Search results found:

posts - 5687

pages - 569

НАВЧИТИ ДОСЛІДНИЦЬКИМ НАВИЧКАМ

НАВЧИТИ ДОСЛІДНИЦЬКИМ НАВИЧКАМ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Луїзи Г’юітт «Два способи надати студентам дослідницькі навички».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Луїзи Г’юітт «Два способи надати студентам дослідницькі навички».

У ній йдеться про важливість ставлення до студентів як до партнерів у рамках здійснення дослідницької роботи та надання їм допомоги  у формуванні навичок, необхідних для подальшого навчання і самостійної наукової діяльності.  Автор згадує про брак дослідницьких навичок на початку власної наукової кар’єри  та  пропонує надавати допомогу студентам у подоланні розриву між бакалавратом і післядипломним дослідженням. На переконання Луїзи, спільна робота над дослідницькими проектами викладачів і студентів допомагає здобувачам освіти відчути причетність до академічного світу й розвинути навички, які вони можуть у подальшому використати під час  навчання в аспірантурі.  Вона пропонує долучати студентів до фінансованих дослідницьких проектів у якості виконавців і ставитись до них як до повноцінних партнерів або співтворців, а не лише як до «технічних» помічників у дослідженні. Також вона  вважає за доцільне запровадити окремий кредитний модуль дослідницького проекту для студентів бакалаврату для організації співпраці між студентами та науковцями у рамках освітніх дослідницьких проектів.  Він має бути розроблений таким чином, щоб надати студентам спеціальні навички, досвід і знання із проведення дослідження, спільної праці з іншими студентами та досвідченим дослідницьким співробітником. Для цього науковці пропонують тематику дослідницьких проектів, а студенти подають заявку на участь. Після цього академічний керівник опитує та відбирає студентів, причому розмір групи залежить від масштабу дослідницького проекту.  Студенти готують письмовий звіт і роблять презентацію наприкінці модулю.  Тим самим вони навчаються генерувати ідеї, отримують досвід спільного дослідження, беруть участь у наукових заходах,  чітко розуміють свою відповідальність та внесок у спільну справу, навчаються будувати творчі колаборації. Такі проекти створюють атмосферу довіри, надають почуття причетності та дозволяють створювати важливі довгострокові зв’язки. При цьому як студенти, так і науковці вчаться один у одного під час спільної наукової роботи. Луїза Г’юітт упевнена: такі ініціативи допомагають  на практиці подолати розрив між студентськими та післядипломними дослідженнями, покращують академічний досвід студентів, а також заохочують більше студентів продовжувати навчання.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/94Bll

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини#НРАТ_Освітянам_КращіПрактики #НРАТ_ПопуляризаціяНауки

2025-04-15
Share
ІМЕННІ СТИПЕНДІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ДЛЯ МОЛОДИХ УЧЕНИХ – ДОКТОРІВ НАУК  

ІМЕННІ СТИПЕНДІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ДЛЯ МОЛОДИХ УЧЕНИХ – ДОКТОРІВ НАУК  

Sorry, this entry is only available in Українська. Верховна Рада України продовжує прийом документів для участі у конкурсному відборі на призначення іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук на 2026 рік.  

Sorry, this entry is only available in Українська.

Верховна Рада України продовжує прийом документів для участі у конкурсному відборі на призначення іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук на 2026 рік.  

Призначення стипендій здійснюється відповідно до Постанови Верховної Ради України від 05.02.2019 №2676-VIII «Про іменні стипендії Верховної Ради України для молодих учених — докторів наук» та рішення Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій від 15.12.2021, протокол №90 щодо оформлення і подання документів на здобуття іменних стипендій. Взяти участь у конкурсі можуть молоді вчені – громадяни України, які мають науковий ступінь доктора наук (підтверджений дипломом), здійснюють важливі фундаментальні та/або прикладні дослідження; планують виконати стипендіальну наукову (науково-технічну) роботу в Україні, яким  станом на 31 грудня 2026 року буде менше 41 року. Конкурсна робота має бути високого рівня готовності та мати потенціал видатного наукового досягнення, завершення якого можливе протягом одного року отримання стипендії. Щороку призначається 50 іменних стипендій. Щомісячний розмір кожної стипендії – п’ять прожиткових мінімумів для працездатних осіб. Заявку на участь можна подати до 30 квітня 2025 року.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/jygCa, https://ukrintei.ua/y/GPvHm, https://ukrintei.ua/y/6DjZg

