ЩОДО РОЗВИТКУ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОСВІТНІХ ТРАЄКТОРІЙ ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ВИЩІЙ ОСВІТІ

ЩОДО РОЗВИТКУ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОСВІТНІХ ТРАЄКТОРІЙ ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ВИЩІЙ ОСВІТІ

Sorry, this entry is only available in Українська. Верховна Рада України в другому читанні ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього процесу у вищій освіті». 

Sorry, this entry is only available in Українська.

Верховна Рада України в другому читанні ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього процесу у вищій освіті». 

Закон є важливою складовою комплексної трансформації системи вищої освіти. Передбачається, що його прийняття надасть студентам закладів вищої освіти можливість індивідуалізувати освітні траєкторії за допомогою міждисциплінарних освітніх програм; скористатися гнучкішими темпами і зберегти строки навчання; визнати результати навчання, здобуті у формальній, неформальній та інформальній освіті. Університети отримають більшу автономію й зможуть самостійно визначати інструменти досягнення встановлених стандартом компетентностей з нерегульованих спеціальностей, що наближає українську систему вищої освіти до європейських стандартів. Вибіркових дисциплін стане більше. Для таких регульованих спеціальностей, як право, медицина, правоохоронна діяльність тощо, будуть детально визначені вимоги до компетентностей та результатів навчання. Для цих спеціальностей передбачено державні кваліфікаційні іспити.

Детальніше: http://surl.li/swsvo

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-04-24
Share
CHATGPT ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ВЛАСНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ

CHATGPT ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ВЛАСНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ

Sorry, this entry is only available in Українська. На порталі «ДіяОсвіта» опублікований новий освітній серіал «СhatGPT для підвищення власної ефективності: розкрийте потенціал штучного інтелекту у своєму житті».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На порталі «ДіяОсвіта» опублікований новий освітній серіал «СhatGPT для підвищення власної ефективності: розкрийте потенціал штучного інтелекту у своєму житті».

Він складається з 7-ми серій, які розкривають практичні питання використання штучного інтелекту та нейромереж, – їх побудови, можливостей застосування, етики, конфіденційності, трансформації процесу навчання, перекладу й аналізу текстів. Особлива увага у серіалі приділяється етичним питанням та конфіденційності при роботі з ChatGPT. Слухачі серіалу разом з теоретичними знаннями матимуть можливість розвинути свої практичні навички взаємодії з ГШІ, що дозволить у майбутньому максимально повно використовувати можливості цього інструменту для підвищення власної продуктивності. Освітній серіал створено з ініціативи Мінцифри для платформи «Дія.Освіта» за підтримки Київської школи економіки.

Детальніше: http://surl.li/qcdkc

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2024-04-24
Share
ЩОДО КОНВЕНЦІЇ ПРО ГЛОБАЛЬНЕ ВИЗНАННЯ

ЩОДО КОНВЕНЦІЇ ПРО ГЛОБАЛЬНЕ ВИЗНАННЯ

Sorry, this entry is only available in Українська. Члени Глобального форуму університетських асоціацій (GUAF) прийняли спільну заяву на тему Глобальної конвенції ЮНЕСКО про визнання кваліфікацій вищої освіти. 

Sorry, this entry is only available in Українська.

Члени Глобального форуму університетських асоціацій (GUAF) прийняли спільну заяву на тему Глобальної конвенції ЮНЕСКО про визнання кваліфікацій вищої освіти. 

Вони цінують потенціал конвенції та визначені нею універсальні принципи справедливого та прозорого визнання кваліфікацій у сфері вищої освіти у глобальному масштабі. Також у заяві вказується на ключові дії, яких необхідно вжити для забезпечення адекватних інвестицій в інфраструктуру та ресурси визнання й покращення професійного розвитку персоналу. Члени GUAF зобов’язуються надавати підтримку закладам вищої освіти та усім зацікавленим сторонам у зміцненні їхніх систем і процедур визнання. GUAF заснований Європейською асоціацією університетів у 2021 році як платформа для діалогу, співпраці та спільних дій лідерів університетських асоціацій Африки, Америки, Арабського регіону, Азії та Європи. GUAF опікується питаннями міжнародної мобільності, міжнародної співпраці, інституційної автономії ЗВО та академічної свободи.

