Search results found:

posts - 5364

pages - 537

ОЕСР: ДАНІ У ВІДКРИТОМУ БАНКІНГУ

ОЕСР: ДАНІ У ВІДКРИТОМУ БАНКІНГУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Дані у відкритому банкінгу: конфіденційність та інші наскрізні питання» із серії «Документи ОЕСР з цифрової економіки».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Дані у відкритому банкінгу: конфіденційність та інші наскрізні питання» із серії «Документи ОЕСР з цифрової економіки».

Наголошується, що відкритий банкінг дозволяє користувачам отримувати доступ до фінансової інформації та послуг та дозволяє користувачам ділитися і повторно використовувати свої дані в цифрових сервісах, онлайн-платформах, секторах. Розглядаються позиції  приватних і державних експертів з різних країн щодо  можливостей і проблем відкритого банкінгу у контексті фінансового регулювання, захисту конфіденційності та розвитку конкуренції. Обговорюються підходи різних юрисдикцій з усього світу  до регулювання цієї сфери та розроблення відповідних стандартів. Подається інформація про діяльність ОЕСР  з  дослідження міжсекторального співробітництва між уповноваженими державними органами, що опікуються фінансовим сектором та конкурентним середовищем.

Детальніше: http://surl.li/ccjbwu, http://surl.li/psfkls, https://doi.org/10.1787/6c872949-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ВідкритіДані

2024-08-21
Share
ПРИНЦИПИ КРИТИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ШІ

ПРИНЦИПИ КРИТИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ШІ

На сайті Times Higher Education опублікована колективна стаття співробітників Університету Аделаїди «Застосуйте принципи критичної педагогіки до ГШІ».

На сайті Times Higher Education опублікована колективна стаття співробітників Університету Аделаїди «Застосуйте принципи критичної педагогіки до ГШІ».

Наголошується, що штучний інтелект може формувати нову освітню практику, але якщо дозволити цьому процесу розвиватись механічно, без відповідного контролю та коригування, то втрати значно перевищуватимуть користь. Інтеграція генеративного штучного інтелекту у вищу освіту може запропонувати численні переваги, про які багато говорять. Але необхідно критично та етично підійти до використання цих інструментів, щоб забезпечити справедливу та якісну освітню практику. Оскільки університети стикаються зі швидкою інтеграцією технологій генеративного штучного інтелекту, особливого значення набуває дослідження того, як ці інструменти впливають на існуючі структури, як ГШІ змінює доступність знань і впливає на освітні результати.  Необхідно використовувати критичну педагогіку,  щоб навчити студентів взаємодіяти з ГШІ етично та відповідально. Які це принципи? Виховання критичної свідомості (усвідомлення соціальної, політичної та економічної несправедливості), сприяння діалогу, боротьба з гнобленням і заохочення рефлексивної практики. Щоб заохочувати етичні практики, потрібно обирати й використовувати інструменти й платформи, які пропонують прозорі алгоритми та різноманітний контент, базуються на консенсусних даних.

Детальніше: http://surl.li/zggxqe

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини

2024-08-20
Share
КОНКУРС ДОСЛІДЖЕНЬ І РОЗРОБОК МОЛОДИХ УЧЕНИХ

КОНКУРС ДОСЛІДЖЕНЬ І РОЗРОБОК МОЛОДИХ УЧЕНИХ

Міністерство освіти і науки України оголосило про старт конкурсу проєктів фундаментальних наукових досліджень, прикладних наукових досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок молодих учених.

Міністерство освіти і науки України оголосило про старт конкурсу проєктів фундаментальних наукових досліджень, прикладних наукових досліджень та науково-технічних (експериментальних) розробок молодих учених.

