УНІВЕРСИТЕТИ ПІД ТИСКОМ РИНКУ

УНІВЕРСИТЕТИ ПІД ТИСКОМ РИНКУ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Емілі Діксон «Працевлаштування студентів – головний пріоритет для рад університетів».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Емілі Діксон «Працевлаштування студентів – головний пріоритет для рад університетів».

У ній автор аналізує результати дослідження пріоритетів керівних рад університетів, які засвідчили найвищий рівень зацікавленості у працевлаштуванні випускників, що розглядається як головний показник ефективності вищої освіти. Йдеться про вивчення позицій майже восьмисот членів університетських рад у Фінляндії, Польщі, Португалії та Швеції. Питання працевлаштування студентів посіло за результатами опитування перше місце серед усіх стратегічних пріоритетів університетів. Незалежно від того, чи є респондент представником академічної спільноти, чи запрошеним членом ради, більшість назвала підготовку випускників до професійного життя ключовим завданням закладу вищої освіти. Академічна свобода стоїть на другому місці, а державні політичні орієнтири, зовнішні рейтинги та пошук додаткового фінансування  – на наступних. Такий розподіл пріоритетів свідчить про зміщення акцентів у діяльності університетів: вони дедалі більше орієнтуються на конкретні результати освіти і на здатність студентів максимально повно реалізувати свій потенціал на ринку праці. Дослідження спростовує поширене припущення, що зовнішні члени рад віддалені від академічних питань: їхнє бачення розвитку університету загалом збігається з поглядами представників академічного середовища.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/rhAkZ

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2025-10-07
Share
РОЗШИРЕННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ДЛЯ ДОСЛІДНИКІВ

РОЗШИРЕННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ДЛЯ ДОСЛІДНИКІВ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано матеріал «Розширення можливостей у Європі для дослідників, які перебувають у групі ризику: рекомендації Inspireurope+».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано матеріал «Розширення можливостей у Європі для дослідників, які перебувають у групі ризику: рекомендації Inspireurope+».

У ньому зазначається, що академічна свобода у світі скорочується, а вчені з усього світу все частіше стикаються з загрозами дослідницькій кар’єрі. Але це проблема не лише науковців, оскільки наражає на небезпеку майбутнє досліджень в цілому. Європейські програми захисту можуть допомогти таким дослідникам зберегти інтелектуальний простір, необхідний для продовження роботи. З 2019 року «Ініціатива з підтримки, просування та інтеграції дослідників, які перебувають у групі ризику» (Inspireurope+) здійснювала фіксацію та аналіз різноманітних дій з підтримки дослідників, які перебувають у групі ризику. Підготовлені на основі цих даних рекомендації, вперше опубліковані у 2022 році, нещодавно були оновлені з урахуванням змін у політичному контексті та досягнутого прогресу. Вони адресовані урядовим структурам, керівництву наукових та освітніх установ та містять поряд із загальними рекомендаціями збірник ресурсів та матеріалів Inspireurope+, додаткову інформацію, приклади кращого досвіду та посилання на відповідні політичні документи.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/s2xmm, https://qrpage.net/qr/GMuG9

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-10-07
Share
ОЕСР: КЕРІВНИЦТВО ЩОДО ЗМІШАНОГО ФІНАНСУВАННЯ

ОЕСР: КЕРІВНИЦТВО ЩОДО ЗМІШАНОГО ФІНАНСУВАННЯ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний документ «Як дослідницькі установи та заклади початкової педагогічної освіти можуть підтримувати використання досліджень?» із серії «Перспективи освітньої політики ОЕСР».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний документ «Як дослідницькі установи та заклади початкової педагогічної освіти можуть підтримувати використання досліджень?» із серії «Перспективи освітньої політики ОЕСР».

