За результатами пошуку знайдено:

записів - 5614

сторінок - 562

ІМЕННІ СТИПЕНДІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ДЛЯ МОЛОДИХ УЧЕНИХ – ДОКТОРІВ НАУК

ІМЕННІ СТИПЕНДІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ДЛЯ МОЛОДИХ УЧЕНИХ – ДОКТОРІВ НАУК

Комітет Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій оголосив про старт конкурсу на здобуття іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених на 2026 рік.

Комітет Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій оголосив про старт конкурсу на здобуття іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених на 2026 рік.

На стипендію можуть претендувати молоді вчені – громадяни України, які мають науковий ступінь доктора наук (віком до 40 років включно), збагатили науку визначними здобутками, проводять важливі фундаментальні та/або прикладні наукові дослідження, мають намір і змогу виконувати в Україні стипендіальну наукову (науково-технічну) роботу. Наукова (науково-технічна) робота, яка подається на конкурс, повинна мати високий ступінь готовності й оцінюватися як потенційно видатне наукове досягнення, яке може бути завершене упродовж року та вирішуватиме конкретні завдання, що відповідають інтересам суспільства та сприятиме розвитку науки, суспільному прогресу, формуванню високого рівня національної безпеки й оборони України. Щороку на конкурсних засадах призначається 50 іменних стипендій Верховної Ради України для молодих учених – докторів наук із щомісячною виплатою п’яти прожиткових мінімумів для працездатних осіб. Підставою для проведення конкурсу є Постанова Верховної Ради України від 05.02.2019 № 2676-VIII. Документи на участь у конкурсі можна подати до 30 квітня 2025 року.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/74pi3https://ukrintei.ua/y/3lLaZ, https://ukrintei.ua/y/M4S5N, https://ukrintei.ua/y/M4S5N  

Фото: ВР

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-03-07
Поширити
ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

Міністерством освіти і науки України 5 березня 2025 року оприлюднене повідомлення про захисти на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Міністерством освіти і науки України 5 березня 2025 року оприлюднене повідомлення про захисти на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Публікація здійснена відповідно до чинного порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 року № 943.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/hw4sq, https://ukrintei.ua/y/OTEqT,

https://ukrintei.ua/y/epLdb, https://ukrintei.ua/y/PeQSG

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-03-07
Поширити
ОЕСР: КРЕДИТНА ДИНАМІКА В КРАЇНАХ ОЕСР

ОЕСР: КРЕДИТНА ДИНАМІКА В КРАЇНАХ ОЕСР

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Актуальні дані щодо кредитної динаміки у розвинутих економіках: драйвери та ефекти» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Актуальні дані щодо кредитної динаміки у розвинутих економіках: драйвери та ефекти» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

У ньому наголошується, що умови фінансування в країнах ОЕСР суттєво змінились починаючи від 2022 року, що засвідчує швидке підвищення ставок центральних банків. Одночасно погіршилися умови кредитування, особливо це було помітно у єврозоні, де кредити, що надаються банками, зростали найповільніше з часів кризи державного боргу. Емпіричні оцінки, отримані для Німеччини, Франції, Італії, Великої Британії та Сполучених Штатів, свідчать про те, що уповільнення кредитування відображає поєднання обмеження пропозиції кредитів і падіння попиту на кредити, причому останній відіграє вирішальну роль у формуванні умов кредитування. Пропозиція кредитів поступово скоротилася в усіх країнах, і хоча було небагато ознак серйозної та широко поширеної нестачі кредитів, яка спостерігається під час глобальної фінансової кризи, відчувається негативний вплив на економічну діяльність. Банківські кредитні ставки почали потроху знижуватися, однак жорсткі умови кредитування можуть вплинути на діяльність через тривалі затримки у передачі кредитних шоків. Попит на кредити також може ще більше ослабнути, зокрема – у разі різкого загострення ринків праці або швидкої зміни цін на активи.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/olaFP, https://ukrintei.ua/y/DM92Y

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2025-03-07
Поширити
ЗВІТ ПРО ВИКОРИСТАННЯ ЛІЦЕНЗІЙ НА ВІДКРИТІ ДАНІ

ЗВІТ ПРО ВИКОРИСТАННЯ ЛІЦЕНЗІЙ НА ВІДКРИТІ ДАНІ

На офіційному порталі європейських даних DataEuropaEu опублікована інформація «Розуміння ліцензування відкритих даних: аналіз 1,8 млн наборів даних».

