За результатами пошуку знайдено:

записів - 5790

сторінок - 579

СИЛА ЗБАЛАНСОВАНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ

СИЛА ЗБАЛАНСОВАНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ

 На сайті компанії EBSCO розміщена публікація  «Сила збалансованого дослідження: вивчення всіх сторін проблеми».

 На сайті компанії EBSCO розміщена публікація  «Сила збалансованого дослідження: вивчення всіх сторін проблеми».

У ній наголошується, що збалансоване дослідження є важливим для критичного мислення та прийняття обґрунтованих рішень. Бібліотеки, які пропонують базу даних досліджень «за» та «проти», можуть надати студентам можливість досліджувати протилежні точки зору та покращити їхню інформаційну грамотність, підвищити навички ведення дискусії. В епоху, коли заголовки новин, соціальні мережі та клікбейт конкурують за увагу читача, а думки часто плутають з фактами, збалансовані дослідження важливіші, ніж будь-коли. Бібліотекарі відіграють життєво важливу роль у розвитку допитливості студентів та спрямуванні читачів саме  до достовірної інформації. Бібліотекарі  мають заохочувати студентів розглядати різні точки зору на суперечливі питання, і тим самим допомагати їм розвивати навички критичного мислення, сприяти всебічно збалансованим дослідницьким звичкам та змістовним дебатам. Усе це являє собою важливі компоненти інформаційної грамотності. У публікації розглядаються переваги збалансованого дослідження незалежно від його масштабу та глибини (студентське есе чи політична дискусія), важливість ознайомлення з різними точками зору, яка дозволяє більш глибоко зрозуміти проблему, інструменти підтримки збалансованої дослідницької та інформаційної грамотності,  виховання та підтримка культури дослідження, побудованого на допитливості та неупередженості (ставити вдумливі запитання, оскаржувати припущення та шукати різноманітні джерела). У світі, де дезінформація може швидко поширюватися, а луно-камери обмежують доступ до різноманітних точок зору, цей підхід зміцнює звички навчання упродовж життя та підтримує прийняття обґрунтованих рішень. Спрямовуючи дослідників до вивчення всіх аспектів проблеми, бібліотекарі надають їм знання, навички та впевненість, необхідні для досліджень у сучасному складному інформаційному ландшафті.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/V8Pme

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини#НРАТ_Бібліотекарям #НРАТ_ПопуляризаціяНауки

2025-05-27
Поширити
«БАЙТИ НАВИЧОК» ДЛЯ ЩОДЕННОГО РОЗВИТКУ

«БАЙТИ НАВИЧОК» ДЛЯ ЩОДЕННОГО РОЗВИТКУ

Платформа «ДіяОсвіта»  пропонує усім бажаючим долучитись до перегляду близько 200 освітніх байт-відео.

Платформа «ДіяОсвіта»  пропонує усім бажаючим долучитись до перегляду близько 200 освітніх байт-відео.

Новий формат не є альтернативою  глибокому системному навчанню, але буде корисний для ситуацій, коли потрібно швидко освіжити свої знання у певному питанні, отримати наочний приклад застосування  конкретної навички або отримати перше уявлення про нову тему, в умовах постійного цейтноту поступово накопичувати знання. Фахівці Дії вважають, що максимум користі можна отримати від формату мікронавчання, якщо опановувати 3–5 байтів щодня та відразу закріплювати  отримані знання на практиці. Комбінація байтів з освітніми серіалами, симуляторами, тестами дозволить ефективніше навчатись, аналізувати нові знання та закріплювати їх. Наразі для перегляду доступні байти з такої тематики: цифрова грамотність, штучний інтелект,  кібергігієна, підприємництво, ментальне здоров’я, програмування,  педагогіка, управління, саморозвиток.  Також доступний контент з ключовими ідеями національного освітнього GovTech-проєкту CDTO Campus.

