ОЕСР: ЗМЕНШЕННЯ ВИКИДІВ МЕТАНУ В КРАЇНАХ, ЩО РОЗВИВАЮТЬСЯ

ОЕСР: ЗМЕНШЕННЯ ВИКИДІВ МЕТАНУ В КРАЇНАХ, ЩО РОЗВИВАЮТЬСЯ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Зменшення викидів метану в країнах, що розвиваються».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Зменшення викидів метану в країнах, що розвиваються».

Наголошується, що світовий нафтогазовий сектор є другим за величиною джерелом антропогенних викидів метану після сільського господарства, але одночасно він має найбільший потенціал скорочення. Тим не менш, глобальні викиди метану скорочуються дуже повільно, що не відповідає завданню обмеження потепління до рівня, визначеного паризькою угодою, оскільки глобальний попит на природний газ зростає та сягне нових рекордних значень у 2024 та 2025 роках.  Багато країн, що розвиваються, планують монетизувати свої запаси природного газу, щоб покращити доступ до енергії, підтримати індустріалізацію та досягти кращих результатів економічного розвитку. Тому важливо забезпечити скорочення викидів метану при видобутку та споживанні нафти й газу. У звіті ОЕСР експерти пропонують рекомендації щодо розроблення надійної нормативно-правової бази для стимулювання зменшення викидів метану у нафтогазовому секторі, а також звертають увагу на умови запровадження економічно ефективних рішень, спрямованих на зменшення таких викидів й визначають варіанти фінансування скорочення викидів метану, щоб перейти від добровільних зобов’язань до конкретних дій.

Детальніше: http://surl.li/uraqzb, http://surl.li/ulgikf

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-12-05
Поширити
ОЕСР: ДОВІРА ДО ІНСТИТУЦІЙ ТА ПОЛІТИЧНОЇ УЧАСТІ

ОЕСР: ДОВІРА ДО ІНСТИТУЦІЙ ТА ПОЛІТИЧНОЇ УЧАСТІ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Відсутність довіри до інституцій та політичної участі: аналіз на основі опитування 2021 року» із серії «Документи ОЕСР щодо державного управління».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Відсутність довіри до інституцій та політичної участі: аналіз на основі опитування 2021 року» із серії «Документи ОЕСР щодо державного управління».

Наголошується, що суспільна довіра є важливим показником того, як люди сприймають якість роботи державних установ і як вони ставляться до них. Довіра зменшує трансакційні витрати в управлінні, суспільстві та економіці, сприяє політичній участі та полегшує реалізацію державної політики.  Довіра також може сприяти прихильності до складних реформ, а високий рівень довіри разом із належним рівнем громадського контролю може допомогти легітимізації та захисту демократичних інститутів і норм. Разом із тим, високий рівень довіри до державних інституцій не є обов’язковим результатом демократичного врядування. Зниження суспільної довіри, політична поляризація та збільшення неправдивої інформації, викликали інтерес до розуміння впливу довіри. У цьому документі представлено аналіз соціально-економічних та інших  аспектів сприйняття політичного курсу тими, хто має брак довіри до державних інституцій, а також пропонуються заходи щодо залучення громадян до розроблення й реалізації політики. Документ спирається на дані опитування ОЕСР щодо чинників довіри до державних установ, яке було проведене у листопаді 2021 – березні 2022 та охопило 22 країи ОЕСР.

Детальніше: http://surl.li/eduoad, http://surl.li/gjgogmhttps://doi.org/10.1787/83351a47-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-12-03
Поширити
GLOBAL EMPLOYABILITY UNIVERSITY RANKINGS 2025

GLOBAL EMPLOYABILITY UNIVERSITY RANKINGS 2025

На сайті Times Higher Education опублікований звіт про результати Глобального рейтингування університетів щодо працевлаштування (GEURS-2025).

На сайті Times Higher Education опублікований звіт про результати Глобального рейтингування університетів щодо працевлаштування (GEURS-2025).

