За результатами пошуку знайдено:

записів - 5297

сторінок - 530

ОЕСР: ПРИСКОРЕННЯ ЗЕЛЕНОГО ПЕРЕХОДУ ЄС

ОЕСР: ПРИСКОРЕННЯ ЗЕЛЕНОГО ПЕРЕХОДУ ЄС

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Прискорення зеленого переходу ЄС» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Прискорення зеленого переходу ЄС» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

У ньому наголошується, що за останнє десятиліття Європейський Союз скоротив викиди парникових газів завдяки підвищення енергоефективності та поступового переходу на менш забруднюючі джерела енергії, включаючи розширення використання відновлюваних джерел енергії. Скорочення викидів переважно в енергетичному та промисловому секторах, охоплених Системою торгівлі викидами, відображає нижчі витрати на боротьбу зі зміною клімату в цих вуглецево-інтенсивних секторах. Сектори, не охоплені СТВ, зокрема, сільське господарство, будівництво та транспорт, зробили незначний внесок у загальне скорочення викидів. Слід зазначити, що подальші зусилля необхідні в усіх секторах, але особливо в секторах, не охоплених СТВ, щоб досягти амбітної мети з нульовими викидами до 2050 року. Документ містить рекомендації щодо ефективного та справедливого досягнення скорочення викидів, які ґрунтуються на «Огляді економіки Європейського союзу та єврозони ОЕСР за 2023 рік». Він зосереджено на реформах внутрішнього ринку, необхідних для досягнення цілей ЄС щодо пом’якшення наслідків зміни клімату. У документі досліджуються: прогрес у досягненні нових цілей зі скорочення викидів; основні заходи зі зменшення впливу на зміну клімату для досягнення нових цілей зі скорочення викидів; основні політики зі скорочення викидів, спрямованих на досягнення нових цілей; політика пом’якшення наслідків зміни клімату, спрямована на досягнення нульового рівня викидів до 2050 року у більш економічно вигідний спосіб; політика для трьох основних секторів-джерел викидів: сільського господарства, енергетиці та транспорті; політика для зменшення витрат на перерозподіл працівників, які постраждали від «зеленого» переходу. Також у документі наголошується, що для досягнення цільового показника чистого нуля, такі зусилля повинні доповнюватися додатковими заходами, зокрема, більш інтегрованими ринками електроенергії та більш глибокими ринками капіталу, які забезпечують необхідні інвестиції в нові технології.

Детальніше: https://is.gd/DppJEG, https://is.gd/yLFRPf, https://doi.org/10.1787/bed2b6df-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2023-11-28
Поширити
ХОЧЕТЕ ПОКРАЩИТИ САМОНАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ

ХОЧЕТЕ ПОКРАЩИТИ САМОНАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Тан Чін Пей «Хочете покращити самонавчання студентів: подивіться на дизайн вашого курсу».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Тан Чін Пей «Хочете покращити самонавчання студентів: подивіться на дизайн вашого курсу».