У ньому зазначається, що науково-дослідні інститути та установи початкової педагогічної освіти є одними з найбільш активних організацій, що сприяють використанню результатів досліджень в освітньому процесі. Однак у багатьох системах ОЕСР їхній потенціал в частині підтримки продуманого і систематичного використання результатів досліджень в освітній політиці та практиці досі не повністю реалізований. Небагато установ активно підтримують розвиток навичок дослідницької діяльності у майбутніх вчителів і викладачів, а професійні дослідники  часто не мають стимулів для участі у спільних дослідженнях або поширення результатів своїх досліджень серед політиків, фахівців-практиків або широкої громадськості. Спираючись на нові дані дослідження мобілізації знань, проведеного ОЕСР у 2023 році, у даній роботі представлені приклади та рекомендації  щодо мобілізації знань. По-перше, установи, які  мають формальний мандат на мобілізацію знань, значно активніше підтримують використання результатів досліджень, ніж ті, у яких його немає. По-друге,  необхідна підготовка вчителів, заснована на наукових дослідженнях: наразі більшість закладів освіти повідомляють, що випускники (наприклад, зі сфери ІТ), не мають достатніх навичок для участі у дослідницькій діяльності, – тому необхідно систематично розвивати відповідні дослідницькі навички у навчальні програми. По-третє, викладачам педагогічних спеціальностей також необхідні спеціальні стимули та підтримка для участі в педагогічних дослідженнях. По-четверте, щоб розвивати спільні дослідження та активно поширювати результати науково-дослідним установам бракує спеціальної підготовки, стимулів та структур, які допомагали б дослідникам проводити та поширювати результати, цінні для політиків та практиків. По-п’яте, слід підтримувати й розвивати міждисциплінарну співпрацю й більш тісне партнерство між дослідниками та практиками, особливо – у закладах вищої освіти. Уряди можуть відігравати важливу роль у створенні ефективних рамкових умов для мобілізації знань.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/axwKg, https://qrpage.net/qr/fdM6z, https://doi.org/10.1787/7a197444-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_ПопуляризаціяНауки

2025-10-07
Share
ЄВРОПЕЙСЬКА НАУКА ПІД ЗАГРОЗОЮ?

ЄВРОПЕЙСЬКА НАУКА ПІД ЗАГРОЗОЮ?

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Ріша Раїна «ЄС не може конкурувати після «катастрофи» з фінансуванням фундаментальних досліджень».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Ріша Раїна «ЄС не може конкурувати після «катастрофи» з фінансуванням фундаментальних досліджень».

У ній автор аналізує позицію європейської наукової спільноти щодо ризиків нової політики Європейського Союзу в частині фінансування досліджень і ймовірності послаблення внаслідок цього наукової конкурентоспроможності ЄС. Йдеться про плани Європейської комісії створити Європейський фонд конкурентоспроможності (European Competitiveness Fund) із бюджетом близько 400 мільярдів євро. Спершу передбачалося, що цей фонд стане логічним продовженням програми Horizon Europe і підтримає науковців та інноваторів на всіх етапах — від досліджень до упровадження технологій. Однак на практиці з’ясувалося, що через юридичні обмеження фонд зосередиться лише на фінансуванні розгортання вже готових технологічних рішень, а не на підтримці наукових відкриттів чи експериментальних досліджень. Така зміна пріоритетів викликала негативну реакцію наукової спільноти. Генеральний секретар Ліги європейських дослідницьких університетів (LERU) Курт Декетелаере назвав ситуацію «катастрофічною» для фундаментальної науки, адже, за його словами, Європейська дослідницька рада (ERC), яка фінансує базові проєкти, отримає лише близько 31,5 мільярда євро — менше десятої частини бюджету нового фонду. Це, на його думку, загрожує довгостроковому розвитку науки, оскільки саме базові дослідження створюють підґрунтя для технологічних проривів майбутнього. Підкреслюється, що без послідовного фінансування фундаментальної науки ЄС не зможе конкурувати зі Сполученими Штатами Америки та Китаєм, де державна підтримка базових досліджень є стратегічним пріоритетом. Науковці закликають Європейську комісію переглянути встановлені пропорції між фінансуванням розробок і досліджень, щоб уникнути ослаблення європейської наукової системи.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/ddHF8

