СЕКРЕТИ  УСПІШНОГО  ПАРТНЕРСТВА З  ПЕРЕДАЧІ  ЗНАНЬ

СЕКРЕТИ  УСПІШНОГО  ПАРТНЕРСТВА З  ПЕРЕДАЧІ  ЗНАНЬ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Тоні Леслі «У чому секрет успішного партнерства з передачі знань?».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Тоні Леслі «У чому секрет успішного партнерства з передачі знань?».

У ній наголошується, що  партнерство з передачі знань між науковцями та бізнесом може призвести до створення інноваційних продуктів і послуг. Автор пропонує десять порад для забезпечення успішності такої співпраці. Звісно, немає жодних гарантій або секретної формули успіху – надто багато змінних знаходяться поза контролем науки та промисловості. Але є ряд моментів, на які слід звернути увагу, це: побудова зв’язків / налаштування відносини; ефективний підбор персоналу; гнучкість діяльності; готовність до змін; постійний моніторинг середовища; обговорення / комунікація; терпіння та націленість на співробітництво й успіх. Наукові публікації не матимуть для бізнесу цінності, це слід мати на увазі: доведеться їх відтермінувати на користь першочерговості розроблення практичних рішень, але й відкидати їх при підготовці проекту не можна. Академічний результат є одним з важливих показників, які використовуються при оцінюванні проекту. Тоні Леслі вважає, що більшість спільних проєктів науки і бізнесу є успішними, вони – чудова платформа для розвитку інновацій, що безпосередньо впливає на розвиток промисловості та суспільства, а винагорода від участі у партнерстві з передачі знань набагато переважує будь-які проблеми, які можуть виникати у процесі роботи.

Детальніше: https://surl.li/vfglwv

Фото: pixabae.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_Науковцям_КращіПрактики #НРАТ_ПопуляризаціяНауки

2025-03-03
Поширити
ПРОГРАМА СТАЖУВАННЯ  ВІД IRIS-HEP

ПРОГРАМА СТАЖУВАННЯ  ВІД IRIS-HEP

Американський Інститут досліджень та інновацій у програмному забезпеченні для фізики високих енергій оголосив про старт набору на онлайн-програму літнього студентського стажування «IRIS-HEP Summer 2025 Fellows».

Американський Інститут досліджень та інновацій у програмному забезпеченні для фізики високих енергій оголосив про старт набору на онлайн-програму літнього студентського стажування «IRIS-HEP Summer 2025 Fellows».

У рамках цієї програми студенти отримають унікальну можливість виконувати власні наукові проєкти під керівництвом наставників з різних університетів США та ЦЕРН. Тематика таких проєктів має бути пов’язана з розвитком методів аналізу даних, машинного навчання та штучного інтелекту для фізики високих енергій, нових алгоритмів та окремих напрямів комп’ютерних наук – систем аналізу, інноваційних алгоритмів, організації даних, управління ними та забезпечення доступу, створення інструментів та матеріалів для підтримки навчальних заходів, DevOps, безпеки й моніторингу сервісів, аналітики мережі. Програма літнього стажування 2025 року триватиме упродовж травня-вересня 2025 року. Заявку на участь можна подати до 10 березня 2025 року.

Детальніше: https://iris-hep.org/fellows.html, https://surl.li/dgxwcz,  https://surl.li/cbwihy     

Фото: організатори

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2025-03-03
Поширити
ОЕСР: КОНЦЕНТРАЦІЯ ТА ДИНАМІКА БІЗНЕСУ

ОЕСР: КОНЦЕНТРАЦІЯ ТА ДИНАМІКА БІЗНЕСУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Концентрація та динаміка бізнесу на товарних ринках» із серії «Робочі документи ОЕСР з питань науки, технологій та промисловості».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Концентрація та динаміка бізнесу на товарних ринках» із серії «Робочі документи ОЕСР з питань науки, технологій та промисловості».