На офіційному порталі європейських даних DataEuropaEu опублікована інформація «Розуміння ліцензування відкритих даних: аналіз 1,8 млн наборів даних».

Йдеться про вивчення тенденцій у галузі ліцензування даних для полегшення їх розповсюдження та надання до них відкритого доступу. Цей найактуальніший на теперішній час звіт містить всебічний аналіз впливу різних варіантів ліцензування на доступність і зручність використання відкритих даних. Крім того, у документі наведені цінні поради для постачальників і  користувачів даних.  Ліцензування відіграє важливу роль в екосистемі відкритих даних:  ці дані мають бути безкоштовними для всіх, разом із тим, саме ліцензії визначають, як умови доступу до даних, так і можливість їх зміни. Дослідження базується на інформації щодо 1,8 млн наборів даних, розташованих на Data.europa.eu та охоплює понад 400 різних ліцензій, що використовуються на платформі. Ця різноманітність може створювати перешкоди для використання даних, особливо коли ліцензії накладають обмежувальні умови або відрізняються між регіонами. Одним із ключових висновків звіту є гарний досвід ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 (CC BY 4.0), яка широко застосовується, оскільки дозволяє гнучко використовувати дані, забезпечуючи при цьому належне авторство. Також звертається увага на проблеми, пов’язані з національними та галузевими ліцензіями, які можуть ускладнювати транскордонний обмін даними. Для вирішення цих проблем пропонується просувати стандартизовані ліцензії, зменшувати їхню складність та підвищувати прозорість практики ліцензування, що в сукупності призведе до посилення впливу відкритих даних, гарантуватиме їхню доступність, зробить сумісними та простими у використанні у Європі та світі.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/eViRE, https://data.europa.eu/sites/default/files/report/Report%20on%20licence%20usage%20on%20the%20data.europa.eu%20portal.pdf

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини#НРАТ_ВідкритіДані

2025-03-06
Поширити
КОНКУРС ВІРТУАЛЬНИХ ОБМІНІВ ERASMUS+

КОНКУРС ВІРТУАЛЬНИХ ОБМІНІВ ERASMUS+

Стартував конкурс «Erasmus+ Virtual Exchanges 2025» із підтримки віртуальних обмінів у сфері вищої освіти та молодіжної роботи.

Стартував конкурс «Erasmus+ Virtual Exchanges 2025» із підтримки віртуальних обмінів у сфері вищої освіти та молодіжної роботи.

Йдеться про всебічне сприяння розвитку міжкультурного діалогу та набуття м’яких навичок онлайн. Це дасть змогу молоді отримати якісну міжнародну та міжкультурну освіту (формальну та неформальну) без необхідності переїзду. Хоча віртуальні обміни не можуть повністю замінити переваги спілкування наживо, вони все ж надають учасникам цінний міжнародний досвід навчання. Віртуальний обмін відбувається у невеликих групах і завжди модерується фахівцем- фасилітатором. Такі практики легко інтегруються у молодіжні проекти (неформальна освіта) або курси вищої освіти. У свою чергу, створені віртуальні біржі можуть допомогти у залученні учасників з різних країн. Усі проекти у рамках оголошеного конкурсу орієнтовані на установи, організації та окремих осіб як з держав-членів ЄС, так і з третіх країн, асоційованих із Erasmus+, а також третіх країн, які не є асоційованими з Програмою.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/dIUXX, https://ukrintei.ua/y/B2ALX, https://ukrintei.ua/y/OI6ow, https://ukrintei.ua/y/zd6rX, https://ukrintei.ua/y/pp1Mv

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інклюзивність

2025-03-06
Поширити
ОЕСР: ЕКОЛОГІЧНА СТІЙКІСТЬ КОМУНІКАЦІЙНИХ МЕРЕЖ

ОЕСР: ЕКОЛОГІЧНА СТІЙКІСТЬ КОМУНІКАЦІЙНИХ МЕРЕЖ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала консультаційний документ «Екологічна стійкість комунікаційних мереж» із серії «Документи ОЕСР з цифрової економіки».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала консультаційний документ «Екологічна стійкість комунікаційних мереж» із серії «Документи ОЕСР з цифрової економіки».

