
На сайті Times Higher Education опублікована стаття Цінь Чжу «Лише людина впорається: коли варто відмовитися від ШІ у викладанні та дослідженнях».
У ній наголошується, що інструменти штучного інтелекту оптимізували ряд процесів та прискорили упровадження інновацій у різних галузях, включно зі сферою вищої освіти. Але іноді потрібно залишати пріоритетним саме людське судження. Незважаючи на свою потужність, штучний інтелект має свої межі. Дійсно, він може прискорити аналіз даних, оптимізувати процеси та персоналізувати навчання. Але є також і критичні моменти у роботі з ним, які пов’язані з творчістю, етикою та емпатією, – де людське судження та участь залишаються незамінними. Цінь Чжу наголошує, що навчання – це одна зі сфер, де людський фактор залишається центральним, тому вкрай важливо визнати межі для ШІ саме у цій сфері. Навчання – це фундаментально людська праця, що ґрунтується на співпереживанні , інтуїції, натхненні. Педагог робить більше, ніж просто передає зміст, – він інтерпретує, відчуває невисловлену динаміку студентської аудиторії, реагуючи на тонкі сигнали (рівень залученості учнів, їхня розгубленість або емоційні потреби). Ця здатність «читати аудиторію» дає змогу викладачу адаптувати свій підхід у режимі реального часу, створюючи середовище, де учні відчувають, що їх бачать, чують і мотивують.
Щодо наукового дослідження, то штучний інтелект може обробляти величезні набори даних і виявляти закономірності, що виходять далеко за межі людських можливостей, але він менш ефективний в абстрактному «мисленні» та визначенні нових напрямків. Він здатний побачити кореляції, але він не розуміє більш широкого контексту. Він, на відміну від живої людини не запитує постійно «а що, а якщо?», які призводять до критичного мислення й зміни парадигми. Отже, ШІ є потужним партнером, а не заміною людини. Йому бракує емоційного інтелекту, креативності та морального мислення, які характерні для людини. Це обов’язково необхідно ураховувати.
Детальніше: https://ukrintei.ua/y/1Lxuo
Фото: pixabay.com
#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини