ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ ПІДТРИМКИ ТА РОЗВИТКУ КАДРОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ НАУКОВОЇ І НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ ПІДТРИМКИ ТА РОЗВИТКУ КАДРОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ НАУКОВОЇ І НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції підтримки та розвитку кадрового потенціалу сфери наукової і науково-технічної діяльності «Національна система дослідників України».

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення проєкт розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції підтримки та розвитку кадрового потенціалу сфери наукової і науково-технічної діяльності «Національна система дослідників України».

Проєкт розпорядження розроблений з метою забезпечення підтримки та розвитку наукового кадрового потенціалу, уповільнення трудової міграції науковців – як за межі країни, так і в інші сфери діяльності, посилення наукового експертного середовища, підвищення престижності професії наукового працівника, підтримку та заохочення молодих вчених, підвищення якості наукового кадрового потенціалу. Документ передбачає створення Національної системи дослідників України; визнання, підтримку та промоцію найкращих українських наукових працівників (зокрема – молодих науковців), які працюють у закладах вищої освіти та наукових установах України, мають видатні результати у науковій і науково-технічній діяльності та зробили вагомий внесок у розвиток науки країни, а також надання їм індивідуальної фінансової підтримки. Зауваження та пропозиції до проєкту можна подати до 9 вересня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/knhvfm, http://surl.li/fagwkv

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення  #НРАТ_Освітянам_обговорення #НРАТ_ПопуляризаціяНауки

2024-08-23
Поширити
БЕЗОПЛАТНІ ОСВІТНІ КУРИ: ПОРАДИ ВІД UK-UKRAINE TECHBRIDGE

БЕЗОПЛАТНІ ОСВІТНІ КУРИ: ПОРАДИ ВІД UK-UKRAINE TECHBRIDGE

Ініціатива розвитку стратегічного партнерства між урядом Великої Британії, Міністерством цифрової трансформації України та Міністерством закордонних справ України UK-Ukraine TechBridge опублікувала добірку безоплатних освітніх курсів від топових міжнародних компаній, які сприяють підвищенню конкурентоспроможності на ринку праці.

Ініціатива розвитку стратегічного партнерства між урядом Великої Британії, Міністерством цифрової трансформації України та Міністерством закордонних справ України UK-Ukraine TechBridge опублікувала добірку безоплатних освітніх курсів від топових міжнародних компаній, які сприяють підвищенню конкурентоспроможності на ринку праці.

Йдеться про поглиблення експертизи у сферах машинного навчання, роботу з даними, кібербезпеку завдяки курсам Oracle; покращення технічної англійської та навчання Python разом зі світовим лідером у виробництві мережевого обладнання Cisco; отримання навичок роботи з даними, хмарними технологіями й розроблення ІТ-продуктів разом із Amazon Web Services.

Детальніше: http://surl.li/muttcl, https://curly.click/r/ab5b, https://curly.click/r/5d9e

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини

2024-08-23
Поширити
OPEN DATA AMBASSADORS

OPEN DATA AMBASSADORS

Міністерство цифрової трансформації України разом із SocialBoost запрошують до участі у програмі Open Data Ambassadors, яка націлена на підтримку створення суспільно корисних проєктів розвитку на основі відкритих даних та їх популяризації.

Міністерство цифрової трансформації України разом із SocialBoost запрошують до участі у програмі Open Data Ambassadors, яка націлена на підтримку створення суспільно корисних проєктів розвитку на основі відкритих даних та їх популяризації.