У ній наголошується, що включення самонавчання у гібридні курси допоможе студентам набути впевненості в собі. Автор описує необхідні структури та підтримку. Загальним аргументом того, чому змішане навчання, що поєднує в собі найкраще з онлайн- та очних уроків, не працює, полягає у тому, що студенти не вмотивовані до самонавчання, тому вони завжди будуть недостатньо підготовленими до очних уроків. Однак планування уроків може сприяти, а не перешкоджати самонавчанню (або саморегульованому навчанню), включивши підзвітність на індивідуальному або груповому рівні. Студенти, які володіють саморегулюванням, можуть ставити перед собою реалістичні цілі та керувати своїм часом і ресурсами, усвідомлюючи водночас будь-які необхідні коригування, щоб завершити підготовчу роботу до уроку або здати завдання раніше встановленого терміну. Будь-який студент, погано обізнаний зі змістом, може легко бути приголомшений тим, скільки йому потрібно вивчити і зрозуміти. Тан Чін Пей наводить поради як можна підійти до планування навчання, щоб підтримати саморегулювання навчання студентів під час планування, моніторингу та оцінювання їхнього навчального процесу. На її думку необхідно: ставити цілі навчання – будь-яка підготовча робота має бути цілеспрямованою та мати чіткі цілі, не слід давати розпливчасті інструкції, просто перераховуючи матеріали для читання або навчальні ресурси; слідкувати за прогресом навчання – розбиття матеріалу на частини – це ключова стратегія, що допомагає студентам відстежувати свої досягнення; поміркувати над процесом навчання – графічні органайзери, як-от концептуальні карти та діаграми Венна, не тільки корисні для надання огляду обсягу навчання, а й також можуть спонукати студентів замислитися над своїм індивідуальним або груповим прогресом у навчанні. Автор вважає, що змішане навчання – це коли найкращі онлайн- та очні методи навчання доповнюють один одного, допомагаючи студентам навчатися. Надання структури для підтримки розвитку самонавчання студентів, як у підготовчій роботі, так і у виконанні завдань, надасть їм упевненість у тому, що вони зможуть заглиблюватися в новий матеріал і працювати над складнішими проєктами.

Детальніше: https://is.gd/wMOGUD, https://is.gd/UnEdGP

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-11-28
Поширити
ОБГОВОРЕННЯ НОВОГО ПОРЯДКУ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ АВТОРСЬКОГО ПРАВА

ОБГОВОРЕННЯ НОВОГО ПОРЯДКУ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ АВТОРСЬКОГО ПРАВА

29 листопада 2023 року відбудеться обговорення ключових положень нового Порядку державної реєстрації авторського права і договорів, які стосуються майнових прав на твір.

29 листопада 2023 року відбудеться обговорення ключових положень нового Порядку державної реєстрації авторського права і договорів, які стосуються майнових прав на твір.

Порядок затверджено наказом Міністерства економіки України від 16 серпня 2023 року № 11319 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 9 жовтня 2023 року за № 1760/40816), який набрав чинності з 24 листопада 2023 року. Порядок визначає процедуру подання та розгляду заявок на державну реєстрацію права автора на твір і заявок на державну реєстрацію договору, що стосується права автора на твір (далі – реєстрація), унесення відомостей про реєстрацію авторського права на твір або про реєстрацію договору, що стосується майнових прав на твір, до Державного реєстру свідоцтв про реєстрацію авторського права на твір і Державного реєстру договорів, що стосуються права автора на твір (далі – державні реєстри), видачі свідоцтв про реєстрацію авторського права на твір, прийняття рішень про реєстрацію договорів, що стосуються майнових прав на твір, публікації відомостей про реєстрацію. Наказом також затверджені нові форми заяв на державну реєстрацію. Зокрема, на сайті ІР офісу у розділі «Заявникам» підрозділі «Авторське право» розміщені: нові форми заяв на реєстрацію авторського права і договорів; зразки їх заповнення; загальна інформація стосовно державної реєстрації авторського права і договорів, які стосуються майнових прав на твір. З набранням чинності наказу Міністерства економіки України, ІР офіс відновлює розгляд заявок на державну реєстрацію авторського права і договорів, які стосуються майнових прав на твір.

Детальніше: https://is.gd/CJ73ZM, https://ukrpatent.org/uk, https://is.gd/tUG2ii, https://is.gd/4pdCJG, https://is.gd/wxJhbq, https://is.gd/YwKjv6

Фото: ІР офіс

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення #НРАТ_Інноваторам_обговорення

2023-11-27
Поширити
ОЕСР: ПОДАТКОВІ ПІЛЬГИ НА ОСНОВІ ДОХОДУ ДЛЯ НАУКОВО-ДОСЛІДНИХ РОЗРОБОК ТА ІННОВАЦІЙ

ОЕСР: ПОДАТКОВІ ПІЛЬГИ НА ОСНОВІ ДОХОДУ ДЛЯ НАУКОВО-ДОСЛІДНИХ РОЗРОБОК ТА ІННОВАЦІЙ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Податкові пільги на основі доходу для науково-дослідних розробок та інновацій: інтегрований погляд» із серії «Документи ОЕСР з політики в галузі науки, технологій та промисловості».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Податкові пільги на основі доходу для науково-дослідних розробок та інновацій: інтегрований погляд» із серії «Документи ОЕСР з політики в галузі науки, технологій та промисловості».