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-04-15
Share
ОЕСР: ЯК ЗРОБИТИ РЕФОРМИ ПРИЙНЯТНИМИ

ОЕСР: ЯК ЗРОБИТИ РЕФОРМИ ПРИЙНЯТНИМИ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Залучення громадськості на свій бік: як зробити реформи прийнятними за задумом».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Залучення громадськості на свій бік: як зробити реформи прийнятними за задумом».

У ньому наголошується, що вирішальною умовою успішного впровадження реформ є суспільна прийнятність. Реформи повинні відображати погляди громадян на проблеми, найкращі відповіді на них та відповідні політичні заходи, щоб отримати необхідну суспільну підтримку та  успіх. Виклики, пов’язані з переходом на «зелену» та цифрову  економіку, вимагають термінових і амбітних політичних заходів. Незважаючи на це, урядам часто важко отримати достатньо широку громадську підтримку реформ, необхідних для сприяння суспільним змінам. Тут необхідна краща інформація та ефективна комунікація з громадськістю. Політики не можуть змусити громадськість вибрати сторону реформи без належного їх розуміння і пояснення того, як вони можуть допомогти просуванню політичного процесу.  Дані про сприйняття політики та поведінку соціуму є важливим джерелом інформації про ставлення до реформ. Міждисциплінарна група експертів ОЕСР була створена у 2021 році щоб проводити аналіз та досліджувати потенціал інструментів покращення політики. Опублікований звіт відображає результати роботи цієї групи, зокрема містить оцінку  ставлення людей до політики реформ, пропонує аналітичні рамки для інтерпретації отриманих результатів та доцільні для задіяння політичні інструменти забезпечення громадської підтримки реформ.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/IO2DZ,  https://ukrintei.ua/y/WtAqC, https://doi.org/10.1787/262255fd-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-04-15
Share
БЕЗОПЛАТНІ КУРСИ ВІД CISCO НА ДІЯ.ОСВІТА

БЕЗОПЛАТНІ КУРСИ ВІД CISCO НА ДІЯ.ОСВІТА

Sorry, this entry is only available in Українська. На порталі «ДіяОсвіта» стали  доступними  дев’ять безоплатних курсів від Cisco.  

Sorry, this entry is only available in Українська.

На порталі «ДіяОсвіта» стали  доступними  дев’ять безоплатних курсів від Cisco.  

Нові курси сертифіковані Cisco та орієнтовані як на новачків, так і на тих, хто хоче спробувати себе в новій професії у сфері ІТ або посилити наявні цифрові навички. Усі бажаючі можуть долучитись до наступних курсів: «Вступ до кібербезпеки» (основи кібербезпеки, захист особистого цифрового життя, знайомство з найбільшими викликами кібербезпеки для компаній, урядів та навчальних закладів); «Oснови роботи мережі» (базові поняття та навички для створення та управління мережею, передавання даних, налаштування мережевих пристроїв); «Мережеві пристрої та початкова конфігурація» (основи мережевих пристроїв та їх налаштування, характеристики й переваги хмарних технологій і технологій віртуалізації); «Безпека кінцевих пристроїв» (оцінювання безпеки власної мережі, операційних систем і кінцевих пристроїв, виявлення вразливості та ефективний захист); «Захист мережі» (способи моніторингу мережі, сповіщення про небезпеку, інструменти та методи захисту мережі, забезпечення контролю доступу, міжмережеві екрани, хмарна безпека та криптографія); «English for IT»,   «Основи Python».

