Search results found:

posts - 5705

pages - 571

НОВІ КОНКУРСИ ПРОГРАМИ «ЦИФРОВА ЄВРОПА»

НОВІ КОНКУРСИ ПРОГРАМИ «ЦИФРОВА ЄВРОПА»

Sorry, this entry is only available in Українська. Міністерство цифрової трансформації України інформує про початок прийому заявок на нові конкурси програми «Цифрова Європа».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Міністерство цифрової трансформації України інформує про початок прийому заявок на нові конкурси програми «Цифрова Європа».

Ініціатива спрямована на підтримку розвитку штучного інтелекту, просування цифрових навичок, боротьбу з дезінформацією, розширення мережі Європейських цифрових інноваційних хабів. Пріоритети: високопродуктивний комп’ютинг; штучний інтелект, дані та хмарні технології; кібербезпека; цифрові навички; інформаційні технології в економіці та суспільстві; напівпровідники. Українські учасники можуть отримати фінансування у межах окремого бюджету близько 3,6 млн євро (весь бюджет програми – 140 млн євро). Претендувати на підтримку можуть об’єднання, які за результатами попереднього конкурсу отримали відзнаку Seal of Excellence. Очікується, що фінансування матимуть до чотирьох із шести українських хабів, які здобули таку відзнаку. Заявки на участь у конкурсному відборі можна подати  до 2 вересня 2025 року.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/wcD95, https://ukrintei.ua/y/IlOAt, https://ukrintei.ua/y/jz4LG

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-04-18
Share
ОЕСР: МІЖНАРОДНА ДОПОМОГА-2024

ОЕСР: МІЖНАРОДНА ДОПОМОГА-2024

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала повідомлення «Міжнародна допомога скоротилася у 2024 році вперше за п’ять років».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала повідомлення «Міжнародна допомога скоротилася у 2024 році вперше за п’ять років».

У ньому наголошується, що зменшення офіційної допомоги розвитку відбулося через скорочення внесків до міжнародних організацій, загального зниження рівня гуманітарної допомоги та скорочення витрат на розміщення біженців у країнах-донорах. Офіційна допомога розвитку від країн-членів відповідного комітету ОЕСР у 2024 році склала 212,1 млрд дол. США, а та її частина, що використовується для покриття витрат на біженців у країнах-донорах, скоротилася на 17,3% і склала 27,8 млрд дол. США. Сполучені Штати залишаються найбільшим постачальником офіційної допомоги у розвитку (63,3 млрд дол. США), надаючи 30% від загальної суми, за ними йдуть Німеччина (32,4 млрд дол. США), Сполучене Королівство (18 млрд дол. США), Японія (16,8 млрд дол. США) та Франція (15,4 млрд дол. США). Лише чотири країни перевищили ціль ООН у 0,7% цієї допомоги до валового національного доходу: Данія (0,71%), Люксембург (1,00%), Норвегія (1,02%) і Швеція (0,79%). Чиста двостороння допомога розвитку для програм, проектів і технічної допомоги (за винятком витрат на біженців і безпосередньо гуманітарної допомоги), дещо знизилась. Країни Африки на південь від Сахари отримали 36 млрд дол. США або на 2% менше.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/bKYa1, https://ukrintei.ua/y/dJGpJ, https://ukrintei.ua/y/ERcym

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2025-04-18
Share
МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ ЗАЛУЧЕННЯ ДО НАУКИ ЗАРАДИ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ ЗАЛУЧЕННЯ ДО НАУКИ ЗАРАДИ СТАЛОГО РОЗВИТКУ

Sorry, this entry is only available in Українська. 14 квітня 2025 року Виконавча рада ЮНЕСКО на своїй 221-й сесії підтримала ініціативу України про проголошення 27 листопада  Міжнародним днем залучення до науки заради сталого розвитку.

Sorry, this entry is only available in Українська.

14 квітня 2025 року Виконавча рада ЮНЕСКО на своїй 221-й сесії підтримала ініціативу України про проголошення 27 листопада  Міжнародним днем залучення до науки заради сталого розвитку.

Ця ініціатива спрямована на популяризацію науки та підтримку й заохочення молоді у всьому світі до участі в наукових дослідженнях. Дата 27 листопада обрана не випадково і є символічною – в цей день народився видатний науковець Бориса Патон, також це день заснування Національної академії наук України. Таким чином ЮНЕСКО підтверджує важливість зусиль з просування освіти і науки для сталого розвитку, підтримки наукової грамотності.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/4Ocdc, https://ukrintei.ua/y/wPIRu

Фото: логотип

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

#НРАТ_ПопуляризаціяНауки

2025-04-17
Share
РОЛЬ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ОСВІТІ

РОЛЬ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ОСВІТІ

Sorry, this entry is only available in Українська. ІТ-компанія Genesis  пропонує ознайомитись з ключовими висновками звіту «Shaping the Future of Learning», підготовленого в рамках ініціативи Education 4.0 Alliance.

