НЕДОВІРА РОБИТЬ УНІВЕРСИТЕТИ НЕКЕРОВАНИМИ

НЕДОВІРА РОБИТЬ УНІВЕРСИТЕТИ НЕКЕРОВАНИМИ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ніколаса Діркса «Недовіра викладачів і керівників робить університети США некерованими».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ніколаса Діркса «Недовіра викладачів і керівників робить університети США некерованими».

Автор упевнений, що наразі необхідно переосмислити інтелектуальну місію вищої освіти на засадах, які знаходяться за рамками маніхейської критики неоліберального університету. Він наголошує, що останнім часом відносини між адміністраторами і викладачами набули елементів класової війни, що стало призводити до інституційного паралічу, ЗВО стають все більш некерованими, а вартість навчання – все більш непідйомною. Серйозні зміни неможливо обговорювати і впроваджувати (за винятком кризових моментів), коли гострий бюджетний дефіцит і мінливі інтереси студентів стикаються, вимагаючи негайних дій. Викладачі обурюються тим, що адміністрація нераціонально розпоряджається бюджетом, а адміністрація у свою чергу, приймає рішення про скорочення штату, роблячи це у грубий і непродуманий спосіб. Звісно, адміністратори змушені балансувати бюджети і використовувати ринкові інструменти для підвищення доходів і контролю витрат, але при цьому здійснюють «самовідтворюване розширення» адміністративного штату. Тим часом викладачі відмовляються брати на себе відповідальність за власні інституційні привілеї. Як наслідок, адміністрація дедалі скептичніше ставиться до факультетського самоврядування, а викладачі дедалі більше відчужуються. Необхідні інституційні зміни, які будуть реалізовані у небезпечний спосіб завдяки відновленню співпраці викладачів та адміністраторів задля відродження освіти, пов’язаної духом  і традиціями. Необхідно також звільнитись від тиранії рейтингів, встановлювати більш широкі інтелектуальні рамки оцінювання та відповідної винагороди за роботу викладачів та науковців / дослідників.

Детальніше: http://surl.li/tvbvs, http://surl.li/tvbvz

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-22
Share
РОЛЬ МСП І ВІДКРИТИХ ДАНИХ

РОЛЬ МСП І ВІДКРИТИХ ДАНИХ

На офіційному порталі європейських даних опублікований матеріал «Розвиток економіки для всіх: роль МСП і відкритих даних».

На офіційному порталі європейських даних опублікований матеріал «Розвиток економіки для всіх: роль МСП і відкритих даних».

У ньому йдеться про підтримку МСП та ініціативи відкритих даних з боку Європейської комісії.  Визнаючи, що процвітання окремих людей і підприємств залежить від розвитку економіки, яка має задовольняти їхні потреби, ЄК звертає увагу на необхідність пом’якшення соціальної нерівності та проголошує МСП в якості основи економіки ЄС. Єврокомісія підтримує ініціативи зі стандартизації, посилення інноваційного потенціалу й збільшення конкурентоспроможності. Потрібно полегшувати доступ МСП до важливої ​​ринкової інформації, необхідної для прийняття обґрунтованих рішень і стратегічного планування, а також всебічно підтримувати використання відкритих даних, які надають цінну інформацію про динаміку ринку праці, нові бізнес-тенденції, зміну поведінки споживачів. Різноманітні платформи (наприклад, data.europa.eu із 90 тис. наборів даних щодо економіки та фінансів) надають МСП корисну інформацію, що сприяє прийняттю ефективних бізнес-рішень і реалізації цілеспрямованих заходів із підвищення конкурентоспроможності.

Детальніше: http://surl.li/tuxeb, http://surl.li/tuxei, http://surl.li/tuxen, http://surl.li/tuxer, http://surl.li/tuxfa

Фото: ЄС

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EC #НРАТ_ВідкритіДані

2024-05-22
Share
ОЕСР: ПЕРСПЕКТИВИ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ ОЕСР 2024

ОЕСР: ПЕРСПЕКТИВИ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ ОЕСР 2024

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024: охоплення технологічного  рубіжу».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Перспективи цифрової економіки ОЕСР 2024: охоплення технологічного  рубіжу».

Він містить нові дані про ключові технології, що лежать в основі цифрової екосистеми, а також про їхній вплив.  З погляду великих даних та методів машинного навчання надаються оцінки темпів зростання сектора інформаційно-комунікаційних технологій  як ядра цієї екосистеми. Розглядаються перспективи розвитку штучного інтелекту  та можливості його перетворення на позитивну силу. Аналізується процес опанування цифрових технологій людьми, компаніями та урядовими структурами, визначаються масштаби цифрової нерівності та способи забезпечення інклюзивності. Звертається увага на гостроту потреб у бездротових мережах наступного покоління для забезпечення необмеженого зв’язку, розглядається здатність віртуальної реальності до масштабування й визначаються її можливості та ризики.

Детальніше: http://surl.li/tuvvj, http://surl.li/tuwgb, https://doi.org/10.1787/a1689dc5-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2024-05-22
Share
КОРИСНІ ПОРАДИ З  МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ

КОРИСНІ ПОРАДИ З  МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей від Університету Земмельвейса щодо медичної освіти.

