ШІ-ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ: СПІВПРАЦЯ З PANOPTO

ШІ-ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТІ: СПІВПРАЦЯ З PANOPTO

Міністерство освіти і науки України та Panopto, світовий лідер у створенні відеорішень для освіти на основі ШІ, оголосили про початок стратегічного партнерства.

Міністерство освіти і науки України та Panopto, світовий лідер у створенні відеорішень для освіти на основі ШІ, оголосили про початок стратегічного партнерства.

Співпраця має на меті дієво підтримувати упровадження технологій генеративного штучного інтелекту в українських закладах освіти завдяки наданню їм безоплатного доступу до Elai – платформи зі створення відео за допомогою ШІ. Обрані на конкурсних засадах освітні заклади отримають ліцензії на використання платформи генерації високоякісного інтерактивного відеоконтенту. Elai пропонує понад 80 голосових аватарів, підтримує 70 мов і містить потужні інструменти для перетворення тексту на відео з багатофункціональним редактором та інтерактивними відеоелементами. З їх допомогою науково-педагогічні працівники зможуть швидко створювати власні якісні інтерактивні відео, адаптовані до освітнього процесу без потреби витрачання ресурсів на коштовні й трудомісткі процеси відеозйомки та монтажу.  Дослідницький компонент проєкту спрямований на вивчення ролі ШІ в освіті: як сприймають педагоги та студенти ШІ-аватари у навчальному процесі, як оцінюється педагогічна ефективність ШІ-інструментів. Передбачається також накопичувати приклади кращих практик використання ГШІ для підтримки викладання й проєктування навчання.

Детальніше: https://elai.io/, https://app.elai.io/v/67f63af0c1f4366c63718ab1 https://mooc4ua.online/f/elai

Фото:  МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-05-14
Поширити
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ТА МЕХАНІЗМІВ ТРАНСФОРМАЦІЇ ФУНКЦІОНУВАННЯ ЗВО

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ТА МЕХАНІЗМІВ ТРАНСФОРМАЦІЇ ФУНКЦІОНУВАННЯ ЗВО

Міністерство освіти і науки України затвердило «Методичні рекомендації щодо застосування інструментів та механізмів для трансформації різних сфер функціонування закладів вищої освіти на засадах прозорості та доброчесності».

Міністерство освіти і науки України затвердило «Методичні рекомендації щодо застосування інструментів та механізмів для трансформації різних сфер функціонування закладів вищої освіти на засадах прозорості та доброчесності».

Відповідний наказ МОН від 17.04.2025 № 576 оприлюднено на офіційному вебсайті міністерства.  Документ розроблено у рамках виконання пункту 1.2.1.2.14 заходів Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки (урядова постанова від 04 березня 2023 року № 220 (із змінами))   та  з  урахуванням  листа Національного агентства з питань запобігання корупції від 26 вересня 2024 року № 121-02/71586-24. Рекомендації охоплюють такі сфери, як організація антикорупційної роботи у ЗВО в цілому; організація освітнього процесу; адміністрування ЗВО; академічна доброчесність; партнерства ЗВО. Окрема увага приділяється ролі керівництва закладу вищої освіти, яке має задавати загальний тон, визначати керівні цінності та формувати етичний клімат організації. Зазначається, що запровадження прозорих та зрозумілих процедур функціонування закладу вищої освіти як освітньої інституції, сприятиме формуванню відповідного ставлення до університетів як до надійних партнерів, що сприятиме поліпшенню процедур залучення додаткового фінансування та розвитку співпраці з потенційними роботодавцями.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/tDkty, https://ukrintei.ua/y/mQqKu,  https://ukrintei.ua/y/3blzh

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини НРАТ_Бібліотекарям #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини

2025-05-14
Поширити
НОВІ МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЙ

НОВІ МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЙ

Програма Євросоюзу «Цифрова Європа» оголосила нові конкурси проєктів у сфері високопродуктивних обчислень, ШІ, даних і хмарних технологій, цифрових навичок й упровадження цифрових технологій в економіку та суспільство.