Sorry, this entry is only available in Українська.

ІТ-компанія Genesis  пропонує ознайомитись з ключовими висновками звіту «Shaping the Future of Learning», підготовленого в рамках ініціативи Education 4.0 Alliance.

Ця ініціатива об’єднує освітніх лідерів, політиків, експертів та представників бізнесу з усього світу. Наголошується, що 20% робочого часу викладача можна автоматизувати завдяки задіянню інструментів штучного інтелекту, розкривається потенціал застосування ШІ в освіті. При цьому підкреслюється, що  штучний інтелект не стане заміною викладачів, але можу бути їхнім помічником, зменшуючи рутинне навантаження і  таким чином вивільняючи ресурси щоб вони могли зосередитись на найціннішому — викладанні. Показано, які завдання можуть бути повністю або частково автоматизовані, а які залишаються виключно у зоні відповідальності викладача (наприклад, формування навчальних цілей і контроль їх досягнення). Пропонуються напрями більш повного розкриття потенціалу ШІ для освіти (наприклад, – підготовка занять, робота з емоційними та соціальними аспектами, відповідність індивідуальним потребам студентів). Генеративні моделі уже зараз допомагають формувати навчальні матеріали, тексти, візуалізації; здійснювати аналіз освітніх результатів за допомогою оцінювання; дозволяють підтримувати постійний зворотний зв’язок зі студентами, аналізувати не лише зміст їхніх відповідей, а й поведінкові паттерни, виявляти «слабкі місця» та обирати найбільш ефективні методи викладання, коригувати програму навчання. ШІ може адаптувати складність завдань, формат контенту (текст, відео, інтерактив), темп і стиль навчання під особливі запити студентів (що особливо цінно для нейровідмінних людей, хто має порушення слуху або зору), допомагає перекладати й адаптувати контент мовно та культурно, робити навчання доступним і покращувати мотивацію студентів через гейміфікацію. Разом із тим у звіті наголошується, що саме поєднання людської експертизи та можливостей ШІ має потенціал докорінно покращити якість навчального процесу, зробити освіту більш ефективною та доступною.

Детальніше: https://t.me/navchai_smilyvo/386, https://ukrintei.ua/y/UHxUk

Фото: Genesis

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-04-17
Share
ОЕСР: ЕКОЛОГІЧНА ЕФЕКТИВНІСТЬ СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА

ОЕСР: ЕКОЛОГІЧНА ЕФЕКТИВНІСТЬ СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Екологічна ефективність сільського господарства в країнах ОЕС: ключові тенденції та ідеї»

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Екологічна ефективність сільського господарства в країнах ОЕС: ключові тенденції та ідеї»

У ньому наголошується, що за період 1990 – 2021 років, охоплений цим звітом, сільськогосподарське виробництво в країнах ОЕСР значно зросло, тоді як екологічні показники продемонстрували неоднозначні результати. З позитивного боку, в той час як сільськогосподарське виробництво зросло на 40% за цей період, сільськогосподарські площі зменшилися на 10%, а викиди парникових газів (ПГ) в сільському господарстві зросли лише на 4%, що відображає значне підвищення продуктивності в секторі та позитивний вплив на навколишнє середовище в результаті впровадження більш кліматично ефективних практик ведення сільського господарства. Однак прогрес у сфері екологічних показників сповільнився за останні 10-15 років. У звіті наводяться Агроекологічні індикатори (AEI) ОЕСР за 2025 рік та інформація про зміни тенденцій у земле- та водокористуванні, споживанні ресурсів, варіантах виробництва та методах ведення сільського господарства в країнах ОЕСР за 1990-2021 роки. Це включає інформацію про еволюцію балансу поживних речовин (азот, фосфор), викиди парникових газів (ПГ) і аміаку, а також, де доступно, різноманітність птахів на сільськогосподарських угіддях. Останні дані свідчать про зміну тенденцій екологічної ефективності сільського господарства ОЕСР з 2010 року. Хоча сільськогосподарське виробництво ОЕСР продовжує зростати, прогрес у скороченні надлишку поживних речовин зупинився, а зниження викидів аміаку навіть змінилося після 2015 року. Середня інтенсивність викидів ПГ припинила зменшуватися, а викиди ПГ у сільському господарстві почали збільшуватися після 2010 року.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/DoMwJ, https://ukrintei.ua/y/5sXVR, https://doi.org/10.1787/2679ba38-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD  #НРАТ_ЦСР_SDG

2025-04-17
Share
УНІВЕРСИТЕТСЬКА АУДИТОРІЯ ТА ГШІ

УНІВЕРСИТЕТСЬКА АУДИТОРІЯ ТА ГШІ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей «Запровадження генеративного штучного інтелекту в університетську освіту». 