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

#НРАТ_Інноваторам_новини 

2025-10-06
Share
ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

Sorry, this entry is only available in Українська. Міністерством освіти і науки України 3 жовтня 2025 року оприлюднене повідомлення про захисти на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Міністерством освіти і науки України 3 жовтня 2025 року оприлюднене повідомлення про захисти на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Публікація здійснена відповідно до чинного порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 року № 943.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/3swlL, https://qrpage.net/qr/yx6sa, https://qrpage.net/qr/rSyK4

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-10-06
Share
ОЕСР: ЧОМУ ПРОДУКТИВНІСТЬ ОКЕАНІЧНОЇ ЕКОНОМІКИ ЗНИЖУЄТЬСЯ

ОЕСР: ЧОМУ ПРОДУКТИВНІСТЬ ОКЕАНІЧНОЇ ЕКОНОМІКИ ЗНИЖУЄТЬСЯ

Sorry, this entry is only available in Українська. У блозі Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована стаття «Чому продуктивність океанічної економіки знижується та що з цим можуть зробити політики».

Sorry, this entry is only available in Українська.

У блозі Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована стаття «Чому продуктивність океанічної економіки знижується та що з цим можуть зробити політики».

У ній наголошується, що океанічна економіка охоплює понад 100 млн. робочих місць і генерує 3-4% світового ВВП. Наразі зростає занепокоєння тим, що її продуктивність стагнує, а в деяких районах навіть знижується. Експерти аналізують основні чинники, які впливають на економіку океану. Підвищення продуктивності дозволить підтримувати збереження, відновлення й стале використання морських екосистем, про що йшлося, зокрема, на Конференції ООН з питань океану 2025 року. Дослідження ОЕСР показують, що підвищення продуктивності в океанічній економіці стає недосяжним, вона ризикує стати менш динамічною, менш інноваційною та менш здатною відповідати масштабам змін, необхідним для відновлення та підтримки морських екосистем. Має місце парадокс: більше виробництва та менше ефективності: загальна ефективність поєднання капіталу та праці у виробництві (багатофакторна продуктивність) знизилася. Існує значна залежність від техніки та інфраструктури, збільшується дисбаланс у типах капітальних вкладень, що використовуються в океанічній економіці, та їх відносний внесок у її зростання. Різниця між використанням капіталу ІКТ та капіталу, не пов’язаного з ІКТ, океанічною економікою може свідчити про втрачену можливість, яка лише погіршиться, якщо не вжити необхідних заходів. Найбільш обнадійливий сценарій «прискореного переходу», зумовлений рішучими діями щодо зміни клімату та стимулюванням продуктивності, може призвести до зростання океанічної економіки на 40% до 2050 року. Порядок денний, орієнтований на продуктивність, для океанічної економіки дозволить розкрити повний потенціал цього сегменту та вирішити проблему нестабільної продуктивності. ОЕСР рекомендує тристоронній підхід: майбутнє забезпечення продуктивного капіталу океанічної економіки; цільове підвищення багатофакторної продуктивності океанічної економіки;  посилення внеску океанічної економіки у глобальний енергетичний перехід. Кардинальна зміна нестабільних тенденцій продуктивності океанічної економіки є стратегічним імперативом для країн, які поставили за мету збереження, стале використання та відновлення морських екосистем. Діючи зараз, політики можуть збільшити шанси на те, що океанічна економіка залишиться стійким джерелом процвітання протягом наступних десятиліть, зберігаючи та навіть покращуючи здоров’я океану.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/0vps0

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Інноваторам_новини 

2025-10-06
Share
АНТИПЛАГІАТНИЙ СЕРВІС SCRIBBR

АНТИПЛАГІАТНИЙ СЕРВІС SCRIBBR

Sorry, this entry is only available in Українська. Scribbr являє собою онлайн-платформу підтримки академічної доброчесності, засновану у 2012 році.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Scribbr являє собою онлайн-платформу підтримки академічної доброчесності, засновану у 2012 році.