Детальніше: https://osvita.diia.gov.ua/bytes https://diia.link/r/db6f

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

#НРАТ_ОсвітаОнлайн

2025-05-27
Поширити
ПЛАГІАТ В АКАДЕМІЧНІЙ РОБОТІ: ПРОБЛЕМА, ЯКУ ВАРТО ВИРІШИТИ

ПЛАГІАТ В АКАДЕМІЧНІЙ РОБОТІ: ПРОБЛЕМА, ЯКУ ВАРТО ВИРІШИТИ

StrikePlagiarism поширила інформаційний матеріал «Плагіат в академічній роботі: проблема, яку варто вирішити».

StrikePlagiarism поширила інформаційний матеріал «Плагіат в академічній роботі: проблема, яку варто вирішити».

У ньому наголошується, що плагіат залишається однією з найактуальніших проблем в академічній спільноті. Колишній міністр праці, сім’ї та молоді Австрії був звинувачений у плагіаті, що привернуло значну увагу громадськості та в кінцевому підсумку спричинило  відставку. Які порушення були зафіксовані у цьому конкретному випадку? Плагіат перекладу, тобто наведення чужих слів без посилання на оригінальне джерело (адже у таких випадках текст «втрачає» своє оригінальне авторство і стає плагіатом, прихованим за допомогою перекладу); «машинний шум» (безглузді фрази, згенеровані за допомогою машинного перекладу, які не мали сенсу та логічної зв’язності); псевдонаукова термінологія (текст містив складні, але не пов’язані між собою терміни, які не мали чіткої логічної структури, що свідчить про використання інструментів автоматичного перефразування). Цей випадок у ряду інших засвідчує необхідність ретельної перевірки академічних робот на оригінальність та підкреслює актуальність проблем плагіату, зокрема тих, що мають приховану форму і які складно виявляти у контексті широкого розповсюдження технології ГШІ. Закладам вищої освіти, науковим установам, науково-педагогічним працівникам та дослідникам важливо усвідомлювати «традиційні» та нові ризики і використовувати усю палітру доступних інструментів для ефективного виявлення плагіату.

Детальніше: https://strikeplagiarism.com/en/, https://ukrintei.ua/y/t4poO

Фото: StrikePlagiarism.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини

2025-05-27
Поширити
ОЕСР: ІНВЕНТАРИЗАЦІЯ ЕКСПОРТНИХ ОБМЕЖЕНЬ НА ПРОМИСЛОВУ СИРОВИНУ

ОЕСР: ІНВЕНТАРИЗАЦІЯ ЕКСПОРТНИХ ОБМЕЖЕНЬ НА ПРОМИСЛОВУ СИРОВИНУ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Інвентаризація експортних обмежень на промислову сировину: моніторинг на тлі зростання ринкової та політичної напруженості».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Інвентаризація експортних обмежень на промислову сировину: моніторинг на тлі зростання ринкової та політичної напруженості».

У ньому зазначається, що корисні копалини є важливим чинником безпеки та економічного процвітання, мають вирішальне значення для відновлюваної енергетики, цифровізації, оборони, напівпровідників, волоконної оптики, суперсплавів, передової електроніки. Інвентаризація експортних обмежень на промислову сировину ОЕСР проводиться постійно, а щорічні публікації дають можливість ознайомитись з детальними даними щодо поширеності, типів, обсягів та еволюції експортних обмежень у різних країнах та стосовно різних продуктів. Поточне видання показує, що експортні обмеження на промислову сировину з 2009 по 2023 рік зросли більше, ніж у п’ять разів, причому цей тренд помітним прискорився у 2023 році. Саме тоді до списку продуктів, на які поширюється принаймні одне експортне обмеження, було додано понад 500 нових видів сировини. Відносно деяких продуктів глобальна поширеність експортних обмежень зросла більше, ніж на 10%. З огляду на глобальну взаємозалежність, це несе на собі ризик порушення ланцюгів поставок, отже розуміння впливу таких обмежень має вирішальне значення для формування політики, пошуку альтернатив, збалансування цілей безпеки та розвитку.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/sn8bA, https://ukrintei.ua/y/yd2Gy, https://doi.org/10.1787/facc714b-

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2025-05-27
Поширити
13 КРОКІВ НАВЧАННЯ

13 КРОКІВ НАВЧАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Бейтінг Хе «Навчання від щирого серця за 13 кроків».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Бейтінг Хе «Навчання від щирого серця за 13 кроків».

