За результатами пошуку знайдено:

записів - 5324

сторінок - 533

ОЕСР: ВРАЗЛИВІСТЬ СПОЖИВАЧІВ В ЕПОХУ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

ОЕСР: ВРАЗЛИВІСТЬ СПОЖИВАЧІВ В ЕПОХУ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Вразливість споживачів в епоху цифрових технологій» із серії «Документи ОЕСР з цифрової економіки», підготовлений Комітетом з питань споживчої політики.

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Вразливість споживачів в епоху цифрових технологій» із серії «Документи ОЕСР з цифрової економіки», підготовлений Комітетом з питань споживчої політики.

Наголошується, що сучасне глобальне цифрове середовище, яке швидко змінюється, надає багато переваг, але також і спричиняє нові форми збитків для споживачів. Захист найбільш вразливих верств населення є основним напрямком політики виробників та органів влади у сфері захисту прав споживачів. Вразливість споживачів є складною і багатовимірною концепцією, яка досі не має загальноприйнятого визначення. Відповідно до традиційного підходу певні групи споживачів відносяться до складу вразливих відповідно до віку або рівня освіти. У звіті вперше обговорюється природа та масштаби вразливості споживачів у цифрову епоху, включно з основами цієї концепції, нові цифрові тренди та їх наслідки для споживчої політики. Доводиться, що у цифрову епоху вразливими можуть стати не лише окремі групи споживачів, а й більш широкі групи або суспільство в цілому. Пропонується низка заходів для подолання вразливості окремих груп споживачів, подані висновки щодо перспективних напрямів досліджень у цій сфері.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD
2023-09-06
Поширити
НАВЧАННЯ,  ЗАСНОВАНЕ НА ВИКЛИКАХ

НАВЧАННЯ, ЗАСНОВАНЕ НА ВИКЛИКАХ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Хорхе Мембрілло-Ернандеса «Розвивайте навички майбутнього за допомогою навчання, заснованого на викликах».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Хорхе Мембрілло-Ернандеса «Розвивайте навички майбутнього за допомогою навчання, заснованого на викликах».

Автор наголошує, що сучасні роботодавці вимагають від випускників широкого набору навичок і пропонує власний погляд на те, наскільки важливе навчання, що ґрунтується на викликах (challenge-based learning /CBL). Поява концепції «навичок майбутнього» призвела до того, що однією з ключових цілей сучасного викладання стає розвиток трансверсальних навичок, які можуть охоплювати етику, здатність до співпраці, письмові та усні навички, критичне мислення, цифрові навички та багатьох інших, що останнім часом перестали сприйматись як конкретні або дисциплінарні. Існує безліч сучасних завдань, які потребують конкретних навичок. Багато в чому вони пов’язані з неочікуваними подіями. Це вимагає нового підходу до викладання. Хорхе пропонує здійснювати навчання, засноване на викликах, що вимагає від студентів розв’язання реальних і нетривіальних завдань, побудованих на актуальних ситуаціях з їхнього оточення. При розробленні таких завдань важлива співпраця із зовнішніми партнерами – компаніями, неурядовими організаціями, благодійними фондами, державними органами. Оцінювання таких завдань завжди має бути ясним, прозорим, об’єктивним. Проведений експеримент дозволив встановити, що засвоєння і запам’ятовування у студентів CBL стало вищим, ніж при використанні традиційних методів. Деякі університети творчо розвивають цей підхід. Зокрема, у Технологічному університеті Ейндховена (Нідерланди) створено спеціальний інноваційний простір для вирішення проблем; Дублінський міський університет (Ірландія) працює над запуском відповідних програм на основі CBL; Гамбурзький технологічний університет (Німеччина) має інженерну школу, засновану на CBL.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики
2023-09-05
Поширити
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ЗМІН З ПИТАНЬ ПРИСУДЖЕННЯ ТА ПОЗБАВЛЕННЯ НАУКОВИХ СТУПЕНІВ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ЗМІН З ПИТАНЬ ПРИСУДЖЕННЯ ТА ПОЗБАВЛЕННЯ НАУКОВИХ СТУПЕНІВ

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань присудження та позбавлення наукових ступенів».

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань присудження та позбавлення наукових ступенів».