Детальніше: https://curly.click/r/d30c, https://ukrintei.ua/y/9emlk

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини  #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2025-04-14
Share
ОНОВЛЕНА ПРОГРАМА «ЦИФРОВА ЄВРОПА» 2025–2027

ОНОВЛЕНА ПРОГРАМА «ЦИФРОВА ЄВРОПА» 2025–2027

Sorry, this entry is only available in Українська. Європейська комісія презентувала оновлену на період 2025–2027 років  робочу програму «Цифрова Європа» із загальним бюджетом 3,2 млрд євро.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Європейська комісія презентувала оновлену на період 2025–2027 років  робочу програму «Цифрова Європа» із загальним бюджетом 3,2 млрд євро.

Ця ініціатива спрямована на пришвидшення цифрової трансформації у країнах Європи та відкриває широкі перспективи для бізнесу, зокрема – у сфері інноваційних технологій, кібербезпеки, розвитку цифрових компетенцій, модернізації інфраструктури. Для компаній, які прагнуть посилити свою конкурентоспроможність, це стратегічна можливість отримати фінансову підтримку та реалізувати амбітні проєкти. Пріоритетним напрямком фінансування буде штучний інтелект та передові ІТ-технології, зокрема: рішенння на базі ШІ, хмарних технологій та обробки великих даних для підвищення ефективності бізнес-процесів; розвиток цифрових навичок  фахівців, підприємців і державних службовців, що забезпечить адаптацію робочої сили до вимог цифрової економіки; цифровізація МСП і державного сектору, упровадження цифрових рішень для оптимізації діяльності малого та середнього бізнесу; модернізація державних послуг; високопродуктивні обчислення; розвиток інфраструктури суперкомп’ютерів і ШІ-фабрик для компаній, які потребують значних обчислювальних ресурсів; кібербезпека, посилення захисту цифрових інфраструктур та протидія кіберзагрозам; напівпровідникові технології, розвиток виробництва мікрочипів. Для підтримки та прискорення інновацій буде використовуватись нова платформа Strategic Technologies for Europe Platform (STEP), яка надає знак якості STEP Seal перспективним проектам, що дозволяє покращити їхні позиції для доступу до державного та приватного фінансування.

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-04-14
Share
ОЕСР: ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЙ У СФЕРІ КЛІМАТУ

ОЕСР: ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЙ У СФЕРІ КЛІМАТУ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала консультаційний документ «Пакет політичних заходів для підвищення ефективності дій у сфері клімату» із серії «Документи ОЕСР щодо «чистого нуля+»».  

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала консультаційний документ «Пакет політичних заходів для підвищення ефективності дій у сфері клімату» із серії «Документи ОЕСР щодо «чистого нуля+»».  

У ній наголошується, що сторони Паризької угоди колективно зобов’язалися обмежити зростання середньої глобальної температури 1,5°C до 2030 року. Проте викиди продовжують зростати, і відповідно досягнення поставленої мети з утримання зростання температури не більше, ніж на 1,5°C, виглядає недосяжним. Численні кліматичні політичні рішення, прийняті країнами світу з 1990-х років, не змогли скоротити викиди з необхідною швидкістю або у необхідному масштабі, щоб досягти температурних цілей Паризької угоди. Досягнення більш швидкого та ефективного скорочення викидів буде залежати від ефективної адаптації політики до реального контексту країни. Посилення жорсткості використовуваних інструментів кліматичної політики разом з реформами щодо скорочення або відмови від шкідливої політичної практики (наприклад, субсидій на викопне паливо) може призвести до більш значного скорочення викидів. Уряди повинні використовувати всю доступну палітру політичних інструментів  для боротьби зі зміною клімату. Однак ефективний пакет політичних заходів – це набір окремих засобів, які можуть взаємодіяти таким чином, щоб створити синергію та посилювати зусилля, спрямовані на пом’якшення клімату. Разом із тим, політична взаємодія також створює ризик компромісів, потенційно послаблюючи загальний регулюючий вплив на викиди. Звіт спирається на актуальні звіти та статистичні дані для оцінювання результатів роботи ОЕСР  над упровадженням інструментів кліматичної політики та визначення їхньої ефективності, систематизує виклики та можливості, пов’язані з політичною взаємодією, а також містить рекомендації щодо покращення результатів із  пом’якшення клімату.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/2jJHp, https://ukrintei.ua/y/xlLpZ, https://doi.org/10.1787/fced4e28-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD  #НРАТ_ЦСР_SDG

