ГШІ  ВИМАГАЄ  НОВОЇ  СИСТЕМИ  ОЦІНЮВАННЯ

ГШІ  ВИМАГАЄ  НОВОЇ  СИСТЕМИ  ОЦІНЮВАННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кріс Джонс «Коли генеративний штучний інтелект змінює планку оцінювання».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Кріс Джонс «Коли генеративний штучний інтелект змінює планку оцінювання».

У ній наголошується, що ГШІ отримав наразі такий розвиток, що фактично змушує викладачів університетів постійно підвищувати власну планку креативності та вносити суттєві зміни у систему оцінювання, як власне, у весь освітній процес. Спираючись на свій досвід, Кріс говорить, що більшість його студентів використовують ГШІ, але насправді вони можуть впоратися із завданням краще, ніж ШІ. Він описує  результати вивчення використання системи оцінювання із залученням ChatGPT (оскільки саме цей інструмент є найпопулярнішим серед студентів) та HeyGen.  Політику щодо застосування штучного інтелекту у рамках свого курсу він розробив таким чином, щоб студенти могли використовувати ШІ виключно як інструмент для роботи, а  не  для створення самої роботи. Його система оцінювання передбачає ведення журналу використання штучного інтелекту та проведення аналізу щодо вибору його інструментів, визначення його користі та недоліків, забезпечення прозорості освітнього процесу із застосуванням нових технологій. Він наголошує, що такий підхід є чесним і слідкує, щоб його застосування було зрозумілим для студентів, приносило їм користь та надавало більше балів. 

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/KRL3o

Фото:  pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-05-02
Поширити
ОНОВЛЕНО ВИМОГИ ДО МІЖДИСЦИПЛІНАРНИХ ОСВІТНІХ (НАУКОВИХ) ПРОГРАМ

ОНОВЛЕНО ВИМОГИ ДО МІЖДИСЦИПЛІНАРНИХ ОСВІТНІХ (НАУКОВИХ) ПРОГРАМ

Міністерство освіти і науки України змінило «Вимоги до міждисциплінарних освітніх (наукових) програм».

Міністерство освіти і науки України змінило «Вимоги до міждисциплінарних освітніх (наукових) програм».

Відповідний наказ від 21 березня 2025 року № 482    зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07 квітня 2025 року за № 573/43943 оприлюднено на порталі ЛігаЗакон. Це зроблено на виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього процесу». Передбачено, що міждисциплінарні освітні програми можуть створюватись на всіх рівнях вищої освіти у межах відповідної предметної області. Разом з цим, до міждисциплінарної предметної області на кожному рівні вищої освіти не можуть включатися спеціальності, що передбачають доступ до професій, для яких запроваджено додаткове регулювання. Також у документі визначено основні види міждисциплінарних освітніх програм (поєднані, комбіновані, галузеві).

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/6BTuB, https://ukrintei.ua/y/FpiGM

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-05-02
Поширити
ОЕСР: НЕКОНКУРЕНТНІ ЗАСТЕРЕЖЕННЯ  У  КРАЇНАХ ОЕСР

ОЕСР: НЕКОНКУРЕНТНІ ЗАСТЕРЕЖЕННЯ  У  КРАЇНАХ ОЕСР

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «П’ять фактів про неконкуренцію та пов’язані з нею застереження у країнах ОЕСР» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «П’ять фактів про неконкуренцію та пов’язані з нею застереження у країнах ОЕСР» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

У ньому йдеться про обмежувальні положення, що забороняють працівникам приєднуватися або створювати конкуруючу фірму (застереження про неконкуренцію); розголошення конфіденційної інформації; «переманювання» колишніх колег чи клієнтів, що зазвичай пояснюються захистом законних бізнес-інтересів (наприклад, комерційної таємниці, списків клієнтів, інвестицій у навчання). Зростає занепокоєння, що такі положення можуть бути використані для придушення мобільності робочих місць та запобігання конкуренції. У матеріалі з посиланням на зібрані масштабні дані показано, що положення про неконкуренцію є більш поширеними, ніж раніше очікувалося, причому в деяких країнах до чверті працівників підпадають під дію таких положень. Вони виходять за рамки групи високооплачуваних фахівців і масово поширюються на низькооплачуваних працівників та працівників простої праці, поєднуючись з іншими обмеженнями, що додатково і невиправдано погіршує переговорні позиції працівників. Експерти вважають, що положення про неконкуренцію пригнічують мобільність робочих місць, вихід на ринок нових фірм, а також інновації, зростання заробітної плати й продуктивності. Регуляторні зусилля з обмеження положень про неконкуренцію набирають обертів у ряді країн ЄС. Разом із тим, для їх підкріплення необхідні додаткові дослідження щодо впливу таких положень на розвиток підприємництва і ринок праці.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/HWPov, https://ukrintei.ua/y/CUQDN,

