За результатами пошуку знайдено:

записів - 5455

сторінок - 546

СУЧАСНІ ПІДХОДИ В МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ

СУЧАСНІ ПІДХОДИ В МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ

Кабінет Міністрів України затвердив ініційований Міністерством охорони здоров’я експериментальний проєкт із запровадження сучасних підходів у медичній освіті у Львівському національному медичному університеті імені Данила Галицького.

Кабінет Міністрів України затвердив ініційований Міністерством охорони здоров’я експериментальний проєкт із запровадження сучасних підходів у медичній освіті у Львівському національному медичному університеті імені Данила Галицького.

Відповідна постанова № 1370 від 3 грудня 2024 року розміщена на урядовому порталі. Проєктом передбачається, що цей заклад вищої освіти отримає автономію у прийнятті управлінських рішень та буде вільним у розпорядженні коштами завдяки переходу на модель оплати за навчання студентів, подібну до Програми медичних гарантій. ЛНМУ має організувати постійне залучення студентів та викладачів до надання медичної допомоги, а практиків – до навчання та наукової діяльності. Основна ідея експерименту полягає у посиленні практичної складової навчання студентів-медиків та забезпечення реальної автономії закладу освіти. Також відбуватиметься реорганізація ЛНМУ у державне некомерційне підприємство із дуальним статусом  (закладу охорони здоров’я  із ліцензією на провадження медичної практики та закладу вищої освіти). Це має сприяти розвитку медичної освіти та практики в Україні, адже вперше буде на практиці реалізовано концепцію університетської лікарні, а також підтримати міжнародне співробітництво. Водночас університет самостійно визначатиме рівень оплати  праці співробітників, що дозволить залучати найкращих закордонних спеціалістів з унікальним досвідом.

Детальніше: http://surl.li/btixcc,  http://surl.li/bdbhrg, http://surl.li/xxjuzd

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

#НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2024-12-10
Поширити
ОЕСР: ПРЯМІ ІНОЗЕМНІ ІНВЕСТИЦІЇ У 2024 РОЦІ

ОЕСР: ПРЯМІ ІНОЗЕМНІ ІНВЕСТИЦІЇ У 2024 РОЦІ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «ПІІ у цифрах, жовтень 2024 року».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «ПІІ у цифрах, жовтень 2024 року».

У звіті, що публікується двічі на рік, представлені ключові тенденції щодо глобальних потоків прямих іноземних інвестицій (ПІІ), визначені  на основі аналізу актуальної офіційної статистичної інформації. Документ також містить опис змін у транскордонних угодах злиття та поглинання. Дослідження свідчить, що глобальні потоки прямих іноземних інвестицій відновилися у першій половині 2024 року, становивши 802 млрд дол. США. Значна частина зростання припала саме на Сполучені Штати, причому у першому кварталі поточного року вони зростали більш високими темпами. Приплив ПІІ до країн ОЕСР збільшився, якщо не брати до уваги потоки до Люксембургу та Нідерландів (мало місце зменшення притоку акціонерного капіталу). До країн G20, які не є членами ОЕСР, потоки ПІІ скоротилися на 19% (основний чинник – продовження зменшення припливу інвестицій до Китайської Народної Республіки). Скорочення інвестування КНР було обумовлено геополітичними чинниками, зокрема – невизначеністю економічної політики та зниженням довіри іноземних інвесторів. Сполучені Штати наразі є основним реципієнтом ПІІ у світі. За ними слідують Бразилія та Мексика. У країнах з розвиненою економікою спостерігалося незначне зростання кількості транскордонних угод зі злиття та поглинання (на 16%).  Капітальні витрати на оголошені інвестиційні проекти з нуля на ринках, що формуються, та в країнах, що розвиваються, зазнали значного зниження і досягли найнижчого квартального рівня за останні два роки.

Детальніше: http://surl.li/acrvpc, http://surl.li/zbdbkt

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-12-10
Поширити
ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ ДО МАЙБУТНЬОГО ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ

ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ ДО МАЙБУТНЬОГО ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Річарда Сента «Як підготувати студентів до глобального робочого світу».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Річарда Сента «Як підготувати студентів до глобального робочого світу».

