Search results found:

posts - 6299

pages - 630

ПОКРАЩЕННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КУЛЬТУРИ

ПОКРАЩЕННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КУЛЬТУРИ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Джона-Арне Реттінгена «Ребрендинг REF щодо захисту довкілля – це відступ від наміченого курсу».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Джона-Арне Реттінгена «Ребрендинг REF щодо захисту довкілля – це відступ від наміченого курсу».

У ній автор зазначає, що дослідження, розробки та інновації мають вирішальне значення для здоров’я населення та стану економіки. Коли було оголошено про паузу в дії Рамкової програми дослідницької досконалості (REF), почали говорити про значення інвестицій в дослідницьку культуру. Потрібно  підтримувати людей, які виконують дослідження, визнати й цінувати їхній внесок, розвивати екосистему ДіР. 5 років тому було проведене опитування 4 тис. дослідників з усього світу, яке показало: 75% відчувають пригнічення своєї творчості, лише третина почувається впевнено, продовжуючи дослідницьку кар’єру, а половина зверталася або мала намір звертатись за професійною допомогою щодо підтримки власного психічного здоров’я. Як можна очікувати нових відкриттів, коли дослідницьке середовище токсичне?  REF пройшов багато циклів: розробка, редагування, пошук балансу різних елементів та консенсусу. Найбільш очевидною зміною є нове бачення розділу «Люди, культура та довкілля», який тепер звучить «Стратегія, люди та дослідницьке середовище» і справедливо ставить людей у ​​центр уваги. Така трансформація є прагматичною відповіддю на проблеми й гарантує, що імпульс, отриманий від низового руху за покращення дослідницької культури, не буде втрачено. Використання слова «культура» саме по собі відволікало увагу та ризикувало бути неправильно зрозумілим або політизованим. Дослідження проводять люди, отже оцінювання того, яку підтримку вони мають, у поєднанні з чіткою дослідницькою стратегією у комфортному дослідницькому середовищі, – є правильним.  Критика щодо неможливості виміряти дослідницьку культуру, виявилася хибною. Пілотні програми показали, що гарне дослідницьке середовище можна визначити та оцінити з великою точністю. Отже, щоб змінити ситуацію, потрібно стимулювати ті установи, які доклали значних зусиль для підтримки позитивного дослідницького середовища.  Інституційне фінансування дослідницької культури  (IFRC), запроваджене у 2023 році, дозволило організаціям вийти за рамки поточної практики та дослідити шляхи покращення власного дослідницького середовища.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/HUhFa

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Науковцям_КращіПрактики #НРАТ_TimesHigherEducation

2025-12-22
Share
AI REPOSITORY – РЕПОЗИТОРІЙ РІШЕНЬ ДЛЯ УКРАЇНЦІВ

AI REPOSITORY – РЕПОЗИТОРІЙ РІШЕНЬ ДЛЯ УКРАЇНЦІВ

Sorry, this entry is only available in Українська. В Україні створено перший безкоштовний репозитарій ШІ-рішень для громад, який має стати ефективним інноваційним інструментом для спрощення роботи, заощадження часу і відкриття нових можливостей розвитку спільнот.

Sorry, this entry is only available in Українська.

В Україні створено перший безкоштовний репозитарій ШІ-рішень для громад, який має стати ефективним інноваційним інструментом для спрощення роботи, заощадження часу і відкриття нових можливостей розвитку спільнот.

Ресурс наразі містить бібліотеку з понад 50 запитів з інструкціями для надання конкретних відповідей, каталог перевірених ШІ-сервісів, посібники та кейси з використання нейромереж. Також доступний гід із ChatGPT 5, який містить покрокові поради, приклади та відеоогляд нових можливостей ГШІ. Усі пропоновані на платформі рішення розроблені з урахуванням потреб органів місцевого самоврядування, а саме: пришвидшення оброби внутрішніх документів та звернень громадян, опосередкування роботи з даними, підготовка грантових заявок і презентацій, аналітика за різноманітними запитами, комунікація з населенням тощо. Репозитарій буде корисним не лише органам місцевого самоврядування, працівникам муніципалітетів та цифровим лідерам громад, але й комунікаційним командам, аналітикам і фахівцям із публічних послуг, які хочуть оптимізувати рутинні процеси, створювати якісний контент й ухвалювати обґрунтовані рішення на основі глибокого і якісного аналізу.

