Search results found:

posts - 5132

pages - 514

ПІЛОТНИЙ ПРОЄКТ З УТВОРЕННЯ ЦЕНТРІВ ПІДТРИМКИ СТУДЕНТІВ

ПІЛОТНИЙ ПРОЄКТ З УТВОРЕННЯ ЦЕНТРІВ ПІДТРИМКИ СТУДЕНТІВ

Міністерство освіти і науки України оголосило про запуск проєкту з утворення та функціонування центрів підтримки студентів у закладах вищої освіти.

Міністерство освіти і науки України оголосило про запуск проєкту з утворення та функціонування центрів підтримки студентів у закладах вищої освіти.

Відповідний наказ  від 23.01.2024 розміщений на сайті МОН.  У рамках цього проєкту у 2024 році планується розробити методологію запуску та роботи центрів підтримки студентів, що передбачено Порядком організації інклюзивного навчання в закладах вищої освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 635).  Такі центри мають забезпечувати консультування та надання методологічної підтримки стосовно доступності, відповідності та прийнятності освітніх програм для усіх учасників освітнього процесу; моніторинг та організацію доступності під час вступу і складання іспитів; інформаційну доступність навчальних та організаційних матеріалів. До пілотного проєкту долучилися Криворізький державний педагогічний університет, Навчально-реабілітаційний заклад вищої освіти «Кам’янець-Подільський державний інститут», Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г.Короленка, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Західноукраїнський національний університет, Маріупольський державний університет, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка, Український католицький університет, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Детальніше: http://surl.li/rdgsr, http://surl.li/rdgll

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-04
Share
АКТУАЛІЗАЦІЯ СЕРЕДНЬОСТРОКОВИХ ПРІОРИТІВ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНОГО РІВНЯ

АКТУАЛІЗАЦІЯ СЕРЕДНЬОСТРОКОВИХ ПРІОРИТІВ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНОГО РІВНЯ

Кабінет Міністрів України підтримав рішення щодо актуалізації переліку середньострокових пріоритетних напрямів інноваційної діяльності загальнодержавного рівня.

Кабінет Міністрів України підтримав рішення щодо актуалізації переліку середньострокових пріоритетних напрямів інноваційної діяльності загальнодержавного рівня.

Зміни стосуються доповнення переліку стратегічних пріоритетних напрямів інноваційної діяльності, визначених Законом України від 21 грудня 2023 року № 3534-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки та інноваційної діяльності». Зокрема, йдеться про уточнення за напрямом «Технологічне оновлення та розвиток сфер національної безпеки і оборони», за яким виокремлено окремий тематичний блок з урахуванням актуальних оборонних та безпекових потреб держави в період воєнного стану в Україні.

Детальніше: http://surl.li/rdpzi, http://surl.li/rdpzz, http://surl.li/pesab

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-03-04
Share
ОЕСР: ПРОФОРІЄНТАЦІЯ  ПРОТИ СОЦІАЛЬНОЇ НЕРІВНОСТІ

ОЕСР: ПРОФОРІЄНТАЦІЯ  ПРОТИ СОЦІАЛЬНОЇ НЕРІВНОСТІ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт  «Боротьба із соціальною нерівністю за допомогою профорієнтації: дані та практика міжнародних досліджень».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт  «Боротьба із соціальною нерівністю за допомогою профорієнтації: дані та практика міжнародних досліджень».

У ньому зосереджено увагу на можливостях використання системи профорієнтації для ефективного реагування на проблеми соціальної нерівності.  Експерти проаналізували дані PISA, PIAAC і дослідження готовності до кар’єри ОЕСР,  зосередившись на впливі нерівності (пов’язаної насамперед із соціально-економічним становищем, статтю та статусом/етнічною приналежністю мігрантів) на характер переходу від освіти до роботи. Встановлено наявність додаткових бар’єрів, з якими стикаються представники певних демографічних груп під час конвертації людського капіталу в успішне працевлаштування. Окремо вивчався доступ підлітків до розвитку кар’єри. Запропоновано застосовувати ряд заходів із профорієнтації, які можуть пом’якшити негативний вплив нерівності на результати навчання, забезпечивши більш справедливий доступ до економічних можливостей.

Детальніше: http://surl.li/rdcmf, http://surl.li/rdcor, https://doi.org/10.1787/619667e2-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-04
Share
ПОРАДИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ І ВИКЛАДАЧІВ ВІД УНІВЕРСИТЕТУ ФРЕЙЗЕРА

ПОРАДИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ І ВИКЛАДАЧІВ ВІД УНІВЕРСИТЕТУ ФРЕЙЗЕРА

На сайті Times Higher Education опублікована добірка статей від Університету Саймона Фрейзера, у яких розглядаються питання довготривалих партнерських стосунків і підвищення соціального, економічного та культурного добробуту громадян.

