За результатами пошуку знайдено:

записів - 5297

сторінок - 530

РЕГУЛЮВАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В УКРАЇНІ

РЕГУЛЮВАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В УКРАЇНІ

Міністерство цифрової трансформації України презентувало Дорожню карту з регулювання штучного інтелекту в Україні.

Міністерство цифрової трансформації України презентувало Дорожню карту з регулювання штучного інтелекту в Україні.

В розробленому документі описується підхід держави до регулювання штучного інтелекту, який сприятиме усуненню ризиків та розвитку його в інтересах держави, бізнесу й громадян. Дорожня карта допоможе українським компаніям підготуватися до ухвалення закону-аналога AI Act Європейського Союзу, а громадянам – навчитися захищати себе від ризиків ШІ. В основі впровадження регулювання штучного інтелекту лежить bottom-up підхід, який передбачає рух від меншого до більшого: спочатку надаються бізнесу інструменти для підготовки до майбутніх вимог, а після цього буде ухвалено закон. Переваги підходу, передбаченого дорожньою картою: українські компанії співпрацюватимуть з міжнародними партнерами завдяки правовому режиму, ідентичному з ЄС; кожна людина в Україні зможе захистити свої права в цифровому просторі; залучення міжнародних інвестицій в АІ-напрям; існуватиме безпечне середовище, де захищають права людини. Підхід враховує інтереси всіх ключових стейкхолдерів і дає змогу знайти баланс між інтересами бізнесу та захистом прав громадян.

Детальніше: https://is.gd/EHaKU7, https://is.gd/hJ3cFQ, https://is.gd/kjzYdp

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-10
Поширити
ОЕСР: ПІДВИЩЕННЯ БЕЗПЕКИ КОМУНІКАЦІЙНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ

ОЕСР: ПІДВИЩЕННЯ БЕЗПЕКИ КОМУНІКАЦІЙНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Підвищення безпеки комунікаційної інфраструктури» із серії «Документи ОЕСР з цифрової економіки».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Підвищення безпеки комунікаційної інфраструктури» із серії «Документи ОЕСР з цифрової економіки».

Метою звіту є інформування політиків про поточні виклики і можливості, пов’язані з цифровою безпекою комунікаційних мереж. У ньому наголошується, що цифрова безпека мереж зв’язку має вирішальне значення для функціонування суспільства. Чотири тенденції формують мережі, що впливають на цифрову безпеку: підвищення критичності мереж зв’язку; посилення віртуалізації мереж та використання хмарних сервісів; зміни в сторону більшої відкритості мереж; роль штучного інтелекту в мережі. Ці тенденції приносять переваги та проблеми у сфері цифрової безпеки. Хоча цифрова безпека зрештою залежить від рішень, які ухвалюють приватні особи (наприклад, мережеві оператори та їхні постачальники), у звіті наголошується на ролі, яку можуть відіграти уряди в підвищенні цифрової безпеки мереж зв’язку. Звіт підготовлений спільно ОЕСР, Робочою групою з безпеки в цифровій економіці (WPSDE) і Робочою групою з політики в галузі комунікаційної інфраструктури та послуг (WPCISP) Комітету з політики цифрової економіки (CDEP).

Детальніше: https://is.gd/EyqjGC, https://is.gd/otfIQZ, https://doi.org/10.1787/bb608fe5-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2023-10-10
Поширити
«ВІРТУАЛЬНЕ ЗМАГАННЯ» – СТРАТЕГІЯ СПІЛЬНОГО НАВЧАННЯ

«ВІРТУАЛЬНЕ ЗМАГАННЯ» – СТРАТЕГІЯ СПІЛЬНОГО НАВЧАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ребеки Елізабет Альварадо Рамірес та Данії Лоренія Арріола Артеага «Представляємо «віртуальне змагання» – стратегію спільного навчання.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ребеки Елізабет Альварадо Рамірес та Данії Лоренія Арріола Артеага «Представляємо «віртуальне змагання» – стратегію спільного навчання.