У ньому наголошується, що багато досліджень свідчать про зростання упродовж останніх десятиліть промислової концентрації серед провідних галузевих фірм. Поряд зі збільшенням націнок і зниженням динаміки розвитку бізнесу, це призводить до послаблення конкуренції, що врешті-решт може перешкоджати інноваціям (технологічним, економічним), а також власне економічному зростанню та покращанню добробуту споживачів.  Разом із тим, висловлюються сумніви щодо того, чи галузева концентрація дійсно відображає концентрацію на товарному ринку, яка є основним об’єктом уваги антимонопольних органів. Галузеві класифікації враховують специфіку виробника, у той час як товарні ринки відображають поведінку споживачів щодо купівлі товарів. Ці різні показники можуть призвести до різних висновків щодо стану конкуренції. Проте концентрація товарного ринку найбільш актуальна саме для конкуренції. Опублікований документ вимірює концентрацію та динамічність бізнесу, виходячи з нових даних щодо продажів бізнес-груп на європейських продуктових ринках. Концентрація промисловості тісно корелює з концентрацією продукції. Концентрація продукту вища, ніж концентрація у галузі, але обидва показники зростали у Європі  у 2012-2021 роках. Динамізм бізнесу серед лідерів ринку нижчий у галузях, ніж на товарних ринках, але обидва показники свідчать про тенденції спаду. Аналіз маржі від продажів бізнес-груп за продуктами, країнами та брендами показує, що найбільше зростання відбувається у продуктах і країнах, у яких відповідна бізнес-група вже працює, а нові бренди (створені або придбані бізнес-групами), забезпечують значну частину зростання тоді як їх ефективність погіршується.

Детальніше: https://surl.li/jcayst, https://surl.li/yepbao

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2025-03-03
Поширити
СТВОРЕННЯ  В УНІВЕРСИТЕТАХ  КУЛЬТУРИ ПІДПРИЄМНИЦТВА

СТВОРЕННЯ  В УНІВЕРСИТЕТАХ  КУЛЬТУРИ ПІДПРИЄМНИЦТВА

На сайті Times Higher Education опублікована стаття «Чотири способи створити культуру підприємництва у вашому закладі вищої освіти».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття «Чотири способи створити культуру підприємництва у вашому закладі вищої освіти».

Автори наголошують, що університети ідеально підходять для того, щоб допомогти стартапам розпочати роботу та пропонують свої поради щодо того, як підтримати студентів у розвитку ділового мислення. Йдеться про освіту та досвід, який може надати університет щоб «підштовхнути» здобувачів  перейти від продукування гарних ідей до дій, використовуючи при цьому знання, засновані на доказах. Викладачі будь-якої дисципліни повинні  надавати підтримку інноваторам на усіх стадіях: генерація ідей, розуміння соціального контексту, аналіз основних ринкових тенденцій,  тестування ринку, упровадження.  Оскільки освітній і бізнесовий  ландшафти постійно змінюються, потрібні нові рішення щоб університети продовжували стабільно розвиватись, зберігаючи свою важливу роль у формуванні підприємницьких здібностей студентів. Маючи підприємницьке мислення, випускники зможуть започаткувати власний бізнес або будучи найманими працівниками додадуть цінності підприємствам, які їх наймають, бо зможуть мислити і діяти як внутрішні підприємці.

Детальніше: https://surl.li/zgaxdf

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-02-28
Поширити
CHATGPT –  ВАШ ОСОБИСТИЙ АСИСТЕНТ У РОБОТІ, НАВЧАННІ ТА ЖИТТІ

CHATGPT –  ВАШ ОСОБИСТИЙ АСИСТЕНТ У РОБОТІ, НАВЧАННІ ТА ЖИТТІ

На порталі «Дія Освіта» став доступним для ознайомлення новий серіал «ChatGPT: ваш особистий асистент у роботі, навчанні та житті».

На порталі «Дія Освіта» став доступним для ознайомлення новий серіал «ChatGPT: ваш особистий асистент у роботі, навчанні та житті».

Він покликаний допомогти опанувати інструменти штучного інтелекту, інтегрувати їх у роботу та повсякденне життя. Курс складається з восьми серій, які представляють практичні кейси використання ChatGPT, принципи та підходи до формулювання промптів/запитів у ChatGPT для отримання найкращих результатів; особливості використання ChatGPT як творчого партнера для пошуку ідей, редагування текстів і роботи з візуальним контентом, можливості ChatGPT проводити аналіз даних, допомагати в освіті та при вирішенні особистих завдань, а також інструкції щодо безпечного використання ChatGPT (обмеження в наданні особистих даних, упередження, «галюцінації») та критичної перевірки згенерованого контенту.

Детальніше: https://surl.li/hjgdva , https://surl.li/bmjhil

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн #НРАТ_НауковіВидання_новини

2025-02-28
Поширити
КОНКУРС ВІД  НАЦФОНДУ ДОСЛІДЖЕНЬ УКРАЇНИ

КОНКУРС ВІД  НАЦФОНДУ ДОСЛІДЖЕНЬ УКРАЇНИ

Національний фонд досліджень України оголошує новий конкурс проєктів «Наука для зміцнення обороноздатності і національної безпеки України».

