КОНКУРС ВІД ФУНДАЦІЇ ПОЛЬСЬКОЇ НАУКИ

КОНКУРС ВІД ФУНДАЦІЇ ПОЛЬСЬКОЇ НАУКИ

Фундація Польської Науки оголосила про старт п’ятого конкурсу програми підтримки дослідників з України.

Фундація Польської Науки оголосила про старт п’ятого конкурсу програми підтримки дослідників з України.

Він має на меті сприяння продовженню наукової діяльності українських дослідників у співпраці з польськими вченими та світовим науковим співтовариством. Завдяки цій ініціативі вітчизняні науковці можуть налагодити співпрацю з польськими колегами у рамках  досліджень у галузі гуманітарних і суспільних наук. Йдеться про надання трьох річних ґрантів у розмірі 268,8 тис. злотих на реалізацію польсько-українського наукового проєкту, тематика якого пов’язана з розвитком громадянського суспільства, демократії, євроінтеграції, а також питаннями безпеки. На момент подання заявки кандидати повинні мати ступінь доктора філософії або кандидата наук (отриманий не більше, ніж за 12 років до дати подання заявки), український науковець має бути працевлаштованим в українській науково-дослідницькій установі, проживати та реалізувати проєкт в Україні. У якості бонусу передбачена можливість залучення додаткового члена команди – аспіранта. Заявку на участь у конкурсі можна подати до 2 червня 2025 року.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/RRHgQ, www.wnioski.fnp.org.pl, https://ukrintei.ua/y/aA3ZN

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-04-24
Поширити
АНАЛІТИКА ШІ ВІД МІНЦИФРИ

АНАЛІТИКА ШІ ВІД МІНЦИФРИ

Міністерство цифрової трансформації  представило для ознайомлення аналітичний матеріал  «Аналіз секторального напряму та первинне бачення розвитку сфери ШІ».

Міністерство цифрової трансформації  представило для ознайомлення аналітичний матеріал  «Аналіз секторального напряму та первинне бачення розвитку сфери ШІ».

У документі зазначається, що Україна має всі необхідні передумови, щоб стати одним із лідерів у розвитку та впровадженні штучного інтелекту у світі. Висококваліфіковані спеціалісти, постійне збільшення кількості навчальних програм у галузі ШІ, високий рівень відкритості даних, розвинена екосистема ШІ-досліджень в сукупності формують нову ШІ-екосистему України.  Щоб цей потенціал був максимально повно реалізований, Мінцифра запустила перший флагманський проєкт у сфері ШІ у рамках Стратегії цифрового розвитку інновацій України WINWIN AI Center of Excellence. Передбачається, що цей центр стане майданчиком для тестування і масштабування технологій ШІ та передавання ШІ-рішень до стратегічних секторів економіки. Зокрема, у сфері кібербезпеки ШІ прогнозуватиме загрози, забезпечуючи надійний захист критичних даних та цифрової інфраструктури,  у медицині ШІ дозволить покращити діагностику, аналіз медичних даних та створення інтелектуальних протезів з інтеграцією до нервової системи. Для подолання перешкод та реалізації ШІ-потенціалу пропонується розпочати реалізацію низки інноваційних проєктів із тестування новітніх технологій. Очікується розвиток технічної інфраструктури – інноваційних хабів, технопарків, інкубаторів для стартапів, національних платформ для аналізу великих даних тощо. Необхідно збільшити державну підтримку, забезпечити ефективне регулювання, здійснити розробку стратегії розвитку ШІ, постійно удосконалювати профільне законодавство, стимулювати за допомогою грантів інтеграцію ШІ в державний сектор, розвивати міжнародну співпрацю. Вже окреслені ключові ініціативи: створення центру передового досвіду ШІ при Мінцифрі; підтримка систем на основі великих даних для ухвалення зважених управлінських рішень у державному секторі; розвиток блокчейн-стартапів.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/fBkVg, https://winwin.gov.ua/

Фото:  скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-04-24
Поширити
ОЕСР: ДЕРЖАВНИЙ ВЕНЧУРНИЙ КАПІТАЛ

ОЕСР: ДЕРЖАВНИЙ ВЕНЧУРНИЙ КАПІТАЛ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Державний венчурний капітал: практичний посібник і таксономія» із серії «Робочі документи OECР з  науки, технологій та промисловості».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Державний венчурний капітал: практичний посібник і таксономія» із серії «Робочі документи OECР з  науки, технологій та промисловості».

