БЕЗКОШТОВНІ ІНСТРУМЕНТИ НА ОСНОВІ ШІ

БЕЗКОШТОВНІ ІНСТРУМЕНТИ НА ОСНОВІ ШІ

Проєкт Uni-Biz Bridge оприлюднив добірку безкоштовних інструментів, побудованих на основі технології штучного інтелекту.

Проєкт Uni-Biz Bridge оприлюднив добірку безкоштовних інструментів, побудованих на основі технології штучного інтелекту.

У ній, зокрема, представлений чат Copilot, який надає інформацію, веде розмови та генерує креативний контент, причому його головна особливість у наданні посилань на джерела інформації, які він використовує для відповіді; інструмент Playground, що створює зображення за допомогою штучного інтелекту на основі введеного користувачем опису; найкраща платформа DeepL для перекладу текстів; інструменти для редагування аудіофайлів Adobe Podcast, з функцією Enhance Speech для видалення шумів із записів.

Детальніше: https://t.me/ugen_UBB/695, http://surl.li/tintl, https://playground.com/, http://surl.li/peyqd, https://podcast.adobe.com/, https://podcast.adobe.com/enhance

Фото: UGEN

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-06
Share
ПІДТРИМКА УКРАЇНСЬКОЇ НАУКИ З БОКУ ЄВРОКОМІСІЇ

ПІДТРИМКА УКРАЇНСЬКОЇ НАУКИ З БОКУ ЄВРОКОМІСІЇ

Європейська комісія прийняла рішення про суттєве (утричі – до 4,5 млн євро) збільшила початковий бюджет Програми стипендій EURIZON у межах Програми «Горизонт Європа». 

Європейська комісія прийняла рішення про суттєве (утричі – до 4,5 млн євро) збільшила початковий бюджет Програми стипендій EURIZON у межах Програми «Горизонт Європа». 

Це має забезпечити постійну підтримку українських досліджень, оскільки 324 українські вчені отримають кошти на виконання 65 проєктів у різних наукових сферах, зокрема: фізичні та технічні науки (38%); довкілля (15%); соціальні та культурні інновації (15%); здоров’я та продовольство (14%); енергетика (10%); дослідницькі дані, цифрова інфраструктура, зокрема е-інфраструктура, (6%). Програму стипендій «Дистанційні дослідницькі гранти для науковців з України» було започатковано у квітні 2023 року. Очікується, що її реалізація матиме позитивний вплив на роботу українських учених, а саме: дозволить їм відновити дослідницькі проєкти; проводити передові дослідження; встановити стабільні контакти з міжнародними партнерами; збільшити поширення та упровадження результатів досліджень; отримати доступ до бібліотек іноземних університетів; утримати IT-фахівців; визначити тенденції та найкращі практики в управлінні НТІ. Ці проєкти виконуватимуть у співпраці з Європейськими дослідницькими інфраструктурами.

Детальніше: http://surl.li/tllus

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-06
Share
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ЗМІН ДО СТАНДАРТІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ЗМІН ДО СТАНДАРТІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт наказу «Про внесення змін до деяких стандартів вищої освіти». 

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт наказу «Про внесення змін до деяких стандартів вищої освіти». 

Йдеться про внесення змін до стандартів вищої освіти освітнього ступеня бакалавра, яке необхідне відповідно до вимог Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки, затвердженої урядовим рішенням 4 березня 2023 року. У зазначених стандартах позиція «Загальні компетентності» розділу «Перелік компетентностей випускника» доповнюється пунктом «здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності». Дія зазначених змін поширюватиметься на здобувачів вищої освіти та заклади вищої освіти. Реалізація проєкту встановить додаткові вимоги до загальних компетентностей та результатів навчання здобувачів освіти освітнього ступеня бакалавра. Зауваження та пропозиції до проєкту можна подати до 17 травня 2024 року

Детальніше: http://surl.li/tljie

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_обговорення

2024-05-06
Share
ОЕСР: ПОРЯДОК ДЕННИЙ У ГАЛУЗІ НАУКИ, ТЕХНОЛОГІЙ ТА ІННОВАЦІЙ

ОЕСР: ПОРЯДОК ДЕННИЙ У ГАЛУЗІ НАУКИ, ТЕХНОЛОГІЙ ТА ІННОВАЦІЙ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Порядок денний ОЕСР для трансформаційної політики у галузі науки, технологій та інновацій» із серії «Доповіді ОЕСР про науку, технології та промисловість». 

