За результатами пошуку знайдено:

записів - 5452

сторінок - 546

СТРАТЕГІЇ ПЕРЕТВОРЕННЯ АКАДЕМІЧНИХ БІБЛІОТЕК НА ГРОМАДСЬКІ ОРГАНІЗАЦІЇ

СТРАТЕГІЇ ПЕРЕТВОРЕННЯ АКАДЕМІЧНИХ БІБЛІОТЕК НА ГРОМАДСЬКІ ОРГАНІЗАЦІЇ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Шейла Коррелл «Сім стратегій перетворення академічних бібліотек на громадські організації».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Шейла Коррелл «Сім стратегій перетворення академічних бібліотек на громадські організації».

Автор наголошує: щоб забезпечити своє майбутнє в університетських містечках, бібліотеки повинні наслідувати модель, яка ставить на перше місце партнерство та співпрацю. Сучасний підхід до роботи академічних бібліотек не тотожний «класичному», але зміни мають відбуватись постійно. І це не лише цифрові зміни, які постійно домінують при обговоренні вищої освіти та бібліотечної справи. Йдеться про важливі соціальні зміни, які є частиною загального повороту до культури участі у мережевому суспільстві, де, за визначенням соціолога Мануеля Кастельса, «ключові соціальні структури та види діяльності організовані навколо електронно оброблених інформаційних мереж». Бібліотеки підтримують інституційні ініціативи з розширення доступу, залучення громадськості, академічного підприємництва, навчання упродовж життя. Вони стали провідниками відкритих досліджень в університетах. Але щоб забезпечити своє майбутнє в університетському кампусі, вони повинні перейти від транзакційної до реляційної моделі бібліотечної справи. Нові методи роботи потребують нових інструментів і нового мислення. У книзі «Соціальне майбутнє академічних бібліотек: нові погляди на спільноти, мережі та залучення» представлені найсучасніші дослідження, новітні концепти та практичні приклади того, як теорія інтелектуального капіталу та соціальних мереж можуть забезпечити стратегічну основу трансформації академічних бібліотек. Потрібно переглянути керівні принципи роботи бібліотек; зорієнтувати їх на діяльність, що ґрунтується на цінностях; поставити партнерство на перше місце у місії та стратегії бібліотеки; розподілити ролі та обов’язки для розвитку та управління відносинами з бібліотекою; організувати простір, контент і людей так, щоб вони працювали разом; перепроектувати системи та робочі процеси; визнати побудову стосунків ключовою компетенцією для бібліотек. Співпраця є основою діяльності бібліотеки як би вона не здійснювалась, – офлайн чи онлайн. Наразі бібліотекам необхідно перейти від обслуговування до партнерства, а це вимагає комплексних змін.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-07-06
Поширити
ОЕСР: КЕРІВНІ ПРИНЦИПИ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ХІМІЧНИМ АВАРІЯМ

ОЕСР: КЕРІВНІ ПРИНЦИПИ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ХІМІЧНИМ АВАРІЯМ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Керівні принципи ОЕСР щодо запобігання хімічним аваріям, забезпечення готовності та реагування на них» із серії «Про хімічні аварії».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Керівні принципи ОЕСР щодо запобігання хімічним аваріям, забезпечення готовності та реагування на них» із серії «Про хімічні аварії».
У ньому наголошується, що хімічні аварії з серйозними наслідками продовжують траплятися в країнах-членах ОЕСР та усьому світі. За останні десятиліття низка крупних аварій призвела до загибелі людей, поранень, значного забруднення довкілля та величезних економічних втрат – від витоку фтористого водню в Гумі (Корея) у 2012 році, вибуху аміачної селітри у Весті (США) у 2013 році до нещодавніх вибухів на хімічному підприємстві в Таррагоні (Іспанія), вибуху в Бейруті (Ліван) у 2020 році та вибуху в Леверкузені (Німеччина) у 2021 році. Нинішнє третє видання містить рекомендації щодо безпечного планування та експлуатації небезпечних об’єктів, вжиття належних заходів для запобігання хімічним аваріям і пом’якшення наслідків аварій, якщо вони сталися. Ці керівні принципи стосуються стаціонарних установок, на яких виробляються, переробляються, обробляються, зберігаються, використовуються або видаляються небезпечні речовини у значній формі та кількості, що може нести ризик виникнення масштабних аварій.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD
2023-07-06
Поширити
БЕЗКОШТОВНІ ОНЛАЙН-КУРСИ ЗІ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

БЕЗКОШТОВНІ ОНЛАЙН-КУРСИ ЗІ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

Український онлайн-журнал про ІТ-бізнес, стартапи, технології та підприємництво «AIN UA» опублікував добірку найкращих онлайн-курсів від провідних компаній, університетів світу та платформ з питань розвитку штучного інтелекту і великих мовних моделей.