У ньому наголошується, що податкові стимули для НДДКР та інновацій, що базуються на доходах, є частиною інноваційної політики багатьох країн ОЕСР та країн-партнерів, часто в поєднанні з податковими стимулами, що базуються на витратах. У той час як останні пропонують пільговий податковий режим для витрат на НДДКР, перші надають пільги для результатів НДДКР і пов’язаних з ними зусиль у вигляді зниженої податкової ставки або звільнення від сплати податків. IBTI включають дві широкі категорії: режими інтелектуальної власності, які надають пільги на доходи, отримані від певних активів ІВ (наприклад, патентних боксів), які можуть бути пов’язані з інноваційною діяльністю фірми, та режими подвійної категорії, які надають пільги для всього доходу від бізнесу (тобто не обов’язково пов’язаного з ІВ), але обмежуються відповідними підприємствами, які займаються НДДКР або іншою діяльністю, пов’язаною з інноваціями. Цей документ містить інтегрований погляд на податкові стимули для науково-дослідних розробок та інновацій. У ньому об’єднано найновіші дані щодо прийняття, розробку, значення та використання податкових пільг, заснованих на доходах, і дає нове розуміння як довгострокових, так і короткострокових тенденцій у застосуванні податкових пільг, заснованих на доходах; податкові стимули для бізнесу та їхня значення для урядів, включаючи роль змін у структурі політики. Крім того, у звіті розглядаються можливості для розробки показників, які дають більш повну картину значення податкових пільг на основі витрат і доходів для науково-дослідних розробок та інновацій у країнах ОЕСР та за їх межами.

Детальніше: https://is.gd/52OWdS, https://is.gd/DDkpqm, https://doi.org/10.1787/2db44e8b-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2023-11-27
Поширити
ДОДАТКИ, ЯКІ ДОПОМОЖУТЬ В ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

ДОДАТКИ, ЯКІ ДОПОМОЖУТЬ В ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Команда UGEN у рамках проєкту «Uni-Biz Bridge» підготувала добірку додатків, які допоможуть в організації освітнього процесу.

Команда UGEN у рамках проєкту «Uni-Biz Bridge» підготувала добірку додатків, які допоможуть в організації освітнього процесу.

Серед них: Chat GPT – чат-бот зі штучним інтелектом. Його буде доречно використовувати для генерації ідей креативу в нових сферах та прикладів запитань для дискусій зі студентів. Також з його допомогою можна розробити структуру презентації та написати тексти для соціальних мереж; Gamma – це сучасна платформа для створення презентацій, яка використовує можливості штучного інтелекту для автоматизації структури, контенту та візуалізації ідей. Цей ресурс швидко допоможе створити шаблон презентації з готовою структурою, сучасним дизайном та можливістю конвертування в pptx формат; Grammarly – заснована в Україні онлайн-платформа на основі штучного інтелекту для допомоги у спілкуванні англійською мовою. Використовуючи Grammarly можна отримати підказки щодо удосконалення тексту, приклади формування речень, зручну адаптацію на різних платформах та комунікацію з колегами з інших країн.

Детальніше: https://t.me/ugen_UBB/597, https://chat.openai.com/, https://gamma.app/, https://app.grammarly.com/

Фото: UGEN

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-11-27
Поширити
ОЕСР: ВИКОРИСТАННЯ ШІ ДЛЯ ПІДТРИМКИ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ НА РИНКУ ПРАЦІ

ОЕСР: ВИКОРИСТАННЯ ШІ ДЛЯ ПІДТРИМКИ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ НА РИНКУ ПРАЦІ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Використання ШІ для підтримки людей з інвалідністю на ринку праці: можливості та виклики» із серії «Документи OECР зі штучного інтелекту».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Використання ШІ для підтримки людей з інвалідністю на ринку праці: можливості та виклики» із серії «Документи OECР зі штучного інтелекту».

