За результатами пошуку знайдено:

записів - 3891

сторінок - 390

ПРЕДМЕТНИЙ РЕЙТИНГ QS WORLD UNIVERSITY RANKINGS BY SUBJECT 2023

ПРЕДМЕТНИЙ РЕЙТИНГ QS WORLD UNIVERSITY RANKINGS BY SUBJECT 2023

Компанія QS оприлюднила тринадцятий Предметний рейтинг університетів світу (Rankings by Subject 2023).

Компанія QS оприлюднила тринадцятий Предметний рейтинг університетів світу (Rankings by Subject 2023).
Загалом предметний рейтинг складається з 54 спеціальностей, згрупованих за 5 галузевими категоріями, які вивчаються на 15,7 тис. освітніх програмах у 1594 університетах світу. Рейтинг за предметами складається щорічно, щоб допомогти майбутнім студентам визначити провідні університети з певного предмету. Для його складання використовуються цитування досліджень разом із результатами великих глобальних опитувань роботодавців і науковців. Кожен предметний рейтинг складається на основі чотирьох основних показників: академічна репутація: показник, що розраховується на основі результатів опитування понад 100 тисяч вчених, викладачів і керівників університетів та наукових установ світу; репутація серед роботодавців: показник, що розраховується на основі результатів опитування понад 50 тисяч представників компаній-роботодавців; кількість цитувань на одну публікацію: показник наукової продуктивності, який вимірює середню кількість цитувань на одну публікацію за даними бази Scopus; організаційний індекс Гірша: показник, що відображає наукову продуктивність і впливовість наукових досліджень за даними міжнародної бази Scopus. Україна у рейтингу представлена 8 освітніми інституціями у 14 дисциплінах. Серед них: Київський національний університет імені Тараса Шевченка; Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»; Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна; Національний університет «Львівська політехніка»; Харківський національний університет радіоелектроніки; Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»; Національний університет біоресурсів і природокористування України; Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого:
Фото: pixabay.com
2023-03-30
Поширити
США ПЛАНУЄ ПЕРЕГЛЯНУТИ  ФІНАНСУВАННЯ УНІВЕРСИТЕТІВ

США ПЛАНУЄ ПЕРЕГЛЯНУТИ ФІНАНСУВАННЯ УНІВЕРСИТЕТІВ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Пола Баскена «Пенсильванія планує переглянути фінансування університетів у «тестовому режимі»».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Пола Баскена «Пенсильванія планує переглянути фінансування університетів у «тестовому режимі»».
Увага автора звернена до недостатньо фінансованої державної системи вищої освіти, яка розглядає можливість подальших скорочень, як спосіб боротьби США з демографічними змінами. Так, штат Пенсільванія, який вже має один з найнижчих рівнів фінансування вищої освіти в США і щойно завершив скорочення основної групи державних університетів з 14 до 10, розглядає можливість ще одного раунду консолідації та скорочень, пов’язаних зі зменшенням кількісті студентів. Автор аналізує структуру системи вищої освіти штату Пенсільванія та розглядає варіанти її реформ, запропоновані новим губернатором штату. Також автор наводить висловлювання Роберта Максима, старшого наукового співробітника Інституту Брукінгса, який вважає, що враховуючи розмір штату Пенсильванія, та те, що система вищої освіти штату відрізняється високою якістю, лідери штату, які переглядають її фінансування, не повинні дозволити скороченню чисельності населення стати приводом для подальшого скорочення системи вищої освіти. Ключова частина їхнього мислення повинна полягати в тому, щоб збільшити кількість студентів серед тих верств населення, які все ще не залучені у процесі переходу економіки до нових технологій.
Фото: pixabay.com
2023-03-29
Поширити
ОЕСР: ОГЛЯД НАУКИ, ТЕХНОЛОГІЙ ТА ІННОВАЦІЙ

ОЕСР: ОГЛЯД НАУКИ, ТЕХНОЛОГІЙ ТА ІННОВАЦІЙ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано черговий звіт «Огляд науки, технологій та інновацій ОЕСР, 2023 рік: сприяння переходам під час збоїв» із серії «Огляд науки, технологій та інновацій ОЕСР».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано черговий звіт «Огляд науки, технологій та інновацій ОЕСР, 2023 рік: сприяння переходам під час збоїв» із серії «Огляд науки, технологій та інновацій ОЕСР».
У ньому наголошується, що соціально-технічні системи у таких галузях, як енергетика, агропродовольча промисловість та мобільність, повинні швидко трансформуватися, щоб стати більш стійкими та життєздатними. Наука, технології та інновації відіграють важливу роль у цих перетвореннях, але уряди мають бути більш амбітними та діяти оперативніше у в галузі НТІ для подолання сьогоденних викликів. Вони повинні розробити портфоліо стратегій, які сприятимуть трансформаційним інноваціям і появі нових ринків. Це вимагає більших інвестицій, а також більшої спрямованості в дослідження та інновації. Міжнародна співпраця також матиме важливе значення, але зростання геополітичної напруженості, включаючи стратегічну конкуренцію в ключових технологіях, може ускладнити це завдання. У звіті розглядаються ключові питання і тенденції, які створюють для НТІ нове робоче середовище, до якого необхідно адаптуватися.
Фото: скріншот
2023-03-29
Поширити
ШЛЯХ ДО МОЖЛИВОГО СПІЛЬНОГО ЄВРОПЕЙСЬКОГО ДИПЛОМУ

ШЛЯХ ДО МОЖЛИВОГО СПІЛЬНОГО ЄВРОПЕЙСЬКОГО ДИПЛОМУ

На сайті Європейської Комісії опубліковано заключний звіт «Шлях до можливого спільного європейського диплому: виявлення можливостей, дослідження впливу та здійсненності різних підходів».

На сайті Європейської Комісії опубліковано заключний звіт «Шлях до можливого спільного європейського диплому: виявлення можливостей, дослідження впливу та здійсненності різних підходів».
Дослідження було спрямоване на вивчення концепції запровадження можливого спільного європейського ступеня, який планується розповсюджувати на спільні програми, об’єднуючі кілька європейських закладів, де студенти сможуть скористатися можливостями мобільності та навчання за допомогою міждисциплінарних підходів. Висвітлюються також інші варіанти запровадження можливого спільного європейського ступеня. Зокрема, у досліджені розглядається поступове його впровадження через: ознаку – вибіркове присудження спільним навчальним програмам, які відповідають заздалегідь визначеним критеріям та погодженим на європейському рівні; кваліфікацію – присвоюватиметься акредитованим програмам спільного навчання, які також відповідатимуть попередньо визначеним та узгодженим критеріям. У звіті представлені оцінки впливу та здійсненності цих підходів і очікувані переваги можливого спільного європейського ступеня: полегшення поєднання навчання в кількох європейських країнах; створення високоякісних можливостей для студентів і вищих навчальних закладів; підвищення міжнародного статусу європейської вищої освіти; представлення студентських навичок та результатів навчання європейским роботодавцям.
Детальніше: https://bit.ly/3JOoJDj
Фото: скріншот
2023-03-29
Поширити
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКІСНОГО ВИВЧЕННЯ, ВИКЛАДАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ЗВО

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКІСНОГО ВИВЧЕННЯ, ВИКЛАДАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ЗВО

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт наказу «Методичні рекомендації щодо забезпечення якісного вивчення, викладання та використання англійської мови у закладах вищої освіти України».

