За результатами пошуку знайдено:

записів - 5835

сторінок - 584

ФОРМУВАННЯ КОЛЕКЦІЙ АКАДЕМІЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

ФОРМУВАННЯ КОЛЕКЦІЙ АКАДЕМІЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

На сайті компанії EBSCO опубліковано інформацію про колекції академічної літератури від Library Journal та EBSCO «П’ять чинників формування колекцій академічної літератури».

На сайті компанії EBSCO опубліковано інформацію про колекції академічної літератури від Library Journal та EBSCO «П’ять чинників формування колекцій академічної літератури».

У ньому йдеться про ключові характеристики, яким академічні бібліотекарі надають пріоритет під час вибору наукових ресурсів. Опитування, проведене  «Бібліотечним журналом» та спонсороване EBSCO, стало основою для  збору  даних серед академічних бібліотекарів щодо елементів створення комплексної колекції літератури для їхніх викладачів та студентів. Зокрема, вивчалась зміна ролі літератури у дослідженнях (знайомство студентів з новими місцями, перспективами та культурами, розвиток навичок критичного мислення), поява нових літературних жанрів (наукова фантастика на думку опитаних є наразі найпопулярнішим новим жанром), зростання  різноманітності (майже три чверті респондентів оцінили наявність авторів з різним походженням у своїх колекціях як «дуже важливу», а 51% повідомляють, що 10-30% їхніх літературних колекцій містять авторів з різним походженням), доступність (серед сервісів, які респонденти найчастіше називають важливими для своїх бібліотек, належать перетворення тексту в мовлення, багатомовна підтримка та відповідність стандартам доступності), інформація про жанр та автора (ідеальний інтерфейс користувача «централізує інформацію, пропонуючи детальні профілі авторів, жанрову навігацію та історичний контекст», забезпечує «здатність ідентифікувати літературні твори за тематичним фокусом», «агреговану інформацію про авторів»). Отже, створення комплексної колекції академічної літератури включає в себе кілька чинників, зокрема – представлення різних голосів, забезпечення доступності ресурсів для всіх користувачів, розвиток навичок критичного мислення та ознайомлення дослідників з новими жанрами та авторами.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/fwpt2, https://ukrintei.ua/y/bGNNW  

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини  #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Бібліотекарям #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_НауковіВидання_новини

2025-06-10
Поширити
ОЕСР: СПРИЯННЯ СТАЛОМУ РОЗВИТКУ ОКЕАНІЧНОЇ ЕКОНОМІКИ

ОЕСР: СПРИЯННЯ СТАЛОМУ РОЗВИТКУ ОКЕАНІЧНОЇ ЕКОНОМІКИ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Сприяння сталому розвитку океанічної економіки: керівництво зі співробітництва у сфері розвитку» із серії «Найкращі практики у співробітництві з розвитку».  

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Сприяння сталому розвитку океанічної економіки: керівництво зі співробітництва у сфері розвитку» із серії «Найкращі практики у співробітництві з розвитку».  

У ньому наголошується, що океан є важливою частиною сталого розвитку.  Для багатьох країн, що розвиваються, включаючи малі острівні держави, океан має величезний нерозкритий потенціал економічної диверсифікації та декарбонізації. Водночас він є джерелом ризиків та вразливостей (таких, як підвищення рівня моря), які можуть підірвати добробут людей.  Здоров’я океану також перебуває під загрозою, особливо через вплив зміни клімату та забруднення. Це робить підтримку океанічних пріоритетів невід’ємною частиною зусиль зі співробітництва у сфері розвитку. Разом із тим, дослідження засвідчують, що допомога у розвитку, пов’язана з океаном, має невеликий обсяг та суттєві диспропорції – зосереджена в окремих секторах і не є сталою. Звіт пропонує рішення для виправлення ситуації, містить комплексний та міжгалузевий набір рекомендацій щодо того, як ті, хто надає допомогу програмам співробітництва у сфері розвитку, можуть підтримувати країни-партнери у їхньому переході до сталої океанічної економіки. Також документ є цінним джерелом інформації про інструменти ефективного та результативного спрямування ресурсів співробітництва у сфері розвитку, оскільки ґрунтується на експертному аналізі передового досвіду та містить рекомендації з розроблення цілей, обрання методів та урахування різних чинників ефективної співпраці у сфері розвитку задля підтримки сталої океанічної економіки.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/rGWVI, https://ukrintei.ua/y/caByU, https://doi.org/10.1787/72055d7f-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-06-10
Поширити
ДОПОМОГА СТУДЕНТАМ, ЯКІ ПРАЦЮЮТЬ ПАРАЛЕЛЬНО З НАВЧАННЯМ

