ОЕСР: ІНФОРМАЦІЙНА ПЛАТФОРМА БАГАТОНАЦІОНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ

ОЕСР: ІНФОРМАЦІЙНА ПЛАТФОРМА БАГАТОНАЦІОНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Організація економічного співробітництва та розвитку у серії «Робочі документи ОЕСР зі статистики» опублікувала матеріал, що привертає увагу до Інформаційної платформи багатонаціональних підприємств.

Організація економічного співробітництва та розвитку у серії «Робочі документи ОЕСР зі статистики» опублікувала матеріал, що привертає увагу до Інформаційної платформи багатонаціональних підприємств.

Наголошується, що ОЕСР та Статистичний відділ ООН спільно розробили нову Інформаційну платформу Multinational Enterprise Information Platform (MEIP). Вона заснована на матеріалах досліджень ОЕСР та ООН та накопичених статистичних даних про масштаби міжнародної діяльності багатонаціональних підприємств. Нова платформа використовує загальнодоступні дані для збору актуальної інформації про 500 найбільших у світі багатонаціональних підприємств, забезпечуючи комплексне уявлення про їх фізичну та цифрову присутність. Також платформа містить інструмент моніторингу крупних подій, таких як злиття та поглинання, надає цінний орієнтир для національних статистичних управлінь і дослідників. Інформацію можна візуалізувати на зручній інформаційній панелі.

Детальніше: http://surl.li/qlcuw, http://surl.li/qlcwd, https://doi.org/10.1787/b7d90a06-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD

2024-02-14
Поширити
ГАРВАРД І МАССАЧУСЕТС ПІСЛЯ ЗАПРОВАДЖЕННЯ EDX

ГАРВАРД І МАССАЧУСЕТС ПІСЛЯ ЗАПРОВАДЖЕННЯ EDX

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Пола Баскена «Після запровадження edX Гарвард і Массачусетський технологічний інститут зайнялися онлайн-доступом».

На сайті Times Higher Education опублікована стаття Пола Баскена «Після запровадження edX Гарвард і Массачусетський технологічний інститут зайнялися онлайн-доступом».

У ній автор наголошує, що елітні університети прагнуть сприяти інноваціям, а не створювати їх, заощаджуючи на цьому до 800 млн дол. США. Однак через три роки після відмови від edX Гарвардський університет та МТІ почали перенаправляти частину своїх коштів на фінансування проектів із надання допомоги студентам з низькими доходами. Стефані Хурана, експерт у галузі соціальної венчурної філантропії та технологічних інновацій займається пошуком партнерів серед університетів з позитивним досвідом використання технологій задля покращання успішності навчання студентів. Массачусетський технологічний інститут, Університет штату Джорджія та Громадський коледж Квінсігамонд наразі тестують засновану на штучному інтелекті систему репетиторства для студентів. Університет штату Аризона співпрацює з Південно-Західним округом громадських коледжів у Каліфорнії, щоб допомогти недостатньо представленим студентам, поєднуючи очні та онлайн-послуги.

Детальніше: http://surl.li/qklhf

Фото: pixabay.com

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2024-02-13
Поширити
ЯК ВІДШКОДУВАТИ ВИТРАТИ НА РЕЄСТРАЦІЮ ОБʼЄКТІВ ПРАВА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ

ЯК ВІДШКОДУВАТИ ВИТРАТИ НА РЕЄСТРАЦІЮ ОБʼЄКТІВ ПРАВА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ

Створено Консультаційний центр для супроводу й допомоги малим і середнім підприємствам у поданні заявок для фінансового відшкодування на реєстрацію обʼєктів права інтелектуальної власності (ОПІВ).

Створено Консультаційний центр для супроводу й допомоги малим і середнім підприємствам у поданні заявок для фінансового відшкодування на реєстрацію обʼєктів права інтелектуальної власності (ОПІВ).