Програма Євросоюзу «Цифрова Європа» оголосила нові конкурси проєктів у сфері високопродуктивних обчислень, ШІ, даних і хмарних технологій, цифрових навичок й упровадження цифрових технологій в економіку та суспільство.

Програма «Цифрова Європа» спрямована на підтримку упровадження цифрових технологій та інновацій, забезпечення доступу до цифрової інфраструктури й послуг, підвищення конкурентоспроможності МСП на цифровому ринку, сприяння розвитку цифрового бізнесу та цифрових стратегій, покращення кібербезпеки для малих і середніх підприємств.  Загальний бюджет конкурсу становить 3,2 млрд євро. Українські компанії, освітні заклади та державні установи мають можливість отримати фінансування на розвиток власних інноваційних проєктів  відповідного спрямування у 2025 році. Йдеться про створення Академії навичок зі штучного інтелекту (формування освітнього центру з фокусом на ГШІ, квантових технологіях, створення Академії навичок для віртуальних світів (розроблення навчальних програм з Web 4.0, метавсесвітів, 3D-моделювання, симуляцій), підтримку інновацій у виробництві мікросхем і напівпровідникових технологій (зміцнення європейської екосистеми у сфері розроблення та виробництва мікропроцесорів і напівпровідників), розвиток ШІ-мережі європейських цифрових інноваційних хабів. Заявку на участь у конкурсах можна подати до 2 вересня 2025 року.

Детальніше: https://curly.click/r/2cbc, https://ukrintei.ua/y/xwWHg, https://curly.click/r/ee3e, https://curly.click/r/b83e, https://curly.click/r/89bf, https://curly.click/r/18fe, https://ukrintei.ua/y/k9IbL

Фото:  Мінцифра

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-05-14
Поширити
ОНОВЛЕНО ПІДХОДИ ДО ФІНАНСУВАННЯ НАУКОВИХ ОБ’ЄКТІВ, ЩО СТАНОВЛЯТЬ НАЦІОНАЛЬНЕ НАДБАННЯ

ОНОВЛЕНО ПІДХОДИ ДО ФІНАНСУВАННЯ НАУКОВИХ ОБ’ЄКТІВ, ЩО СТАНОВЛЯТЬ НАЦІОНАЛЬНЕ НАДБАННЯ

Міністерство освіти і науки України удосконалило підходи до фінансування унікальних наукових об’єктів, які мають статус національного надбання та перебувають у сфері управління МОН.

Міністерство освіти і науки України удосконалило підходи до фінансування унікальних наукових об’єктів, які мають статус національного надбання та перебувають у сфері управління МОН.

Попередньо було проведено комплексний аналіз результативності використання державних коштів та забезпечення стабільної роботи цих об’єктів; проведено наукову і науково-технічну експертизу із застосуванням оновлених критеріїв оцінювання; запроваджено нову методику, за якою об’єкти розподілено на чотири основні категорії залежно від їхнього середнього балу ефективності; розроблено методику розподілу фінансування, яка ураховує результати згаданої вище експертизи, а також функціональні особливості об’єктів, їх потребу у підтриманні належного мікроклімату, ремонті обладнання та інші важливі чинники. У результаті визначено обсяги фінансування унікальних наукових об’єктів, які мають статус національного надбання, на 2025 рік, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 2 травня 2025 року № 673 (фінансування збільшено на 30%). МОН і надалі працюватиме над посиленням спроможності відповідальних установ, щоб забезпечити сталий розвиток унікальних наукових об’єктів та їхній внесок у досягнення стратегічних цілей держави.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/Xzuwo, https://ukrintei.ua/y/QFlEZ

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-05-14
Поширити
ОЕСР: ЗАХИСТ ДОСТУПУ СПОЖИВАЧІВ ДО ГОТІВКОВИХ КОШТІВ У ЦИФРОВІЙ ЕКОНОМІЦІ

ОЕСР: ЗАХИСТ ДОСТУПУ СПОЖИВАЧІВ ДО ГОТІВКОВИХ КОШТІВ У ЦИФРОВІЙ ЕКОНОМІЦІ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний  документ «Захист доступу споживачів до готівкових коштів у цифровій економіці: політичні міркування та підходи» із серії «Документи ОЕСР з питань бізнесу та фінансів».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний  документ «Захист доступу споживачів до готівкових коштів у цифровій економіці: політичні міркування та підходи» із серії «Документи ОЕСР з питань бізнесу та фінансів».