У ній наголошується, що залучення студентів до навчання через емпатію вимагає від викладачів, щоб вони щиро ділилися  власними історіями, відверто говорили про вразливості і при цьому всебічно безпечний простір для навчання. Автор  надає власні поради щодо створення відповідної атмосфери у навчальній аудиторії. Викладач, який проявляє емпатію, на думку Бейтінг, стає на місце своїх студентів, орієнтуючись у їхніх емоціях, страхах та прагненнях. Окрім традиційної ролі інструктора, він також стає провідником, культивуючи атмосферу довіри та відкритості, що розвиває як інтелект, так і характер. Співчутливий викладач – це вмілий оповідач, який використовує наративи, щоб поєднати знайоме з невідомим, відоме з тим, що потребує відкриття. У цьому просторі  лекції та семінари не можуть бути звичайним монологом, а мають ставати динамічними розмовами, що адаптуються до ритму студентів. Труднощі навчання з емпатією Бейтінг бачить у тому, що  у світі, який швидко змінюється, де технологічний прогрес та інформаційне перевантаження надвисокі, – вони можуть затьмарити людський дотик. 13 способів привнесення емпатії до занять, які пропонує Бейтінг, дозволять більше ефективно залучати здобувачів освіти, використовуючи емпатію. Йдеться про пізнання  своїх учнів; практику активного слухання; використання власних особистих історій; виявлення співчуття у діалогах; створення безпечного простору, де кожен може проявити себе;  формування інклюзивного середовища, де студенти почуватимуться комфортно, не боячись осуду власної точки зору; надання студентам можливості вибору завдань або проектів; організацію активного обговорення у малих групах; призначення завдань на рефлексію; використання рольових ігор або симуляцій; ув’язка навчальних матеріалів із реальними життєвими проблемами; заохочення підтримки з боку класу.  Використання цих підходів допоможе створити у класі середовище, яке сприяє емпатії та емоційному зв’язку, що призводить до більшої зацікавленості та мотивації студентів. Навчання від щирого серця через емпатію – це надзвичайно важливий трансформаційний досвід, який формує не лише інтелект, а й дозволяє достукатись до кожного учня.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/fOqVD

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини#НРАТ_Науковцям_КращіПрактики #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-05-26
Поширити
ОЕСР: ВПЛИВ КЛІМАТИЧНОЇ ПОЛІТИКИ НА ВИКИДИ

ОЕСР: ВПЛИВ КЛІМАТИЧНОЇ ПОЛІТИКИ НА ВИКИДИ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний документ «Вплив кліматичної політики на викиди: дані, отримані з комплексного систематичного огляду літератури».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала аналітичний документ «Вплив кліматичної політики на викиди: дані, отримані з комплексного систематичного огляду літератури».

У ньому зазначається, що  обмеження зміни клімату вимагає подальших дій для подолання розриву між амбітними цілями зі скорочення викидів парникових газів, які поставили перед собою країни, та політикою, спрямованою на їхнє досягнення. Останнім часом багато країн активізували свої зусилля зі зменшення негативного впливу на зміну клімату, реалізують різноманітні заходи задля пом’якшення екологічних наслідків, але ці зусилля все ще не досягають поставленої глобальної мети. Недостатні знання про ефективність реальних політик скорочення викидів перешкоджають прогресу у цьому напрямку.  Інклюзивний форум ОЕСР з підходів до скорочення викидів вуглецю покликаний поглибити ці знання й допомогти політикам обирати найбільш ефективні політичні рішення. У публікації  розглядаються матеріали 187 емпіричних досліджень ex-post, що оцінюють вплив політики пом’якшення наслідків зміни клімату на викиди та  охоплюють сільське господарство, лісове господарство та землекористування, будівництво, промисловість, енергетику, транспорт. Експертами проаналізовано близько 450 показників впливу. Це дало підстави для висновків про те, що більшість політик ефективно зменшують викиди (середній ефект близько -5% на рік), існує значна неоднорідність між політичними інструментами, секторами та регіонами яка є відбиває відмінності у розробленні та упровадженні політики.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/KhPsY, https://ukrintei.ua/y/oY3sH, https://doi.org/10.1787/ec1f7f0d-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2025-05-26
Поширити
КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ ПРИ РОЗРОБЛЕННІ КУРСУ ТА ЙОГО ВИКЛАДАННІ

КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ ПРИ РОЗРОБЛЕННІ КУРСУ ТА ЙОГО ВИКЛАДАННІ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття М. Чжан «Як упровадити критичне мислення: від розроблення курсу до оцінювання».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття М. Чжан «Як упровадити критичне мислення: від розроблення курсу до оцінювання».

У ній автор наголошує, що критичне мислення – це надзвичайно важлива людська навичка, її треба формувати й підтримувати під час навчання. Отже, викладачам можуть стати у нагоді практичні поради, як на всіх етапах навчання розвивати та покращувати здатність студентів аналізувати й оцінювати інформацію. Критичне мислення виходить за межі виключно академічних цінностей. В епоху глобальних викликів та інформаційного перевантаження здатність аналізувати дані, ставити під сумнів припущення, генерувати інноваційні рішення та долати складнощі є надзвичайно важливою. Освітяни повинні моделювати критичне мислення, створюючи унікальний навчальний досвід, який спонукає студентів ставити під сумнів, аналізувати та розмірковувати над інформацією.  Тому потрібно  цілеспрямовано виховувати культуру критичного мислення, заохочувати навчання на основі дослідницьких здібностей,  упроваджувати «проблемне навчання»,  сприяти рефлексивній практиці. Також автор радить більш активно обговорювати матеріал зі здобувачами освіти, наголошувати на етичному вимірі в дискусії, аналізі та прийнятті рішень. Студенти мають навчитись ставити запитання, які стимулюють більш глибоке мислення, аудиторія повинна бути готова до цього, клас має стати безпечним простором, де учні почуваються комфортно, вивляючи власну допитливість.  Наразі недостатньо бути просто поінформованим: критичне мислення стосується сутнісних речей.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/Qdym1

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Науковцям_КращіПрактики #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-05-23
Поширити
WORLD UNIVERSITIES WEB RANKING 2025

WORLD UNIVERSITIES WEB RANKING 2025

Оприлюднено черговий рейтинг університетів за рівнем їх популярності в мережі інтернет, раніше відомий як 4ICU.

Оприлюднено черговий рейтинг університетів за рівнем їх популярності в мережі інтернет, раніше відомий як 4ICU.

Він представляє собою неакадемічний рейтинг ЗВО за якістю  представлення та популярністю в  цифровому просторі і базується на даних незалежних вебометричних показників з авторитетних джерел. Рейтинг покликаний надати студентам, викладачам та науковцям інформацію про мережеву популярність 14 тис. навчальних закладів усіх країн світу. Згідно з методикою використовуються оцінки доменів з мінімальним трастовим потоком (55%),  дані глобального рейтингу Similarweb (35%),  відомості про доменний авторитет Moz (5%),  а також  Majestic Trust Flow (5%). Цьогоріч в рамках складання UniRank оцінювались біля 200 українських ЗВО. Найпопулярнішими з них виявились: Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Національний технічний університет «Київський політехнічний інститут ім. Сікорського», Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Львівський національний університет імені Івана Франка, Національний університет «Львівська політехніка, Національний університет «Києво-Могилянська академія», Сумський державний університет, Національний університет біоресурсів і природокористування України, Український католицький університет, Прикарпатський національний університет.    

