Search results found:

posts - 5364

pages - 537

ВІДКРИТЕ ДОСЛІДЖЕННЯ – БІЛЬШЕ, НІЖ ПРОСТО ВІДКРИТИЙ ДОСТУП

ВІДКРИТЕ ДОСЛІДЖЕННЯ – БІЛЬШЕ, НІЖ ПРОСТО ВІДКРИТИЙ ДОСТУП

У блозі платформи відкритого доступу «Open Research Europe» опублікована стаття Джек Неш  «Відкрите дослідження – публікація з більшою прозорістю, ніж просто відкритий доступ».

У блозі платформи відкритого доступу «Open Research Europe» опублікована стаття Джек Неш  «Відкрите дослідження – публікація з більшою прозорістю, ніж просто відкритий доступ».

Наголошується, що у мінливому світі академічних досліджень відкритість є важливою для прозорості та співпраці. Однак не всі підходи до відкритості однакові. Потрібно чітко усвідомлювати, що відкритий доступ  – це засіб і практика негайного, постійного і безкоштовного доступу до наукових досліджень завдяки мережі інтернет, завдяки якій будь-хто будь-де може знайомитись із дослідженнями та долучатись до їх розвитку. Основна мета відкритого доступу – забезпечення широкого доступу до наукових відкриттів і розробок та можливості їх використання для просування реальних змін у світі. Щоб відкрито опублікувати своє дослідження та охопити ширшу читацьку аудиторію, важливо розуміти всі аспекти відкритості. Відкрите дослідження виходить за межі відкритого доступу. Воно являє собою набір принципів і практик, які віддають пріоритет відкритості, прозорості та співпраці упродовж усього дослідницького циклу, тоді як відкритий доступ зосереджується лише на результаті. Як досягти відкритості дослідження? Існує багато варіантів, зокрема – зробити дані відкритими для всіх читачів та застосовувати відкриту модель рецензування. Забезпечена таким чином відкритість у дослідженнях сприятиме просуванню знань та стимулюванню інновацій.

Детальніше: http://surl.li/jycher, http://surl.li/slxzhq

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-09-02
Share
НОВИЙ ПЕРЕЛІК ГАЛУЗЕЙ ЗНАНЬ І СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

НОВИЙ ПЕРЕЛІК ГАЛУЗЕЙ ЗНАНЬ І СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Кабінет Міністрів України на виконання вимог Закону України «Про вищу освіту», а також рекомендацій Європейської комісії схвалив новий «Перелік галузей і спеціальностей».

Кабінет Міністрів України на виконання вимог Закону України «Про вищу освіту», а також рекомендацій Європейської комісії схвалив новий «Перелік галузей і спеціальностей».

Його гармонізовано із Міжнародною стандартною класифікацією освіти (МСКО) задля підтримки процесу інтеграції української освіти в Єдиний європейський простір вищої освіти та передання якісних і зіставних статистичних даних про освіту до уповноважених міжнародних організації – Євростату, ОЕСР, ЮНЕСКО.  У новому  «Переліку …» виокремлено 11 галузей  замість 28, а саме: освіта; культура, мистецтво та гуманітарні науки; соціальні науки, журналістика та інформація; бізнес, адміністрування та право; інформаційні технології; природничі науки, математика та статистика; інженерія, виробництво та будівництво; охорона здоровʼя та соціальне забезпечення; транспорт та послуги; безпека та оборона; сільське, лісове, рибне господарство та ветеринарна медицина. Ці зміни будуть ураховані під час перегляду стандартів вищої освіти, який розпочнеться у 2025 році відповідно до запровадження індивідуальних освітніх траєкторій.

Детальніше: http://surl.li/mpzqjh,  http://surl.li/jgblvt

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-09-02
Share
ДИВЕРСИФІКАЦІЯ ДЖЕРЕЛ ФІНАНСУВАННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВОДОЮ

ДИВЕРСИФІКАЦІЯ ДЖЕРЕЛ ФІНАНСУВАННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВОДОЮ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Диверсифікація джерел фінансування забезпечення водою в Африці» із серії   «Робочі документи ОЕСР з навколишнього середовища».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Диверсифікація джерел фінансування забезпечення водою в Африці» із серії   «Робочі документи ОЕСР з навколишнього середовища».