Детальніще: https://t.me/UkraineGlobalFaculty/734, https://airepo.aisync.global/

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_Бібліотекарям

2025-12-22
Share
ЯК БЕЗПЕЧНО ПРАЦЮВАТИ З ПЕРСОНАЛЬНИМИ ДАНИМИ

ЯК БЕЗПЕЧНО ПРАЦЮВАТИ З ПЕРСОНАЛЬНИМИ ДАНИМИ

Sorry, this entry is only available in Українська. На порталі «ДіяОсвіта» став доступним серіал «Як безпечно працювати з персональними даними».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На порталі «ДіяОсвіта» став доступним серіал «Як безпечно працювати з персональними даними».

Він містить 13 серій, які охоплюють ключові компетенції та теми, важливі для підготовки уповноваженого із захисту даних (Data Protection Officer, DPO), надаючи усім зацікавленим системні знання і практичні навички для ефективної роботи у сфері захисту даних. Серіал дозволяє отримати як теоретичні, так і практичні навички, необхідні для роботи з даними за стандартами ЄС. Слухачі серіалу зможуть опанувати нормативну базу (GDPR, українське право та суміжні акти ЄС); понятійний апарат, принципи та правові підстави обробки даних; практичні заходи з реалізації прав суб’єктів даних і забезпечення прозорості;  ролі та підзвітність учасників – контролер, процесор, спільні контролери, ROPA, взаємодія з наглядовими органами; способи управління ризиками; різні види конфіденційності (за задумом і за замовчуванням); механізми міжнародної передачі даних; безпека, IAM, біометрія; веб і мобільні застосунки, хмари, Big Data, Data Spaces, IoT, 5G; штучний інтелект – приватність, compliance, регулювання в ЄС. Серіал створений проєктом EU4DigitalUA, що фінансується Європейським Союзом у співпраці з AEPD та Офісом Омбудсмана України.

Детальніше: https://curly.click/r/d7162, https://t.me/diia_education/2151https://qrpage.net/qr/D2C21

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2025-12-22
Share
ДІАМАНТОВИЙ ДОСТУП

ДІАМАНТОВИЙ ДОСТУП

Sorry, this entry is only available in Українська. На сторінці блогу DOAJ опублікований оглядовий матеріал «Підбиваючи підсумки діамантового року для DOAJ».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сторінці блогу DOAJ опублікований оглядовий матеріал «Підбиваючи підсумки діамантового року для DOAJ».

У ньому зазначається, що у 2025 році завдяки акценту на відкритому діамантовому доступі у DOAJ сформувалася ціла низка проектів – від підтримки нової відкритої інфраструктури в Європі до більш активної співпраці з журналами, що видаються силами спільнот по всьому світу. DOAJ працює з журналами відкритого доступу, незалежно від їхніх бізнес-моделей, проте найбільше опікується невеликими журналами, керованими спільнотою, які не стягують плату за публікацію. Рік, що минає, привернув увагу до численних аспектів роботи журналів. Діяльність DOAJ відбувалась на наступними напрямами: діяльність European Diamond  (завершення двох проектів, що фінансуються програмою Horizon Europe, які надали значний вплив на відкрите середовище та Diamond); участь у запуску Європейського центру розвитку потенціалу Diamond (EDCH), покликаного сприяти подальшому розвитку послуг та функцій підтримки, координації та професіоналізації публікацій Diamond у відкритому доступі по всій Європі; встановлення контактів з регіональними та національними центрами розвитку Diamond по всій Європі (угода з DFG та німецьким національним центром розвитку потенціалу SeDOA щодо підтримки наукових журналів відкритого доступу Diamond у Німеччині); формування нових моделей сталого розвитку (членство в Open Journals Collective дозволяє бібліотекам підтримувати високоякісні журнали відкритого доступу Diamond, керовані спільнотою). Замість того, щоб платити за трансформаційні угоди або моделі, засновані на оплаті друкованих зборів, бібліотеки інвестують в OJC, яка спрямовує підтримку колекцій ретельно відібраних журналів відкритого діамантового доступу. Відбувалась діяльність DOAJ в якості амбасадорів в рамках програми діамантового доступу задля підтримки й просування моделі безкоштовних публікацій та відкритого доступу. Багато зусиль було зосереджено на підтримці покращання видавничої практики невеликих видавництв, багато з яких публікують журнали безкоштовно. Було започатковане нове партнерство з Latindex – найповнішим каталогом іберо-американських журналів, більшість з яких відносяться до діамантового відкритого доступу. Розпочато роботу над проектом ALMASI у рамках програми Horizon Europe для розвитку місцевих наукових журналів у Латинській Америці та Африці. Важливе значення має  налагоджена комунікація за допомогою соціальних мереж для посилення впливу ініціатив Diamond по всьому світу (платформа Tuwhera в Новій Зеландії). Поряд із 14 тис. безкоштовних журналів відкритого діамантового доступу у DOAJ індексується безліч журналів, створених спільнотами, які стягують низьку плату за публікацію, щоб забезпечити свою стійкість, а також індексуються у DOAJ щоб підтвердити свою якість та підвищити видимість.