На сайті Times Higher Education опублікована добірка статей від Університету Саймона Фрейзера, у яких розглядаються питання довготривалих партнерських стосунків і підвищення соціального, економічного та культурного добробуту громадян.

Зокрема, що насправді може змінити світ для усіх жінок; чому саме здатні навчити студенти викладачів; перевернутий клас – у чому для освітян комфорт і радість; навіщо потрібні міжсекторальні політики та практики; як можна заохотити студентів шукати академічної допомоги та залишатись етичними; які трансформаційні зміни необхідні для освіти, орієнтованої на збереження планети; чи взмозі вирішити віддалена робота (робота з дому) проблеми покращання балансу між роботою та особистим життям; ChatGPT закликає до міждисциплінарних дій.

Детальніше: http://surl.li/rbrmk 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-01
Share
НОВИЙ ПРОЄКТ ЕРАЗМУС +

НОВИЙ ПРОЄКТ ЕРАЗМУС +

Міністерство освіти і науки України інформує про долучення України до нового проєкту Еразмус + «Мистецтво переговорів і вирішення конфліктів (медіація)/ ArtNoConflict».

Міністерство освіти і науки України інформує про долучення України до нового проєкту Еразмус + «Мистецтво переговорів і вирішення конфліктів (медіація)/ ArtNoConflict».

Його мета – надати молоді доступ до нового рівня міжнародної, міжкультурної та інклюзивної освіти через упровадження віртуальних обмінів у сфері мистецтва переговорів і медіації в країнах ЄС, Грузії та Україні. Це має допомогти зміцнити культурне розмаїття та сприяти об’єктивному розв’язанню проблем через набуття найкращих європейських практик.  Передбачена програма віртуальних обмінів за участі студентів закладів вищої освіти та викладачів у мультикультурному середовищі. Партнерами проєкту є Нідерландська бізнес-академія, Університет імені Миколаса Ромеріса, Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна, Університет «КРОК», Батумський державний університет імені Шота Руставелі, Українська асоціація молодіжних рад. 

Детальніше: http://surl.li/rblsx 

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-01
Share
ПІДТРИМКА МЕДИЧНИХ ІННОВАЦІЙ

ПІДТРИМКА МЕДИЧНИХ ІННОВАЦІЙ

Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій  спільно з Аналітичним центром та Корпоративним акселератором ISE Group оголосили про запуск нового проєкту Lab2Market MedTech.

Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій  спільно з Аналітичним центром та Корпоративним акселератором ISE Group оголосили про запуск нового проєкту Lab2Market MedTech.

Він спрямований на підтримку та розвиток команд, що знаходяться на стадії розробки ідею, а також вже готових стартапів у галузі відновлення здоров’я. Долучитись до проєкту можуть науковці, інноватори  та підприємці, які хочуть реалізувати бізнес у галузі медичних технологій та працюють у медичній сфері, бізнесі, науковій або інноваційній сфері. Наразі ІР-офіс збирає інформацію про наявні інноваційні розробки у медичній сфері та проблеми, пов’язані з їх комерціалізацією. 

Детальніше: http://surl.li/rbppn, http://surl.li/rbppw 

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-03-01
Share
ОЕСР: СТАН АКАДЕМІЧНОЇ КАР’ЄРИ В КРАЇНАХ ОЕСР

ОЕСР: СТАН АКАДЕМІЧНОЇ КАР’ЄРИ В КРАЇНАХ ОЕСР

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт  «Стан академічної кар’єри в країнах ОЕСР: огляд фактичних даних» із серії «Перспективи освітньої політики ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт  «Стан академічної кар’єри в країнах ОЕСР: огляд фактичних даних» із серії «Перспективи освітньої політики ОЕСР».

У документі  наводиться огляд фактичних даних і результатів дослідження, огляд політик та конкретні приклади, систематизовано проблеми (умови праці академічної спільноти, залежність від нестабільних і випадкових контрактів, високе робоче навантаження, негативне співвідношення між роботою та особистим життям). Фіксується ситуація, коли стимули кар’єрного зростання зосереджені на науковій діяльності, відсуваючи на другий план викладання, взаємодію та інші обов’язки. Початкова академічна підготовка, як правило, не забезпечує навичок до максимально ефективного використання потенціалу цифровізованого навчального середовища, для відповідності якому потрібне безперервне навчання. Незважаючи на те, що в окремих системах вищої освіти заохочується гнучкість кар’єрного зростання, вчені, як правило, залишаються в академічних колах з обмеженою міжсекторальною мобільністю. Проблемою також вважається недостатня представленість жінок і маргіналізованих груп. Участь науковців у заходах з інтерналізації значно варіюється усередині навчальних закладів, між ними, та у різних системах вищої освіти. Серйозну занепокоєність викликає зниження академічної свободи.