У ній автори розглядають питання як спроєктувати та провести віртуальне змагання, яке допоможе підвищити увагу студентів, продуктивність і здатність навчатися за допомогою співпраці. Віртуальне змагання – це онлайн-захід, що відтворює досвід живого змагання, але з використанням цифрових інструментів, де учасники змагаються в командах і розв’язують завдання за допомогою онлайн-платформи. Цей захід заохочує співпрацю між колегами та розвиває впевнене спілкування; це також сприяє розвитку почуття спільності, оскільки дає захопливий досвід, що заохочує соціальну взаємодію. З огляду на власний досвід, автори наголошують, що характеристики віртуального змагання корисні в академічній діяльності незалежно від особливостей курсу, та надають рекомендації щодо дизайну заходу (встановлення цілей, які розвивають компетенції та допомагають виконати навчання; заохочення командної роботи та стимулювання спілкування; пошук застосунку або технічного інструменту, який забезпечує синхронну взаємодію та може використовуватися для віртуальних зборів; пропагування здорової конкуренції) та рекомендації щодо його впровадження (винагородження та відзначення студентів за виконання завдання; створення рекламної кампанії з використанням офіційних каналів зв’язку; організація пробного заняття, щоб познайомити учасників з технологією, яка буде використовуватися; формування невеликих груп, які можуть брати участь у змаганні в різні дні; залучення до заходу колег для спостерігання та опитування або анкетування студентів. Ребека та Данія вважають, якщо дотримуватися цих рекомендацій при розробці та проведенні віртуального змагання, можна створити в аудиторії почуття спільності, підвищивши увагу студентів та продуктивність навчання в рамках спільного процесу. І, звісно ж, це ще й цікавий і привабливий спосіб закріпити теоретичні знання.

Детальніше: https://is.gd/B1mzEu, https://is.gd/shtQ9t, https://is.gd/ociHit

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-09
Поширити
МІСЯЦЬ КІБЕРБЕЗПЕКИ В УКРАЇНІ

МІСЯЦЬ КІБЕРБЕЗПЕКИ В УКРАЇНІ

Україна приєдналась до міжнародної ініціативи, яка відбувається у жовтні по всьому світу, щоб привернути увагу суспільства до загроз у мережі.

Україна приєдналась до міжнародної ініціативи, яка відбувається у жовтні по всьому світу, щоб привернути увагу суспільства до загроз у мережі.

В рамках місяця кібербезпеки Міністерство цифрової трансформації України спільно з Проєктом USAID «Кібербезпека критично важливої інфраструктури України» та Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України планують представити новий освітній серіал та симулятор про кібербезпеку, запустити Кіберграм – тестування, що дасть змогу перевіряти знання про кіберіндустрію, а також низку заходів, які нададуть знання базових правил поведінки в мережі. Наразі вже представлені: поради від викладача факультету інформатики Національного університету «Києво-Могилянська Академія» (бути максимально прискіпливим користувачем інтернету: у мережі будь-хто може бути будь-ким; пам’ятати, що стрес — це інструмент шахраїв: саме ним вони користуються і в інтернеті; завжди використовувати складні паролі та регулярно їх оновлювати; увімкнути двофакторну автентифікацію у всіх акаунтах; завантажувати програми та мобільні застосунки лише з офіційних джерел; бути обережними з правами для застосунків, не користуватися пристроями від адміністратора, не надавати без необхідності програмам доступ до камери чи мікрофона; регулярно оновлювати програмне забезпечення на всіх пристроях – від телефона до роутера; використовувати VPN під час роботи з відкритим Wi-Fi; пам’ятати, що все, що потрапляє в мережу, залишається там назавжди; залишати антивірус завжди ввімкненим та регулярно оновлювати його бази); матеріали на тему кібербезпеки, які доступні на платформі Дія.Освіта (освітні серіали «Кіберняні», «Основи кібергігієни», «Обережно! Шахраї», гайди «Навіщо вам кібергігієна?», «Кібергігієна під час війни»); новий безоплатний курс від Google «Основи кібербезпеки для підприємців», який містить 5 навчальних тренінгів, після перегляду яких, слухачі навчаться розпізнавати кібератаки, створювати системи захисту свого бізнесу, а також розробляти стратегії й тактики для підвищення безпеки власної справи; дізнаються секрети побудови ефективної системи кібербезпеки від провідних кіберекспертів.