У ньому зазначається, що у 2022 році 75% дорослого населення в усьому світі повідомили, що здійснювали або отримували платежі за допомогою цифрових засобів, тоді як у 2014 році таких було  44%. Відповідно у багатьох країнах скорочується інфраструктура готівкового обігу: з 2020 по  2022 рік кількість банкоматів на 100 тис. дорослого населення зменшилася на 13%. По мірі згортання готівкової інфраструктури певні групи населення стикаються зі зростаючими бар’єрами у доступі до платіжної системи, що може призвести до потенційної фінансової ізоляції та інших непередбачуваних наслідків. У документі представлені результати найновіших досліджень та узагальнення численних політичних дискусій щодо тенденцій розвитку платіжних систем та державних політик у сфері доступу до готівкових коштів, а також потенційних ризиків, пов’язаних із зменшенням доступу до готівки. Ураховуючи нещодавні зміни у політиці, пов’язані з реакцією на вразливість споживачів та необхідністю їхнього фінансового захисту, опублікований документ підкреслює важливість збалансування цифрового зростання та доступу до готівки задля підтримання стійкого та інклюзивного розвитку. Також у звіті наочно показано вплив цифровізації на доступ до готівки та узагальнено політику й заходи із забезпечення доступу до готівки.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/BoI02, https://ukrintei.ua/y/n4EQs,  ttps://doi.org/10.1787/189970b4-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2025-05-14
Поширити
НАЛАГОДЖЕННЯ ЗВ’ЯЗКІВ З ІНДУСТРІЄЮ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

НАЛАГОДЖЕННЯ ЗВ’ЯЗКІВ З ІНДУСТРІЄЮ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Керолайн та Лі Клюлі  «Налагодження зв’язків з індустрією штучного інтелекту є життєво важливим для збереження актуальності дипломів».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Керолайн та Лі Клюлі  «Налагодження зв’язків з індустрією штучного інтелекту є життєво важливим для збереження актуальності дипломів».