Вона сфокусована  на сервісах для коректури, редагування текстів та їхньої перевірки на плагіат і має на меті сприяння академічній доброчесності в середовищі здобувачів освіти і дослідників. Сервіс орієнтований на удосконалення  роботи з кваліфікаційними працями (рефератами, дипломними роботами, дисертаціями) та науковими публікаціями, пропонуючи комплексні рішення для забезпечення оригінальності творів. З моменту свого заснування і до сьогодні Scribbr еволюціонував від базового редактора до інтегрованої системи з елементами штучного інтелекту, адаптованої під потреби академічних кіл. Основна функція — перевірка на плагіат — базується на технології Turnitin, яка є стандартом у більшості університетів і видавництв. Цей інструмент виявляє не лише точні текстові збіги, а й семантичні подібності, включаючи заміни синонімами. Перевірка здійснюється з широким спектром джерел: понад 99 млрд поточних та архівних веб-сторінок, 8 млн публікацій від 1700 видавництв (зокрема –  Springer, IEEE, Elsevier, Wiley-Blackwell, Taylor & Francis), дисертацій, тез і новин. Детектор штучного інтелекту побудований на власному програмному забезпеченні Scribbr, щоб з високою точністю ідентифікувати тексти, згенеровані LLM-моделями на кшталт ChatGPT, Gemini чи Copilot. Звіти про перевірку містять детальний аналіз потенційних збігів, допомагаючи розпізнавати ненавмисний плагіат і формувати правильні цитати, що знижує ризики академічної недоброчесності. Сервіс підтримує перевірку на 20 мовах – англійській, іспанській, німецькій, арабській, французькій тощо. Серед додаткових можливостей сервісу — генератор цитувань, інструмент перевірки стилю цитування, професійні послуги коректури, а також понад 300 статей з порадами щодо академічного письма, уникнення плагіату та етичних аспектів дослідження. Ці ресурси навчають академічній етиці, роблячи платформу корисною для студентів і викладачів. Scribbr використовується в освітніх установах і наукових інституціях для підтримки стандартів оригінальності та забезпечує необхідну конфіденційність даних.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/eHNMQ, https://www.scribbr.com/ 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_НауковіВидання_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Бібліотекарям 

2025-10-03
Share
ВИХІД ЦИФРОВОГО БІЗНЕСУ НА МІЖНАРОДНІ РИНКИ

ВИХІД ЦИФРОВОГО БІЗНЕСУ НА МІЖНАРОДНІ РИНКИ

Sorry, this entry is only available in Українська. На порталі «ДіяБізнес» доступний  новий онлайн-курс «Вихід цифрового бізнесу на міжнародні ринки».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На порталі «ДіяБізнес» доступний  новий онлайн-курс «Вихід цифрового бізнесу на міжнародні ринки».

Це перший онлайн-курс текст якого читає ШІ-аватар. Автори вважають, що такий незвичний формат робить навчання більш доступним, інноваційним і ближчим до світових освітніх трендів. Він містить адаптований матеріал глобальної навчальної платформи ITC  SME Trade Academy та пропонує практичні інструменти для роботи із цифровими товарами, допомагає глибше зрозуміти особливості експорту й будувати ефективні маркетингові стратегії. Курс містить 10 серій, під час яких ШІ-помічник пояснює, як працюють цифрові товари та що потрібно знати, щоб вивести їх на міжнародний ринок; роз’яснює сутність п’яти ключових характеристик цифрових товарів (структура витрат, досвід споживання, варіативність, мережеві ефекти та витрати на перехід); навчає масштабувати прибуток завдяки низьким граничним витратам і використанню моделей freemium, реклами та додаткових пропозицій; пояснює, як будувати довіру до продукту через брендинг, відгуки клієнтів, трейлери та пробні періоди; як створювати різні версії продукту для окремих сегментів для  досягнення критичної маси користувачів; як зменшувати витрати на перехід для нових клієнтів, щоб зробити вибір продукту очевидним і привабливим; як створити власний онлайн-простір.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/8GvVy, https://qrpage.net/qr/jtgmG

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Інноваторам_новини  #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2025-10-03
Share
ОЕСР: ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ НАУКИ І ТЕХНІКИ

ОЕСР: ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ НАУКИ І ТЕХНІКИ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала набір даних «Основні показники науки і техніки».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала набір даних «Основні показники науки і техніки».

