КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ ПРИ РОЗРОБЛЕННІ КУРСУ ТА ЙОГО ВИКЛАДАННІ

КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ ПРИ РОЗРОБЛЕННІ КУРСУ ТА ЙОГО ВИКЛАДАННІ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття М. Чжан «Як упровадити критичне мислення: від розроблення курсу до оцінювання».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття М. Чжан «Як упровадити критичне мислення: від розроблення курсу до оцінювання».

У ній автор наголошує, що критичне мислення – це надзвичайно важлива людська навичка, її треба формувати й підтримувати під час навчання. Отже, викладачам можуть стати у нагоді практичні поради, як на всіх етапах навчання розвивати та покращувати здатність студентів аналізувати й оцінювати інформацію. Критичне мислення виходить за межі виключно академічних цінностей. В епоху глобальних викликів та інформаційного перевантаження здатність аналізувати дані, ставити під сумнів припущення, генерувати інноваційні рішення та долати складнощі є надзвичайно важливою. Освітяни повинні моделювати критичне мислення, створюючи унікальний навчальний досвід, який спонукає студентів ставити під сумнів, аналізувати та розмірковувати над інформацією.  Тому потрібно  цілеспрямовано виховувати культуру критичного мислення, заохочувати навчання на основі дослідницьких здібностей,  упроваджувати «проблемне навчання»,  сприяти рефлексивній практиці. Також автор радить більш активно обговорювати матеріал зі здобувачами освіти, наголошувати на етичному вимірі в дискусії, аналізі та прийнятті рішень. Студенти мають навчитись ставити запитання, які стимулюють більш глибоке мислення, аудиторія повинна бути готова до цього, клас має стати безпечним простором, де учні почуваються комфортно, вивляючи власну допитливість.  Наразі недостатньо бути просто поінформованим: критичне мислення стосується сутнісних речей.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/Qdym1

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Науковцям_КращіПрактики #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-05-23
Поширити
WORLD UNIVERSITIES WEB RANKING 2025

WORLD UNIVERSITIES WEB RANKING 2025

Оприлюднено черговий рейтинг університетів за рівнем їх популярності в мережі інтернет, раніше відомий як 4ICU.

Оприлюднено черговий рейтинг університетів за рівнем їх популярності в мережі інтернет, раніше відомий як 4ICU.

Він представляє собою неакадемічний рейтинг ЗВО за якістю  представлення та популярністю в  цифровому просторі і базується на даних незалежних вебометричних показників з авторитетних джерел. Рейтинг покликаний надати студентам, викладачам та науковцям інформацію про мережеву популярність 14 тис. навчальних закладів усіх країн світу. Згідно з методикою використовуються оцінки доменів з мінімальним трастовим потоком (55%),  дані глобального рейтингу Similarweb (35%),  відомості про доменний авторитет Moz (5%),  а також  Majestic Trust Flow (5%). Цьогоріч в рамках складання UniRank оцінювались біля 200 українських ЗВО. Найпопулярнішими з них виявились: Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Національний технічний університет «Київський політехнічний інститут ім. Сікорського», Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Львівський національний університет імені Івана Франка, Національний університет «Львівська політехніка, Національний університет «Києво-Могилянська академія», Сумський державний університет, Національний університет біоресурсів і природокористування України, Український католицький університет, Прикарпатський національний університет.    

Детальніше: https://www.unirank.org/ua/, https://ukrintei.ua/y/Oxx3r, https://ukrintei.ua/y/gYyJH, https://ukrintei.ua/y/l0mGE

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-05-23
Поширити
ОНОВЛЕНА ВЕРСІЯ ІНТЕРАКТИВНОГО ДАШБОРДУ ОСВІТНІХ ІНДИКАТОРІВ

ОНОВЛЕНА ВЕРСІЯ ІНТЕРАКТИВНОГО ДАШБОРДУ ОСВІТНІХ ІНДИКАТОРІВ

Міністерство освіти і науки України спільно з програмою «Polaris» «Підтримка багаторівневого врядування в Україні»  презентували оновлену версію інтерактивної інформаційної панелі освітніх індикаторів.

Міністерство освіти і науки України спільно з програмою «Polaris» «Підтримка багаторівневого врядування в Україні»  презентували оновлену версію інтерактивної інформаційної панелі освітніх індикаторів.