Детальніше: https://blog.doaj.org/2025/12/19/reflecting-on-a-diamond-year-for-doaj/

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Бібліотекарям #НРАТ_НауковіВидання_новини

2025-12-22
Share
ОЕСР: ТЕНДЕНЦІЇ, ДАНІ ТА АНАЛІТИКА У СФЕРІ КОНКУРЕНЦІЇ

ОЕСР: ТЕНДЕНЦІЇ, ДАНІ ТА АНАЛІТИКА У СФЕРІ КОНКУРЕНЦІЇ

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Десятиліття тенденцій, даних та аналітичних висновків у сфері конкуренції у країнах ОЕСР».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Десятиліття тенденцій, даних та аналітичних висновків у сфері конкуренції у країнах ОЕСР».

У ньому зазначається, що впродовж останнього десятиліття на антимонопольне регулювання впливали масштабні економічні потрясіння, цифровізація та геополітика. Зіткнувшись із появою нових технологій (таких, як штучний інтелект) та нових бізнес-моделей, уряди почали переосмислювати свої інструменти та правові підходи до регулювання у сфері конкуренції. Надійна статистика для розроблення юридичних рамок та правозастосування має важливе значення, оскільки дає чітке уявлення про те, як саме розвивається політика у сфері конкуренції. У спеціальному виданні розглядається десятирічний досвід збору даних про правозастосування у цій сфері та подається ретроспективний огляд діяльності 66-ти  урядів з 2015 по 2024 рік на основі даних CompStats ОЕСР. Аналіз зосереджений на еволюції активності злиттів, змінах антимонопольного правозастосування, ресурсах органів з питань конкуренції. Глобальні тенденції у сфері злиттів за останнє десятиліття зазнали впливу макроекономічної динаміки та геополітики, причому пік повідомлень про злиття припав на 2021 рік. Періоди сильного зростання ВВП, як правило, стимулюють угоди, тоді як періоди рецесії або уповільнення зростання їх гальмують. період пандемії COVID-19 був найбільш впливовим потрясінням.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/6ANyI, https://qrpage.net/qr/mvurp, https://doi.org/10.1787/05021ff2-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-12-22
Share
ПОТРІБНІ БЕЗПЕЧНІ МЕХАНІЗМИ ЗМІНИ НАСТАВНИКА

ПОТРІБНІ БЕЗПЕЧНІ МЕХАНІЗМИ ЗМІНИ НАСТАВНИКА

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Йохана Крістіана Андріасена «Розлучення без наслідків необхідне, коли наукове керівництво дисертацією стає токсичним».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опубліковано статтю Йохана Крістіана Андріасена «Розлучення без наслідків необхідне, коли наукове керівництво дисертацією стає токсичним».

У ній автор звертає увагу на те, що нездорові взаємовідносини між здобувачем освіти та його науковим керівником можуть мати серйозні наслідки для академічного та особистого життя аспірантів і докторантів, отже потрібен механізм зміни керівника без ризику стигматизації та покарання.  Автор провів понад сотню інтерв’ю у 25 закладах вищої освіти Норвегії  щодо досвіду зміни наукового керівника.  І він стверджує, що коли наставництво дає збій, здобувачі втрачають необхідну підтримку, бувають розчаровані у своїх очікуваннях, навіть можуть стикатись з приниженням, погрозами (зокрема – щодо втрати авторства, надання негативних рекомендацій або блокування доступу до даних) і саботажем (дехто роками не міг отримати зустрічі з керівником). Матеріали глобального опитування Nature 2025, яке охопило майже 3,8 тис. осіб 107 країнах світу показало, що майже 40 % аспірантів і докторантів повідомляли про дискримінацію чи булінг під час роботи над дисертацією, які надходили від наставників або старших науковців. Близько третини тих, хто зазнав такого досвіду, відчували, що можуть висловити занепокоєння без ризику настання негативних наслідків. На папері процедура зміни наукового керівника може здаватися адміністративною формальністю, але на практиці вона часто пов’язана з великим ризиком: здобувачі побоюються бути змальованими як «важкі» чи «непрофесійні», втратити рекомендації, соціальну підтримку та навіть бути «виштовхнутими» з наукової спільноти. Це змушує багатьох залишатися у «токсичних» відносинах значно довше, ніж потрібно, що має наслідки для здоров’я: підвищення тривожності, депресія, порушення сну, хронічний біль. Водночас ті, хто змінив керівника, часто повідомляли про покращення психічного стану, відновлення мотивації і прогрес у дослідницькому проєкті. Пропонується проводити регулярні перевірки якості наставництва, запровадити ясні й доступні процедури зміни керівника, створити посаду омбудсмена, проводити обов’язкове навчання наставників і підтримувати їх мотивацію, щоб якість наставництва та успішність кандидатів була вагомим стимулом для роботи.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/iADy8

