За результатами пошуку знайдено:

записів - 5459

сторінок - 546

КУРСИ PROMETHEUS ВІД ПРОВІДНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ СВІТУ

КУРСИ PROMETHEUS ВІД ПРОВІДНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ СВІТУ

На платформі Prometheus у межах проєкту «Всесвітній університет» стали доступні нові курси від провідних світових закладів освіти – Гарварду, Массачусетського технологічного інституту, університетів Дюка, Джонса Гопкінса, Іллінойсу та Каліфорнійського університету.

На платформі Prometheus у межах проєкту «Всесвітній університет» стали доступні нові курси від провідних світових закладів освіти – Гарварду, Массачусетського технологічного інституту, університетів Дюка, Джонса Гопкінса, Іллінойсу та Каліфорнійського університету.

Всесвітній університет має на меті зробити найкращу освіту доступною кожному українцю. Серед нових курсів, перекладених українською мовою, представлені: «Python для баз даних»; «Python для веб»; «Революція у цифровому маркетингу»; «Маркетинг у цифровому світі»; «Основи проєктного менеджменту: виконання і контроль проєкту» та інші.

Детальніше: http://surl.li/ccmnfi, https://t.me/UAmonogram/10647

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

#НРАТ_ОсвітаОнлайн

2024-12-17
Поширити
РОЛЬ ОРГАНІЗАЦІЙ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА

РОЛЬ ОРГАНІЗАЦІЙ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА

На сайті Європейського тренінгового центру опубліковано документ 2024 «Роль громадянського суспільства у навчанні упродовж життя та розвитку людського капіталу».

На сайті Європейського тренінгового центру опубліковано документ 2024 «Роль громадянського суспільства у навчанні упродовж життя та розвитку людського капіталу».

Наголошується, що роль організації громадянського суспільства мають значний вплив на такі аспекти  суспільного прогресу, як навчання упродовж життя і таким чином сприяють розвитку людського капіталу. Ці організації допомагають усувати прогалини в освіті, сприяють інклюзивності та розширюють можливості людей за допомогою інноваційних підходів до навчання й пошуку можливостей працевлаштування. Йдеться про те, вони  відстоюють інклюзивні можливості навчання для всіх (особливо – для уразливих груп населення); запроваджують інновації за допомогою нових методів навчання та технологій; створюють партнерські відносини з урядами, освітянами та бізнесом, щоб посилити позитивний вплив; розширюють можливості громад, сприяючи їх активній участі у суспільному житті та громадянській активності. Документ узагальнює досвід рядку країн, зокрема – Албанії, Йорданії, Сербії, Таджикистану, України та Узбекистану й закликає до більш тісної співпраці задля формування справедливих і стійких стратегій навчання упродовж життя у всьому світі.

Детальніше: http://surl.li/rwihqj, http://surl.li/jfzpyq 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

#НРАТ_Інклюзивність

2024-12-17
Поширити
ОЕСР: МІЖНАРОДНІ ІНВЕСТИЦІЙНІ УГОДИ

ОЕСР: МІЖНАРОДНІ ІНВЕСТИЦІЙНІ УГОДИ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Зміцнення сталого інвестування через міжнародні інвестиційні угоди».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Зміцнення сталого інвестування через міжнародні інвестиційні угоди».

Наголошується, що такі угоди все частіше включають положення щодо підтримки сталого інвестування. Раніше вони здебільшого охоплювали питання підтримки  традиційного інвестування, зосереджуючись на питаннях прозорості, обміну інформацією, спрощення адміністративних процедур, створення національних координаційних центрів підтримки іноземних інвесторів. Наразі з’являються ініціативи щодо більш широких заходів для покращення внутрішнього інвестиційного клімату окремих країн для сприяння сталому інвестуванню. Положення такого типу з’явилися у контексті переговорів Світової організації торгівлі щодо Угоди про сприяння інвестиціям для розвитку, зокрема – при підготовці Інвестиційного протоколу до Африканської континентальної угоди про вільну торгівлю. У цьому звіті обговорюється цінність включення положень щодо сталого інвестування в угоди, забезпечення узгодженості такої політики, обізнаності зацікавлених сторін, заохочення та сприяння інвестиціям, роз’яснюється їх узгодженість з міжнародними стандартами та нормами (у т.ч. рекомендаціями ОЕСР щодо якості ПІІ). Експерти пояснюють, як ці нові положення можуть бути реалізовані на національному рівні, пропонують інструменти співпраці для підтримки їх реалізації.

Детальніше: http://surl.li/kpoqeg, http://surl.li/ngjipe

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-12-17
Поширити
ЕТИЧНЕ ВИКОРИСТАННЯ ШІ В АКАДЕМІЧНІЙ ПРАКТИЦІ

ЕТИЧНЕ ВИКОРИСТАННЯ ШІ В АКАДЕМІЧНІЙ ПРАКТИЦІ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джульєтти Роусел «Вчені діляться рекомендаціями щодо етичного використання штучного інтелекту в дослідженнях».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Джульєтти Роусел «Вчені діляться рекомендаціями щодо етичного використання штучного інтелекту в дослідженнях».

У ній автор зазначає, що науковці розуміють важливість прозорості та надійності перевірки поданих до журналів рукописів наукових публікацій. Джульєтта надає поради щодо етичного використання штучного інтелекту в академічній літературі й недопущення сумнівних дослідницьких практик. При цьому вона спирається на рекомендації, розроблені вченими з університетів Кембриджа, Копенгагена, Оксфорда, Національного університету Сінгапуру та інших установ, опубліковані в Nature Machine Intelligence. Надзвичайно високий рівень поширення використання великих мовних моделей (LLM), таких як ChatGPT, у наукове середовище, спричиняє велику кількість різноманітних ризиків (плагіат, некоректне зазначення авторства тощо). Провідні наукові журнали світу «тепер активно заохочують відповідальне використання ГШІ для підвищення якості». Для цього у будь-яких рукописах,  які містять згенеровані ШІ тексти, повинне надаватись чітке однозначне підтвердження та забезпечуватись прозорість щодо використання LLM. Крім того, знову набуває неабиякого значення людська перевірка текстів, яка має гарантувати точність і цілісність будь-якої роботи, створеної у співпраці зі штучним інтелектом, щоб встановити, що у роботу був зроблений «значний людський внесок».  Ці рекомендації розроблялись на тлі активних дебатів щодо використання штучного інтелекту в академічних колах і щодо того, чи повинні університети обмежити використання цієї технології або прийняти її, причому останні дослідження показують, що науковці використовують інструменти ШІ навіть більше, ніж студенти. Наприклад, пропонується шаблон, який автори можуть використовувати, направляючи рукописи до видавництва, щоб підтвердити задіяння інструментів ШІ у своїй роботі. Потрібно упорядковувати етичні стандарти та забезпечувати їх дотримання в умовах максимальної прозорості щодо використання LLM. Джуліан Савулеску, директор Оксфордського центру практичної етики та один із співавторів рекомендацій, стверджує, що інструменти ШІ «можуть знищити академічну незалежність, креативність, оригінальність і саму думку як таку. Разом із тим, вони також можуть сприяти неймовірній спільній творчості та продуктивності».

Детальніше: http://surl.li/gqbzbo, http://surl.li/hblzgx, http://surl.li/gfqoqj

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-12-16
Поширити
QS WORLD UNIVERSITY RANKINGS: SUSTAINABILITY 2025

QS WORLD UNIVERSITY RANKINGS: SUSTAINABILITY 2025

Оприлюднене чергове видання рейтингу QS World University Rankings: Sustainability 2025, який презентує світові університети-лідери у соціальній, екологічній та управлінській стійкості.

Оприлюднене чергове видання рейтингу QS World University Rankings: Sustainability 2025, який презентує світові університети-лідери у соціальній, екологічній та управлінській стійкості.

Рейтинг вимірює внесок університетів у досягнення Цілей сталого розвитку ООН, зосереджуючись на відповідному оцінюванні впливу університетів як центрів освіти і досліджень та потужних роботодавців. Також він демонструє здатність університетів долати управлінські проблеми, з якими стикається будь-яка велика  і складна організація. При побудові рейтингу аналізувались показники сталого розвитку (екологічна освіта, екологічні дослідження, екологічна стійкість), соціального впливу (працевлаштування та успішність, рівність, здоров’я та добробут, вплив освіти, обмін знаннями) та показники ефективності і прозорості управління. До рейтингу включені освітні та наукові заклади, що відповідають вимогам QS World University Rankings, QS Rankings by Region або QS Rankings by Subject. Цьогоріч до рейтингу Sustainability увійшло 17 українських університетів, зокрема – Львівський національний університет «Львівська політехніка», Сумський державний університет, Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, Львівський національний університет імені Івана Франка, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут».

Детальніше: http://surl.li/yfrswe, http://surl.li/mgnxxy

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2024-12-16
Поширити
ПАРТНЕРСТВО З  УНІВЕРСИТЕТАМИ

ПАРТНЕРСТВО З  УНІВЕРСИТЕТАМИ

На сайті Європейської асоціації університетів у розділі «Голоси експертів» опублікована стаття Томаса Йоргенсена «ЄС повинен ставитися до університетів як до партнерів, а не як до інструментів».