У ньому йдеться про дані, які показують ефективність діяльності з підготовки найбільш конкурентоспроможних для працевлаштування на сучасному ринку праці випускників ЗВО.  Показано, що роботодавці все більше надають перевагу фахівцям, які демонструють високу здатність до адаптації та мають набутий вже в університеті досвід роботи / стажування. Звіт, підготовлений з використанням даних французької консалтингової компанії Emerging, свідчить про зацікавленість роботодавців у сучасних гнучких та готових до змін випускниках, які мають певний досвід роботи. Інші чинники продовжують відігравати значну роль (наприклад, цифрове та критичне мислення). Проте 46% роботодавців наголошують саме на здатності вчитися та адаптуватися до нових технологій і тенденцій; а 45% цінують вміння спілкування та навички роботи у команді. Рейтинг охоплює 250 найкращих університетів світу за даними опитування  129 тис. респондентів, зокрема – 13 тис. операційних і міжнародних менеджерів у 33 країнах. Найкращі позиції у Массачусетського та Каліфорнійського технологічного інституту. Кембриджський університет знаходиться на п’ятому місці, Оксфорд – на сьомому. ЗВО США та Великобританії займають 10 із 20 найкращих місць. Також до топ-10 увійшли: Стенфордський університет, Гарвардський університет, Прінстонський університет, Токійський університет, Національний університет Сінгапуру, Імперський коледж Лондону.  Спостерігається збільшення ваги університетів з Азії (у рейтингу їх 52). Гарні позиції у рейтингу мають Канада, Туреччина, Катар, Об’єднані Арабські Емірати, Саудівська Аравія, Норвегія, Швеція, Данія, Фінляндія, Нідерланди, Бельгія, Німеччина.

Детальніше: http://surl.li/gjlzvyhttp://surl.li/iralir

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

#НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2024-12-02
Поширити
ЦІЛІСНИЙ ПІДХІД ДО АКАДЕМІЧНОЇ КАР’ЄРИ

ЦІЛІСНИЙ ПІДХІД ДО АКАДЕМІЧНОЇ КАР’ЄРИ

На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано матеріал «Країни-члени ЄС зважують на академічну кар’єру, а цілісний підхід залишається важливим».

На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано матеріал «Країни-члени ЄС зважують на академічну кар’єру, а цілісний підхід залишається важливим».

Зазначається, що 25 листопада 2024 року Рада Європейського Союзу прийняла рекомендацію щодо підвищення привабливості та сталості кар’єри у вищій освіті. Європейська асоціація університетів вітає це рішення та, зокрема, заклик до паритетної поваги між різними місіями вищої освіти, що має відображатись у оцінюванні кар’єри та практичних дій. EUA визнає важливість участі науковців у різноманітних міжнародних ініціативах, проте звертає увагу на необхідність подбати про те, щоб науковці не були надмірно перевантажені постійно зростаючим портфелем покладених на них завдань і  професійних та суспільних очікувань. На академічну кар’єру потрібно дивитися комплексно, щоб кожна людина могла зосередитись на різних видах діяльності у різні моменти своєї професійної діяльності. Адекватні практики оцінювання та цілісні підходи до академічної кар’єри є пріоритетом для Асоціації, яка наразі бере участь у кількох наскрізних ініціативах у цій сфері, зокрема – щодо визначення ключових принципів привабливої та стійкої академічної кар’єри, які очікується оприлюднити у 2025 році.

Детальніше: http://surl.li/hbgnfphttp://surl.li/dxvzmz

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EUA #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-12-02
Поширити
ОЕСР: РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ІКТ ТА НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

ОЕСР: РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ІКТ ТА НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Огляд актуальності рекомендацій ОЕСР щодо ІКТ та навколишнього середовища» із серії «Документи ОЕСР з цифрової економіки».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Огляд актуальності рекомендацій ОЕСР щодо ІКТ та навколишнього середовища» із серії «Документи ОЕСР з цифрової економіки».