У ньому наголошується, що узгодження цифрового та “зеленого” переходу вимагає розуміння взаємодії цифрових технологій та інфраструктури, а також урахування їх впливу на навколишнє природне середовище. Ідея про те, що перехід до «зеленого» і цифрового майбутнього повинні йти пліч-о-пліч, є центральною у нинішньому прийнятому на міжнародному рівні політичного порядку денному. Узгодження цифрової трансформації з цілями екологічної стійкості означає мінімізацію впливу цифрових технологій на навколишнє середовище та максимально ефективне використання їх потенціалу для підтримки заходів із пом’якшення впливу на довкілля в інших секторах економіки. У документі систематизовано  позитивний та негативний вплив на навколишнє середовище,  методи вимірювання цього впливу та стратегії узгодження екологічної і цифрової політики. Одночасне здійснення цифрової трансформації із забезпеченням екологічної стійкості отримали назву «подвійного переходу», в якому комунікаційні мережі відіграють не останню роль. Підкреслюється важливість розроблення узгодженої методології вимірювання впливу цифрових технологій на навколишнє середовище та ролі регуляторів комунікацій у сприянні екологічній стійкості мереж. Наведено огляд ініціатив країн-членів ОЕСР в частині підтримки зусиль приватного сектору для досягнення екологічних цілей.  Розглядаються проблеми, з якими стикаються регулюючі органи, які намагаються досягти балансу між екологічною стійкістю та іншими цілями політики.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/PMNaM, https://ukrintei.ua/y/TIPsd

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Наковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-03-06
Поширити
ПРОАКТИВНИЙ ПІДХІД УНІВЕРСИТЕТІВ ДО РОЗВИТКУ ТАЛАНТІВ

ПРОАКТИВНИЙ ПІДХІД УНІВЕРСИТЕТІВ ДО РОЗВИТКУ ТАЛАНТІВ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття «Оптимізація розвитку талантів через особисту та міждисциплінарну освіту». 

На сайті Times Higher Education опублікована стаття «Оптимізація розвитку талантів через особисту та міждисциплінарну освіту». 

У ній наголошується на важливості підготовки випускників до майбутнього ринку праці та розвитку талантів. Розглядається проактивний підхід, який використовує університет Макао, реалізуючи свою освітню концепцію адаптації до швидких технологічних змін. Цей підхід виходить за рамки академічних рамок, оскільки націлений на те, щоби сформувати у випускників навички та якості, необхідні  для продуктивного суспільного розвитку. Так, на рівні бакалаврату в університеті створена унікальна модель навчання «4 в 1», яка складається з чотирьох компонент –  якісної профільної освіти; універсальних знань; навчання та стажування; освіти у спільноті «рівний рівному». Університет запровадив систему інтернатних коледжів, взявши за основу досвід Оксфорду та Кембриджу. Проводить регулярне оцінювання якості своїх навчальних планів і програм. На післядипломному рівні підтримує міждисциплінарну інтеграцію та упровадження інновацій. Активно залучаються викладачі із зарубіжних країн – таких наразі 80%. Розвиток міста Макао формує вимоги до ЗВО, зокрема – щодо володіння з боку випускників знаннями, що виходять за межі обраних ними основних дисциплін, тому поширюються міждисциплінарні програми у таких сферах, як наука про дані, когнітивні науки, фінансові технології, охорона здоров’я, штучний інтелект. Цей підхід спонукає студентів готуватись до того, щоб у майбутньому робити внесок у нові сектори економіки Макао. Розвиваються програми міжнародного студентського обміну (спільні ініціативи з Імперським коледжем Лондону, Единбурзьким університетом, Брістольським університетом та Університетом Цінхуа). Засновано п’ять спільних дослідницьких лабораторій з зарубіжними університетами й науковими центрами для підтримки досліджень і передачі технологій.

Детальніше: https://www.um.edu.mo/, https://www.timeshighereducation.com/research/university-macau/optimising-talent-development-through-whole-person-and-interdisciplinary?spMailingID=30644557&spUserID=MTAxNzcwOTEyMTAyNAS2&spJobID=2650310496&spReportId=MjY1MDMxMDQ5NgS2

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-03-05
Поширити
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО СПІЛЬНИХ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ ТА ПОДВІЙНИХ ДИПЛОМІВ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО СПІЛЬНИХ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ ТА ПОДВІЙНИХ ДИПЛОМІВ

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення  проєкт методичних рекомендацій щодо реалізації узгоджених спільних освітніх програм та видачі спільних (подвійних) дипломів.

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення  проєкт методичних рекомендацій щодо реалізації узгоджених спільних освітніх програм та видачі спільних (подвійних) дипломів.

