
На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Флоренсії Мур та Агостіни Арбія «Що ваші студенти думають про штучний інтелект».
У ній міститься попередній аналіз результатів опитування студентів про їхнє ставлення до використання інструментів ШІ, їх переваги, недоліки, пов’язані ризики та способи використання у навчальному процесі. 48 % опитаних студентів засвідчили, що вони часто використовують ШІ, а 12 % роблять це завжди. Разом із тим, коли вони оцінювали поведінку своїх однокурсників, то говорили вже про 61 % та 19 % відповідно. Найчастішими завданнями, для виконання яких застосовувались інструменти ШІ, став пошук інформації, створення анотацій, узагальнення змісту великих текстів та написання завдань із текстовими компонентами. Приблизно 40 % студентів використовують ШІ для генерації чернеток, які потім редагують самостійно. 36 % здобувачів освіти, які взяли участь в опитуванні, вважають, що ШІ допомагає їм краще розуміти концепції та процедури. 31 % респондентів передусім цінують економію часу на здійснення рутинних завдань. Водночас 29 % студентів визнали й негативний вплив ГШІ: зменшення інтелектуальних навантажень, ослаблення критичного мислення, творчих здібностей і навичок академічного письма. Є різниця між сприйняттям використання ШІ студентами та оцінками їхніх однолітків, що може бути ознакою внутрішнього конфлікту: студенти не завжди готові зізнаватися у широкому використанні технологій ШІ та/або побоюються осуду. Попри можливості прискорення роботи, інструменти ШІ можуть негативно впливати на автономію мислення, розвиток когнітивних здібностей, тому потребують розумного впровадження та постійного моніторингу. У педагогічному контексті автор радить викладачам та університетам розвивати цифрову грамотність, вести діалог зі студентами про можливості й обмеження ШІ, заохочувати метакогнітивне осмислення навчального процесу та включати у завдання запитання, які стимулюють рефлексію над тим, як саме ШІ був використаний. У перспективі ці кроки мають допомогти інтегрувати ШІ так, щоб він доповнював, а не замінював мислення студентів. Таким чином, не можна ігнорувати той факт, що студенти вже активно залучені до роботи з ШІ, сприймають його як корисний інструмент та мають інформацію про ризики. Важливо, щоб ЗВО не ігнорували цей досвід, а враховували його при формуванні своїх освітніх політик і практик.
Детальніше: https://qrpage.net/qr/hvkKL
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини