Search results found:

posts - 5031

pages - 504

ЗМІНИ ДО СИСТЕМИ НАДАННЯ ЩОРІЧНИХ ГРАНТІВ МОЛОДИМ УЧЕНИМ ТА ДОКТОРАМ НАУК

ЗМІНИ ДО СИСТЕМИ НАДАННЯ ЩОРІЧНИХ ГРАНТІВ МОЛОДИМ УЧЕНИМ ТА ДОКТОРАМ НАУК

Кабінет Міністрів України ухвалив проєкт Указу Президента України «Про внесення змін до деяких Указів Президента України щодо щорічних грантів Президента України молодим ученим та докторам наук».

Кабінет Міністрів України ухвалив проєкт Указу Президента України «Про внесення змін до деяких Указів Президента України щодо щорічних грантів Президента України молодим ученим та докторам наук».

Мета – забезпечити активну участь молодих учених у науковій та науково-технічній діяльності. Ключові зміни, запропоновані урядом, полягають у відновленні з 2025 року відбору та надання починаючи з 2026 року 77 щорічних грантів Президента України для підтримки наукових досліджень молодих учених та 20 щорічних грантів Президента України для здійснення наукових досліджень докторами наук. Національний фонд досліджень при цьому буде забезпечувати проведення конкурсів наукових проєктів на отримання грантів та їхню реалізацію.

Детальніше: http://surl.li/rzlvo

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-28
Share
СТИПЕНДІАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ МОЛОДИХ ФАХІВЦІВ

СТИПЕНДІАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ МОЛОДИХ ФАХІВЦІВ

Міністерство закордонних справ Литовської Республіки разом із ЄС пропонують Стипендіальну програму NATOLIN, орієнтовану на сприяння професійному розвитку молодих людей без наукового ступеня.

Міністерство закордонних справ Литовської Республіки разом із ЄС пропонують Стипендіальну програму NATOLIN, орієнтовану на сприяння професійному розвитку молодих людей без наукового ступеня.

Це нова 8-місячна програма, яка забезпечує удосконалення професійних навичок, підтримує особистий розвиток і тим самим збільшує шанси на працевлаштування молодих фахівців з України, Молдови та Грузії. Вона заохочує молодих спеціалістів, які прагнуть зробити свій внесок у прогрес своїх країн шляхом розбудови людського капіталу. Програма підтримується наставниками для отримання практичних навичок у спеціалізованому професійному середовищі та охоплює два етапи: на першому учасники навчаються у традиційному, змішаному та електронному форматах навчання; на другому беруть участь у тренінгах та стажуванні у віртуальному або змішаному форматі. Кожен відібраний до участі у програмі отримуватиме 1,2 тис. євро упродовж восьми місяців навчання і стажування. Програма реалізується у рамках проєкту EU4YOUTH – «EU4Youth-Natolin4EaP». Заявку на участь можна подати до 10 травня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/rzlmp, http://surl.li/rzljz, http://surl.li/rzlji, http://surl.li/rzllh, http://surl.li/rzlnl, http://surl.li/rzllu, http://surl.li/rzlob

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-28
Share
ОЕСР: БОРОТЬБА З КОРУПЦІЄЮ ТА ДОБРОЧЕСНІСТЬ-2024

ОЕСР: БОРОТЬБА З КОРУПЦІЄЮ ТА ДОБРОЧЕСНІСТЬ-2024

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Прогноз щодо доброчесності та боротьби з корупцією – 2024».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Прогноз щодо доброчесності та боротьби з корупцією – 2024».

Наголошується, що корупція негативно впливає на добробут суспільства і демократичні інституції. Це поглиблює нерівність і послаблює економічне зростання, підриває стійкість і належне функціонування держав, перешкоджає довірі до урядових структур. Тому країни по всьому світу особливо останнім часом активно інвестують у зміцнення своїх систем боротьби з корупцією та підтримки доброчесності. У цьому виданні аналізуються зусилля країн-членів щодо підтримання доброчесності та боротьби з корупцією. На основі зібраних даних аналізується ефективність систем забезпечення доброчесності та непідкупності у країнах, розглядаються найбільш серйозні виклики, які наразі постали перед урядами (включно із «зеленим» переходом, штучним інтелектом та іноземним втручанням) та недоліки нинішніх систем по боротьбі з корупцією, наводиться прогноз щодо політичних дій зі зміцнення доброчесності.

