Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Міжбюджетні трансферти та фіскальне вирівнювання у період консолідації» із серії «Робочі документи ОЕСР з питань фіскального федералізму».

У ньому зазначається, що міждержавні фіскальні трансферти є одним з найпоширеніших інструментів, що забезпечують децентралізовані політичні повноваження достатнім фінансуванням для субнаціональних урядів. Механізми фіскального вирівнювання для цих трансфертів відіграють центральну роль, підтримуючи справедливі та ефективні публічні послуги у різних регіонах. Фіскальні трансферти забезпечують перерозподіл ресурсів з метою зменшення фіскальних диспропорцій між багатшими та біднішими регіонами, сприяючи вирівнюванню умов доступу до публічних послуг. Однак немає двох однакових моделей таких трансфертів: вони можуть вирівнювати можливості або потреби, або і те, і інше, частково чи повністю. У багатьох країнах ОЕСР фіскальні трансферти становлять значну частку державних витрат: в Австралії, Японії, Німеччині та Кореї – близько 9%, у Швеції та Іспанії – близько 4%. У цьому документі розглядається, як окремі країни адаптують свої системи фіскального вирівнювання, формують необхідні конструктивні особливості, зберігають міжрегіональну справедливість та ефективність. Експерти роблять висновок, що добре розроблені механізми вирівнювання можуть підтримувати зусилля з консолідації, не підриваючи місцеву фіскальну дисципліну. Зокрема, сумісні зі стимулами формули трансфертів, які винагороджують зусилля субнаціонального рівня щодо збільшення доходів та контролю витрат, допомагають уникнути негативного впливу на місцеве бюджетування. У звіті також наголошується на важливості інституційної стійкості: правові та процедурні гарантії, що захищають механізми вирівнювання від ситуативних скорочень, можуть підтримувати стабільність міжбюджетних фінансів навіть під час режиму жорсткої економії. Крім того, узгодження вирівнювання з ширшими політичними цілями (наприклад, включення кліматичних або пов’язаних з охороною здоров’я чинників) є перспективним підходом до посилення міжсекторальної узгодженості. Отже, країни можуть проводити фіскальну консолідацію таким чином, щоб підтримувати солідарність між регіонами, калібруючи системи трансфертів з надійними стимулами та адаптивними функціями, що дозволяє забезпечити ефективність та справедливість фіскального вирівнювання, а також просувати національні цілі  у сфері «зелених» інвестиції та охорони здоров’я.

Детальніше: https://qrpage.net/qr/vrISq, https://qrpage.net/qr/vHwnThttps://doi.org/10.1787/4853a4d0-en.

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ЦСР_SDG #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини  #НРАТ_Інноваторам_новини

ОЕСР: МІЖБЮДЖЕТНІ ТРАНСФЕРТИ І ФІСКАЛЬНЕ ВИРІВНЮВАННЯ
2025-08-22
Поширити