ДОПОМОГА СТУДЕНТАМ, ЯКІ ПРАЦЮЮТЬ ПАРАЛЕЛЬНО З НАВЧАННЯМ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Чонг Фан   «Надання належних ресурсів студентам, які працюють паралельно з навчанням».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Чонг Фан   «Надання належних ресурсів студентам, які працюють паралельно з навчанням».

». У ній автор зазначає що студентські служби є  фактично системами підтримки студентів, які можуть допомогти їм упоратися з суміщенням роботи і навчання в університеті. Для цього має бути комфортним режим, що поєднує гнучкість розкладу занять та термінів виконання  домашніх завдань, щоб уникнути конфлікту з робочим навантаженням та надмірного фінансового тиску і надмірної втоми. Слід визнати, що кількість студентів коледжів, які працюють паралельно з навчанням, наразі доволі значна – це більше половини британських студентів, за даними The Guardian, опублікованими влітку минулого року. Подібна ситуація у США; близько 40 % студентів денної форми навчання мали роботу, стверджує Бюро статистики праці. В університеті науки і технологій Макао – чверть студентів працюють та навчаються одночасно. Як в цих умовах університети можуть допомогти студентам досягти здорового та безпечного балансу між роботою та навчанням? По-перше,  необхідно  намагатись максимально задовольняти потреби студентів, дослідивши  різні групи працюючих студентів  – які працюють неповний робочий день та які навчаються паралельно з повною зайнятістю. По-друге, слід підтримувати баланс між роботою, навчанням та особистим життям, для чого університети мають забезпечити академічну підтримку (доступ до репетиторства, центрів академічного письма, додаткових навчальних груп). По-третє, слід координувати свої дії з роботодавцями: коли студенти працюють, відданість та підтримка їхніх роботодавців впливає на їх успішність та залученість. Отже, у нагоді стануть «робоче місце як навчальний майданчик» (навчання, інтегроване з роботою), визнання та заохочення на основі  професійного розвитку, стипендії та гранти (наприклад, стипендіальна програма Melco, створена для підтримки розвитку місцевих талантів у Макао, надає стипендіатам право отримувати повну допомогу на навчання продовж чотирьох років навчання за ступенем бакалавра).  Університети можуть розробити відповідну політику та спрямовувати необхідні ресурси для підтримки працюючих студентів, щоб допомогти їм успішно пройти курс навчання та підготувати їх до гарної роботи у майбутньому.   

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/3SWI2

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини  #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-06-09
Поширити
ТЕСТУВАННЯ  ШІ  ТА  ТЕХНОЛОГІЇ  БЛОКЧЕЙН

ТЕСТУВАННЯ  ШІ  ТА  ТЕХНОЛОГІЇ  БЛОКЧЕЙН

Міністерство цифрової трансформації  та Український фонд стартапів оголосили про старт проєкту «Sandbox для тестування ШІ- та блокчейн-технологій».

Міністерство цифрової трансформації  та Український фонд стартапів оголосили про старт проєкту «Sandbox для тестування ШІ- та блокчейн-технологій».

