За результатами пошуку знайдено:

записів - 5690

сторінок - 569

ЯК ПІДВИЩИТИ ТОЧНІСТЬ МОДЕЛЕЙ ГШІ

ЯК ПІДВИЩИТИ ТОЧНІСТЬ МОДЕЛЕЙ ГШІ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття групи наукових співробітників університетів Великобританії та Німеччіни «Як підвищити точність моделей ГШІ».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття групи наукових співробітників університетів Великобританії та Німеччіни «Як підвищити точність моделей ГШІ».

У ній наголошується, що  генеративний штучний інтелект пропонує способи надання індивідуального зворотного зв’язку великим групам. Та виникає питання: чи можна покластися на ці моделі, щоб дати учням точні, релевантні відповіді? Автори пропонують три підходи, які можуть реалізувати педагоги. Звісно, інструменти ШІ повинні містити попередження про те, що вони можуть надавати неточну інформацію. Відповідно виникає наступне запитання: які механізми можна використовувати, щоб гарантувати, що ГШІ надає студентам точну, актуальну та контекстну інформацію?  Це особливо актуально для викладачів, які можуть не мати технічних знань або доступу до спеціалізованих ресурсів. Великі мовні моделі використовують імовірнісну генерацію тексту, а не фактичний пошук, отже вони передбачають найбільш вірогідну послідовність слів на основі шаблонів, отриманих із великого навчального набору даних. Враховуючи ризик того, що чат-боти дадуть неправильні відповіді на запитання студентів, як гарантувати точність і надійність інформації з чат-ботів для окремих  предметних областей?  По-перше, необхідна генерація з доповненим пошуком – це найкращий підхід, але він підвищує рівень складності, оскільки потребує від викладача технічного досвіду у створенні баз даних, конфігурації пошукових систем та оптимізації моделі для встановлення пріоритетів отриманої інформації, що у сукупності робить його менш доступним для викладачів. Їм може бракувати ресурсів або технічної підтримки, необхідних для здійснення відповідних налаштувань та подальшого обслуговування системи. По-друге, можна створити власний чат-бот, але тут проблеми ті самі. По-третє, можна запровадити колективну участь із підказуванням правильних відповідей самими учнями, при якому здійснюється залучення студентів до навчання (т.зв. «оцінка та отримання зворотного зв’язку»). Цей варіант залучає здобувачів освіти за допомогою персоналізованого зворотного зв’язку навіть у великих групах і потребує реалізації наступного сценарію: створення завдання та підказки;
надсилання підказки; генерація відгуку; пошук прикладів.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/3oVV8

Фото: pixabaу.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-04-11
Поширити
ЗМІНИ ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНІВ УКРАЇНИ ЩОДО ПІДТРИМКИ НАУКОВОЇ РОБОТИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ”

ЗМІНИ ДО ДЕЯКИХ ЗАКОНІВ УКРАЇНИ ЩОДО ПІДТРИМКИ НАУКОВОЇ РОБОТИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ”

Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо підтримки наукової роботи в закладах вищої освіти».

Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо підтримки наукової роботи в закладах вищої освіти».

Його прийняття стало стратегічним кроком на шляху виконання зобов’язань, передбачених статтею 431 «Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом». Документ передбачає наступні ключові зміни: зменшення навчального навантаження науково-педагогічних працівників (з 600 до 460–480 годин на ставку за навчальний рік); підвищення значущості наукової роботи (наукова складова має становити щонайменше 30% навантаження);  запровадження нової категорії педагогічних працівників, якими можуть стати фахівці-практики, залучені до викладання без обов’язку провадити наукову діяльність; надання ширшої автономії закладам вищої освіти у частині встановлення норм і обсягів наукової роботи відповідно до стратегічних пріоритетів ЗВО чи окремих наукових напрямів. Очікується, що цей закон сприятиме підвищенню якості вищої освіти завдяки утвердженню кращого наукового підґрунтя освітнього процесу, створить умови для більш вимогливого ставлення закладів освіти до власного наукового продукту, надасть можливість залучення фахівців-практиків до освітнього процесу, що сприятиме посиленню практичної спрямованості української вищої освіти.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/IRoKR,  https://ukrintei.ua/y/wk9GJ

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ПопуляризаціяНауки

2025-04-11
Поширити
ПРОПОЗИЦІЇ ДО ПЛАНУ ДІЙ ВІДКРИТОГО УРЯДУ

ПРОПОЗИЦІЇ ДО ПЛАНУ ДІЙ ВІДКРИТОГО УРЯДУ

Секретаріат Кабінету Міністрів України розпочав збір пропозицій до сьомого плану дій з упровадження в Україні міжнародної Ініціативи «Партнерство Відкритий Уряд».

Секретаріат Кабінету Міністрів України розпочав збір пропозицій до сьомого плану дій з упровадження в Україні міжнародної Ініціативи «Партнерство Відкритий Уряд».

Цей план дій охоплюватиме період з 2026 по 2027 роки. Його спрямованість – підтримка вирішення актуальних для суспільства питань доступу до інформації, громадської участі у суспільно-політичних процесах,  підзвітності й доброчесності,  запровадження новітніх технологій для відкритого врядування. Пропозиції щодо заходів, які увійдуть до плану дій, можуть подавати усі зацікавлені особи – громадяни, представники інститутів громадянського суспільства, бізнесу, органів місцевого самоврядування, науковці. Головне, щоб ці пропозиції відповідали критеріям та принципам міжнародної Ініціативи та були амбітними завданнями у рамках реалізації SMART- підходу. Після формування на основі поданих пропозицій робочого варіанту плану дій, відбудеться його публічне обговорення.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/YyHFQ, https://bit.ly/3XNjqfg

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-04-10
Поширити
ОЕСР: МЕТОДОЛОГІЯ ОЦІНЮВАННЯ УПРОВАДЖЕННЯ ПРИНЦИПІВ КОРПОРАТИВНОГО УПРАВЛІННЯ

ОЕСР: МЕТОДОЛОГІЯ ОЦІНЮВАННЯ УПРОВАДЖЕННЯ ПРИНЦИПІВ КОРПОРАТИВНОГО УПРАВЛІННЯ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Методологія оцінювання упровадження принципів корпоративного управління G20/ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Методологія оцінювання упровадження принципів корпоративного управління G20/ОЕСР».

Наголошується, що
принципи корпоративного управління G20/ОЕСР  після їх прийняття Радою ОЕСР на рівні міністрів у червні 2023 року та схвалення лідерами G20 у вересні 2023 року, стали провідним міжнародним стандартом корпоративного управління. Вони визнані Радою з фінансової стабільності (FSB) одним із ключових стандартів функціонування здорових фінансових систем, та є важливим орієнтиром удосконалення правової, регуляторної та інституційної бази корпоративного управління. Комітет з корпоративного управління ОЕСР здійснює моніторинг та надає всебічну підтримку упровадженню цих принципів з метою підвищення ринкової довіри, доброчесності, економічної ефективності, сталого зростання та фінансової стабільності в усіх юрисдикціях світу. Звіт, побудований на оновленій методології оцінювання упровадження принципів корпоративного управління G20/ОЕСР містить також  корисні вказівки  для структур, які розробляють політику, удосконалюють законодавчу, нормативну та інституційну основу для корпоративного управління.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/WoIyR, https://ukrintei.ua/y/209ws, https://doi.org/10.1787/80996ea9-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG

2025-04-10
Поширити
ОЕСР:  НАЦІОНАЛЬНІ КЛІМАТИЧНІ ЦІЛІ

ОЕСР:  НАЦІОНАЛЬНІ КЛІМАТИЧНІ ЦІЛІ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Використання управління місією для досягнення національних кліматичних цілей» із серії «Огляди державного управління ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Використання управління місією для досягнення національних кліматичних цілей» із серії «Огляди державного управління ОЕСР».

У ньому наголошується, що відповідно до Паризької угоди багато країн взяли на себе амбітні національні цілі щодо пом’якшення клімату та  обмеження підвищення глобальної температури. Їх досягнення потребує  не лише політичної підтримки, а й  ефективної роботи інституцій, спільної роботи усіх секторів. Причому традиційний підхід до управління державним сектором погано підходить для вирішення цього складного завдання. План дій ОЕСР щодо зеленого урядування, який є частиною Ініціативи ОЕСР щодо зміцнення демократії, схвалений країнами-членами на міністерській зустрічі ОЕСР у 2022 році, вимагають запровадження інноваційних підходів до управління задля подолання адміністративної сегментації. У звіті розглядається підхід, орієнтований на місію,  та його здатність суттєво трансформувати кліматичні дії. Експерти проаналізували  кліматичну діяльність 15 країн та встановили, що багато з них застосовують елементи управління місією, але все ще залишаються значні прогалини у цьому питанні: обмежене залучення суспільства, слабка координація, відсутність уваги до експериментів та мобілізації екосистем.  Національні кліматичні зобов’язання мають функціонувати як всеохоплюючі місії, тому слід інтегрувати відповідні принципи до процесу розроблення та реалізації політики, прийняти цілісну стратегію й активно сприяти досягненню амбітних національних цілей.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/AiYpS, https://ukrintei.ua/y/xGavu,

