Search results found:

posts - 5220

pages - 522

КОНКУРС НА ЗДОБУТТЯ ПРЕМІЇ НАН УКРАЇНИ «ЗА ПОПУЛЯРИЗАЦІЮ НАУКИ» ЗА 2023 РІК

КОНКУРС НА ЗДОБУТТЯ ПРЕМІЇ НАН УКРАЇНИ «ЗА ПОПУЛЯРИЗАЦІЮ НАУКИ» ЗА 2023 РІК

Національна академія наук України оголошує конкурс на здобуття Премії НАН України «За популяризацію науки» за 2023 рік.

Національна академія наук України оголошує конкурс на здобуття Премії НАН України «За популяризацію науки» за 2023 рік.

Висунення кандидатів та оформлення документів для участі у конкурсі здійснюється відповідно Порядку, затверджено рішенням Комітету з присудження Премії НАН України «За популяризацію науки» від 06 червня 2022 року № 1. Премія є виявом громадського визнання та заохочення за суттєвий внесок у підвищення рівня публічної активності НАН України, налагодження дієвих механізмів комунікацій наукової спільноти із суспільством, інформування широких кіл громадськості про досягнення та роль науки і НАН України у вирішенні важливих загальнодержавних проблем, сприяння популяризації наукової діяльності в Україні. Премія може присуджуватися засобам масової інформації та їх окремим представникам, науковцям і організаторам самостійних проєктів за найкращий матеріал про здобутки вчених, діяльність наукових установ та НАН України в цілому, а також за сприяння популяризації науки і піднесення престижу професії науковця в Україні з таких номінацій: найкраща науково-популярна публікація (серія публікацій) про наукові розробки та досягнення, проблеми розвитку науки, та (або) публікація періодичного друкованого/електронного ЗМІ про науку (журнали, газети, інтернет-сайти, зареєстровані як ЗМІ, наукові рубрики ЗМІ); найкраща програма про науку (радіо- та (або) телевізійні проєкти, які виходили на радіо- телеканалах та (або) інтернет-мовленні), науково-популярний фільм; найкращий науково-просвітницький проєкт року (музейні, виставкові, фестивальні проєкти, лекторії, наукові кафе, спеціальні (тематичні) онлайн-проєкти, проєкти в соціальних мережах, подкасти, проєкти блогерів, проєкти інших форматів, що залучають широку громадськість (дорослих, дітей і школярів, студентів) до досягнень науки через публічні заходи). Лауреати Премії отримають Диплом та грошову винагороду на щорічній сесії Загальних зборів НАН України. Заявку на участь у Конкурсі можна подати до 29 лютого 2024 року.

Детальніше: https://is.gd/NpkhXa, https://files.nas.gov.ua/PublicMessages/Documents/0/2023/12/231225120637618-7260.pdf

Фото: НАНУ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ПопуляризаціяНауки #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-12-27
Share
РЕКОМЕНДАЦІЇ IREG – ЯК РОЗУМНО ВИКОРИСТОВУВАТИ РЕЙТИНГИ

РЕКОМЕНДАЦІЇ IREG – ЯК РОЗУМНО ВИКОРИСТОВУВАТИ РЕЙТИНГИ

IREG Observatory on Academic Rankings and Excellence опублікувала оновлені «Рекомендації IREG для зацікавлених сторін академічних рейтингів» (IREG Guidelines for Stakeholders of Academic Rankings).

IREG Observatory on Academic Rankings and Excellence опублікувала оновлені «Рекомендації IREG для зацікавлених сторін академічних рейтингів» (IREG Guidelines for Stakeholders of Academic Rankings).

Обсерваторія IREG вважає, що академічні рейтинги є одним із інструментів удосконалення вищої освіти шляхом забезпечення прозорості діяльності закладів вищої освіти. Рекомендації IREG мають на меті надати інформацію про важливість і значення академічних рейтингів; їх використання та застосування потенційно зацікавленими сторонами, включаючи студентів і батьків, заклади вищої освіти, політиків, організації із забезпечення якості та фінансування, роботодавців і ЗМІ. Для кожної групи зацікавлених сторін сформульовано конкретні рекомендації. Вони відображають потенціал, а також обмеження рейтингів як інструментів прозорості. Академічна спільнота має право оцінювати якість дослідження та викладання за допомогою власних методів оцінювання, що базуються переважно на експертній оцінці. Громадськість має право на зовнішню, але справедливу оцінку якості університетів, де знання генеруються та передаються студентам. і суспільству на їхню користь, але й за їхню ціну. Інструкції IREG пояснюють правила, яких слід дотримуватися в цьому двосторонньому процесі. IREG Observatory on Academic Ranking and Excellence – міжнародна організація рейтинговиків, аналітиків рейтингів і ректорів університетів. IREG активно працює з 2002 року, у 2009 році вона була офіційно зареєстрована як неприбуткова організація в Брюсселі, Бельгія.