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2025-05-02
Поширити
ЯК ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ МОЖЕ ДОПОМОГТИ ЗІ СТВОРЕННЯМ РЕЗЮМЕ ТА ПОШУКОМ РОБОТИ

ЯК ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ МОЖЕ ДОПОМОГТИ ЗІ СТВОРЕННЯМ РЕЗЮМЕ ТА ПОШУКОМ РОБОТИ

Команда UGEN у рамках проєкту «Uni-Biz Bridge» представила у відкритому доступі матеріал «Штучний інтелект може допомогти зі створенням резюме та пошуком роботи?».

Команда UGEN у рамках проєкту «Uni-Biz Bridge» представила у відкритому доступі матеріал «Штучний інтелект може допомогти зі створенням резюме та пошуком роботи?».

У ньому йдеться про те, що наразі штучний інтелект стає реальним інструментом кар’єрного зростання, зокрема  може допомогти у пошуку роботи та написанні стандартних текстів, зокрема – резюме кандидата на посаду.  ШІ здатний відредагувати англомовну версію резюме, виправити граматичні та лексичні помилки (інструмент – rezi.ai). ШІ може здійснити адаптацію резюме під конкретну вакансію, яка Вам сподобалась: він аналізує вакансію та «підлаштовує» Ваше резюме саме під неї (інструмент – resume.io та tealhq.com). Під час підготовки до співбесіди ШІ може допомогти, взявши на себе роль рекрутера та задавати Вам типові для співбесіди запитання (інструмент – Chat GPT,  Interview Warmup, grow.google/interview-warmup).  ШІ також стане у нагоді, якщо Ви вирішете проаналізувати власний LinkedIn-профіль: він надасть поради щодо його оптимізації – яку інформацію слід додати, щоб дані про Вас легше знаходили рекрутери (інструмент – kickresume.com).

Детальніше: https://t.me/ugen_UBB/933

Фото: UGEN

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-05-01
Поширити
ОНЛАЙНОВІ НАВЧАЛЬНІ КУРСИ ДЛЯ БІБЛІОТЕКАРІВ

ОНЛАЙНОВІ НАВЧАЛЬНІ КУРСИ ДЛЯ БІБЛІОТЕКАРІВ

Національна бібліотека Польщі розмістила у відкритому доступі серію онлайнових навчальних курсів із підвищення кваліфікації бібліотечних фахівців.

Національна бібліотека Польщі розмістила у відкритому доступі серію онлайнових навчальних курсів із підвищення кваліфікації бібліотечних фахівців.

Вони охоплюють ключові аспекти діяльності бібліотеки, пояснюють її роль та функції, демонструють важливе значення спільного каталогізаційного середовища різних бібліотек та формування загальнодержавного каталогу, значення національної бібліографії,  описує стандарти і методологію каталогізації. Наразі можна долучитись до 6 окремих курсів: «Роль і функції Національної бібліотеки у польському бібліотечному середовищі»; «Спільне каталогізаційне середовище Національної бібліотеки Польщі»; «Стандарти організації бібліографічних даних»; «Офіційний перелік видань – основна складова поточної національної бібліографії»; «Дескриптори Національної бібліотеки: основні положення та практика»; «3они бібліографічного опису книги. Теоретична частина каталогізації»; «Створення бібліографічного запису у форматі MARC 21 в системі Alma». Кожен з них є окремим сертифікованим навчальним курсом, за проходження якого видаються іменні сертифікати (українською та англійською мовами). Україномовні версії курсів стали  результатом співпраці Національної бібліотеки Польщі із Національною бібліотекою України імені Ярослава Мудрого.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/q0g2shttps://ukrintei.ua/y/PJe6g

Фото:  скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Бібліотекарям #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2025-05-01
Поширити
ОЕСР: ДЕФІЦИТ РОБОЧОЇ СИЛИ ТА НЕРІВНІСТЬ НА РИНКУ ПРАЦІ

ОЕСР: ДЕФІЦИТ РОБОЧОЇ СИЛИ ТА НЕРІВНІСТЬ НА РИНКУ ПРАЦІ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Дефіцит робочої сили та нерівність на ринку праці: докази та політичні наслідки» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Дефіцит робочої сили та нерівність на ринку праці: докази та політичні наслідки» із серії «Робочі документи департаменту економіки ОЕСР».