Український онлайн-журнал про ІТ-бізнес, стартапи, технології та підприємництво «AIN UA» опублікував добірку найкращих онлайн-курсів від провідних компаній, університетів світу та платформ з питань розвитку штучного інтелекту і великих мовних моделей.
Усім, хто цікавиться данною проблематикою, рекомендується ознайомитись із курсами від Google, MIT, Стенфорду, Udemy, EDX та інших відомих установ. Це: «ШІ для всіх»; «ChatGPT Prompt Engineering for Developers»; «Stanford CS224N: NLP with Deep Learning»; «CS50’s Introduction to AI with Python»; «Introduction to Machine Learning від Google»; «Your Guide to Communicating with Artificial Intelligence»; «Learn prompting»; «Deep Learning Specialization»; «AI Fundamentals».
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_ОсвітаОнлайн #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-07-05
Поширити
XR-РОЗШИРЕНА РЕАЛЬНІСТЬ ДЛЯ ОСВІТИ

XR-РОЗШИРЕНА РЕАЛЬНІСТЬ ДЛЯ ОСВІТИ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Мартіна Ендрюса «Розширена реальність для розширення освіти».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Мартіна Ендрюса «Розширена реальність для розширення освіти».
Наголошується, що з розвитком цифрових технологій, таких як розширена реальність (XR), виникає питання можливості їх використання для покращення університетського викладання. Розширена реальність – це термін, який використовується для опису середовищ віртуальної, доповненої та змішаної реальності або метапростору. Викладачі-архітектори почали впроваджувати XR у дизайн-студії архітектурних факультетів. Університет Портсмута був одним із перших, хто використав цифрові технології, надаючи студентам-архітекторам доступ до програмного забезпечення для автоматизованого проектування ще на початку 1990-х років. Нещодавно Media Hub and the Centre for Creative & Immersive Extended Reality представили нові способи використання цифрових технологій для забезпечення широкого спектру досвіду, пов’язаного з дослідженнями, виробництвом мультимедійних продуктів та освітою. Автор розглядає різні практичні аспекти XR-простору для фіксації, вимірювання, створення цифрових копій, оцифрування статичних та динамічних об’єктів в архітектурі, дизайні, інженерії, медицині, криміналістиці, кіновиробництві тощо. Це – нові можливості для цілого ряду творчих і дизайнерських дисциплін. Надання студентам доступу до таких цифрових технологій під час навчання в університеті допоможе підготувати їх до майбутнього працевлаштування. Такий підхід сприяє пожвавленню та у кінцевому рахунку – покращанню навчального середовища, розвитку закладів вищої освіти.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-07-05
Поширити
QS WORLD UNIVERSITY RANKINGS 2024

QS WORLD UNIVERSITY RANKINGS 2024

Оприлюднений однин із найбільш впливових глобальних рейтингів університетів QS World University Rankings.

Оприлюднений однин із найбільш впливових глобальних рейтингів університетів QS World University Rankings.
У ньому представлені 1,5 тис. закладів вищої освіти зі 104 міст, які оцінені за показниками 17,5 млн наукових робіт та думками 240 тис. експертів – викладачів і роботодавців. Рейтинг ураховує можливості працевлаштування студентів після закінчення навчання, сталий розвиток університетів, міжнародну дослідницьку мережу, репутацію в академічному середовищі, цитованість наукових публікацій, співвідношення кількості викладачів і студентів, ставлення роботодавців до випускників, залучення іноземних викладачів і студентів. З числа українських університетів до нього увійшли: Київський національний університет імені Тараса Шевченка; Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна; Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»; Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»; НУ «Львівська політехніка»; Сумський державний університет; Національний університет «Києво-Могилянська академія»; Одеський національний університет імені І.І.Мечникова; Львівський національний університет імені Івана Франка; Харківський національний університет радіоелектроніки; Національний університет біоресурсів і природокористування України.
Фото: QS World University Rankings
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики #НРАТ_Освітянам_новини
2023-07-05
Поширити
DIAMAS  ПІДТРИМУЄ ВІДКРИТИЙ ДОСТУП

DIAMAS ПІДТРИМУЄ ВІДКРИТИЙ ДОСТУП

У рамках діяльності з підтримки відкритого доступу консорціум DIAMAS проводить кампанію зі збору ресурсів щодо політики відкритого доступу та передових видавничих практик, створення відповідного реєстру довідкових матеріалів та розширення спільноти, що підтримує відкриту науку.