Йдеться про поширення знань і просування використання відкритих даних у громадському, науковому та бізнес-середовищі, сприяння розвитку відкритості та прозорості у різних сферах діяльності. Участь у програмі можуть взяти експерти, представники бізнесу, науковці, IT-фахівці, data-аналітики, юристи, економісти та ін. Вони повинні мати відповідний рівень професійної кваліфікації та експертизи; бути креативними, мати гарні  лідерські якості; бути мотивованими до розвитку сфери відкритих даних. При відборі претендентів важливе значення матиме якість заявки та реалістичність її бюджету. Чотири переможці конкурсу стануть амбасадорами відкритих даних та отримають грантове фінансування обсягом 100 тис. грн на втілення проєктів і доступ до персоналізованої освітньої програми. Заявку на участь можна подати до 19 вересня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/mjbemb, https://www.opendatatech.org/ambassadors, http://surl.li/ktcjbv

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-08-23
Поширити
БРИТАНСЬКИЙ ТА АМЕРИКАНСЬКИЙ ЛАНДШАФТ НАДІЙНОГО  ШІ

БРИТАНСЬКИЙ ТА АМЕРИКАНСЬКИЙ ЛАНДШАФТ НАДІЙНОГО  ШІ

RAND Europe  оприлюднив звіт «Вивчення ландшафту інструментів для надійного ШІ у Великій Британії та США: поточні тенденції, майбутні можливості та потенційні напрямки співробітництва», підготовлений на замовлення департаменту науки, інновацій та технологій Великобританії дослідження.

RAND Europe  оприлюднив звіт «Вивчення ландшафту інструментів для надійного ШІ у Великій Британії та США: поточні тенденції, майбутні можливості та потенційні напрямки співробітництва», підготовлений на замовлення департаменту науки, інновацій та технологій Великобританії дослідження.

У ньому зазначається, що з’явилась безліч рамок, правил, декларацій і принципів, підготовлених різними організаціями з усього світу, які  спрямовують розроблення надійних інструментів штучного інтелекту. Йдеться про вироблення засад для побудови систем ШІ, надійних  з позицій безпеки, справедливості, прозорості, підзвітності, конфіденційності. Однак вони не дають конкретних вказівок про те, як можна досягти задекларованих цілей на практиці. Коли говорять про інструменти надійного ШІ, то мають на увазі конкретні методи, прийоми, механізми і практики, здатні виміряти, оцінити, повідомити, поліпшити й підвищити надійність систем і додатків ШІ. На тлі глобальної екосистеми ШІ, яка швидко змінюється і стає дедалі складнішою, експерти проаналізували практику Великої Британії та США щодо розроблення, розгортання та використання інструментів надійного ШІ. Були виявлені проблеми та підготовлені пропозиції стосовно подальшого  управління розвитком ШІ та міжнародного співробітництва щодо розроблення інструментів надійного ШІ.

Детальніше: http://surl.li/yaewgq, http://surl.li/gkyues

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини  #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-08-23
Поширити
MICROSOFT НАВЧАТИМЕ ШІ НА НАУКОВИХ РОБОТАХ TAYLOR & FRANCIS

MICROSOFT НАВЧАТИМЕ ШІ НА НАУКОВИХ РОБОТАХ TAYLOR & FRANCIS

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Патріка Джека «Академічна реакція: видавець дозволив Microsoft навчати ШІ на наукових роботах».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Патріка Джека «Академічна реакція: видавець дозволив Microsoft навчати ШІ на наукових роботах».

Стверджується, що видавництво Taylor & Francis, яке не розголошує подробиць своєї співпраці з Microsoft, розкрило свою базу даних наукових публікацій для навчання ШІ за умови  коректного цитування джерел. Нещодавно материнська компанія видавництва Informa уклала партнерську угоду, яка дозволяє технологічному гіганту отримувати доступ до контенту свого підрозділу T&F. Ця угода вартістю понад 10 млн. дол. США діятиме до 2027 року. Видавець заявив, що науковий контент буде використаний Microsoft для «підвищення релевантності та продуктивності систем штучного інтелекту», зокрема – чат-боту Copilot. Томас Ланкастер, старший викладач кафедри обчислювальної техніки в Імперському коледжі Лондона, вважає, що дослідники та автори публікацій  не усвідомлюють повною мірою обсяг дозволів, які вони надають видавцям. Microsoft заявила, що її моделі штучного інтелекту були навчені відповідно до міжнародного законодавства про авторське право. «Ми з розумінням ставимося до проблем авторів і вбудували у наші продукти захисні бар’єри, які допомагають дотримуватися авторських прав», – заявив представник компанії.

