АСАМБЛЕЯ ЄВРОПЕЙСЬКИХ ЕЛЕКТРОННИХ ІНФРАСТРУКТУР

АСАМБЛЕЯ ЄВРОПЕЙСЬКИХ ЕЛЕКТРОННИХ ІНФРАСТРУКТУР

Провідні європейські організації електронної інфраструктури – EGI, EUDAT, GÉANT, OpenAIRE та PRACE – підписали Меморандум про взаєморозуміння і засновували Асамблею європейських електронних інфраструктур.

Провідні європейські організації електронної інфраструктури – EGI, EUDAT, GÉANT, OpenAIRE та PRACE – підписали Меморандум про взаєморозуміння і засновували Асамблею європейських електронних інфраструктур.

Очікується, що це дозволить суттєво зміцнити їх позиції  та підтримати подальший розвиток електронних інфраструктур ЄС задля  розвитку європейських досліджень, стимулювання інновацій і просування наукових відкриттів.  Учасники Асамблеї мають гарний досвід надання передових послуг через центри обробки даних, репозитарії, мережеве підключення університетів і наукових центрів, об’єднання обчислювальних ресурсів та експертну підтримку. Ключові цілі Асамблеї полягають у спільній адвокації е-інфраструктур серед політиків, фінансових інституцій та інших зацікавлених сторін; підвищенні суспільної обізнаності та видимості е-інфраструктур; узгодженні дій  у сферах, що становлять спільний інтерес (зокрема – спільний пошук фінансування); підтримка інновацій; просування принципів і практик відкритої науки; покращення зв’язків із дослідницькими спільнотами та сприяння діалогу для кращого розуміння їхніх потреб; розвиток цифровізації у галузі європейських досліджень та освіти.

Детальніше: www.prace-ri.eu, http://surl.li/ejfykj

Фото: EGI

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-10-07
Поширити
ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

Міністерством освіти і науки України 3 жовтня 2024 року оприлюднено повідомлення про захист на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Міністерством освіти і науки України 3 жовтня 2024 року оприлюднено повідомлення про захист на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Публікація здійснена відповідно до чинного порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 року № 943.

Детальніше: http://surl.li/ugirfhttp://surl.li/nsyzcc,   http://surl.li/rtlipm,   http://surl.li/rhajm

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-10-07
Поширити
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ЗМІН ДО ПРОЦЕДУРИ ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ВОЛОДІННЯ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ЗМІН ДО ПРОЦЕДУРИ ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ВОЛОДІННЯ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ

Міністерство освіти і науки України  пропонує для громадського обговорення проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких Законів України щодо удосконалення процедури визначення рівня володіння українською мовою».

Міністерство освіти і науки України  пропонує для громадського обговорення проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких Законів України щодо удосконалення процедури визначення рівня володіння українською мовою».

Документ підготовлений робочою групою МОН задля врегулювання питань сертифікаційних іспитів на рівень володіння українською мовою як іноземною, а також оптимізації процедури визначення рівня володіння державною мовою для осіб, які зобов’язані застосовувати її під час виконання службових обов’язків (наказ від 01.08.2024 № 1087). Пропонується запровадити класифікацію рівнів володіння українською мовою як іноземною для набуття громадянства України; розширити повноваження Національної комісії зі стандартів державної мови у частині встановлення методів перевірки рівня володіння українською мовою як іноземною й затвердження вимог до рівнів володіння українською мовою як іноземною, організації іспитів, розвитку міжнародного співробітництва. Зауваження та пропозиції до проєкту можна подати до 4 листопада 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/eojdus, http://surl.li/nkvyyl, http://surl.li/kbricb

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення

2024-10-07
Поширити
ОЕСР: РІВЕНЬ БЕЗРОБІТТЯ В ОЕСР ЗАЛИШИВСЯ БЕЗ ЗМІН

ОЕСР: РІВЕНЬ БЕЗРОБІТТЯ В ОЕСР ЗАЛИШИВСЯ БЕЗ ЗМІН

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала інформаційний матеріал «Рівень безробіття в ОЕСР залишився без змін у липні 2024 року».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала інформаційний матеріал «Рівень безробіття в ОЕСР залишився без змін у липні 2024 року».