Детальніше: http://surl.li/swrgj, http://surl.li/swrce, http://surl.li/swrdl

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EUA #НРАТ_Освітянам_новини

Переглянути статистику

Охоплення допису: 13

Усі реакції:

2Ви та ще 1

2024-04-24
Share
ОЕСР: ПОСІБНИК ДЛЯ СОЦІАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ

ОЕСР: ПОСІБНИК ДЛЯ СОЦІАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Вимірюйте, керуйте та максимізуйте свій вплив: посібник для соціальної економіки» із серії «Місцевий економічний розвиток і розвиток зайнятості». 

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Вимірюйте, керуйте та максимізуйте свій вплив: посібник для соціальної економіки» із серії «Місцевий економічний розвиток і розвиток зайнятості». 

У ньому наголошується, що вимірювання та управління соціальним впливом є корисною практикою для суб’єктів соціальної економіки, яка дозволяє зрозуміти внесок у суспільний розвиток та допомагає в реалізації місії. Сфери впливу, які є особливо важливими для соціальної економіки (економічне процвітання, зайнятість, соціальна інтеграція, добробут, благополуччя громади) найважче піддаються кількісному вимірюванню. Сучасні практики оцінювання й управління соціальним впливом значною мірою сформовані донорами та комерційними організаціями з обмеженим фокусом на соціальну економіку. Цей посібник пропонує просте і зрозуміле бачення вимірювання соціального впливу як трьохетапного циклу, що охоплює розробку, збір та аналіз даних. Суб’єктам соціальної економіки необхідна постійна інфраструктура підтримки процесу управління впливом, нарощування внутрішнього потенціалу, використання різних інструментів для збору даних та кращої візуалізації й передачі інформації.

Детальніше: http://surl.li/swqsi, http://surl.li/swqzm, https://doi.org/10.1787/2238c1f1-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-04-24
Share
УНІВЕРСИТЕТИ РОЗМІРКОВУЮТЬ ПРО ГНУЧКИЙ ГРАФІК НАВЧАННЯ

УНІВЕРСИТЕТИ РОЗМІРКОВУЮТЬ ПРО ГНУЧКИЙ ГРАФІК НАВЧАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Тома Вільямса «Університети розривають академічні календарі, щоб запропонувати гнучкий графік навчання»

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Тома Вільямса «Університети розривають академічні календарі, щоб запропонувати гнучкий графік навчання»

У ній наголошується, що зміна традиційних календарних термінів навчання викликає у співробітників побоюються щодо додаткового навантаження, а також скорочення часу на проведення досліджень і літніх канікул. Разом із тим, проблеми з фінансуванням, нові очікування студентів щодо гнучкого графіку спонукають університети реструктурувати навчальний рік. Том описує варіанти «нової академічної структури», яку застосовували університети Ессекса, Оксфорд-Брукс та Брістольський. Він говорить, що найбільше незадоволення викликав формат, запропонований університетом Ессекса, який замінить три 10-тижневі семестри трьома 15-тижневими семестрами, теоретично збільшуючи річний час навчання до 45 тижнів. Ці рішення були викликані бажанням спростити систему й краще підготуватися до майбутнього довічного кредиту (LLE), який дасть змогу студентам проходити окремі модулі та здобувати наукові ступені через деякий час. Нова модель дозволить університету пропонувати два модулі по 30 кредитів кожного семестру. І хоча наразі не існує планів щодо запровадження гнучких дат початку навчання для студентів або скорочених програм на здобуття ступеня, є бажання запровадити новий графік і сприяти реалізації подібних ініціатив у майбутньому при збереженні загальної чисельності персоналу. В Австралії Сіднейський університет перейшов на триместрову систему у 2019 році. Вона подовжила навчальний рік до трьох 10-тижневих основних семестрів і коротшого літнього семестру і повинна була дозволити деяким студентам закінчити навчання раніше та скоротити заплановані заняття і щільність іспитів. Але тепер цю нову систему збираються переглядати, оскільки внутрішня перевірка дійшла висновку, що вона недостатньо ефективна.

Детальніше: http://surl.li/svwht

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-04-23
Share
ОЕСР: БЛАКИТНА ЕКОНОМІКА В МІСТАХ І РЕГІОНАХ

ОЕСР: БЛАКИТНА ЕКОНОМІКА В МІСТАХ І РЕГІОНАХ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Блакитна економіка в містах і регіонах: територіальний підхід» із серії «Міські дослідження ОЕСР». 

