Я ВТОМИВСЯ ВІД АКАДЕМІЧНОЇ ДОРОГИ В НІКУДИ

Я ВТОМИВСЯ ВІД АКАДЕМІЧНОЇ ДОРОГИ В НІКУДИ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття «Я втомився від академічної дороги в нікуди – але вже надто пізно з неї зійти».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття «Я втомився від академічної дороги в нікуди – але вже надто пізно з неї зійти».

У ній наголошується, що для науковця, що досяг середини кар’єри, нестабільність стає нестерпною, але наявний досвід занадто великий, щоб повернутись до попередніх посад і недостатньо ресурсів для заняття керівних. Якщо ви застрягли  «десь між недостатнім і недосяжним», то маєте негативний досвід подання заявки на роботу, на яку ви об’єктивно заслуговуєте (яка відповідає дослідницькому, викладацькому та лідерському досвіду), але не отримуєте нічого окрім ігнору. Автор описує особливості розвитку кар’єри науковця від самого початку – з аспірантури, посади молодшого наукового співробітника, який повний віри у систему і в те що заклад, де він працює,  цінує його зусилля. Шлях, наповнений проблемами, пов’язаними з неповним фінансуванням досліджень, невдалим публікаційним досвідом та очікуванням постійної посади, дуже  виснажує. Перспективні дослідження відкладаються, лабораторії закриваються, наукові керівники та постдокторанти втрачають роботу, студенти залишаються без наставників. Найм без показників – це ідеал, але на практиці визначення найкращого кандидата без них неможливе. Якщо у кожного є ступінь доктора філософії, кілька пристойних статей, стипендія, грант – як обрати лише одного з численних претендентів на посаду? Теоретично роботодавець має оцінювати «потенціал» та «придатність», але відсутність жорстких фільтрів не робить процес відбору більш справедливим, натомість ускладнюючи процес. Без прозорих, структурованих способів оцінювання кандидатів експертні комітети знов і знов повертаються до критеріїв престижу, публікацій, впливу. Потрібно змінювати підхід. Спонсори повинні почати ураховувати кар’єрну динаміку; потрібні стратегії забезпечення стабільності та перспектив для постдоків. Бо неуважне ставлення призводить до марнування не лише витрачених грошей, а й людей, їхнього потенціалу, ідей та врешті-решт – майбутнього.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/Nx0tF

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини  #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-06-13
Share
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО  ЕТИКИ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ТА РОБОТИ З ІНФОРМАЦІЄЮ

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО  ЕТИКИ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ТА РОБОТИ З ІНФОРМАЦІЄЮ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Європейської Комісії у розділі «Європейський освітній простір. Якісна освіта та навчання для всіх» представлені  матеріали обговорення рекомендацій ЄС щодо дезінформації та етики штучного інтелекту.

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Європейської Комісії у розділі «Європейський освітній простір. Якісна освіта та навчання для всіх» представлені  матеріали обговорення рекомендацій ЄС щодо дезінформації та етики штучного інтелекту.

Під час травневих семінарів, організованих Європейським центром цифрової освіти,  розглядались актуальні питання удосконалення відповідних тематичних наборів рекомендацій, зокрема: підтримка цифрової грамотності, боротьба з дезінформацією,  етичне використання інструментів штучного інтелекту та даних в освітній сфері. Це відповідає Плану дій Європейської Комісії щодо цифрової освіти на 2021–2027 роки, метою якого є підвищення цифрової компетентності, стійкості та інклюзії в освіті. Основну увагу було зосереджено на зміцненні структури рекомендацій, забезпеченні легкості їх упровадження, адаптації до різних освітніх контекстів, а саме: усвідомлення емоцій, роль ГШІ і соціальних мереж, ігрове навчання, перевірка фактів та емоційна рефлексія, зв’язок між керівними принципами та національними політичними рамками, розроблення стратегій, спрямованих на забезпечення в освіті відповідального та етичного використання ШІ,  захист конфіденційності даних, академічна доброчесність. Оновлення цих рекомендації в епоху цифрової дезінформації та швидкого розвитку технологій генеративного штучного інтелекту, є важливими для розвитку освіти. Вони пропонують практичні інструменти посилення стійкості до дезінформації та маніпуляцій; заохочення етичного, прозорого та інклюзивного використання штучного інтелекту; розвитку цифрової компетентності.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/9CrpU, https://ukrintei.ua/y/etSFl,  https://ukrintei.ua/y/1Dxun

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ЄC #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Бібліотекарям

2025-06-13
Share
ОЕСР: ЕКОНОМІКА НІМЕЧЧИНИ

ОЕСР: ЕКОНОМІКА НІМЕЧЧИНИ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Економічні дослідження: Німеччина» із серії «Економічні дослідження ОЕСР».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Економічні дослідження: Німеччина» із серії «Економічні дослідження ОЕСР».