Детальніше: ireg-observatory.org, https://ireg-observatory.org/en/initiatives/, https://is.gd/tusMuM, https://euroosvita.net/index.php/?category=1&id=8077

Фото: IREG

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-12-27
Share
ОЕСР: ІНДЕКС ВІДКРИТИХ, КОРИСНИХ І ПОВТОРНО ВИКОРИСТОВУВАНИХ ДАНИХ

ОЕСР: ІНДЕКС ВІДКРИТИХ, КОРИСНИХ І ПОВТОРНО ВИКОРИСТОВУВАНИХ ДАНИХ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Індекс відкритих, корисних і повторно використовуваних даних ОЕСР (OURdata) на 2023 рік: результати та основні висновки» із серії «Документи ОЕСР щодо політики державного управління».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Індекс відкритих, корисних і повторно використовуваних даних ОЕСР (OURdata) на 2023 рік: результати та основні висновки» із серії «Документи ОЕСР щодо політики державного управління».

У ньому наголошується, що запущений у 2015 році Індекс відкритих, корисних і повторно використовуваних даних (OURdata) оцінює зусилля, які вживаються урядами з розроблення та реалізації національної політики в галузі відкритих даних. У наступних виданнях, випущених у 2017 і 2019 роках, Індекс залишається цінним ресурсом для політиків і служить одним із ключових показників державного управління, оцінюючи прогрес, досягнутий урядами в забезпеченні відкритих даних для підтримки політичних реформ. Відкриті урядові дані стали життєво важливим інструментом для вирішення як давніх, так і нових політичних проблем. Сьогодні уряди борються з численними проблемами, починаючи від надзвичайних ситуацій та енергетичних криз до екстремальних погодних явищ. Пандемія COVID-19, зокрема, показала, що урядам необхідно забезпечити доступ до своєчасних, актуальних і високоякісних даних для підвищення та комплексного реагування всього суспільства. У цьому документі представлено основні результати четвертого видання Індексу відкритих, корисних і повторно використовуваних даних ОЕСР (OURdata) на 2023 рік. Він містить понад 670 позицій, зібраних у 36 країнах ОЕСР і 4 країнах, що приєдналися до цієї організації, продовж 2022 року.

Детальніше: https://is.gd/bRga4N, https://www.oecd-ilibrary.org/deliver/a37f51c3-en.pdf?itemId=%2Fcontent%2Fpaper%2Fa37f51c3-en&mimeType=pdf, https://doi.org/10.1787/a37f51c3-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритаНаука

2023-12-26
Share
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ НОВОЇ РЕДАКЦІЇ СТАНДАРТУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 125 КІБЕРБЕЗПЕКА ТА ЗАХИСТ ІНФОРМАЦІЇ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ НОВОЇ РЕДАКЦІЇ СТАНДАРТУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 125 КІБЕРБЕЗПЕКА ТА ЗАХИСТ ІНФОРМАЦІЇ

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт нової редакції стандарту вищої освіти зі спеціальності 125 Кібербезпека та захист інформації на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти.

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт нової редакції стандарту вищої освіти зі спеціальності 125 Кібербезпека та захист інформації на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти.

Необхідність розробки нової редакції стандарту виникла у зв’язку зі змінами найменування спеціальності, відповідно до постанови КМУ від 16 грудня 2022 р. № 1392 та затвердження професійних стандартів з кібербезпеки та захисту інформації. Стандарт містить: загальну характеристику; обсяг кредитів ЄКТС, необхідного для здобуття відповідного ступеня вищої освіти; перелік компетентностей випускника; нормативний зміст підготовки здобувачів вищої освіти, сформульований у контексті результатів навчання; форми атестації здобувачів вищої освіти; перелік нормативних документів, на яких базується стандарт вищої освіти. Можливі наслідки реалізації проєкту документу для різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін: встановлення рамкових вимог до освітніх програм, встановлення вимог до компетентностей та результатів навчання здобувачів цих програм. Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту стандарту можна подати до 9 січня 2024 року.

Детальніше: https://is.gd/j3neCk, https://mon.gov.ua/storage/app/media/gromadske-obgovorennya/2023/12/22/HO-proyekt.nov.redakts.stand.VO.125.Kiberbezpeka.ta.zakhyst-bakalavr.22.12.2023.doc

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення

2023-12-26
Share
ГРАНТОВА ПІДТРИМКА ВІД CRDF GLOBAL

ГРАНТОВА ПІДТРИМКА ВІД CRDF GLOBAL

Представництво Фонду цивільних досліджень та розвитку США (CRDF Global) пропонує українським науковцям наступні види грантової підтримки: для відвідування міжнародних наукових заходів (конференції, семінари, тренінги тощо) для українських учених, технічних спеціалістів та інженерів, які працюють в сфері хімічних, біологічних, радіологічних, ядерних та дотичних до них напрямків наукових розробок та досліджень.

Представництво Фонду цивільних досліджень та розвитку США (CRDF Global) пропонує українським науковцям наступні види грантової підтримки: для відвідування міжнародних наукових заходів (конференції, семінари, тренінги тощо) для українських учених, технічних спеціалістів та інженерів, які працюють в сфері хімічних, біологічних, радіологічних, ядерних та дотичних до них напрямків наукових розробок та досліджень.

Заявники мають можливість отримати $1,5 тис. на покриття витрат, пов’язаних із поїздкою. Заявки повинні мати чітко визначену мету, зокрема обґрунтування та переваги для просування заявника в наукових дослідженнях та/або кар’єрному розвитку. Здійснення доповіді чи презентації результатів не є обов`язковою вимогою для отримання грантової підтримки. Розглядаються міжнародні заходи, що будуть відбуватися продовж усього 2024 року; на публікацію статей для українських учених, технічних спеціалістів та інженерів, які працюють в сфері хімічних, біологічних, радіологічних, ядерних та дотичних до них напрямів наукових розробок та досліджень. Заявники мають можливість отримати до $2,5 тис. на покриття витрат, пов’язаних з публікацією. Заявники повинні надати підтвердження, що статтю було прийнято відповідним рецензованим виданням. Заявки на участь у конкурсах можна подати до 31 січня 2024 року.

Детальніше: https://is.gd/QITYkK, https://is.gd/MWr9IA, https://is.gd/njgd8C

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-12-26
Share
ГРАНТИ ВІД ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІННОВАЦІЙНОЇ РАДИ

ГРАНТИ ВІД ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ІННОВАЦІЙНОЇ РАДИ

Європейська Інноваційна Рада (ЕІС) через проєкт «Seeds of Bravery» (UASEEDs) виділить 20 мільйонів євро для підтримки української технологічної екосистеми.

Європейська Інноваційна Рада (ЕІС) через проєкт «Seeds of Bravery» (UASEEDs) виділить 20 мільйонів євро для підтримки української технологічної екосистеми.

Заявку на підтримку можуть подати українські інноваційні технологічні компанії (стартапи та масштабні компанії), які розробляють інноваційні послуги або продукти. У межах ініціативи стартапи зможуть отримати до 10 тисяч євро на проєкт. Цей грант надається, щоб допомогти компаніям вдосконалити свою бізнес-модель, бізнес-план або стратегію зростання. Також із запланованого бюджету 12 млн євро виділили для підтримки українських стартапів, що розвиваються у сфері deep tech-інновацій – ті, що спрямовані на розроблення глобальних технологічних рішень. Стартапи зможуть податися на отримання 5 видів підтримки на загальну суму 60 тис. євро. Підтримка надається за наступними напрямами: інноваційні послуги (до 10 тис. євро); підприємництво (до 25 тис. євро); deep tech-інкубація (до 25 тис. євро); відбудова України (до 25 тис. євро); масштабування deep tech-технологій (до 50 тис. євро). Крім підтримки, проєкт «Seeds of Bravery» має на меті допомогти українським стартапам залучити додаткові інвестиції, просунути українські проєкти, навчити підприємців виходити на міжнародні ринки та інтегрувати українські інновації в європейську мережу. Також проєктом планується запровадити більше інноваційних послуг, зокрема: аналіз прав інтелектуальної власності та патентів, пілотування користувацького досвіду, тестування попиту або пілотування, аналіз / валідація ринку, послуги з інтернаціоналізації (участь у конференціях, ярмарках та місіях), послуги з управління портфелем та відносини з інвесторами, планування та цифрові інструменти для краудфандингових кампаній (акціонерного капіталу). Крім того, ініціатива «Seeds of Bravery» зосереджується на розвитку жіночого підприємництва. Її ціль – щонайменше 20% стартапів, які будуть брати участь в ініціативі, засновані або очолювані жінками. Участь у проєкті надасть можливість Україні стати конкурентоспроможнішею на міжнародній арені, створити найзручніші умови для бізнесу, стартапів, науковців, інвесторів та міжнародних партнерів з метою створення інновацій, які критично важливі для відбудови та підтримки процесу трансформації України.