Це перший в Україні простір, де стартапи зростатимуть за індивідуальною траєкторією з маленьких проєктів, перетворюючись на нових українських єдинорогів.  Команди стартапів отримають допомогу в проведенні повного аналізу пропонованого ними продукту та рекомендації щодо посилення проєкту і масштабування інновацій від топових юристів, бізнес-аналітиків і технічних експертів.  Sandbox являє собою win-win проєкт для стартап-екосистеми, який пропонує стартапам підтримку на кожному етапі розвитку та можливість посилити власну конкурентоспроможність, залучити іноземні інвестиції, а  державі – віднайдення проривних рішень для підсилення держсектору та економіки країни. Проєкт націлений на формування ефективного законодавства у сфері ШІ та WEB3 й створення найкращого у світі правового середовища для розвитку інновацій. Sandbox реалізується Мінцифрою та Українським фондом стартапів за підтримки UK DIGIT, Фонду Євразія та UK Dev.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/rmd4Z, https://ukrintei.ua/y/sPaPw, https://ukrintei.ua/y/Nlepu, https://ukrintei.ua/y/fBUMY 

 Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-06-09
Поширити
ПРЕМІЯ ДЛЯ ЖІНОК-НАУКОВЦІВ L’ORÉAL-UNESCO 2026

ПРЕМІЯ ДЛЯ ЖІНОК-НАУКОВЦІВ L’ORÉAL-UNESCO 2026

Організація ООН з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) та Фонд L’Oréal оголосили конкурс на здобуття міжнародної премії L’Oréal-UNESCO 2026 для жінок-науковців у галузі фізичних наук, математики та інформатики.

Організація ООН з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) та Фонд L’Oréal оголосили конкурс на здобуття міжнародної премії L’Oréal-UNESCO 2026 для жінок-науковців у галузі фізичних наук, математики та інформатики.

Його мета –  відзначити жінок-дослідниць, які зробили значний внесок у подолання сучасних глобальних викликів. Премію присуджують п’ятьом номінанткам із п’яти географічних регіонів ЮНЕСКО: Європи, Латинської Америки, Північної Америки, Африки й арабських країн, Азії та Океанії. Взяти участь у конкурсі можуть кандидатки, які мають визнані  на міжнародному рівні наукові досягнення; брали активну участь у наукових дослідженнях; працюють не менше п’яти років у галузі фізичних, математичних і комп’ютерних наук; внесли видатний внесок у розвиток науки (оцінюється кількість публікацій, рівень їх цитування, участь у конференціях, наявність патентів),  відданість освітній діяльності (викладання у закладах вищої освіти, наявність аспірантів) та Цілям сталого розвитку Організації Об’єднаних Націй. Переможці отримають по 100 тис. євро. Заявку на участь  у конкурсі можна подати до 4 липня 2025 року.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/ODXIE, https://ukrintei.ua/y/xYT4z, https://ukrintei.ua/y/uhz1i, https://ukrintei.ua/y/NGMR8

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ЮНЕСКО #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_ПопуляризаціяНауки #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам

2025-06-09
Поширити
ОЕСР: РЕЗУЛЬТАТИ ЗУСТРІЧІ МІНІСТЕРСЬКОГО РІВНЯ

ОЕСР: РЕЗУЛЬТАТИ ЗУСТРІЧІ МІНІСТЕРСЬКОГО РІВНЯ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала інформаційний документ «Результати зустрічі ОЕСР міністерського рівня».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала інформаційний документ «Результати зустрічі ОЕСР міністерського рівня».