У ньому наголошується, що після десятиліття значного зростання, зумовленого експортом, відбулись негативні зміни в економічній динаміці, що підкреслює необхідність прискорення структурних змін. Експерти вважають, що проведена реформа фіскальних правил дозволить збільшити витрати на зменшення відставання у розвитку інфраструктури, але для забезпечення середньострокової фіскальної стійкості потрібно підвищити ефективність витрат, здійснити їх перерозподіл та розширити податкову базу.  Подолання проблем зростаючого тиску на витрати, спричиненого старінням населення, вимагатиме реформування пенсійної системи, системи охорони здоров’я та системи довгострокового догляду. Спрощення й гармонізація процедур державних закупівель, покращення планування та інфраструктурні проєкти  мають доповнюватися покращенням державного управління. Для забезпечення відповідності зростаючого внутрішнього попиту відповідною пропозицією, слід покрити дефіцит кваліфікованої робочої сили та зменшити високий адміністративний тиск і регуляторні бар’єри щоб підтримати конкуренцію. Сприяння регіональному розвитку вимагає кращої координації місцевої, промислової, інфраструктурної та інноваційної політики, а також покращення фінансової та адміністративної спроможності муніципалітетів.

Детальніше:   https://ukrintei.ua/y/omE5b, https://ukrintei.ua/y/l4efy, https://doi.org/10.1787/39d62aed-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-06-13
Share
БЕЗБАР’ЄРНІСТЬ

БЕЗБАР’ЄРНІСТЬ

Sorry, this entry is only available in Українська. В Україні стартувала Всеукраїнська кампанія соціальних змін «Безбар’єрність – це коли можеш».

Sorry, this entry is only available in Українська.

В Україні стартувала Всеукраїнська кампанія соціальних змін «Безбар’єрність – це коли можеш».

Її мета полягає у всебічному просуванні принципів рівності та доступності для кожної людини, залучення громадськості та популяризація ідеї бар’єрності у рамках Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору у співпраці ЮНІСЕФ. Міністерство освіти і науки України цьогоріч упроваджує два флагманські проєкти, спрямовані на забезпечення рівного доступу до якісної освіти для всіх  – «Освітня безбар’єрність: відкриваючи нові горизонти» і «Точка дотику». За даними національного дослідження 87% українців вважають безбар’єрність цінністю для суспільства. На першому етапі здійснюється інформаційна підтримка шести ключових напрямів безбар’єрності – фізичного, інформаційного, цифрового, суспільно-громадянського, освітнього та економічного. На другому планується залучати людей до створення доступного середовища у своїх громадах, щоб усі – незалежно від віку, статі, соціального статусу, місця проживання чи будь-яких інших ознак мали рівний доступ до участі в житті суспільства. Фінансову підтримку цим проєктам надаватиме  Федеральне міністерство економічного співробітництва і розвитку Німеччини.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/OkKhK, https://ukrintei.ua/y/XTE4l, https://ukrintei.ua/y/p5cxb

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_Інклюзивність

2025-06-12
Share
ЖУРНАЛИ ВІДКРИТОГО ДОСТУПУ: ДОСВІД  ПІВНІЧНОЇ АФРИКИ

ЖУРНАЛИ ВІДКРИТОГО ДОСТУПУ: ДОСВІД  ПІВНІЧНОЇ АФРИКИ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сторінці блогу DOAJ опублікована стаття Камель Белхамель «Підвищення якості журналів відкритого доступу у Північній Африці: шлях уперед».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сторінці блогу DOAJ опублікована стаття Камель Белхамель «Підвищення якості журналів відкритого доступу у Північній Африці: шлях уперед».

У ній висвітлюється як прогрес, так і сучасні проблеми розвитку журналів відкритого доступу у Північній Африці, а також шляхи їх подолання. Автор зазначає, що регіон досяг важливих успіхів у розширенні доступу до наукових досліджень завдяки поширенню журналів відкритого доступу. Алжир, Єгипет, Марокко, Лівія і Туніс запустили національні платформи підтримки відкритих наукових публікацій за підтримки академічних інституцій та урядових структур. Однак якість журналів ще недостатня для їхнього глобального впливу.  Лише  17,5% з  2244  журналів відкритого доступу регіону  відповідають стандартам якості, необхідним для включення до Довідника журналів відкритого доступу (DOAJ). Ключовими викликами наразі є процес формування, забезпечення сталого розвитку і співпраці у рамках наявного потенціалу. Подолання фінансових, технічних та культурних бар’єрів, а також залучення інновацій та регіональна співпраця допоможуть перетворити ці журнали з місцевих на впливові в академічному середовищі поза межами окремих країн.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/xLpNX

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини  #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Бібліотекарям #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_НауковіВидання_новини

2025-06-12
Share
ОЕСР: КЛІМАТИЧНІ ІНВЕСТИЦІЇ ДЛЯ ЗРОСТАННЯ ТА РОЗВИТКУ

ОЕСР: КЛІМАТИЧНІ ІНВЕСТИЦІЇ ДЛЯ ЗРОСТАННЯ ТА РОЗВИТКУ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Кліматичні інвестиції для зростання та розвитку: аргументи на користь збільшення національних внесків». 

