Search results found:

posts - 5145

pages - 515

ЯК ВИХОВАТИ ГРОМАДЯНСЬКЕ МИСЛЕННЯ В ЕПОХУ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

ЯК ВИХОВАТИ ГРОМАДЯНСЬКЕ МИСЛЕННЯ В ЕПОХУ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Роберта Хьюїша «Як виховати громадянське мислення в епоху штучного інтелекту».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Роберта Хьюїша «Як виховати громадянське мислення в епоху штучного інтелекту».

У ній автор наголошує, що необхідно створювати простори, які дозволяють невеликим групам людей побачити себе у більш ширшому контексті, спонукати їх мріяти про інші можливості та допомагати їм діяти у обраному напрямку. Громадянське мислення, каже Роберт, може розвиватися двома способами: або кидаючи виклик владним структурам або знаходячи нові можливості. Перший призводить до протестних дій, а другий – до віднайдення можливостей у волонтерській та громадській діяльності. Протести та громадські роботи – це дві речі, які штучний інтелект не може зробити. Він також він не може допомогти у вихованні цінностей, необхідні для солідарності чи волонтерства. Оскільки найближчим часом ШІ буде в топі інструментів для молоді, викладачі мають виховувати у себе здатність представляти актуальні соціальні та глобальні проблеми таким чином, щоб допомогти студентам визначити свою відношення до цих проблем. Потрібно шукати способи долучити учнів до обговорення глобальних проблем; давати їм інноваційні завдання, які перевірять не лише знання, а й позицію щодо означених проблем.

Детальніше: http://surl.li/rdthv, http://surl.li/rdtih

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-04
Share
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ПРОГРАМИ ЄДКІ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ 081 ПРАВО ТА 293 МІЖНАРОДНЕ ПРАВО

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ ПРОГРАМИ ЄДКІ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ 081 ПРАВО ТА 293 МІЖНАРОДНЕ ПРАВО

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт програми єдиного державного кваліфікаційного іспиту зі спеціальностей 081 «Право» та 293 «Міжнародне право» на другому (магістерському) рівні вищої освіти. Нова редакція програми підготовлена за результатами аналізу проведення ЄДКІ за відповідними спеціальностями.

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт програми єдиного державного кваліфікаційного іспиту зі спеціальностей 081 «Право» та 293 «Міжнародне право» на другому (магістерському) рівні вищої освіти. Нова редакція програми підготовлена за результатами аналізу проведення ЄДКІ за відповідними спеціальностями.

Єдиний державний кваліфікаційний іспит за спеціальностями 081 та 293 є обов’язковим компонентом атестації здобувачів вищої освіти за відповідними  спеціальностями. ЄДКІ має забезпечити оцінювання рівня засвоєних здобувачами вищої освіти спеціальних (фахових, предметних) компетентностей, визначених стандартами вищої освіти та достатніх для ефективного виконання професійної діяльності за обраною спеціальністю. Очікується, що реалізація проєкту сприятиме кращому вимірюванню результатів навчання здобувачів освіти відповідно до вимог чинних стандартів. Зауваження та пропозиції до проєкту можна подати до 20 березня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/rdhlh, http://surl.li/rdhmg

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_обговорення

2024-03-04
Share
ЗАЯВА ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ПРОСТОРІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

ЗАЯВА ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ПРОСТОРІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Аналітичним центром Київського університету імені Бориса Грінченка оприлюднено черговий випуск інформаційного бюлетеня «Академічна доброчесність»  на тему «Заява про академічну доброчесність у Європейському просторі вищої освіти».

Аналітичним центром Київського університету імені Бориса Грінченка оприлюднено черговий випуск інформаційного бюлетеня «Академічна доброчесність»  на тему «Заява про академічну доброчесність у Європейському просторі вищої освіти».

У ньому міститься переклад позиції Болонської робочої групи. Зокрема, йдеться про  те, що заклади вищої освіти мають розширювати можливості академічної спільноти шляхом  належного навчання, адекватного управління, підтримки академічної спільноти у поглибленні розуміння академічної доброчесності, розвитку навичок і компетентностей, необхідних для її практичного застосування. Бюлетень виходить з 2019 року та пропонує читачам актуальну інформацію з питань академічної доброчесності.

Детальніше: http://surl.li/rdkdf, http://surl.li/qofsd, http://surl.li/kgxmn

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-04
Share
ПІЛОТНИЙ ПРОЄКТ З УТВОРЕННЯ ЦЕНТРІВ ПІДТРИМКИ СТУДЕНТІВ

ПІЛОТНИЙ ПРОЄКТ З УТВОРЕННЯ ЦЕНТРІВ ПІДТРИМКИ СТУДЕНТІВ

Міністерство освіти і науки України оголосило про запуск проєкту з утворення та функціонування центрів підтримки студентів у закладах вищої освіти.