Детальніше: http://surl.li/ryzbp, http://surl.li/ryzds, https://doi.org/10.1787/968587cd-en

Фото: скріншот

НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-03-28
Share
ПУСТІ ЛЕКЦІЙНІ АУДИТОРІЇ ЯК ВІДПРАВНА ТОЧКА ЇХ ДОКОРІННОГО ПЕРЕОСМИСЛЕННЯ

ПУСТІ ЛЕКЦІЙНІ АУДИТОРІЇ ЯК ВІДПРАВНА ТОЧКА ЇХ ДОКОРІННОГО ПЕРЕОСМИСЛЕННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джека Гроува «Лекції під питанням, оскільки оплачувана робота ще більше знижує відвідуваність».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джека Гроува «Лекції під питанням, оскільки оплачувана робота ще більше знижує відвідуваність».

Наголошується, що емоційне напруження від майже порожніх аудиторій має спонукати переглянути університетські лекції. Відвідуваність лекцій зараз настільки низька, що деякі викладачі почали відкрито ставити під сумнів майбутнє цього методу викладання. Зниження відвідуваності відбулось під час пандемії COVID-19 та після цього, адже багато студентів обрали варіант віддаленого навчання для збереження свого здоров’я. Ця мотивація посилилась внаслідок кризи вартості життя, яка змусила студентів знов обирати між оплачуваною роботою та відвідуванням занять. За результатами опитування, проведеного Times Higher Education у 2022 році, 76 % викладачів у світі вважають, що відвідуваність занять стала суттєво нижчою, ніж до пандемії; близько 29 % вказали, що заповнюваність аудиторій від 41 до 60 %; тоді як 26 % викладачів оцінили відвідуваність на рівні від 21-39 %. Ерік Мазур, професор прикладної фізики у Гарвардському університеті, , якого часто називають «батьком перевернутого класу», оскільки він скасував лекції на своїх курсах багато років тому, звертає увагу на той факт, що багато студентів дивилися лекції у режимі відтворення на полуторній або подвійній швидкості, що свідчить про зниження уваги та знецінювання навчальних курсів. «Лекція іноді може надихнути і стимулювати, але насправді вона не виховує. Це формат, який було запроваджено в університети, коли не було книжок або, принаймні, друкованих – і нам слід перестати вдавати, що ми викладаємо у середні віки», наводить слова професора Мазура автор статті.

Детальніше: http://surl.li/rytdm, http://surl.li/rytdy 

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-27
Share
ПРОГРАМІА СТИПЕНДІЙ «SUSTAINING UKRAINIAN SCHOLARSHIP»

ПРОГРАМІА СТИПЕНДІЙ «SUSTAINING UKRAINIAN SCHOLARSHIP»

Центр перспективних досліджень (CAS Sofia) оголошує конкурс на участь у програмі стипендій «Sustaining Ukrainian Scholarship» (SUS) на 2024/2025 навчальний рік.

Центр перспективних досліджень (CAS Sofia) оголошує конкурс на участь у програмі стипендій «Sustaining Ukrainian Scholarship» (SUS) на 2024/2025 навчальний рік.

Програма спрямована на підтримку кваліфікованих дослідників (рівень постдоків) у галузі гуманітарних та соціальних наук (у т.ч. юриспрудентція та економіка), які мають намір реалізувати власний проект. Учасники стипендіальної програми матимуть  можливість тривалий час (один або два семестри) перебувати у Бухаресті або Софії або обрати продовження роботи в Україні. Окрім стипендії (850 євро/місяць, оплата проживання, відшкодування витрат на проїзд) вони матимуть доступ до бібліотеки та електронних ресурсів, можуть отримати кошти на організацію невеликих заходів для спільних проектів з партнерськими організаціями, проведення семінарів, відвідування мережевих зустрічей за кордоном або інших академічних заходів, запитати фінансування розвитку чи реконструкції дослідницької інфраструктури у цифровій сфері. Заявку на участь можна подати до 31 березня 2024 року. 

