За результатами пошуку знайдено:

записів - 4943

сторінок - 495

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ЗМІН ДО СТАНДАРТІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ЗМІН ДО СТАНДАРТІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт наказу «Про внесення змін до деяких стандартів вищої освіти». 

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт наказу «Про внесення змін до деяких стандартів вищої освіти». 

Йдеться про внесення змін до стандартів вищої освіти освітнього ступеня бакалавра, яке необхідне відповідно до вимог Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки, затвердженої урядовим рішенням 4 березня 2023 року. У зазначених стандартах позиція «Загальні компетентності» розділу «Перелік компетентностей випускника» доповнюється пунктом «здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності». Дія зазначених змін поширюватиметься на здобувачів вищої освіти та заклади вищої освіти. Реалізація проєкту встановить додаткові вимоги до загальних компетентностей та результатів навчання здобувачів освіти освітнього ступеня бакалавра. Зауваження та пропозиції до проєкту можна подати до 17 травня 2024 року

Детальніше: http://surl.li/tljie

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_обговорення

2024-05-06
Поширити
ОЕСР: ПОРЯДОК ДЕННИЙ У ГАЛУЗІ НАУКИ, ТЕХНОЛОГІЙ ТА ІННОВАЦІЙ

ОЕСР: ПОРЯДОК ДЕННИЙ У ГАЛУЗІ НАУКИ, ТЕХНОЛОГІЙ ТА ІННОВАЦІЙ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Порядок денний ОЕСР для трансформаційної політики у галузі науки, технологій та інновацій» із серії «Доповіді ОЕСР про науку, технології та промисловість». 

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Порядок денний ОЕСР для трансформаційної політики у галузі науки, технологій та інновацій» із серії «Доповіді ОЕСР про науку, технології та промисловість». 

Наголошується, що численні кризи спричиняють турбулентність, нестабільність та підвищення небезпеки у суспільстві, впливаючи на економіку, навколишнє середовище, політику і глобальні процеси. Ефективні заходи у відповідь вимагатимуть від урядів більш амбітних і термінових дій щодо політики у галузі науки, технологій та інновацій. Необхідні стійкі інвестиції та більша спрямованість дослідницької й інноваційної діяльності, які повинні збігатися з переоцінкою систем НТІ та політики у цій галузі з позицій відповідності призначенню та внеску у програми перетворень. У документі визначено шість напрямів політики НТІ для трансформаційних змін, якими слід керуватися при проведенні таких оцінок у різних галузях політики НТІ, включно з фінансуванням НДДКР, керуванням науковими та інноваційними кадрами, розвитком міжнародного співробітництва у сфері НДДКР. Описані конкретні дії, яких можуть вживати політики у галузі НТІ для прискорення трансформаційних змін.

Детальніше: http://surl.li/tkxcc, http://surl.li/tkwtr, https://doi.org/10.1787/ba2aaf7b-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-05-06
Поширити
СТРАТЕГІЯ УПРАВЛІННЯ ДАНИМИ У ВИЩІЙ ОСВІТІ

СТРАТЕГІЯ УПРАВЛІННЯ ДАНИМИ У ВИЩІЙ ОСВІТІ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ніка Чавіано «Стратегія управління даними у вищій освіті: план досконалості». 

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ніка Чавіано «Стратегія управління даними у вищій освіті: план досконалості». 

У ній наголошується, що під час оцінювання зрілості даних, здійснення управління даними та створення централізованих команд обробки даних, установи мають залишатись гнучкими у змінному технологічному ландшафті. Університети функціонують як маленькі міста, надаючи студентам великий спектр послуг (від освіти, до благополуччя, здоров’я та розваг). Ця діяльність охоплює весь цикл перебування – від моменту вступу чи зарахування на курси, до присудження ступенів, спортивних змагань, самоосвіти. Бізнес-процеси охоплюють людські ресурси, фінанси, бюджет, діяльність структурних підрозділів, проведення наукових досліджень, розвиток систем інформаційних технологій. У результаті в кампусі формуються величезні обсяги даних, які потрібно інтегрувати та аналізувати. Тому університетам потрібна стратегія та переосмислення кращих практик і їх удосконалення у т.ч. у тісній співпраці з бізнесом. У рекомендаціях з управління даними у вищій освіті наводяться основні стратегії та практики управління даними задля їх подальшого використання для розроблення й прийняття ефективних адміністративних рішень. Пропонується створити еталонну модель даних у співпраці із зацікавленими сторонами; задіяти передову аналітику та інструменти штучного інтелекту.