Вказується на стабільність рівня безробіття у 16 країнах ОЕСР у червні-липні поточного року. Також відмічається  його зниження у 9 країнах і зростання у державах ОЕСР.  Шість країн ОЕСР зафіксували рівень безробіття нижче 3%. Кількість безробітних в цілому по організації дещо зросла (наразі – 34,8 млн осіб), причому найбільш тривожні тенденції спостерігаються у Японії та США. У Європейському Союзі рівень безробіття знаходився на доволі низькому рівні (6,0%) та був стабільним приблизно у половині країн єврозони. Найбільше падіння безробіття було зафіксоване у Колумбії та Ізраїлі. Рівень безробіття в ОЕСР загалом стабільний як для жінок (5,2%), так і для чоловіків(4,9%), але в ОЕСР в цілому,  у країнах ЄС та єврозоні безробіття серед жінок було вище за відповідний показник для чоловіків. Рівень безробіття серед молоді залишається високим – на рівні 20% та вище у 10 країнах ОЕСР і  зростав у Чехії, Фінляндії, Угорщині, Швеції, Туреччині.

Детальніше: http://surl.li/nfizvb, http://surl.li/dmbddt

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-10-07
Поширити
ЯК ФІНАНСУВАТИ УНІВЕРСИТЕТИ ТА ГРАНТИ НА УТРИМАННЯ

ЯК ФІНАНСУВАТИ УНІВЕРСИТЕТИ ТА ГРАНТИ НА УТРИМАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джульєтти Роусел «Податок з роботодавців може фінансувати університети та гранти на утримання».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джульєтти Роусел «Податок з роботодавців може фінансувати університети та гранти на утримання».

Автор пропонує обговорити масштабний план перерозподілу фінансування вищої освіти Великої Британії. На її думку, запровадження надбавки до внесків на національне страхування випускників, які мають сплачувати роботодавці, може стати ключовою складовою більш справедливої системи фінансування студентів, що дозволить збільшити фінансування університетів. Тім Леуніг, професор Лондонської школи економіки, який є співавтором британської схеми COVIDних відпусток та національної формули фінансування шкіл говорить, що поточна система фінансування студентів «не працює», обтяжуючи їх боргами на 40 років поспіль, тоді як університети також потерпають і знаходяться на межі банкрутства. У своєму рецепті реформ він каже, що «настав час визнати: роботодавці отримують вигоду від кращої освіченої робочої сили, отже вони повинні брати участь у покритті освітніх витрат». Тім пропонує 1-відсоткову надбавку до внесків на національне страхування для випускників, які сплачуються упродовж усього їхнього трудового життя, що дозволить у масштабах  країни залучити додатково 10,7 млрд фунтів стерлінгів. Також професор Лейніг пропонує здійснювати списання студентських позик через 20 років замість 40, запровадити заборону на підвищення (щоб загальна сума заборгованості ніколи не збільшувалася, навіть якщо виплата не відповідає відсоткам), запровадити обов’язкове погашення у розмірі 10 фунтів стерлінгів на тиждень незалежно від того, скільки заробляють випускники, а також увести 3-відсоткову ставку погашення між пороговою сумою податку на прибуток і поточним порогом погашення.  Крім того має використовуватись нова вища відсоткова ставка для найбагатших випускників і забезпечуватись постійна доступність кредитів на утримання для студентів, чиї батьки заробляють до 100 тис. фунтів стерлінгів, а плата за навчання має бути незмінною (на рівні 9,25 тис фунтів стерлінгів). У відповідь на ці пропозиції Національний центр університетів та бізнесу заявив, що «закликає бути обережними» в частині введення додаткового податку на національне страхування і хоча «існує нагальна потреба у фінансуванні університетів, щоб поставити їх на більш надійну основу, Британія має стати більш конкурентоспроможним місцем для бізнесу у нинішніх складних умовах. Подальше ускладнення системи оподаткування не допоможе роботодавцям інвестувати у необхідні їм навички та не допоможе вирішити проблеми, з якими стикається університетський сектор». Дискусія триває.