У ній наголошується, що університети повинні бути достатньо гнучкими, щоб сприяти постійній адаптації розвитку технологій. Штучний інтелект розвивається з безпрецедентною швидкістю, змінюючи те, як створюються, кодуються, вирішуються проблеми та отримуються знання, проте університети повільно адаптуються до цих нових трендів. Академічні кола ризикують безповоротно відстати, оскільки щойно ця технологія прискориться, наздогнати згаяний час стане дедалі важчим завданням. Без швидкої адаптації університети можуть незабаром виявити, що їхня роль у створенні та поширенні знань застаріла. В якості ілюстрації того, наскільки швидко розвивається штучний інтелект, пропонується поглянути на досвід останніх двох років. Оновлені моделі ГШІ можуть складати  гарно структуровані есе з коректними посиланнями на джерела та формувати великі текстові звіти за лічені секунди. Останній тест GPT-4 від OpenAI перевершив очікування, продемонструвавши результати людського рівня або навіть кращі в частині складання академічних та професійних іспитів, зокрема – у юриспруденції. Прогрес у STEM-галузях ще більш вражаючий: AlphaProof від DeepMind вразив дослідників, розв’язавши чотири з шести задач на міжнародній математичній олімпіаді 2024 року, що еквівалентно срібній медалі серед найталановитіших молодих математиків світу. У програмуванні останній AlphaCode2 від DeepMind потрапив до 15% найкращих в елітних конкурсах з програмування, продемонструвавши логіку та креативність, що перевершують навички професійних розробників. З огляду на неймовірні темпи розвитку зрозуміло, що викладачі намагаються бути в курсі останніх розробок. Викладачі тестують штучний інтелект, виявляють його недоліки і зупиняються на цьому. Але технологія швидко удосконалюється. Цей розрив між технологічним прогресом та інституційною адаптацією посилюється тим фактом, що навіть коли викладачі наздоганяють та намагаються відповідно оновити свої навчальні програми, традиційні цикли академічного планування продовжують діяти у неприйнятно для ШІ тривалі терміни. Щоб університетські дипломи зберегли свою актуальність,  потрібна зміна мислення. Акцент має зміститися із традиційного оцінювання набутих знань на розвиток навичок та якостей, необхідних випускникам у світі. Автори вважають, що для досягнення цієї мети необхідні три чіткі зміни:  викладачі повинні бути обізнані з найновішими розробками штучного інтелекту та відповідно до цього приймати рішення щодо дизайну навчання;  установи повинні краще підтримувати постійну адаптацію; університети повинні будувати зв’язки між своїми викладачами та розробниками штучного інтелекту в реальному секторі. Завдяки цьому академічні кола можуть забезпечити випускникам успіх на ринку праці, який розвивається під впливом нової промислової революції. Як передбачливо зазначає американський філософ Ерік Гоффер: «У часи змін учні успадковують землю, тоді як науковці чудово оснащені для того, щоб мати справу зі світом, якого більше не існує».

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/YZBsq

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-05-13
Поширити
10 СПОСОБІВ ВИКОРИСТАННЯ ШІ ДЛЯ РОБОТИ З ТЕКСТАМИ

10 СПОСОБІВ ВИКОРИСТАННЯ ШІ ДЛЯ РОБОТИ З ТЕКСТАМИ

На платформі освітніх практик ІТ-компанії Genesis  оприлюднила практичний матеріал «10 способів використання ШІ для роботи з текстами».

На платформі освітніх практик ІТ-компанії Genesis  оприлюднила практичний матеріал «10 способів використання ШІ для роботи з текстами».

У ньому розглядаються сценарії використання інструменту ChatGPT для оптимізації роботи з текстами, наводиться опис функцій ГШІ з відповідними прикладами запитів, які можна використовувати для перефразування щоб зробити текст більш зрозумілим і легким для сприйняття; для перевірки орфографії, пунктуації, стилістики та граматики у тексті; оцінювання тексту, його структури і точності; підбору синонімів задля збагачення лексики й урізноманітнення тексту; реферування, скорочення, узагальнення та виокремлення ключової інформації з тексту; перетворення списків  у логічно зв’язаний текст; зміни тону і стилю письма; формування контент-шаблонів; імітації заданого  стилю для копіювання стилю певного автора або жанру; застосування структур/фреймворків для оформлення тексту за шаблонною структурою (PAS, AIDA).

Детальніше: https://t.me/navchai_smilyvo/389https://t.me/navchai_smilyvo/264

Фото:  скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-05-13
Поширити
НАВЧАННЯ ТА ВИКЛАДАННЯ У КРИЗОВИХ СИТУАЦІЯХ

НАВЧАННЯ ТА ВИКЛАДАННЯ У КРИЗОВИХ СИТУАЦІЯХ

 На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано звіт «Навчання та викладання у кризових ситуаціях: потреби та надання необхідної підтримки».

 На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано звіт «Навчання та викладання у кризових ситуаціях: потреби та надання необхідної підтримки».