Ініціатива ІР офісу та Команди підтримки реформ Міністерства економіки України реалізується у межах проєкту «Фонд МСП задля сприяння бізнес-ідеям». Фонд пропонує фінансову підтримку для заощадження на реєстрації ОПІВ, а саме: відшкодування 75% зборів, що стягуються відомствами інтелектуальної власності (національні, регіональні ІР офіси та EUIPO) та відшкодування 50% зборів, стягнутих WIPO за отримання міжнародної охорони для торговельної марки і промислового зразка; відшкодування 75% зборів, що стягуються національними патентними відомствами та ЄПВ за реєстрацію патентів та юридичних витрат в межах ЄС; відшкодування 75% зборів за заявку, що стягуються відомствами інтелектуальної власності, необхідних для охорони сортів рослин ЄС.

Детальніше: http://surl.li/qkjiy, http://surl.li/qkjho, http://surl.li/qkjhx

Фото: ІР офіс

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Інноваторам_новини

2024-02-13
Поширити
ЗМІНИ У БАЗОВОМУ ФІНАНСУВАННІ НАУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗВО

ЗМІНИ У БАЗОВОМУ ФІНАНСУВАННІ НАУКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗВО

Кабінет Міністрів України ухвалив зміни до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки пріоритетних напрямів наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок у закладах вищої освіти».

Кабінет Міністрів України ухвалив зміни до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки пріоритетних напрямів наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок у закладах вищої освіти».

Відповідна постанова № 133 від 9 лютого 2024 р. оприлюднена на урядовому порталі. Внесено зміни до формули обчислення обсягу коштів, які одержує ЗВО, пріоритезації залучення ЗВО позабюджетних коштів на проведення наукових досліджень; створено можливості для одержання фінансування реорганізованим ЗВО, який за результатами державної атестації за одним або декількома науковими напрямами віднесений до кваліфікаційної групи А та/або Б; встановлено мінімальний обсяг бюджетних коштів, який отримуватиме ЗВО за науковим напрямом; визначено порядок публікації переліку обладнання, яке планується закупити, модернізувати та відремонтувати коштом, передбаченим у держбюджеті для підтримки пріоритетних напрямів наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок у ЗВО. Очікується, що це, зокрема, дозволить ЗВО отримати додаткову фінансову підтримку для розвитку дослідницької інфраструктури, оновлення й модернізації власної матеріально-технічної бази.

Детальніше: http://surl.li/qkhwn, http://surl.li/qkhxt

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-02-13
Поширити
БЕЗБАРʼЄРНІСТЬ: ЗМІНИ У СТАНДАРТАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

БЕЗБАРʼЄРНІСТЬ: ЗМІНИ У СТАНДАРТАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Унесено зміни до стандартів перших курсів вищої освіти, які будуть діяти з нової вступної кампанії 2024 року.

Унесено зміни до стандартів перших курсів вищої освіти, які будуть діяти з нової вступної кампанії 2024 року.

Зміни запроваджені наказами Міністерства освіти і науки України від 29.12.2023 № 1583 та від 26.01.2024 № 96. Вони стосуються освітніх програм підготовки фахівців за спеціальностями 053 Психологія та 225 Медична психологія: йдеться про різні аспекти надання психологічної допомоги особам, які отримали психологічну травму внаслідок сучасних дій в Україні – вивчення методичних матеріалів, реабілітації, психотерапії, організації та надання психологічної індивідуальної та групової допомоги. Також оновлено освітні програми за спеціальностями 191 Архітектура та містобудування та 192 Будівництво та цивільна інженерія: тут підготовка фахівців пов’язані зі створенням безбар’єрного архітектурно-будівельного середовища. Зазначені зміни відповідають проєкту МОН «Освіта для всіх» та основам Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні.

Детальніше: http://surl.li/qkgam, http://surl.li/qkftr, http://surl.li/qkfuo

Фото: МОН

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-02-13
Поширити
ОЕСР: РОЗВИТОК НАВИЧОК МИСЛЕННЯ

ОЕСР: РОЗВИТОК НАВИЧОК МИСЛЕННЯ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Розвиток навичок мислення вищого порядку у режимі онлайн-навчання у вищій освіті: попередній огляд» із серії «Робочі документи ОЕСР з питань освіти».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт «Розвиток навичок мислення вищого порядку у режимі онлайн-навчання у вищій освіті: попередній огляд» із серії «Робочі документи ОЕСР з питань освіти».