Детальніше: http://surl.li/tjyaf, http://surl.li/tjxyp

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-03
Поширити
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ФОРМИ ЗВІТУ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ НАУКОВИХ (НАУКОВО-ТЕХНІЧНИХ) РОБІТ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ФОРМИ ЗВІТУ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ НАУКОВИХ (НАУКОВО-ТЕХНІЧНИХ) РОБІТ

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт наказу МОН «Про затвердження примірної форми звіту про результати виконання наукових (науково-технічних) робіт чи окремих їхніх етапів, що виконуються частково або повністю за рахунок коштів державного бюджету». 

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт наказу МОН «Про затвердження примірної форми звіту про результати виконання наукових (науково-технічних) робіт чи окремих їхніх етапів, що виконуються частково або повністю за рахунок коштів державного бюджету». 

Документ розроблено з метою спрощення процедур звітування та системи інформаційних ресурсів НТІ. Очікується, що його запровадження сприятиме більш ефективному використанню ресурсів. Проєкт містить примірну форму звіту про результати виконання наукових (науково-технічних) робіт чи окремих їхніх етапів, що виконуються частково або повністю за рахунок коштів державного бюджету. Вона уніфікована для подачі остаточних та проміжних звітів. Зауваження та пропозиції до проєкту наказу можна подати до 17 травня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/tjyzl, http://surl.li/tjyzv, http://surl.li/tjzag, http://surl.li/tjyxw

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення

2024-05-03
Поширити
НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЮ НА КУРСАХ КРАЩИХ УНІВЕРСИТЕТІВ СВІТУ

НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЮ НА КУРСАХ КРАЩИХ УНІВЕРСИТЕТІВ СВІТУ

Платформа онлайн-освіти «Prometheus» презентує можливість навчання на курсах найкращих університетів світу, – Гарварду, Массачусетського технологічного інституту, університетів Мічигану, Дюка, Джонса Гопкінса, Іллінойсу, Каліфорнійського університету. 

Платформа онлайн-освіти «Prometheus» презентує можливість навчання на курсах найкращих університетів світу, – Гарварду, Массачусетського технологічного інституту, університетів Мічигану, Дюка, Джонса Гопкінса, Іллінойсу, Каліфорнійського університету. 

Наразі перші 10 курсів українською уже доступні для проходження. Це: «Основи проєктного менеджменту» (University of California); «Перша психологічна допомога» (Johns Hopkins University); «Основи корпоративних фінансів» (University of Illinois); «Цифрові медіа та основи маркетингу» (University of Illinois); «Цифрові медіа та маркетингові стратегії» (University of Illinois); «Вступ до штучного інтелекту з Python» (Harvard University); «Програмування для всіх: основи Python» (University of Michigan); «Python: структури даних» (University of Michigan); «Основи програмування з HTML, CSS та JavaScript» (Duke University); «Програмування на Java: програмне забезпечення» (Duke University).

Детальніше: http://surl.li/tjuxi, http://surl.li/rosyc, http://surl.li/roswv, http://surl.li/roswm, http://surl.li/rosyq, http://surl.li/rosxf, http://surl.li/tjush, http://surl.li/tjutj, http://surl.li/oqkdu, http://surl.li/tjuuv, http://surl.li/tjuwq

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2024-05-03
Поширити
ОЕСР: РАМКА ДЛЯ УПРАВЛІННЯ НОВИМИ ТЕХНОЛОГІЯМИ

ОЕСР: РАМКА ДЛЯ УПРАВЛІННЯ НОВИМИ ТЕХНОЛОГІЯМИ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Рамка для управління новими технологіями» із серії «Документи ОЕСР науку, технології та промисловість». 

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Рамка для управління новими технологіями» із серії «Документи ОЕСР науку, технології та промисловість». 