Міністерство освіти і науки України оголосило про запуск проєкту з утворення та функціонування центрів підтримки студентів у закладах вищої освіти.

Відповідний наказ  від 23.01.2024 розміщений на сайті МОН.  У рамках цього проєкту у 2024 році планується розробити методологію запуску та роботи центрів підтримки студентів, що передбачено Порядком організації інклюзивного навчання в закладах вищої освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 635).  Такі центри мають забезпечувати консультування та надання методологічної підтримки стосовно доступності, відповідності та прийнятності освітніх програм для усіх учасників освітнього процесу; моніторинг та організацію доступності під час вступу і складання іспитів; інформаційну доступність навчальних та організаційних матеріалів. До пілотного проєкту долучилися Криворізький державний педагогічний університет, Навчально-реабілітаційний заклад вищої освіти «Кам’янець-Подільський державний інститут», Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г.Короленка, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Західноукраїнський національний університет, Маріупольський державний університет, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, Український католицький університет, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Детальніше: http://surl.li/rdgsr, http://surl.li/rdgll

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-04
Share
АКТУАЛІЗАЦІЯ СЕРЕДНЬОСТРОКОВИХ ПРІОРИТІВ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНОГО РІВНЯ

АКТУАЛІЗАЦІЯ СЕРЕДНЬОСТРОКОВИХ ПРІОРИТІВ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНОГО РІВНЯ

Кабінет Міністрів України підтримав рішення щодо актуалізації переліку середньострокових пріоритетних напрямів інноваційної діяльності загальнодержавного рівня.

Кабінет Міністрів України підтримав рішення щодо актуалізації переліку середньострокових пріоритетних напрямів інноваційної діяльності загальнодержавного рівня.

Зміни стосуються доповнення переліку стратегічних пріоритетних напрямів інноваційної діяльності, визначених Законом України від 21 грудня 2023 року № 3534-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки та інноваційної діяльності». Зокрема, йдеться про уточнення за напрямом «Технологічне оновлення та розвиток сфер національної безпеки і оборони», за яким виокремлено окремий тематичний блок з урахуванням актуальних оборонних та безпекових потреб держави в період воєнного стану в Україні.

Детальніше: http://surl.li/rdpzi, http://surl.li/rdpzz, http://surl.li/pesab

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-03-04
Share
ОЕСР: ПРОФОРІЄНТАЦІЯ  ПРОТИ СОЦІАЛЬНОЇ НЕРІВНОСТІ

ОЕСР: ПРОФОРІЄНТАЦІЯ  ПРОТИ СОЦІАЛЬНОЇ НЕРІВНОСТІ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт  «Боротьба із соціальною нерівністю за допомогою профорієнтації: дані та практика міжнародних досліджень».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт  «Боротьба із соціальною нерівністю за допомогою профорієнтації: дані та практика міжнародних досліджень».

У ньому зосереджено увагу на можливостях використання системи профорієнтації для ефективного реагування на проблеми соціальної нерівності.  Експерти проаналізували дані PISA, PIAAC і дослідження готовності до кар’єри ОЕСР,  зосередившись на впливі нерівності (пов’язаної насамперед із соціально-економічним становищем, статтю та статусом/етнічною приналежністю мігрантів) на характер переходу від освіти до роботи. Встановлено наявність додаткових бар’єрів, з якими стикаються представники певних демографічних груп під час конвертації людського капіталу в успішне працевлаштування. Окремо вивчався доступ підлітків до розвитку кар’єри. Запропоновано застосовувати ряд заходів із профорієнтації, які можуть пом’якшити негативний вплив нерівності на результати навчання, забезпечивши більш справедливий доступ до економічних можливостей.

Детальніше: http://surl.li/rdcmf, http://surl.li/rdcor, https://doi.org/10.1787/619667e2-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-04
Share
ПОРАДИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ І ВИКЛАДАЧІВ ВІД УНІВЕРСИТЕТУ ФРЕЙЗЕРА

ПОРАДИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ І ВИКЛАДАЧІВ ВІД УНІВЕРСИТЕТУ ФРЕЙЗЕРА

На сайті Times Higher Education опублікована добірка статей від Університету Саймона Фрейзера, у яких розглядаються питання довготривалих партнерських стосунків і підвищення соціального, економічного та культурного добробуту громадян.

На сайті Times Higher Education опублікована добірка статей від Університету Саймона Фрейзера, у яких розглядаються питання довготривалих партнерських стосунків і підвищення соціального, економічного та культурного добробуту громадян.