У ньому розглядається ефективність змішаного та онлайн-навчання у розвитку навичок мислення вищого порядку у системі вищої освіти з акцентом на креативність і критичне мислення. Наголошується, що для більшості студентів саме очне навчання забезпечує кращі або більш еквівалентні результати розвитку навичок мислення вищого порядку, ніж онлайн-формат. У ряді випадків змішане і перевернуте навчання можуть бути ефективними. Документ буде корисним для практиків вищої освіти, оскільки в ньому вперше у такому масштабі узагальнено інформацію про те, що саме допомагає студентам розвивати відповідні навички: активне та інтерактивне навчання, структуроване проєктне навчання, правильна постановка запитань, розгляд різних аспектів проблеми, регулярний та якісний зворотній зв’язок з викладачем та однолітками. Фахівці радять поліпшувати дизайн досліджень та відслідковувати ефективність різних способів навчання. Також необхідно усунути прогалини в методичному забезпеченні, стимулювати творчість у різних дисциплінах та контекстах навчання. Надзвичайно важливо приділяти увагу формуванню й розвитку навичок мислення вищого порядку у системі професійного навчання, національних мережах забезпечення якості освіти.

Детальніше: http://surl.li/qkdiv, http://surl.li/qkdjf, https://doi.org/10.1787/84f7756a-en

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_Освітянам_новини

2024-02-13
Поширити
EUA: ВИЗНАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ

EUA: ВИЗНАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ

На сайті Європейської асоціації університетів опублікована аналітична записка Говарда Девіса «Визнання професійної кваліфікації».

На сайті Європейської асоціації університетів опублікована аналітична записка Говарда Девіса «Визнання професійної кваліфікації».

Вона стосується вивчення контексту європейського ринку праці, нових трендів у секторі вищої освіти та, зокрема, процесів у  Великій Британії, Західних Балканах й Україні Наголошується, що кваліфікаційний ландшафт продовжує швидко змінюватися в умовах нестабільності поточного часу. Інтеграція професійного ринку праці створює проблеми як на рівні ЄС, так і на національному рівні. Ці проблеми поступово поглиблюються, а їх вирішення – відкладається. Практика академічного визнання ставить під сумнів цифровий і «зелений»  перехід. Криза вартості життя та наслідки пандемії впливають на студентську мобільність. Дизайн курсів є дуже гнучким, а нового консенсусу щодо визнання – немає. 

Детальніше: http://surl.li/qhost, http://surl.li/qhosx 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_Науковцям_новини #НРАТ_Освітянам_новини

2024-02-12
Поширити
BARD СТАЄ GEMINI

BARD СТАЄ GEMINI

У блозі Google опублікована стаття віце-президента Google і генерального менеджера Google Assistant & Bard «Bard стає Gemini».

У блозі Google опублікована стаття віце-президента Google і генерального менеджера Google Assistant & Bard «Bard стає Gemini».

У ній презентовані  удосконалені можливості ГШІ Gemini та відповідного мобільного застосунку.  Автор зазначає, що від моменту запуску минулого року Bard люди в усьому світі використовували його для співпраці зі штучним інтелектом для підготовки до співбесід, налагодження ПЗ, обговорення нових бізнес-ідей або створення зображень. Ця модель штучного інтелекту гарно зарекомендувала себе. На новому етапі роботи з ГШІ на зміну Bard прийшов Gemini, Він наразі є, за оцінками фахівців Google, представником найбільш ефективного сімейства моделей ШІ. Користувачі можуть спілкуватися з Gemini  понад  40 мовами у 230 країнах і регіонах. Нова модель Ultra 1.0 Gemini Advanced набагато краще справляється зі складними завданнями – кодуванням, логічним мисленням, дотриманням тонких інструкцій і творчими проектами, краще розуміє контекст підказок.  Gemini Advanced може створювати покрокові інструкції, зразки тестів або дискусій, адаптованих до індивідуального стилю навчання. Він може допомогти зі складними  сценаріями кодування, а також здатний допомогти цифровим творцям перейти від ідеї до створення оригінального вмісту, аналізуючи тенденції та специфіку аудиторії. Наразі Gemini запускається на телефонах Android та iOS у США англійською мовою, найближчим часом – в інших країнах англійською, японською та корейською мовами, після чого – в усьому світі з більш широким набором мов.