Детальніше: https://seedsofbravery.eu/, https://getonepass.eu/opportunities/uaseed, https://is.gd/isR8pd, https://is.gd/Lz92h2, https://is.gd/7tqUEL

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2023-12-25
Share
ПЛАНИ МІНЦИФРИ У СФЕРІ AI НА 2024 РІК

ПЛАНИ МІНЦИФРИ У СФЕРІ AI НА 2024 РІК

Драфт Білої Книги та пріоритети Мінцифри у сфері штучного інтелекту на 2024 рік були презентовані на заході «The AI State: Government Tech with Startups».

Драфт Білої Книги та пріоритети Мінцифри у сфері штучного інтелекту на 2024 рік були презентовані на заході «The AI State: Government Tech with Startups».

Серед запланованих ініціатив представлені: формування загальних та секторальних рекомендацій, створення курсу для студентів медичних закладів вищої освіти, розробка системи для ухвалення зважених управлінських рішень на основі ШІ та публікація дослідження стану галузі. За словами заступника Міністра цифрової трансформації України штучний інтелект може створити додаткові $15,7 трлн глобального ВВП до 2030 року. Маємо дивитися на міжнародний порядок денний і встигати за глобальними трендами, адже весь світ іде вперед, і ми не можемо “пасти задніх”. Саме тому штучний інтелект є одним з пріоритетних секторів Глобальної інноваційної візії України до 2030 року. Поруч з defence tech, безпілотними технологіями, edtech, AI пронизує й інші розділи візії. Це не просто передова технологія, а інструмент, який буквально трансформує світ – від медицини до освіти, від безпекових рішень до інфраструктурних, зокрема, у сфері govtech. Україна – це міжнародний цифровий бренд і завдяки ШІ має великий потенціал для зростання у цій ніші. На заході також відбувся пітчинг чотирьох українських стартапів – Aspichi, Wantent, Harmix та CheckEye для міжнародних інвесторів. Представники компаній презентували свої ідеї на перетині AI та govtech. Водночас у наступному році планується публікація дослідження, яке організоване найбільшим АІ-комʼюніті в Україні AI HOUSE і технологічною компанією Roosh за підтримки Мінцифри. Ідеться про мапу АІ-екосистеми України, оцінку кількості професіоналів у сфері AI та ML за сегментами та огляд академічних установ, що проводять дослідження у сфері ШІ. Захід «The AI State: Government Tech with Startups» проведено Міністерством цифрової трансформації та Українським фондом стартапів у партнерстві з найбільшим АІ-комʼюніті в Україні – AI HOUSE та технологічною компанією Roosh.

Детальніше: https://is.gd/8MgRYm, https://t.me/mintsyfra/4933

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2023-12-25
Share
НАЦІОНАЛЬНІ ПРІОРИТЕТИ ДЛЯ ПРОЄКТІВ З РОЗВИТКУ ПОТЕНЦІАЛУ ВИЩОЇ, ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

НАЦІОНАЛЬНІ ПРІОРИТЕТИ ДЛЯ ПРОЄКТІВ З РОЗВИТКУ ПОТЕНЦІАЛУ ВИЩОЇ, ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

Міністерство освіти і науки України визначило національні пріоритети для конкурсних заявок з розвитку потенціалу вищої, фахової передвищої професійної (професійно-технічної) освіти Програми ЄС Еразмус+, за якими пропонується закладам освіти взяти участь у конкурсах Програми Еразмус+ у 2024 році.

Міністерство освіти і науки України визначило національні пріоритети для конкурсних заявок з розвитку потенціалу вищої, фахової передвищої професійної (професійно-технічної) освіти Програми ЄС Еразмус+, за якими пропонується закладам освіти взяти участь у конкурсах Програми Еразмус+ у 2024 році.

Відповідний лист МОН від 19.12.2023 № 1/19920-23 направлено керівникам закладів фахової передвищої, вищої та професійної (професійно-технічної) освіти. Крім того, у листі зазначається, що проєктні заявки за напрямом КА2 «Розвиток потенціалу вищої освіти», strand 3 (Проєкти для структурної реформи/ Structural reform projects), де МОН України виступає обов’язковим партнером, мають враховувати також національні пріоритети. Команди, які працюють над такими проєктами або планують залучати МОН України як партнера за іншим конкурсом (наприклад: Strad2) мають отримати листи підтримки. Форму для участі можна подати до 14 січня 2023 року.