У ньому зазначається, що упродовж останнього десятиліття дефіцит робочої сили досяг історично високого рівня. І хоча нещодавно відбулись деякі коригування ринку праці, що частково послабили цю напругу, кілька секторів економіки продовжують відчувати на собі значний дефіцит кадрів. Ця проблема перешкоджає зростанню продуктивності, загострює вузькі місця у ланцюжку поставок і зрештою сприяє посиленню інфляційного тиску.  На цьому тлі дефіцит робочої сили розглядається з позицій розподілу, причому експерти ОЕСР зосереджуються  на таких аспектах, як рівень заробітної плати, доплати та соціально-демографічні аспекти. Доводиться, що ключовим чинником дефіциту є низька якість робочих місць, що перешкоджає працівникам їх займати або на них утримуватись. Постійно відчувають високий дефіцит кадрів такі сектори, як охорона здоров’я, транспорт і складське господарство, готельна сфера, система харчування, будівництво. Незважаючи на дефіцит, у цих секторах не відбувалось широкомасштабного покращення реальної заробітної плати. Щодо якості робочих місць, то сектори та професії з найбільшим дефіцитом, як правило, демонструють вищий рівень позмінної роботи; працівники у цих секторах зазнають більшого негативного впливу як на психічне, так і на фізичне здоров’я. Розроблені рекомендації щодо політичних дій у відповідь на ситуацію, що склалась. Вони включають підтримку ефективного перерозподілу ринку праці, пріоритет покращення якості робочих місць та пом’якшення регіональних відмінностей.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/pAjG9, https://ukrintei.ua/y/VCCFH, https://doi.org/10.1787/14e62ec0-en 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2025-05-01
Поширити
ЯК ЕФЕКТИВНО ВИКОРИСТОВУВАТИ ШІ В УНІВЕРСИТЕТАХ

ЯК ЕФЕКТИВНО ВИКОРИСТОВУВАТИ ШІ В УНІВЕРСИТЕТАХ

Міністерство цифрової трансформації України разом із Міністерством освіти і науки України розробили рекомендації щодо використання штучного інтелекту в освітній сфері. 

Міністерство цифрової трансформації України разом із Міністерством освіти і науки України розробили рекомендації щодо використання штучного інтелекту в освітній сфері. 

Документ, підготовлений експертами, ураховує досвід освітян та  IT-фахівців. Наголошується, що 60% навчальних закладів у всьому світі вже фактично використовують ШІ, а 80% мають плани щодо розширення його використання у наступні 5 років. Штучний інтелект може стати ментором у навчанні та дієвим інструментом розвитку й оптимізації рутинних завдань. Підготовлені методичні рекомендації фактично створюють методичну основу для упровадження та раціонального використання технологій ШІ в освітньому процесі, науковій та інноваційній діяльності, а також в системі управління закладами вищої освіти. Документ містить огляд можливих сценаріїв інтеграції ШІ у зазначені вище сфери, перелік корисних ШІ-інструментів та приклади вирішення конкретних завдань, з якими може допомогти штучний інтелект. Це: генерування й перевірка тестів, створення презентацій, аналіз навчальних досягнень студентів; пошук інформації для наукових робіт, підготовка до іспитів, генерування ідей для презентацій та есе або вивчення мов;  оптимізація адміністративних процесів. Рекомендації ураховують правові та етичні норми, відповідають на суспільну потребу в модернізації освітнього процесу й підвищення конкурентоспроможності закладів вищої освіти, містять відсилання до успішних зарубіжних практик використання систем ШІ у провідних університетах світу. Рекомендації розроблено за сприяння Проєкту «Цифровізація для зростання, доброчесності та прозорості» – UK DIGIT, що виконується Фондом Євразія та фінансується UK Dev.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/3rfne, https://ukrintei.ua/y/fBUMY

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект #НРАТ_АкадемДоброчесність_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2025-04-30
Поширити
ОБГОВОРЕННЯ КРИТЕРІЇВ КОНКУРСНОГО ВІДБОРУ ВИКОНАВЦІВ ДЕРЖЗАМОВЛЕННЯ НА ПІДГОТОВКУ ЗДОБУВАЧІВ  ВИЩОЇ ОСВІТИ

ОБГОВОРЕННЯ КРИТЕРІЇВ КОНКУРСНОГО ВІДБОРУ ВИКОНАВЦІВ ДЕРЖЗАМОВЛЕННЯ НА ПІДГОТОВКУ ЗДОБУВАЧІВ  ВИЩОЇ ОСВІТИ

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт наказу «Про затвердження критеріїв конкурсного відбору виконавців державного замовлення на підготовку здобувачів третього рівня вищої освіти в закладах вищої освіти, що належать до сфери управління МОН, та приватних закладах вищої освіти».