У ній наголошується, що університети повинні навчити студентів, як працювати у глобальному онлайн-середовищі. Сучасні випускники мають відповідати високим глобальним вимогам, як і  їхні потенційні роботодавці. Використовуючи власний досвід роботи керівником проекту «Переосмислення можливостей працевлаштування», Річард  пропонує поради щодо того, як університети можуть допомогти випускникам конкурувати на глобальному ринку праці, максимально використовуючи цифрові ресурси та навички. Він вважає, що по-перше, необхідно навчити студентів презентувати свою роботу в мережі інтернет, оскільки особисті контакти можуть стати безцінним досвідом спілкування з потенційними клієнтами та співробітниками. Ці навички допомагають зрозуміти, як «продати» себе і свої вміння роботодавцям. По-друге, студенти мають бути підключені до університетських мереж: окрім освіти, яку студенти отримують під час навчання, вони стають учасниками ширшої мережі галузевих контактів,  – університетських та позауніверситетських (у т.ч. потенційних роботодавців, які шукають таланти під час випускних). По-третє, треба надати можливість студентам скористатися перевагами цифрового охоплення університету навіть після закінчення навчання: вони можуть таким чином позбутися відчуття самотності, підтримувати себе та інших, скористатися репутацією та охопленням каналів університету. Автор наголошує, що наразі університети більше, ніж просто освітні заклади, – для багатьох вони пропонують першу зустріч  із тим самим професійним середовищем, у якому вони хочуть перебувати усе життя.

Детальніше: http://surl.li/zszxqr, http://surl.li/arjfbk

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2024-12-09
Поширити
ЄВРОПЕЙСЬКА ОСНОВА ДЛЯ ПРОСТОРІВ ДАНИХ

ЄВРОПЕЙСЬКА ОСНОВА ДЛЯ ПРОСТОРІВ ДАНИХ

На офіційному порталі європейських даних DataEuropaEu опубліковано інформацію про програмне забезпечення «Simpl», яке відкриває майбутнє інтероперабельності безпечного спільного простору даних ЄС.

На офіційному порталі європейських даних DataEuropaEu опубліковано інформацію про програмне забезпечення «Simpl», яке відкриває майбутнє інтероперабельності безпечного спільного простору даних ЄС.

Адже простір даних має бути безпечною цілісною екосистемою, в межах якої даними можна обмінюватися, отримувати до них доступ і використовувати в мережі довірених партнерів. На відміну від традиційного зберігання даних, простір даних забезпечує контрольований обмін даними між організаціями, забезпечуючи при цьому суверенітет і конфіденційність даних. Відповідно до цього Європейський Союз започаткував ініціативи щодо створення спільних європейських просторів даних у різних галузях, включаючи охорону здоров’я, енергетику, фінанси та сільське господарство. Ці простори даних покликані розширити можливості секторів ділитися та обмінюватися даними через кордони ЄС, створюючи динамічну еконосистему даних, яка приносить користь як бізнесу, так і державним установам та громадянам. В основі створення цих просторів даних лежить Simpl – проміжне програмне забезпечення з відкритим вихідним кодом, яке полегшує пошук, доступ та обмін даними по всій Європі.  Simpl  – спільна технічна інфраструктура, що гарантує можливість для зацікавлених сторін ефективно і безпечно співпрацювати, сприяючи інтероперабельності даних і гарантуючи, що користувачі зберігають контроль над своїми даними. У той час як Європа масштабує свою цифрову інфраструктуру, Simpl виступає в якості базового рівня, який забезпечує безпечну та упорядковану взаємодію між європейськими просторами даних у модульний та інтероперабельний спосіб. Використовуючи відкриті дані, Simpl розширює доступ до величезної кількості наборів даних, зберігаючи при цьому право власності та контроль над даними у їхньому джерелі. Вона також забезпечує інтероперабельність, просуваючи спільну політику щодо даних і надаючи сумісні компоненти з відкритим кодом, які може переглядати і змінювати будь-хто відповідно до власних потреб у даних. Це не лише підвищує безпеку, але й гарантує, що доступні дані завжди будуть актуальними. Simpl розширюватиме доступ до відкритих даних, зокрема –  до просторів даних та між ними відповідно до таких ініціатив, як data.europa.eu. Завдяки підтримці відкритих даних Simpl допомагає створити більш доступний і спільний ландшафт даних, необхідний для просування цифрової трансформації ЄС.