Детальніше: http://surl.li/owsxdu, http://surl.li/bugafm, http://surl.li/hikpwu

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-10-04
Поширити
ЯК ВТІЛИТИ СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЄКТ У СВОЇЙ ГРОМАДІ

ЯК ВТІЛИТИ СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЄКТ У СВОЇЙ ГРОМАДІ

На порталі ДіяОсвіта доступний новий освітній серіал «Як втілити соціальний проєкт у своїй громаді?».

На порталі ДіяОсвіта доступний новий освітній серіал «Як втілити соціальний проєкт у своїй громаді?».

Він являє собою практичну інструкцію для представників органів місцевого самоврядування та усіх зацікавлених осіб, які прагнуть підтримати свої громади й упроваджувати проєкти, націлені на покращання життя людей. Серіал складається з 7-ми серій, у яких розкриваються наступні питання: життєвий цикл проєкту та інструменти успішного менеджменту; бюджетування соціальних ініціатив; співпраця з партнерами та донорами; виклики, що виникають під час залучення бізнесів до фінансування соціальних проєктів; переваги співфінансування та пошук партнерів; фандрайзинг  – збір коштів на соціальний проєкт; ефективне втілення грантових проєктів та утримання інтересу донорів. Освітній серіал підготовлений благодійним фондом «МХП-Громаді» у співпраці з Міністерством цифрової трансформації України для платформи «Дія.Освіта».

Детальніше: http://surl.li/lzsnbn, http://surl.li/ikxazd

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2024-10-04
Поширити
ПРОГРАМА AMPLIFIERS

ПРОГРАМА AMPLIFIERS

Міністерство освіти і науки України оголосило про старт прийому заявок на участь у програмі підтримки українських агропродовольчих скейлапів для виходу на європейський ринок «Amplifiers: EIT Food Challenge Labs».

Міністерство освіти і науки України оголосило про старт прийому заявок на участь у програмі підтримки українських агропродовольчих скейлапів для виходу на європейський ринок «Amplifiers: EIT Food Challenge Labs».

10 відібраних на конкурсних засадах учасників програми візьмуть участь в експозоні NEW FOOD SUMMIT 2024 для агропродовольчих компаній; отримають менторську підтримку у формі індивідуального та групового наставництва від фахівців, які мають практичний досвід у агропродовольчому бізнесі;  складуть індивідуальний план виходу на європейський ринок; долучаться до лекцій та воркошопів задля отримання теоретичних знань і практичних навичок у сфері дослідження іноземних ринків, авторського права у брендингу, маркетингових комунікацій, електронної комерції, сертифікації харчових продуктів, митного законодавства та правових особливостей ведення бізнесу в ЄС. Претендентами можуть виступати лише офіційно зареєстровані в Україні агропродовольчі компанії, більшість команди яких перебуває в Україні,  які мають не менше, ніж  дворічний досвід виробництва, розроблення або продажу продукції, підготували концепцію або готовий експортний продукт, мають власні виробничі потужності та намір виходу на європейський ринок. Заявку на участь можна подати до 13 жовтня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/izdjbd, http://surl.li/udghrh, http://surl.li/zqpjmh

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-10-04
Поширити
ОЕСР: ВРАЗЛИВІСТЬ СПОЖИВАЧІВ У ЦИФРОВУ ЕПОХУ

ОЕСР: ВРАЗЛИВІСТЬ СПОЖИВАЧІВ У ЦИФРОВУ ЕПОХУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Вразливість споживачів у цифрову епоху».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Вразливість споживачів у цифрову епоху».