Детальніше: https://is.gd/3jEqxS, https://is.gd/I5JLGE, https://is.gd/ZVG6pl, https://is.gd/Y1GNyU, https://is.gd/9X5o5h, https://is.gd/8IwYeo, https://is.gd/DWXdUs

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-09
Поширити
КОНКУРС МІЖНАРОДНОГО ПРОЄКТУ «БІБЛІОТЕКА – МІСЦЕ СИЛИ»

КОНКУРС МІЖНАРОДНОГО ПРОЄКТУ «БІБЛІОТЕКА – МІСЦЕ СИЛИ»

З 1 жовтня 2023 року по 30 червня 2024 року триватиме новий проєкт міжнародної співпраці ВГО «Українська бібліотечна асоціація» «Бібліотека – місце сили».

З 1 жовтня 2023 року по 30 червня 2024 року триватиме новий проєкт міжнародної співпраці ВГО «Українська бібліотечна асоціація» «Бібліотека – місце сили».

Основна мета проєкту – перетворити 5 бібліотек з деокупованих територій України на «місце сили» для користувачів, мешканців громади та внутрішньо переміщених осіб. Нові бібліотечні послуги та проєкти, розроблені бібліотеками, будуть спрямовані на моральне, культурне та економічне відновлення громади. В межах проєкту проводиться конкурс заявок, які можуть подати: міські бібліотеки з Харківської, Київської, Чернігівської, Сумської та Херсонської областей; бібліотеки відкриті на дату подання заявки та обслуговують користувачів; бібліотеки, які є офіційним партнером ВГО Українська бібліотечна асоціація; бібліотеки, які мають партнерські відносини із Департаментом культури міської ради. Проєкт реалізується у партнерстві з Центральною бібліотекою міста Берлін (Німеччина) за підтримки Європейського Союзу (програма Дім Європи). Заявку на участь можна подати до 10 жовтня 2023 року.

Детальніше: https://is.gd/rBvjfG, https://is.gd/RGSidX, https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd8dYZRxDeLIw80-LK_8ifAMiA4z0MxXQ6p5wANjYJ0sZPsTA/viewform

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Бібліотекарям НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-09
Поширити
ОЕСР: ДИНАМІКА ІММІГРАЦІЇ ТА ЗАЙНЯТОСТІ В ЄВРОПЕЙСЬКИХ РЕГІОНАХ

ОЕСР: ДИНАМІКА ІММІГРАЦІЇ ТА ЗАЙНЯТОСТІ В ЄВРОПЕЙСЬКИХ РЕГІОНАХ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Динаміка імміграції та зайнятості в європейських регіонах» із серії «Документи ОЕСР з регіонального розвитку».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Динаміка імміграції та зайнятості в європейських регіонах» із серії «Документи ОЕСР з регіонального розвитку».

У ньому представлено нові дані про регіональний вплив імміграції на зайнятість корінного населення в міжкраїнних рамках, що ґрунтуються на європейських обстеженнях щодо робочої сили і даних минулих переписів населення за 2010-2019 роки. Дослідженням виявлено помірний вплив зростання частки іммігрантів у європейських регіонах на рівень зайнятості корінних мешканців, але вельми нерівномірний вплив з плином часу, між працівниками та регіонами. Короткострокові оцінки показують несприятливий вплив на зайнятість у відповідь на імміграцію, який, однак, зникає в довгостроковій перспективі. Місцеві працівники із середньою або нижчим рівнем освіти втрачають робочі місця через імміграцію, тоді як працівники з вищою освітою з більшою ймовірністю зазнають зростання зайнятості. Наявність інститутів, що забезпечують суворий захист зайнятості, і широке охоплення колективних угод про оплату праці мають захисний вплив на зайнятість місцевого населення. Також у звіті наголошується, що регіони, в яких спостерігається зростання, можуть поглинати робітників-іммігрантів, що призводить до незначного або нульового впливу на місцеву робочу силу.