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Кліматичні інвестиції для зростання та розвитку: аргументи на користь збільшення національних внесків». 

У ньому наголошується, що уряди різних країн світу вирішують завдання по боротьбі зі зміною клімату по-різному. Упродовж останнього десятиліття кліматичні дії суттєво набрали обертів і відкрили нові економічні можливості. Чиста енергетика приваблює удвічі більше інвестицій, ніж викопне паливо, пропонуючи доступні кліматичні рішення, інновації, робочі місця та економічне зростання. Багато країн успішно відокремили викиди від економічного зростання. Однак поточні зусилля не встигають за зростаючими ризиками. Світ залишається на висхідній траєкторії викидів, а кліматичні дії втрачають динаміку, оскільки країни стикаються з низкою конкуруючих геополітичних, фінансових та економічних викликів, які сповільнюють їх темпи та масштаби. Очікується, що кліматичні ризики будуть посилюватись, а зростання кількості катастроф, рівня економічної нестабільності та вразливості фінансових систем загрожуватиме довгостроковому зростанню та розвитку. Інвестиції мають вирішальне значення для забезпечення майбутньої стійкості до зміни клімату, процвітання та благополуччя. У 2025 році країни матимуть можливість відновити інвестиційний імпульс та реалізувати численні переваги кліматичних дій у разі суттєвого оновлення національних планів щодо клімату. Прискорення дій у сфері клімату не лише доцільне, але й має економічний сенс, оскільки стимулює зростання та запобігає втратам від кліматичних катастроф.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/DWWfH, https://ukrintei.ua/y/rRyyf, https://doi.org/10.1787/16b7cbc7-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-06-12
Share
ПРО ІНФОРМАЦІЙНУ ІНТЕГРАЦІЮ ІНСТИТУЦІОНАЛЬНИХ РЕПОЗИТАРІЇВ  ІЗ  НРАТ

ПРО ІНФОРМАЦІЙНУ ІНТЕГРАЦІЮ ІНСТИТУЦІОНАЛЬНИХ РЕПОЗИТАРІЇВ  ІЗ  НРАТ

Sorry, this entry is only available in Українська. На офіційному вебпорталі НРАТ опубліковано інформацію про можливість налагодження інформаційної інтеграції з Національним репозитарієм академічних текстів.

Sorry, this entry is only available in Українська.

На офіційному вебпорталі НРАТ опубліковано інформацію про можливість налагодження інформаційної інтеграції з Національним репозитарієм академічних текстів.

Призначення цього короткого гайду – допомогти представникам закладів вищої освіти, наукових установ та видавництв у підготовці до взаємодії з НРАТ.  Наразі до Нацрепозитарію вже підключені 13 університетів і 2 журнали.  Перед ініціюванням співпарці пропонується переглянути матеріали вебінару,  присвяченого актуальним питанням діяльності Національного репозитарію академічних текстів, який відбувся 20 травня 2025 року.  Технічні й організаційні питання інтеграції репозитаріїв ЗВО і НУ та сайтів наукових видань із НРАТ розглядались у  виступи заступника директора УкрІНТЕІ з науково-інформаційної роботи Олексія Сухого (відеозапис з 40-ї хвилини) та відповідних презентаційних матеріалах. Існує технічна та програмна можливість підключення ресурсів, побудованих на ПЗ DSpace, EPrints, OJS. У відкритому доступі представлений  договір / оферта про спільну діяльність із наповнення академічними текстами Національного репозитарію академічних текстів. Команда проєкту  у відповідь на звернення з форми зворотного зв’язку НРАТ (пункт «Інформаційна інтеграція з НРАТ») або корпоративні скриньки  NRAT@ukrintei.uasu@ukrintei.ua надасть необхідні письмові роз’яснення, надішле інструкцію про реєстрацію персонального е-кабінету особи, відповідальної за інформаційну інтеграцію з НРАТ, запропонує індивідуальні консультації.