Міністерство освіти і науки пропонує до громадського обговорення проєкт наказу «Методичні рекомендації щодо забезпечення якісного вивчення, викладання та використання англійської мови у закладах вищої освіти України».
Документ, розроблений в рамках реалізації «Концептуальних засад державної політики щодо розвитку англійської мови у сфері вищої освіти», з метою підвищення якості викладання, вивчення та використання англійської мови у закладах вищої освіти України. Проєкт підготовлено з врахуванням принципів законопроєкту «Про функціонування англійської мови як мови міжнародного спілкування в Україні», а також Рекомендацій Ради Європейського Союзу від 22 травня 2018 року щодо ключових компетентностей для навчання впродовж життя. Документ містить рекомендації керівництву ЗВО України, викладачам англійської мови за професійним спрямуванням та для академічних цілей ЗВО, викладачам фахових дисциплін англійською мовою. Пропозиції та зауваження до проєкту можна подати до 14 квітня 2023 року
Фото: pixabay.com
2023-03-29
Поширити
ІНСТИТУЦІЙНІ РЕПОЗИТАРІЇ ЧЕРКАСЬКОЇОБЛАСТІ

ІНСТИТУЦІЙНІ РЕПОЗИТАРІЇ ЧЕРКАСЬКОЇОБЛАСТІ

Знайомтесь, інституційні репозитарії Черкащини:

Знайомтесь, інституційні репозитарії Черкащини:

– Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини http://dspace.udpu.edu.ua/jspui/
– Уманського національного університету садівництва http://lib.udau.edu.ua
– Черкаського державного технологічного університету https://er.chdtu.edu.ua/
– Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького http://eprints.cdu.edu.ua/
2023-03-29
Поширити
НОВА ВЕРСІЯ CHATGPT

НОВА ВЕРСІЯ CHATGPT

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Тома Вільямса «GPT-4 запускає «ще одну зміну» для ШІ та вищої освіти.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Тома Вільямса «GPT-4 запускає «ще одну зміну» для ШІ та вищої освіти.
Нова версія чат-бота OpenAI може інтерпретувати зображення та навчати студентів». У ній зазначається, що на думку експертів, ця здатність нової версії ChatGPT ставить перед вищою освітою нові завдання та можливості. Оскільки університети все ще намагаються зрозуміти вплив чат-ботів штучного інтелекту на оцінки та дослідження, OpenAI випустила GPT-4 через короткий термін після того, як його попередня версія викликала такий ажіотаж у всьому світі. У своїй рекламі запуску OpenAI наголосила на підвищеній здатності GPT-4 складати популярні іспити порівняно з ChatGPT, заявивши, що він набрав 298 з 400 на іспиті на адвоката і 163 на вступному іспиті в юридичну школу порівняно з 213 і 149 з попередньою версією. Ризик того, що студенти будуть використовувати ШІ для написання есе або складання іспитів, вже призвело до того, що багато університетів заборонили ChatGPT у кампусах. Автор наводить різні думки провідних фахівців закладів вищої освіти та наукових установ щодо використання цієї версії студентами і науковцями при написанні академічних текстів та складанні іспитів. Зокрема, доктор Томас Ланкастер, старший викладач з обчислювальної техніки в Імперському коледжі Лондона, вважає, що слід очікувати «… що ця технологія буде постійно вдосконалюватися, тому нам більше, ніж будь-коли, потрібно працювати з цим у майбутньому, а не проти нього. Це неймовірно захоплюючий час для роботи у сфері освіти».
Фото: pixabay.com
2023-03-28
Поширити
ІНСТИТУЦІЙНІ РЕПОЗИТАРІЇ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІНСТИТУЦІЙНІ РЕПОЗИТАРІЇ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Знайомтесь, інституційні репозитарії Хмельниччини:

Знайомтесь, інституційні репозитарії Хмельниччини:

– Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка http://elar.kpnu.edu.ua:8081/xmlui/
– Хмельницького національного університету http://elar.khnu.km.ua/jspui/
Фото: Zysko serhii
2023-03-28
Поширити
ОЕСР: ОПИТУВАННЯ ЩОДО ЧИННИКІВ ДОВІРИ ДО ДЕРЖАВНИХ ІНСТИТУЦІЙ

ОЕСР: ОПИТУВАННЯ ЩОДО ЧИННИКІВ ДОВІРИ ДО ДЕРЖАВНИХ ІНСТИТУЦІЙ

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Розуміння культурних відмінностей та крайніх поглядів у досліджені ОЕСР 2021 року: аналіз відкритих відповідей» із серії «Робочі документи ОЕСР щодо державного управління».