Наголошується, що значна частина населення Африканського континенту все ще не має доступу до безпечних джерел питної води та санітарно-гігієнічних послуг: 69% населення країн на південь від Сахари не мають доступу до безпечного питного водопостачання, а 76% – до безпечної санітарії. Це спричиняє негативні соціальні наслідки, зокрема – для здоров’я (хвороби, висока смертність), та економічні наслідки   (втрата до 12% ВВП). Документ містить поглиблений аналіз можливостей і проблем, пов’язаних з інвестиціями у водопостачання в Африці, поточного стану використання таких джерел фінансування, як тарифи, податки та трансферти.  Розглядаються різноманітні варіанти розширення та покращення фінансування розвитку водопостачання в Африці та досягнення ЦСР 6. Надаються конкретні пропозиції щодо зміцнення інвестиційної політики у сфері водних ресурсів, розроблення й реалізації водних проектів, зменшення ризиків, диверсифікації інструментів та джерел фінансування.

Детальніше: http://surl.li/rpwypn, http://surl.li/cvwyho, https://doi.org/10.1787/114791fd-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-09-02
Share
З ЧОГО ПОЧАТИ НАЛАШТУВАННЯ ЧАТ-БОТА ШІ

З ЧОГО ПОЧАТИ НАЛАШТУВАННЯ ЧАТ-БОТА ШІ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Саймона Вана «З чого почати налаштування чат-бота ШІ».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Саймона Вана «З чого почати налаштування чат-бота ШІ».

У ній наголошується, що чат-боти зі штучним інтелектом можуть змінити викладання та навчання, але в найбільш розповсюджених версіях їм бракує важливих елементів, необхідних для навчання. Автор ділиться своїми порадами щодо того, як розпочати створення власного персоналізованого чат-бота. Генеративний штучний інтелект стрімку увірвався у сектор вищої освіти і нині має величезний потенціал змін щодо того, як викладачі викладають, а студенти навчаються. Інструменти на основі ГШІ революціонізують освітню практику завдяки персоналізованому навчанню та покращенню взаємодії. Ми це бачимо на прикладі створених за допомогою ШІ лекторів в університетах Гонконгу та численних додатків на базі ШІ, які транскрибують конспекти лекцій. Використовуючи власний досвід, Саймон пропонує два способи налаштування чат-бота для забезпечення співпраці між викладачем і студентом.

Детальніше: http://surl.li/ixmoej, http://surl.li/kslouy

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини

2024-08-30
Share
НОВИЙ ОСВІТНІЙ СЕРІАЛ НА «ДІЯ.БІЗНЕС»

НОВИЙ ОСВІТНІЙ СЕРІАЛ НА «ДІЯ.БІЗНЕС»

На порталі «ДіяБізнес» доступний новий освітній курс для підприємців «Як бізнесу бути інклюзивним».

На порталі «ДіяБізнес» доступний новий освітній курс для підприємців «Як бізнесу бути інклюзивним».

У ньому експерти на практичних прикладах пояснюють, як створити інклюзивне середовище в компанії, а також розвінчують стереотипи, міфи та упередження щодо інвалідності. Курс містить вісім відеоуроків, присвячених розкриттю наступних питань: правильне розуміння поняття інвалідності; переваги для бізнесу у разі працевлаштування людей з інвалідністю; чи може людина з інвалідністю ефективно працювати; найм персоналу та етичне спілкування; адаптація робочого місця та простору. Окрему увагу приділено розкриттю змісту урядових програм, які націлені на надання допомоги підприємцям щодо адаптації робочих місць для працівників з інвалідністю, а також консультуванню щодо отримання державної підтримки. Освітній курс  створено за допомоги ПРООН в Україні із залученням фінансової підтримки урядів Республіки Корея та Німеччини.  

Детальніше: http://surl.li/swhkbz, http://surl.li/zzfpmt

Фото: Дія.Освіта

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн #НРАТ_Інклюзивність

2024-08-30
Share
СТИПЕНДІАЛЬНА ПРОГРАМА GLOBAL KOREA SCHOLARSHIP 2025

СТИПЕНДІАЛЬНА ПРОГРАМА GLOBAL KOREA SCHOLARSHIP 2025

Уряд Республіки Корея збільшив квоти для українських студентів у рамках стипендіальної програми Global Korea Scholarship (GKS) на 2025 рік.

