскільки ця технологія здатна змінити існуючі парадигми авторського права і вважає, що наразі важливо визнати перспективи використання ГШІ у різних сферах людської діяльності.

Водночас потрібно розглядати потенційні ризики й можливості ГШІ для креативних індустрій. З відповідною заявою виступив представник української делегації на засіданні Постійного комітету з авторського права і суміжних прав. Цей комітет виконує велику роботу в частині оновлення системи охорони прав організацій мовлення, удосконалення підходів до винятків та обмежень в авторському праві, а також вирішення низки інших глобальних питань авторського права. Україна також підтримала подальше обговорення нових інструментів імплементації Марракеського договору щодо захисту та підтримки людей з інвалідністю.

 Детальніше: http://surl.li/ytvqcb

Фото: ІР офіс

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Інклюзивність #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-07-15
Share
ЗАТВЕРДЖЕНО СЕРЕДНЬОСТРОКОВІ ПРІОРИТЕТИ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ГАЛУЗЕВОГО РІВНЯ

ЗАТВЕРДЖЕНО СЕРЕДНЬОСТРОКОВІ ПРІОРИТЕТИ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ГАЛУЗЕВОГО РІВНЯ

Sorry, this entry is only available in Українська. Кабінет Міністрів України ухвалив актуальний перелік середньострокових пріоритетних напрямів інноваційної діяльності галузевого рівня.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Кабінет Міністрів України ухвалив актуальний перелік середньострокових пріоритетних напрямів інноваційної діяльності галузевого рівня.

Відповідна постанова від 05 липня 2024 р. № 787 розміщена на урядовому порталі. Документ деталізує пріоритетні напрями інноваційної діяльності загальнодержавного рівня, оновлені постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2024 року № 220. Напрями об’єднані за стратегічними пріоритетами, визначеними законодавством, у такі тематичні блоки: національна безпека та оборона; енергетика та енергоефективність; розвиток транспортної системи; нові технології виробництва матеріалів; агропромисловий комплекс; медицина; охорона довкілля; інформаційно-комунікаційні технології та робототехніка. Затвердження пріоритетів  забезпечить їх реалізацію відповідно до потреб воєнного стану та відновлення України. Перелік сформовано на основі пропозицій центральних органів виконавчої влади з урахуванням актуальних потреб у кожній галузі. Він діятиме до 31 грудня 2025 року, або до моменту скасування воєнного стану в Україні.

Детальніше: http://surl.li/xnhiml, http://surl.li/gexccf, http://surl.li/oidbwj,

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-07-15
Share
ОЕСР: ПРОГНОЗ СУБ’ЄКТИВНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ ЗА ДОПОМОГОЮ GOOGLE TRENDS

ОЕСР: ПРОГНОЗ СУБ’ЄКТИВНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ ЗА ДОПОМОГОЮ GOOGLE TRENDS

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Прогноз суб’єктивного благополуччя за допомогою Google Trends: підхід до метанавчання» із серії «Документи ОЕСР щодо добробуту і нерівності».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала  звіт «Прогноз суб’єктивного благополуччя за допомогою Google Trends: підхід до метанавчання» із серії «Документи ОЕСР щодо добробуту і нерівності».

Наголошується: показники, які легко піддаються вивченню (наприклад, суб’єктивне благополуччя (СБ)), можуть допомогти урядам краще зрозуміти життєвий досвід населення, передбачити поведінку людей, їх реакцію на політику, шоки та кризові явища. СБ є дуже важливим з точки зору розроблення і реалізації політики. Вони продемонстрували свою значущість під час пандемії COVID-19. У звіті на основі застосування методів машинного навчання до даних Google Trends зроблені оцінки національного середнього суб’єктивного добробуту у 38 країнах ОЕСР починаючи з 2010 року. Найточніше передбачення з горизонтом у один рік отримано від моделі, що поєднала передбачення, отримані з еластичної мережі з взаємодіями та без них, підсиленого градієнтом.

Детальніше: http://surl.li/lnvivn, http://surl.li/iqxfjo, https://doi.org/10.1787/cbdfb5d9-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ВідкритіДані

2024-07-15
Share
НОВІ ПРОЄКТИ ДЛЯ АЛЬЯНСІВ ЄВРОПЕЙСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТІВ

НОВІ ПРОЄКТИ ДЛЯ АЛЬЯНСІВ ЄВРОПЕЙСЬКИХ УНІВЕРСИТЕТІВ

Sorry, this entry is only available in Українська. Генеральний директорат Європейської Комісії з питань освіти, культури, молоді та спорту оголосив про завершення відбору до фінансування проєктів для 14 альянсів університетів у рамках цьогорічного конкурсу Програми Європейського Союзу Еразмус+.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Генеральний директорат Європейської Комісії з питань освіти, культури, молоді та спорту оголосив про завершення відбору до фінансування проєктів для 14 альянсів університетів у рамках цьогорічного конкурсу Програми Європейського Союзу Еразмус+.

Наразі загальна кількість підтриманих проєктів становить 64, вони об’єднують майже 2,2 тис. асоційованих партнерів з неурядових організацій, підприємств, місцевих і регіональних органів влади та закладів вищої освіти з країн Болонського процесу, в тому числі близько 40 університетів України. Це відповідає меті європейської стратегії для університетів – створити щонайменше 60 альянсів до середини 2024 року. Чотирнадцять нових проєктів за участю 130 закладів вищої освіти отримають підтримку у розмірі 14,4 млн євро щоб розпочати свою діяльність вже цієї осені.  Їх діяльність сприятиме зростанню міжнародної конкурентоспроможності університетів Європи, поширенню європейських цінностей та ідентичності шляхом розвитку довгострокової структурної, стратегічної і стійкої співпраці між закладами вищої освіти. Відібрані проєкти впроваджуватимуть довгострокову спільну стратегію досліджень та інновацій; будуватимуть європейські міжуніверситетські кампуси для студентів і працівників; створять європейські команди задля розбудови інноваційної екосистеми з метою вирішення поточних та майбутніх суспільних викликів.

Детальніше: http://surl.li/yhbpbt, http://surl.li/jmsuoh, http://surl.li/zcycsx, http://surl.li/clsyrs. http://surl.li/xmxnnv  

Фото: Еразмус+

#НРАТ_Усі_новини  #НРАТ_EC  #НРАТ_Освітянам_новини

2024-07-12
Share