За результатами пошуку знайдено:

записів - 5382

сторінок - 539

УКРАЇНСЬКА ОСВІТА БЕЗ БАР’ЄРІВ

УКРАЇНСЬКА ОСВІТА БЕЗ БАР’ЄРІВ

Кабінет Міністрів України затвердив «План заходів з реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні».

Кабінет Міністрів України затвердив «План заходів з реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні».

Відповідне розпорядження від 25 квітня 2023 р. № 372-р оприлюднено на урядовому порталі. У межах цієї стратегії Міністерство освіти і науки запроваджує проєкт «Освіта для всіх: українська освіта без бар’єрів», який буде виконуватись у 2023-2024 роках. Ним передбачено забезпечення громад шкільними автобусами; ухвалення «Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти на 2023-2030 роки»; прийняття Закону України «Про освіту дорослих»; розвиток та підтримка Всеукраїнської школи онлайн, забезпечення електронними ресурсами для дистанційного навчання; облаштування у закладах освіти споруд цивільного захисту. Для контролю за реалізацією Плану заходів буде запроваджений електронний моніторинговий інструмент, відкритий для усіх бажаючих.
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини
2023-04-28
Поширити
ВІДКРИТІСТЬ ТА ДОСТУПНІСТЬ ДАНИХ

ВІДКРИТІСТЬ ТА ДОСТУПНІСТЬ ДАНИХ

Комітет Верховної Ради України з питань цифрової трансформації інформує про запуск сервісу Open Data Watchdog, який забезпечує відкритий доступ до даних задля підвищення прозорості та підзвітності влади.

Комітет Верховної Ради України з питань цифрової трансформації інформує про запуск сервісу Open Data Watchdog, який забезпечує відкритий доступ до даних задля підвищення прозорості та підзвітності влади.
Цей інструмент дозволяє відстежувати дії з наборами даних на Єдиному державному порталі відкритих даних та зменшити кількість зловживань з боку адміністраторів і розпорядників даних. Сервіс буде корисний не лише для фахівців, які працюють з відкритими даними, а й ЗМІ, представникам громадськості, які матимуть можливість відслідковувати зміни у наборах відкритих даних та впливати на реальну відкритість органів влади і їхні рішення. Сервіс Open Data Watchdog було створено проектом TAPAS «Прозорість та підзвітність у держуправлінні та послугах» за сприяння Міністерства цифрової трансформації України і Фонду «Східна Європа».
Фото: логотип
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ВідкритаНаука
2023-04-28
Поширити
ОЕСР: ПАРТНЕРСТВА МІЖ МІСТАМИ ДЛЯ ЛОКАЛІЗАЦІЇ ЦІЛЕЙ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

ОЕСР: ПАРТНЕРСТВА МІЖ МІСТАМИ ДЛЯ ЛОКАЛІЗАЦІЇ ЦІЛЕЙ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Партнерства між містами для локалізації Цілей сталого розвитку» із серії «Міські дослідження ОЕСР».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Партнерства між містами для локалізації Цілей сталого розвитку» із серії «Міські дослідження ОЕСР».

Наголошується, що децентралізоване співробітництво у сфері розвитку можуть відігравати ключову роль у досягненні ЦСР та подоланні негативних глобальних мегатрендів, таких, як наслідки пандемії COVID-19. У звіті розглядаються рамкові умови для ефективного партнерства між містами. Проведений аналіз механізмів моніторингу та оцінювання дозволив експертам розробити пропозиції з удосконалення структури системного моніторингу та використовуваних оцінок партнерств між містами, які поєднують самооцінку з об’єктивними індикаторами ЦСР. Це заповнить прогалини в оцінюванні прогресу міст, які беруть участь у реалізації Порядку денного до 2030 року. Узагальнено досвід пілотного тестування нової системи та запропоновані шляхи подальшого розвитку громад для підвищення стійкості, прозорості і підзвітності партнерств.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-04-28
Поширити
ДЕТЕКТОРИ ТЕКСТУ ЗІ ШТУЧНИМ ІНТЕЛЕКТОМ

