ЯК РОЗВИНУТИ МИСЛЕННЯ ДОСЛІДНИКА

ЯК РОЗВИНУТИ МИСЛЕННЯ ДОСЛІДНИКА

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Шайфа Уддін Ахаммеда «Як розвинути мислення дослідника в аспірантурі».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Шайфа Уддін Ахаммеда «Як розвинути мислення дослідника в аспірантурі».

Автор говорить, що вступ до аспірантури – це початок зовсім нового етапу, який дозволяє відточити мислення майбутнього доктора філософії.  Життя аспіранта є доволі непростим, і одне з найбільших випробувань пов’язане саме із розвитком мислення. Переходячи від студентського статусу «споживача знань» до їх виробника, аспірант переходить від пасивного поглинання інформації до активного генерування нових ідей у процесі власних досліджень. Для цього потрібно розвивати мислення дослідника. По-перше, аспіранту необхідно сформувати план власної кар’єри, адже підготовка докторської дисертації – складний довгий шлях, який трохи лякає новачків. По-друге, потрібно використовувати кожну можливість, щоб навчитися – якщо вступив на шлях навчання в аспірантурі, то напевне ти маєш бажання вчитися, його треба плекати й підтримувати. По-третє, слід розвивати свій досвід викладання, активно шукати можливості для роботи в  університеті та за його межами, що розвиватиме інтуїцію, дозволить безпосередньо застосовувати нові навички у співпраці зі студентами, надасть усвідомлення себе як дослідника. По-четверте, потрібно постійно відвідувати конференції та активно й багато читати наукові журнали, – без цього робота аспіранта не матиме бажаного рівня та впливу. Конференції пропонують платформу для зворотного зв’язку, експертної оцінки, підвищення видимості досліджень і безцінного спілкування. Так само публікації можуть надихнути на нові ідеї та показати несподівані перспективи подальших досліджень. «Докторська подорож» ніколи не буває легкою, враховуючи кількість пов’язаних із цим зобов’язань. Необхідно весь час пам’ятати, що ви дослідник і вчений, і що ваша робота може продукувати нові знання.

Детальніше: https://surl.li/nnaspr, https://surl.li/ykoegg

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Науковцям_КращіПрактики #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-02-07
Поширити
РЕЙТИНГ УНІВЕРСИТЕТІВ ЗА ЦИТУВАННЯМ У GOOGLE SCHOLAR

РЕЙТИНГ УНІВЕРСИТЕТІВ ЗА ЦИТУВАННЯМ У GOOGLE SCHOLAR

Опубліковано рейтинг університетів за кількістю цитувань у профілях дослідників Google Scholar за січень 2025 року.

Опубліковано рейтинг університетів за кількістю цитувань у профілях дослідників Google Scholar за січень 2025 року.

Він побудований за  ініціативою Cybermetrics Lab, іспанської дослідницької групи Instituto de Politicas y Bienes Públicos del Consejo Superior de Investigaciones Sientíficas. Рейтинг відображає прихильність університетів до принципів відкритої науки і враховує цитованість 310 профілів авторів у Google Scholar. При побудові рейтингу використані відомості понад 6,3 тис. закладів вищої освіти, дані стосовно яких були упорядковані за кількістю цитат, отриманих найкращими дослідниками кожної установи. До топ-5 українських ЗВО у рамках цього рейтингу увійшли: Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»», Сумський державний університет,  Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна,  Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана.

Детальніше: https://surl.li/ycramf, https://surl.li/zbkhsx

Фото: pixabae.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ВідкритаНаука #НРАТ_ПопуляризаціяНауки #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-02-07
Поширити
СТИПЕНДІЇ ДЛЯ МОЛОДИХ НАУКОВЦІВ

СТИПЕНДІЇ ДЛЯ МОЛОДИХ НАУКОВЦІВ

House of Europe інформує про старт відбору на отримання дослідницьких стипендій за програмою для молодих спеціалістів «Україна в європейському діалозі» / Ukraine in European Dialogue Junior Fellowship».

House of Europe інформує про старт відбору на отримання дослідницьких стипендій за програмою для молодих спеціалістів «Україна в європейському діалозі» / Ukraine in European Dialogue Junior Fellowship».