Відповідний наказ від 16 серпня 2024 року №1160 розміщено на офіційному сайті МОН. Конкурс орієнтований на молодих вчених, які працюють (навчаються) у закладах вищої освіти та наукових установах, що належать до сфери управління Міністерства освіти і науки України. Пріоритетні тематичні напрямки: національна безпека та оборона; математика та статистика; фізика, ядерна фізика та астрономія; хімія, хімічні технології та фармація; науки про Землю та навколишнє середовище; біологія, біотехнології, медицина та реабілітація; інформаційні, технології та електроніка; безпечна, чиста енергетика та енергоефективність; механічна інженерія та машинобудування; промислові і будівельні технології, логістика, транспорт; сільськогосподарські та ветеринарні науки; розвиток людського капіталу, соціальні науки та журналістика; економічні перетворення, бізнес, адміністрування та право; гуманітарні науки і мистецтво. Реалізація проєктів розпочнеться з 2025 року і буде профінансована за рахунок коштів загального фонду державного бюджету. Заявку на участь у конкурсі можна подати до 30 вересня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/evhtrs, https://nauka.gov.ua/information/ys2024/, http://surl.li/podicv

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини

2024-08-20
Share
ІНТЕГРАЦІЯ МОЛОДІ ТА ОЦІНКА ВПЛИВУ

ІНТЕГРАЦІЯ МОЛОДІ ТА ОЦІНКА ВПЛИВУ

На сайті Європейської комісії опубліковано новий огляд «Інтеграція молоді та оцінка впливу на молодь».

На сайті Європейської комісії опубліковано новий огляд «Інтеграція молоді та оцінка впливу на молодь».

У документі зазначається, що реалізація молодіжної політики передбачає відповідне урахування інтересів молоді при здійсненні підготовки, розробки, упровадження, моніторингу виконання та оцінки ефективності усіх політик і програм, якщо вони стосуються молодих людей і впливають на них. Необхідно формувати інституційні та політичні процеси, які надають молодим людям простір і можливості брати участь у прийнятті рішень, які їх стосуються. На рівні Європейського Союзу інтеграція молоді бере свій початок у «Білій книзі» 2001 року, де йшлося про надання нового імпульсу управлінню у сфері молоді, а також «Молодіжній стратегії ЄС» на 2019–2027 роки. Для реалізації останньої задіяні такі інструменти, як молодіжний діалог ЄС та молодіжні програми ЄС (Erasmus+ молодь). Наголошується, що лише шляхом інтеграції молоді як пріоритету різних сфер політики можна забезпечити урахування нагальних потреб та конкретних наслідків для молодих людей у ​​різноманітних політиках та програмах.

Детальніше: http://surl.li/gmvgwz, http://surl.li/jwnxqp

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EC

2024-08-20
Share
DIGITAL UNIVERSITY UA

DIGITAL UNIVERSITY UA

Науковий парк Житомирська політехн розробив комп’ютерну програму для ЗВО «Digital University UA».

Науковий парк Житомирська політехн розробив комп’ютерну програму для ЗВО «Digital University UA».

Йдеться про інноваційне програмне рішення, яке дозволить університетам ефективно упроваджувати сучасні цифрові бізнес-процеси та створювати комплексні екосистеми управління освітніми закладами.  Модулі та сервіси програми охоплюють усе різноманіття процесів управління ЗВО, надають можливість організації ефективного онлайн-навчання та дистанційного управління освітнім процесом, ефективно синхронізувати інформацію про студентів та викладачів з ЄДЕБО (Єдина державна електронна база з питань освіти). Для викладачів доступні електронний кабінет, календар заходів і подій, електронні табелі, рейтингування студентів за результатами сесії, конструктор освітніх програм та навчальних планів, інформація  щодо професійних заходів та наукових публікацій. Студенти матимуть доступ до електронного класу, залікової книжки, обхідних листів, через систему відбуватиметься адміністрування гуртожитків, оплата навчання та проживання, проводитиметься електронне голосування, обрання навчальних дисциплін тощо. Ця розробка дозволить підвищити ефективність роботи українських університетів та підтримає процес розбудови інноваційної екосистеми.

Детальніше: http://surl.li/hqkebh, https://inhub.ztu.edu.ua/diu/

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2024-08-20
Share
МАНІФЕСТ IFLA ПРО ІНТЕРНЕТ

МАНІФЕСТ IFLA ПРО ІНТЕРНЕТ

Міжнародна федерація бібліотечних асоціацій та установ IFLA оприлюднила третє видання маніфесту «Розбудовуємо кращий цифровий доступ разом з бібліотеками».