ДЕТЕКТОРИ ТЕКСТУ ЗІ ШТУЧНИМ ІНТЕЛЕКТОМ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Мігеля де Карвальо «Детектори тексту зі штучним інтелектом: сходи в рай чи пекло?».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Мігеля де Карвальо «Детектори тексту зі штучним інтелектом: сходи в рай чи пекло?».
У ній наголошується, що поява GPTZero, текстового класифікатора OpenAI та детектора штучного інтелекту Turnitin створює ризик надмірної залежності від класифікаторів штучного інтелекту. Автор розмірковує: чи є вони рішенням проблеми чи самі стають ще однією проблемою, яка потребує вирішення? Він звертає увагу на твердження, що класифікатори текстів на основі штучного інтелекту здатні перевірити, ким саме був написаний текст – людиною або ШІ. Їх розробляють OpenAI, Turnitin, GPTZero тощо. Очевидно, що створення таких потужних інструментів можна лише вітати, ураховуючи нинішнє широке використання ChatGPT. Разом із тим, як і у випадку з будь-яким інструментом ШІ, є ряд ризиків, пов’язаних з використанням цих систем. Основний серед них – ризик надмірної довіри, сліпого прийняття користувачами рекомендацій штучного інтелекту, які можуть бути помилковими. Мігель де Карвальо аналізує питання довіри та розглядає показники ефективності використання ШІ. Незалежно від потенціалу класифікаторів, вони ніколи не мають сприйматися як безпомилкові оракули, які точно класифікують весь текст. Якщо університети збираються широко використовувати ці інструменти для оцінювання результатів навчання, то потрібно запроваджувати додаткові програми підготовки науково-педагогічного персоналу для забезпечення коректної інтеграції цих інструментів у освітній процес.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект
2023-04-27
Поширити
КОНКУРСИ ПРОГРАМИ ЄС «ГОРИЗОНТ ЄВРОПА»

КОНКУРСИ ПРОГРАМИ ЄС «ГОРИЗОНТ ЄВРОПА»

В рамках програми Європейського союзу «Горизонт Європа» триває формування консорціумів й подання заявок на участь у конкурсі за напрямом «Дослідження та інновації та інші заходи задля підтримки реалізації місії Угоди про ґрунти для Європи».

В рамках програми Європейського союзу «Горизонт Європа» триває формування консорціумів й подання заявок на участь у конкурсі за напрямом «Дослідження та інновації та інші заходи задля підтримки реалізації місії Угоди про ґрунти для Європи».
Конкурс орієнтований на реалізацію «Угоди про ґрунт для Європи», зокрема цілі 8 «Підвищення ґрунтової грамотності у суспільстві» задля покращення доступу землевпорядників і державних органів до даних та знань щодо просторових варіацій хімічних, фізичних і біологічних умов у підґрунтовому шарі; прискоренню розгортання практик сталого управління для захисту та відновлення підґрунтових шарів сільськогосподарських, лісових та інших типів ґрунтів; нарощування залежних від ґрунту екосистемних послуг, таких як забезпечення харчовими продуктами та клітковиною; покращенню розуміння ролі підґрунтових шарів в адаптації до змін клімату та пом’якшенні їх наслідків. Подати заявку на конкурс можна до 20 вересня 2023 року.
Фото: ЄК
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект
2023-04-27
Поширити
ВИДАННЯ ДЛЯ ФАХІВЦІВ ВІД КНИЖКОВОЇ ПАЛАТИ УКРАЇНИ

ВИДАННЯ ДЛЯ ФАХІВЦІВ ВІД КНИЖКОВОЇ ПАЛАТИ УКРАЇНИ

Книжкова палата України на власному сайті у розділі «Видання для фахівців» оновила інформацію про нові надходження книг і брошур.

Книжкова палата України на власному сайті у розділі «Видання для фахівців» оновила інформацію про нові надходження книг і брошур.
У ньому представлені публікації з видавничої справи та редагування, книгознавства, документознавства, бібліології, бібліографії та бібліографознавства, а також галузеві науково-методичні та методичні розробки. Список видань формується на основі електронної бази даних обов’язкового примірника документів.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини
2023-04-27
Поширити
ПІДТРИМКА ВІД ІНСТИТУТУ МАТЕМАТИЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ СІДНЕЯ

ПІДТРИМКА ВІД ІНСТИТУТУ МАТЕМАТИЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ СІДНЕЯ

Австралійський інститут математичних досліджень Сіднея (SMRI) розпочинає програму підтримки переміщених вчених з України.

