ПРОАКТИВНИЙ ПІДХІД УНІВЕРСИТЕТІВ ДО РОЗВИТКУ ТАЛАНТІВ

ПРОАКТИВНИЙ ПІДХІД УНІВЕРСИТЕТІВ ДО РОЗВИТКУ ТАЛАНТІВ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття «Оптимізація розвитку талантів через особисту та міждисциплінарну освіту». 

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття «Оптимізація розвитку талантів через особисту та міждисциплінарну освіту». 

У ній наголошується на важливості підготовки випускників до майбутнього ринку праці та розвитку талантів. Розглядається проактивний підхід, який використовує університет Макао, реалізуючи свою освітню концепцію адаптації до швидких технологічних змін. Цей підхід виходить за рамки академічних рамок, оскільки націлений на те, щоби сформувати у випускників навички та якості, необхідні  для продуктивного суспільного розвитку. Так, на рівні бакалаврату в університеті створена унікальна модель навчання «4 в 1», яка складається з чотирьох компонент –  якісної профільної освіти; універсальних знань; навчання та стажування; освіти у спільноті «рівний рівному». Університет запровадив систему інтернатних коледжів, взявши за основу досвід Оксфорду та Кембриджу. Проводить регулярне оцінювання якості своїх навчальних планів і програм. На післядипломному рівні підтримує міждисциплінарну інтеграцію та упровадження інновацій. Активно залучаються викладачі із зарубіжних країн – таких наразі 80%. Розвиток міста Макао формує вимоги до ЗВО, зокрема – щодо володіння з боку випускників знаннями, що виходять за межі обраних ними основних дисциплін, тому поширюються міждисциплінарні програми у таких сферах, як наука про дані, когнітивні науки, фінансові технології, охорона здоров’я, штучний інтелект. Цей підхід спонукає студентів готуватись до того, щоб у майбутньому робити внесок у нові сектори економіки Макао. Розвиваються програми міжнародного студентського обміну (спільні ініціативи з Імперським коледжем Лондону, Единбурзьким університетом, Брістольським університетом та Університетом Цінхуа). Засновано п’ять спільних дослідницьких лабораторій з зарубіжними університетами й науковими центрами для підтримки досліджень і передачі технологій.

Детальніше: https://www.um.edu.mo/, https://www.timeshighereducation.com/research/university-macau/optimising-talent-development-through-whole-person-and-interdisciplinary?spMailingID=30644557&spUserID=MTAxNzcwOTEyMTAyNAS2&spJobID=2650310496&spReportId=MjY1MDMxMDQ5NgS2

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-03-05
Share
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО СПІЛЬНИХ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ ТА ПОДВІЙНИХ ДИПЛОМІВ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЄКТУ МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО СПІЛЬНИХ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ ТА ПОДВІЙНИХ ДИПЛОМІВ

Sorry, this entry is only available in Українська. Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення  проєкт методичних рекомендацій щодо реалізації узгоджених спільних освітніх програм та видачі спільних (подвійних) дипломів.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Міністерство освіти і науки України пропонує до громадського обговорення  проєкт методичних рекомендацій щодо реалізації узгоджених спільних освітніх програм та видачі спільних (подвійних) дипломів.

Документ розроблений відповідно до статті 9-1 Закону України «Про вищу освіту», пункту 2.1 «Плану організації підготовки проектів актів та виконання інших завдань, необхідних для реалізації Закону України від 23 квітня 2024 р. № 3642. Методичні рекомендації покликані скерувати заклади вищої освіти на реалізацію в Україні європейського досвіду  щодо розроблення і упровадження спільних освітніх програм і видачу спільних (подвійних) дипломів. Документ ґрунтується на актуальних рекомендаціях щодо належної практики, він не буде обов’язковим до виконання. Він містить поради для працівників закладів вищої освіти щодо реалізації спільних програм. Його дія поширюється  на  здобувачів вищої освіти та заклади вищої освіти. Зауваження та пропозиції до проєкту  можна подати до 18 березня 2025 року.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/d7e6t, https://surl.li/vldrwl