Детальніше: http://surl.li/zpfomk, https://data.europa.eu/en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-12-09
Поширити
МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ НАУКОВИЙ РЕЙТИНГ 2025

МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ НАУКОВИЙ РЕЙТИНГ 2025

На сайті Times Higher Education опубліковано перший випуск рейтингу «THE Interdisciplinary Science Rankings 2025».

На сайті Times Higher Education опубліковано перший випуск рейтингу «THE Interdisciplinary Science Rankings 2025».

Цей рейтинг дозволяє оцінити внесок  різних інституцій у міждисциплінарний науковий розвиток та є результатом спільної роботи міжнародного рейтингового агентства Times Higher Education і Schmidt Science Fellows. До рейтингу були включені 749 закладів вищої освіти з 92 країн, відомості щодо яких охоплюють  11 індикаторів у трьох ключових сферах: внески (фінансування); науковий процес та результати (публікації, якість дослідження, репутація). Для визначення позицій ЗВО було використано дані щодо 157 млн цитувань, 18 млн наукових публікацій, а також результати опитування понад 20 тис. науковців з усього світу. Перше місце у глобальному масштабі посів Массачусетський технологічний інститут, за яким слідують Стенфордський університет та Національний університет Сінгапуру. Лідерами за найбільшою кількістю закладів вищої освіти у цьому рейтингу стали Індія (65 університетів) і Туреччина (45 університетів). З числа українських ЗВО до рейтингу увійшли 11 українських університетів, серед яких Сумський державний університет, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського, Львівський національний університет імені Івана Франка, Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна та Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут».

Детальніше: http://surl.li/emkyia, http://surl.li/gicifm, http://surl.li/hkypfs, http://surl.li/soxhkm  

Фото: ТНЕ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

#НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2024-12-09
Поширити
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ЗМІН ДО ПОРЯДКУ ВИЗНАННЯ У РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ, ЗДОБУТИХ ШЛЯХОМ НЕФОРМАЛЬНОЇ ТА ІНФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ЗМІН ДО ПОРЯДКУ ВИЗНАННЯ У РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ, ЗДОБУТИХ ШЛЯХОМ НЕФОРМАЛЬНОЇ ТА ІНФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт наказу «Про внесення змін до Порядку визнання у вищій та фаховій передвищій освіті результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/ або інформальної освіти».

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт наказу «Про внесення змін до Порядку визнання у вищій та фаховій передвищій освіті результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/ або інформальної освіти».

Документ розроблено на виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього процесу» від 23 квітня 2024 р. № 3642. Зміни стосуються уточнення категорії здобувачів, на яких поширюється дія нормативно-правового акту; обмежень щодо випадків визнання результатів навчання, здобутих на тимчасово окупованій території України, визначених законодавством; уточнення можливості визнання результатів навчання за спеціальністю, здобуття ступеня освіти з якої необхідне для доступу до професій, для яких запроваджене додаткове регулювання; приведення у відповідність до законодавства шифрів і назв спеціальностей, що використовуються у Порядку. Зауваження та пропозиції до проєкту можна подати до 5 січня 2025 року.

Детальніше: http://surl.li/tinqtr, http://surl.li/apstpl

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення

2024-12-09
Поширити
ОЕСР: ІНТЕГРАЦІЯ КЛІМАТИЧНИХ ДІЙ У ФІНАНСУВАННЯ РОЗВИТКУ

ОЕСР: ІНТЕГРАЦІЯ КЛІМАТИЧНИХ ДІЙ У ФІНАНСУВАННЯ РОЗВИТКУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Інтеграція кліматичних дій у фінансування розвитку».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Інтеграція кліматичних дій у фінансування розвитку».

Наголошується, що міжнародна підтримка адаптації до зміни клімату та пом’якшення її наслідків невід’ємно пов’язана зі сталим розвитком. Порядок денний сталого розвитку до 2030 року, а також Паризька угода зосереджують увагу на тісних зв’язках між глобальним розвитком і кліматичними програмами та закликають до всебічної підтримки країн, що розвиваються, на цьому шляху. У документі розглядається, як фінансування розвитку та кліматичне фінансування взаємодіють для досягнення найкращих результатів. Доводиться, що донори все активніше включають кліматичну діяльність у всі сфери співпраці з метою розвитку. І хоча загальний обсяг фінансування розвитку країн, що розвиваються, значно зріс упродовж 2013-2022 років, фінансування кліматичних проєктів зростало ще швидше. Таким чином, інтеграція кліматичних цілей у різних секторах у поєднанні з абсолютним зростанням загального фінансування розвитку призвела до значного збільшення фінансування розвитку, пов’язаного з кліматом.