Її розроблення мало на меті  підвищення прозорості, доступності даних про розвиток освітньої сфери в Україні задля підтримки управлінських дій органів влади та місцевого самоврядування. Оновлена інфопанель містить шість модулів, кожен з яких виконує окрему аналітичну функцію та відеоінструкцію. Це: «національна перспектива» (інтерактивна карта України із середніми значеннями індикаторів у розрізі регіонів, які дозволяють порівнювати громади, виявляти лідерів та аутсайдерів), «регіональна перспектива» (аналітика для обраної області з деталізацією у розрізі територіальних громад), «місцева перспектива» (індикатори для окремих громад з порівнянням у межах довільно обраної групи), «освітній профіль територіальної громади» (короткий «паспорт» освітньої системи громади), «бюджетний профіль територіальної громади» (інформація про надходження та витрати бюджету на освіту),  «кореляції» (візуалізація даних про наявні статистичні зв’язки між освітніми індикаторами, їх взаємний вплив). Створений дашборд дозволяє всебічно аналізувати стан і динаміку розвитку загальної середньої освіти за кількістю учнів і вчителів, рівнем розвитку мережі закладів освіти, рівнем фінансування.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/e7VyJ, https://ukrintei.ua/y/Sn0rK, https://ukrintei.ua/y/iXLO8, https://ukrintei.ua/y/Pxjwk, https://ukrintei.ua/y/wAWD5, https://ukrintei.ua/y/kxJza, https://ukrintei.ua/y/VmRpB, https://ukrintei.ua/y/fRyTA, https://ukrintei.ua/y/IuweJ

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини#НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_ВідкритіДані

2025-05-23
Поширити
ОЕСР: ЕКОНОМІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ. УКРАЇНА

ОЕСР: ЕКОНОМІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ. УКРАЇНА

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт  «Економічні дослідження ОЕСР: Україна 2025» із серії «Економічні дослідження ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт  «Економічні дослідження ОЕСР: Україна 2025» із серії «Економічні дослідження ОЕСР».

У ньому зазначається, що економіка України до лютого 2022 року підтримувалась відповідними політичними рішеннями та отримувала значну зовнішню підтримку. Наразі її перспективи доволі невизначені: дефіцит робочої сили, проблеми з енергопостачанням, логістикою та розвитком підприємства уповільнюють економічну активність на тлі підвищення інфляції. Досягнення фіскальної стійкості вимагає мобілізації внутрішніх доходів, підвищення ефективності витрат та сталої зовнішньої підтримки. Експерти вважають, що необхідне зменшення податкового навантаження та звуження сфери застосування спрощених податкових режимів, що в сукупності призведе до збільшення доходів та зменшення податкових викривлень. Покращення управління державними інвестиціями і практики закупівель, розширення можливостей субнаціональних органів влади допоможуть забезпечити ефективне використання обмежених державних ресурсів. Зростання інвестицій, продуктивності та експорту матиме центральне значення для економічного відновлення, що передбачає покращення рамкових умов для бізнесу завдяки зміцненню верховенства права, полегшенню регуляторного тягаря, розвитку більш конкурентних ринків та ширшому доступу до фінансування. Важливе значення мають таклж екологічні податки, ціни на викиди, підтримка «зеленої» економіки.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/3uzer, https://ukrintei.ua/y/zaGRM, https://doi.org/10.1787/940cee85-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2025-05-23
Поширити
ПІДГОТУЙТЕСЬ  ДО  ПУБЛІКАЦІЇ  У  ПРЕСТИЖНОМУ  ЖУРНАЛІ

ПІДГОТУЙТЕСЬ  ДО  ПУБЛІКАЦІЇ  У  ПРЕСТИЖНОМУ  ЖУРНАЛІ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Чонг Фан «Дайте своїй академічній роботі найкращі шанси на прийняття».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Чонг Фан «Дайте своїй академічній роботі найкращі шанси на прийняття».

У ній наголошується, що рецензування є надзвичайно важливим етапом на шляху до публікації у престижному журналі, але далеко не кожна стаття його проходить. Як допомогти авторам зорієнтуватися у процедурі подання робіт та заздалегідь привернути увагу до ретельної підготовки і якісного оформлення? Основні причини відхилення рукописів статей  (а рівень відмов становить від 20 до 50 %) містяться у відповідях редактора та зазвичай публікуються у самих  рецензованих виданнях. Це у першу чергу невідповідність цілям і тематичній спрямованості журналу, тому потрібно дуже зважено підходити до обрання журналу для своєї статті. Другою причиною відхилення може бути  відсутність актуальності та оригінальності, отже автор має попрацювати над гарно структурованою анотацією, обов’язково підкреслити новизну та практичну значущість свого дослідження, а також описати оригінальність та значення своєї роботи у супровідному листі до редакції.  Третя  причина відхилення – відсутність ретельності в оформленні цитат, посилань, тому авторам рекомендується використовувати інструмент перевірки схожості тексту, щоб допомогти їм виявити будь-які запозичення, а також скористатись послугами професійного редагування текстів (для тих, хто не є носієм англійської мови). Також Чонг Фан говорить про найбільш поширені критичні зауваження редакторів. Він упевнений, що це допоможе дослідникам уникнути поширених помилок і підготувати сильну, цілісну статтю з чітким внеском та новизною.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/JCKbD