Вони покликані забезпечити імплементацію Закону України від 02.05.2023 № 3062-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення якості вищої освіти» та удосконалити законодавство з питань підготовки й атестації наукових кадрів. Зміни вносяться до «Порядку присудження ступеня доктора філософії та скасування рішення разової спеціалізованої вченої ради закладу вищої освіти, наукової установи про присудження ступеня доктора філософії» (постанова Кабінету Міністрів України від 12 січня 2022 р. №44), «Порядку присудження та позбавлення наукового ступеня доктора наук» (постанова Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2021 р. №1197), «Деякі питання присудження (позбавлення) наукових ступенів» (постанова Кабінету Міністрів України від 22 липня 1999 року № 1329). Зауваження та пропозиції до проєкту можна подати до 18 вересня 2023 року.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення
2023-09-05
Поширити
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЗІ СТВОРЕННЯ ТА НАПОВНЕННЯ ІНФОРМАЦІЄЮ ПРОФІЛІВ ДОСЛІДНИКІВ НА ПЛАТФОРМІ ORCID

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЗІ СТВОРЕННЯ ТА НАПОВНЕННЯ ІНФОРМАЦІЄЮ ПРОФІЛІВ ДОСЛІДНИКІВ НА ПЛАТФОРМІ ORCID

На офіційному вебсайті Державної науково-технічної бібліотеки України у відкритому доступі представлені «Рекомендації зі створення та наповнення інформацією профілів дослідників на платформі ORCID», перекладені українською мовою.

На офіційному вебсайті Державної науково-технічної бібліотеки України у відкритому доступі представлені «Рекомендації зі створення та наповнення інформацією профілів дослідників на платформі ORCID», перекладені українською мовою.

Документ містить визначення ORCID ID та опис можливостей його використання. Пояснюється, що ORCID ID є унікальним відкритим цифровим ідентифікатором для дослідників, які можуть безкоштовно зареєструвати для себе індивідуальний ORCID ID і використовувати його упродовж усієї кар’єри. Він дозволяє поєднати інформацію про науковця та його праці – статті, монографії, доповіді, рукописи, а також здобуту освіту, афіляцію, отримані гранти. Платформа ORCID зберігає та автоматично наповнює профілі з верифікованих джерел, дозволяє регулювати ступінь відкритості інформації про дослідника, ділитися нею та повторно використовувати. Опубліковані «Рекомендації…» містять структуровані відомості про реєстрацію облікового запису ORCID ID, додавання біографічної інформації та наукових праць до запису ORCID.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-09-05
Поширити
ОЕСР: ЧИ ПРИСКОРИВ COVID-19 «ЗЕЛЕНИЙ» ПЕРЕХІД

ОЕСР: ЧИ ПРИСКОРИВ COVID-19 «ЗЕЛЕНИЙ» ПЕРЕХІД

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Чи прискорив COVID-19 «зелений» перехід: міжнародна оцінка заходів бюджетної підтримки низьковуглецевих технологій» із серії «Документи з питань політики ОЕСР у сфері науки, технологій та промисловості».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Чи прискорив COVID-19 «зелений» перехід: міжнародна оцінка заходів бюджетної підтримки низьковуглецевих технологій» із серії «Документи з питань політики ОЕСР у сфері науки, технологій та промисловості».

Наголошується, що політика бюджетних видатків, прийнята під час та після пандемії COVID-19, забезпечує унікальну можливість побудови кращого майбутнього та відновлення економіки і прискорює перехід до низьковуглецевої економіки. Фахівцями проаналізовано понад тисячу фінансових заходів, прийнятих Європейським Союзом та 51-ю країною у 2020-21 роках для підтримки низьковуглецевих технологій. Ці заходи вартістю 1,29 трлн дол. США мають зробити важливий внесок у подолання дефіциту кліматичних інвестицій (включно з підтримкою розвитку нових технологій з уловлювання, використання та зберігання вуглецю), а також спричинити значні супутні вигоди у вигляді зростання виробництва в екологічно чистих секторах і скорочення викидів викопних вуглеводнів.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD
2023-09-05
Поширити
ЯК НАВЧИТИ  СТУДЕНТІВ  СПРАВЛЯТИСЬ  ІЗ  НЕВИЗНАЧЕНІСТЮ

ЯК НАВЧИТИ СТУДЕНТІВ СПРАВЛЯТИСЬ ІЗ НЕВИЗНАЧЕНІСТЮ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Гленн-Егіль Торгерсена «Викладання невідомого: як підготувати студентів до невизначеності».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Гленн-Егіль Торгерсена «Викладання невідомого: як підготувати студентів до невизначеності».