Детальніше: http://surl.li/qdytz, http://surl.li/rynkr, http://surl.li/rynla 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-27
Share
РОЗРОБКА ТРАНСНАЦІОНАЛЬНОЇ СПІЛЬНОЇ ОСВІТИ

РОЗРОБКА ТРАНСНАЦІОНАЛЬНОЇ СПІЛЬНОЇ ОСВІТИ

На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано звіт «Проблеми та чинники, що сприяють розробці транснаціональної спільної освіти».

На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано звіт «Проблеми та чинники, що сприяють розробці транснаціональної спільної освіти».

Наголошується, що освіта, яка здобувається за спільно розробленими програмами двома або більше навчальними закладами у різних країнах, стала бажаним досвідом для багатьох студентів, ключовим пріоритетом для освітніх установ та місцем інновацій. Стратегічна важливість цієї теми на європейському рівні є однією з причин, чому її було обрано для досліджень тематичної групі EUA Learning & Teaching 2023. У звіті викладене концептуальне бачення термінології, переваг та проблем участі в транснаціональному спільному освітньому забезпеченні, містяться рекомендації для керівників закладів вищої освіти, співробітників, а також політиків та урядовців національного й регіонального рівнів.

Детальніше: http://surl.li/ryoae, http://surl.li/rynzn 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EUA #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2024-03-27
Share
ОЕСР: ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ НА РОБОЧОМУ МІСЦІ

ОЕСР: ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ НА РОБОЧОМУ МІСЦІ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Використання штучного інтелекту на робочому місці» із серії  «Документи OECD зі штучного інтелекту».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Використання штучного інтелекту на робочому місці» із серії  «Документи OECD зі штучного інтелекту».

На підставі проведених досліджень зроблено висновок про перспективи використання ШІ на робочому місці. Наведені дані проведених ОЕСР опитувань роботодавців і працівників: четверо з п’яти працівників кажуть, що ШІ підвищив їхню ефективність на роботі, а троє з п’яти – що він збільшив їхнє задоволення від роботи. Однак переваги ШІ залежать від усунення пов’язаних із ним ризиків. З огляду на вплив ШІ, професії, які зазнають найбільшого ризику автоматизації, становлять близько 27% зайнятості у країнах ОЕСР. Експерти та власне самі працівники висловлюють занепокоєння з приводу збільшення інтенсивності праці, збору та використання даних, поглиблення нерівності. У звіті систематизовано основні ризики упровадження ШІ на робочих місцях, які необхідно враховувати роботодавцям та політикам, вказано на основні прогалини у політиці щодо ШІ та запропоновано можливі шляхи розвитку ринків праці.

Детальніше: http://surl.li/ryphc, http://surl.li/ryphl, https://doi.org/10.1787/73d417f9-en 

Фото: скріншот

НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2024-03-27
Share
ВІДКРИТА НАУКА ТА ІННОВАЦІЇ

ВІДКРИТА НАУКА ТА ІННОВАЦІЇ

Вийшов перший номер нового журналу «Відкрита наука та інновації», у якому планується системно висвітлювати новітні досягнення у галузі економіки, бібліотечної та інформаційної справи з позицій відкритого доступу до наукової інформації.

Вийшов перший номер нового журналу «Відкрита наука та інновації», у якому планується системно висвітлювати новітні досягнення у галузі економіки, бібліотечної та інформаційної справи з позицій відкритого доступу до наукової інформації.

У першому номері розглядаються питання використання бібліографічних менеджерів, наведено результати порівняльного аналізу сучасних наукометричних інструментів,  висвітлено роль Національного консорціуму ORCID-Україна у розвитку політики відкритої науки, подано огляд законодавчого регулювання технології блокчейн та проаналізовано сучасні виклики у цій сфері, запропонована методика інтегральної оцінки рівня інноваційної активності економіки.