Детальніше: https://is.gd/ESZ1Ky, https://erasmusplus.org.ua/wp-content/uploads/2022/09/zaklady-osvity_priorytety-programy-erasmus-2024.pdf, https://is.gd/cvhaKv, https://is.gd/KA8Jf1, https://is.gd/okJLdN, https://is.gd/1E64Jl, https://is.gd/DitRNP, https://is.gd/yCL38n, https://is.gd/B1kiLq

Фото: Еразмус+

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-12-25
Share
VUIAS СТИПЕНДІЇ В УКРАЇНІ

VUIAS СТИПЕНДІЇ В УКРАЇНІ

Wissenschaftskolleg у співробітництві з партнерськими інститутами з України, Європи та Сполучених Штатів запустив ініціативу підтримки українських вчених щодо заснування Virtual Ukraine Institute for Advansed Study.

Wissenschaftskolleg у співробітництві з партнерськими інститутами з України, Європи та Сполучених Штатів запустив ініціативу підтримки українських вчених щодо заснування Virtual Ukraine Institute for Advansed Study.

VUIAS сприятиме більшій інтеграції українських науковців у міжнародний академічний ландшафт, розширить і поглибить знання про Україну в рамках світової академічної спільноти. VUIAS розпочав свою діяльність у вересні 2023 року. Наразі оголошено про надання 15 стипендій українським вченим на 2024/2025 академічний рік. VUIAS стипендії в Україні надаються на десять місяців (з 1 жовтня 2024 року до 31 липня 2025 року) вченим, які проживають в Україні та працюють в українських університетах та наукових інститутах. Учасники будуть залишатися в своїх установах та отримувати стипендії. VUIAS стипендії в Україні становлять 500 євро на місяць для аспірантів та 1000 євро на місяць для професорів. VUIAS фінансується Фондом Фольксваген Німеччина. Програма надає два види стипендій: VUIAS стипендії в Україні, які надаються Wissenschaftskolleg вченим, які проживають та працюють в університетах та наукових інститутах в Україні, і VUIAS стипендії за кордоном, які фінансуються, обираються восьмома провідними Institutes for Advanced Study в Європі та Сполучених Штатах. Заявку на стипендію можна подати до 31 січня 2024 року.

Детальніше: https://vuias.org/, https://is.gd/AcYrOB, https://is.gd/htISdA

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-12-24
Share
ОЕСР: ОЦІНКА ВПЛИВУ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА МАКРОЕКОНОМІЧНУ ПРОДУКТИВНІСТЬ

ОЕСР: ОЦІНКА ВПЛИВУ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА МАКРОЕКОНОМІЧНУ ПРОДУКТИВНІСТЬ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Кількісна оцінка впливу політики сприяння освітній діяльності на макроекономічну продуктивність» із серії «Робочі документи економічного департаменту ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Кількісна оцінка впливу політики сприяння освітній діяльності на макроекономічну продуктивність» із серії «Робочі документи економічного департаменту ОЕСР».

У цьому документі оцінюється зв’язок між освітньою політикою та успішністю учнів і макроекономічними показниками продуктивності. Аналіз має два етапи. По-перше, використовуючи бази даних PISA 2015 та 2018 років, дослідженням кількісно визначено зв’язок між тестовими результатами та характеристиками учнів, які складають тести, їхнім учбовим середовищем та національною освітньою системою. По-друге, припускаючи, що ці зв’язки відображають вплив різних політик на результати тестування учнів, другий етап визначає оціночний вплив на макроекономічні показники продуктивності, використовуючи показник людського капіталу. Цей новий показник людського капіталу, розроблений у попередній роботі ОЕСР, об’єднує результати тестів учнів і середню кількість років навчання з розрахунковими еластичностями, які дають змогу припустити, що перший показник важливіший. Аналіз показує позитивний зв’язок між витратами на освіту та результатами тестів учнів, але тільки для рівнів витрат на освіту, нижчих за медіанний рівень ОЕСР, що дає змогу країнам із низьким рівнем витрат підвищити успішність учнів із потенційним збільшенням продуктивності в довгостроковій перспективі. Виявилося також, що розширення участі в системі освіти початкової школи, а також підвищення якості викладання дають значний сукупний приріст продуктивності. Значні, але менші макроекономічні вигоди для багатьох країн дає обмеження другорічників та групування за здібностями з усіх предметів, а також підвищення підзвітності шкіл. Нарешті, отримані результати свідчать про те, що нерівність доходів чинить значний вплив на продуктивність праці через канал людського капіталу.

Детальніше: https://is.gd/VGXHE8, https://www.oecd-ilibrary.org/deliver/b00051cc-en.pdf?itemId=%2Fcontent%2Fpaper%2Fb00051cc-en&mimeType=pdf, https://doi.org/10.1787/b00051cc-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-12-24
Share