У ньому наголошується, що кризи (пандемії, стихійні лиха, політичні та збройні конфлікти, масштабні технологічні збої тощо) суттєво впливають на діяльність університетів та якість вищої освіти. У документі узагальнено результати роботи тематичної групи експертів EUA з питань навчання та викладання. Вивчались наслідки криз та їхній фактичний вплив здатність університетів надавати якісну освіту. Наведено результати опитувань керівництва ЗВО та представлено основні положення й висновки тематичних досліджень семи університетів-учасників. Пропонуються рішення, які дозволять закладам вищої освіти підготуватись до майбутніх криз, покращити систему управління та підвищити стійкість ЗВО, забезпечити безперервність навчання та його високу якість під час надзвичайних ситуацій.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/86myf, https://ukrintei.ua/y/FjOQ9

Фото:  скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EUA #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-05-13
Поширити
ОЕСР: РОЛЬ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБ ЗАЙНЯТОСТІ В ІНКЛЮЗИВНОМУ СПІЛЬНОМУ РИНКУ ПРАЦІ

ОЕСР: РОЛЬ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБ ЗАЙНЯТОСТІ В ІНКЛЮЗИВНОМУ СПІЛЬНОМУ РИНКУ ПРАЦІ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Роль державних служб зайнятості у сприянні інклюзивному спільному ринку праці північних країн».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Роль державних служб зайнятості у сприянні інклюзивному спільному ринку праці північних країн».

У ньому пропонується аналіз впливу реформування державних служб зайнятості та систем активної політики ринку праці у скандинавських країнах (Данія, Фінляндія, Ісландія, Норвегія та Швеція) на формування спільного ринку праці. Розглядаються вже реалізовані, поточні та заплановані реформи (зокрема – щодо упровадження цифрових рішень та рішень на основі штучного інтелекту) і практика співпраці державних служб зайнятості. Підготовлені рекомендації щодо зміцнення роботи цих служб задля створення інклюзивного спільного скандинавського ринку праці. З’ясовано, що чотири з п’яти скандинавських країн активно реформують свої системи, удосконалюють механізми активної політики, усі обмінюються досвідом і взаємно навчаються, вивчаючи результати реформ. Данія ретельно збирала та аналізувала дані перед розробленням плану реформ, а Фінляндія та Швеція на практиці випробували нові моделі. Усі скандинавські країни наразі використовують гібридні або змішані моделі надання послуг і здійснили значний цифровий прогрес і кожна з них має принаймні одне рішення, яке використовує технологію штучного інтелекту.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/u17KP, https://ukrintei.ua/y/DH2dvhttps://doi.org/10.1787/54cec4d6-en 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2025-05-13
Поширити
ЮРИДИЧНА ОСВІТА МАЙБУТНЬОГО

ЮРИДИЧНА ОСВІТА МАЙБУТНЬОГО

Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти, Міністерство молоді та спорту України, Міністерство освіти і науки України та Міністерство юстиції оголосили про старт всеукраїнського молодіжного конкурсу «Юридична освіта майбутнього».

Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти, Міністерство молоді та спорту України, Міністерство освіти і науки України та Міністерство юстиції оголосили про старт всеукраїнського молодіжного конкурсу «Юридична освіта майбутнього».

Метою цього конкурсу є підтримка обдарованої молоді,  виявлення з їх допомогою проблемних питань юридичної освіти та пошук шляхів їх вирішення, залучення студентів до процесу покращення якості вищої освіти в Україні, професійна орієнтація школярів. Участь у Конкурсі можуть взяти учні закладів загальної середньої освіти (група 1), студенти та аспіранти закладів вищої освіти (група 2); молоді юристи, науковці, викладачі  (група 3), які представлять свої роботи відповідної тематичної спрямованості. Це: «Мій шлях до юридичної професії: що я можу зробити вже сьогодні», «Чи готує юридична освіта справжніх фахівців: що потрібно змінити вже сьогодні» та «Імплементація європейського досвіду та стандартів у сфері юридичної освіти». Розгляд та попередній відбір поданих на конкурс робіт, фіналістів та переможців відбудеться у червні 2025 року. Заявку на участь можна подати  до 8 червня 2025 року.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/RqshJ, https://ukrintei.ua/y/GSiTG, https://ukrintei.ua/y/bgEWS

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-05-12
Поширити