У ньому наголошується, що модель венчурного інвестування з високим ризиком і високою комерційною винагородою широко визнана як каталізатор інновацій та чинник підприємницького зростання. Разом із тим, різноманітні виклики обмежують сферу та масштаби приватного венчурного інвестування, що змушує урядові структури втручатися у ситуацію для усунення інвестиційних диспропорцій між регіонами, секторами економіки та технологіями, а також для компенсації недостатньої підтримки проектів, що мають високу соціальну цінність.  Програми державного венчурного інвестування покликані пом’якшити відповідні обмеження з боку приватного ринку, водночас вирівнюючи умови для інноваційних стартапів. Складність таких програм у чіткому визначенні цілей та розробки ефективних політичних рішень. Державні венчурні фонди досліджуються експертами ОЕСР, розглядається їх таксономія, здійснюються міждержавні порівняння, досліджується їхня роль у створенні та доповненні приватних ринків венчурного капіталу, висвітлюються різні способи участі приватних осіб у програмах державного венчурного фінансування (наприклад через зовнішніх менеджерів фондів, партнерів з обмеженою відповідальністю, партнерів зі спільного інвестування, експертів у наглядових радах).

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/fwSF1, https://ukrintei.ua/y/eqNFm,

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-04-24
Поширити
РЕГУЛЯРНІ  ОПИТУВАННЯ  ДЛЯ ПІДТРИМКИ НАВЧАННЯ

РЕГУЛЯРНІ  ОПИТУВАННЯ  ДЛЯ ПІДТРИМКИ НАВЧАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Адріана Ман-Хо Лама «Використовуйте щотижневі опитування для підтримки навчання».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Адріана Ман-Хо Лама «Використовуйте щотижневі опитування для підтримки навчання».

У ній йдеться про те, як регулярні опитування студентів допомагають вчасно і більш точно зрозуміти їхні потреби, адаптувати зміст освітньої програми і краще заохочувати активні дискусії під час навчання. Наголошується, що експрес-опитування  є основою для ефективної організації  навчання, яке відповідає інтелектуальним інтересам і особистим уподобанням студентів. Адріан демонструє це на прикладі власного курсу державного управління і надає деякі поради. Він вважає, що адаптація навчального контенту має розпочинатись з  аналізу інформації про студентів. Можна перевірити попередні академічні знання студентів, з’ясувати теми, з яких їм бракує базових знань, оскільки саме вони вимагають  більшої підтримки з боку викладачів. Також потрібно визначити теми, де можна заохочувати студентів до нестандартного мислення (ставити їм завдання визначати перспективи, систематизувати й аналізувати різноманітні точки зору, готувати аргументацію). Публічна презентація результатів опитування дозволяє студентам побачити загальну картину, співвіднести свої відповіді з найбільш поширеними. Експрес-опитування можуть мати один або декілька варіантів відповіді, мати форму матриці,  а також містити запит для отримання зворотного зв’язку від студентів (відкрите питання).  Тоді як опитування наприкінці семестру визначають рівень підготовки та опанування курсу, регулярне спілкування має цінність для своєчасного коригування освітнього контенту. Необхідно просити студентів надавати коментарі, наприклад, запропонувавши наступні запитання: який аспект курсу ви вважаєте найбільш ефективним для підтримки вашого навчання;  які теми ви вважаєте складними, що потребують більшої уваги та детальних пояснень;  що у курсі можна покращити? Відповіді на ці питання допоможуть викладачу удосконалити структуру та дизайн курсу і створювати кращі умови для  навчання.

Детальніше:  https://ukrintei.ua/y/V8Pme

Фото:  pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-04-23
Поширити
ОЕСР: ГЛОБАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙ ТА ДОСТУПНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

ОЕСР: ГЛОБАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙ ТА ДОСТУПНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Глобальне дослідження підходів до виявлення інновацій та нових методів для потенційного визначення найкращих доступних технологій…» із серії «Документи ОЕСР із запобігання та контролю викидів забруднювачів».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Глобальне дослідження підходів до виявлення інновацій та нових методів для потенційного визначення найкращих доступних технологій…» із серії «Документи ОЕСР із запобігання та контролю викидів забруднювачів».