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей від Університету Земмельвейса щодо медичної освіти.

Університет є провідним закладом вищої освіти у галузі медицини та медичних наук в Угорщині. Ресурс містить п’ятнадцять статей, підготовлених науковцями та викладачами університету. Публікації охоплюють широкий спектр питань медичної освіти, підтримки студентів та аспірантів, зокрема – підготовки кардіологів, практичної освіти та управління підтримкою студентів-медиків, навчання клінічним навичкам спілкування іноземною мовою, соціальної мобільності студентів та зв’язків із громадою, сприяння інтересу до базової медичної освіти на рівні бакалаврату, стипендій студентів та дослідників на початку їхньої кар’єри, уніфікації теоретичної та клінічної освіти у медичному навчальному плані тощо.

Детальніше: http://surl.li/tuokc

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-21
Share
ГЛОБАЛЬНИЙ РЕЙТИНГ КРАЩИХ УНІВЕРСИТЕТІВ ВІД CWUR

ГЛОБАЛЬНИЙ РЕЙТИНГ КРАЩИХ УНІВЕРСИТЕТІВ ВІД CWUR

Рейтинговий центр глобальних університетів (Center for World University Rankings /CWUR), що базується в Об’єднаних Арабських Еміратах, опублікував черговий випуск власного рейтингу «Global 2000» за 2024 рік.

Рейтинговий центр глобальних університетів (Center for World University Rankings /CWUR), що базується в Об’єднаних Арабських Еміратах, опублікував черговий випуск власного рейтингу «Global 2000» за 2024 рік.

Оцінюється чотири складові: освіта (на основі академічних успіхів випускників університету); працевлаштування  (за даними щодо кар’єри випускників); викладацький склад (кількість викладачів, які отримали найвищі академічні відзнаки); дослідження (дослідницькі статті), зокрема – наукові статті у провідних журналах, у високовпливових журналах та високоцитовані дослідницькі статті. До першої десятки лідерів увійшли Гарвардський університет, Масачусетський технологічний інститут, Стенфордський університет, Університет Кембріджу, Оксфордський університет, Університет Прінстону, Колумбійський університет, Університет Пенсильванії, Єльський університет, Технологічний інститут Каліфорнії. Серед українських закладів вищої освіти найкращим за даними цього рейтингу є Київський національний університет імені Тараса Шевченка.

Детальніше: https://cwur.org/2024.php, http://surl.li/tuhph

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2024-05-21
Share
КОНКУРС НА ЗДОБУТТЯ ЗОЛОТОЇ МЕДАЛІ ІМЕНІ В.І. ВЕРНАДСЬКОГО НАН УКРАЇНИ У 2024 РОЦІ

КОНКУРС НА ЗДОБУТТЯ ЗОЛОТОЇ МЕДАЛІ ІМЕНІ В.І. ВЕРНАДСЬКОГО НАН УКРАЇНИ У 2024 РОЦІ

Національна академія наук України оголосила конкурс на здобуття Золотої медалі імені Вернадського Національної академії наук України.

Національна академія наук України оголосила конкурс на здобуття Золотої медалі імені Вернадського Національної академії наук України.

Премія присуджується на честь першого президента Української академії наук – видатного вченого, академіка Володимира Івановича Вернадського, а також з нагоди 85-річчя її заснування. Вона покликана відзначити видатні досягнення науковців у галузі природничих, технічних та соціогуманітарних наук. Щорічно присуджуються дві золоті медалі (одна – вітчизняному і одна – зарубіжному) персонально як за окремі наукові досягнення, так і за сукупність наукових праць. Взяти участь у Конкурсі можуть дійсні члени і члени-кореспонденти НАН України незалежно від місця їх постійної роботи; зарубіжні вчені;  окремі особи, які працюють у наукових установах, закладах вищої освіти, на підприємствах і в організаціях, розташованих на території України. Заявку на участь можна подати до 12 листопада 2024 року.

Детальніше: https://www.nas.gov.ua/UA/Competition/Pages/About.aspx?CompetitionID=092, https://www.nas.gov.ua/legaltexts/DocPublic/P-030709-190-0.pdf, http://surl.li/tuezx

Фото: НАНУ
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-21
Share
ОЕСР: ЕКОНОМІЧНИЙ ПРОГНОЗ 2024

ОЕСР: ЕКОНОМІЧНИЙ ПРОГНОЗ 2024

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Економічний прогноз ОЕСР 2024: випуск 1» із серії «Економічний прогноз ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Економічний прогноз ОЕСР 2024: випуск 1» із серії «Економічний прогноз ОЕСР».