Австралійський інститут математичних досліджень Сіднея (SMRI) розпочинає програму підтримки переміщених вчених з України.
Вона покликана допомогти в отриманні тимчасового притулку математикам та вченим з суміжних дисциплін, які опинилися в скрутному становищі в Україні. Українські науковці матимуть можливість проводити в цьому інституті як індивідуальні, так і групові дослідження тривалістю від 2 тижнів до 6 місяців, отримають термінову візову, фінансову підтримку на переліт та перебування. Заявки на участь у програмі приймаються на постійній основі.
Фото: SMRI
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини
2023-04-27
Поширити
ОЕСР: ЗМІЦНЕННЯ ПРИВАБЛИВОСТІ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ У ФРАНЦІЇ

ОЕСР: ЗМІЦНЕННЯ ПРИВАБЛИВОСТІ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ У ФРАНЦІЇ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Зміцнення привабливості державної служби у Франції: територіальний підхід» із серії «Документи ОЕСР щодо політики державного управління».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Зміцнення привабливості державної служби у Франції: територіальний підхід» із серії «Документи ОЕСР щодо політики державного управління».
У звіті зазначається, що країни ОЕСР намагаються зробити державну службу більш привабливою, незважаючи на те, що управління державною політикою стає дедалі складнішим і постійно вимагає опанування нових навичок. Автори звіту визначили та проаналізували чинники привабливості державної служби в регіонах Франції та в інших країнах Європейського Союзу; територіальні відмінності у привабливості державної служби (у регіонах Гранд-Ест, Верхня Франція, Оль-де-Франс, Нормандія, які стикаються з труднощами із залученням, наймом та утриманням державних службовців). В якості контексту вивчена державна зайнятість у ЄС та країнах-членах ОЕСР. Узагальнено наслідки, які тягне за собою низький рівень довіри населення до державної служби, а також заходи, вжиті адміністраціями та приватним сектором для розвитку й адаптації кадрової політики.
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини
2023-04-27
Поширити
ОНОВЛЕНО ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВІТЧИЗНЯНІ РЕПОЗИТАРІЇ

ОНОВЛЕНО ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВІТЧИЗНЯНІ РЕПОЗИТАРІЇ

На початку лютого ми доєднатись до оновлення інформації про мережу вітчизняних репозитаріїв.

На початку лютого ми доєднатись до оновлення інформації про мережу вітчизняних репозитаріїв.

З Вашою допомогою ми зробили це. Наразі на офіційному веб-порталі НРАТ усім бажаючим доступний актуальний реєстр репозитаріїв закладів вищої освіти і наукових установ України https://nrat.ukrintei.ua/korysni-resursy/. Дякуємо бібліотекарям, відповідальним за інституційні репозитарії, науковцям, освітянам, – усім, хто допоміг нам своїми коментарями у ФБ та зверненнями до команди проєкту.
Але робота не припиняється, оскільки життя постійно вносить свої зміни. Інституції переглядають підходи до цифрових архівів, переносять бази даних на нові площадки, переосмислюють власне бачення цифрової екосистеми ЗВО і НУ. Тому і надалі чекаємо від Вас новин про вітчизняні репозитарії, які Ви можете надсилати на скриньку .
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини
2023-04-26
Поширити
ПЕДАГОГІКА ДЛЯ ВИКЛАДАННЯ

ПЕДАГОГІКА ДЛЯ ВИКЛАДАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована тематична підбірка «Педагогіка для відновлення викладання: практики, методи та підходи для збагачення викладання та покращення результатів навчання».

На сайті Times Higher Education опублікована тематична підбірка «Педагогіка для відновлення викладання: практики, методи та підходи для збагачення викладання та покращення результатів навчання».
Автори матеріалів вважають, що по мірі того, як вища освіта рухається до більш орієнтованих на студента гібридних та гнучких методів розроблення та викладання курсів, педагогіка має ставати більш ефективною. Викладання є процесом, який потребує постійного удосконалення та доповнення методів і практик, які традиційно використовуються в університетах. Ресурс охоплює статті педагогів з усього світу, які досліджують методи педагогіки, доступні для викладачів університетів, а також надають поради щодо стратегій навчання на основі власного досвіду. Зокрема, читачі можуть ознайомитись зі статтями «Сторічний принцип навчання цифровим навичкам», «Чотири способи активного навчання», «Повнофункціональне навчання із застосуванням моделювання реального світу», «Як керувати відгуками про оцінки у великих групах», «Універсальний дизайн навчання: вступ та початок», «Універсальний дизайнерський підхід до навчання», «Розроблення навчального плану, орієнтованого на студентів», «Сім кроків для успішного впровадження адаптивного навчання», «Методи навчання, засновані на мистецтві», «Як навчати та оцінювати за допомогою ChatGPT», «Педагогічна парадигма 4.0», «ChatGPT як засіб навчання, а не інструмент для читерства», «Асинхронна педагогіка» та ін.
Детальніше; https://bit.ly/40xO8aV
Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики
2023-04-26
Поширити