У ньому наголошується, що  в умовах постійного удосконалення знань про екологічні проблеми, упровадження інновацій у промисловості  дозволить скоротити негативний вплив на довкілля та підтримати сталий розвиток.  Упродовж  останніх десятиліть відбувалась еволюція екологічних регуляторних стандартів, орієнтованих на промислове виробництво та здійснювалась інтеграція найкращих практик зі збереження довкілля, що стало центральним елементом регуляторної політики багатьох країн. Постійний розвиток доступних технологій дозволяє планувати інвестиції для поступового поліпшення екологічних показників. У звіті подано аналіз інновацій, які забезпечують трансформацію найкращих нових технологій  у доступні технології на прикладі Китайської Народної Республіки, Чехії, Бельгії, Кореї, Великої Британії, Сполучених Штатів Америки та Європейського Союзу. Також досліджуються урядові стратегії сприяння інноваціям.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/AK8lt, https://ukrintei.ua/y/zFHMr, https://doi.org/10.1787/36a6e277-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2025-04-23
Поширити
ПЕРЕДОВА НАУКА В УКРАЇНІ 2026-2028

ПЕРЕДОВА НАУКА В УКРАЇНІ 2026-2028

Національний фонд досліджень України оголосив новий конкурс проєктів наукових досліджень «Передова наука в Україні 2026-2028».

Національний фонд досліджень України оголосив новий конкурс проєктів наукових досліджень «Передова наука в Україні 2026-2028».

Метою цього конкурсу є відбір проєктів фундаментальних досліджень, що передбачають розв’язання актуальних наукових проблем у відповідь на сучасні виклики задля забезпечення конкурентоспроможності України у світі, а також сприяння розвитку національного дослідницького потенціалу. Тематика проєктів, що претендують на отримання грантів, повинна бути узгоджена з пріоритетними напрямами розвитку науки і техніки відповідно до Закону України «Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки» та принаймні одним тематичним напрямом розвитку науково-технічного, соціально-економічного, суспільно-політичного, людського потенціалу для забезпечення конкурентоспроможності України згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 30 квітня 2024 р. № 476. Заявниками можуть бути заклади вищої освіти, наукові установи (підприємства, організації) будь-якої організаційно-правової форми та форми власності. Виконання проєктів передбачається у 2026-2028 рр. Заявку на участь можна подати до 28 травня 2025 року.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/2azYp, https://ukrintei.ua/y/8FNdg, https://ukrintei.ua/y/jquJu, https://ukrintei.ua/y/A24ZT 

Фото: НФД

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-04-22
Поширити
ВИКОРИСТАННЯ ШІ Й МЕТАВСЕСВІТУ В ОНЛАЙН-ОСВІТІ

ВИКОРИСТАННЯ ШІ Й МЕТАВСЕСВІТУ В ОНЛАЙН-ОСВІТІ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття групи науковців Монтерейського  технологічного інституту «Використовуйте штучний інтелект і метавсесвіт, щоб зацікавити своїх студентів онлайн».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття групи науковців Монтерейського  технологічного інституту «Використовуйте штучний інтелект і метавсесвіт, щоб зацікавити своїх студентів онлайн».

У ній наголошується, що технології штучного інтелекту та віртуальної реальності дозволяють зробити онлайн-навчання різноманітним. Для цього потрібно застосувати принципи універсального дизайну: генеративний штучний інтелект може персоналізувати навчальний досвід і покращити практику викладання й оцінювання, а доповнена реальність створює захоплюючий досвід, який допомагає студентам краще й повніше виразити себе (наприклад – через імпровізаційні історії у метавсесвіті).  Наприклад, авторами публікації було розроблено курс, де студенти у ролі підприємців презентують свої бізнес-ідеї заможним інвесторам (викладачам). Вони визначають характеристики продукту, цільову аудиторію та інші ключові аспекти для таких презентацій, мають готуватись і конкурувати між собою. Також можна використовувати віртуальну реальність для підтримки розвитку творчих здібностей студентів, їх навичок розповідати. «Кімната Ван Гога» (віртуальне відтворення майстерні художника) використовується як джерело натхнення для підготовки власної історії про Ван Гога, що  дозволяє студентам зануритись в історію та отримати різноманітний досвід, заохочує їх до навчання.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/8a72s

Фото:  pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-04-21
Поширити
ВІД ПЕРЕДБАЧЕННЯ НАВИЧОК ДО НАВИЧОК ДІЇ

ВІД ПЕРЕДБАЧЕННЯ НАВИЧОК ДО НАВИЧОК ДІЇ

На сайті Європейського  тренінгового агентства опублікована тематична добірка статей «Від передбачення навичок до навичок дії».

На сайті Європейського  тренінгового агентства опублікована тематична добірка статей «Від передбачення навичок до навичок дії».