У ньому експерти звертають увагу на присутність ознак поліпшення глобальних перспектив. Підприємницька активність залишається стійкою, інфляція знижується, а рівень безробіття залишається низьким. Глобальне зростання залишиться незмінним у 2024 році та дещо посилиться у 2025 році, а інфляція до кінця 2025 року повернеться до цільового рівня у більшості країн. Ризики стають більш збалансованими, але суттєва невизначеність зберігається: висока геополітична напруженість на Близькому Сході може порушити роботу енергетичних і фінансових ринків, що призведе до різкого зростання інфляції та уповільнення темпів зростання. Також слід ураховувати, що високий тягар обслуговування боргу може й надалі зростати, оскільки низькодоходні боргові зобов’язання будуть пролонговані, що призведе до фінансової вразливості. Основні пріоритети політики полягають у забезпеченні стійкого зниження інфляції, визначенні зваженого бюджетного курсу і проведенні реформ для підвищення сталого та інклюзивного зростання у середньостроковій перспективі. Також нинішній випуск прогнозу містить окрім глобальної оцінки економічної ситуації, також короткий огляд очікуваних подій і прогнозів для країн-членів ОЕСР і окремих країн-партнерів.

Детальніше: http://surl.li/tubbb, http://surl.li/tubkv, https://doi.org/10.1787/69a0c310-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-05-21
Share
ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ СТУДЕНТАМИ-МЕДИКАМИ

ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ СТУДЕНТАМИ-МЕДИКАМИ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Яноша Коллара «Використання віртуальної реальності для зміни ставлення студентів-медиків до літніх пацієнтів».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Яноша Коллара «Використання віртуальної реальності для зміни ставлення студентів-медиків до літніх пацієнтів».

У ній зазначається, що навіть п’ятихвилинна вправа у віртуальній реальності здатна суттєво змінити розуміння студентами досвіду пацієнтів із деменцією та сформувати співчуття до них. «Якщо хочеш мене навчити, то звертайся до мене» – ця думка надихнула автора у використанні програми віртуальної реальності для роботи зі студентами. Експериментальне навчання на порядок ефективніше, ніж отримання знань із підручників. Віртуальна реальність (яку студенти сприймають як сучасний метод та цікавий досвід) може надати молодим людям унікальний досвід, щоб подолати упереджене ставлення до людей з деменцією та розвинути емпатію.

Детальніше: http://surl.li/ttfto, http://surl.li/ttfuc

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-20
Share
КОНКУРС НА ЗДОБУТТЯ ПРЕМІЙ ДЛЯ МОЛОДИХ УЧЕНИХ І СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗА КРАЩІ НАУКОВІ РОБОТИ У 2024 РОЦІ

КОНКУРС НА ЗДОБУТТЯ ПРЕМІЙ ДЛЯ МОЛОДИХ УЧЕНИХ І СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗА КРАЩІ НАУКОВІ РОБОТИ У 2024 РОЦІ

Національна академія наук України оголосила конкурс на здобуття чотирнадцяти премій у галузі природничих, технічних і соціогуманітарних наук для молодих учених і студентів ЗВО за кращі наукові роботи.

Національна академія наук України оголосила конкурс на здобуття чотирнадцяти премій у галузі природничих, технічних і соціогуманітарних наук для молодих учених і студентів ЗВО за кращі наукові роботи.

Премії присуджуються окремим авторам або авторським колективам за наукові роботи або серії наукових робіт з єдиної тематики, а також за відкриття та винаходи. Участь у конкурсі можуть взяти наукові співробітники, викладачі, стажери-дослідники, аспіранти науково-дослідних установ віком до 35 років включно,  студенти закладів вищої освіти, а також студенти та аспіранти зарубіжних країн, які навчаються в наукових установах й закладах вищої освіти України. Заявку на участь у конкурсі можна подати до 15 грудня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/ttdxd

Фото: логотип НАНУ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-20
Share
ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНІВ УКРАЇНИ ЩОДО РОЗВИТКУ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОСВІТНІХ ТРАЄКТОРІЙ ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНІВ УКРАЇНИ ЩОДО РОЗВИТКУ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОСВІТНІХ ТРАЄКТОРІЙ ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього процесу».

Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього процесу».

Закон від 23 квітня 2024 року № 3642-IX прийнято з метою розширення можливостей здобувачів вищої освіти формувати індивідуальні освітні траєкторії. Також він розширює автономію закладів вищої освіти у розробленні та реалізації освітніх програм. Цим актом вносяться відповідні зміни до законів України «Про вищу освіту», «Про освіту», «Про відпустки». Зокрема, додано визначення поняття «індивідуальна освітня траєкторія здобувачів вищої освіти» як персонального шляху реалізації особистісного потенціалу здобувача вищої освіти, що ґрунтується на виборі здобувачем вищої освіти освітніх програм, суб’єктів освітньої діяльності, що їх реалізують, форм і строку здобуття освіти, освітніх компонентів. У вищій освіті індивідуальна освітня траєкторія включає, зокрема, послідовність здобуття освітніх кваліфікацій, академічну мобільність, визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та інформальної освіти тощо. Індивідуальна освітня траєкторія формується здобувачем вищої освіти з урахуванням його здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і досвіду». Також Закон розширює практику міждисциплінарних освітніх програм на всі рівні вищої освіти, врегульовує питання освітньої кваліфікації, академічних та професійних прав випускників таких програм. Набрання чинності Закону відбудеться 16 серпня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/ttdtd, http://surl.li/ttdsq, https://osvita.ua/vnz/92125/

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-20
Share