Детальніше: http://surl.li/ejccct

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини

2024-08-22
Поширити
ЗАПРОШЕННЯ УКРАЇНСЬКИХ ДОСЛІДНИКІВ ДО ФІНЛЯНДІЇ

ЗАПРОШЕННЯ УКРАЇНСЬКИХ ДОСЛІДНИКІВ ДО ФІНЛЯНДІЇ

Дослідницька рада Фінляндії оголосила про старт конкурсу зі співпраці з українськими дослідниками.

Дослідницька рада Фінляндії оголосила про старт конкурсу зі співпраці з українськими дослідниками.

Взяти участь у конкурсі можуть наукові співробітники з докторським ступенем, які проживають у Фінляндії, готові переїхати на час дослідження та  мають тісні зв’язки з фінською академічною спільнотою. Грант, який отримає переможець конкурсу, покриватиме витрати на мобільність (проїзд та проживання) під час проведення дослідження у Фінляндії тривалістю до 24 місяців. Приблизний розмір фінансування становить 43,5 тис. євро на рік для одного дослідника або 57 тис євро на рік для дослідника з родиною.

Детальніше: http://surl.li/juoxkthttp://surl.li/mwcqly

Фото: скріншот
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини

2024-08-22
Поширити
ОЕСР: ГНУЧКІСТЬ ТА АВТОНОМІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПЛАНУ

ОЕСР: ГНУЧКІСТЬ ТА АВТОНОМІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПЛАНУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Гнучкість та автономія навчального плану», підготовлений у рамках проекту «Майбутнє освіти та навичок 2030».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Гнучкість та автономія навчального плану», підготовлений у рамках проекту «Майбутнє освіти та навичок 2030».

Цей документ є частиною більш широкого дослідження питань формування й просування орієнтованої на майбутнє навчальної програми.  Він входить до складу шести звітів, які вперше представляють міжнародний аналіз навчальних програм. Актуальність навчальних програм, на думку експертів ОЕСР, є визначальним чинником успішності та добробуту учнів. Добре розроблена навчальна програма забезпечує стабільну якість у різних навчальних закладах і вікових групах, дозволяє своєчасно реагувати на суспільні зміни та інновації, сприяє рівності в освіті, підтримує безперервність навчання на різних рівнях. Без періодичних оновлень навчальна програма ризикує протидіяти креативності, стати на заваді реалізації потреб учнів і суспільства в цілому. Отже, необхідно ефективно керувати «зміною навчального плану», покладаючись на успішний досвід інших країн. Проект ОЕСР «Майбутнє освіти та навичок 2030», який перетворюється на «Освіта 2040», був запущений у 2015 році, щоб допомогти країнам адаптувати свої освітні системи до вимог 21 століття.

Детальніше: http://surl.li/sxigoq, http://surl.li/dzkpyu

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-08-22
Поширити
ОЕСР: ДАНІ У ВІДКРИТОМУ БАНКІНГУ

ОЕСР: ДАНІ У ВІДКРИТОМУ БАНКІНГУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Дані у відкритому банкінгу: конфіденційність та інші наскрізні питання» із серії «Документи ОЕСР з цифрової економіки».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Дані у відкритому банкінгу: конфіденційність та інші наскрізні питання» із серії «Документи ОЕСР з цифрової економіки».

Наголошується, що відкритий банкінг дозволяє користувачам отримувати доступ до фінансової інформації та послуг та дозволяє користувачам ділитися і повторно використовувати свої дані в цифрових сервісах, онлайн-платформах, секторах. Розглядаються позиції  приватних і державних експертів з різних країн щодо  можливостей і проблем відкритого банкінгу у контексті фінансового регулювання, захисту конфіденційності та розвитку конкуренції. Обговорюються підходи різних юрисдикцій з усього світу  до регулювання цієї сфери та розроблення відповідних стандартів. Подається інформація про діяльність ОЕСР  з  дослідження міжсекторального співробітництва між уповноваженими державними органами, що опікуються фінансовим сектором та конкурентним середовищем.