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD  #НРАТ_ЦСР_SDG

2025-04-08
Поширити
ГАЛУЗЕВА СЕРТИФІКАЦІЯ  І  НАВЧАННЯ

ГАЛУЗЕВА СЕРТИФІКАЦІЯ  І  НАВЧАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Аміна Абуаомара «Як галузева сертифікація може активізувати навчання».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Аміна Абуаомара «Як галузева сертифікація може активізувати навчання».

У ній наголошується, що швидкі перетворення, які відбуваються в ІТ-секторі, кидають виклик традиційному університетському викладанню, оскільки воно має встигати за нововведеннями, але не завжди це спрацьовує. Отже, чому б не спробувати сертифікацію, узгоджену з ІТ-галуззю, запитує автор публікації? Він вважає, що в його університеті  знайшли ефективне рішення, запровадивши схеми сертифікації, визнані галуззю, у  освітню програму з інформаційних технологій.  Це дозволило не лише подолати розрив між академічним навчанням і практикою, але й надав студентам надзвичайно цінні для майбутньої  роботи навички.  Отже, важливо не лише якісно навчати фундаментальних питань, а й забезпечувати гнучкість у навчальних планах. Для підсилення досвіду потрібні майстер-класи та конкурси, які виявилися надзвичайно цінними для підвищення залученості здобувачів освіти. Семінари стають мостом між концепціями класу та практичним застосуванням. Також не можна нехтувати таким аспектом, як   академічне оцінювання – його потрібно переосмислювати: традиційних письмових іспитів недостатньо для вимірювання технічної кваліфікації студента. Завдяки галузевим партнерствам та інтеграції сертифікації у навчальні програми академічне навчання стає дуже гнучким та сприйнятливим до актуальних вимог реальної економіки.  На науково-педагогічних працівниках  лежить відповідальність за постійну адаптацію, упровадження інновації та збереження відкритості до нових способів навчання. Застосовуючи гнучкий, інклюзивний галузевий підхід, університети можуть надати своїм студентам не лише дипломи, але й надзвичайно корисні знання й навички, які підкріплюють перспективи їхнього процвітання у світі, що постійно змінюється.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/dar0K

Фото: pixabaу.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-04-07
Поширити
БЕЗОПЛАТНИЙ ДОСТУП ДО GRAMMARLY ДО 2026 РОКУ

БЕЗОПЛАТНИЙ ДОСТУП ДО GRAMMARLY ДО 2026 РОКУ

Міністерство освіти і науки України та IT-компанія Grammarly оголосили про продовження спільного проєкту, спрямованого на підтримку використання англійської мови у закладах вищої освіти України.

Міністерство освіти і науки України та IT-компанія Grammarly оголосили про продовження спільного проєкту, спрямованого на підтримку використання англійської мови у закладах вищої освіти України.

В рамках цієї ініціативи вітчизняні університети можуть отримати безоплатний доступ до продукту Grammarly for Education для викладачів і студентів на період до лютого 2026 року. Зазначений пілотний проєкт стартував у вересні 2024 року і наразі до нього вже долучилися понад 130 українських ЗВО. Grammarly – це заснована в Україні IT-компанія, яка розробляє ШІ-асистента для поліпшення комунікації англійською мовою. Щодня продуктами Grammarly користуються понад 40 млн людей у всьому світі, у тому числі з трьох тисяч освітніх установ. Використання продукту Grammarly for Education сприятиме підвищенню рівня знань англійської мови в Україні та її популяризації як мови міжнародного спілкування. Grammarly надає комплексну підтримку, яка виходить за межі звичайної перевірки орфографії та граматики, оскільки також надає рекомендації щодо поліпшення чіткості, лаконічності, тону текстів та підказки щодо інших аспектів письма. Також користувачі можуть скористатись сервісом автоматичного генерування цитат, детектору плагіату та створювати звіти про написання документу. Компанія Grammarly декларує свою політику щодо дотримання принципів безпечного та відповідального використання ШІ. Вона також розробила курс «AI for Students» з рекомендаціями для студентів щодо етичного застосування технологій генеративного ШІ.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/wTBNw, https://ukrintei.ua/y/5QrpW, https://www.grammarly.com/edu, https://www.grammarly.com/ai/ai-for-students

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-04-07
Поширити
РІЧНИЙ ЗВІТ EUA

РІЧНИЙ ЗВІТ EUA

На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано річний звіт EUA за 2024 рік.