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини #НРАТ_ПопуляризаціяНауки #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини

2025-05-22
Поширити
SCIENCE CITY  ДЛЯ БІЗНЕСУ, НАУКИ ТА ІННОВАЦІЙ

SCIENCE CITY  ДЛЯ БІЗНЕСУ, НАУКИ ТА ІННОВАЦІЙ

Міністерство освіти і науки спільно з Міністерством цифрової трансформації України працюють над розробленням правового режиму Science City у рамках  Стратегії цифрового розвитку інновацій WINWIN 2030.

Міністерство освіти і науки спільно з Міністерством цифрової трансформації України працюють над розробленням правового режиму Science City у рамках  Стратегії цифрового розвитку інновацій WINWIN 2030.

Ця діяльність спрямована на комплексне реформування інституту наукових парків та створення комфортних умов для співпраці наукових установ, університетів, бізнесу і держави. Регулювання стосуватиметься зменшення податкового навантаження (запровадження податкових пільг, митних преференцій при імпорті виробничого та науково-дослідного обладнання), надання переваг в оренді державного й комунального майна, спрощення процедур закупівель (закупки без аукціонів) та зниження операційних витрат (цифровізація взаємодії з МОН). Проєктом передбачена можливість інтеграції з режимом Дія.City. Очікується, що в сукупності це забезпечить прискорений розвиток трансферу технологій в Україні. Стати резидентом Science City зможуть усі фізичні та юридичні особи (резиденти й нерезиденти), які бажають співпрацювати із ЗВО або НУ та реалізовувати наукомісткі проєкти. Так вже працюють пілотні проєкти «Науковий парк Житомирської політехніки» (тестування енергетичних рішень), «Науковий парк Київського авіаційного інституту»  (розробки у сфері deep tech, ШІ, кібербезпеки, машинного навчання, матеріалознавства та інженерії); науковий парк Львівської політехніки SID City (школа стартапів, дослідницькі лабораторії, розвиток робототехніки, ШІ, біотехнологій тощо).

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/j29Kn, https://ukrintei.ua/y/ya1fo

Фото:  МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-05-22
Поширити
ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ДЛЯ ДЕРЖСЛУЖБОВЦІВ

ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ДЛЯ ДЕРЖСЛУЖБОВЦІВ

Міністерство цифрової трансформації України спільно з Google та CDTO Campus запускає програму «Штучний інтелект для продуктивності».

Міністерство цифрової трансформації України спільно з Google та CDTO Campus запускає програму «Штучний інтелект для продуктивності».

Відтепер українські держслужбовці матимуть нові можливості навчитися ефективно використовувати ці технології у своїй  роботі. Слухачам пропонується інформація про можливості практичного застосовування технології штучного інтелекту у роботі, бізнесі та житті. Тренінги допоможуть державним службовцям: безпечно й відповідально працювати з ШІ; підвищити ефективність й автоматизувати рутинні завдання; краще формулювати запити для отримання точних результатів; побачити реальні приклади застосування ШІ в публічному секторі. Навчання відбуватиметься онлайн у форматі інтерактивних сесій з можливістю поставити запитання експертам. Програма адаптована під потреби кожного міністерства, що робить навчання практичним, доступним та максимально відповідним до потреб державного сектору. Взяти участь у навчанні зможуть усі зацікавлені працівники держорганів України.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/jnnCs, https://ukrintei.ua/y/9vuns, https://ukrintei.ua/y/6li2W

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2025-05-22
Поширити
РИНОК ПРАЦІ В УМОВАХ НЕСТАБІЛЬНОСТІ

РИНОК ПРАЦІ В УМОВАХ НЕСТАБІЛЬНОСТІ

На  сайті Агенції «Європейський фонд освіти» розміщено  у відкритому доступі матеріал «Оцінка активної політики ринку праці в умовах нестабільності».

На  сайті Агенції «Європейський фонд освіти» розміщено  у відкритому доступі матеріал «Оцінка активної політики ринку праці в умовах нестабільності».