Детальніше: https://nrat.ukrintei.ua/pro-nrat/lokalni-repozytariyi/, https://ukrintei.ua/y/FcZyl, https://ukrintei.ua/y/Aoi12, https://nrat.ukrintei.ua/pro-nrat/komanda-proektu/, https://nrat.ukrintei.ua/feedback/, https://nrat.ukrintei.ua/category/informacziya-pro-diyalnist/ 

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини  #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини#НРАТ_НауковіВидання_новини #НРАТ_ВідкритаНаука

2025-06-11
Share
ЯК ЗМІНИТИ СПРИЙНЯТТЯ КУРСУ СТУДЕНТАМИ

ЯК ЗМІНИТИ СПРИЙНЯТТЯ КУРСУ СТУДЕНТАМИ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опублікована стаття Елізабет Моралес «Від «наповнення» до «повноцінності»: як змінити сприйняття курсу студентами».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Елізабет Моралес «Від «наповнення» до «повноцінності»: як змінити сприйняття курсу студентами».

У ній йдеться про способи використання таких інструментів, як ChatGPT, Gemini або Copilot для того, щоб показати студентам актуальність та реальну значимість додаткових курсів.  Студенти використовують термін «курс-заповнювач» для позначення програм, які вони вважають невідповідними своїм професійним цілям. Викладачам таких курсів, що належать переважно до соціально-гуманітарних дисциплін, дуже важко подолати це легковажне сприйняття.  У випадку онлайн-курсів проблема стає ще більш масштабною, оскільки навчання проводиться асинхронно: відсутність особистої взаємодії між викладачем та студентом часто змушує студентів ще більше сумніватися в корисності цих курсів.  Щоб допомогти студентам зрозуміти, як ці курси, які вони сприймають неважливими та не пов’язаними безпосередньо з їхньою спеціалізацією, можуть допомогти у реалізації їхніх кар’єрних амбіцій. Елізабет пропонує задіяти ряд стратегій, які вона реалізувала у власному асинхронному онлайн-курсі «Глобальне громадянство», а саме: адаптація навчання до професійних прагнень студентів; створення персоналізованих стратегій навчання;  акцент на м’яких навичках; оцінка впливу. Автор зазначає, що в часи глобальних викликів надзвичайно важливо допомогти студентам оцінити значення курсів із соціальних та гуманітарних наук, донести їх важливість для майбутнього працевлаштування та суспільного життя.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/pGMHp

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини  #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини#НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-06-11
Share
ВИДАННЯ ДЛЯ ФАХІВЦІВ ВІД КНИЖКОВОЇ ПАЛАТИ УКРАЇНИ

ВИДАННЯ ДЛЯ ФАХІВЦІВ ВІД КНИЖКОВОЇ ПАЛАТИ УКРАЇНИ

Sorry, this entry is only available in Українська. Книжкова палата України на власному сайті у розділі «Видання для фахівців» оновила інформацію про нові надходження книг і брошур.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Книжкова палата України на власному сайті у розділі «Видання для фахівців» оновила інформацію про нові надходження книг і брошур.

У ньому представлені публікації з видавничої справи та редагування, книгознавства, документознавства, бібліології, бібліографії та бібліографознавства, а також галузеві науково-методичні та методичні розробки. Список видань формується на основі електронної бази даних обов’язкового примірника документів.

Детальніше:  http://www.ukrbook.net/,   https://ukrintei.ua/y/ce4aT

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини

2025-06-11
Share
ЯК ПИСАТИ ТАК, ЩОБ ВАС ТОЧНО ЗРОЗУМІЛИ?

ЯК ПИСАТИ ТАК, ЩОБ ВАС ТОЧНО ЗРОЗУМІЛИ?

Sorry, this entry is only available in Українська. На порталі ДіяОсвіта доступний новий серіал «Простою мовою про складне».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На порталі ДіяОсвіта доступний новий серіал «Простою мовою про складне».

Він покликаний підтримати тих, хто створює публічні чи офіційні тексти – держслужбовців, освітян, медиків, працівників органів місцевого самоврядування, соціальної сфери, комунікаційників, навчити перетворювати стандартні документи, звичні оголошення та нудні інструкції на зрозумілі й доступні для розуміння повідомлення, розраховані на широкий загал читачів. Серіал складається з п’яти коротких серій: «Що таке проста мова», «Релевантність»,  «Зрозумілість», «Структура» та «Візуалізація». Слухачі дізнаються, як  говорити й писати так, щоб вас розуміли з першого разу; як структурувати інформацію для зручного сприйняття; як уникати складних формулювань без втрати змісту; як оформлювати тексти так, щоб їх легко читали всі, незалежно від освіти чи практичного досвіду; як краще будувати комунікацію. Серіал створений за підтримки уряду Республіки Корея з ініціативи Міністерства культури та стратегічних комунікацій України у співпраці з Міністерством цифрової трансформації  України.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/tjYZP, https://t.me/diia_education/1918

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини  #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2025-06-11
Share