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення НРАТ_Освітянам_обговорення

2025-03-05
Share
ЗАЛУЧЕННЯ ЛЮДЕЙ З ОБМЕЖЕНИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ

ЗАЛУЧЕННЯ ЛЮДЕЙ З ОБМЕЖЕНИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті European Training Foundation опубліковано матеріал «Залучення людей з обмеженими можливостями до робочої сили має ключове значення для побудови стійкої економіки».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті European Training Foundation опубліковано матеріал «Залучення людей з обмеженими можливостями до робочої сили має ключове значення для побудови стійкої економіки».

Наголошується, що оскільки країни світу стикаються з безпрецедентними викликами, пов’язаними з демографічними змінами та старінням населення, досягнення економічного процвітання все більше залежить від активної участі усіх людей працездатного віку. Проте одна група залишається недостатньо представленою на ринку праці – це люди з інвалідністю. Усунення цієї прогалини стане не лише питанням справедливості, але й важливим економічним імперативом, оскільки інклюзивні ринки праці є важливими для сприяння пропозиції робочої сили. Ці питання обговорювались Європейським освітнім фондом та Європейською Комісією під час тематичного семінару, присвяченого практичним способам підвищення зайнятості людей з обмеженими можливостями. Було презентовано картографічні дослідження інвалідності. Представник Єврокомісії підкреслив нагальність підвищення ефективності політики та підтримки людей з обмеженими можливостями, що дозволить розкрити їх досі невикористаний потенціал. Моніка Чаба, яка працює у Генеральному директораті ЄК з питань зайнятості, нагадала про Стратегію прав людей з інвалідністю 2021-2030 та заходи, спрямовані на покращення умов на ринку праці для людей з обмеженими можливостями (індивідуальна підтримка від служби зайнятості, професійна орієнтація, спрощення процедур найму, пристосування робочих місць для людей з обмеженими можливостями). Попередні результати проведеного дослідження свідчать про необхідність забезпечення тісної співпраці між зацікавленими сторонами, використання технологій для надання можливостей електронного навчання та отримання цифрових навичок. «Перешкоди, з якими стикаються люди з інвалідністю, є результатом застарілих систем і структур освіти та роботи. Ми повинні зосередитися на зміні цих систем, щоб урахувати різноманітність талантів і здібностей людей».

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/AjBC4

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інклюзивність

2025-03-05
Share
ОЕСР: ЛЮДСЬКИЙ КАПІТАЛ І ПРОДУКТИВНІСТЬ

ОЕСР: ЛЮДСЬКИЙ КАПІТАЛ І ПРОДУКТИВНІСТЬ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Від занепаду до відродження: розкриття людського капіталу та продуктивності» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Від занепаду до відродження: розкриття людського капіталу та продуктивності» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

У ньому наголошується, що уповільнення продуктивності в багатьох країнах ОЕСР упродовж останніх десятиліть збіглося зі значним уповільненням зростання людського капіталу. Майже 1/6  цього уповільнення пов’язана зі зниженням якості людського капіталу, що підтверджують дослідження PISA. Для аналізу процесів, що відбуваються, використовуються дані щодо освітньої політики, використання цифрових пристроїв під час навчання та вплив пандемії COVID-19. Результати дослідження вказують на негативний вплив використання смартфонів і соціальних мереж на успішність учнів і свідчать про те, що програми відповідального використання інтернету та реформи освітньої політики можуть покращити ситуацію. Державна політика може допомогти країнам більш ефективно використовувати людський капітал для підвищення продуктивності, оскільки без відповідного втручання відбуватиметься подальше зниження показників PISA. Поєднання освітніх і структурних реформ могло б призвести  до пом’якшання сформованих трендів, тому необхідно забезпечити ефективне розміщення та перерозподіл людського капіталу для підтримки зростання продуктивності.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/ndZoc, https://ukrintei.ua/y/ZrPf0

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини

2025-03-05
Share
ЦИФРОВІ ІННОВАЦІЇ ДЛЯ ПОБУДОВИ РОЗУМНИХ МІСТ

ЦИФРОВІ ІННОВАЦІЇ ДЛЯ ПОБУДОВИ РОЗУМНИХ МІСТ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття «Піонерські цифрові інновації для побудови розумних міст майбутнього».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття «Піонерські цифрові інновації для побудови розумних міст майбутнього».