У ньому наголошується, що люди з інвалідністю стикаються з постійними труднощами на ринку праці. У 2019 році в країнах ОЕСР безробіття для них була в 2,3 рази вищою, ніж для людей без інвалідності, а рівень їхньої зайнятості був на 27 відсоткових пунктів нижчим. Цей розрив у рівні зайнятості залишається стабільним продовж останнього десятиліття, що спричиняє проблему як для справедливості, так і для ефективності ринку праці, оскільки навички та таланти людей з обмеженими можливостями залишаються недооціненими і недостатньо використовуваними. Існують побоювання, що штучний інтелект за неправильного підходу до його використання може ще більше посилити ці відмінності. Проте штучний інтелект також може створити більш інклюзивне та сприятливе середовище та може допомогти усунути деякі перешкоди, з якими стикаються люди з інвалідністю на ринку праці. Спираючись на інтерв’ю з більш ніж 70 зацікавленими сторонами, у цьому звіті досліджується потенціал штучного інтелекту для сприяння працевлаштуванню людей з обмеженими можливостями, враховуючи як трансформаційні можливості рішень на основі штучного інтелекту, так і ризики, пов’язані зі збільшенням використання ШІ для людей з інвалідністю. У документі також визначаються перешкоди, які заважають використанню ШІ, і обговорюється питання щодо заходів урядів з уникнення ризиків і активації можливості використання ШІ для підтримки людей з інвалідністю на ринку праці.

Детальніше: https://is.gd/LDa8ML, https://is.gd/sd3Z4E, https://doi.org/10.1787/008b32b7-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2023-11-27
Поширити
ПОРАДИ ЩОДО ЕФЕКТИВНОГО ІНФОРМУВАННЯ ПРО ВПЛИВ ДОСЛІДЖЕННЯ

ПОРАДИ ЩОДО ЕФЕКТИВНОГО ІНФОРМУВАННЯ ПРО ВПЛИВ ДОСЛІДЖЕННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Лін Р. Кіт «Поради щодо ефективного інформування про вплив вашого дослідження».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Лін Р. Кіт «Поради щодо ефективного інформування про вплив вашого дослідження».

У ній наголошується, що пошук способів повідомлення про результати дослідження іноді може бути проблематичним. Автор описує способи ефективного подолання цієї перешкоди та розширення інформування про результати дослідницької роботи. В академічних колах дослідження є основою для формування знань і стимулювання інновацій. Однак вплив досліджень полягає не лише в самому відкритті, а й у тому, як про нього повідомляють і діляться зі світом. Важливою у цьому питанні є дослідницька комунікація, яка включає мистецтво передачі результатів, ідей та задумів різнім аудиторіям, та усуває розрив між академічною роботою та цільовою аудиторією. Для науковців-початківців оволодіння дослідницькою комунікацією є не просто цінною навичкою, а й ключовим фактором впливу університетських досліджень. З власного досвіду Лін Р. Кіт надає роз’яснення щодо важливості дослідницької комунікації та пропонує поради щодо ефективного інформування про результати досліджень. Автор радить: найти свою аудиторію – зрозуміти, з ким спілкуєтеся, і адаптувати своє повідомлення відповідно до рівня їхніх знань, інтересів і потреб; вибрати відповідний засіб комунікації – розглянути можливість диверсифікації каналів зв’язку, використовувати академічні журнали для наукового визнання і публічні блоги, інфографіку або повідомлення в соціальних мережах; створити переконливу розповідь – дотримуватись методів розповіді, які зазвичай використовують у літературі та журналістиці, щоб створювати розповіді, які захоплять аудиторію і зроблять дослідження цікавішим; візуалізувати дані – вивчити методи візуалізації даних і використовувати такі програмні інструменти, як Tableau або Adobe Illustrator, для створення привабливих візуальних зображень, що доповнюють дослідження; взаємодіяти з громадськістю – активно шукати можливості взаємодії з неспеціалізованою аудиторією. Крім того, автор пропонує оцінити вплив дослідження традиційними показниками (кількість цитувань, активність у соціальних мережах і практичне застосування досліджень, індекс Гірша та альтернативна метрика); не обмежувати оцінку лише традиційними показниками, для більш повного розуміння зусиль із залучення громадськості розглянути можливість відстеження нетрадиційних показників (кількість переглядів, лайків, репостів і передплатників, яких отримує контент, а також кількість коментарів до повідомлень у блозі або відео на YouTube); зібрати відгуки учасників публічних виступів і заходів; використовувати повторне поширення візуального контенту. Автор вважає, що дослідницьку комунікацію необхідно розглядати як компас, що спрямовує академічну подорож до значущого результату. Знаючи свою аудиторію, обираючи правильні засоби масової інформації, розповідаючи переконливі історії, взаємодіючи з громадськістю, створюючи мережі та використовуючи соціальні мережі, можна розширити охоплення та актуальність свого дослідження.