Документ розроблений відповідно до статті 9-1 Закону України «Про вищу освіту», пункту 2.1 «Плану організації підготовки проектів актів та виконання інших завдань, необхідних для реалізації Закону України від 23 квітня 2024 р. № 3642. Методичні рекомендації покликані скерувати заклади вищої освіти на реалізацію в Україні європейського досвіду  щодо розроблення і упровадження спільних освітніх програм і видачу спільних (подвійних) дипломів. Документ ґрунтується на актуальних рекомендаціях щодо належної практики, він не буде обов’язковим до виконання. Він містить поради для працівників закладів вищої освіти щодо реалізації спільних програм. Його дія поширюється  на  здобувачів вищої освіти та заклади вищої освіти. Зауваження та пропозиції до проєкту  можна подати до 18 березня 2025 року.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/d7e6t, https://surl.li/vldrwl

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення НРАТ_Освітянам_обговорення

2025-03-05
Поширити
ЗАЛУЧЕННЯ ЛЮДЕЙ З ОБМЕЖЕНИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ

ЗАЛУЧЕННЯ ЛЮДЕЙ З ОБМЕЖЕНИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ

На сайті European Training Foundation опубліковано матеріал «Залучення людей з обмеженими можливостями до робочої сили має ключове значення для побудови стійкої економіки».

На сайті European Training Foundation опубліковано матеріал «Залучення людей з обмеженими можливостями до робочої сили має ключове значення для побудови стійкої економіки».

Наголошується, що оскільки країни світу стикаються з безпрецедентними викликами, пов’язаними з демографічними змінами та старінням населення, досягнення економічного процвітання все більше залежить від активної участі усіх людей працездатного віку. Проте одна група залишається недостатньо представленою на ринку праці – це люди з інвалідністю. Усунення цієї прогалини стане не лише питанням справедливості, але й важливим економічним імперативом, оскільки інклюзивні ринки праці є важливими для сприяння пропозиції робочої сили. Ці питання обговорювались Європейським освітнім фондом та Європейською Комісією під час тематичного семінару, присвяченого практичним способам підвищення зайнятості людей з обмеженими можливостями. Було презентовано картографічні дослідження інвалідності. Представник Єврокомісії підкреслив нагальність підвищення ефективності політики та підтримки людей з обмеженими можливостями, що дозволить розкрити їх досі невикористаний потенціал. Моніка Чаба, яка працює у Генеральному директораті ЄК з питань зайнятості, нагадала про Стратегію прав людей з інвалідністю 2021-2030 та заходи, спрямовані на покращення умов на ринку праці для людей з обмеженими можливостями (індивідуальна підтримка від служби зайнятості, професійна орієнтація, спрощення процедур найму, пристосування робочих місць для людей з обмеженими можливостями). Попередні результати проведеного дослідження свідчать про необхідність забезпечення тісної співпраці між зацікавленими сторонами, використання технологій для надання можливостей електронного навчання та отримання цифрових навичок. «Перешкоди, з якими стикаються люди з інвалідністю, є результатом застарілих систем і структур освіти та роботи. Ми повинні зосередитися на зміні цих систем, щоб урахувати різноманітність талантів і здібностей людей».

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/AjBC4

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інклюзивність

2025-03-05
Поширити
ОЕСР: ЛЮДСЬКИЙ КАПІТАЛ І ПРОДУКТИВНІСТЬ

ОЕСР: ЛЮДСЬКИЙ КАПІТАЛ І ПРОДУКТИВНІСТЬ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Від занепаду до відродження: розкриття людського капіталу та продуктивності» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Від занепаду до відродження: розкриття людського капіталу та продуктивності» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

У ньому наголошується, що уповільнення продуктивності в багатьох країнах ОЕСР упродовж останніх десятиліть збіглося зі значним уповільненням зростання людського капіталу. Майже 1/6  цього уповільнення пов’язана зі зниженням якості людського капіталу, що підтверджують дослідження PISA. Для аналізу процесів, що відбуваються, використовуються дані щодо освітньої політики, використання цифрових пристроїв під час навчання та вплив пандемії COVID-19. Результати дослідження вказують на негативний вплив використання смартфонів і соціальних мереж на успішність учнів і свідчать про те, що програми відповідального використання інтернету та реформи освітньої політики можуть покращити ситуацію. Державна політика може допомогти країнам більш ефективно використовувати людський капітал для підвищення продуктивності, оскільки без відповідного втручання відбуватиметься подальше зниження показників PISA. Поєднання освітніх і структурних реформ могло б призвести  до пом’якшання сформованих трендів, тому необхідно забезпечити ефективне розміщення та перерозподіл людського капіталу для підтримки зростання продуктивності.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/ndZoc, https://ukrintei.ua/y/ZrPf0

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини

2025-03-05
Поширити