У ній йдеться про те, як Університет Макао використовує сучасні технології для підтримки стійкої цифрової трансформації Макао, утримуючи місто в авангарді світових інновацій. Перетворення Макао на розумне місто залежить від успішного застосування передових цифрових технологій. Такі масштабні інновації потребують участі науковців. Державна ключова лабораторія інтернету речей долучилась до проєкту, роблячи свій внесок через якісну освіту, проведення досліджень та співпрацю з промисловістю. Інтелектуальні датчики та мережі є невід’ємною частиною інтернету речей, що дозволяє дослідникам використовувати великі дані для створення додатків, які запроваджуються в інтелектуальному транспорті, розумній енергетиці, міській безпеці та системах запобігання катастроф. Датчики, розроблені Державною ключовою лабораторією Інтернету речей, контролюють структурну цілісність мосту Гонконг-Чжухай-Макао. Лабораторія також тісно співпрацює з місцевою промисловістю для вирішення конкретних завдань. Наприклад, з компанією China Southern Power Grid  для розвитку технології IoT задля ощадливого використання енергії та покращення ефективності систем кондиціонування повітря. Широкий вибір курсів, які пропонує Університет з інженерії, штучного інтелекту, інформатики та науки про океан, відображає різноманітну базу знань, необхідну для підтримки розвитку розумного міста. Усвідомлюючи важливість активного залучення громади до стимулювання інновацій, університет організовує дні відкритих дверей і літні табори.

Детальніше: https://surl.li/jymlbp

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-03-04
Share
ДЕРЖАВНІ СТИПЕНДІЇ ВІД ЧЕСЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ

ДЕРЖАВНІ СТИПЕНДІЇ ВІД ЧЕСЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ

Sorry, this entry is only available in Українська. Відповідно до Угоди між Міністерством освіти і науки України та Міністерством освіти, молоді та спорту Чеської Республіки від 2022 року Уряд Чеської Республіки оголосив про старт конкурсу на отримання у 2025 році державних стипендій з вивчення чеської мови, літератури, культури та історії.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Відповідно до Угоди між Міністерством освіти і науки України та Міністерством освіти, молоді та спорту Чеської Республіки від 2022 року Уряд Чеської Республіки оголосив про старт конкурсу на отримання у 2025 році державних стипендій з вивчення чеської мови, літератури, культури та історії.

Йдеться про можливість для громадян України віком від 18 років долучитись до Літніх школ слов’янських студій у Чеській Республіці, які являють собою три-чотиритижневі курси чеської мови, організовані державними університетами Чеської Республіки. Заняття проводяться щорічно у липні та серпні. Курси призначені головним чином для іноземних студентів, експертів (викладачі, перекладачі) та науковців у галузі чеських та славістичних студій. Також вони відкриті для усіх, хто цікавиться чеською мовою, літературою, історією та культурою. У рамках занять заплановані курси чеської мови, семінари з чеської літератури, культури та історії, організація дозвілля (у т.ч. театральні, музичні та танцювальні вистави, екскурсії, оглядові поїздки). Стипендія забезпечує відшкодування вартості навчання та інших витрат, пов’язаних з участю обраних кандидатів.

Детальніше: https://surl.li/lkhdfy, https://surl.li/ajapoz, https://surl.li/xkjwro

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-03-04
Share
АНАЛІЗ ОНЛАЙН-СЕРВІСІВ, СТВОРЕНИХ НА ОСНОВІ ВІДКРИТИХ ДЕРЖАВНИХ ДАНИХ

АНАЛІЗ ОНЛАЙН-СЕРВІСІВ, СТВОРЕНИХ НА ОСНОВІ ВІДКРИТИХ ДЕРЖАВНИХ ДАНИХ

Sorry, this entry is only available in Українська. Офіс ефективного регулювання BRDO опублікував результати аналізу онлайн-сервісів, створених на основі відкритих державних даних.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Офіс ефективного регулювання BRDO опублікував результати аналізу онлайн-сервісів, створених на основі відкритих державних даних.

