ОЕСР: ПЕРЕОСМИСЛЕННЯ ОСВІТИ У КОНТЕКСТІ ЗМІНИ КЛІМАТУ

ОЕСР: ПЕРЕОСМИСЛЕННЯ ОСВІТИ У КОНТЕКСТІ ЗМІНИ КЛІМАТУ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт  «Переосмислення освіти у контексті зміни клімату: точки впливу на трансформаційні зміни» із серії «Робочі документи ОЕСР з освіти».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт  «Переосмислення освіти у контексті зміни клімату: точки впливу на трансформаційні зміни» із серії «Робочі документи ОЕСР з освіти».

У ньому наголошується, що згідно нових наукових даних планета наближається до кількох екологічних та кліматичних переломних моментів швидше, ніж очікувалося раніше. Отже, для досягнення глибоких перетворень у всіх секторах, системах і забезпечення стійкого і придатного для життя майбутнього, необхідно зробити багато. Яка роль системи освіти у забезпеченні змін, які мають бути масові, масштабні та відбуватись високими темпами, яких потребує пом’якшення наслідків зміни клімату? І які політичні важелі можуть бути використані для підвищення стійкості та адаптації до екологічних проблем? У документі досліджуються способи переосмислення підходів до освіти у контексті зміни клімату. Особлива увага приділяється базовій освіті та досліджуються її зв’язки у цьому контексті з іншими рівнями освіти. Запропоновані стратегії реструктуризації фундаментальної природничої освіти та міждисциплінарного навчання.

Детальніше: http://surl.li/qytph, http://surl.li/qytqa, https://doi.org/10.1787/f14c8a81-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-02-28
Share
ВІСІМ СПОСОБІВ ПОКРАЩИТИ ЦИФРОВИЙ ДОБРОБУТ

ВІСІМ СПОСОБІВ ПОКРАЩИТИ ЦИФРОВИЙ ДОБРОБУТ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ніши П. Шетті «Вісім способів покращити свій цифровий добробут».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Ніши П. Шетті «Вісім способів покращити свій цифровий добробут».

У ній автор наголошує: щоб протидіяти згубним наслідкам надмірного цифрового навантаження, необхідно застосувати продуманий та зважений підхід. Життя в епоху цифрових технологій має переваги, але надмірне їх використання має негативні наслідки. Оскільки багато повсякденних дій тепер відбуваються у мережі інтернет, легко стати залежними від технологій для розваг і спілкування.  Це може завадити жити реальним життям, призводити до психологічних проблем, викликати почуття меланхолії, занепокоєння та ізоляції.  У результаті виникає тренд на цифрову детоксикацію: навмисну відмову від взаємодії з цифровими технологіями. Ніши пропонує кілька практичних порад, які допоможуть кожному з нас покращити цифрове благополуччя. Потрібно планувати регулярні перерви у роботі з гаджетами; зменшити або обмежити використання некорисних програм; створити зони, вільні від екранів моніторів; дотримуватись правил  цифрового етикету; займатись нетехнологічними справами тощо. Використання позитивних аспектів технологій також створює можливості для особистісного зростання, якщо зорієнтувати це на хобі та відпочинок. 

Детальніше: http://surl.li/qyjst, http://surl.li/qyjub 

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини

2024-02-27
Share
ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ЗМІН ДО МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО РОЗРОБЛЕННЯ СТАНДАРТІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ ЗМІН ДО МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО РОЗРОБЛЕННЯ СТАНДАРТІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт наказу «Про внесення змін до Методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів вищої освіти».

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт наказу «Про внесення змін до Методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів вищої освіти».

Внесення таких змін обумовлене необхідністю виконання вимог Державної антикорупційної програми на 2023-2025 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04 березня 2023 року № 220. Зміни стосуються Доповнення переліку загальних компетентностей, передбачених розділом «V Перелік обов’язкових компетентностей випускника» Методичних рекомендацій щодо розроблення стандартів вищої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 01 червня 2016 року № 600 (п.32). Йдеться про «здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності». Передбачається, що реалізація проєкту встановить додаткові вимоги до загальних компетентностей та результатів навчання здобувачів освіти освітнього ступеня бакалавра. Зауваження та пропозиції  до проєкту можна подати до 15 березня 2024 року.