Детальніше:  http://surl.li/qjjac, http://surl.li/qjijj 

Фото: скріншот 

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ШтучнийІнтелект 

2024-02-12
Поширити
ДИСТАНЦІЙНІ ДОСЛІДНИЦЬКІ ГРАНТИ ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ДОСЛІДНИКІВ: ПЕРЕМОЖЦІ І ПЕРСПЕКТИВИ

ДИСТАНЦІЙНІ ДОСЛІДНИЦЬКІ ГРАНТИ ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ДОСЛІДНИКІВ: ПЕРЕМОЖЦІ І ПЕРСПЕКТИВИ

Секретаріат EURIZON WP9 повідомляє про розширення бюджету стипендіальної програми «Дистанційні дослідницькі гранти для українських дослідників» з 1,5 млн євро до 4,5 млн євро.

Секретаріат EURIZON WP9 повідомляє про розширення бюджету стипендіальної програми «Дистанційні дослідницькі гранти для українських дослідників» з 1,5 млн євро до 4,5 млн євро.

Таке збільшення бюджету дозволяє розгорнути значно більшу кількість проєктів, які отримують фінансування. Це стало можливим завдяки реакції REA (European Research Executive Agency) на величезну кількість заявок (понад 780) від української наукової спільноти. Остання, у свою чергу, свідчить про те, що науковці прагнуть працювати, реалізовувати власні ідеї, проводити дослідження. Також EURIZON повідомляє про обрання 18 дослідницьких проєктів-переможців першої хвилі оцінювання, які представляють Київ, Львів, Одесу, Чернівці, Харків та інші регіони України. 

Детальніше: http://surl.li/qikaxhttp://surl.li/qijyv 

Фото: EURIZON WP9

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_ГрантиМіжнароднаПідтримка #НРАТ_Науковцям_новини  #НРАТ_Освітянам_новини

2024-02-12
Поширити
ОЕСР: РОЗВИТОК НАВИЧОК ЦИФРОВОГО УРЯДУ

ОЕСР: РОЗВИТОК НАВИЧОК ЦИФРОВОГО УРЯДУ

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт  «Розвиток навичок цифрового уряду: огляд передової практики урядів країн ОЕСР» із серії «Робочі документи ОЕСР із соціальних питань, зайнятості та міграції».

Організація економічного співробітництва та розвитку оприлюднила звіт  «Розвиток навичок цифрового уряду: огляд передової практики урядів країн ОЕСР» із серії «Робочі документи ОЕСР із соціальних питань, зайнятості та міграції».

У ньому наголошується, що уряди мають бути в авангарді цифрової трансформації, яка змінює спосіб взаємодії людей як у бізнесі, так і у сфері споживання товарів та послуг. Новітні досягнення у галузі генеративного штучного інтелекту можуть прискорити темпи змін, що відкриває можливості для надання зручніших, ефективніших і більш гнучких державних послуг. Досягнення цифрового уряду, де технології застосовуються для розробки процесів, політик і послуг, що відповідають потребам користувачів, вимагає упровадження нових методів роботи та нових компетенцій у державному управлінні. Для підтримки переходу до цифрового уряду необхідні  інвестиції у розвиток навичок державних службовців. У звіті розглядається передовий досвід країн ОЕСР з розвитку навичок цифрового уряду, різні підходи державного управління до організації навчальних заходів, можливості неформального навчання. Документ також демонструє, як відповідні навички можна визначити за допомогою рамок компетенцій, оцінити та визначити можливості навчання.

Детальніше: http://surl.li/qidbf, http://surl.li/qiioo, https://doi.org/10.1787/f4dab2e9-en 

Фото: скріншот

#НРАТ_Усі_новини #НРАТ_OECD #НРАТ_ШтучнийІнтелект

2024-02-12
Поширити