Наголошується, що процеси цифровізації можуть спричиняти нові вразливості споживачів. Захист споживачів, коли вони є найбільш вразливими, вже давно є основним напрямком політики, яку реалізують у сфері захисту прав споживачів виробники та органи влади. Слід визнати, що вразливість споживачів – складна багатовимірна концепція, яка не має загальноприйнятого визначення. Відповідно до традиційних підходів окремі групи споживачів розглядаються як такі, що є вразливими за своєю суттю через певні характеристики (наприклад, вік або рівень освіти). У звіті по суті уперше так детально обговорюється широкий комплекс питань природи та масштабів вразливості споживачів у цифрову епоху, – загальна концепція, роль нових цифрових тенденцій та наслідки для споживчої політики. Під час дослідження встановлено, що в епоху цифрових технологій вразливість може охопити не певні групи споживачів, а й усю їх сукупність. Відповідно до цього пропонуються заходи, які необхідно реалізувати для усунення вразливості споживачів, а також визначаються напрямки подальших досліджень на цю тему.

Детальніше: http://surl.li/xlzqlr, http://surl.li/ciguyg

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECР

2024-10-04
Поширити
РОЗРОБНИКИ НЕ ПОВИННІ ГОДУВАТИ МАШИНУ, ЩО ЗНИЩУЄ АКАДЕМІЮ

РОЗРОБНИКИ НЕ ПОВИННІ ГОДУВАТИ МАШИНУ, ЩО ЗНИЩУЄ АКАДЕМІЮ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Мартіна Гаммерслі «Розробники не повинні годувати машину, що знищує академію».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Мартіна Гаммерслі «Розробники не повинні годувати машину, що знищує академію».

У ній наголошується, що дозвіл великим технологічним компаніям навчати моделі штучного інтелекту на наукових та освітніх матеріалах лише посилить загрозу викладанню і дослідженням. Великі мовні моделі вже «прогризають» академію різними способами, знищуючи її. Вочевидь вони створюють значні труднощі в оцінюванні студентських робіт: есе, написане за допомогою ШІ, засвідчує можливості та якість програмного забезпечення, а не освітні результати студента. Поліпшення роботи ШІ за рахунок відкриття для них академічних текстів посилить цю проблему, оскільки буде ще складніше відрізнити есе, написані ботом, від есе, написаних людиною. Наразі і так надзвичайно багато зусиль університети спрямовують на пошук коректних і точних методів оцінювання, а також на навчання студентів і викладачів тому, як відповідально використовувати технологію ШІ у викладанні та навчанні. Ряд соціологів стверджує, що «письмо – це метод дослідження» (Лорел Річардсон). Є факти (наприклад, історія з Informa), коли авторів не повідомляли про угоду щодо постачання контенту. Наприклад, стосовно журнальних статей, де автори були змушені відмовитися від своїх авторських прав, це законно. Та чи більш ранні контракти дають таке право розробникам ШІ? У будь-якому разі, говорить Гаммерслі, ключове питання залишається: чому поліпшення ШІ є бажаним з академічної точки зору?

Детальніше: http://surl.li/gbxclm, http://surl.li/gtixpl

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-10-03
Поширити
РІШЕННЯ АТЕСТАЦІЙНОЇ КОЛЕГІЇ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ АТЕСТАЦІЙНОЇ КОЛЕГІЇ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

2 жовтня 2024 року відбулося чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України.

2 жовтня 2024 року відбулося чергове засідання Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України.

За результатами засідання ухвалено ряд рішень у сфері атестації кадрів вищої кваліфікації, а саме: щодо затвердження рішень вчених рад про присвоєння вчених звань професора, доцента, старшого дослідника та присудження наукових ступенів доктора наук, кандидата наук. Також було розглянуто питання утворення спеціалізованих вчених рад з присудження наукового ступеня доктора наук, внесення змін до їх складу, утворення спецрад для разового захисту докторських дисертацій, формування Переліку наукових фахових видань України та внесення змін до нього.

Детальніше: http://surl.li/dpemoe

 Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини

2024-10-03
Поширити