Детальніше: http://surl.li/qyfcu, http://surl.li/qyemd, http://surl.li/qyfsb  

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_обговорення

2024-02-27
Share
ОЕСР: КОМПАНІЇ НА ШЛЯХУ ДО «ЗЕЛЕНОГО» ПЕРЕХОДУ

ОЕСР: КОМПАНІЇ НА ШЛЯХУ ДО «ЗЕЛЕНОГО» ПЕРЕХОДУ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт  «Зробити траву зеленішою: роль фінансового та управлінського потенціалу компанії в прокладанні шляху до «зеленого» переходу» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт  «Зробити траву зеленішою: роль фінансового та управлінського потенціалу компанії в прокладанні шляху до «зеленого» переходу» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

У ньому наголошується, що незважаючи на амбітні цілі зі скорочення викидів вуглецю, поставлені політиками, поточні інвестиції значно відстають від сценарію чистого нульового викиду. Експерти аналізують чинники, що стримують корпоративні «зелені» інвестиції та роблять особливий акцент на потенціалі компаній, беручи до уваги наявні фінансові обмеження та слабкі практики «зеленого» менеджменту. Використовуючи різні економетричні моделі, залучаючи панельні дані, метод відмінностей та інструментальних змінних, міжкраїнний аналіз великих компаній, зареєстрованих на біржі, аналітики роблять висновок про залежність фінансових обмежень і нестачі «зеленого» управлінського потенціалу та ймовірності інвестицій компаній у «зелені» технології. Добре продумана екологічна політика може пом’якшити ці наслідки. У звіті також розглядається широкий спектр варіантів політики стимулювання «зеленого» переходу шляхом підвищення потенціалу компаній.

Детальніше: http://surl.li/qyeea, http://surl.li/qyegk, https://doi.org/10.1787/cdffe7eb-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD  #НРАТ_ЦСР_SDG

2024-02-27
Share
НАЛЕЖНІ ДОСЛІДНИЦЬКІ ПРАКТИКИ

НАЛЕЖНІ ДОСЛІДНИЦЬКІ ПРАКТИКИ

Продовжуємо публікацію неофіційного перекладу оновленої редакції Європейського кодексу академічної доброчесності від Європейської федерації академій природничих і гуманітарних наук (ALLEA).

Продовжуємо публікацію неофіційного перекладу оновленої редакції Європейського кодексу академічної доброчесності від Європейської федерації академій природничих і гуманітарних наук (ALLEA).

Наразі доступна друга частина, де  описані  належні дослідницькі практики (п.2.4-2.8).

Детальніше: https://nrat.ukrintei.ua/yevropejskyj-kodeks-akademichnoyi-dobrochesnosti/ 

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-02-26
Share
УНІВЕРСИТЕТ АЛЬ-МУСТАКБАЛ

УНІВЕРСИТЕТ АЛЬ-МУСТАКБАЛ

На сайті Times Higher Education опублікована добірка статей від Університету Аль-Мустакбал.

На сайті Times Higher Education опублікована добірка статей від Університету Аль-Мустакбал.

У них розглядаються поради щодо найкращої презентації дослідницького впливу; управління конфліктами; як підтримати зростання; як ефективно взаємовидіяти з реальним сектором; як говорити про  результати дослідження у різних аудиторіях; яким чином можна максимізувати переваги відкритого дослідження; як збалансувати навчальну та дослідницьку діяльність; як зробити лекцію більш жвавою; як допомогти учням визначати власні пріоритети; як знову привернути увагу нудьгуючих студентів.

Детальніше: http://surl.li/qwinz 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2024-02-26
Share
МОДУЛЬ URIS «ПЛАНУВАННЯ ТА ЗВІТНОСТІ»

МОДУЛЬ URIS «ПЛАНУВАННЯ ТА ЗВІТНОСТІ»

Державна науково-технічна бібліотека України, яка є головним  розробником Національної електронної науково-інформаційної системи URIS, повідомляє про запровадження окремого спеціального модулю  «Планування та звітність», який буде використовуватись для подання до Міністерства освіти і науки України тематичних планів та звітної документації.

Державна науково-технічна бібліотека України, яка є головним  розробником Національної електронної науково-інформаційної системи URIS, повідомляє про запровадження окремого спеціального модулю  «Планування та звітність», який буде використовуватись для подання до Міністерства освіти і науки України тематичних планів та звітної документації.

Правила отримання доступу до модулю визначено в «Інструкції відповідальної особи установи до модулю планування та звітності», де описано порядок авторизації, заповнення відомостей та подання тематичного плану до МОН.

Детальніше: http://surl.li/qwfrs, http://surl.li/qwepp, http://surl.li/qwfdy 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини 

2024-02-26
Share
ЯК БІБЛІОТЕКИ МОЖУТЬ СПІВПРАЦЮВАТИ З ДОСЛІДНИЦЬКИМ ОФІСОМ

ЯК БІБЛІОТЕКИ МОЖУТЬ СПІВПРАЦЮВАТИ З ДОСЛІДНИЦЬКИМ ОФІСОМ

На сайті Компанії Elsevier опублікована стаття Сьюзен Дженкінс та Джейн Белджер «Як бібліотеки можуть співпрацювати з дослідницьким офісом, щоб краще підтримувати мобільність дослідників».