Уряд Республіки Корея збільшив квоти для українських студентів у рамках стипендіальної програми Global Korea Scholarship (GKS) на 2025 рік.

Йдеться про розширення квот за трьома програмами: GKS-Graduate на здобуття ступеня магістра або доктора філософії (6 місць); GKS-Undergraduate на здобуття ступеня бакалавра (44 місця); GKS-Intensive Korean Language Training Scholarship для інтенсивного вивчення корейської мови (50 місць). Міністерство освіти і науки України у співпраці з Корейським освітнім центром при Посольстві Республіки Корея в Україні  планують забезпечити широке інформування громадськості про грантову програму та обрання на конкурсних засадах найбільш гідних кандидатів на стипендію.

Детальніше: http://surl.li/ddacxb, http://surl.li/fmsjqi

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Освітянам_новини

2024-08-30
Share
ОЕСР: АДАПТАЦІЯ ДО ЗМІНИ КЛІМАТУ У НОВІЙ ЗЕЛАНДІЇ

ОЕСР: АДАПТАЦІЯ ДО ЗМІНИ КЛІМАТУ У НОВІЙ ЗЕЛАНДІЇ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Боротьба на два фронти: адаптація до зміни клімату та скорочення викидів парникових газів у Новій Зеландії» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Боротьба на два фронти: адаптація до зміни клімату та скорочення викидів парникових газів у Новій Зеландії» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

Наголошується, що для адаптації до зміни клімату та забезпечення суттєвого скорочення викидів парникових газів у Новій Зеландії, як і в інших країнах, потрібно прикласти багато зусиль. Новій Зеландії потрібно підготуватися до більш екстремальних погодних умов, спричинених зміною клімату, ніж раніше. Для цього знадобляться нові джерела фінансування розвитку інфраструктури, необхідної для реалізації відповідних адаптаційних заходів. Експерти вважають, що запровадження пакету приватного страхування збитків, пов’язаних із кліматом, із чіткими ціновими сигналами, матиме надзвичайно важливе значення. Ще один крок – розроблення довгострокової енергетичної стратегії, у якій будуть ураховані всі основні варіанти скорочення викидів та зміцнення політичних рамок. Новозеландська схема торгівлі викидами має бути переглянута, щоби забезпечити видалення вуглецю новими лісонасадженнями.

Детальніше: http://surl.li/inegov, http://surl.li/ofckdh, https://doi.org/10.1787/02936374-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-08-30
Share
ПОДОЛАННЯ РОЗРИВІВ У ЄВРОПЕЙСЬКІЙ СФЕРІ ДОСЛІДЖЕНЬ ТА ІННОВАЦІЙ

ПОДОЛАННЯ РОЗРИВІВ У ЄВРОПЕЙСЬКІЙ СФЕРІ ДОСЛІДЖЕНЬ ТА ІННОВАЦІЙ

На сайті Європейської асоціації університетів у розділі «Голоси експертів» опублікована стаття Федерік Гарбулья «Щоб подолати розрив у сфері досліджень та інновацій в Європі, нам потрібно дивитись ширше».

На сайті Європейської асоціації університетів у розділі «Голоси експертів» опублікована стаття Федерік Гарбулья «Щоб подолати розрив у сфері досліджень та інновацій в Європі, нам потрібно дивитись ширше».

У ній автор підкреслює, що активне обговорення наступної Рамкової програми ЄС з наукових досліджень та інновацій (FP10) призвело до розуміння необхідності збалансованого поєднання цільової підтримки на рівні ЄС за залучення національних інвестицій. Наразі Європа готується до нового раунду переговорів щодо FP10. Структури ЄС та національні зацікавлені сторони наголошують на необхідності переосмислити й покращити цю програму. Європейська асоціація університетів зі свого боку пропонує власний набір рекомендацій, які можуть призвести до подолання або зменшення стійкого розриву між європейськими країнами у науково-дослідній сфері.  Їх реалізація вимагатиме як спільних зусиль, так і спільної відповідальності. Федерік подає своє бачення ефективності заходів збалансування фінансування, яке спрямовується з ЄС та надання національної підтримки і говорить про неможливість ігнорувати існуючі відмінності між державами-членами ЄС у сфері досліджень та інновацій.