Зазначається, що раніше підготовлені рекомендації ОЕСР стосовно інформаційно-комунікаційних технологій та навколишнього середовища (OECD/LEGAL/0380), прийняті Радою ОЕСР десять років тому, стали одним з перших правових інструментів ОЕСР, який характеризував взаємозв’язок між розвитком сфери ІКТ та екологією. Ці рекомендації  випередили свій час та допомогли зрозуміти значення регулювання цієї сфери.  За період, що минув від моменту прийняття згаданих  рекомендацій, усі члени ОЕСР та країни, які до них приєднались, вживали заходів для упровадження цифрових рішень у такий спосіб, щоб не нашкодити навколишньому природному середовищу, досягати кращих екологічних показників, підвищувати енергоефективність, енергозбереження, протидіяти змінам клімату, одночасно підвищуючи обізнаність про вплив цифрових технологій на навколишнє середовище, опікуючись «зеленими ІКТ».   В опублікованому наразі  звіті аналізуються технологічні та політичні розробки, отримані після прийняття рекомендацій, а також прогалини у цій діяльності  та надається оцінка щодо перспектив, визначаються напрямки для  удосконалення та перегляду рекомендацій.

Детальніше: http://surl.li/eqwkhu, http://surl.li/iygizb, https://doi.org/10.1787/216766c6-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-12-02
Поширити
ІНОЗЕМНІ СТУДЕНТИ В УКРАЇНІ

ІНОЗЕМНІ СТУДЕНТИ В УКРАЇНІ

Міністерство освіти і науки України оприлюднило дані щодо іноземних студентів, які навчаються у закладах вищої освіти України  у 2024 році.

Міністерство освіти і науки України оприлюднило дані щодо іноземних студентів, які навчаються у закладах вищої освіти України  у 2024 році.

У презентації, підготовленій МОН спільно з Українським державним центром міжнародної освіти, подана інформація про кількість зареєстрованих запрошень для іноземних студентів за період з 1 січня по 31 жовтня 2024 року (згідно АС «Електронний журнал») у розрізі країн походження іноземних абітурієнтів, спеціальностей та закладів вищої освіти, а також кількість іноземних студентів станом на 1 листопада 2024 року за даними Єдиної державної електронної бази з питань освіти у розрізі форм навчання. Опубліковані матеріали відображають поточну ситуацію у галузі міжнародної освіти в Україні.

Детальніше: https://mon.gov.ua/news/inozemni-studenty-v-ukraini-zaproshennia-na-navchannia-ta-aktualna-statystyka, http://surl.li/vvecfj

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-11-27
Поширити
ПІДТРИМКА ШІ-РОЗРОБНИКІВ ВІД META

ПІДТРИМКА ШІ-РОЗРОБНИКІВ ВІД META

Компанія Meta у рамках власної програми Llama Impact Grants оголосила про підтримку стартапів з усього світу, якщо вони у своїй діяльності (у різних сферах – від освіти до державного управління) використовують велику мовну модель Llama.

Компанія Meta у рамках власної програми Llama Impact Grants оголосила про підтримку стартапів з усього світу, якщо вони у своїй діяльності (у різних сферах – від освіти до державного управління) використовують велику мовну модель Llama.

Цьогоріч українські розробники вперше матимуть можливість взяти повноцінну участь у програмі. Йдеться про стартапи, комерційні компанії, неприбуткові організації, дослідницькі установи та інші команди, які створюють інноваційні рішення на базі Llama.  Пріоритет надається проєктам у сфері   розвитку економіки та підприємництва; освіти і розвитку навичок; науки та інновацій; державних послуг. Бюджет Програми складає 500 тис. дол. США. Заявку на грант можна подати до 1 грудня 2024 року.

Детальніше: https://www.llama.com/llama-impact-grants/, http://surl.li/ldlxlt

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-11-27
Поширити
ОЕСР: ОЦІНКА ПОТЕНЦІЙНИХ РИЗИКІВ, ПЕРЕВАГ ТА ІМПЕРАТИВІВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

ОЕСР: ОЦІНКА ПОТЕНЦІЙНИХ РИЗИКІВ, ПЕРЕВАГ ТА ІМПЕРАТИВІВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Оцінка потенційних ризиків, переваг та політичних імперативів штучного інтелекту» із серії «Документи ОЕСР зі штучного інтелекту».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Оцінка потенційних ризиків, переваг та політичних імперативів штучного інтелекту» із серії «Документи ОЕСР зі штучного інтелекту».