2025-04-14
Share
ЯК ПІДВИЩИТИ ТОЧНІСТЬ МОДЕЛЕЙ ГШІ

ЯК ПІДВИЩИТИ ТОЧНІСТЬ МОДЕЛЕЙ ГШІ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття групи наукових співробітників університетів Великобританії та Німеччіни «Як підвищити точність моделей ГШІ».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття групи наукових співробітників університетів Великобританії та Німеччіни «Як підвищити точність моделей ГШІ».

У ній наголошується, що  генеративний штучний інтелект пропонує способи надання індивідуального зворотного зв’язку великим групам. Та виникає питання: чи можна покластися на ці моделі, щоб дати учням точні, релевантні відповіді? Автори пропонують три підходи, які можуть реалізувати педагоги. Звісно, інструменти ШІ повинні містити попередження про те, що вони можуть надавати неточну інформацію. Відповідно виникає наступне запитання: які механізми можна використовувати, щоб гарантувати, що ГШІ надає студентам точну, актуальну та контекстну інформацію?  Це особливо актуально для викладачів, які можуть не мати технічних знань або доступу до спеціалізованих ресурсів. Великі мовні моделі використовують імовірнісну генерацію тексту, а не фактичний пошук, отже вони передбачають найбільш вірогідну послідовність слів на основі шаблонів, отриманих із великого навчального набору даних. Враховуючи ризик того, що чат-боти дадуть неправильні відповіді на запитання студентів, як гарантувати точність і надійність інформації з чат-ботів для окремих  предметних областей?  По-перше, необхідна генерація з доповненим пошуком – це найкращий підхід, але він підвищує рівень складності, оскільки потребує від викладача технічного досвіду у створенні баз даних, конфігурації пошукових систем та оптимізації моделі для встановлення пріоритетів отриманої інформації, що у сукупності робить його менш доступним для викладачів. Їм може бракувати ресурсів або технічної підтримки, необхідних для здійснення відповідних налаштувань та подальшого обслуговування системи. По-друге, можна створити власний чат-бот, але тут проблеми ті самі. По-третє, можна запровадити колективну участь із підказуванням правильних відповідей самими учнями, при якому здійснюється залучення студентів до навчання (т.зв. «оцінка та отримання зворотного зв’язку»). Цей варіант залучає здобувачів освіти за допомогою персоналізованого зворотного зв’язку навіть у великих групах і потребує реалізації наступного сценарію: створення завдання та підказки;
надсилання підказки; генерація відгуку; пошук прикладів.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/3oVV8

Фото: pixabaу.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-04-11
Share
ЗМІНИ ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНІВ УКРАЇНИ ЩОДО ПІДТРИМКИ НАУКОВОЇ РОБОТИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

ЗМІНИ ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНІВ УКРАЇНИ ЩОДО ПІДТРИМКИ НАУКОВОЇ РОБОТИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Sorry, this entry is only available in Українська. Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо підтримки наукової роботи в закладах вищої освіти».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо підтримки наукової роботи в закладах вищої освіти».