Детальніше: http://surl.li/ccjbwu, http://surl.li/psfkls, https://doi.org/10.1787/6c872949-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ВідкритіДані

2024-08-21
Поширити
ПРИНЦИПИ КРИТИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ШІ

ПРИНЦИПИ КРИТИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ШІ

На сайті Times Higher Education опублікована колективна стаття співробітників Університету Аделаїди «Застосуйте принципи критичної педагогіки до ГШІ».

На сайті Times Higher Education опублікована колективна стаття співробітників Університету Аделаїди «Застосуйте принципи критичної педагогіки до ГШІ».

Наголошується, що штучний інтелект може формувати нову освітню практику, але якщо дозволити цьому процесу розвиватись механічно, без відповідного контролю та коригування, то втрати значно перевищуватимуть користь. Інтеграція генеративного штучного інтелекту у вищу освіту може запропонувати численні переваги, про які багато говорять. Але необхідно критично та етично підійти до використання цих інструментів, щоб забезпечити справедливу та якісну освітню практику. Оскільки університети стикаються зі швидкою інтеграцією технологій генеративного штучного інтелекту, особливого значення набуває дослідження того, як ці інструменти впливають на існуючі структури, як ГШІ змінює доступність знань і впливає на освітні результати.  Необхідно використовувати критичну педагогіку,  щоб навчити студентів взаємодіяти з ГШІ етично та відповідально. Які це принципи? Виховання критичної свідомості (усвідомлення соціальної, політичної та економічної несправедливості), сприяння діалогу, боротьба з гнобленням і заохочення рефлексивної практики. Щоб заохочувати етичні практики, потрібно обирати й використовувати інструменти й платформи, які пропонують прозорі алгоритми та різноманітний контент, базуються на консенсусних даних.

Детальніше: http://surl.li/zggxqe

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини

2024-08-20
Поширити
КОНКУРС ДОСЛІДЖЕНЬ І РОЗРОБОК МОЛОДИХ УЧЕНИХ

КОНКУРС ДОСЛІДЖЕНЬ І РОЗРОБОК МОЛОДИХ УЧЕНИХ

Міністерство освіти і науки України оголосило про старт конкурсу проєктів фундаментальних наукових досліджень, прикладних наукових досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок молодих учених.

Міністерство освіти і науки України оголосило про старт конкурсу проєктів фундаментальних наукових досліджень, прикладних наукових досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок молодих учених.

Відповідний наказ від 16 серпня 2024 року №1160 розміщено на офіційному сайті МОН. Конкурс орієнтований на молодих вчених, які працюють (навчаються) у закладах вищої освіти та наукових установах, що належать до сфери управління Міністерства освіти і науки України. Пріоритетні тематичні напрямки: національна безпека та оборона; математика та статистика; фізика, ядерна фізика та астрономія; хімія, хімічні технології та фармація; науки про Землю та навколишнє середовище; біологія, біотехнології, медицина та реабілітація; інформаційні, технології та електроніка; безпечна, чиста енергетика та енергоефективність; механічна інженерія та машинобудування; промислові і будівельні технології, логістика, транспорт; сільськогосподарські та ветеринарні науки; розвиток людського капіталу, соціальні науки та журналістика; економічні перетворення, бізнес, адміністрування та право; гуманітарні науки і мистецтво. Реалізація проєктів розпочнеться з 2025 року і буде профінансована за рахунок коштів загального фонду державного бюджету. Заявку на участь у конкурсі можна подати до 30 вересня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/evhtrs, https://nauka.gov.ua/information/ys2024/, http://surl.li/podicv

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини

2024-08-20
Поширити