На сайті Компанії Elsevier опублікована стаття Сьюзен Дженкінс та Джейн Белджер «Як бібліотеки можуть співпрацювати з дослідницьким офісом, щоб краще підтримувати мобільність дослідників».

У ній автори пояснюють, як їх команди бібліотекарів, що підтримують дослідження, забезпечують ефективну та всебічну підтримку аспірантів і наукових співробітників. Джейн Белджер, як бібліотекар з досліджень і відкритого доступу в британському Університеті Західної Англії зі своїми колегами  «будує міст між бібліотекою та дослідним відділом досліджень та бізнес-інновацій (RBI)» для підтримки потенціалу зростаючої дослідницької спільноти. Вони здійснюють інформаційно-просвітницьку роботу та обмін ресурсами; поширюють інформацію про кращі практики; допомагають у вирішення комунікаційних проблем. Джейн наголошує: будьте активними, виступайти на засіданнях дослідницького комітету та вступних сесіях;  приділяйте увагу студентам та викладачам, коли у них виникають питання; організовуйте навчання; не переривайте взаємодію із дослідницьким відділом та координуйте інформаційний обмін.

Детальніше: http://surl.li/qwcnw

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Бібліотекарям #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-02-26
Share
ОЕСР: РОЗШИРЕННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ЗАВДЯКИ ДИЗАЙНУ

ОЕСР: РОЗШИРЕННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ЗАВДЯКИ ДИЗАЙНУ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Розширення можливостей завдяки дизайну: вивчення думок людей про те, що слід робити для боротьби з нерівністю» із серії «Політика ОЕСР щодо добробуту, інтеграції та рівних можливостей».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Розширення можливостей завдяки дизайну: вивчення думок людей про те, що слід робити для боротьби з нерівністю» із серії «Політика ОЕСР щодо добробуту, інтеграції та рівних можливостей».

Документ ґрунтується на даних, зібраних у рамках опитування ОЕСР «Ризики, що мають значення 2022» (модуль «Можливості») і презентує уподобання людей щодо політики та заходів, спрямованих на зменшення нерівності й розширення можливостей для всіх. В усіх опитаних країнах ОЕСР існує потужна підтримка політики, спрямованої на сприяння рівним можливостям та обмеження ринкових диспропорцій. Разом із тим, перерозподільчі заходи користуються меншою підтримкою. Переважна більшість респондентів вважає, що приватний сектор може відігравати значну роль, пропонуючи справедливу заробітну плату, створюючи робочі місця та інвестуючи у власну робочу силу. 

Детальніше: http://surl.li/qvyyd, http://surl.li/qvyyu, https://doi.org/10.1787/f3a168ef-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-02-26
Share
ВІД ЕКСПЕРТА – ДО ГІДА ЗАВДЯКИ ГШІ

ВІД ЕКСПЕРТА – ДО ГІДА ЗАВДЯКИ ГШІ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кірін Ліонг «Перехід від експерта до гіда завдяки використанню генеративного штучного інтелекту».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кірін Ліонг «Перехід від експерта до гіда завдяки використанню генеративного штучного інтелекту».

У ній автор наголошує, що коли їй необхідно було адаптуватися до використання ШІ, вона, доцент Сінгапурського технологічного інституту, відчула себе студентом. Але, як і у випадку з будь-яким революційним інструментом, її бентежило питання «як вплине ГШІ на її роль як педагога і дослідника»? Разом з колегами, які поділяли це почуття, вони розпочали пошук способу якнайкращого використання цього інструменту у своїх інтересах, при цьому навчаючи студентів по-новому. Треба ураховувати такі три ключових моменти: визнаючи свою власні помилки, педагог демонструє свою вразливість і таким чином створює довіру; ділячись найсміливішими ідеями, педагог створює простір для навчання, в якому студенти почуваються досить комфортно, щоби також поділитися своїми ідеями; завдяки більшій відкритості можна допомогти студентам краще зрозуміти свої сильні сторони, що спонукає їх звертатись до викладачів зі своїми ідеями. Таким чином  педагог перетворюється на досвідченого гіда, а не просто експерта у предметній галузі.  Він може запропонувати свої погляди на прогрес студентів і донести до них, що ШІ – це не заміна звичного навчання, а інструмент, який покращує їхні навички. 

Детальніше: http://surl.li/qtven, http://surl.li/qtvet

Фото: pixabay.com 

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Освітянам_новини

2024-02-23
Share