У рамках діяльності з підтримки відкритого доступу консорціум DIAMAS проводить кампанію зі збору ресурсів щодо політики відкритого доступу та передових видавничих практик, створення відповідного реєстру довідкових матеріалів та розширення спільноти, що підтримує відкриту науку.
Організатори запрошують до співпраці бібліотекарів, редакторів, видавців, наукові установи, дослідницькі центри, постачальників послуг, розробників політики (національного та міжнародного рівня) та стандартів. Йдеться про збір інформації щодо керівних принципів, кращих практик, інструментів, а також навчальних матеріалів, документації, нетекстових ресурсів (презентації, записи) з наступних питань: фінансування журналу; власність та управління; практики відкритої науки; редакційна якість, цілісність менеджменту та дослідження; видимість.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_НауковіВидання_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-07-05
Поширити
ОЕСР: ЧИННИКИ ДОВІРИ ДО ДЕРЖАВНИХ УСТАНОВ НОРВЕГІЇ

ОЕСР: ЧИННИКИ ДОВІРИ ДО ДЕРЖАВНИХ УСТАНОВ НОРВЕГІЇ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Чинники довіри до державних установ Норвегії» із серії «Розбудова довіри до державних установ».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Чинники довіри до державних установ Норвегії» із серії «Розбудова довіри до державних установ».
У ньому наголошується, що довіра до державних інституцій має важливе значення для легітимності та життєздатності демократії. Більше того, як показала пандемія COVID-19, особиста та інституційна довіра може допомогти країнам успішно подолати соціальні та економічні кризи. Високий рівень інституційної довіри сприяє дотриманню законів та реалізації державної політики, що стане важливим чинником подолання складних багатовимірних викликів у майбутньому. Звіт ґрунтується на опитуванні щодо довіри, яке презентує відношення громадян до діяльності уряду та цінностей державного управління. Встановлено, що рівень суспільної довіри у Норвегії є одним із найвищих у країнах ОЕСР: 77% населення довіряють уряду (середній показник по ОЕСР – 47%). Інститутам правопорядку (суди, поліція) довіряють 82% населення, парламенту – 69%, державній службі – 65%, місцевим органам влади – 58%. Разом із тим, лише 40% норвежців повідомили, що довіряють засобам масової інформації, причому без різниці між різними типами провайдерів. Основні рекомендації цього звіту експерти згрупували за шістьма напрямками: продовження вимірювання довіри до державних установ та її рушійних сил; краща координація, розвиток інновацій та навичок; підвищення надійності політики; спрощення доступу до інформації; зміцнення суспільної доброчесності; гарантування рівності у наданні та покращення різноманітності адміністивних послуг.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD
2023-07-05
Поширити
MOODY’S АНАЛІЗУЄ РИЗИКИ  ШІ  ДЛЯ УНІВЕРСИТЕТІВ