Йдеться про надання стипендіальної підтримки українських вчених, які наразі закінчують або нещодавно закінчили докторантуру. Їм пропонується доступ до ресурсів Інституту наук про людину (IWM) у Відні, якщо вони продемонстрували винятковий талант та готові працювати над дослідницьким проектом за власним вибором. Стипендії відкриті для всіх академічних дисциплін у гуманітарних та соціальних науках. Особливо заохочуються дослідницькі пропозиції, пов’язані з місією та дослідженнями IWM. Переможці конкурсного відбору отримають щомісячну стипендію у розмірі від 2,75 тис. євро (для тих, хто навчаєтеся) до  3,3 тис. євро (для тих, хто захистив дисертацію) та можливість з вересня 2025 року по червень 2026 року працювати над своїм дослідженням. Заявку на участь можна подати до 12 лютого 2025 року.

Детальніше: https://surl.li/ezfsyo, https://surl.li/zodkvr, https://surl.li/pxfxwk

Фото: House of Europe

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-02-07
Поширити
ОЕСР:  МОДЕЛЬ CIME ДЛЯ ОСВІТИ

ОЕСР:  МОДЕЛЬ CIME ДЛЯ ОСВІТИ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Модель колективного розуму для освіти (CIME)» із серії «Робочі документи ОЕСР з освіти».

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Модель колективного розуму для освіти (CIME)» із серії «Робочі документи ОЕСР з освіти».

Наголошується, що  від співбесіди при прийомі на роботу й коректного оцінювання набутих навичок до визначення рівня когнітивних і некогнітивних навичок в освіті, якості медичної освіти та кваліфікаційних іспитів для юристів, – скрізь є потреба у точному оцінюванні. Оприлюднений документ представляє представляє модель колективного розуму для оцінювання (CIME) – структуру, розроблену для усунення обмежень, притаманних традиційним методам оцінювання. CIME об’єднує психометричне моделювання, великі мовні моделі і досвід людини для ефективного оцінювання складних і детальних компетенцій, що поєднують когнітивні і некогнітивні навички у різноманітних контекстах. Модель встановлює жорсткі та постійно оновлювані критерії оцінювання для забезпечення внутрішньої узгодженості, усунення упередженості та підтримки порівнянності. Також CIME включає передові діагностичні методології, використовуючи психометричне шкалування та пошуково-доповнену генерацію (RAG) для забезпечення комплексної діагностики. Це повинно гарантувати, що усі результати базуються на точних і перевірених джерелах. CIME здатна надавати персоналізований зворотний зв’язок, підлаштовуючи діагностику до компетенцій і досвіду окремих учнів. Це дозволяє персоналізувати навчання та підтримує прийняття обґрунтованих рішень в освіті. Також експерти вважають, що CIME є масштабованим та ефективним рішенням для процесу освітнього оцінювання і розроблення політики.

Детальніше: https://surl.li/qfzyfc, https://surl.li/rqtcsw

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини

2025-02-07
Поширити
ОЕСР: ВПЛИВ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ДОБРОБУТ

ОЕСР: ВПЛИВ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ДОБРОБУТ

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Вплив цифрових технологій на добробут:  основні відомості зі спеціальних публікацій» із серії «Документи ОЕСР про добробут і нерівність». 

Організація економічного співробітництва та розвитку опублікувала робочий документ «Вплив цифрових технологій на добробут:  основні відомості зі спеціальних публікацій» із серії «Документи ОЕСР про добробут і нерівність». 

У ньому наголошується, що  цифрові технології змінюють наше життя, суттєво впливаючи на людське благополуччя як на особистому, так і на суспільному рівні. Оскільки ці технології все більше інтегруються у наше повсякденне життя, вкрай важливо підвищити обізнаність про їхній позитивний і негативний вплив.  Хоча такі інновації, як штучний інтелект у сфері охорони здоров’я та допоміжні носимі пристрої розширюють можливості людей і покращують доступ до медичних послуг, вони також створюють ризики (наприклад, загострення проблем з психічним здоров’ям, дезінформація, порушення приватності життя).  Підвищення обізнаності щодо  ризиків, пов’язаних з цифровими технологіями, допомагає людям приймати більш обґрунтовані та безпечні рішення. У той же час просто розширення обізнаності – недостатньо. Необхідно, щоб користувачі мали контроль над  власним цифровим досвідом, отримували навички використання технологій для навчання, працевлаштування та особистого розвитку. Нарешті, відповідальне використання цифрових технологій має важливе значення для захисту конфіденційності даних, підтримки демократичних цінностей і дотримання етичних стандартів. Цифрові технології можуть посилювати існуючу нерівність, якщо доступ до них і опанування навичок розподілені нерівномірно. Необхідні індивідуальні інклюзивні рішення для цифрової доби.