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка статей «Запровадження генеративного штучного інтелекту в університетську освіту». 

Вона покликана пояснити,  як краще використовувати ГШІ для покращення процесу викладання та навчання, модернізації оцінювання, підготовки студентів до майбутнього працевлаштування. Представлені у добірці матеріали пояснюють можливості технологій штучного інтелекту, розкриває   його можливості та виклики, які він породжує в системі вищої освіти.  Автори публікацій вважають, що хоча вплив інструментів ГШІ на академічну доброчесність викликає занепокоєння, великі мовні моделі можуть бути ефективно задіяні для оптимізації адміністративних завдань, стимулювання творчого підходу, покращення оцінювання, спрямування на більш  глибше навчання. Крім того, оскільки ГШІ незабаром отримає повсюдне використання на більшості робочих місць, важливо, щоб студенти розуміли, як правильно ним користуватися. Тому підвищення кваліфікації щодо навичок роботи з ШІ, переосмислення завдань і вивчення того, як ШІ перетинається з усталеними педагогічними підходами, має бути пріоритетним для викладачів університетів. Тридцять дев’ять статей, зібраних Times Higher Education, пропонують практичні ідеї щодо використання штучного інтелекту як освітнього інструменту, що допомагає як студентам, так і викладачам.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/sYuSV

Фото:  ТНЕ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-04-16
Share
ГРАНТОВІ  ПРОГРАМИ  ВІД NATIONAL IP&INNOVATIONS  HUB

ГРАНТОВІ  ПРОГРАМИ  ВІД NATIONAL IP&INNOVATIONS  HUB

Sorry, this entry is only available in Українська. IP офіс презентує перелік актуальних грантових програм Національного хабу інтелектуальної власності та інновацій.

Sorry, this entry is only available in Українська.

IP офіс презентує перелік актуальних грантових програм Національного хабу інтелектуальної власності та інновацій.

Він охоплює грантові можливості, відкриті у другому кварталі 2025 року та містить пропозиції щодо підтримки академічних досліджень. Розмір пропонованого фінансування варіюється від 500 до 50 тис. дол. США (залежно від типу гранту) і покриває витрати на дослідження, проведення семінарів, відшкодування навчання на курсах і короткострокове перебування в інших установах, академічне наставництво. Претендувати на допомогу можуть  підприємці, представники малого та середнього бізнесу, співробітники закладів вищої освіти, дослідники та науковці, громадські організації, культурні діячі та представники творчих професій, активісти, що зосереджені на сприянні протидії зміни клімату.

Детальніше:  https://ukrintei.ua/y/gCsG6, https://ukrintei.ua/y/KrzGn

Фото: ІР офіс

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-04-16
Share
АНАЛІТИКА Й  ІНТЕРАКТИВНІ ДАШБОРДИ

АНАЛІТИКА Й  ІНТЕРАКТИВНІ ДАШБОРДИ

Sorry, this entry is only available in Українська.  Офіс ефективного регулювання BRDO запустив інтерактивний дашборд з інформацією про те, як центральні органи влади оприлюднюють та оновлюють відкриті дані на площадці порталу відкритих даних.

Sorry, this entry is only available in Українська.

 Офіс ефективного регулювання BRDO запустив інтерактивний дашборд з інформацією про те, як центральні органи влади оприлюднюють та оновлюють відкриті дані на площадці порталу відкритих даних.

Він містить відомості про те,  які саме дані наразі  доступні, які регулярно оновлюються, які ще не представлені у відкритому доступі.  Станом на кінець 2024 року лише 66% обов’язкових наборів даних представлені на data.gov.ua, а з доступних лише половина оновлюється вчасно. Повний перелік даних публікують 35% розпорядників, а всі без винятку дані оновлюють лише 14%.  У блоці аналітики можна дізнатись про кількість завантажень даних у розрізі розпорядників. Наразі це Міністерство внутрішніх справ України (135,4 тис.), Національна служба здоров’я України (70 тис.), Державна податкова служба України (38,2 тис.), Укртрансбезпека (30,7 тис.), Держгеокадастр (25,5 тис.). Лідером серед окремих наборів є «Відомості про транспортні засоби та їх власників» (МВС України), які отримали понад 86 тис. завантажень. Дашборд охоплює лише відомості про відкриті дані органів центральної влади та базується на вимогах урядової постанови від 21 жовтня 2015 року № 835, яка визначає переліки відкритих даних,  частоту їх оновлення та формати.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/BXaEN, https://data.gov.ua/, https://ukrintei.ua/y/aZoKQ

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-04-16
Share
ОЕСР: ІНСТРУМЕНТИ ВПРОВАДЖЕННЯ РЕКОМЕНДАЦІЙ З ОЦІНЮВАННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ

ОЕСР: ІНСТРУМЕНТИ ВПРОВАДЖЕННЯ РЕКОМЕНДАЦІЙ З ОЦІНЮВАННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Набір інструментів для впровадження рекомендацій ОЕСР з оцінювання державної політики».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Набір інструментів для впровадження рекомендацій ОЕСР з оцінювання державної політики».