Детальніше: https://is.gd/zG02ir, https://is.gd/i8WiNp

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-11-27
Поширити
НОВИЙ ПЛАН ДІЙ З ВПРОВАДЖЕННЯ ІНІЦІАТИВИ «ПАРТНЕРСТВО «ВІДКРИТИЙ УРЯД»

НОВИЙ ПЛАН ДІЙ З ВПРОВАДЖЕННЯ ІНІЦІАТИВИ «ПАРТНЕРСТВО «ВІДКРИТИЙ УРЯД»

В межах участі України в міжнародній Ініціативі «Партнерство «Відкритий Уряд» Кабінет Міністрів України затвердив новий план дій з впровадження Ініціативи.

В межах участі України в міжнародній Ініціативі «Партнерство «Відкритий Уряд» Кабінет Міністрів України затвердив новий план дій з впровадження Ініціативи.

Документ спрямований на реалізацію заходів для підвищення рівня відкритості врядування в Україні, забезпечення доступу до інформації, громадської участі та підзвітності органів державної влади. Зокрема, план дій передбачає: забезпечення прозорості, підзвітності та інклюзивності відбудови об’єктів інфраструктури, будівництва та нерухомого майна; посилення участі громадськості у відновленні та розвитку регіонів та територіальних громад; гармонізацію законодавства у сфері європейської інтеграції; забезпечення прозорості та доступності інформації щодо наукових досліджень; посилення участі молоді у формуванні та реалізації політики; підвищення рівня прозорості діяльності закладів вищої освіти; забезпечення прозорості системи надрокористування та доступу до інформації стосовно діяльності компаній видобувної галузі; удосконалення доступу до публічної інформації у формі відкритих даних. План дій розроблено у співпраці з інститутами громадянського суспільства. Заходи реалізовуватимуться у партнерстві з громадськими та міжнародними організаціями, всеукраїнськими асоціаціями місцевого самоврядування, іншими організаціями, які визначені партнерами.

Детальніше: https://bit.ly/3ruXeUP, https://is.gd/C166nt, https://is.gd/zc8cpf

Фото: OGP Ukraine

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-11-27
Поширити
ОЕСР: НАВИЧКИ ДЛЯ СТІЙКОГО ЗЕЛЕНОГО ТА ЦИФРОВОГО ПЕРЕХОДУ

ОЕСР: НАВИЧКИ ДЛЯ СТІЙКОГО ЗЕЛЕНОГО ТА ЦИФРОВОГО ПЕРЕХОДУ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила останнє видання книги «ОЕСР Skills Outlook 2023: навички для стійкого зеленого та цифрового переходу».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила останнє видання книги «ОЕСР Skills Outlook 2023: навички для стійкого зеленого та цифрового переходу».