Автор пропонує власне бачення кроків, які допоможуть справлятися з невизначеністю та ефективно реагувати на непередбачувані події, що по суті є природною частиною життя. Таке навчання допоможе студентам упоратися з непередбачуваними обставинами, коли вони настануть. Традиційних підходів недостатньо. Дидактичні моделі передбачають чіткі цілі навчання та причинно-наслідковий зв’язок між такими чинниками, як цілі та зміст, які неможливо заздалегідь визначити для непередбачуваних подій. Формувальні моделі можуть прив’язувати людину до звичних способів дії та заохочувати вибір, заснований на минулому досвіді. А при навчанні реагування на непередбачувані події необхідно робити акцент на імпровізації. Отже, поради від Гленн-Егіль Торгерсена такі: пізнайте непередбачуване (спирайтеся на власний досвід, відсортуйте непередбачувані події за рівнем ризику); досліджуйте нюанси непередбачуваного (розгляньте «відносність», враховуйте «час», «поле континууму»); перекладайте почуття у слова та естетичні форми вираження; підтримуйте один одного; включіть обговорення непередбачуваних подій до навчальних програм. Робота з підготовки студентів до невизначеності повинна проводитись систематично і поетапно. Оскільки питання сталого розвитку та психічного здоров’я включені до багатьох навчальних програм, вивчення непередбачуваного може стати їх частиною. Імпровізація та спонтанність мають бути представлені у планах навчання та педагогічній практиці.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-09-04
Поширити
ЗВІТ ОЕСР: НАСКІЛЬКИ МЕНШЕ ПЛАТЯТЬ ЖІНКАМ, НІЖ ЧОЛОВІКАМ?

ЗВІТ ОЕСР: НАСКІЛЬКИ МЕНШЕ ПЛАТЯТЬ ЖІНКАМ, НІЖ ЧОЛОВІКАМ?

На сайті видання The Washington Post опублікована стаття Аліси Кантор «Наскільки менше платять жінкам, ніж чоловікам?».

На сайті видання The Washington Post опублікована стаття Аліси Кантор «Наскільки менше платять жінкам, ніж чоловікам?».

У ній автор аналізує матеріали відповідного звіту ОЕСР і висловлює свою думку, що для скорочення незмінно великого розриву між заробітною платою жінок і чоловіків необхідно оприлюднювати такі дані й публічно їх обговорювати. Прагнення до прозорості оплати праці реалізується завдяки політичним і правовим рішенням та директивам. Це дозволяє здійснювати моніторинг процесів оплати праці та визначати ефективні заходи регулювання. Аліса посилається на ключові питання, описані у звіті. Наразі серед 38 країн Організації економічного співробітництва та розвитку 27 підтримують ту чи іншу форму прозорості оплати праці. Їх дані показують, що гендерний розрив в оплаті праці в країнах ОЕСР скоротився з 19% 1996 року до 12% 2021 року, якщо оцінювати середні доходи жінок і чоловіків. Проте розрив в оплаті праці скоротився не в усіх країнах. Одна з причин гальмування пов’язана з вибірковістю регулювання: спеціальні норми зазвичай застосовуються до великих компаній, залишаючи поза увагою середній та малий бізнес. У Великій Британії, наприклад, розрив не зменшився з моменту запровадження звітності у 2017 році. У Данії різниця скоротилася на 7% після ухвалення закону про прозорість. Найбільш жорстким є ісландський стандарт «рівної оплати за рівну цінність», де закон зобов’язує роботодавця обґрунтовувати кожне рішення про виплату бонусів. Компанії, які не дотримуються вимог, повинні сплатити штраф. Як результат, розрив в оплаті праці в Ісландії скоротився до 10%. Європейський Союз нещодавно ухвалив таку саму директиву. Аналіз Harvard Business Review за 2020 рік показав, що таке регулювання призвело до збільшення заробітної плати жінок на 8%. Включення інформації про діапазон зарплат у списки вакансій також допомогло. На думку експертів, заходи прозорості оплати праці також виявилися більш ефективними в країнах з більш високим рівнем активності профспілок. Країни, де захист колективних інтересів слабкий (США, Велика Британія), відчувають більшу протидію цій політиці. Тоді як у Бельгії, де майже половина робочої сили охоплена профспілковими організаціями, гендерний розрив в оплаті праці скоротився удвічі і становив 5%. У 2021 році законодавці США знову ухвалили закон, що гарантує жінкам і чоловікам рівну оплату за одну й ту саму роботу. Але бар’єри на шляху прогресу залишаються. Зокрема, є протидія розкриттю інформації; жінки недостатньо представлені на високооплачуваних посадах; публікуються надзвичайно широкі діапазони заробітних плат для найму працівників.
Детальніше: https://is.gd/LiyvEn
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD
2023-09-04
Поширити
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО НАЦІОНАЛЬНУ СИСТЕМУ КВАЛІФІКАЦІЙ»

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО НАЦІОНАЛЬНУ СИСТЕМУ КВАЛІФІКАЦІЙ»

Міністерство освіти і науки пропонує для громадського обговорення проєкт Закону України «Про Національну систему кваліфікацій».