На сайті Європейської асоціації університетів у розділі «Голоси експертів» опублікована стаття Томаса Йоргенсена «ЄС повинен ставитися до університетів як до партнерів, а не як до інструментів».

У ній наголошується, що погляд політиків на дослідження та інновації повинен виходити за межі вузьких економічних цілей. Програма Європейської Комісії на наступні п’ять років ґрунтується на  дослідженнях, інноваціях та освіті, тому  в центрі політики ЄС має бути переосмислення європейської економіки та академічного сектору. Що означають нові пропозиції Маріо Драгі, Енріко Летта та Мануеля Хейтора для європейської вищої освіти і досліджень? Є багато хороших новин для університетів. Але чи цей новий порядок денний повністю ураховує, як саме університети сприяють досягненню таких цілей, як конкурентоспроможність, і чи вбачають політики в університетах виключно інструменти досягнення вузьких економічних цілей?  Європейські політики прагнуть, щоб університети розробляли конкретні технології, використовували спільні європейські ступені для навчання зі стратегічних дисциплін і розвивали фундаментальні дослідження як базу для інновацій.  Але якщо європейські університети хочуть зробити свій внесок у сильну Європу, вони потребуватимуть сильної та наполегливої підтримки ззовні, брати участь у діалозі та формувати ефективні партнерства.

Детальніше: http://surl.li/vgdpld, http://surl.li/jxpgfi, http://surl.li/mhkvzn

Фото: EUA

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EUA #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-12-16
Поширити
ОЕСР: ЦСР- ЗОБОВ’ЯЗАННЯ  ФІНАНСОВИХ  УСТАНОВ

ОЕСР: ЦСР- ЗОБОВ’ЯЗАННЯ  ФІНАНСОВИХ  УСТАНОВ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Оцінка нетто-нульових показників для фінансових установ» із серії «Політичні документи ОЕСР щодо бізнесу та фінансів».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Оцінка нетто-нульових показників для фінансових установ» із серії «Політичні документи ОЕСР щодо бізнесу та фінансів».

Наголошується, що зміна клімату прискорюється, тому потрібні амбітні та ефективні політичні дії для суттєвого скорочення викидів парникових газів, здійснення кліматичного переходу та подолання негативних наслідків, пов’язаних зі зміною клімату. Державна політика залишається центральною ланкою кліматичних дій, але разом із тим фінансова система та фінансові установи можуть відігравати важливу роль у перерозподілі капіталу для інвестування у кліматичні рішення та фінансування кліматичного переходу. Необхідний моніторинг реалізації стратегій і планів, спрямованих на досягнення нульового рівня викидів та відповідних дій фінансових установ у контексті інвестиційних та фінансових рішень, пов’язаних зі зміною клімату, що має бути  побудований на прозорих і зрозумілих метриках. У звіті досліджуються ключові проблеми та можливості, пов’язані з формуванням прозорої, конкретної та цілісної системи показників для підтримки моніторингу зобов’язань фінансових установ щодо «чистого нуля». Увагу зосереджено на 5 варіантах показників, запропонованих різними ініціативами: показано типи та тематична спрямованість інформації, сильні риси та прогалини, методологічні обмеження. Підкреслюється необхідність продовження зусиль для розроблення надійних показників, стимулювання належного розкриття даних, розвитку міжнародного співробітництва для забезпечення основ для ефективних кліматичних дій.

Детальніше: http://surl.li/agqgky, http://surl.li/jdquyf

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-12-16
Поширити
АВТОМАТИЗАЦІЯ ОСВІТНЬОЇ РОБОТИ

АВТОМАТИЗАЦІЯ ОСВІТНЬОЇ РОБОТИ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Грегора Калдоу і Дженніфер Робертсон «Посібник із автоматизації роботи у вищій освіті».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Грегора Калдоу і Дженніфер Робертсон «Посібник із автоматизації роботи у вищій освіті».