У ньому наголошується, що навички є життєво важливими для побудови стійкої економіки та суспільства. Допомагаючи людям розвивати різноманітні навички та надаючи їм можливість ефективно їх застосовувати, політика щодо навичок відіграє вирішальну роль у реагуванні на нові загрози, такі як погіршення стану навколишнього середовища та застосування шкідливих технологій, які використовуються для збору, генерації та обміну інформацією. У цьому випуску Skills Outlook підкреслюється важливість підтримки людей у набутті широкого спектру навичок на різних рівнях майстерності для сприяння економічній і соціальній стійкості. Крім того, у звіті визнається роль установок і схильностей у сприянні розвитку навичок і їх ефективного використання. Він також наголошує на необхідності того, щоб контролювались витрати, пов’язані з політикою, спрямованою на просування зеленого та цифрового переходу, і те, як перехід впливає на нерівність. Можливості навчання, які відповідають новим потребам ринку праці, і зусилля, спрямовані на сприяння їх використанню, можуть сприяти справедливому та всеохоплюючому екологічному та цифровому переходу. У свою чергу, системи освіти, які озброюють молодих людей не лише навичками, але й ставленням до управління змінами, можуть забезпечити стійкість переходу на зелені та цифрові технології в довгостроковій перспективі.

Детальніше: https://is.gd/XaboPz, https://is.gd/VJcU8q, https://doi.org/10.1787/27452f29-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини

2023-11-24
Поширити
ПОСИЛЕННЯ СУБ’ЄКТНОСТІ СТУДЕНТІВ ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ

ПОСИЛЕННЯ СУБ’ЄКТНОСТІ СТУДЕНТІВ ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Верховна Рада України ухвалила в першому читанні проєкт Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього процесу у вищій освіті».

Верховна Рада України ухвалила в першому читанні проєкт Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього процесу у вищій освіті».

Мета проєкту – збільшити права студентів на формування індивідуальної освітньої траєкторії, а отже, розширити їхню суб’єктність. Проєктом документу запропоновано деталізувати поняття індивідуальної освітньої траєкторії для здобувачів вищої освіти, передбачивши для цього вибір здобувачем вищої освіти освітніх програм, суб’єктів освітньої діяльності, що їх реалізують, видів, форм і строку здобуття освіти, освітніх компонентів і рівня їх складності, розширити практику міждисциплінарних освітніх програм на всі рівні вищої освіти, врегулювати питання освітньої кваліфікації, академічних та професійних прав випускників таких програм, припинити з 2023 року прийом на навчання для здобуття освітнього ступеня бакалавра, магістра за заочною та вечірньою формами здобуття освіти та для здобуття освітнього ступеня молодшого бакалавра, вдосконалити структуру стандартів вищої освіти. Крім того, проєктом запропоновано конструктивний алгоритм визнання результатів попереднього навчання здобутих шляхом неформальної та інформальної освіти. У зв’язку з цим пропонується через рік після скасування (припинення) воєнного стану в Україні припинити порядок державного визнання документів про вищу духовну освіту, наукові ступені та вчені звання осіб, які до 1 вересня 2018 року здобули освіту, захистили дисертації на здобуття наукових ступенів та отримали вчені звання у закладах вищої духовної освіти, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законодавством порядку. Також проєкт урегульовує приведення у відповідність термінології Закону України «Про вищу освіту» щодо коректного використання термінів та уникнення суперечності смислового плану, в тому числі «навчальний рік» («рік навчання»), «навчання» («здобуття освіти») тощо. Ухвалення закону сприятиме забезпеченню якості вищої освіти, зокрема, у процесі навчання. Передбачено, що буде визначений мінімальний обсяг навчальних занять (тобто тих, що передбачають взаємодію з викладачем) з розрахунку на один кредит ЄКТС для здобувачів очної форми вищої освіти. Ідеться про мінімальні обсяги, які забезпечать системність навчання на очній формі. Стосовно пункту про трансформацію заочної та вечірньої форм у дистанційну – ухвалено рішення залишити цей пункт на доопрацювання до другого читання.

Детальніше: https://is.gd/ujcMpv, https://is.gd/fWxD8c

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2023-11-24
Поширити