У ньому наголошується, що новітні технології можуть сприяти безпрецедентним досягненням у сфері охорони здоров’я, енергетики, збереження клімату і біорізноманіття, розвитку сталих продовольчих систем. Однак ці технології та їх конвергенція іноді несуть ризики для конфіденційності, безпеки, справедливості й прав людини. Така подвійна природа нових технологій вимагає вироблення політики, здатної передбачати ризики й спрямовувати розвиток технологій на забезпечення стійкості і безпеки, створювати довгострокові можливості для інновацій. Пропонований експертами ОЕСР підхід до «передбачуваного управління технологіями» складається з п’яти взаємозалежних елементів: 1) наскрізне упровадження цінностей у весь інноваційний процес; 2) покращання форсайту та оцінки технологій; 3) максимально широке залучення зацікавлених сторін; 4) гнучке та адаптивне регулювання; 5) зміцнення міжнародного співробітництва у науковій та інноваційній сфері в цілому та їх політичному регулюванні й нормотворенні зокрема. Звіт пояснює, як контекст нових технологій визначає способи застосування кожного з цих елементів.

Детальніше: http://surl.li/tjhqm, http://surl.li/tjhqs, https://doi.org/10.1787/0248ead5-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-05-03
Поширити
ЯК ЗМУСИТИ ПОКАЗНИКИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРАЦЮВАТИ

ЯК ЗМУСИТИ ПОКАЗНИКИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРАЦЮВАТИ

На сайті Times Higher Education опублікований матеріал Йоаніса Глінавоса «Як змусити показники дослідження працювати на вас».

На сайті Times Higher Education опублікований матеріал Йоаніса Глінавоса «Як змусити показники дослідження працювати на вас».

У ньому наголошується на необхідності представникам академічної спільноти приділяти увагу власним профілям та просувати результати досліджень в мережі інтернет. Він говорить про важливість показників, що характеризують дослідження; систему моніторингу інформації про дослідників та результати їх роботи; надає поради щодо роботи з цільовою аудиторією; пошуком, збереженням та фільтрацією інформації; пропонує лайфхаки щодо покращення видимості дослідження, посилення його впливу, підвищення рейтингових показників. Важливого значення набуває альтметрика. Тепер звичною стала графіка з відображенням даних щодо кожної публікації (це пропонують журнали Oxford University Press, Cambridge University Press, Wiley та ін.). Mendeley вказує на використання дослідження до того, як воно з’явиться в цитатах інших публікацій. Але виникає питання: як курувати даними, щоб підвищити видимість результатів вашого дослідження? Це трудомістка робота, внаслідок якої набагато кращою стане видимість ваших результатів і, зрештою, будуть кращі шанси на реальний вплив. Посилання у ЗМІ мають високу оцінку з точки зору видимості впливу дослідження, – отже є сенс писати популярні статті та включати до них посилання на свої публікації через The Conversation. Ще один шлях – публікації в блогах, використання соціальних медіа (поширювати відомості про свою роботу через Twitter/Х, Facebook, LinkedIn). Йоаніс зазначає, що хоча власне результати дослідження є частиною широких трудових відносин і кар’єрних цілей, їх видимість в інтернеті залежить від цілого комплексу додаткових дій кожного науковця, що брав участь у підготовці дослідження. І на цьому також треба зосередитись усій команді.

Детальніше: http://surl.li/tjcza, http://surl.li/tjmaq, http://surl.li/tjczp

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-02
Поширити
УРЯД ВИЗНАЧИВ ПРІОРИТЕТИ ТЕМАТИЧНИХ НАПРЯМІВ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ І РОЗРОБОК

УРЯД ВИЗНАЧИВ ПРІОРИТЕТИ ТЕМАТИЧНИХ НАПРЯМІВ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ І РОЗРОБОК

Кабінет Міністрів України затвердив перелік пріоритетних тематичних напрямів наукових досліджень і науково-технічних розробок.

Кабінет Міністрів України затвердив перелік пріоритетних тематичних напрямів наукових досліджень і науково-технічних розробок.