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Порядок денний ОЕСР для трансформаційної політики у галузі науки, технологій та інновацій» із серії «Доповіді ОЕСР про науку, технології та промисловість». 

Наголошується, що численні кризи спричиняють турбулентність, нестабільність та підвищення небезпеки у суспільстві, впливаючи на економіку, навколишнє середовище, політику і глобальні процеси. Ефективні заходи у відповідь вимагатимуть від урядів більш амбітних і термінових дій щодо політики у галузі науки, технологій та інновацій. Необхідні стійкі інвестиції та більша спрямованість дослідницької й інноваційної діяльності, які повинні збігатися з переоцінкою систем НТІ та політики у цій галузі з позицій відповідності призначенню та внеску у програми перетворень. У документі визначено шість напрямів політики НТІ для трансформаційних змін, якими слід керуватися при проведенні таких оцінок у різних галузях політики НТІ, включно з фінансуванням НДДКР, керуванням науковими та інноваційними кадрами, розвитком міжнародного співробітництва у сфері НДДКР. Описані конкретні дії, яких можуть вживати політики у галузі НТІ для прискорення трансформаційних змін.

Детальніше: http://surl.li/tkxcc, http://surl.li/tkwtr, https://doi.org/10.1787/ba2aaf7b-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-05-06
Share
СТРАТЕГІЯ УПРАВЛІННЯ ДАНИМИ У ВИЩІЙ ОСВІТІ

СТРАТЕГІЯ УПРАВЛІННЯ ДАНИМИ У ВИЩІЙ ОСВІТІ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ніка Чавіано «Стратегія управління даними у вищій освіті: план досконалості». 

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ніка Чавіано «Стратегія управління даними у вищій освіті: план досконалості». 

У ній наголошується, що під час оцінювання зрілості даних, здійснення управління даними та створення централізованих команд обробки даних, установи мають залишатись гнучкими у змінному технологічному ландшафті. Університети функціонують як маленькі міста, надаючи студентам великий спектр послуг (від освіти, до благополуччя, здоров’я та розваг). Ця діяльність охоплює весь цикл перебування – від моменту вступу чи зарахування на курси, до присудження ступенів, спортивних змагань, самоосвіти. Бізнес-процеси охоплюють людські ресурси, фінанси, бюджет, діяльність структурних підрозділів, проведення наукових досліджень, розвиток систем інформаційних технологій. У результаті в кампусі формуються величезні обсяги даних, які потрібно інтегрувати та аналізувати. Тому університетам потрібна стратегія та переосмислення кращих практик і їх удосконалення у т.ч. у тісній співпраці з бізнесом. У рекомендаціях з управління даними у вищій освіті наводяться основні стратегії та практики управління даними задля їх подальшого використання для розроблення й прийняття ефективних адміністративних рішень. Пропонується створити еталонну модель даних у співпраці із зацікавленими сторонами; задіяти передову аналітику та інструменти штучного інтелекту.

Детальніше: http://surl.li/tjyaf, http://surl.li/tjxyp

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-03
Share
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ФОРМИ ЗВІТУ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ НАУКОВИХ (НАУКОВО-ТЕХНІЧНИХ) РОБІТ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ФОРМИ ЗВІТУ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ НАУКОВИХ (НАУКОВО-ТЕХНІЧНИХ) РОБІТ

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт наказу МОН «Про затвердження примірної форми звіту про результати виконання наукових (науково-технічних) робіт чи окремих їхніх етапів, що виконуються частково або повністю за рахунок коштів державного бюджету». 