Міжнародна федерація бібліотечних асоціацій та установ IFLA оприлюднила третє видання маніфесту «Розбудовуємо кращий цифровий доступ разом з бібліотеками».

У ньому представлено сучасне бачення людиноцентричної мережі та відповідний набір принципів.  Попередні версії маніфесту було схвалено у 2002 році, коли IFLA чітко окреслила ​​роль інтернет-технологій у сфері бібліотечних та інформаційних послуг та у 2014 році, коли необхідно було відобразити новітні зміни та декларувати нагальну необхідність справедливого доступу до мережі разом із підтримкою свободи доступу до інформації. Нинішня редакція зосереджує увагу на баченні нової місії мережі, а також закликає до активізації міжнародних дискусій щодо шляхів його розвитку. Для цього у 2024 році IFLA планує проведення тематичних заходів, онлайн-сесій та відкритого обміну між бібліотечними та небібліотечними зацікавленими сторонами.

Детальніше: http://surl.li/yuaszx, http://surl.li/rlvdhx, http://surl.li/turabu

 Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Бібліотекарям

2024-08-20
Share
ОЕСР: ЦИФРОВІ ТА ІННОВАЦІЙНІ ІНСТРУМЕНТИ ПОКРАЩЕННЯ ЗДОРОВ’Я Й ПРОДУКТИВНОСТІ

ОЕСР: ЦИФРОВІ ТА ІННОВАЦІЙНІ ІНСТРУМЕНТИ ПОКРАЩЕННЯ ЗДОРОВ’Я Й ПРОДУКТИВНОСТІ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Цифрові та інноваційні інструменти для покращення здоров’я й продуктивності на робочому місці» із серії   «Робочі документи ОЕСР з охорони здоров’я».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Цифрові та інноваційні інструменти для покращення здоров’я й продуктивності на робочому місці» із серії   «Робочі документи ОЕСР з охорони здоров’я».

Наголошується, що сприяння здоров’ю та добробуту на робочому місці є для працівників, роботодавців, уряду та суспільства цінною інвестицією. Здорові працівники рідше будуть відсутні на робочому місці та матимуть кращу продуктивність. Роботодавці отримують вигоду від підвищення продуктивності праці, а системи охорони здоров’я менше витрачатимуть на лікування. Цифрові інструменти та інноваційні технології можуть підвищити ефективність програм зміцнення здоров’я. Ринок таких інструментів зростає у всьому світі. У документі узагальнюються матеріали чотирьох тематичних досліджень  щодо цифровізації та упровадження інновацій, зокрема – щодо носимих пристроїв, мобільних додатків, додатків для керування якістю життя на основі штучного інтелекту, платформ медичного страхування тощо. Наголошується, що зазначені технології сприяють підвищенню ефективності, результативності та персоналізації дій зі зміцнення здоров’я. Разом із тим, вони створюють проблеми, основні з яких – конфіденційність, надбання цифрових навичок, інформаційна безпека тощо.

Детальніше: http://surl.li/gzwvwd, http://surl.li/oilwuy, https://doi.org/10.1787/2ce05eb6-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-08-20
Share
НАДМІРНА ЗАЛЕЖНІСТЬ ВІД ШІ ЗНЕЦІНЮЄ ВИЩУ ОСВІТУ

НАДМІРНА ЗАЛЕЖНІСТЬ ВІД ШІ ЗНЕЦІНЮЄ ВИЩУ ОСВІТУ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джульєтти Роусел «Студенти бояться, що надмірна залежність від ШІ знецінює вищу освіту».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джульєтти Роусел «Студенти бояться, що надмірна залежність від ШІ знецінює вищу освіту».