У ній наголошується, що запровадження автоматизації рутинних процесів в університетах може звільнити персонал від повторюваних завдань, оптимізувати його роботу та покращити освітній досвід студентів.  Завдяки автоматизації університети можуть закласти міцну основу для майбутніх рішень на основі ШІ. Автори пропонують свої поради для кожного етапу автоматизації. Зокрема, пропонується на старті чітко визначити, навіщо потрібна автоматизація (зменшення адміністративного навантаження, вивільнення ресурсів персоналу для більш ефективного залучення студентів та надання їм академічної підтримки). Потім слід визначити цілі та залучити усі зацікавлені сторони (консенсус щодо мети, спільне обговорення ролі автоматизації, визначення прийнятного співвідношення автоматизації, цінностей та економічних аспектів,  хто керуватиме даними та процесами, як досягти безпеки та будувати бізнес-системи, як здійснювати обробку даних). Далі необхідно формувати систему довгострокової підтримки та забезпечення стійкості. Важливе значення має аналіз набутого досвіду, демонстрація цінності отриманих результатів, моніторинг перебігу основних процесів та оцінювання ключових показників.  Автори наголошують, що успіху неможливо досягти без чіткого бачення загальних рис проєкту, залучення зацікавлених сторін, коректного обрання інструментів і технологій, запровадження пілотних програм, створення команди однодумців, інвестицій в навчання та підвищення кваліфікації учасників проєкту.

Детальніше: http://surl.li/lqmwdc

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2024-12-12
Поширити
УРЯД ПІДТРИМАВ НАЦІОНАЛЬНУ СИСТЕМУ КВАЛІФІКАЦІЙ

УРЯД ПІДТРИМАВ НАЦІОНАЛЬНУ СИСТЕМУ КВАЛІФІКАЦІЙ

Кабінет Міністрів України підтримав проєкт Закону України «Про Національну систему кваліфікацій».

Кабінет Міністрів України підтримав проєкт Закону України «Про Національну систему кваліфікацій».

Проєкт розроблено Міністерством освіти і науки України на виконання статті 37 Закону України «Про освіту», пункту 56 «Плану заходів з виконання рекомендацій Європейської комісії, представлених у Звіті про прогрес України в межах Пакета розширення Європейського Союзу 2023 року» та кроку 137 «Плану пріоритетних дій Уряду на 2024 рік». Він покликаний упорядкувати Національну систему кваліфікацій та здійснити її належне законодавче забезпечення, визначити механізми взаємодії зацікавлених сторін, унормувати питання присвоєння, підтвердження та визнання професійних кваліфікацій. Прийняття документу створить умови для максимального залучення роботодавців до процесу підготовки фахівців в системі освіти.  Проєкт визначає мету, завдання, принципи та структуру організації та функціонування Національної системи кваліфікацій, засади розроблення рамок кваліфікацій, професійних стандартів, формування та супроводу Єдиного реєстру кваліфікацій. Також ним врегульовуються повноваження державних органів управління у сфері кваліфікацій (особливості статусу, завдання і повноваження Національного агентства кваліфікацій; завдання та права галузевих рад з розвитку професійних кваліфікацій, процедури акредитації та діяльності кваліфікаційних центрів; загальні засади присвоєння, підтвердження, визнання професійних кваліфікацій, зокрема здобутих шляхом неформальної та інформальної освіти; присвоєння і підтвердження освітніх кваліфікацій, зокрема часткових). Важливо також, що у рамках рекомендацій Ради Європи (2022/C 243/02) в Україні запроваджується поняття мікрокваліфікацій та визначаються особливості їхнього здобуття і присвоєння.

Детальніше: http://surl.li/lmxovm, http://surl.li/spxfnpи

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-12-12
Поширити
ОЕСР: ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ ІНСТИТУЦІЙНИХ ІНВЕСТОРІВ

ОЕСР: ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ ІНСТИТУЦІЙНИХ ІНВЕСТОРІВ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт із серії «Управління кліматичними ризиками та наслідками за допомогою належної обачності для відповідальної ділової поведінки».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт із серії «Управління кліматичними ризиками та наслідками за допомогою належної обачності для відповідальної ділової поведінки».

Наголошується, що досягнення цілей Паризької угоди щодо пом’якшення наслідків зміни клімату та адаптації до них вимагає узгодження фінансування зниження викидів парникових газів та підтримки кліматично-стійкого розвитку. Це означає, що політики, розробники стандартів та фінансові суб’єкти мають приділяти підвищену увагу  впливу  на клімат реального сектору економіки та спрямовувати відповідним чином фінансування. У звіті продемонстровано, як інституційні інвестори можуть застосовувати належну перевірку на основі оцінки ризиків згідно «Рекомендацій ОЕСР для багатонаціональних компаній щодо відповідальної ділової поведінки» для запобігання негативного екологічного впливу. Експерти ОЕСР надають практичні рекомендації щодо ув’язки кліматичних зобов’язань у фінансовій сфері та реальній економіці, а також пропонує рамки та інструменти для оцінювання, управління або розкриття інформації про кліматичний вплив інвестицій.

Детальніше: http://surl.li/suekmu, http://surl.li/vpuzhh

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-12-12
Поширити