Міністерство освіти і науки пропонує для громадського обговорення проєкт Закону України «Про Національну систему кваліфікацій».

Законопроєкт розроблено на виконання пункту 266 Плану пріоритетних дій Уряду на 2023 рік, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 березня 2023 р. № 211-р. Він регулює суспільні відносини, пов’язані з формуванням та розвитком системи кваліфікацій в Україні. Зокрема, документ визначає структуру і функціонування Національної системи кваліфікацій, визначає мету завдання, структуру та принципи її функціонування, засади розроблення рамок кваліфікацій, професійних стандартів, умови формування та підтримання Національного реєстру кваліфікацій, особливості статусу, завдання і повноваження Національного агентства кваліфікацій, галузевих рад з розвитку професійних кваліфікацій, процедури акредитації та діяльності кваліфікаційних центрів, порядок присвоєння (підтвердження) професійних кваліфікацій, порядок визнання кваліфікацій, здобутих шляхом неформальної та інформальної освіти. Зауваження та пропозиції до проєкту можна подати до 1 жовтня 2023 року.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення
2023-09-04
Поширити
АДАПТУВАТИСЬ ДО КРИЗИ ТА УСПІШНО ПЕРЕЖИТИ НЕПРОСТІ ЧАСИ

АДАПТУВАТИСЬ ДО КРИЗИ ТА УСПІШНО ПЕРЕЖИТИ НЕПРОСТІ ЧАСИ

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей «Як прокласти курс через кризу».

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей «Як прокласти курс через кризу».

Автори матеріалів вважають, що зіткнувшись із нестабільністю, високим рівнем невизначеності, різного роду складнощами та проблемами (або VUCA–світом), університети мають постійно адаптуватися самі та допомагати студентам успішно пережити неспокійні часи. Світ навколо стає все більш мінливим, відбувається швидкий технологічний прогрес, підвищуються ризики, кліматична криза та політична нестабільність створюють виклики, які можуть здаватися нездоланними. Але вища освіта– це сфера, де найвидатніші уми шукають розв’язання таких проблем. Ресурс містить тридцять чотири статті, у яких розглядаються наступні питання: як прийняти зміни як спектр можливостей; чим здатність до адаптації відрізняється від стійкості і як її виховувати; дев’ять способів підготувати студентів до роботи з невизначеністю; розвиток розумової зрілості студентів; боротьба зі зміною клімату – співпраця університетів, уряду та промисловості; до нульових чистих викидів – як мобілізувати університет на боротьбу з кліматом; розвиток навичок майбутнього через навчання, засноване на викликах; підготовка студентів до тієї роботи, якої ще не існує.
Детальніше: https://is.gd/7yLYqS
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-09-01
Поширити
ОЕСР: РЕГУЛЯТОРНІ ПІСОЧНИЦІ У ГАЛУЗІ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

ОЕСР: РЕГУЛЯТОРНІ ПІСОЧНИЦІ У ГАЛУЗІ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Регуляторні пісочниці у галузі штучного інтелекту» із серії «Документи ОЕСР з цифрової економіки».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Регуляторні пісочниці у галузі штучного інтелекту» із серії «Документи ОЕСР з цифрової економіки».

Наголошується, що інструменти регуляторного експерименту використовуються для тестування нових економічних, інституційних та технологічних підходів, а також для розроблення моделей правового регулювання поза межами існуючих керівних структур. Цей звіт присвячений питанням використання регуляторних пісочниць, завдяки яким органи влади залучають фірми для тестування інноваційних продуктів або послуг, які не можна вмістити в існуючі правові рамки. Фірми-учасники експерименту отримують звільнення від необхідності виконання конкретних правових положень або дотримання певних процесів, щоб стимулювати упровадження цими фірмами інновації. У звіті узагальнено уроки, винесені з регуляторних пісочниць у сфері фінтеху, наголошується на їхньому позитивному впливі, зокрема – сприянні залученню венчурних інвестицій у фінтех-стартапи. Проаналізовані виклики та ризики, пов’язані з упровадженням регуляторних пісочниць та описано процеси їхнього використання. Представлені політичні міркування щодо регуляторних пісочниць для компаній, які займаються розвитком технологій штучного інтелекту, включаючи інституційну міждисциплінарну співпрацю та необхідність нарощування експертизи у цій галузі в уповноважених державних органах. Висновки звіту підкреслюють необхідність регуляторної інтероперабельності, важливість комплексних критеріїв прийнятності використовуваних інструментів, оцінювання впливу на інновації та конкуренцію.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект
2023-09-01
Поширити