MOODY’S АНАЛІЗУЄ РИЗИКИ ШІ ДЛЯ УНІВЕРСИТЕТІВ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Патріка Джека «Moody’s попереджає: ШІ є «кредитним ризиком» для університетів».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Патріка Джека «Moody’s попереджає: ШІ є «кредитним ризиком» для університетів».
Наголошується, що розвиток технологій може створити значні можливості для інновацій у секторі освіти. Разом із тим, продукти штучного інтелекту можуть нести університетам нові ризики. Так, ChatGPT від Open AI та інші інструменти штучного інтелекту, такі як Bard від Google, поставили під загрозу академічну доброчесність у коледжах та університетах усього світу. У звіті одного з найбільших у світі рейтингових агентств Moody’s йдеться про те, що студенти можуть використовувати моделі ШІ для недоброчесної поведінки при наданні відповідей на домашні завдання, складанні іспитів чи написанні вступних есе. Таке шахрайство та плагіат буде шкодити репутації закладів освіти. Незграбні фрази або неправильна граматика нинішніх чат-ботів доволі легко дозволяє детектувати використання ШІ у поточний час. Але у подальшому, по мірі розвитку технологій, визначення того, який текст створений людиною, а який – роботом, ставатиме важчим. Крім того, чат-боти можуть створювати певні ризики для приватності, отже необхідно забезпечувати захист особистої та фінансової інформації. Репутаційні ризики також з’являються у разі неетичного використання ШІ навіть у тих сферах, де він успішно використовується, адже багато залежить від контексту. Наприклад, обурення викликало повідомлення, що Університет Вандербільта використав ChatGPT для створення та розсилки електронного листа зі співчуттям щодо стрілянини в іншому навчальному закладі. Разом із тим, прогрес не зупинити. Інструменти ШІ створюють значні можливості для інновацій та вдосконалення освітнього процесу, можуть сприяти підвищенню продуктивності, операційної ефективності та економії коштів, поліпшення освітніх результатів через якісне управління відносинами з клієнтами, автоматизацію рутинних процесів відбору та прийому на навчання, управління зарахуванням, інструментам консультування та застосування інтелектуальних технологій для побудови індивідуальної навчальної траєкторії.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-07-04
Поширити
ТАЙВАНЬ ЗАПРОВАДЖУЄ СУБСИДІЇ НА НАВЧАННЯ У ПРИВАТНИХ УНІВЕРСИТЕТАХ

ТАЙВАНЬ ЗАПРОВАДЖУЄ СУБСИДІЇ НА НАВЧАННЯ У ПРИВАТНИХ УНІВЕРСИТЕТАХ

На сайті University World News опубліковано інформацію про те, що уряд Тайваню прийняв рішення надавати субсидії студентам приватних університетів, компенсуючи щонайменше половину від різниці між вартістю навчання в державних і приватних університетах.

На сайті University World News опубліковано інформацію про те, що уряд Тайваню прийняв рішення надавати субсидії студентам приватних університетів, компенсуючи щонайменше половину від різниці між вартістю навчання в державних і приватних університетах.
За оцінками експертів йдеться про 25 тис. нових тайваньських доларів на рік на здобувача освіти, оскільки середня вартість навчання у державних університетах становить близько 62 тис. нових тайванських доларів на рік, а у приватних університетах – близько 110 тис. І хоча більшість студентів, що перебувають у скрутному фінансовому становищі можуть отримати фінансову допомогу для оплати навчання, багато з них залежать від студентських позик або мусять підробляти, щоб оплачувати відповідні витрати, а це може вплинути на якість їхньої освіти. Представники університетської спільноти підтримали таке рішення, оскільки «це підніме моральний дух приватних університетів, які перебувають під загрозою зникнення, і хоча це не обов’язково допоможе їм уникнути закриття, це підвищить набір нових студентів, а також створить більш справедливі можливості для здобуття освіти молоді з економічно неблагополучних сімей». Представники профспілки викладачів заявили, що рішення про субсидіювання – це лише початок реформ, оскільки існує безліч проблем, які потребують вирішення.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-07-04
Поширити
НАВЧАННЯ ТА МІЖНАРОДНІ ОБМІНИ ВЛІТКУ

НАВЧАННЯ ТА МІЖНАРОДНІ ОБМІНИ ВЛІТКУ

Проєкт Європейського союзу House of Europe презентує перелік проєктів та програм міжнародної підтримки українських науковців, студентів та молоді.

Проєкт Європейського союзу House of Europe презентує перелік проєктів та програм міжнародної підтримки українських науковців, студентів та молоді.
Їх підбірка опублікована на інтернет-ресурсах House of Europe та містить інформацію про можливості для навчання, до яких можна долучитись у липні 2023 року. Зокрема: FOUNDING LAB – літня школа для студентів, які захоплюються новими формами наук та мистецтва; FOUNDING LAB: форум для науковців, дослідників та митців у сфері цифрової трансформації; молодіжний обмін з виживання у дикій природі у Швеції; Digitalize – молодіжний навчальний курс у Литві, націлений на боротьбу з цифровою дискримінацією; літня школа з міжнародного гуманітарного права; Graphic facilitation in Permaculture design – навчальний курс в Іспанії, націлений на візуальну фасилітацію та спілкування; Vitamin C booster – серія тренінгів у Вірменії, присвячених критичному мисленню, креативності, комунікації та співпраці; інтенсив з успішного працевлаштування для молоді.
Фото: House of Europe
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-07-04
Поширити