З документу видно, що за відомостями, зібраними на платформі SimilarWeb, у період з листопада 2024 року по січень 2025 року до 16 млн осіб користувались цими ресурсами щомісяця. У межах політики відкритих даних державні органи публікують великі масиви машиночитаних даних у вільному доступі, а бізнес і громадські організації трансформують їх у корисні сервіси для громадян. Проаналізувавши наявні онлайн-сервіси в Україні, експерти умовно поділили їх на дві основні групи. До першої увійшли сервіси, побудовані на основі відкритих даних, призначенням яких є обробка, аналіз і презентація інформації у формі відкритих даних (наприклад, YouControl – сервіс ринкової аналітики, що надає користувачам досьє компаній, створені шляхом об’єднання державних реєстрів та аналізу даних). У період з листопада 2024 року по січень 2025 року від 3,3 до 5,5 млн осіб щомісяця користувалися такими сервісами. Другу складають сервіси з використанням відкритих даних, у яких ці дані застосовуються для підвищення зручності користувачів або створення додаткових послуг (наприклад, Auto.Ria – дошка оголошень для продажу автомобілів, що містить дані з реєстрів МВС). Ними у вказаний період скористались від 9,1 до 10,7 млн користувачів. До п’ятірки найбільш популярних категорій сервісів, створених на основі або з використанням відкритих даних, увійшли: медицина (сервіси, які допомагають обирати ліки /Tabletki.ua); бізнес (сервіси, збирання інформації про конкурентів і партнерів / YouControl  і Опендатабот); автомобілі (сервіси для пошуку й придбання авто, сплати штрафів за порушення ПДР / Auto.ria та Штрафи.ua); транспорт

 – сервіси з обрання оптимального маршруту громадським транспортом /EasyWay); юриспруденція (сервіси по роботі з нормативно-правовими актами та судовими рішеннями /ZakonOnline і Бабуся). Держава публікує відкриті дані у спеціальному форматі, бізнес і громадські організації створюють на їх основі зручні сервіси, у результаті відкриті дані допомагають контролювати роботу держорганів, покращувати державні сервіси та створювати нові, забезпечуючи швидкість, прозорість і  надійний захист.

Детальніше:  https://surl.li/wcuocc, https://surl.li/wavgsc

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новин и#НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_ВідкритіДані

2025-03-04
Share
ОЕСР: НАВИЧКИ  ТА МОЖЛИВОСТІ РОБОТИ З ШІ – ДОСВІД КАНАДИ

ОЕСР: НАВИЧКИ  ТА МОЖЛИВОСТІ РОБОТИ З ШІ – ДОСВІД КАНАДИ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Навички  та можливості роботи з ШІ. Досвід Канади» із серії «Документи ОЕСР зі штучного інтелекту».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Навички  та можливості роботи з ШІ. Досвід Канади» із серії «Документи ОЕСР зі штучного інтелекту».

Експерти аналізують попит на навички із розроблення або використання систем штучного інтелекту у Канаді, використовуючи для цього понад 12 млн онлайн-оголошень про роботу, опублікованих у період  з 2018 по 2023 роки. Встановлено, що попит на навички у галузі штучного інтелекту поступово зростає, але новітні економічні виклики сповільнили його темпи. У вказаний період кількість вакансій для фахівців з навичками ШІ у Канаді становила від 0,3% до 0,5% усіх нових вакансій. Звісно, цей рівень попиту все ще відносно незначний, але він неухильно зростав до 2021 року. У 2022-2023 роках цей попит сповільнився через економічну невизначеність та значні звільнення у технологічних компаніях. Ця тенденція спостерігається також і в інших країнах світу. Разом із тим очікується, що попит на таланти у галузі ШІ швидко зростатиме у найближчі роки, оскільки упровадження технологій та автоматизація у сфері машинного навчання, обробки природної мови і нейронних мереж продовжують розвиватися. Попит на навички, пов’язані зі штучним інтелектом, зосереджений у конкретних професіях, де фахівці з обробки даних, хмарні інженери та дослідники штучного інтелекту займають провідні позиції. У документі підкреслюється важливість гнучких стратегій для заохочення більш широкого впровадження ШІ.