Детальніше: http://surl.li/ezsallhttp://surl.li/wuashr

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EUA #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-08-29
Share
ОЕСР: СТИМУЛЮВАННЯ ІННОВАЦІЙ ЧЕРЕЗ КОНКУРСНІ ФОНДИ ТА ПРЕМІЇ

ОЕСР: СТИМУЛЮВАННЯ ІННОВАЦІЙ ЧЕРЕЗ КОНКУРСНІ ФОНДИ ТА ПРЕМІЇ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Стимулювання інновацій у країнах із низьким і середнім рівнем доходу через конкурсні фонди та премії: уроки кооперації» із серії «Робочі документи ОЕСР щодо співробітництва у сфері розвитку».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Стимулювання інновацій у країнах із низьким і середнім рівнем доходу через конкурсні фонди та премії: уроки кооперації» із серії «Робочі документи ОЕСР щодо співробітництва у сфері розвитку».

Наголошується, що постійно уряди країн з високим рівнем доходу пропонували фінансові стимули для інноваційних рішень складних проблем. Однак виявляється, що механізми відкритих інновацій, такі як конкурсні фонди та премії, менш поширені у практиці країн з низьким рівнем доходу. Експерти ОЕСР дослідили вплив таких механізмів на інноваційні екосистеми і виявили, як конкурсні фонди та премії сприяли розбудові потенціалу суб’єктів державного сектору. Суть у тому, що у справі вирішення суспільних проблем окрема організація не може успішно упроваджувати інновації, – їй просто необхідно взаємодіяти з різними партнерами. Це стосується у першу чергу державних установ та організацій, які покликані займатись підтримкою розвитку, оскільки дедалі ширший спектр проблем вимагає вузькоспеціалізованої експертизи і партнерств. Звіт зосереджується на двох специфічних типах відкритих інновацій: фондах та преміях. Фонди виділяють кошти на конкретні цілі, використовуючи конкуренцію між організаціями або окремими інноваторами як головний принцип своєї роботи. Вони прагнуть виявити перевірені та придатні для масштабування рішення, оскільки найкращій досвід для розроблення й реалізації таких рішень переважно знаходиться за межами уповноважених урядових інституцій. Аналогічно діють і премії, які дозволяють знаходити рішення проблем розвитку завдяки конкурсу інноваторів.

Детальніше: http://surl.li/dauctd, http://surl.li/lwbhhj, https://doi.org/10.1787/86713366-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-08-29
Share
ЩО ТАКЕ ГАРНИЙ СТУДЕНТСЬКИЙ ДОСВІД

ЩО ТАКЕ ГАРНИЙ СТУДЕНТСЬКИЙ ДОСВІД

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джона Блейка «Гарний студентський досвід – це не лише виправдані очікування».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джона Блейка «Гарний студентський досвід – це не лише виправдані очікування».

У ній йдеться про  практику студентського офісу для  забезпечення довгострокової цінності навчання. Джон говорить, що фінансові проблеми освітньої сфери, безальтернативне підвищення плати за навчання та скорочення кількості абітурієнтів змусило керівників закладів вищої освіти більше, ніж будь-коли раніше, зосередитись на потребах студентів. Створення шість років тому офісу у справах студентів стало результатом переорієнтації на студентські потреби, однак, проблеми із забезпеченням центральної ролі  інтересів студентів у ЗВО і нині залишаються. Частково це пов’язано з нечітким розумінням змісту концепції «інтереси студентів». Це не має бути буквально опис набору потреб, бажань і досвіду здобувачів освіти. Розуміння інтересів студентів не завжди  є коректним і послідовним. Усі визнають, що університет має гарантувати студентам їх високу залученість до діяльності ЗВО. Разом із тим, існує парадокс: студенти розповідають про свій досвід здобуття вищої освіти так само, як це роблять споживачі послуг  від звичайних постачальників, але при цьому студенти майже одноголосно виступають проти того, щоб називати себе «споживачами послуг вищої освіти». Вони зазвичай  наголошують на цінності абстрактних понять справедливості й чесності. Але  якщо необхідно забезпечити справедливість, чесність і залученість, яких прагнуть як студенти, то у центрі уваги має бути саме якість навчання та викладання, а не інші речі, які також присутні у роботі ЗВО. Необхідно дуже тісно співпрацювати викладачам і студентам, особливо –  під час оцінювання якості освіти.

Детальніше: http://surl.li/csduja, http://surl.li/izafic

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-08-27
Share