Детальніше: https://www.unirank.org/ua/, https://ukrintei.ua/y/Oxx3r, https://ukrintei.ua/y/gYyJH, https://ukrintei.ua/y/l0mGE

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-05-23
Поширити
ОНОВЛЕНА ВЕРСІЯ ІНТЕРАКТИВНОГО ДАШБОРДУ ОСВІТНІХ ІНДИКАТОРІВ

ОНОВЛЕНА ВЕРСІЯ ІНТЕРАКТИВНОГО ДАШБОРДУ ОСВІТНІХ ІНДИКАТОРІВ

Міністерство освіти і науки України спільно з програмою «Polaris» «Підтримка багаторівневого врядування в Україні»  презентували оновлену версію інтерактивної інформаційної панелі освітніх індикаторів.

Міністерство освіти і науки України спільно з програмою «Polaris» «Підтримка багаторівневого врядування в Україні»  презентували оновлену версію інтерактивної інформаційної панелі освітніх індикаторів.

Її розроблення мало на меті  підвищення прозорості, доступності даних про розвиток освітньої сфери в Україні задля підтримки управлінських дій органів влади та місцевого самоврядування. Оновлена інфопанель містить шість модулів, кожен з яких виконує окрему аналітичну функцію та відеоінструкцію. Це: «національна перспектива» (інтерактивна карта України із середніми значеннями індикаторів у розрізі регіонів, які дозволяють порівнювати громади, виявляти лідерів та аутсайдерів), «регіональна перспектива» (аналітика для обраної області з деталізацією у розрізі територіальних громад), «місцева перспектива» (індикатори для окремих громад з порівнянням у межах довільно обраної групи), «освітній профіль територіальної громади» (короткий «паспорт» освітньої системи громади), «бюджетний профіль територіальної громади» (інформація про надходження та витрати бюджету на освіту),  «кореляції» (візуалізація даних про наявні статистичні зв’язки між освітніми індикаторами, їх взаємний вплив). Створений дашборд дозволяє всебічно аналізувати стан і динаміку розвитку загальної середньої освіти за кількістю учнів і вчителів, рівнем розвитку мережі закладів освіти, рівнем фінансування.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/e7VyJ, https://ukrintei.ua/y/Sn0rK, https://ukrintei.ua/y/iXLO8, https://ukrintei.ua/y/Pxjwk, https://ukrintei.ua/y/wAWD5, https://ukrintei.ua/y/kxJza, https://ukrintei.ua/y/VmRpB, https://ukrintei.ua/y/fRyTA, https://ukrintei.ua/y/IuweJ

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини#НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_ВідкритіДані

2025-05-23
Поширити
ОЕСР: ЕКОНОМІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ. УКРАЇНА

ОЕСР: ЕКОНОМІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ. УКРАЇНА

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт  «Економічні дослідження ОЕСР: Україна 2025» із серії «Економічні дослідження ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт  «Економічні дослідження ОЕСР: Україна 2025» із серії «Економічні дослідження ОЕСР».

У ньому зазначається, що економіка України до лютого 2022 року підтримувалась відповідними політичними рішеннями та отримувала значну зовнішню підтримку. Наразі її перспективи доволі невизначені: дефіцит робочої сили, проблеми з енергопостачанням, логістикою та розвитком підприємства уповільнюють економічну активність на тлі підвищення інфляції. Досягнення фіскальної стійкості вимагає мобілізації внутрішніх доходів, підвищення ефективності витрат та сталої зовнішньої підтримки. Експерти вважають, що необхідне зменшення податкового навантаження та звуження сфери застосування спрощених податкових режимів, що в сукупності призведе до збільшення доходів та зменшення податкових викривлень. Покращення управління державними інвестиціями і практики закупівель, розширення можливостей субнаціональних органів влади допоможуть забезпечити ефективне використання обмежених державних ресурсів. Зростання інвестицій, продуктивності та експорту матиме центральне значення для економічного відновлення, що передбачає покращення рамкових умов для бізнесу завдяки зміцненню верховенства права, полегшенню регуляторного тягаря, розвитку більш конкурентних ринків та ширшому доступу до фінансування. Важливе значення мають таклж екологічні податки, ціни на викиди, підтримка «зеленої» економіки.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/3uzer, https://ukrintei.ua/y/zaGRM, https://doi.org/10.1787/940cee85-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2025-05-23
Поширити