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_TimesHigherEducation

2025-12-19
Share
УХВАЛЕНО ЗАКОН «ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ

УХВАЛЕНО ЗАКОН «ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ

Sorry, this entry is only available in Українська. Верховна Рада України ухвалила у другому читанні законопроєкт №10392 «Про академічну доброчесність».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Верховна Рада України ухвалила у другому читанні законопроєкт №10392 «Про академічну доброчесність».

Документ формує єдині правила академічної доброчесності в системі освіти та науки – від загальної середньої до вищої освіти, наукових досліджень, експертизи та присудження наукових ступенів і присвоєння вчених звань. У ньому сформульовані цінності, принципи та правила академічної доброчесності, визначаються види порушень, процедури їх розгляду, механізми реагування та санкції, а також чітко розмежовується відповідальність осіб та інституцій. Закон надає єдине визначення академічної доброчесності та зосереджує зусилля усіх учасників освітнього і дослідницького процесу на підвищення довіри до отриманих результатів, поваги до результатів інтелектуальної праці інших осіб, забезпечення персональної відповідальності. Він створює правові передумови для підвищення якості освіти і науки, утвердження етичних стандартів в академічному середовищі та зміцнення довіри у суспільстві. Його прийняття матиме важливе значення для утвердження культури академічної доброчесності відповідно до європейських стандартів у закладах освіти, наукових установах та в суспільстві в цілому.

Детальніше: https://www.rada.gov.ua/news/razom/269207.html, https://qrpage.net/qr/344fh

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_АкадемДоброчесність #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Бібліотекарям #НРАТ_НауковіВидання_новини

2025-12-19
Share
ДОСТУП ДО ПЛАТФОРМИ ЗІ СТВОРЕННЯ ВІДЕОКОНТЕНТУ

ДОСТУП ДО ПЛАТФОРМИ ЗІ СТВОРЕННЯ ВІДЕОКОНТЕНТУ

Sorry, this entry is only available in Українська. Міністерство освіти і науки України інформує про надання українським закладам освіти безоплатного доступу до платформи зі створення відеоконтенту з використанням технологій штучного інтелекту.

Sorry, this entry is only available in Українська.

Міністерство освіти і науки України інформує про надання українським закладам освіти безоплатного доступу до платформи зі створення відеоконтенту з використанням технологій штучного інтелекту.

Ініціатива реалізується в межах співпраці МОН з компанією Colossyan та спрямована на підтримку освітнього процесу.  Colossyan являє собою платформу для створення відео на основі інструментів штучного інтелекту безпосередньо з тексту. Педагоги матимуть можливість  перетворювати наявні конспекти, презентації та методичні матеріали на відеоуроки, таким чином скорочувати витрати часу на підготовку навчального контенту та навантаження, гнучко трансформувати текстові навчальні матеріали у відеоформат, більш ефективно організовувати освітній процес без втрати якості та змісту, підтримувати асинхронне навчання та повторне використання матеріалів, що є особливо важливим в умовах перебоїв з електропостачанням та нестабільного доступу до зв’язку. Учні й студенти можуть повертатися до відеоуроків у зручний для себе час, а заклади освіти – забезпечувати безперервність навчання навіть за складних обставин.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/mL4N, https://qrpage.net/qr/D6LYI

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-12-19
Share
ОЕСР: РЕФОРМУВАННЯ ПОЛІТИКИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я В ЄС

ОЕСР: РЕФОРМУВАННЯ ПОЛІТИКИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я В ЄС

Sorry, this entry is only available in Українська. Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Тенденції реформування політики охорони здоров’я в ЄС».

Sorry, this entry is only available in Українська.