Матеріали є результатом роботи експертів мережі ETF Skills Lab та дослідницьких груп з різних країн у рамках конкурсів 2022-2024 років. Кожен матеріал пропонує  власне бачення попиту на кваліфікацію, невідповідності у різних секторах і професіях щодо попиту і пропозиції, а також напрямки дій. Ці статті доповнені вступною (редакційною) статтею, яка доповнює  представлення проблеми коротким літературним оглядом щодо реального впливу цифрового і «зеленого» переходу на зайнятість і попит на навички на сучасних ринках праці різних країн.  Ознайомлення з цими матеріалами дозволяє зрозуміти загальну картину змін попиту на навички і тенденції пропозицій у країнах-сусідах ЄС;  визначає напрями подолання розриву між сталим розвитком та цифровими технологіями в агропродовольчому секторі (на прикладі Сербії); демонструє розвиток «зелених» робочих місць у Лівані і Тунісі; пропонує способи  вирішення проблем дефіциту та невідповідності навичок у перехідному енергетичному секторі на прикладі Албанії, Єгипту, Тунісу, Марокко та Сербії;  містить визначення галузевих потреб у навичках для металургійної промисловості (Польщі, Уельсу, Туреччини); надає огляд цифрового соціального підприємництва в Албанії, Косово і Північній Македонії.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/leIfYhttps://ukrintei.ua/y/xtvk8, https://ukrintei.ua/y/mgI5S

Фото:  скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-04-21
Поширити
ПРАЦЮВАТИ З ТЕХНОЛОГІЯМИ МАЙБУТНЬОГО

ПРАЦЮВАТИ З ТЕХНОЛОГІЯМИ МАЙБУТНЬОГО

На порталі «ДіяОсвіта» стали  доступними серіали щодо використання інструментів штучного інтелекту та інших інноваційних рішень. 

На порталі «ДіяОсвіта» стали  доступними серіали щодо використання інструментів штучного інтелекту та інших інноваційних рішень. 

Вони підготовлені спільно «Дія.Освіта» та BecomingX Ukraine для підтримки й розвитку цифрових навичок, затребуваних на ринку праці. Кожен бажаючий може долучитись до серіалів наступної тематичної спрямованості: «Штучний інтелект»  (що таке штучний інтелект, його переваги та недоліки, використання ШІ у бізнесі); «Технології, що формують майбутнє» (як завдяки блокчейну можна підвищити безпеку та прозорість процесів, здійснювати управління транзакціями користувачів; як хмарні обчислення змінюють методи роботи людей та бізнес-моделі, допомагаючи підвищити ефективність та гнучкість на тлі зниження витрат; як технології «віртуальної», «доповненої» та «змішаної» реальності змінює життя, роботу та дозвілля); «Працевлаштування: кроки до успіху» (як розробити план особистого розвитку і створити сильний персональний бренд;  що необхідно для отримання бажаної роботи; як досягати високих результатів на роботі та систематично розвивати свої навички); «Цифровий бізнес» (історія та майбутнє технологій, їхній вплив на трудову діяльність; кар’єра у сфері цифрових технологій; інструменти, які допомагають компаніям підвищити ефективність, продуктивність та якість обслуговування клієнтів).

Детальніше: https://osvita.diia.gov.ua, https://curly.click/r/87afhttps://curly.click/r/b149, https://curly.click/r/e0ed, https://curly.click/r/17ae 

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2025-04-21
Поширити
НАВЧАННЯ НА КУРСАХ КОРЕЙСЬКОЇ МОВИ

НАВЧАННЯ НА КУРСАХ КОРЕЙСЬКОЇ МОВИ

Міністерство освіти і науки України разом із Міністерством освіти Республіки Корея оголосили про старт конкурсу на отримання стипендій у рамках програми Global Korea Scholarship на 2024-2026 рр.

Міністерство освіти і науки України разом із Міністерством освіти Республіки Корея оголосили про старт конкурсу на отримання стипендій у рамках програми Global Korea Scholarship на 2024-2026 рр.

Відповідно до Меморандуму про взаєморозуміння та співробітництво згідно цієї програми українським громадянам буде надано 50 стипендій для вивчення корейської мови у Республіці Корея. Програма націлена на підтримку міжнародних освітніх обмінів та  розвиток дружби між країнами. Вивчення корейської мови буде організоване відповідно до галузі спеціалізації приймаючих університетів – медицина, охорона здоров’я, відбудова міст, штучний інтелект, енергетика, захист довкілля. Претендувати на отримання стипендії можуть українські громадяни, які  отримали освіту, мають гарну академічну успішність і бажання опанувати корейську мову. Стипендія покриває вартість витрат на прожиття, медичне страхування, транспортні витрати, реєстраційний збір, оплату занять з мовної підготовки, а також передбачає додаткові стимулюючі виплати за відмінне знання корейської мови. Заявку на участь у конкурсному відборі можна подати  до 9 травня 2025 року.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/XCb5x, https://ukrintei.ua/y/n9Fu1

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-04-21
Поширити