Відповідна постанова від 30 квітня 2024 р. № 476 оприлюднена на урядовому порталі. Рішення прийняте на виконання положень Закону України від 21 грудня 2023 року № 3534-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки та інноваційної діяльності». До складу пріоритетних напрямів увійшли: національна безпека і оборона; дослідження з найбільш важливих проблем розвитку науково-технічного, соціально-економічного, суспільно-політичного, людського потенціалу; інформаційні та комунікаційні технології; енергетика та енергоефективність; раціональне природокористування; науки про життя, нові технології профілактики та лікування найпоширеніших захворювань; нові речовини і матеріали. Підставою для визначення пріоритетних напрямів стали результати спеціально проведених аналітичних досліджень науково-технологічного розвитку. Також було ураховано пропозиції, що надійшли від центральних органів виконавчої влади та академій наук. Оновлений перелік діятиме до 31 грудня року, наступного після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Детальніше: http://surl.li/tioft, http://surl.li/tjlxd

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-05-02
Поширити
ОЕСР: РОЗШИРЕНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ВИРОБНИКА

ОЕСР: РОЗШИРЕНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ВИРОБНИКА

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Розширена відповідальність виробника: основні факти та ключові принципи» із серії «Доповіді ОЕСР з політики щодо навколишнього середовища». 

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Розширена відповідальність виробника: основні факти та ключові принципи» із серії «Доповіді ОЕСР з політики щодо навколишнього середовища». 

У ньомудосліджуються питання політики розширеної відповідальності виробників як економічних інструментів, що сприяють підвищенню доходів та розвитку стимулів для повторного збору і відновлення продукції після її споживання. Виробники мають реальну можливість зменшити негативний вплив на екологію упродовж усього життєвого циклу власної продукції, для чого мають використовувати як покращення дизайну, так і комплексне управління відходами. У звіті узагальнено відповідний досвід та підготовлені рекомендації політикам, що ґрунтуються на матеріалах ОЕСР, ООН, ЄС, WWF, GIZ та Альянсу із запобігання утворенню відходів. Документ є цінним внеском у обговорення як на національному, так і на міжнародному рівнях зазначених питань з особливим акцентом на пластмасу, електронні відходи і текстиль.

Детальніше: http://surl.li/tilia, http://surl.li/tilig, https://doi.org/10.1787/67587b0b-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-05-02
Поширити
ЯК НАВЧАТИ СТУДЕНТІВ ГРАМОТНОСТІ У ГАЛУЗІ ДАНИХ

ЯК НАВЧАТИ СТУДЕНТІВ ГРАМОТНОСТІ У ГАЛУЗІ ДАНИХ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Еллен Белл «Чотири речі, на які слід звернути увагу при навчанні студентів грамотності у галузі даних». 

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Еллен Белл «Чотири речі, на які слід звернути увагу при навчанні студентів грамотності у галузі даних». 

У ній наголошується, що успішне опанування здобувачами освіти науки про дані вимагає цілісного підходу, який органічно поєднує теоретичні та практичні питання. Формування навичок роботи з даними вимагає знайомства з різними наборами даних та аналітичними методологіями. Здається на перший погляд, що ініціативи зі збільшення практичного досвіду щодо аналізу та інтерпретації даних реалізувати нескладно. Тим не менш, якщо вони недостатньо продумані, зусилля педагогів та студентів можуть бути нівельовані через те, що тема видається «сухою», не прив’язаною до реального життя і його потреб. Щоб забезпечити високий рівень інклюзії необхідно поліпшити сприйняття, враховуючи чотири наступні позиції: 1) професійні інструменти для аналізу даних; 2) прикладне розуміння – пріоритет візуалізації даних над статистичною теорією; 3) гнучкість ресурсів, придатних для всіх слухачів; 4) послідовний підхід до навчання грамотності у галузі даних. Саме так на думку Еллен Белл можна підвищити розуміння студентами того, що саме вони роблять і чому це необхідно, забезпечивши можливість передавання цих навичок між модулями та контекстами освітніх програм. Адже успішна освіта у галузі науки про дані вимагає цілісного підходу.

Детальніше: http://surl.li/tgzuq, http://surl.li/thamx

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_ВідкритіНаука #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-05-01
Поширити