Детальніше: https://is.gd/GazxwT, https://is.gd/24bLyn, https://doi.org/10.1787/a20155a2-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2023-10-09
Поширити
ПОГЛЯД НАЗАД НА 10 РОКІВ ІСНУВАННЯ MOOCS

ПОГЛЯД НАЗАД НА 10 РОКІВ ІСНУВАННЯ MOOCS

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Мелісси Хайтон «Погляд назад на 10 років існування Moocs».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Мелісси Хайтон «Погляд назад на 10 років існування Moocs».

У ній автор аналізує уроки, отримані за десятиліття розробки та проведення масових відкритих онлайн-курсів (Moocs). Наголошується, що розроблення онлайн-курсів десять років тому, мало на меті проведення експериментів з новими способами викладання в інтернеті та дослідження видів навчання, яких можна досягти, щоб отримати позитивний результат. Наразі Единбурзький університет пропонує 80 онлайн-магістерських курсів із усіх дисциплін і 100 Moocs і мікрокредитів, які охоплюють 4,7 млн слухачів у всьому світі. Як помічник директора цього університету з онлайн та відкритого навчання, Мелісса Хайтон брала участь в узгодженості портфоліо онлайн-курсів з місією університету, цінностями, громадянською відповідальністю та прагненнями на майбутнє. Вона ділиться власним досвідом співпраці з трьома глобальними навчальними платформами – Coursera, edX і FutureLearn, що надає унікальне розуміння масштабування коротких онлайн-курсів і широкий набір даних про навчальні матеріали та учнів. Спираючись на те корисне, чому вона навчилася за 10 років розробки Moocs, Мелісса радить тим, хто створює свої портфоліо онлайн-курсів зараз не боятися пробувати щось нове; досягати інституційної підтримкиз боку всієї організації – керівництва, академічних команд і технологів навчання, узгодивши розроблені курси зі стратегічними цілями університету; розробляти стратегію, щоб переконатися у використанні правильної платформи для потрібної аудиторії; співпрацювати з партнерами по платформі, щоб отримати максимальну віддачу від партнерства та забезпечити доступ до будь-яких даних, які вони надають; звернути увагу на ліцензування всього вмісту курсу, належний доступ до нього може зробити його доступним для багатьох учнів у всьому світі. Мелісса Хайтон зазначає, що студенти Единбурзького університету, які навчання в онлайн-форматі, наразі повідомляють про вищий рівень задоволеності навчанням, ніж їхні однолітки в кампусі. Також вона вважає, що потрібно висловити величезну подяку всім академічним командам, які обирають шлях онлайн викладання, щоб поділитися своїми знаннями з учнями в усьому світі.

Детальніше: https://is.gd/6ABn4H, https://is.gd/6CGPYf

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2023-10-06
Поширити
ОЕСР: ПІДТРИМКА ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ЗА ДОПОМОГОЮ СТРАТЕГІЧНОГО ПРОГНОЗУВАННЯ

ОЕСР: ПІДТРИМКА ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ЗА ДОПОМОГОЮ СТРАТЕГІЧНОГО ПРОГНОЗУВАННЯ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Підтримка прийняття рішень за допомогою стратегічного прогнозування: система, що формується для активних і перспективних урядів» із серії «Документи ОЕСР щодо державного управління».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Підтримка прийняття рішень за допомогою стратегічного прогнозування: система, що формується для активних і перспективних урядів» із серії «Документи ОЕСР щодо державного управління».