У ньому розглядається  практика оцінювання державної політики та напрями її удосконалення задля  підтримки прийняття рішень, побудованих на фактичних даних, підзвітності та прозорості в управлінні. Оцінювання державної політики допомагає зрозуміти, які рішення та інструменти працюють ефективно та за яких обставин. У поєднанні з іншими рішеннями у сфері управління ефективністю та бюджетом таке оцінювання може сприяти розвитку доброчесного циклу формування політики на основі фактичних даних, прийняття обґрунтованих бюджетних рішень та здійсненню фінансово відповідального врядування. Проте, незважаючи на описані потенційні переваги, уряди стикаються з труднощами інтеграції оцінювання у процеси прийняття рішень, що обумовлено недостатньою культурою оцінювання і відсутністю єдиної методології.  Інструментарій із впровадження рекомендацій ОЕСР пропонує практичні рішення для покращення національних систем оцінювання, дозволяє глибше зрозуміти сильні та слабкі сторони політики, базуючись на досвіді країн-членів ОЕСР. Пропонований набір інструментів підтримує практичну реалізацію принципів, що містяться в рекомендаціях ОЕСР щодо оцінювання державної політики, які у 2022 році  стали першим міжнародним стандартом, спрямованим на створення надійних інституцій та практик оцінювання державної політики.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/LvY13, https://ukrintei.ua/y/snUlx, https://doi.org/10.1787/77faa4fe-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-04-16
Share
НАВЧИТИ ДОСЛІДНИЦЬКИМ НАВИЧКАМ

НАВЧИТИ ДОСЛІДНИЦЬКИМ НАВИЧКАМ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Луїзи Г’юітт «Два способи надати студентам дослідницькі навички».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Луїзи Г’юітт «Два способи надати студентам дослідницькі навички».

У ній йдеться про важливість ставлення до студентів як до партнерів у рамках здійснення дослідницької роботи та надання їм допомоги  у формуванні навичок, необхідних для подальшого навчання і самостійної наукової діяльності.  Автор згадує про брак дослідницьких навичок на початку власної наукової кар’єри  та  пропонує надавати допомогу студентам у подоланні розриву між бакалавратом і післядипломним дослідженням. На переконання Луїзи, спільна робота над дослідницькими проектами викладачів і студентів допомагає здобувачам освіти відчути причетність до академічного світу й розвинути навички, які вони можуть у подальшому використати під час  навчання в аспірантурі.  Вона пропонує долучати студентів до фінансованих дослідницьких проектів у якості виконавців і ставитись до них як до повноцінних партнерів або співтворців, а не лише як до «технічних» помічників у дослідженні. Також вона  вважає за доцільне запровадити окремий кредитний модуль дослідницького проекту для студентів бакалаврату для організації співпраці між студентами та науковцями у рамках освітніх дослідницьких проектів.  Він має бути розроблений таким чином, щоб надати студентам спеціальні навички, досвід і знання із проведення дослідження, спільної праці з іншими студентами та досвідченим дослідницьким співробітником. Для цього науковці пропонують тематику дослідницьких проектів, а студенти подають заявку на участь. Після цього академічний керівник опитує та відбирає студентів, причому розмір групи залежить від масштабу дослідницького проекту.  Студенти готують письмовий звіт і роблять презентацію наприкінці модулю.  Тим самим вони навчаються генерувати ідеї, отримують досвід спільного дослідження, беруть участь у наукових заходах,  чітко розуміють свою відповідальність та внесок у спільну справу, навчаються будувати творчі колаборації. Такі проекти створюють атмосферу довіри, надають почуття причетності та дозволяють створювати важливі довгострокові зв’язки. При цьому як студенти, так і науковці вчаться один у одного під час спільної наукової роботи. Луїза Г’юітт упевнена: такі ініціативи допомагають  на практиці подолати розрив між студентськими та післядипломними дослідженнями, покращують академічний досвід студентів, а також заохочують більше студентів продовжувати навчання.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/94Bll

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини#НРАТ_Освітянам_КращіПрактики #НРАТ_ПопуляризаціяНауки

2025-04-15
Share