Національний фонд досліджень України оголошує новий конкурс проєктів «Наука для зміцнення обороноздатності і національної безпеки України».

Він покликаний забезпечити відбір найкращих проєктів з виконання прикладних наукових досліджень і розробок зі створення нових науково-технічних продуктів (нових матеріалів, пристроїв, технологій, програмних продуктів тощо) для подальшого упровадження на підприємствах України. Йдеться про проєкти, що відповідають щонайменше одному з пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки, визначених Законом України “Про пріоритетні напрями розвитку науки і техніки” і окремо визначеним тематичним напрямам. Конкурс проводиться відповідно до рішення Наукової ради НФДУ, фінансування виконання проєктів заплановане на  2025-2026 роки. Заявку на участь у конкурсі можна подати до 1 квітня 2025 року.

Детальніше: https://surl.li/ntkreg, https://surl.li/epgmos

Фото: НФДУ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-02-28
Поширити
ОЕСР: КЕРУЙТЕ МАЙБУТНІМ ШІ

ОЕСР: КЕРУЙТЕ МАЙБУТНІМ ШІ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала консультаційний документ  «Керуйте майбутнім ШІ: стратегії випереджаючого управління» із серії «Документи ОЕСР зі штучного інтелекту».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала консультаційний документ  «Керуйте майбутнім ШІ: стратегії випереджаючого управління» із серії «Документи ОЕСР зі штучного інтелекту».

Наголошується, що швидкий розвиток технологій штучного інтелекту робить надзвичайно важливою інтеграцію орієнтованих на майбутнє підходів в системі управління ШІ. Технології ШІ відкривають значні можливості, але разом із тим створюють нові виклики. А складність і швидкий розвиток ШІ ускладнюють прогнозування, що створює проблеми й перешкоди при розробці механізмів та інструментів управління, які були б одночасно ефективними й довговічними. У цьому контексті необхідні гнучкі та проактивні підходи до управління. Експерти ОЕСР упевнені, що уряди повинні шукати й використовувати потенціал усіх зацікавлених сторін для визначення, коригування та розроблення регуляторних підходів. У цьому звіті розглядаються адаптивні структури управління, які допоможуть краще орієнтуватися у швидкому прогресі технологій штучного інтелекту. У ньому наведено огляд існуючих ініціатив ОЕСР у галузі ШІ та показано п’ять елементів випереджувального управління новими технологіями.

Детальніше: https://surl.li/pdhors, https://surl.li/tntjll

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-02-28
Поширити
ОЦІНЮВАТИ НЕ РЕЗУЛЬТАТ ВИКОРИСТАННЯ ГШІ, А ПРОЦЕС

ОЦІНЮВАТИ НЕ РЕЗУЛЬТАТ ВИКОРИСТАННЯ ГШІ, А ПРОЦЕС

На сайті Times Higher Education опублікована стаття групи доцентів Університету Східної Англії «Оцінка процесу, а не результату ГШІ».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття групи доцентів Університету Східної Англії «Оцінка процесу, а не результату ГШІ».

У ній автори наголошують, що необхідно формувати у студентів грамотність у роботі з генеративним штучним інтелектом, оскільки без цього ГШІ може стати найбільш руйнівним для вищої освіти інструментом технологічного прогресу. Величезна швидкість створення контенту та його доволі висока якість викликає занепокоєння, оскільки несе екзистенційну загрозу для системи викладання і навчання. Університети спершу намагались обмежити використання ШІ, ситуативно запроваджуючи  різного роду інструкції та програмне забезпечення для  виявлення генерованого машиною тексту. Але це не стало панацеєю. Чи потрібно збільшити ці зусилля, щоб приборкати ШІ? Чи можна з ним співіснувати, трансформувавши ГШІ у потужний допоміжний інструмент? Пропонується запровадити спеціальну стратегію оцінювання вмінь студентів коректно працювати зі штучним інтелектом замість збереження моделі, за якою оцінюванню підлягають результати. Спочатку необхідно визначити результати навчання для студентів, яких можна досягти у співпраці з ШІ, коли роль студентів – рецензування, співпраця та контроль результатів. Для цього потрібно підвищувати їхню грамотність у сфері ШІ, поглиблювати академічні знання та розвивати навички критичного мислення.  Наприклад, студент має показати результати роботи з літературою.  Він має на першому кроці згенерувати текст і проаналізувати його з використанням наявних знань. На другому кроці він долучається до командної праці у партнерстві з іншими студентами для уточнення запиту (промпту) й ефективного коригування результатів роботи ГШІ.  На наступному кроці здійснюється перевірка досягнень та  визначення індивідуального внеску кожного. Четвертий крок пов’язаний з підготовкою остаточної версії огляду  літератури з систематизацією та поясненнями. Ретельний вибір критеріїв оцінювання, узгоджених із заявленими результатами навчання для кожного елемента оцінювання буде  ключовим, а акцент треба робити на процесі. Критеріями можуть бути: якість стратегії пошуку; критерії фільтрації даних; перевірка (верифікація) первинної інформації; процес синтезу результату; творчість. Такий підхід до оцінювання, на думку авторів,  дає студентам позитивний досвід, дозволяє розвинути цифрову грамотність, отримати навички роботи з ШІ та критичного мислення.