У ньому представлені ключові тенденції розвитку науки і технологій у різних країнах, визначені на основі  узгоджених  показників, що дозволяють здійснювати міжнародні порівняння результатів діяльності країн у сфері науки і технологій. База даних зосереджена головним чином на показниках, що характеризують розвиток фінансових та людських ресурсів, спрямованих на дослідження та експериментальні розробки відповідно до Посібника Фраскаті, доповнених показниками результативності науково-технічної діяльності, даними з економіки та демографічної статистики, купівельної спроможності валют та інфляції. Такі набори даних публікуються двічі на рік – у березні та вересні. Нинішній випуск доповнений запискою з оглядом останніх тенденцій у сфері досліджень та розробок на основі даних, підтверджених країнами як «остаточні» й більш повною інформацією про показники коштів державних бюджетів, спрямовані  на дослідження та розробки країнами-членами ОЕСР. База даних охоплює 148 ключових показників у галузі науки та технологій, зокрема – щодо фінансових та кадрових ресурсів, результатів діяльності (патенти, міжнародна торгівля наукоємними товарами) тощо.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/PRlc2, https://qrpage.net/qr/Y5nDl, https://qrpage.net/qr/ryX2R, https://qrpage.net/qr/mIo6g, https://oe.cd/msti, https://oe.cd/msti

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ВідкритаНаука  #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини  

2025-10-03
Share
ПОПРИ КРИЗУ ФІНАНСУВАННЯ: УНІВЕРСИТЕТИ ЯК РУШІЙ ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ

ПОПРИ КРИЗУ ФІНАНСУВАННЯ: УНІВЕРСИТЕТИ ЯК РУШІЙ ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Джона Моргана «Не допустіть, щоб криза фінансування університетів зірвала прагнення до зростання…».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Джона Моргана «Не допустіть, щоб криза фінансування університетів зірвала прагнення до зростання…».

У ній автор розповідає про бачення Міністром науки Великої Британії Пітера Кайла поточної фінансової ситуації та перспектив розвитку університетів як центрів інновацій та розвитку. Наразі брак коштів змусив частину університетів скоротити програми досліджень, а більшість інших серйозно розглядають таку перспективу на найближчі роки.  Це несе ризик втрати інноваційного потенціалу для економічного зростання країни, її конкурентоспроможності. Університети мають активніше позиціонувати себе як локальних лідерів розвитку, займаючись не лише навчанням студентів, а й формуючи у них підприємницьке мислення, підтримуючи співпрацю з бізнесом. У Великій Британії університети сприймаються зазвичай як завершальний етап освіти, тоді як у США вони часто стають відправною точкою для інноваційних стартапів. Кайл радить уникати розпилення ресурсів і пропонує зосереджуватися на тих напрямах, де кожен університет має найбільший потенціал. Такий підхід допоможе краще використовувати наявні можливості й підсилити ефективність досліджень. Зі свого боку уряд обіцяє здійснювати інвестиції в науку та інновації, зокрема – спрямовує майже десять мільйонів фунтів на роботу Національного центру університетів і бізнесу для розвитку співпраці між академічним середовищем та реальним сектором. Отже, університети мають не лише захищати власні бюджети, а й формувати перспективне бачення суспільного розвитку, постійно підтверджувати свою здатність бути рушіями економічного зростання навіть у кризові часи.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/dwYVd

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини 

2025-10-02
Share