На сайті Організації економічного співробітництва та розвитку опубліковано звіт «Розуміння культурних відмінностей та крайніх поглядів у досліджені ОЕСР 2021 року: аналіз відкритих відповідей» із серії «Робочі документи ОЕСР щодо державного управління».


У ньому йдеться про Опитування ОЕСР щодо чинників довіри до державних інституцій 2021 року, яке дає змогу оцінити вплив на довіру людей до уряду та державних інституцій у різних країнах, а також зрозуміти, як люди сприймають функціонування демократичних інституцій. Більшість чинників в Опитуванні довіри стосуються компетенцій та цінностей уряду, які допомагають країнам здійснювати конкретні кроки для відновлення довіри. Як на індивідуальному, так і на рівні країни довіра може змінюватися через культурні, економічні та соціальні чинники. У цьому документі проаналізовано відповіді на запитання у 16 країнах ОЕСР, щоб виявити: чи можуть відповіді дати уявлення про культурні відмінності та крайні прояви недовіри та які виміри впливають на довіру. Результати тематичної моделі опитування свідчать, що респонденти називають не лише державні внески, результати та процеси, а й соціально-економічну вразливість, глобальні виклики та виклики між поколіннями. Багато респондентів наголошують, що «корупція», «гроші» та «влада» визначають їхню довіру до державних інституцій, але ці сприйняття не пов’язані з прозорістю та підзвітністю уряду. Результати також свідчать про перевагу якісних вимірювань (відкритих запитань в опитуванні) для розуміння складного взаємозв’язку між довірою та державним управлінням.

Детальніше: https://bit.ly/3JPS3cL, https://bit.ly/3JFcc5a, https://doi.org/10.1787/ef25d883-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини
2023-03-28
Поширити
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЄАУ ЩОДО ЄВРОПЕЙСЬКОЇ РАМКИ КВАЛІФІКАЦІЙ

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЄАУ ЩОДО ЄВРОПЕЙСЬКОЇ РАМКИ КВАЛІФІКАЦІЙ

Європейська асоціація університетів у відповідь на публічні консультації Європейської Комісії щодо оцінки Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя розробила низку рекомендацій щодо майбутнього розвитку кваліфікаційних рамок.

Європейська асоціація університетів у відповідь на публічні консультації Європейської Комісії щодо оцінки Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя розробила низку рекомендацій щодо майбутнього розвитку кваліфікаційних рамок.
У документі ЄАУ підтверджує важливість ЄРК як одного з ключових інструментів на європейському рівні для: кращого зв’язку між освітою, професійною підготовкою та світом праці; розробки політики з питань освіти, зокрема, європейської архітектури ступенів; порівняння кваліфікації через національні рамки кваліфікацій, підтримуючи визнання та мобільність між освітніми системами. Розвиток ЄРК за активної участі всіх ключових зацікавлених сторін, включаючи вищі навчальні заклади, має зміцнити здатність і потенціал кваліфікаційних рамок підтримувати інновації в освіті, такі як мікро-кредити. На політичному рівні важливо продовжувати і посилювати узгодження ЄРК з Рамкою кваліфікацій Європейського простору вищої освіти (QF-EHEA), яка є більш специфічною сферою. Це забезпечить плідну синергію між Європейським освітнім простором, Європейським дослідницьким простором і ЄПВО. Також необхідно вдосконалити використання ЄРК, визначивши це на законодавчому рівні ЄС та в інших інструментах, розроблених EUA та його державами-членами. Оцінка має вивчити та оцінити додаткову цінність ЄРК для її користувачів: зробити кваліфікації більш зрозумілими та впізнаваними, підтримати мобільність та можливість працевлаштування випускників, а також зміни в освіті.
Фото: скріншот
2023-03-28
Поширити