Детальніше: http://surl.li/rbjaz, http://surl.li/rbjbq, https://doi.org/10.1787/ea9d3108-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини

2024-03-01
Share
ІНІЦІАТИВА «CHATGPT VS PROFESSOR COMPETITION»

ІНІЦІАТИВА «CHATGPT VS PROFESSOR COMPETITION»

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Еріка Цуйя «Змагайтеся з ChatGPT, щоб покращити особисте навчання студентів».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Еріка Цуйя «Змагайтеся з ChatGPT, щоб покращити особисте навчання студентів».

У ній наголошується, що виклики, пов’язані з розвитком та найширшим розповсюдженням  генеративного штучного інтелекту можуть підвищити мотивацію студентів. Гонконгський політехнічний університет прийняв цей виклик і розпочав використання ChatGPT в якості інструменту гейміфікації освіти, що дозволяє покращувати знання, критичне мислення, навички міркування та дискусії. Організований в університеті Конкурс «ChatGPT проти професора» став цікавим способом залучити студентів до вивчення предмета і стимулювати викладачів  глибше зрозуміти нові реалії. Ерік розповідає, як саме розвивається критичне мислення та логічні міркування: здійснюється порівняння відповідей людини та машини, у якому студенти можуть глибше зрозуміти можливості й обмеження чат-бота, покращили своє критичне мислення та навички аргументації, а також оцінили власні знання з предмета. Крім того, це сприяє покращенню комунікативних навичок:  збір різних поглядів на один і той самий набір питань надає студентам розуміння, що деякі відповіді можуть бути неповними, застарілими або просто неправильними. Завдяки конкурсу виникли й інші ініціативи із розвитку метапізнання та критичного мислення. 

Детальніше: http://surl.li/rawmt, http://surl.li/rawnc 

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2024-02-29
Share
ЗАТВЕРДЖЕНО ПОЛОЖЕННЯ ПРО НАЦІОНАЛЬНІ КОНТАКТНІ ПУНКТИ ТА КООРДИНАЦІЙНИЙ ЦЕНТР «ГОРИЗОНТ ЄВРОПА»

ЗАТВЕРДЖЕНО ПОЛОЖЕННЯ ПРО НАЦІОНАЛЬНІ КОНТАКТНІ ПУНКТИ ТА КООРДИНАЦІЙНИЙ ЦЕНТР «ГОРИЗОНТ ЄВРОПА»

Кабінет Міністрів України ухвалив рішення про затвердження Положення про національні контактні пункти та Координаційний центр Рамкової програми Європейського Союзу з досліджень та інновацій «Горизонт Європа» і Програми з досліджень та навчання Європейського співтовариства з атомної енергії (2021-2025), комплементарної до програми «Горизонт Європа»».

Кабінет Міністрів України ухвалив рішення про затвердження Положення про національні контактні пункти та Координаційний центр Рамкової програми Європейського Союзу з досліджень та інновацій «Горизонт Європа» і Програми з досліджень та навчання Європейського співтовариства з атомної енергії (2021-2025), комплементарної до програми «Горизонт Європа»».

Відповідна постанова від 27 лютого 2024 р. № 214 розміщена на урядовому порталі. Таким чином відбувається реалізація Угоди між Україною, з одного боку, і Європейським Союзом та Європейським співтовариством з атомної енергії, з іншого боку, про участь України у відповідних програмах. Положення, зокрема, визначає засади відбору та діяльності національних контактних пунктів і Координаційного центру. Незабаром МОН оголосить конкурсний відбір національних контактних пунктів.

Детальніше: http://surl.li/ralqr, http://surl.li/ralrn 

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини 

2024-02-29
Share
ГРАНТ ВІД УКРАЇНСЬКОГО ФОНДУ СТАРТАПІВ ТА WNISEF

ГРАНТ ВІД УКРАЇНСЬКОГО ФОНДУ СТАРТАПІВ ТА WNISEF

Український фонд стартапів (УФС) та Western NIS Enterprise Fund (WNISEF) оголосили про запуск грантової програми, орієнтованої на українські технологічні компанії, які розпочинають свою діяльність.

Український фонд стартапів (УФС) та Western NIS Enterprise Fund (WNISEF) оголосили про запуск грантової програми, орієнтованої на українські технологічні компанії, які розпочинають свою діяльність.

Вони зможуть отримати кошти для свого розвитку: до 50 тис. дол. США на стадії seed; до 25 тис. дол. США на стадії pre-seed. Загальний бюджет програми – 2,5 млн дол. Претендувати на грант можуть лише компанії, які не залучили фінансування в програмах BRAVE1 та Seeds of Bravery. Нова ініціатива має забезпечити підтримку та розвиток стартап-екосистеми в Україні. УФС відповідає за управління та упровадження цієї грантової програми, а Western NIS Enterprise Fund є фінансовим партнером.

Детальніше: http://surl.li/raink, https://portal.usf.com.ua/, http://surl.li/raipb 

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-02-29
Share