У ній йдеться про створення стійких інклюзивних робочих місць, які мають важливе значення для багатьох країн, у тому числі тих, що потерпають від нестабільності, конфліктів і насильства, де зайнятість може сприяти економічному зростанню й зменшенню бідності. Створення робочих місць у нестабільних контекстах є надзвичайно складним завданням через підвищені ризики і перманентні зміни ситуації, внаслідок чого економічна активність сповільнюється, скорочуються можливості для працівників, зростають інвестиційні ризики для приватного сектору. Активна політика на ринку праці необхідна для зміцнення зайнятості та підтримки перехідних процесів на ринку праці. Але на практиці така політика стикається з обмеженнями у фінансуванні, інституційній спроможності та моніторингу, що  підсилює значимість ретельного моніторингу процесу її розроблення, оцінювання результатів та вироблення заходів з оптимізацією розподілу ресурсів на їх виконання. Європейський освітній фонд започаткував ініціативу з оцінювання ефективності відповідних політик у країнах ЄС. В опублікованому документі представлені результати реалізації названої ініціативи, розглядається технічні аспекти та дизайн оцінювання впливу, а також удосконалення рішень та програм, націлених на підтримку вразливих груп населення.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/KN55x, https://ukrintei.ua/y/kLNWm

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

#НРАТ_Інноваторам_новини

2025-05-22
Поширити
ОЕСР: ВПЛИВ КОРПОРАЦІЙ НА КОНКУРЕНТНУ ПОЛІТИКУ

ОЕСР: ВПЛИВ КОРПОРАЦІЙ НА КОНКУРЕНТНУ ПОЛІТИКУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний документ  «Вплив корпорацій на розроблення конкурентної політики».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний документ  «Вплив корпорацій на розроблення конкурентної політики».

У ньому зазначається, що процес формування конкурентної політики відбувається у динамічній системі численних впливів та дій усіх зацікавлених зацікавлених сторін. Корпоративна участь може бути корисною для процесу розроблення  політики,  однак вона також несе у собі ризики перетворення на надмірний небажаний вплив, якщо процес цей стає непрозорим чи маніпулятивним і в результаті призводить до спотворення цілей політики, зменшення її ефективності, а також підриву суспільної довіри. Фірми можуть впливати на політиків за допомогою різних механізмів, зокрема – лобіювання або фінансування досліджень. У багатьох сферах, таких як конкурентна політика, ризик неналежного впливу може бути посилений такими чинниками, як економічні ставки, складність законодавчої бази тощо. Розрізнити законну корпоративну участь від неправомірного впливу досить складно, оскільки вплив може відбуватись поступово, через різноманітні канали, формуючи рішення кумулятивним чином. Навіть оприлюднена поведінка може впливати на політичні рішення, тоді як деякі непрозорі практики не обов’язково призводять до шкоди. Цей документ  ОЕСР зосереджений на різних вимірах корпоративного впливу у конкурентній політиці, він окреслює переваги законної корпоративної взаємодії, ризики неналежного впливу й труднощі їх чіткого розмежування. У ньому окреслено механізми, за допомогою яких може здійснюватися вплив, а також наводяться заходи реагування, які політики можуть використовувати для усунення потенційної шкоди від неналежного впливу, зберігаючи при цьому переваги законної корпоративної взаємодії.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/d3iE7, https://ukrintei.ua/y/7MqtR, https://doi.org/10.1787/4f19edd4-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2025-05-22
Поширити
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ОСОБЛИВОСТЕЙ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ У ГАЛУЗІ ЗНАНЬ «ОСВІТА»

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ОСОБЛИВОСТЕЙ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ У ГАЛУЗІ ЗНАНЬ «ОСВІТА»

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт Методичних рекомендацій щодо особливостей реалізації освітніх програм у галузі знань «Освіта».

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт Методичних рекомендацій щодо особливостей реалізації освітніх програм у галузі знань «Освіта».

Документ розроблено у відповідь на ряд суттєвих змін, що були внесені останнім часом до освітнього законодавства.  Методичні рекомендації мають надати практичну допомоги закладам освіти в їх діяльності щодо розроблення та реалізації освітніх програм у галузі знань «Освіта» на рівні фахової передвищої освіти, а також першого та другого рівнів вищої освіти. Наголошується, що завдання освітніх програм у галузі знань «Освіта» полягає у  підготовці здобувачів освіти до професійної педагогічної діяльності в закладах та установах системи освіти. Рекомендації містять пояснення щодо розширення предметної області освітніх програм у галузі знань «Освіта»,  професійних кваліфікацій педагогічних працівників, інших професійних кваліфікацій та мікрокваліфікацій, форматів розширених освітніх програм. Зауваження та пропозиції до проєкту можна  подати до 3 червня 2025 року.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/lMrS5, https://ukrintei.ua/y/JKKaq, https://ukrintei.ua/y/2dRRr

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення

2025-05-21
Поширити