У ньому йдеться про засідання міністрів кран-членів під головуванням Коста-Рики 2025 року. Під час зустрічі обговорювались теми  забезпечення стійкого, інклюзивного та сталого розвитку у контексті торгівлі, інвестицій та інновацій. Це форум найвищого рівня ОЕСР, у якому беруть участь міністри фінансів, економіки, закордонних справ, торгівлі та інші високопоставлені представники країн-членів та партнерів ОЕСР, а також представники міжнародних організацій. Під час зустрічі міністри вітали схвалення Стратегічної рамкової програми ОЕСР для Латинської Америки та Карибського басейну, а також запуск Парагвайської програми. Вони ухвалили ряд нових правових документів ОЕСР, а також зміни і доповнення, зокрема – рекомендації щодо перегляду злиттів, з питань цифрових технологій та навколишнього середовища, щодо ліквідації державної підтримки незаконного, незареєстрованого та нерегульованого рибальства і звіт про виконання рекомендацій щодо боротьби з незаконною торгівлею (з підвищення прозорості у зонах вільної торгівлі).  Міністри затвердили  звіт Генерального секретаря щодо глобальних відносин ОЕСР, звіт про реалізацію Стратегії розвитку ОЕСР; звіт інклюзивного форуму з питань пом’якшення викидів вуглецю, аналітичний матеріал щодо інструментарію політики у сфері штучного інтелекту, прийняли рішення про оновлення стандартів ОЕСР та схвалили індикатори можливостей штучного інтелекту ОЕСР, звернули увагу на «Економічний огляд ОЕСР» та «Огляд стійкості ланцюгів поставок ОЕСР».

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/2r6cq, https://ukrintei.ua/y/isVRp, https://ukrintei.ua/y/ehhRq

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-06-09
Поширити
МЕНШЕ – ЦЕ БІЛЬШЕ, КОЛИ ЙДЕТЬСЯ ПРО ШІ У НАВЧАННІ

МЕНШЕ – ЦЕ БІЛЬШЕ, КОЛИ ЙДЕТЬСЯ ПРО ШІ У НАВЧАННІ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Гарта Елзермана і Біна Фена «Менше – це більше, коли йдеться про штучний інтелект у навчанні».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Гарта Елзермана і Біна Фена «Менше – це більше, коли йдеться про штучний інтелект у навчанні».

Автори наголошують, що по мірі зростання кількості освітян, які упроваджують штучний інтелект, зростає ризик перевантаження освітнього процесу відповідними інструментами. ШІ може автоматизувати оцінювання, створювати плани уроків та надавати учням миттєвий зворотний зв’язок. Але для багатьох педагогів він не зменшив робоче навантаження, а лише змінив його. Спокуса використання численних інструментів штучного інтелекту без чіткої стратегії змусила багатьох викладачів витрачати більше часу на вивчення нових технологій, ніж на власну викладацьку роботу. Ключем до того, щоб ШІ працював на викладачів, є не використання більшої кількості сервісів, а цілеспрямоване їх використання. Є декілька способів, які допоможуть викладачам інтегрувати ШІ  в освітній процес таким чином, щоб відбувалась їх підтримка, а не перевантаження. Використання штучного інтелекту має перестати бути монотонним і стати інноваційним. Замість суцільної автоматизації слід  зосередитись на оптимізації робочого процесу у кількох найважливіших напрямках, таких як автоматизоване оцінювання, структурування уроків, адміністративні завдання на кшталт написання електронних листів, надання відповідей на запитання студентів, підготовка до зустрічей. Перш ніж упроваджувати будь-який новий інструмент ШІ, варто відповісти на запитання: чи справді це зекономить час; чи легко він інтегрується у робочий процес; чи це дійсно спрощує, а не ускладнює роботу. Наприклад, можна використати ChatGPT  для зворотного зв’язку та саморефлексії, аналізу письмових відгуків, урізноманітнення коментарів студентів, аналізу витрат часу та пошуку  резервів оптимізації навантаження. Застосування мінімалістичного підходу до використання інструментів ШІ зробить їх потужними союзниками викладача. Але якщо штучний інтелект створює більше роботи замість зменшити її, слід зупинитись і обдумати ситуацію, знизити темп занурення в інструменти ШІ або їхню кількість.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/CUarq

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини  #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Науковцям_КращіПрактики #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-06-06
Поширити
RANKING OF THE BEST UNIVERSITIES IN THE WORLD

RANKING OF THE BEST UNIVERSITIES IN THE WORLD

Опубліковано рейтинг найкращих університетів світу за 2025 рік, побудований на об’єктивних даних (академічна успішність випускників, їхня професійна реалізація, визнання  викладачів і науковців, якість і впливовість досліджень), без залучення матеріалів опитувань і самозвітів.