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт наказу МОН «Про затвердження примірної форми звіту про результати виконання наукових (науково-технічних) робіт чи окремих їхніх етапів, що виконуються частково або повністю за рахунок коштів державного бюджету». 

Документ розроблено з метою спрощення процедур звітування та системи інформаційних ресурсів НТІ. Очікується, що його запровадження сприятиме більш ефективному використанню ресурсів. Проєкт містить примірну форму звіту про результати виконання наукових (науково-технічних) робіт чи окремих їхніх етапів, що виконуються частково або повністю за рахунок коштів державного бюджету. Вона уніфікована для подачі остаточних та проміжних звітів. Зауваження та пропозиції до проєкту наказу можна подати до 17 травня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/tjyzl, http://surl.li/tjyzv, http://surl.li/tjzag, http://surl.li/tjyxw

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення

2024-05-03
Share
НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЮ НА КУРСАХ КРАЩИХ УНІВЕРСИТЕТІВ СВІТУ

НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЮ НА КУРСАХ КРАЩИХ УНІВЕРСИТЕТІВ СВІТУ

Платформа онлайн-освіти «Prometheus» презентує можливість навчання на курсах найкращих університетів світу, – Гарварду, Массачусетського технологічного інституту, університетів Мічигану, Дюка, Джонса Гопкінса, Іллінойсу, Каліфорнійського університету. 

Платформа онлайн-освіти «Prometheus» презентує можливість навчання на курсах найкращих університетів світу, – Гарварду, Массачусетського технологічного інституту, університетів Мічигану, Дюка, Джонса Гопкінса, Іллінойсу, Каліфорнійського університету. 

Наразі перші 10 курсів українською уже доступні для проходження. Це: «Основи проєктного менеджменту» (University of California); «Перша психологічна допомога» (Johns Hopkins University); «Основи корпоративних фінансів» (University of Illinois); «Цифрові медіа та основи маркетингу» (University of Illinois); «Цифрові медіа та маркетингові стратегії» (University of Illinois); «Вступ до штучного інтелекту з Python» (Harvard University); «Програмування для всіх: основи Python» (University of Michigan); «Python: структури даних» (University of Michigan); «Основи програмування з HTML, CSS та JavaScript» (Duke University); «Програмування на Java: програмне забезпечення» (Duke University).

Детальніше: http://surl.li/tjuxi, http://surl.li/rosyc, http://surl.li/roswv, http://surl.li/roswm, http://surl.li/rosyq, http://surl.li/rosxf, http://surl.li/tjush, http://surl.li/tjutj, http://surl.li/oqkdu, http://surl.li/tjuuv, http://surl.li/tjuwq

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2024-05-03
Share
ОЕСР: РАМКА ДЛЯ УПРАВЛІННЯ НОВИМИ ТЕХНОЛОГІЯМИ

ОЕСР: РАМКА ДЛЯ УПРАВЛІННЯ НОВИМИ ТЕХНОЛОГІЯМИ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Рамка для управління новими технологіями» із серії «Документи ОЕСР науку, технології та промисловість». 

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Рамка для управління новими технологіями» із серії «Документи ОЕСР науку, технології та промисловість». 

У ньому наголошується, що новітні технології можуть сприяти безпрецедентним досягненням у сфері охорони здоров’я, енергетики, збереження клімату і біорізноманіття, розвитку сталих продовольчих систем. Однак ці технології та їх конвергенція іноді несуть ризики для конфіденційності, безпеки, справедливості й прав людини. Така подвійна природа нових технологій вимагає вироблення політики, здатної передбачати ризики й спрямовувати розвиток технологій на забезпечення стійкості і безпеки, створювати довгострокові можливості для інновацій. Пропонований експертами ОЕСР підхід до «передбачуваного управління технологіями» складається з п’яти взаємозалежних елементів: 1) наскрізне упровадження цінностей у весь інноваційний процес; 2) покращання форсайту та оцінки технологій; 3) максимально широке залучення зацікавлених сторін; 4) гнучке та адаптивне регулювання; 5) зміцнення міжнародного співробітництва у науковій та інноваційній сфері в цілому та їх політичному регулюванні й нормотворенні зокрема. Звіт пояснює, як контекст нових технологій визначає способи застосування кожного з цих елементів.