Детальніше: https://surl.li/rerzqlhttps://surl.li/pomgqe

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2025-02-06
Поширити
ТЕХНІКИ ПОДОЛАННЯ ХВИЛЮВАННЯ ПЕРЕД ВИСТУПОМ

ТЕХНІКИ ПОДОЛАННЯ ХВИЛЮВАННЯ ПЕРЕД ВИСТУПОМ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Лінсі Тодд і Джеймс Лейтон «Турбуєтесь про публічні виступи?

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Лінсі Тодд і Джеймс Лейтон «Турбуєтесь про публічні виступи?

Спробуйте ці театральні поради». У ній автори пропонують працювати над своїми виконавськими навичками  за допомогою прийомів, які використовують актори. Для великої кількості людей страх сцени є одним з найбільших.  Він може вразити кожну людину несподівано, коли необхідність вийти на сцену видається такою ж привабливою, як і занурення у воду, повну акул. «Страх сцени» – це оманливий термін. Насправді йдеться не лише про сцену,  а про будь-які  переживання при публічному виступу, – у  невеликій аудиторії або навпаки. Спікер повинен адаптувати свою поведінку відповідно до специфіки слухачів; не повинен недооцінювати значення вокальної розминки  для голосових зв’язок, яка готує голос до максимальної потужності перед публічним виступом; вміти користуватись технікою дихання для зменшення стресу та регулювати нервову систему. Для підвищення концентрації, енергетичного потенціалу та мотивації потрібно підвищувати самосвідомість. Якщо вдається викликати зворотню реакцію від аудиторії слухачів, виникає натхнення і відчуття влади, знизити рівень кортизолу та підвищити рівень тестостерону. Щоб під час промови заспокоїтись та відчути безпеку, потрібно дозволити собі робити помилки. Нервувати під час публічних виступів – це абсолютно нормально. Виконавці та науковці з десятиліттями досвіду все одно стикаються зі сценічним страхом. Немає сенсу соромитися, адже є багато методів, за допомогою яких можна значно полегшити свої публічні виступи: не потрібно багато зусиль, щоб напрацювати упевненість у собі та почати відчувати ритм цільової аудиторії.

Детальніше: https://surl.li/jkqkcp

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Науковцям_КращіПрактики #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-02-06
Поширити
ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

ПОВІДОМЛЕННЯ ЩОДО ЗАХИСТІВ ДИСЕРТАЦІЙ ДОКТОРІВ ТА КАНДИДАТІВ НАУК

Міністерством освіти і науки України 5 лютого 2025 року оприлюднене повідомлення про захисти на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Міністерством освіти і науки України 5 лютого 2025 року оприлюднене повідомлення про захисти на здобуття наукового ступеня кандидата і доктора наук.

Публікація здійснена відповідно до чинного порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 20 листопада 2019 року № 943.

Детальніше: https://surl.li/fbhtro, http://surl.li/rhajm,

https://surl.li/clzpdd, https://surl.li/gxheks

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2025-02-06
Поширити
ПРОГРАМА МАСШТАБУВАННЯ УКРАЇНСЬКИХ СТАРТАПІВ

ПРОГРАМА МАСШТАБУВАННЯ УКРАЇНСЬКИХ СТАРТАПІВ

Міністерство цифрової трансформації України, Український фонд стартапів та BeFounder Україна інформують про запуск акселераційної програми «BeFounder Ukraine Edition».

Міністерство цифрової трансформації України, Український фонд стартапів та BeFounder Україна інформують про запуск акселераційної програми «BeFounder Ukraine Edition».

Вона покликана сприяти розширенню можливостей українських підприємців до розвитку стратегічних зв’язків, виходу на європейський та світовий ринок.  Топові технологічні експерти розкажуть учасникам програми про засоби та інструменти масштабування бізнесу й особливості виходу на ринки Німеччини, Австрії та Швейцарії; підтримку стартапів; побудову мереж та ефективний обмін досвідом. Долучитись до навчання можуть стартапи на стадії pre-seed з сильною бізнес-ідеєю та готовою до зростання командою або на стадії seed і вище (які вже досягнули перших успіхів на ринку та мають потенціал для масштабування).

Детальніше: https://befounder.eu/ukraine-edition/, https://surl.li/zmoypc

Фото: Мінцифри

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Інноваторам_новини #НРАТ_ОсвітаОнлайн

2025-02-06
Поширити
РОЗШИРЕННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ВИКЛАДАЧІВ І СТУДЕНТІВ ЧЕРЕЗ ВІДКРИТИЙ ДОСТУП ДО ОСВІТНІХ ДАНИХ

РОЗШИРЕННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ВИКЛАДАЧІВ І СТУДЕНТІВ ЧЕРЕЗ ВІДКРИТИЙ ДОСТУП ДО ОСВІТНІХ ДАНИХ

На офіційному порталі європейських даних DataEuropaEu опублікована інформація «Навчання, кероване даними: як відкриті дані забезпечують майбутнє освіти».