Детальніше: http://surl.li/jpcmrw, http://surl.li/ebhqsw

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-12-09
Поширити
ПЛАТФОРМА ПОШИРЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ТА НАВЧАННЯ

ПЛАТФОРМА ПОШИРЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ТА НАВЧАННЯ

На сайті Європейського освітнього простору / European Education Area опублікований матеріал «Практична спільнота для альянсів європейських університетів».

На сайті Європейського освітнього простору / European Education Area опублікований матеріал «Практична спільнота для альянсів європейських університетів».

У ньому йдеться про FOREU4ALL –  спільноту практиків, що об’єднує європейські університети для співпраці у секторі вищої освіти. Ця спільнота розпочала свою роботу задля того, щоб забезпечити повноцінну реалізацію трансформаційного потенціалу ініціативи 64 альянсів європейських університетів та інших зацікавлених сторін, зокрема – студентські об’єднання. Заявлені цілі полягають у наступному: зміцнення співпраці (підтримка спільного навчання та обміну знаннями щоб використовувати сильні сторони та досвід кожного учасника), обмін кращими практиками (активізація поширення досвіду та моделей діяльності), розроблення рекомендацій та проведення тематичних досліджень  вже набутого досвіду альянсів у секторі вищої освіти, підтримка та сприяння політичному діалогу, здійснення просвітницької діяльності (організація відповідних заходів – вебінарів, зустрічей, семінарів.

Детальніше: http://surl.li/pisrxz, http://surl.li/zvefiw

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ЄС #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_ПопуляризаціяНауки #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-12-06
Поширити
ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

Міністерством освіти і науки України 4 грудня 2024 року оприлюднено повідомлення про захист на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Міністерством освіти і науки України 4 грудня 2024 року оприлюднено повідомлення про захист на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Публікація здійснена відповідно до чинного порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 року № 943.

Детальніше: http://surl.li/ugirf, http://surl.li/rhajm, http://surl.li/hsfhuq, http://surl.li/ijgbij

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-12-06
Поширити
ОЕСР: РОЛЬ G20 У ЗДІЙСНЕННІ ЕКОЛОГІЧНИХ ПЕРЕХОДІВ

ОЕСР: РОЛЬ G20 У ЗДІЙСНЕННІ ЕКОЛОГІЧНИХ ПЕРЕХОДІВ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Роль G20 у сприянні екологічним і справедливим переходам».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Роль G20 у сприянні екологічним і справедливим переходам».

Наголошується, що безперервні викиди викопного палива у ретроспективі сприяли економічному зростанню та розвитку, але врешті-решт це коштувало величезних втрат для довкілля та суспільства. Наслідки такої діяльності стають все більш очевидними, що підтверджується значним збільшенням вуглецю, накопиченого в атмосфері, яке призвело до надзвичайної кліматичної та екологічної ситуації. Звіт присвячений розгляду різних аспектів кліматичних змін та дослідженню загроз для життя і засобів існування людства, що особливо відчутно для найбідніших і найуразливіших верств населення. Недостатність дій, спрямованих на пом’якшення наслідків зміни клімату та адаптацію до них, створює нові виклики для світової економіки, впливаючи на природні ресурси, зайнятість, продуктивність  і рівень життя населення, добробут, продовольчу безпеку тощо. Негативний вплив зміни клімату є непропорційним у розрізі країн та континентів. «Зелений перехід», за умови належної міжнародної співпраці, може стати стратегічною можливістю для економік, що розвиваються. На засадах Паризької угоди експерти пропонують шляхи  забезпечення узгодженості політики різних країн щодо екологічних дій, «зеленого переходу», скорочення викидів вуглецю, а також розвитку міжнародної співпраці у побудові нової архітектури екологічних і справедливих переходів.

Детальніше: http://surl.li/agncsa, http://surl.li/omfjtx 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-12-06
Поширити