Детальніше: https://surl.li/vpyrhg

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-02-27
Поширити
БІБЛІОТЕЧНІ ІНСТРУМЕНТИ ПІДТРИМКИ ДОСЛІДЖЕНЬ

БІБЛІОТЕЧНІ ІНСТРУМЕНТИ ПІДТРИМКИ ДОСЛІДЖЕНЬ

На сайті компанії EBSCO опубліковано звіт «Навігація знань: бази даних як основні інструменти дослідження для публічних бібліотек».

На сайті компанії EBSCO опубліковано звіт «Навігація знань: бази даних як основні інструменти дослідження для публічних бібліотек».

У ньому наголошується, що у сучасному цифровому ландшафті, який стрімко розвивається, бібліотечні бази даних відіграють важливу роль у підтримці студентів та викладачів, а також у навчанні упродовж життя. Щоб зрозуміти, як ці ресурси використовуються у публічних бібліотеках і закладах освіти, EBSCO у партнерстві з Library Journal та School Library Journal у 2024 році провела масштабні опитування серед співробітників публічних бібліотек США. Респонденти мали оцінити популярні бази даних, їх тематичну спрямованість, типи контенту, важливість різних функцій баз даних. В опитуванні взяли участь понад 300 співробітників бібліотек та біля 500 бібліотекарів закладів освіти. Опублікований звіт містить детальний аналіз отриманих результатів, визначає загальні тенденції та зосереджує увагу на очікуваннях щодо використання бібліотечних баз даних, зокрема в частині їхнього змісту, комфортної взаємодії з користувачами та доступності.

Детальніше: https://surl.li/lxqtfv

Фото: EBSCO

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Бібліотекарям #НРАТ_ВідкритіДані

2025-02-27
Поширити
ПЕРЕЛІК НАУКОВИХ ПРОЄКТІВ, ЩО ОТРИМАЮТЬ ФІНАНСУВАННЯ У 2025 РОЦІ

ПЕРЕЛІК НАУКОВИХ ПРОЄКТІВ, ЩО ОТРИМАЮТЬ ФІНАНСУВАННЯ У 2025 РОЦІ

Міністерство освіти і науки України визначило перелік проєктів  закладів вищої освіти та наукових установ, що належать до сфери управління Міністерства освіти і науки України, які пройшли конкурсний відбір та будуть профінансовані з березня 2025 року за кошти державного бюджету України.

Міністерство освіти і науки України визначило перелік проєктів  закладів вищої освіти та наукових установ, що належать до сфери управління Міністерства освіти і науки України, які пройшли конкурсний відбір та будуть профінансовані з березня 2025 року за кошти державного бюджету України.

Відповідний наказ від 25 лютого 2025 року № 369 розміщено на офіційному вебсайті  МОН. Перелік складається зі 131 проєкту досліджень, відібраних на конкурсних засадах за результатами наукової і науково-технічної експертизи (згідно рішень Наукової ради МОН від 14 та 24 лютого 2025 року). Йдеться про  перспективні дослідження, спрямовані на розвиток науки та упровадження інновацій в Україні. Було подано 3,5 тис. заявок. Конкурс вперше проводився на засадах, гармонізованих із програмою «Горизонт Європа» в частині процедур, нового визначення секцій і напрямів конкурсу згідно з міжнародною класифікацією, орієнтації на сучасні виклики, задіяння єдиної експертної бази, повної цифровізації процесу подання та відбору. Лідерами за кількістю відібраних проєктів стали університети Києва, Львова, Дніпра та Харкова. На реалізацію досліджень у 2025 році буде спрямовано майже 130 млн грн.

Детальніше: https://surl.li/myepco, https://surl.li/xmrfgv

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-02-27
Поширити