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Тенденції реформування політики охорони здоров’я в ЄС».

У ньому зазначається, що системи охорони здоров’я країн Європейського Союзу продовжують стикатися з масштабними проблемами в умовах нових викликів. Епідеміологічні та демографічні зрушення, зростання витрат на оборону та клімат, зростаюча економічна нерівність, а також швидкі технологічні зміни створюють значний тиск на європейські системи соціального забезпечення. Без належної адаптації й трансформації цей тиск ризикує ще більше поглибити нерівність у сфері охорони здоров’я та підірвати стійкість медичної допомоги. Зміцнення ефективності, доступності та стійкості систем охорони здоров’я стає нагальним завданням. Ініціатива «Стан здоров’я в ЄС», що фінансується в рамках програми EU4Health, продовжує бути ключовим джерелом інформації для політиків, дослідників та громадян по всій Європі.  У звіті висвітлюються профілі охорони здоров’я країн ЄС, Ісландії та Норвегії у контексті чотирьох міжгалузевих тем: посилення первинної профілактики неінфекційних захворювань; зміцнення первинної медичної допомоги; прискорення впровадження цифрових рішень у сфері охорони здоров’я; сприяння доступності фармацевтичних препаратів та інновацій.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/5Ubhl, https://qrpage.net/qr/SJrsd, https://doi.org/10.1787/1f6a8e9a-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-12-19
Share
СТРАТЕГІЯ WHITE PAPER ЗМІНЮЄ РОЛЬ УНІВЕРСИТЕТІВ У БРИТАНІЇ

СТРАТЕГІЯ WHITE PAPER ЗМІНЮЄ РОЛЬ УНІВЕРСИТЕТІВ У БРИТАНІЇ

Sorry, this entry is only available in Українська. На сайті Times Higher Education опубліковано статтю «План освіти після 16 років — не рецепт для домінування Russell Group…».

Sorry, this entry is only available in Українська.

На сайті Times Higher Education опубліковано статтю «План освіти після 16 років — не рецепт для домінування Russell Group…».

У ній аналізується реакція міністра науки Великої Британії Патріка Валанcа на критичні застереження щодо нового урядового підходу до фінансування досліджень і ролі освіти. Тема стала надзвичайно актуальною після публікації «White Paper» — урядового документу, що пропонує зосередити ресурси на «робили менше, але краще», тобто посилювати пріоритетні напрями, де університети мають сильні позиції, і стимулювати частину закладів усе більше орієнтуватися на викладацьку діяльність. Скептики стверджують, що такий підхід може змістити фінансування в бік невеликої кількості великих дослідницьких університетів (особливо тих, що входять до Russell Group), а іншим залишити роль «лише викладачів» без будь-якої дослідницької активності. Валанc категорично відкидає ці побоювання як «дуже дивні» і пояснює, що White Paper не забороняє університетам виконувати дослідження, а радше визнає реалії: не кожен заклад може бути «усім і одразу» у кожному напрямі. Університетам пропонується зосередитися на тих сферах, де вони мають явні сильні сторони. При цьому студенти повинні мати можливість у межах свого курсу підтримувати контакт із науково активними викладачами, навіть якщо інші дисципліни викладаються «лише» педагогами. Крім того, Валанc пропонує розглядати можливість колаборації між університетами у регіонах, коли кілька закладів спільно забезпечують дослідницьке та викладацьке покриття всіх необхідних сфер. Це, на його думку, дозволить уникнути перевантаження ресурсів і забезпечити якісну науково-навчальну пропозицію без необхідності, щоб кожен університет був одночасно і дослідницьким, і викладацьким центром у всіх предметних областях. Міністр також пояснив, що пріоритети уряду передбачають не лише перерозподіл грошей у бік великих грантів, а й забезпечення початкового фінансування для дослідників на початку їхньої кар’єри, підтримку міждисциплінарних проєктів, які об’єднують ресурси декількох університетів для вирішення великих проблем. Це має поєднувати інтереси фундаментальних досліджень, прикладних наукових розробок і практичних завдань, важливих для національної стратегії. Очікується, що  новий підхід до освіти і дослідницького фінансування зробить систему більш сфокусованою та ефективною, зосередженою на якості, а не на кількості, забезпечить баланс і допоможе зберегти можливості для всіх університетів, водночас підтримуючи високу якість викладання  та наукової діяльності.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/0t3rh

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_ПопуляризаціяНауки #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики #НРАТ_TimesHigherEducation

2025-12-18
Share