Детальніше: https://dntb.gov.ua/news/osi, http://surl.li/rxqbi 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Бібліотекарям

2024-03-26
Share
ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ СТАЖУВАННЯ В ЄС

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ СТАЖУВАННЯ В ЄС

На сайті Європейської Комісії опублікована інформація про нові пропозиції Комісії щодо підвищення якості стажування в ЄС.

На сайті Європейської Комісії опублікована інформація про нові пропозиції Комісії щодо підвищення якості стажування в ЄС.

Наголошується, що завдяки цим пропозиціям стажери отримають вигоду від кращої якості стажувань, оскільки це дозволить покращити умови праці і забезпечити можливість стажування для кожного незалежно від його соціально-економічного походження чи інвалідності. Стажування – важливий спосіб отримати практичний досвід, отримати нові навички та знайти роботу. Нещодавнє дослідження Євробарометра показало, що 78% молодих європейців проходили принаймні одну практику, а 68% знайшли роботу після цього. Більше половини цих стажувань були оплачуваними, а 61% респондентів мали повний або частковий доступ до соціального захисту. Пропонується реалізувати цілий комплекс заходів: удосконалення змісту навчання; забезпечення справедливої оплати праці; допомога слухачам у відстоюванні своїх трудових прав; доступ до належного соціального захисту; боротьба зі звичайними роботами під виглядом стажування; створення каналів для повідомлення про недбалість і погані умови праці; сприяння рівному доступу до можливостей стажування; можливість гібридної та віддаленої роботи; профорієнтація і наставництво. Поточні рамки ЄС щодо стажування містять 21 принцип забезпечення високоякісних умов навчання та роботи. До них належать чіткі оголошення про вакансії, письмові угоди про стажування, чітко визначені цілі навчання та прозора інформація про винагороду й соціальний захист. Нові правила зміцнюють основні принципи відповідно до  рекомендацій Конференції з майбутнього Європи та Європейського парламенту. 

Детальніше: https://commission.europa.eu

Фото: ЄК

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ЄС #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2024-03-26
Share
ОЕСР: ВИХОВАННЯ НАСТУПНОГО ПОКОЛІННЯ «ЗЕЛЕНИХ» І «ЦИФРОВИХ» ІННОВАТОРІВ

ОЕСР: ВИХОВАННЯ НАСТУПНОГО ПОКОЛІННЯ «ЗЕЛЕНИХ» І «ЦИФРОВИХ» ІННОВАТОРІВ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Виховання наступного покоління «зелених» і «цифрових» інноваторів: роль вищої освіти» із серії «Перспективи освітньої політики ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Виховання наступного покоління «зелених» і «цифрових» інноваторів: роль вищої освіти» із серії «Перспективи освітньої політики ОЕСР».

 Він  спрямований на підтримку зусиль політиків і практиків із поглиблення розуміння компетенцій, що можуть стимулювати й формувати інновації для цифрового і «зеленого» переходів. У документі міститься аналіз тематичних досліджень, які розкривають вплив традиційних програм вищої освіти на ефективний розвиток компетенцій, що мають вирішальне значення для «зелених» і цифрових інновацій. У ньому виокремлено чотири ключові блоки: відстеження та оцінювання компетенцій; розроблення навчальних програм; підвищення залученості студентів; зміцнення партнерства з приватним сектором.  Звіт підготовлений Групою з політики у сфері вищої освіти ОЕСР в рамках ініціативи «Практичне співтовариство з освіти та інновацій» (EIPC) Нового європейського інноваційного порядку денного Європейського союзу (пріоритет 4 «Сприяння, залучення та утримання талантів у галузі глибоких технологій»).

Детальніше: http://surl.li/rxcrr, http://surl.li/rxcrz, https://doi.org/10.1787/bb6e432e-en 

Фото: скріншот

НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-26
Share