У ньому розглядаються ініціативи та методології стратегічного прогнозування, що сприяють ухваленню рішень і розробці процесів. У документі представлено тематичні дослідження, міжнародні стандарти та найкращі практики, а також методичні рекомендації та варіанти сприяння впровадженню та використанню стратегічного форсайту в державному управлінні. Документ складається з чотирьох розділів, кожен з яких присвячений одному з найважливіших напрямів діяльності з удосконалення процесу прийняття рішень за допомогою стратегічного прогнозування: формулювання стратегічного прогнозування; формування його фундаментальних компонентів в органах влади; налаштування заходів щодо прогнозування з урахуванням конкретних умов; проведення заходів з розв’язання конкретних політичних завдань. З огляду на дослідницький характер цього документа, його пропозиції слід розглядати як внесок у поточні дискусії щодо використання стратегічного форсайту для ухвалення рішень в уряді. Кінцева мета цього документа – допомогти урядам стати більш проактивними та перспективними.

Детальніше: https://is.gd/MuhXQC, https://is.gd/ldJKA7, https://doi.org/10.1787/1d78c791-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2023-10-06
Поширити
УКРАЇНСЬКО-ШВЕЙЦАРСЬКІ СПІЛЬНІ ДОСЛІДНИЦЬКІ ПРОЄКТИ: КОНКУРС 2023

УКРАЇНСЬКО-ШВЕЙЦАРСЬКІ СПІЛЬНІ ДОСЛІДНИЦЬКІ ПРОЄКТИ: КОНКУРС 2023

Національний фонд досліджень України та Швейцарський національний науковий фонд запускають спільний конкурс проєктів.

Національний фонд досліджень України та Швейцарський національний науковий фонд запускають спільний конкурс проєктів.

Конкур спрямований на підтримку дослідницької діяльності в Україні та створення стійкої міжнародної наукової мережі. Критерії відбору проєктів: конкурс тематично відкритий для фундаментальних досліджень, вітаються спільні проєкти з будь-якої наукової галузі, а також міждисциплінарні спільні проєкти; проєкти можуть тривати два-три роки і фінансуватися SNSF через бюджет двосторонньої програми уряду Швейцарії. Очікується, що фінансування отримають близько 15 проєктів. Заявку на участь у першому конкурсі можна подати до 12 грудня 2023 року.

Детальніше: https://www.snf.ch/en, https://is.gd/eRlg8o, https://is.gd/6VWNYI, https://is.gd/Z1AR4b, https://is.gd/rdF6dX

Фото: НФДУ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-10-06
Поширити
WORLD UNIVERSITY RANKINGS 2024

WORLD UNIVERSITY RANKINGS 2024

На сайті Times Higher Education опубліковане чергове видання «Світовий рейтинг університетів 2024» (World University Rankings 2024).

На сайті Times Higher Education опубліковане чергове видання «Світовий рейтинг університетів 2024» (World University Rankings 2024).

Він включає 1904 університети в 108 країнах і регіонах. Визначення результатів базується на новій методології WUR 3.0, яка включає 18 відкаліброваних показників ефективності, які вимірюють ефективність навчального закладу в п’яти сферах: викладання, дослідницьке середовище, якість дослідження, галузь і міжнародний світогляд. При підготовці цьогорічного рейтингу було проаналізовано понад 134 млн цитувань у 16,5 млн наукових публікацій та ураховано результати опитування більш ніж 68 тис. науковців з усього світу; зібрано майже 412 тис. даних із понад 2,6 тис. установ. Рейтинг восьмий рік поспіль очолює Оксфордський університет, але у п’ятірці лідерів відбулися зміни: Стенфордський університет піднявся на друге місце, Массачусетський технологічний інститут став третім, Гарвардський університет посів четверте місце, Кембриджський університет опустився на п’яте місце після третього у минулому році. Серед українських університетів, які взяли участь у рейтингу, до топ-3 увійшли Сумський державний університет, Національний університет «Львівська політехніка», Харківський національний університет радіоелектроніки.

Детальніше: https://is.gd/k6c0cQ, https://is.gd/Xxw4dA, https://is.gd/KDziMV, https://is.gd/j1ayd5, https://is.gd/jSPnbi, https://is.gd/tABIGN

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_обговорення #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2023-10-06
Поширити