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Блакитна економіка в містах і регіонах: територіальний підхід» із серії «Міські дослідження ОЕСР». 

У ньому наголошується, що «блакитна економіка» є одним з основних чинників міського та регіонального розвитку, створюючи мільйони робочих місць у таких залежних від води секторах, як рибальство, туризм і судноплавство. У регіонах, де формується «блакитна економіка», створюються цінності та з’являються робочі місця. Разом із тим, вона збільшує викиди вуглецю та може бути чинником деградації екосистеми. На основі глобального дослідження, проведеного у 80 регіонах світу експерти проаналізували плюси та недоліки «блакитної економіки», які проявляються на субнаціональному рівні та продемонстрували зв’язок між «блакитною економікою» і безпекою водних ресурсів. Звіт дає уявлення про багаторівневе управління «блакитною економікою» і пов’язані з ним прогалини й закликає розвивати стійку циркулярну «блакитну економіку» шляхом створення належних умов управління, пов’язаних з розробкою політики, її узгодженістю та реалізацією.

Детальніше: http://surl.li/svhqq, http://surl.li/svhrj, https://doi.org/10.1787/bd929b7d-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-04-23
Share
НОВИЙ НАУКОВО-ІННОВАЦІЙНИЙ ФОНД ДЛЯ УКРАЇНИ ВІД США

НОВИЙ НАУКОВО-ІННОВАЦІЙНИЙ ФОНД ДЛЯ УКРАЇНИ ВІД США

Національна академія наук США за підтримки ряду міжнародних благодійних організацій оголосила про створення Науково-інноваційного фонду для України. 

Національна академія наук США за підтримки ряду міжнародних благодійних організацій оголосила про створення Науково-інноваційного фонду для України. 

Він має надавати підтримку заходам з економічного відновлення України. Фонд пропонуватиме на конкурсних засадах гранти приватним особам та організаціям для проведення семінарів для вирішення наукових питань, критично важливих для довгострокового оновлення України, а також підтримуватиме двосторонні та багатосторонні ініціативи щодо формування і упровадження наукової політики. Планується фінансувати дослідження з пріоритетної тематики, проведення тренінгів з комерціалізації наукових досліджень, надавати стипендії та дослідницькі гранти для підтримки наукових обмінів. Фонд матиме бюджет близько 8 млн. дол. США. Управління ним здійснюватиме секретаріат, який керуватиме процесом розгляду заявок, розподілятиме й контролюватиме витрати, оцінюватиме вплив та ефективність діяльності.

Детальніше: http://surl.li/stxso, http://surl.li/stxzn, https://www.bsf.org.il/, http://surl.li/stxzw

Фото: НАНУ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-04-22
Share
АСОЦІАЦІЯ EOSC ДОЄДНАЛАСЬ ДО БАРСЕЛОНСЬКОЇ ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ВІДКРИТУ НАУКОВУ ІНФОРМАЦІЮ

АСОЦІАЦІЯ EOSC ДОЄДНАЛАСЬ ДО БАРСЕЛОНСЬКОЇ ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ВІДКРИТУ НАУКОВУ ІНФОРМАЦІЮ

16 квітня Барселонську декларацію про відкриту дослідницьку інформацію прийняла Асоціація EOSC, доєднавшись до 67 інших підписантів, а саме: 33 університетів та дослідницьких організацій, 10 структкр, що фінансують дослідження, 8 інституцій, що працюють в академічній сфері чи дотичні до неї та

16 квітня Барселонську декларацію про відкриту дослідницьку інформацію прийняла Асоціація EOSC, доєднавшись до 67 інших підписантів, а саме: 33 університетів та дослідницьких організацій, 10 структкр, що фінансують дослідження, 8 інституцій, що працюють в академічній сфері чи дотичні до неї та 17 професійних та регіональних об’єднань, що розділяють цінності Барселонської декларації. 