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт наказу «Про затвердження критеріїв конкурсного відбору виконавців державного замовлення на підготовку здобувачів третього рівня вищої освіти в закладах вищої освіти, що належать до сфери управління МОН, та приватних закладах вищої освіти».

Документ розроблений МОН відповідно до пункту 8 урядової постанови від 20 травня 2013 року № 363 «Про затвердження Порядку розміщення державного замовлення на підготовку фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів», а також підпункту 62 пункту 4 «Положення про Міністерство освіти і науки України». Метою проєкту є визначення механізмів, порядку організації та проведення процедури розміщення державного замовлення на підготовку здобувачів третього рівня вищої освіти (докторів філософії) у закладах вищої освіти державної форми власності, що належать до сфери управління Міністерства освіти і науки та закладах вищої освіти приватної форми власності. Планується, що реалізація цього проєкту забезпечить упровадження прозорих механізмів проведення процедури розміщення державного замовлення. Пропозиції та зауваження до проєкту можна подати до 12 травня 2025 року.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/54gT9, https://ukrintei.ua/y/YybA7

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_обговорення #НРАТ_Освітянам_обговорення

2025-04-30
Поширити
ДЕРЖАВНА АТЕСТАЦІЯ НАУКОВИХ УСТАНОВ І ЗВО ЗА НАПРЯМАМИ «БІОМЕДИЧНИЙ» ТА «ГУМАНІТАРНО-МИСТЕЦЬКИЙ»

ДЕРЖАВНА АТЕСТАЦІЯ НАУКОВИХ УСТАНОВ І ЗВО ЗА НАПРЯМАМИ «БІОМЕДИЧНИЙ» ТА «ГУМАНІТАРНО-МИСТЕЦЬКИЙ»

Міністерство освіти і науки України  оголосило про початок державної атестації наукових установ і закладів вищої освіти за науковими напрямами «Біомедичний» та «Гуманітарно-мистецький».

Міністерство освіти і науки України  оголосило про початок державної атестації наукових установ і закладів вищої освіти за науковими напрямами «Біомедичний» та «Гуманітарно-мистецький».

Атестація здійснюватиметься відповідно до «Методики оцінювання ефективності наукової (науково-технічної) діяльності наукових установ і закладів вищої освіти щодо провадження ними такої діяльності за окремими науковими напрямами під час проведення державної атестації», затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 21 жовтня 2024 року № 1485. Ця методика – єдина для наукових установ і закладів вищої освіти. Подання документів у рамках атестації здійснюється через профільний модуль «Державна атестація» Національної електронної науково-інформаційної системи URIS.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/fqvGD, https://ukrintei.ua/y/HlsiU, https://ukrintei.ua/y/q55TZ, https://nauka.gov.ua/information/atestat/

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-04-30
Поширити
ОЕСР: ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО ЕКОНОМІКУ ОКЕАНУ

ОЕСР: ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО ЕКОНОМІКУ ОКЕАНУ

У блозі Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована стаття Клер Джоллі та  Джеймса Джолліффа «Десять фактів про економіку океану, які потрібно знати».

У блозі Організації економічного співробітництва та розвитку опублікована стаття Клер Джоллі та  Джеймса Джолліффа «Десять фактів про економіку океану, які потрібно знати».

У ній наголошується, що  економіка світового океану є надзвичайно важливою складовою загальної світової економіки, але наразі вона стикається зі зростаючими екологічними та економічними викликами. Автори пропонують десять фактів, які формують політичні рішення та спрямовують дії для забезпечення майбутнього економіки океану.  Океанічна економіка є основною економічною силою та чинником стабільного довгострокового зростання, являє собою важливе джерело зайнятості, забезпечує розвиток туризму, відновлюваної енергетики. Океан є джерелом життя нашої планети яке становить 90% біосфери, покриває близько 71% поверхні Землі та забезпечує понад половину її кисню. Океан є рушійною силою економічної активності, підтримуючи мільйони робочих місць, забезпечуючи продовольчу безпеку та підтримуючи глобальний розвиток. Викликами для неї стали зміна клімату, втрата біорізноманіття, деградація навколишнього середовища, нестримна незаконна діяльність. Про цей йдеться у звіті ОЕСР «Економіка океану до 2050 року». Довгострокова життєздатність економіки океану залежить від скоординованих політичних дій, пов’язаних з відмовою від шкідливих екологічних практик, боротьбою з незаконною діяльністю, посиленням переходу до чистіших джерел енергії, підтримкою дослідницьких програм та використанням цифрових технологій.

Детальніше: https://ukrintei.ua/y/n2Fbp, https://ukrintei.ua/y/lEVCt, https://ukrintei.ua/y/B6tSU

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2025-04-30
Поширити