Його прийняття стало стратегічним кроком на шляху виконання зобов’язань, передбачених статтею 431 «Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом». Документ передбачає наступні ключові зміни: зменшення навчального навантаження науково-педагогічних працівників (з 600 до 460–480 годин на ставку за навчальний рік); підвищення значущості наукової роботи (наукова складова має становити щонайменше 30% навантаження);  запровадження нової категорії педагогічних працівників, якими можуть стати фахівці-практики, залучені до викладання без обов’язку провадити наукову діяльність; надання ширшої автономії закладам вищої освіти у частині встановлення норм і обсягів наукової роботи відповідно до стратегічних пріоритетів ЗВО чи окремих наукових напрямів. Очікується, що цей закон сприятиме підвищенню якості вищої освіти завдяки утвердженню кращого наукового підґрунтя освітнього процесу, створить умови для більш вимогливого ставлення закладів освіти до власного наукового продукту, надасть можливість залучення фахівців-практиків до освітнього процесу, що сприятиме посиленню практичної спрямованості української вищої освіти.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/IRoKR,  https://ukrintei.ua/y/wk9GJ

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ПопуляризаціяНауки

2025-04-11
Share
ПРОПОЗИЦІЇ ДО ПЛАНУ ДІЙ ВІДКРИТОГО УРЯДУ

ПРОПОЗИЦІЇ ДО ПЛАНУ ДІЙ ВІДКРИТОГО УРЯДУ

Sorry, this entry is only available in Українська. Секретаріат Кабінету Міністрів України розпочав збір пропозицій до сьомого плану дій з упровадження в Україні міжнародної Ініціативи «Партнерство Відкритий Уряд».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Секретаріат Кабінету Міністрів України розпочав збір пропозицій до сьомого плану дій з упровадження в Україні міжнародної Ініціативи «Партнерство Відкритий Уряд».

Цей план дій охоплюватиме період з 2026 по 2027 роки. Його спрямованість – підтримка вирішення актуальних для суспільства питань доступу до інформації, громадської участі у суспільно-політичних процесах,  підзвітності й доброчесності,  запровадження новітніх технологій для відкритого врядування. Пропозиції щодо заходів, які увійдуть до плану дій, можуть подавати усі зацікавлені особи – громадяни, представники інститутів громадянського суспільства, бізнесу, органів місцевого самоврядування, науковці. Головне, щоб ці пропозиції відповідали критеріям та принципам міжнародної Ініціативи та були амбітними завданнями у рамках реалізації SMART- підходу. Після формування на основі поданих пропозицій робочого варіанту плану дій, відбудеться його публічне обговорення.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/YyHFQ, https://bit.ly/3XNjqfg

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-04-10
Share
ОЕСР: МЕТОДОЛОГІЯ ОЦІНЮВАННЯ УПРОВАДЖЕННЯ ПРИНЦИПІВ КОРПОРАТИВНОГО УПРАВЛІННЯ

ОЕСР: МЕТОДОЛОГІЯ ОЦІНЮВАННЯ УПРОВАДЖЕННЯ ПРИНЦИПІВ КОРПОРАТИВНОГО УПРАВЛІННЯ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Методологія оцінювання упровадження принципів корпоративного управління G20/ОЕСР».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Методологія оцінювання упровадження принципів корпоративного управління G20/ОЕСР».

Наголошується, що
принципи корпоративного управління G20/ОЕСР  після їх прийняття Радою ОЕСР на рівні міністрів у червні 2023 року та схвалення лідерами G20 у вересні 2023 року, стали провідним міжнародним стандартом корпоративного управління. Вони визнані Радою з фінансової стабільності (FSB) одним із ключових стандартів функціонування здорових фінансових систем, та є важливим орієнтиром удосконалення правової, регуляторної та інституційної бази корпоративного управління. Комітет з корпоративного управління ОЕСР здійснює моніторинг та надає всебічну підтримку упровадженню цих принципів з метою підвищення ринкової довіри, доброчесності, економічної ефективності, сталого зростання та фінансової стабільності в усіх юрисдикціях світу. Звіт, побудований на оновленій методології оцінювання упровадження принципів корпоративного управління G20/ОЕСР містить також  корисні вказівки  для структур, які розробляють політику, удосконалюють законодавчу, нормативну та інституційну основу для корпоративного управління.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/WoIyR, https://ukrintei.ua/y/209ws, https://doi.org/10.1787/80996ea9-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2025-04-10
Share