Зокрема, що насправді може змінити світ для усіх жінок; чому саме здатні навчити студенти викладачів; перевернутий клас – у чому для освітян комфорт і радість; навіщо потрібні міжсекторальні політики та практики; як можна заохотити студентів шукати академічної допомоги та залишатись етичними; які трансформаційні зміни необхідні для освіти, орієнтованої на збереження планети; чи взмозі вирішити віддалена робота (робота з дому) проблеми покращання балансу між роботою та особистим життям; ChatGPT закликає до міждисциплінарних дій.

Детальніше: http://surl.li/rbrmk 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-01
Share
НОВИЙ ПРОЄКТ ЕРАЗМУС +

НОВИЙ ПРОЄКТ ЕРАЗМУС +

Міністерство освіти і науки України інформує про долучення України до нового проєкту Еразмус + «Мистецтво переговорів і вирішення конфліктів (медіація)/ ArtNoConflict».

Міністерство освіти і науки України інформує про долучення України до нового проєкту Еразмус + «Мистецтво переговорів і вирішення конфліктів (медіація)/ ArtNoConflict».

Його мета – надати молоді доступ до нового рівня міжнародної, міжкультурної та інклюзивної освіти через упровадження віртуальних обмінів у сфері мистецтва переговорів і медіації в країнах ЄС, Грузії та Україні. Це має допомогти зміцнити культурне розмаїття та сприяти об’єктивному розв’язанню проблем через набуття найкращих європейських практик.  Передбачена програма віртуальних обмінів за участі студентів закладів вищої освіти та викладачів у мультикультурному середовищі. Партнерами проєкту є Нідерландська бізнес-академія, Університет імені Миколаса Ромеріса, Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, Університет «КРОК», Батумський державний університет імені Шота Руставелі, Українська асоціація молодіжних рад. 

Детальніше: http://surl.li/rblsx 

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-01
Share
ПІДТРИМКА МЕДИЧНИХ ІННОВАЦІЙ

ПІДТРИМКА МЕДИЧНИХ ІННОВАЦІЙ

Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій  спільно з Аналітичним центром та Корпоративним акселератором ISE Group оголосили про запуск нового проєкту Lab2Market MedTech.

Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій  спільно з Аналітичним центром та Корпоративним акселератором ISE Group оголосили про запуск нового проєкту Lab2Market MedTech.

Він спрямований на підтримку та розвиток команд, що знаходяться на стадії розробки ідею, а також вже готових стартапів у галузі відновлення здоров’я. Долучитись до проєкту можуть науковці, інноватори  та підприємці, які хочуть реалізувати бізнес у галузі медичних технологій та працюють у медичній сфері, бізнесі, науковій або інноваційній сфері. Наразі ІР-офіс збирає інформацію про наявні інноваційні розробки у медичній сфері та проблеми, пов’язані з їх комерціалізацією. 

Детальніше: http://surl.li/rbppn, http://surl.li/rbppw 

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-03-01
Share
ОЕСР: СТАН АКАДЕМІЧНОЇ КАР’ЄРИ В КРАЇНАХ ОЕСР

ОЕСР: СТАН АКАДЕМІЧНОЇ КАР’ЄРИ В КРАЇНАХ ОЕСР

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт  «Стан академічної кар’єри в країнах ОЕСР: огляд фактичних даних» із серії «Перспективи освітньої політики ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт  «Стан академічної кар’єри в країнах ОЕСР: огляд фактичних даних» із серії «Перспективи освітньої політики ОЕСР».

У документі  наводиться огляд фактичних даних і результатів дослідження, огляд політик та конкретні приклади, систематизовано проблеми (умови праці академічної спільноти, залежність від нестабільних і випадкових контрактів, високе робоче навантаження, негативне співвідношення між роботою та особистим життям). Фіксується ситуація, коли стимули кар’єрного зростання зосереджені на науковій діяльності, відсуваючи на другий план викладання, взаємодію та інші обов’язки. Початкова академічна підготовка, як правило, не забезпечує навичок до максимально ефективного використання потенціалу цифровізованого навчального середовища, для відповідності якому потрібне безперервне навчання. Незважаючи на те, що в окремих системах вищої освіти заохочується гнучкість кар’єрного зростання, вчені, як правило, залишаються в академічних колах з обмеженою міжсекторальною мобільністю. Проблемою також вважається недостатня представленість жінок і маргіналізованих груп. Участь науковців у заходах з інтерналізації значно варіюється усередині навчальних закладів, між ними, та у різних системах вищої освіти. Серйозну занепокоєність викликає зниження академічної свободи.

Детальніше: http://surl.li/rbjaz, http://surl.li/rbjbq, https://doi.org/10.1787/ea9d3108-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-01
Share