Детальніше: http://surl.li/tjhqm, http://surl.li/tjhqs, https://doi.org/10.1787/0248ead5-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-05-03
Share
ЯК ЗМУСИТИ ПОКАЗНИКИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРАЦЮВАТИ

ЯК ЗМУСИТИ ПОКАЗНИКИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРАЦЮВАТИ

На сайті Times Higher Education опублікований матеріал Йоаніса Глінавоса «Як змусити показники дослідження працювати на вас».

На сайті Times Higher Education опублікований матеріал Йоаніса Глінавоса «Як змусити показники дослідження працювати на вас».

У ньому наголошується на необхідності представникам академічної спільноти приділяти увагу власним профілям та просувати результати досліджень в мережі інтернет. Він говорить про важливість показників, що характеризують дослідження; систему моніторингу інформації про дослідників та результати їх роботи; надає поради щодо роботи з цільовою аудиторією; пошуком, збереженням та фільтрацією інформації; пропонує лайфхаки щодо покращення видимості дослідження, посилення його впливу, підвищення рейтингових показників. Важливого значення набуває альтметрика. Тепер звичною стала графіка з відображенням даних щодо кожної публікації (це пропонують журнали Oxford University Press, Cambridge University Press, Wiley та ін.). Mendeley вказує на використання дослідження до того, як воно з’явиться в цитатах інших публікацій. Але виникає питання: як курувати даними, щоб підвищити видимість результатів вашого дослідження? Це трудомістка робота, внаслідок якої набагато кращою стане видимість ваших результатів і, зрештою, будуть кращі шанси на реальний вплив. Посилання у ЗМІ мають високу оцінку з точки зору видимості впливу дослідження, – отже є сенс писати популярні статті та включати до них посилання на свої публікації через The Conversation. Ще один шлях – публікації в блогах, використання соціальних медіа (поширювати відомості про свою роботу через Twitter/Х, Facebook, LinkedIn). Йоаніс зазначає, що хоча власне результати дослідження є частиною широких трудових відносин і кар’єрних цілей, їх видимість в інтернеті залежить від цілого комплексу додаткових дій кожного науковця, що брав участь у підготовці дослідження. І на цьому також треба зосередитись усій команді.

Детальніше: http://surl.li/tjcza, http://surl.li/tjmaq, http://surl.li/tjczp

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-02
Share
УРЯД ВИЗНАЧИВ ПРІОРИТЕТИ ТЕМАТИЧНИХ НАПРЯМІВ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ І РОЗРОБОК

УРЯД ВИЗНАЧИВ ПРІОРИТЕТИ ТЕМАТИЧНИХ НАПРЯМІВ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ І РОЗРОБОК

Кабінет Міністрів України затвердив перелік пріоритетних тематичних напрямів наукових досліджень і науково-технічних розробок.

Кабінет Міністрів України затвердив перелік пріоритетних тематичних напрямів наукових досліджень і науково-технічних розробок.

Відповідна постанова від 30 квітня 2024 р. № 476 оприлюднена на урядовому порталі. Рішення прийняте на виконання положень Закону України від 21 грудня 2023 року № 3534-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки та інноваційної діяльності». До складу пріоритетних напрямів увійшли: національна безпека і оборона; дослідження з найбільш важливих проблем розвитку науково-технічного, соціально-економічного, суспільно-політичного, людського потенціалу; інформаційні та комунікаційні технології; енергетика та енергоефективність; раціональне природокористування; науки про життя, нові технології профілактики та лікування найпоширеніших захворювань; нові речовини і матеріали. Підставою для визначення пріоритетних напрямів стали результати спеціально проведених аналітичних досліджень науково-технологічного розвитку. Також було ураховано пропозиції, що надійшли від центральних органів виконавчої влади та академій наук. Оновлений перелік діятиме до 31 грудня року, наступного після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Детальніше: http://surl.li/tioft, http://surl.li/tjlxd

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-05-02
Share