На сайті Європейської асоціації університетів опубліковано річний звіт EUA за 2024 рік.

У ньому зазначається, що 2024 рік став ключовим для майбутнього Європи та її університетів. Упродовж  минулого року EUA провела серію заходів, покликаних підтримати стратегічні пріоритети організації та здійснювати ефективну адвокацію університетів. Зокрема, розроблений Асоціацією  «Оновлений суспільний договір для Європи та її університетів» окреслив синергію політик університетів та політичних інституцій ЄС задля формування сильної, відкритої, з кращими перспективами Європи у наступні 5 років. У контексті адвокаційних заходів Асоціація представила своє бачення FP10, зробила цінний внесок у розвиток EHEA як ключової зацікавленої сторони Болонського процесу, окреслила наступні кроки для транснаціональної співпраці і розвитку альянсів європейських університетів, а також об’єднання науково-дослідницьких та інноваційних організацій під час обговорення перспектив інклюзії та підвищення конкурентоспроможності. EUA провела системний аналіз академічної сфери, здійснила стратегічний форсайт (9-е видання «Тенденції – Європейські вищі навчальні заклади в перехідний період»). Розглядались практичні аспекти діяльності в рамках форуму фінансування EUA, проведена конференція Ради EUA з питань докторської освіти (питання ролі даних у докторській освіті, запуск нового ресурсу для картографування цифрової трансформації університетів, робота над сумісністю у європейській вищій освіті). Солідарність з університетськими спільнотами в Україні стала джерелом різноманітних заходів EUA. Програма інституційної оцінки EUA відсвяткувала своє тридцятиріччя, здійснено підготовку до запуску пілотної Програми розвитку лідерства. Вийшла серія підкастів про те, як університети можуть використовувати перспективне мислення та передбачення для розробки стратегії.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/WqiyX , https://ukrintei.ua/y/yCHbF

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_EUA #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-04-07
Поширити
ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

Міністерством освіти і науки України 3 квітня 2025 року оприлюднене повідомлення про захисти на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Міністерством освіти і науки України 3 квітня 2025 року оприлюднене повідомлення про захисти на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Публікація здійснена відповідно до чинного порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 року № 943.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/hw4sq, https://ukrintei.ua/y/OTEqThttps://ukrintei.ua/y/VUc4qhttps://ukrintei.ua/y/vh3gk 

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-04-07
Поширити
ОЕСР: ВІДКРИТТЯ ВИСОКОЯКІСНОГО НАВЧАННЯ

ОЕСР: ВІДКРИТТЯ ВИСОКОЯКІСНОГО НАВЧАННЯ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Відкриття високоякісного навчання».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала звіт «Відкриття високоякісного навчання».

У ньому наголошується, що в епоху стрімких інноваційних змін виникає спокуса зосередитися на останніх тенденціях або технологіях, які обіцяють кардинальні перетворення. Однак удосконалення існуючих методів викладання шляхом ретельного вивчення поточних реалій навчальних аудиторій  може бути потужним – і навіть потенційно більш безпечним підходом до вирішення проблеми стагнації успішності учнів. Це засвідчує досвід країн-учасниць PISA. Належне розуміння природи викладання має вирішальне значення, оскільки жоден інший чинник не має більшого впливу на академічну успішність та загальні освітні досягнення, ніж якість викладання. Важливо не випускати з поля зору потенціал високоякісного викладання та силу педагогічних практик, які продемонстрували ефективність. Оприлюднений звіт надає глибоке бачення складності процесів викладання та їх багатогранної природи. Висновки базуються на наукових дослідженнях із розумінням того, що більша частина успіху – результат поєднання творчості та ремесла, які потребують постійного удосконалення. Експерти розглядають 20 практик відповідно до п’яти ключових цілей високоякісного навчання, а також досвіді 150 шкіл із 40 країн. Крім того, звіт  звертає увагу на діяльність адміністрацій освітніх закладів із  забезпечення якості навчання.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/3IEBR, https://ukrintei.ua/y/gtyKz, https://doi.org/10.1787/f5b82176-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_НауковіВидання_новини

2025-04-07
Поширити