Опубліковано рейтинг найкращих університетів світу за 2025 рік, побудований на об’єктивних даних (академічна успішність випускників, їхня професійна реалізація, визнання  викладачів і науковців, якість і впливовість досліджень), без залучення матеріалів опитувань і самозвітів.

Він охоплює 21,5 тис. освітніх та наукових закладів з усього світу, які оцінюються за сімома критеріями: якість освіти, зайнятість випускників, рівень професійної підготовки професорсько-викладацького складу, кількість матеріалів досліджень, кількість публікацій у провідних журналах, кількість статей у впливових виданнях, цитованість робіт. Кращими університетами у світі за цим рейтингом цьогоріч визнані Гарвардський університет, Массачусетський технологічний інститут, Стенфордський університет, Кембриджський університет, Оксфордський університет. Серед вітчизняних закладів у числі найкращих – Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Інститут математики та ННЦ Харківський фізико-технічний інститут.   

Детальніше: https://cwur.org/2025, https://knu.ua/news/13640, https://euroosvita.net/index.php/?category=1&id=8446

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини  #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини#НРАТ_Науковцям_КращіПрактики #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-06-06
Поширити
ОЕСР: ПРИСКОРЕННЯ РУХУ ДО  NET ZERO

ОЕСР: ПРИСКОРЕННЯ РУХУ ДО  NET ZERO

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Прискорення досягнення нульового рівня викидів шляхом підвищення кліматичної та економічної стійкості».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Прискорення досягнення нульового рівня викидів шляхом підвищення кліматичної та економічної стійкості».

У ньому йдеться про дослідження кліматичної та економічної стійкості, що спирається на значний масив матеріалів у сфері кліматичної політики, зокрема – політичних рішень стосовно переходу до нульового рівня викидів. Перший етап дослідження (2021-2022 рр.) узагальнив роботу 17-ти політичних комітетів ОЕСР з їхньої діяльності з  підтримки кліматичної політики. Нинішній документ констатує, що екологічні дії не лише не втрачають актуальності, а є навіть ще більш нагальними, ніж раніше: світ стикається з рекордною спекою та ескалацією кліматичних ризиків. Звіт містить інформацію, корисну для упровадження нульового рівня викидів, підвищення кліматичної та економічної стійкості.

Детальніше:  https://ukrintei.ua/y/T0dLxhttps://ukrintei.ua/y/kwnp1, https://doi.org/10.1787/f2c22c96-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваьлоам_новини

2025-06-06
Поширити
ПОРАДИ ВІД СІАНЬСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ

ПОРАДИ ВІД СІАНЬСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка «Професійні поради від Сіаньського університету Цзяотун-Ліверпуль».

На сайті Times Higher Education опублікована тематична добірка «Професійні поради від Сіаньського університету Цзяотун-Ліверпуль».

Вона містить півсотні статей, що охоплюють широкий спектр актуальних питань наукового та освітнього життя. Зокрема, розглядаються проблеми коректного оцінювання, захищеного від маніпуляції з інструментами штучного інтелекту; поширення екологічних знань для боротьби зі зміною клімату; заохочення колегіальної оцінки в рамках онлайн-курсів;  продуктивне обговорення зі студентами їхніх письмових творчих робіт; використання штучного інтелекту для підтримки самостійного навчання; автентичний дизайн оцінювання для магістерських курсів з комп’ютерного програмування; залучення студентів за допомогою стендових презентацій;  використання ChatGPT для відгуків стосовно студентських робіт; емоційна складова як чинник покращення результатів навчання; активізація навичок мислення вищого порядку тощо.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/DRyaY

Фото: ТНЕ

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-06-05
Поширити