Учасники Барселонської декларації добровільно приймають на себе наступні зобов’язання: 1) зробити типовим для дослідницької інформації, яку використовують та створюють принцип відкритості; 2) працювати зі службами та системами, які підтримують і дозволяють відкриту дослідницьку інформацію; 3) підтримувати сталість інфраструктур для відкритої дослідницької інформації; 4) підтримувати колективні дії для прискорення переходу до відкритості дослідницької інформації. Нагадаємо, що Барселонська декларація про відкриту наукову інформацію була підготовлена групою з 25 експертів, які представляють організації, що проводять, фінансують та оцінюють дослідження, а також організації, які надають свої інфраструктури для отримання інформації про дослідження. Група зустрілася у Барселоні у листопаді 2023 року на семінарі, організованому Фондом SIRIS. Підготовка Декларації координувалася Біанкою Крамер (Sesame Open Science), Камероном Нейлоном (Curtin Open Knowledge Initiative, Університет Кертіна) та Людо Вальтманом (Центр досліджень науки та технологій, Університет Лейдена). Ми публікуємо на сайті НРАТ повний текст Барселонської декларації про відкриту наукову інформацію. Документ представлений на офіційному сайті barcelona-declaration.org в оригінальній версії англійською мовою та у перекладі ще кількома мовами, зокрема – іспанською, французькою, українською. Наразі здійснюється переклад на інші мови, якими розмовляє академічна спільнота, що підтримує відкриту науку.

Детальніше: http://surl.li/svbxv, https://barcelona-declaration.org/signatories/, http://surl.li/svbys

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ВідкритіДані

2024-04-22
Share
ОЕСР: ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ТА НЕРІВНІСТЬ В ОПЛАТІ ПРАЦІ

ОЕСР: ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ТА НЕРІВНІСТЬ В ОПЛАТІ ПРАЦІ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Штучний інтелект та нерівність в оплаті праці» із серії «Документи ОЕСР зі штучного інтелекту». 

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Штучний інтелект та нерівність в оплаті праці» із серії «Документи ОЕСР зі штучного інтелекту». 

В основу дослідження покладено показник професійного впливу ШІ, розроблений у 2019 році. Експерти зазначають, що штучний інтелект у період з 2014 до 2018 рр. здійснював вплив на нерівність в оплаті праці по-різному для різних професій. Водночас отримані докази того, що ШІ може бути пов’язаний зі зменшенням нерівності в оплаті праці всередині окремих професій. Одне з можливих пояснень полягає у тому, що низькопродуктивні працівники отримують більше користі від використання ШІ, оскільки відповідні системи навчені використовувати у своїх результатах більш якісні методи роботи високопродуктивних працівників. Можливо також, що штучний інтелект зменшує відмінності у продуктивності всередині професії завдяки ефекту відбору (наприклад, якщо низькопродуктивні працівники залишають роботу через те, що не можуть адаптуватися до інструментів ШІ та переорієнтовуються на виконання завдань, для яких інструменти ШІ недосконалі). Публікація виконана у рамках програми «Штучний інтелект у роботі, інноваціях, продуктивності та навичках». Вона надає політикам нові дані та аналітичні матеріали, що допомагають їм бути у курсі швидких змін у можливостях та процесах поширення штучного інтелекту, прогнозів стосовно наслідків для сфери праці.

Детальніше: http://surl.li/stmxa, http://surl.li/stmxn, https://doi.org/10.1787/bf98a45c-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2024-04-22
Share
ОСВІТНІЙ СЕРІАЛ ПРО КРАУДФАНДИНГ

ОСВІТНІЙ СЕРІАЛ ПРО КРАУДФАНДИНГ

На порталі «ДіяОсвіта» доступний новий освітній серіал «Краудфандинг: як зібрати кошти на свій проєкт».

На порталі «ДіяОсвіта» доступний новий освітній серіал «Краудфандинг: як зібрати кошти на свій проєкт».

Він допомагає систематизувати уявлення про процес збору коштів. Складається з 8-ми серій, у яких розглядаються сутність та етапи реалізації проєктів, які можна фінансувати за допомогою краудфандингу (організація роботи у команді, управління проєктом, планування витрат, формування бюджету), йдеться про пошук доброчинців; розкривається зміст краудфандингу, надаються рекомендації про перетворення ідей на краудфандингові проєкти, ведення комунікації та запровадження креативних PR-кампаній, звітування під час та після краудфандингової кампанії. Освітній серіал створено з ініціативи Мінцифри та Краудфандингової платформи «Моє Місто».

Детальніше: http://surl.li/ssoxd, https://t.me/diia_education/1169

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-04-19
Share