Детальніше: https://surl.li/zshmpv, https://surl.li/vfwynw

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-03-04
Share
СЕКРЕТИ  УСПІШНОГО  ПАРТНЕРСТВА З  ПЕРЕДАЧІ  ЗНАНЬ

СЕКРЕТИ  УСПІШНОГО  ПАРТНЕРСТВА З  ПЕРЕДАЧІ  ЗНАНЬ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Тоні Леслі «У чому секрет успішного партнерства з передачі знань?».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Тоні Леслі «У чому секрет успішного партнерства з передачі знань?».

У ній наголошується, що  партнерство з передачі знань між науковцями та бізнесом може призвести до створення інноваційних продуктів і послуг. Автор пропонує десять порад для забезпечення успішності такої співпраці. Звісно, немає жодних гарантій або секретної формули успіху – надто багато змінних знаходяться поза контролем науки та промисловості. Але є ряд моментів, на які слід звернути увагу, це: побудова зв’язків / налаштування відносини; ефективний підбор персоналу; гнучкість діяльності; готовність до змін; постійний моніторинг середовища; обговорення / комунікація; терпіння та націленість на співробітництво й успіх. Наукові публікації не матимуть для бізнесу цінності, це слід мати на увазі: доведеться їх відтермінувати на користь першочерговості розроблення практичних рішень, але й відкидати їх при підготовці проекту не можна. Академічний результат є одним з важливих показників, які використовуються при оцінюванні проекту. Тоні Леслі вважає, що більшість спільних проєктів науки і бізнесу є успішними, вони – чудова платформа для розвитку інновацій, що безпосередньо впливає на розвиток промисловості та суспільства, а винагорода від участі у партнерстві з передачі знань набагато переважує будь-які проблеми, які можуть виникати у процесі роботи.

Детальніше: https://surl.li/vfglwv

Фото: pixabae.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_Науковцям_КращіПрактики #НРАТ_ПопуляризаціяНауки

2025-03-03
Share
ПРОГРАМА СТАЖУВАННЯ  ВІД IRIS-HEP

ПРОГРАМА СТАЖУВАННЯ  ВІД IRIS-HEP

Sorry, this entry is only available in Українська. Американський Інститут досліджень та інновацій у програмному забезпеченні для фізики високих енергій оголосив про старт набору на онлайн-програму літнього студентського стажування «IRIS-HEP Summer 2025 Fellows».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Американський Інститут досліджень та інновацій у програмному забезпеченні для фізики високих енергій оголосив про старт набору на онлайн-програму літнього студентського стажування «IRIS-HEP Summer 2025 Fellows».

У рамках цієї програми студенти отримають унікальну можливість виконувати власні наукові проєкти під керівництвом наставників з різних університетів США та ЦЕРН. Тематика таких проєктів має бути пов’язана з розвитком методів аналізу даних, машинного навчання та штучного інтелекту для фізики високих енергій, нових алгоритмів та окремих напрямів комп’ютерних наук – систем аналізу, інноваційних алгоритмів, організації даних, управління ними та забезпечення доступу, створення інструментів та матеріалів для підтримки навчальних заходів, DevOps, безпеки й моніторингу сервісів, аналітики мережі. Програма літнього стажування 2025 року триватиме упродовж травня-вересня 2025 року. Заявку на участь можна подати до 10 березня 2025 року.

Детальніше: https://iris-hep.org/fellows.html, https://surl.li/dgxwcz,  https://surl.li/cbwihy     

Фото: організатори

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2025-03-03
Share