У ній наголошується: штучний інтелект є «новим стандартом», отже університетам потрібно краще адаптувати до нових реалій свою освітню політику. Зростання використання інструментів штучного інтелекту може викликати у студентів сумніви щодо якості та цінності отриманої ними освіти. Опитування понад 3,8 тис. студентів із 16 країн показало, що більше половини з них вважають надмірне використання штучного інтелекту негативним чинником, а 52 % зазначили, що це негативно вплинуло на їхню академічну успішність. Курси, створені та проведені ШІ, виявились цінними  лише для 18% опитаних. Студенти не бажають надмірно покладатися на ШІ та не хочуть, щоб їхні викладачі робили це.  Вони згодні використовувати штучний інтелект у своїх освітніх практиках (86 % регулярно використовують програми ШІ, включно з ChatGPT, причому 54 % роблять це щотижня, а 24 % використовують його для написання першої чернетки завдання), але усвідомлюють небезпеку надмірної залежності від ШІ.

86 % студентів вважають, що вони недостатньо обізнані з інструкціями щодо штучного інтелекту в своєму університеті. Це важливо на тлі того, що університети активізують свої зусилля з виявлення штучного інтелекту в студентських рефератах: за даними Turnitin 11% із 200 мільйонів отриманих ЗВО документів містили принаймні 20 % вмісту, створеного штучним інтелектом, причому відповіді на іспитах, згенеровані ChatGPT, отримали вищі бали, ніж відповіді реальних студентів. Отже, навчання співробітників роботі й правилам поводження зі штучним інтелектом стає надзвичайно важливим.

Детальніше: http://surl.li/gnjvvw, http://surl.li/cqbuje, http://surl.li/lstzgw

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини

2024-08-19
Share
IMPACT BUSINESS ACCELERATOR

IMPACT BUSINESS ACCELERATOR

Громадська організація Impact Force у партнерстві із SiLab Ukraine, Міністерством цифрової трансформації України повідомляють про старт

Громадська організація Impact Force у партнерстві із SiLab Ukraine, Міністерством цифрової трансформації України повідомляють про старт

Це  програма для активних українських підприємців, які прагнуть посилити бізнес, зробити свій внесок у відновлення України та створити довготривалий соціальний вплив. Учасники акселератора отримають доступ до 10 онлайн-модулів, 9 ексклюзивних лекцій і майстерень та індивідуального менторства від міжнародних експертів з розвитку та просування бізнесу. По результатам програми вони зможуть презентувати свій бізнес, а найбільш перспективна компанія отримає фінансову підтримку до 10 тис. євро від Українського соціального венчурного фонду.  Участь у програмі можуть взяти українські компанії у галузі сільського господарства, енергетики, інфраструктури, охорони здоров’я, кібербезпеки. Заявку на участь можна подати до 4 вересня 2024 року.

Детальніше: https://www.impactbusinessua.org/ua, http://surl.li/rnbmyr, http://surl.li/wcldgp

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-08-19
Share
ДОСВІД ІНКЛЮЗИВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ

ДОСВІД ІНКЛЮЗИВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ

Міністерство освіти і науки України інформує про те, що у межах Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні проведене вивчення успішних практик інклюзивної професійної освіти у Великій Британії.

Міністерство освіти і науки України інформує про те, що у межах Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні проведене вивчення успішних практик інклюзивної професійної освіти у Великій Британії.

Досвід цієї країни демонструє комплексний підхід, ключовим елементом якого є тісна співпраця між закладами освіти, роботодавцями та громадськими організаціями. Тут реалізуються програми стажування та інклюзивного учнівства, які дають змогу здобувачам освіти з особливими освітніми потребами набути реального досвіду роботи та підвищити шанси на подальше працевлаштування. Здійснюються заходи професійній орієнтації та планування кар’єри. Важливим аспектом є також залучення самих здобувачів освіти до ухвалення рішень у сфері освітньої політики. Цей досвід може бути корисним для посилення інклюзивності української освітної системи. У межах реалізації Дорожньої карти розвитку професійної (професійно-технічної) освіти для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення на період до 2030 року британський досвід буде урахований.

Детальніше: http://surl.li/cunvgj, http://surl.li/jpnqpf

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інклюзивність

2024-08-19
Share