Наголошується, що стрімка еволюція технологій штучного інтелекту вимагає від політиків своєчасного урахування змін, спричинених ШІ, та проактивного керівництва ними. Експерти дослідили широкий спектр потенційних переваг, ризиків та імператорів цієї нової технології й визначили десять переваг (прискорений науковий прогрес, підвищення продуктивності, краще прогнозування тощо). Ці переваги співставляються з основними ризиками, такими як ускладнення кібератак; маніпуляція, дезінформація, шахрайство; концентрація влади; небезпечні інциденти у критично важливих системах, посилення нерівності та бідності. Відповідно визначено десять пріоритетів політики, серед яких – встановлення більш чітких правил відповідальності, проведення «червоних ліній» для ШІ, інвестиції у безпеку ШІ, запровадження належних процедур управління ризиками. У звіті розглядаються поточні зусилля у галузі державної політики та управління, а також прогалини, які потребують своєчасного реагування.

Детальніше: http://surl.li/nkycpp, http://surl.li/iqekzp, https://doi.org/10.1787/3f4e3dfb-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2024-11-27
Поширити
НОВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ВИКЛАДАННЯ ТА НАВЧАННЯ ВІД УНІВЕРСИТЕТУ ОТТАВИ

НОВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ВИКЛАДАННЯ ТА НАВЧАННЯ ВІД УНІВЕРСИТЕТУ ОТТАВИ

На сайті університету Оттави опублікована стаття «Дослідники права використовують новітні технології для покращення викладання та навчання».
НОВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ВИКЛАДАННЯ ТА НАВЧАННЯ ВІД УНІВЕРСИТЕТУ ОТТАВИ

На сайті університету Оттави опублікована стаття «Дослідники права використовують новітні технології для покращення викладання та навчання».

У ній йдеться про досвід чотирьох дослідників з юридичного факультету, які використовують новітні технології, щоб покращити та розширити способи викладання та навчання в юридичній школі, упроваджуючи інновації у різних проєктах і галузях знань. У серпні 2023 року Оттавський університет оголосив конкурс на отримання грантів від Learning Futures Fund для підтримки творчості, інновацій та експериментів у викладанні та навчанні. Гранти у розмірі від 5 до 15 тис. дол. США були надані для підтримки нових педагогічних ідей, заснованих на використанні новітніх технологій. Фінансування отримали науковці юридичного факультету на проєкти сценарного навчання з використанням платформи відеоігор та дослідження права щодо застосування сили у міжнародних відносинах й порівняльно-правових питань національної безпеки; протидії дискримінації жінок корінного населення; ШІ-програма асинхронного дистанційного навчання керівників медичних закладів, пацієнтів і постачальників щодо законодавства та етики охорони здоров’я. Про набутий досвід говорять автори статті, які працюють в Оттавському університеті – найбільшому двомовному (англо-французькому) університеті у світі.

Детальніше: http://surl.li/sgasbi, https://www.uottawa.ca/about-us/president/digital-strategy-learning-innovation/learning-futures-fund

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2024-11-25
Поширити
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДЛЯ ЗДОБУТТЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ У 2025 РОЦІ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДЛЯ ЗДОБУТТЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ У 2025 РОЦІ

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт «Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2025 році».
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ПОРЯДКУ ПРИЙОМУ НА НАВЧАННЯ ДЛЯ ЗДОБУТТЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ У 2025 РОЦІ

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт «Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2025 році».

Документ підготовлений відповідно до вимог підпункту 1 пункту 1 розділу І Закону України № 4034-IX від 29.10.2024 «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2025 року». У разі його прийняття ним будуть керуватись суб’єкти освітньої діяльності усіх форм власності та сфер управління, які здійснюють прийом на навчання для здобуття ступеня бакалавра, магістра і доктора філософії / доктора мистецтва. Очікується, що  реалізація проєкту для різних соціальних груп населення та зацікавлених сторін забезпечить найкращі можливості вступу на навчання для здобуття вищої освіти у 2025 році, зокрема – здобувати вищу освіту за кошти державного бюджету відповідно до нових прозорих механізмів. Зауваження та пропозиції до проєкту можна подати до 3 грудня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/whmokr, http://surl.li/illsdo

Фото: pixabay. com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення

2024-11-25
Поширити