На офіційному порталі європейських даних DataEuropaEu опублікована інформація «Навчання, кероване даними: як відкриті дані забезпечують майбутнє освіти».

Вона присвячена розширенню можливостей викладачів і студентів  при використанні відкритого доступу до освітніх даних. Наголошується, що відкриті дані революціонізують освітній сектор, надаючи безпрецедентний доступ до інформації. Школи та університети по всій Європі все більше використовують відкриті дані для покращення навчального досвіду та підвищення освітніх результатів. Наразі Data.europa.eu пропонує понад 37 тис. наборів даних, пов’язаних з освітою, культурою та спортом. Ці набори даних дозволяють викладачам адаптувати свої методики навчання, роблячи освіту більш інтерактивною. Карта впливу відкритих даних показує, як вони використовуються в усьому світі, – йдеться про відкриті дані 90-та країн і понад 1,6 тис. організацій. Інфографіка даних, представлених  на цій платформі, демонструє різноманітність типів даних і типів організацій, варіанти їх використання (TuvaLabs) та інструменти підвищення грамотності стосовно даних і навичок студентів. Міжнародний інститут планування освіти ЮНЕСКО вважає відкриті дані чинником підвищення прозорості, підзвітності та контролю громадян за освітніми ресурсами. Синергія між відкритими даними та освітою підтримує більш поінформоване та справедливе суспільство, що робить важливим включення відкритих даних у майбутнє освіти, в якому розвивається співпраця між навчальними закладами, урядами та приватним сектором.

Детальніше: https://data.europa.eu/en, https://surl.li/euqiyb, https://surl.li/nwfdwf, https://surl.li/enkwyv,  https://surl.li/ronzco

Фото: DataEuropaEu

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

#НРАТ_ВідкритіДані #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-02-06
Поширити
ЗБАЛАНСУВАННЯ НАВЧАННЯ ТА ДОСЛІДЖЕННЯ

ЗБАЛАНСУВАННЯ НАВЧАННЯ ТА ДОСЛІДЖЕННЯ

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Каллума Рассела «Як збалансувати навчання та дослідження». У ній автор ділиться своїми міркуваннями про поєднання викладання та дослідження на основі саморозвитку.

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Каллума Рассела «Як збалансувати навчання та дослідження». У ній автор ділиться своїми міркуваннями про поєднання викладання та дослідження на основі саморозвитку.

Він вважає, що для створення стимулюючого навчального середовища для студентів, та підтримки інтересу до оригінальних досліджень, необхідно навчитися ефективно керувати часом. І тут традиційні стратегії, такі як ретельне планування та визначення пріоритетів, залишаються безцінними. Встановлення чітких, досяжних цілей як для викладацької, так і для дослідницької діяльності та створення структурованого розкладу може значно зменшити дублювання і стрес. Ще один важливий момент – інтеграція своїх досліджень у  процес навчання, коли вони розглядаються не як окремі одиниці, а як взаємодоповнюючі аспекти академічного середовища. Наступна порада – не боятися технологій, адже цифрова ера надає нам безліч інструментів, які можуть полегшити балансування між навчанням і дослідженнями. Платформи для співпраці спрощують комунікацію та управління проектами в дослідницьких групах, дозволяючи ефективніше використовувати час і ресурси. Штучний інтелект став цінним цифровим інструментом, який надихає та генерує ідеї як для навчання, так і для досліджень. Необхідно розвивати мережу підтримки, налагоджувати стосунки з колегами, які можуть розділити навантаження з навчання, запропонувати відгук і співпрацювати у дослідницьких проектах, використовувати доступну інституційну підтримку. Неоціненною може стати допомога спеціальних університетських підрозділів, до яких можна звернутися за порадою, керівництвом і підтримкою. Крім того, воркшопи та семінари з ефективних методів навчання і дослідження відкривають нові перспективи та стратегії, сприяючи процвітаючій мережі співпраці між багатьма різними галузями академічного середовища. Важливо проявляти гнучкість і бути відкритим для коригування своїх стратегій. Вимоги академічних кіл не повинні наносити шкоду особистому добробуту викладача чи дослідника, тому обов’язково слід знаходити час для відпочинку та хобі за межами університету, щоб підвищити загальну продуктивність і задоволення від життя.

Детальніше: https://surl.li/hyqwlj, https://surl.li/ljejwk

Фото: pixabae.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_Науковцям_КращіПрактики #НРАТ_Освітянам_КращіПрактики

2025-02-05
Поширити